mboost-dp1

AviationWeek
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Alrekr (48) skrev:
Men man har ikke været nødt til at ændre på naturlovene af den grund. Lene Vestergaard har holdt sig indenfor fysikkens love da hun fik Bose-Einstein-kondensatet til at stoppe lyset. Lyset har nemlig forskellig udbredelseshastighed alt efter hvilket medie det transporteres i. I vakuum er det 299792,458 km/s, i glas ca. 2/3 (svjh) af den hastighed. Desuden er lys ikke altid det som bevæger sig hurtigst. I vand kan man f.eks få partikler til at bevæge sig hurtigere. Se evt. Cherenkov radiation.
Det har givet anledning til at lysets hastighed opfattes anderledes end tidligere.
CBM (51) skrev:Det har givet anledning til at lysets hastighed opfattes anderledes end tidligere.
CBM (37) skrev:Dog har vi før set at fysikkens love er blevet ændret. Her tænker jeg på lysets hastighed blandt andet.
Du siger at fysikkens love, og nævner specifikt lysets hastighed, er blevet ændret. Du nævner så Lene Vestergaards forsøg fra Boston, som involverede en ændring af lysets hastighed, som er fuldstændig velfunderet i fysikkens love. Nu ændrer du så din udtalelse til at man opfatter fysikkens love anderledes?
#52 Per definition, kan fysikkens love vel kun blive ændret til noget andet, hvis der eksistere noget andet, uden for vores univers? Det er vel reelt set kun vores perspektiv der kan ændre?
Silver Mane (53) skrev:#52 Per definition, kan fysikkens love vel kun blive ændret til noget andet, hvis der eksistere noget andet, uden for vores univers? Det er vel reelt set kun vores perspektiv der kan ændre?
God pointe. Jeg tror nu at CBM mener at vores fortolkning (teorier og naturvidenskabelige love) er blevet omskrevet et par gange - det er i hvert fald min fortolkning (og den måde jeg selv ville sige det på) ;)
HerrMansen (43) skrev:Tror sgu ikke lige at en rum elevator har så meget at skulle sige når det gælder transkontinental transport.
Smutter da lige op et sted. Møder den ring der ligger Geo-Synkront. Elevatoren smutter da lige videre via den og ned der hvor du gerne vil hen. Tadaaa.
Det minder mig om alle de fremtidsartikler som har været i Illustreret Videnskab gennem årene, som aldrig bliver til noget i praksis.
Det er nemt at forestille sig en masse ting om fremtiden, når man forudsætter at alt energi er gratis.
Mangel på vision.. Den skal bare flyve lavere, så festen kan fortsætte udendørs på vingerne. Det også en fordel hvis nogen skulle falde overbords..
Det er nemt at forestille sig en masse ting om fremtiden, når man forudsætter at alt energi er gratis.
molle (26) skrev:TrolleRolle (13) skrev:...
Hvem gider tage på ferie i Australien når man bare kan bo i en by over skyerne som roligt cruiser hen over alverdens lande.
...
Personligt havde jeg ikke lyst til at bo i sådan en by. Der er ingen mulighed for frisk luft - med mindre man tager en tur ned mod jorden.
Husk på at:
Luften er meget tyndere deroppe end hernede, så du kan ikke trække vejret udendørs.
....
Mangel på vision.. Den skal bare flyve lavere, så festen kan fortsætte udendørs på vingerne. Det også en fordel hvis nogen skulle falde overbords..
terracide (59) skrev:
Så fordi du ikke kan se noget behov, så verden bare droppe det...smart *host*
Standard Terra svar... Du argumentere ikke for et behov.
Men lad mig da hjælpe dig lidt.
Hvad kunne være smart?
- Billigere flyveture?
- Hurtigere flyveture?
- Miljøvenlige flyveture?
Behøver vi virkelig et Mothership, for at opnå disse? Only in Japan imo..
Så lærte du også noget i dag!
#Pinata
Som der står i #50, kunne det måske faktisk godt lade sig gøre.
Det er jo det med at bidrage *host*, i stedet for at gentage punkter, som er blevet pillet fra.
Du tabte, ville jeg mene.
(Men det er så perspektiv :/ )
Som der står i #50, kunne det måske faktisk godt lade sig gøre.
Det er jo det med at bidrage *host*, i stedet for at gentage punkter, som er blevet pillet fra.
Du tabte, ville jeg mene.
(Men det er så perspektiv :/ )
Silver Mane (63) skrev:#Pinata
Som der står i #50, kunne det måske faktisk godt lade sig gøre.
Det er jo det med at bidrage *host*, i stedet for at gentage punkter, som er blevet pillet fra.
Du tabte, ville jeg mene.
(Men det er så perspektiv :/ )
Er incitamentet at bygge en atomdreven flyvende lufthavn at man KAN?! Hvis det er fremgangsmåden, har jeg en liste over potentielle "forsøg" med ting vi ikke har gjort men godt kunne. Idioti uden lige.
#52: Ja, okay, dårligt eksempel jeg brugte :)
1000 tak, det er netop min pointe :)
Okay mit eksempel var måske ikke det bedste men det var det eneste jeg lige kunne komme i tanke om :)
Alrekr (54) skrev:God pointe. Jeg tror nu at CBM mener at vores fortolkning (teorier og naturvidenskabelige love) er blevet omskrevet et par gange - det er i hvert fald min fortolkning (og den måde jeg selv ville sige det på) ;)
1000 tak, det er netop min pointe :)
Okay mit eksempel var måske ikke det bedste men det var det eneste jeg lige kunne komme i tanke om :)
#65 Pointen er at det potentielt set kan lede til en besparelse, mere præcist i en formindskelse af brugen af fossile brændstoffer. Og det er sgu da altid en god ide.
#70 [url= - ici nous avons les diagrammes modernes d'un mouton anglo-français ... maintenant ... baa-aa, baa-aa... nous avons, dans la tête, le cabinc. Ici, on se trouve le petit capitaine Anglais, Monsieur Trubshawe.[/url]
#70 Som det vist er pointeret et par gange nu, så er muligheden at koldfusion (som det faktisk ikke engang er længere) kræver for meget plads til at det kan bruges i mindre fly, og at minimere det ville være for dyrt/tage for lang tid, indtil videre.
Sikke et holdningsskifte der er sket mellem nyheden forleden, og denne.
http://newz.dk/gratis-energi-paa-taersklen-til-at-...
LENR reaktoren generer damp, og der er/var en meget god grund til at dampmotorer ikke har stor udbredelse på fly - bl.a. VÆGTEN, for i flyene koster hvert eneste gram dødvægt ka$$en :ø)
http://newz.dk/gratis-energi-paa-taersklen-til-at-...
LENR reaktoren generer damp, og der er/var en meget god grund til at dampmotorer ikke har stor udbredelse på fly - bl.a. VÆGTEN, for i flyene koster hvert eneste gram dødvægt ka$$en :ø)
ES (74) skrev:Sikke et holdningsskifte der er sket mellem nyheden forleden, og denne.
http://newz.dk/gratis-energi-paa-taersklen-til-at-...
LENR reaktoren generer damp, og der er/var en meget god grund til at dampmotorer ikke har stor udbredelse på fly - bl.a. VÆGTEN, for i flyene koster hvert eneste gram dødvægt ka$$en :ø)
En stor del af det skal nok tilskrives at det umiddelbart ser ud som om at NASA bakker op om ideen om fusion.
1000tusind (57) skrev:molle (26) skrev:
Personligt havde jeg ikke lyst til at bo i sådan en by. Der er ingen mulighed for frisk luft - med mindre man tager en tur ned mod jorden.
Husk på at:
Luften er meget tyndere deroppe end hernede, så du kan ikke trække vejret udendørs.
....
Mangel på vision.. Den skal bare flyve lavere, så festen kan fortsætte udendørs på vingerne. Det også en fordel hvis nogen skulle falde overbords..
Det ødelægger jo hurtigt pointen med at flyve jorden rundt, hvis man skal flyve i så lav højde at flyvet bliver i praksis en hovercraft.
Hver gang man er i nærheden af fastland, så skal flyet stige frygtelig mange meter op, for at undgå at ramme diverse skyskrabere og hvad der ellers må være af bebyggelse. Derudover skal der lægges endnu mere afstand lodret imellem by og fly, da jeg kan ikke forestille mig at flyet passere helt lydløst henover himlen - det giver mig i øvrigt endnu et punkt til min liste over hvorfor flyvende by giver ingen mening...
En anden ting der gør at flyet gerne skal have afstand til jorden er en lille ting kaldet "bjerge". OK - det var vist en oxymoron af dimensioner.
fiskefyren (78) skrev:Hm... hvorfor var min første tanke "nyt terrorist mål" da jeg læste dette?
Hvordan kan du dog leve? "nå må hellere lave kaffe"
KAFFEMASKINEN ER ET TERRORIST MÅL!
VEJSIDEBOMBER PÅ VEJ TIL ARBEJDE!!!
BROEN BLIVER NUKED OG VI FALDER I VANDET!!!
DER ER EN GRANAT OPPE I FISSEN PÅ MIN KÆRRESTE, HVIS JEG RAMER DEN, SPRÆNGER DEN!..
Det sidste skal du ikke være bange for dog, der skal nogen flere cm til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.