mboost-dp1

Zepto A/S

Zepto Helios skal sælges af den tidligere Alfaview-ejer

- Via Ekstrabladet - , redigeret af Net_Srak

For kun et par dage siden kunne vi skrive om, at Zepto ville ind på markedet for designerfladskærms-tv, et marked som Zeptos direktør har store forventninger til. På et pressemøde i går blev det præsenteret, hvem der skulle stå i spidsen for satsningen, Ole de Leeneer.

Til nogen undren, især for folk der har fulgt med i fladskærmsbranchen, så ansatte Zepto for nogle måneder siden den tidligere direktør for Alfaview, Ole de Leeneer, som vi tidligere har skrevet om. Leeneer formåede at køre Alfaview i sænk, da de i juni gik konkurs med et underskud på 32 mio. kroner, og 600 personer mistede deres penge, ved at betale for en skærm, de aldrig fik.

EkstraBladets journalist på pressemødet prøvede at spørge ind til dette, men Zeptos direktør, Lasse Frost, ønskede ikke at svare foran det samlede presseopbud. Senere blev han spurgt om, hvordan forbrugerne skal kunne have tillid til en mand som Leeneer, her svarer han:

Lasse Frost, direktør – Zepto, til EB skrev:
Det er op til den enkelte at finde tilliden. Der er ingen tvivl om, at det er nogle rigtig kedelige følelser, der har været på spil i forbindelse med Alfaview. Men nu skal de have tillid til Zepto.





Gå til bund
Gravatar #1 - fastwrite1
21. dec. 2007 08:41
"Men nu skal de have tillid til Zepto."

Javel hr. Jamen, du har vores ubetinget tillid, når du ansætter en person der er kendt i branchen for at sælge skærme man ikke får.

God retorik, Zepto Direktør!
Gravatar #2 - TuxDK
21. dec. 2007 08:41
Hmm.. der røg min tillid til Zepto.
Stoler ikke på den mand, ikke kun på grund af alfaview, men på grund af en masse andet han også har været involveret i.

Hvorfor ansætter de en mand med det ry?
Gravatar #3 - StaggerLee
21. dec. 2007 08:46
Øv øv øv, hvor dumt af Zepto. Jeg har ellers været glad for Zepto, har købt en god computer der både er hurtig og med et fedt design til fornuftigt pris.

Ideerne omkring deres fjernsynslinie virker spændende, så desto mere ærgerligt at de vælger at sætte en så tvivlsom person i spidsen for det, øv.

Dette sammenholdt med det bøvl jeg oplever omkring deres lange reparationstider på min computer (selvforskyldt skade) gør det at jeg ikke skal have mit næste fjernsyn hos dem.
Gravatar #4 - D1sky
21. dec. 2007 08:46
#2
For at vise verden hvor dårlige de er?
Har en lappy fra dem, og jaa hvad kan jeg sige, det er noget lort! Fladskærmen ser meget nice ud, men når den er fra Zepto så er jeg ikke sikker på jeg ville eje den, og når de så ansatter ham der hjælper det ikke rigtig på det!
Gravatar #5 - madweeser
21. dec. 2007 08:49
Jeg kan ligesom #2 undre mig meget over at de ansætter personer med så dårligt et ry

Jeg tror alle kigger firmarnes ry igennem inden de ligger 10-30.000kr og jeg ville absolut ikke handler et sted hvor jeg ikke har tillid.
Gravatar #6 - TuxDK
21. dec. 2007 08:50
#4

Lidt på grænsen til flamebait.
Jeg er utrolig glad for min zepto bærbar, og er glad for zepto produkter, inkluderet service.

Du er selvfølgelig berigtiget til din mening, men den kommentar er stadig på grænsen til flaming.
Gravatar #7 - blazorman
21. dec. 2007 08:58
Hehe der røg min plan om et zepto tv! :)
Gravatar #8 - NinjaZee
21. dec. 2007 08:58
Som #2 siger så er Alfaview ikke engang det første firma som han kører i sænk.... Og hvis man har været skyld i flere frmaers "undergang" er der altså ingen evner (som han evt. skulle have) det kan opveje dette. Og slet ikke med al den dårlige publicity han tager med.
Gravatar #9 - fidomuh
21. dec. 2007 08:59
Ah ja, jamen saa streger vi da bare Zepto af listen over tv-forhandlere der er vaerd at kigge paa..

GG til Zepto .. :)
Gravatar #10 - madeinrussia
21. dec. 2007 09:10
Årets dårligste ansættelse O.o
Gravatar #11 - Hald
21. dec. 2007 09:22
zepto is going down...
Gravatar #12 - rpey60
21. dec. 2007 09:22
Må siges at været noget af et sats at ansætte en mand der formår at køre på til flere firmaer i sænk!
Synes designet af fjernsynet er vildt lækkert - Men det er jo ligemeget hvis man aldrig får det =P
Gravatar #13 - traxcore
21. dec. 2007 09:23
Det kan godt være han er korrupt og det kan godt være han er god til at køre virksomheder i sænk og det kan godt være han gerne snyder kunderne for egen vindingsskyld..

Men en ting har han forstået, nemlig at skrabe penge ind til sig selv.. Jeg husker stadig det rolex han havde smidt på qxl til 200k.

Og selvfølgelig vil corporate(zepto) gerne have en mand som kan skovle penge ind :)
Gravatar #14 - trezno
21. dec. 2007 09:33
Så må vi jo håbe forbrugerne er blevet klogere, og har lært at købe med dankortet på internettet når de handler med Ole.
Gravatar #15 - Xill
21. dec. 2007 09:37
hvis de ikke beder folk om at betale før de modtager varen, er det vel ikke et problem.

problemet var primært at forbrugerne var godtroende, og yderligere at folk ikke benytter sig af den gode sikkerhed der er ved handel over internettet

#14 alle der købte over internettet fik pengene igen, det var kun folk der betalte i butikken der mistede penge.
Gravatar #16 - fidomuh
21. dec. 2007 09:37
#14

alle der købte over internettet fik pengene igen, det var kun folk der betalte i butikken der mistede penge.


Ja, det er de 600 mand der er naevnt.

Hvis vi regner internet-koeber med, saa ligger tallet meget hoejere :)
Gravatar #17 - MortenAA
21. dec. 2007 09:39
Jeg er sikker på een ting, Alfaviews kunder bliver IKKE nye kunder hos Zepto.

Og det gør jeg sgu heller ikke. Magen til lortefirma og møgperson som stod bag Alfaview!

En i min familie købte et Alfaview 42" tv lige inden de krakkede, de var dog heldige at de fik adgang, med hjælp fra politiet, efter en anmeldelse, til et lager og hentede det selv. Men det var fyldt med fejl, fordi TV'et var solgt før.

Ikke nok med det, så dukker der papirer op omkring Alfaviews interne problemer, fra en bo-opgører, der viser total mangel på omtanke ved driften af Alfaview, bla. kvitteringer osv. lå i store bunker på et bord.

Samt at Alfaview ikke kunne godtgøre hvorfor der manglede adskillige millioner.

Jeg håber virkelig Zepto holder øje med hans færden, og holder snoren kort. De har trodsalt et godt ry for bærbare computere og det skulle de gerne blive ved med at have.
Gravatar #18 - Norrah
21. dec. 2007 09:41
Det ændre sgu da ikke på kvaliteten?

Bare fordi der er en eller anden stodder der sælger det, så bliver det nok ikke produceret dårligere.

Det er sgu da ikke fordi at en playstation 3 er dårligere hvis ham der odderen i fona ikke kender forskel på BluRay og BlueTooth.
Eller ham der stodderen i Merlin der troede at HD betød at det var et stort tv.

Derfor kan det jo godt være et fint produkt stadigvæk.
Gravatar #19 - jewlebewle
21. dec. 2007 09:41
Problemet er om man får en handel som 600 gjorde igennem AlfaView, en anden ting er om man muligvis får sit fjernsyn, men firmaet går ned - og så ryger garantien.

Jeg er ret sikker på at Zepto ikke selv lave sine paneler, så derfor er det tumpet at ansætte en mand med så dårlig rygte(600 mennesker mistede deres penge, mens han kørte i ferrari) når deres produkt ikke er så unikt igen. Der er mange om budet om at levere et fjernsyn til 20.000 kr, så forstår ikke zepto valg. Jeg holder mig også fra Zepto pga. det.
Gravatar #20 - EmailFX
21. dec. 2007 09:44
Er det bare mig eller skulle man lige spise brød til?
Alfaview knækkede nakken fordi deres underleverandør lukkede. Jeg kender er par stykker der har fladskærme fra Alfaview, der alle fungere gilmrende.

Der skal ikke være nogen tvivl om at det er fuldstændigt uacceptabelt at direktionen trækker alt af værdi ud, når de opdager at firmaet er ved at gå konkurs. Her bør de selv erklære sig insolvent, så deres kreditore herefter kan erklærer dem konkurs.

Såfremt den daglige ledelse i Zepto, følger Oles arbejde, og sørger for ikke kun at handle med én underleverandør, tror jeg Zepto kan åbne med de bedste fladskærme på det danske marked.

Men ja - kunne heller ikke selv finde på at købe noget, så dyrt, uden at gøre det så jeg er sikker på at få mine penge igen, hvis firmaet ikke levere - eksempelvis, ved at betale over nettet med kreditkort.

God jul.

/EmailFX
Gravatar #21 - MortenAA
21. dec. 2007 09:49
#20
Er det bare mig eller skulle man lige spise brød til?
Alfaview knækkede nakken fordi deres underleverandør lukkede. Jeg kender er par stykker der har fladskærme fra Alfaview, der alle fungere gilmrende.

Du glemmer lige at en "hvis" person havde på magisk vis fået adskillige millioner til at forsvinde. Det står i den opgørelse som de kunder der blev snydt har fået ind af døren.
Gravatar #22 - sg17a
21. dec. 2007 09:58
Jeg fandt lige følgende:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/Display...

Skræmmende at se at man ikke kan holde bare et enkelt firma kørende.

Men samtidig så har man jo en god privatadresse.

Og jeg som købte en zepto computer for 5 uger siden-
Gravatar #23 - Pengart
21. dec. 2007 10:04
Det med at der forsvinder flere millioner, er da et tryllenummer jeg godt gad at lære :p
Hokus Krokus og der er en ferrari i min garage :D
Gravatar #24 - StaggerLee
21. dec. 2007 10:10
#22

Fulgte dit link og fandt et af hans firmaer som han vist har fået designet af en 2. klasses elev. Der står intet om hvem han er og alle priser er noget vi snakker om, meget skummelt for en fotograf.
http://www.netfotografen.dk/
Gravatar #25 - fidomuh
21. dec. 2007 10:10
#20

Hvorfor skulle vi have tiltro til NETOP den mand der trak millioner ud af et firma som han vidste var paa vej i rendestenen?

Alfaview valgte specifikt IKKE at informere om det foer i sidste sekund, samt at de stadig tog imod bestillinger de godt vidste de ikke kunne levere..

Det er, imo, at sidestille med tyveri naar man accepterer penge for et produkt man godt ved man aldrig kan levere..

Imo er der INGEN grund til at vaelge Zepto fremfor Samsung, JVC, Phillips, Pioneer, Sony, etc..
At Zepto saa vaelger at ansaette en person som er kendt for at "shafte" kunderne, hjaelper ikke just paa lysten til at koebe deres produkter :)
Gravatar #26 - henne
21. dec. 2007 10:20
#25: Enig, markedet for LCDtv er jo ikke ligefrem præget af monopol, så hvorfor folk vil vælge en leverandør som har en fair chance for at gå på røven inden garantien er udløbet, er mig en gåde.

De store får jo ikke lov til at gå på røven, f.eks. hvis Samsung ryger ned, så ryger det meste af Korea jo med.
Gravatar #27 - The_Real
21. dec. 2007 10:21
Well, man skal bare lade være med at være dum, og betale før man har varen mellem hænderne. Alternativt, bestille over nettet, der må de ikke trække pengene før varen er sendt/leveret, og hvis de gør, kan man bare kontakte banken, og pengene kan føres tilbage relativt problemfrit.
Gravatar #28 - fidomuh
21. dec. 2007 10:25
#27

Alternativt, bestille over nettet, der må de ikke trække pengene før varen er sendt/leveret


De maa godt traekke pengene foer.
Det afhaenger af den aftale du godkender ved koebet :)

og hvis de gør, kan man bare kontakte banken, og pengene kan føres tilbage relativt problemfrit.


Dankort <3 :D
Gravatar #29 - el_barto
21. dec. 2007 10:45
Sørme om Ole ikke har råd til hus med swimmingpool:
http://maps.google.dk/maps?f=s&utm_campaign=dk...

Synes de der har penge til gode hos alfaview skulle tage forbi og lægge en bæ i hans pool.
Gravatar #30 - noramskull
21. dec. 2007 10:46
Det kan være at den gode hr. Frost er ved at planlægge et kæmpe scam med Ole de Leeneer siden at de hyrer ham, Zepto har jo efterhånden opbygget et godt ry, så det er et perfekt firma til et scam i verdensklasse :D
Gravatar #31 - krondo
21. dec. 2007 10:47
Jeg boycutter da helt sikkert zepto nu... Det er så ærgeligt lavet af dem!

Ole de Leeneer er jo en rigtig ubehagelig person.. men smart.. 32 mil jatak!!
Men sådan en vil jeg sq ikke støtte.. stakkels ppl der smed alle de penge... kender et par der gjorde det :S

glædelig jul !
Gravatar #32 - kodekarlen
21. dec. 2007 11:21
Det kan man da kalde et selvmål der vil noget...

Jeg vil aldrig købe noget hos zepto når den til Ole de Konkursrytter Leeneer. Jeg vil iøvrigt også anbefale andre at holde sig væk da de ender med at blive butfucked af konkursrytteren.

bare mine 10 cents
Gravatar #33 - Beaker
21. dec. 2007 11:27
Tilliden kan man skam sagtens beholde. Man skal bare ikke være så idiotisk at betale INDEN man får varen. Betal ved levering og alles ist geil..
Gravatar #34 - fidomuh
21. dec. 2007 11:33
#33

MEdmindre firmaet gaar konkurs 2 sekunder efter du betaler for dit tv, og du saa ikke laengere har nogen garanti ....

Ja, du faar stadig "et-eller-andet", men hvorfor satse sine penge og ens garanti paa det ?:)
Gravatar #35 - Daldorph
21. dec. 2007 11:54
#27
Alternativt, bestille over nettet, der må de ikke trække pengene før varen er sendt/leveret, og hvis de gør, kan man bare kontakte banken, og pengene kan føres tilbage relativt problemfrit.


Har du erfaring med at få banken til at trække pengene tilbage? Jeg har nemlig ret dårlige erfaringer med det (har intet med Alfa-View at gøre). Dem jeg handlede med skal 3 gange skriftligt bekræfte at de ikke vil give mig pengene tilbage.. og gæt hvad der sker.. De svarer gerne på mine mails med mere, bare ikke dem hvor jeg beder dem bekræfte at jeg ikke kan få mine penge tilbage. Så nu skal jeg nok til at sende anbefalede breve, det synes jeg altså ikke er "relativt problemfrit".
Gravatar #36 - Magten
21. dec. 2007 11:57
Er meget enig med #20.

Jeg har intet problem med Zepto, har kun gode erfaringer med dem, men så skulle jeg pludselig går i hate-mode fordi de ansætter en ny person? Hvad med lige at se hvordan det går før folk bliver så nederen over det? Det kunne jo gå hen og blive en succes..

Men nej, der er jo ikke noget sjov ved ikke at autohate alt..

Manden bliver jo ikke direkte direktør for Zepto som han var for AlfaView!?
Gravatar #37 - frande
21. dec. 2007 12:02
#35
Så vidt jeg ved af, skal butikken ikke bekræfte det. Du skal derimod bekræfte at du garantere, at du ikke har fået varen og skrive under på det m.m.

Det er da i hvert fald det forløb, jeg har fået af vide. Skal butikken bekræfte det, ja, så giver det jo netop INGEN mening at have muligheden for tilbagetrækningen ved snyd. Vel?!?
Gravatar #38 - Daldorph
21. dec. 2007 12:14
#37
Jeg er helt enig det giver bestemt ingen mening. Men min bank vil ikke gøre noget ved det før jeg kan fremvise 3 breve, skrevet med 14 dages mellemrum, hvor der står at butikken ikke vil tilbageføre mine penge.

Jeg har endda tilbudt butikken at jeg kunne købe andre ting hos dem, men det gider de slet ikke svare på. Så jeg er ihvertfald færdig med at købe mine dvd'er i den biks.
Gravatar #39 - frande
21. dec. 2007 12:15
#36
Nej, han blir ikke direktør. Men han kommer til at stå - så vidt jeg læste i nyheden vedr. hans ansættelse for et stykke tid siden - for deres salg i hele norden.

Manden har haft flere konkurs-ramte virksomheder, hvor pengene pludselig er væk og hvor der har været mistanke til, at der er blevet snydt med nogle ting.

Jeg kan på ingen måde have tillid til ham. Jeg formoder netop at Zepto ansætter ham for at bruge hans viden/egenskaber. Han har jo så indtil videre kun vist mig, at han er god til at snyde.

Desuden har jeg ikke haft gode erfaringer med Zepto. Jo, det var da en dejlig bærbar, som jeg købte hos dem. Men da der så opstod en fejl på den (under ½ år efter købet), så forsøgte de på værste vis at slippe sig udenom deres forpligtelser jvf. købeloven. Jeg havde et kæmpe problem med skærmen, der havde lyse punkter rundt omkring. De mente ikke at skærme var dækket af dansk købelov (get real?!?). For det første havde jeg ikke købt en skærm hos dem, men en bærbar som helhed. Men at de samtidig så samtidig stod 100 % fast på at den ikke var dækket af garanti på nogen måde pissede mig af. Det endte dog med - efter mange telefonopkald - at de tog den ind til et check for at se om den var dækket. Det fandt de så pludselig ud af, at det var den - og så fik jeg en ny skærm sat på. Min bærbar var dog inde hos dem i over 2 måneder. Alt for lang tid iflg. min mening. Havde det været en alm. familiefar, kunne jeg måske godt forestille mig, at han blot havde sagt "nå jamen okey, så må jeg leve med den fejl", når Zepto havde udmeldt at den ikke var dækket af garantien. Så jeg mener virkelig, at de har forsøgt - ud fra mit syn - at løbe fra deres ansvar. For god ordens skyld kan jeg nævne, at den bærbar, som jeg havde problemet med, den kendte jeg 2 andre, som også havde... de havde præcis samme problem, præcis samme steder på skærmen.
Gravatar #40 - frande
21. dec. 2007 12:18
#38
Skal du ikke blot dokumentere, at du har sendt de 3 breve. Du skal vel ikke vise deres svar derpå. 3 breve sendt til dem over 14 dage er 42 dage de har haft som chance til at svare på det. Gør de ikke det, må det da kunne anses som værende stærkt ansvarsløst.

Har aldrig hørt man skulle dokumentere, at butikken bekræftede deres udsagn. Det har også tidligere været fremme i denne Alfaview-sag, hvor alle, der havde betalt med Dankort kunne få beløbet trukket tilbage.

Tidligere i posten her er der også nævnt, at det kun er de kunder, der har været i butikken, der er snydt. Det er ikke sandt. Kunder, der har købt over nettet, er også blevet snydt, hvis de har betalt med bankoverførsel. Disse kan nemlig heller ikke trækkes tilbage.
Gravatar #41 - frande
21. dec. 2007 12:22
#28
Det er altså ikke helt rigtigt - så vidt jeg ved. De må IKKE trække beløbet fra ens dankort før varen er afsendt. Det er muligt, at de må trække hele beløbet ved en dellevering (det skal jeg ikke kunne sige). Men PBS stiller det andet som et direkte krav.

Har ikke hørt, at det skulle være ændret.
Gravatar #42 - karga
21. dec. 2007 12:26
#41 jeg har arbejdet med en del webshops og været ansvarlig for at bygge betalingsdelen og jeg ved at man uden nogen form for forhindring kan hæve som man vil.. man bliver ikke spurgt om varen er sendt eller noget
Gravatar #43 - Shaftmann
21. dec. 2007 12:26
#41
Det kommer helt an på den ydelse du sælger.
Flybilletter f.eks. Der hæver de pengene med det samme, selv om der er 6 måneder til du rejser. Men du får en billet...
Sælger man hardware - tv ex. så er det korrekt man ikke må hæve før varen er sendt.
At det så efterleves er en anden sag. Harald Nyborg hæver lystigt væk 3-6 dage før tingene ankommer...og der er mange mange andre firmaer der gør det.
Gravatar #44 - Daldorph
21. dec. 2007 12:29
#40
Nej, jeg netop vise dem brevene hvor der står at jeg ikke kan få mine penge tilbage. Så det er ikke nok at jeg sender brevene, der skal også komme et svar på dem. Det er ihvertfald sådan min bank vil have det, desværre. Så nu står jeg med håret i postkassen...

men GLÆDELIG JUL alligevel :-)
Gravatar #45 - frande
21. dec. 2007 12:30
#18
Din mening med sammenligning til en sælger i Merlin er?

Du sidestiller uvidenhed med at få flere millioner til at forsvinde i et firma, som man ved var på vej mod konkurs.

At en sælger i Merlin ikke ved forskel på Blu-ray og Bluetooth, er Merlins interne problem ud mod deres kunder og sælger.

Men at en mand bevidst tager imod bestillinger, som han ved, der ikke kan leveres, er iflg. min mening direkte tyveri.
Gravatar #46 - frande
21. dec. 2007 12:35
#42
Du snakker om selve løsningen. Jeg snakker om reglerne/betingelserne. Ja, butikkerne kan hæve beløbet lige når de vil. Men de må ikke. Jeg kan også lige når jeg vil køre for stærkt i en bil. Men jeg må ikke. :-)

PBS kan ikke på nogen måde sikre, at butikken har afsendt varen eller ej. Det siger lidt sig selv.

#43
Det er sandt. Men igen... køber du flybilletter, så får du oftest også billetterne med det samme, hvorfor beløbet hæves der. Men igen - der mener jeg også, at det netop er billetterne du får, hvorfor det også retfærdiggør, at beløbet hæves straks. At flyveturen så først er senere er en anden side af sagen.

Men enig! :-)
Gravatar #47 - karga
21. dec. 2007 12:43
#46 jeg må indrømme jeg lavede den fejl at jeg kun fik læst dit indlæg ;) så du må undskylde hvis der røg noget forkert overbords :P
Gravatar #48 - fidomuh
21. dec. 2007 13:00
#41

Det er altså ikke helt rigtigt - så vidt jeg ved. De må IKKE trække beløbet fra ens dankort før varen er afsendt.


Medmindre det staar i deres betingelser.
Du er velkommen til at laese mit indlaeg igen.

Det er muligt, at de må trække hele beløbet ved en dellevering (det skal jeg ikke kunne sige).


Det maa de gerne.

Men PBS stiller det andet som et direkte krav.


PBS saetter en reservation paa dit dankort naar du foretager en bestilling hos butikken.

Butikken skal selv markere hvornaar de ser handlen som godkendt ( typisk naar de ved at en vare er paa lager elelr kan afsendes fra en distributoer ) og derefter traekkes pengene.

Udover det, saa tvivler jeg paa at PBS saetter et krav om at varer skal sendes foer pengene traekkes, netop fordi mange butikker skriver paa deres hjemmeside at pengene bliver trukket naar handlen er endeligt godkendt..

Har ikke hørt, at det skulle være ændret.


Tror aldrig det har vaeret saadan, men dunno :)
De erfaringer jeg har med PBS har intet naevnt om at det skulle vaere et krav :)

#36

Jeg har intet problem med Zepto, har kun gode erfaringer med dem, men så skulle jeg pludselig går i hate-mode fordi de ansætter en ny person?


Nej, du skal stille dig selv et spoergsmaal om hvorvidt du kan stole paa en mand der indtil videre har koert 2 firmaer i gulvet og i begge tilfaelde er blevet _RIG_ paa det..

Yderligere har han jo selv haft haanden med i de 600 personer der ik fik penge retur .. :)

Hvad med lige at se hvordan det går før folk bliver så nederen over det? Det kunne jo gå hen og blive en succes..

Men nej, der er jo ikke noget sjov ved ikke at autohate alt..

Manden bliver jo ikke direkte direktør for Zepto som han var for AlfaView!?
Gravatar #49 - none01
21. dec. 2007 13:18
Man kan da høre hvad flertallet siger.
Jeg ville nok heller aldrig købe en tv hos Zepto imens han har ansvar for deres fjernsyns afdeling.
Zepto i sig selv er et fed dansk firma og sælger gode computere til spot priser, men det ene har ikke noget med det andet at gør.
Jeg gider da ikke at købe en fladskærm til 15000 kr. hos dem når jeg ved at ham der står for den hos zepto er en som har snydt så mange mennesker for så mange penge.
Gravatar #50 - Oculus
21. dec. 2007 14:12
Her er et uddrag fra Forbrugerstyrelsen ang. tilbageførsel af penge, ved online køb med kreditkort;


Det er vigtigt, at du kan bevise, at du aktivt har forsøgt at få dine penge retur, fx ved at fremvise udskrifter af e-mails eller kopier af breve med kvittering fra postvæsnet, der beviser, at brevene er afsendt.

Hvis du lader tiden gå uden at foretage dig noget, eller du ikke kan bevise, at du har foretaget dig noget, kan du risikere, at pengene vil være tabt.

Du kan forvente, at banken vil afvise dit krav om tilbageførsel, hvis der er gået mere end to måneder.

Hvis banken nægter at tilbageføre penge, du mener at have krav på, kan du klage til Pengeinstitutankenævnet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login