mboost-dp1

Blizzard Entertainment
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#50
Hvis WOW nogen sinde skal blive en killer af noget som helst, så skal de lave seriøst om på deres PVP system det skal jo ændre det hele i det system, lave et nyt ranking sysmtem som det der er i DAOC, samt keeps og relics som man kan indtage istedet for de kedeligt BG og Arena.
Der er jo en grund til at DAOC stadigvæk lever... det er ikke på grund af grafikken, eller pve delen... det er på grund af PVPen..
Men det virkelig sjove er, at så snart WoW får sin anden expansion, bliver det en WAR killer.
Hvis WOW nogen sinde skal blive en killer af noget som helst, så skal de lave seriøst om på deres PVP system det skal jo ændre det hele i det system, lave et nyt ranking sysmtem som det der er i DAOC, samt keeps og relics som man kan indtage istedet for de kedeligt BG og Arena.
Der er jo en grund til at DAOC stadigvæk lever... det er ikke på grund af grafikken, eller pve delen... det er på grund af PVPen..
#51
Det kommer væsentlig an på hvordan WAR bliver.
Det er overraskende mange, som ikke orker at lave nye characters, og specielt ikke hvis man har en højt geared i WoW i forvejen.
WAR starter præcist som alle andre MMORPG'er, men et væld af bugs, glitches og værst af alt; ubalancerede klasser. Og det vil især blive et problem i WAR, som jo netop kommer til at leve af PvP.
De erfarne ved udemærket godt at det ikke er smart at give sig i kast med at spille med, med det samme, netop for at undgå alle de besværligheder.
Cirka et halvt år, skal der gå inden man bør begynde at bevæge sig ind, så er det værste rettet, serverne er stabiliseret og de værste class exploits er udryddet.
Så er spørgsmålet, hvad gør Blizzard inden for det halve år?
De udgiver deres næste expansion, sandsynligvis med 10 eller 5 levels til hvor de retter på balancen igen(eller fucker den helt op), tilsætter nogle rigtige PvP muligheder der trækker deres spillere tilbage, og samtidig tjener en formue på expansions og genoprettede accounts.
Games Workshop, har altid være penge-afpressere, og jeg tror ikke at der vil være forskel imellem deres plastic figurer og online spil. Det bliver ren indtjening de satser på.
Det kommer væsentlig an på hvordan WAR bliver.
Det er overraskende mange, som ikke orker at lave nye characters, og specielt ikke hvis man har en højt geared i WoW i forvejen.
WAR starter præcist som alle andre MMORPG'er, men et væld af bugs, glitches og værst af alt; ubalancerede klasser. Og det vil især blive et problem i WAR, som jo netop kommer til at leve af PvP.
De erfarne ved udemærket godt at det ikke er smart at give sig i kast med at spille med, med det samme, netop for at undgå alle de besværligheder.
Cirka et halvt år, skal der gå inden man bør begynde at bevæge sig ind, så er det værste rettet, serverne er stabiliseret og de værste class exploits er udryddet.
Så er spørgsmålet, hvad gør Blizzard inden for det halve år?
De udgiver deres næste expansion, sandsynligvis med 10 eller 5 levels til hvor de retter på balancen igen(eller fucker den helt op), tilsætter nogle rigtige PvP muligheder der trækker deres spillere tilbage, og samtidig tjener en formue på expansions og genoprettede accounts.
Games Workshop, har altid være penge-afpressere, og jeg tror ikke at der vil være forskel imellem deres plastic figurer og online spil. Det bliver ren indtjening de satser på.
WAR er ikke bare PvP det er RvR (Realm vs. Realm) der er en forskeld.
Hvis i ser de video'er som de har om deres system, så er det meget lækkert fundet på, og ja de har taget en del af tingende fra DAOC, men nu er det jo' også det samme firma som har lavet DAOC der laver WAR.
Så det er vel ok de tager noget af deres erfaring med der fra.
Dog er det stadigvæk under udvikling, så meget kan ske fra nu til release.
Hvis i ser de video'er som de har om deres system, så er det meget lækkert fundet på, og ja de har taget en del af tingende fra DAOC, men nu er det jo' også det samme firma som har lavet DAOC der laver WAR.
Så det er vel ok de tager noget af deres erfaring med der fra.
Dog er det stadigvæk under udvikling, så meget kan ske fra nu til release.
#26
Jooo, jeg ved nu godt hvad jeg taler om, nu da jeg selv for noget siden stoppede med WoW, har jeg stadig bekendte der spiller det, og ja, med auto knapper som i gamle dage.
Ja de påstår det ikke er muligt mere, men hvis man er som så mange folk og køre på frihjul, og ikke selv giver en indsats med addons, åbner en ny verden sig. curse-gamins addons er kun til dem der ikke selv gider skrive et brugebart addon, og folk som virkelig er gode til det, deler heller deres addons på sådanne sider... Så kan blizzard jo downloade dem og disable dem.
Da det hele bundede ud i "standard" "Nytænkning" o.s.v , er det jo noget som kom i EQ for mange år siden, hvor du kunne lave nye skins og flytte vinduerne.
Re-Skin dit UI er en ok feature, Addons, som dem i WoW, er ødelæggende for et spil, for den erfarende mmorpg spiller, ikke for de nystartede, for de ved jo ikke bedre da det er deres første mmorpg.
Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om. For det første kan man ikke rigtig automatisere ting mere. For det andet er det også det at kunne ændre interfacet og få det til at se ud som man har lyst til det.
Og jeg kender godt de alternativ MMO's du nævner, det jeg efterlyste var et end game content der er radikalt anderledes end det i wow. ( Raid, loot )
Jooo, jeg ved nu godt hvad jeg taler om, nu da jeg selv for noget siden stoppede med WoW, har jeg stadig bekendte der spiller det, og ja, med auto knapper som i gamle dage.
Ja de påstår det ikke er muligt mere, men hvis man er som så mange folk og køre på frihjul, og ikke selv giver en indsats med addons, åbner en ny verden sig. curse-gamins addons er kun til dem der ikke selv gider skrive et brugebart addon, og folk som virkelig er gode til det, deler heller deres addons på sådanne sider... Så kan blizzard jo downloade dem og disable dem.
Da det hele bundede ud i "standard" "Nytænkning" o.s.v , er det jo noget som kom i EQ for mange år siden, hvor du kunne lave nye skins og flytte vinduerne.
Re-Skin dit UI er en ok feature, Addons, som dem i WoW, er ødelæggende for et spil, for den erfarende mmorpg spiller, ikke for de nystartede, for de ved jo ikke bedre da det er deres første mmorpg.
#54:
Nej. Blizzard stoppede muligheden for at "auto knapper" så som decursive eller "fishbots". De ting som addons i dag gør er at simplificere ting; Du behøver ikke holde øje med 25 mand og decurse dem alle, du har et fikst lille vindue der fortæller dig hvem der har en debuff du kan fjerne. Så skal du vælge ham og bruge din spell eller ability til at fjerne den.
Ergo: Ingen "auto" funktioner - Du *skal* bruge abilitien selv og du skal pege på playeren selv. Forskellen ligger kun i, at dit UI kan fortælle dig hvornår du skal gøre det og hvem du skal gøre det på.
Den erfarne MMORPG spiller vil nok være uenig: Der er gode og dårlige sider til addons, f.eks. bliver post-systemet i WoW *MEGET* nemmere og hurtigere at bruge hvis du har en addon til det (CT mod eller en af de famøse Ace-mods) - I modsætning er der dårlige mods, nogle er dog blevet fjernet af Blizzard (decursive, fishbot, etc.).
Konklusionen må være at addons er double-edged; Der er gode og dårlige ting ved det, men hvis ens interface per standard er rigtig godt og/eller kan customizes meget (f.eks. GW eller CoH/CoV) kan det meste af det positive skæres af.
On topic:
WoW har sat standarder. Der er ingen der har sagt at en standard er god - det er en standard for guds skyld. Det er noget som gerne skal være der for at spillet (i dette tilfælde) får appeal - hvis spillet har noget bedre er det jo kun godt!
Rock Bottom = Standarder
Se bare på standarderne for diverse protokoller: Du skal have det, det og det. De fleste protokoller har langt mere, men opfylder stadig standarden.
Nej. Blizzard stoppede muligheden for at "auto knapper" så som decursive eller "fishbots". De ting som addons i dag gør er at simplificere ting; Du behøver ikke holde øje med 25 mand og decurse dem alle, du har et fikst lille vindue der fortæller dig hvem der har en debuff du kan fjerne. Så skal du vælge ham og bruge din spell eller ability til at fjerne den.
Ergo: Ingen "auto" funktioner - Du *skal* bruge abilitien selv og du skal pege på playeren selv. Forskellen ligger kun i, at dit UI kan fortælle dig hvornår du skal gøre det og hvem du skal gøre det på.
Den erfarne MMORPG spiller vil nok være uenig: Der er gode og dårlige sider til addons, f.eks. bliver post-systemet i WoW *MEGET* nemmere og hurtigere at bruge hvis du har en addon til det (CT mod eller en af de famøse Ace-mods) - I modsætning er der dårlige mods, nogle er dog blevet fjernet af Blizzard (decursive, fishbot, etc.).
Konklusionen må være at addons er double-edged; Der er gode og dårlige ting ved det, men hvis ens interface per standard er rigtig godt og/eller kan customizes meget (f.eks. GW eller CoH/CoV) kan det meste af det positive skæres af.
On topic:
WoW har sat standarder. Der er ingen der har sagt at en standard er god - det er en standard for guds skyld. Det er noget som gerne skal være der for at spillet (i dette tilfælde) får appeal - hvis spillet har noget bedre er det jo kun godt!
Rock Bottom = Standarder
Se bare på standarderne for diverse protokoller: Du skal have det, det og det. De fleste protokoller har langt mere, men opfylder stadig standarden.
#55
På sin vis kan jeg godt give dig ret, jeg ved godt blizzard "har" fjernet ting for at have mulighed for "auto-knapper", men nævnt i min forrige post, er der folk derude med dem endnu, jeg kender personligt en, ja man skal selv trykke på en knap, men det er også det.
For at gøre en forklaring kort, man trykker på en knap, og den healer den der har mest brug for en heal, med den korrecte heal for at spare mana.. Men lad os nu lade det ligge.
Addons er som du siger kan være ok, men som f.eks de super mail system CT har, burde jo bare være en del af det orginale :), derfor mener jeg addons er noget skrammel, i store træk, tag de gode "off-fight" addons, og gør dem standard, og så lukke for addons, f.eks.
Men jeg er dog stadig uenig med wow har sat nogle "standarder", der er indtil nu, ikke noget "nyt/banebrydende" i wow, som ikke er set før, eller jeg har set før.
Der er diverse ting som alle mmorpg producenter, "låner" fra hinanden, sådan har det altid været, og nogle prøver med nye ting, som kan være godt eller flop, i mine øjne, addons = flop, derfor forhåbenligt ikke en "standard" i andre producenters øjne.
Forskellige folk, forskellige meninger, forskellige synspunkter :)
På sin vis kan jeg godt give dig ret, jeg ved godt blizzard "har" fjernet ting for at have mulighed for "auto-knapper", men nævnt i min forrige post, er der folk derude med dem endnu, jeg kender personligt en, ja man skal selv trykke på en knap, men det er også det.
For at gøre en forklaring kort, man trykker på en knap, og den healer den der har mest brug for en heal, med den korrecte heal for at spare mana.. Men lad os nu lade det ligge.
Addons er som du siger kan være ok, men som f.eks de super mail system CT har, burde jo bare være en del af det orginale :), derfor mener jeg addons er noget skrammel, i store træk, tag de gode "off-fight" addons, og gør dem standard, og så lukke for addons, f.eks.
Men jeg er dog stadig uenig med wow har sat nogle "standarder", der er indtil nu, ikke noget "nyt/banebrydende" i wow, som ikke er set før, eller jeg har set før.
Der er diverse ting som alle mmorpg producenter, "låner" fra hinanden, sådan har det altid været, og nogle prøver med nye ting, som kan være godt eller flop, i mine øjne, addons = flop, derfor forhåbenligt ikke en "standard" i andre producenters øjne.
Forskellige folk, forskellige meninger, forskellige synspunkter :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.