mboost-dp1
unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Svært ved at komme igennem til kundeservice ?
Må vente på teknikerbesøg ?
Så ka' de da snildt fyre 5000, for sådan har det da altid været.
Må vente på teknikerbesøg ?
Så ka' de da snildt fyre 5000, for sådan har det da altid været.
Tjah, ventetiden for kundesupport og teknikerbesøg har jo altid været der, nu bliver den nok bare noget større! :)
Der har ikke været *andet* end ventetider...
Før jeg skiftede til cybercity skiftede jeg 5 routere ud, og jeg har nok brugt +100 timer på at vente, snakke og diskutere hvad problemerne var, eller kunne være...
De folk jeg har snakket med har været inkompetente inden for faget, og var mere interesseret i at brokke sig, have dårlige undskyldninger og komme videre i arbejdsdagen, end at hjælpe!
Der var *EN* kompetent medarbejder som hjalp mig. Vi brugte godt og vel 10 minutter på at rekonfigurere min router så den også var sat med de porte jeg ville ha' åbnet etc. noget som næsten ingen medarbejdere formår! (Jeg var nybegynder på det tidspunkt). Han hed Thomas, et eller andet...
Så hvis TDC er begyndt at tynde ud imellem inkompetente medarbejdere, så er der håb for dem endnu.
Jeg beklager over de som er blevet uretfærdigt behandlet, jeg håber de finder en løsning.
Før jeg skiftede til cybercity skiftede jeg 5 routere ud, og jeg har nok brugt +100 timer på at vente, snakke og diskutere hvad problemerne var, eller kunne være...
De folk jeg har snakket med har været inkompetente inden for faget, og var mere interesseret i at brokke sig, have dårlige undskyldninger og komme videre i arbejdsdagen, end at hjælpe!
Der var *EN* kompetent medarbejder som hjalp mig. Vi brugte godt og vel 10 minutter på at rekonfigurere min router så den også var sat med de porte jeg ville ha' åbnet etc. noget som næsten ingen medarbejdere formår! (Jeg var nybegynder på det tidspunkt). Han hed Thomas, et eller andet...
Så hvis TDC er begyndt at tynde ud imellem inkompetente medarbejdere, så er der håb for dem endnu.
Jeg beklager over de som er blevet uretfærdigt behandlet, jeg håber de finder en løsning.
Kan godt forstå de er træt af Henning Fyremose... ;)
Det er jo ikke fordi hans løn, har været inde i nogen spareplaner.
Tværtimod har de været bemærkelsesværdigt gode til, at koordinere hans bonusser og lønforhøjelser med fyringsrunderne. Nogen man ikke skal være nogen freud, for at regne ud ikke gavner moralen hos folk... ;)
Det er jo ikke fordi hans løn, har været inde i nogen spareplaner.
Tværtimod har de været bemærkelsesværdigt gode til, at koordinere hans bonusser og lønforhøjelser med fyringsrunderne. Nogen man ikke skal være nogen freud, for at regne ud ikke gavner moralen hos folk... ;)
jeg har aldrig fattet det der med at strejke... hvis der er fyringer i luften må man da bare arbejde endnu mere og gøre sig så uundværlig at det ikke kan betale sig for dem at fyre en...
Hvis jeg sad som chef og var i gang med at fyre folk og der så var nogen der strejkede så ved jeg da godt hvem der kom øverst på listen.
Hvis jeg sad som chef og var i gang med at fyre folk og der så var nogen der strejkede så ved jeg da godt hvem der kom øverst på listen.
så må man håbe at dem der forgæves venter på teknikerbesøg der var aftalt og bekræftet inden strejken, husker at opkræve TDC penge for den tid de har spildt, i lighed med det TDC gør hvis teknikeren kører forgæves.. Så kan han lære det, ham Henning Dyrefjæs - øhh Dyremos(e).
LOOOOOOOOOOOOOOOORn!!!!
[ontopic]
Det er noget lort at virksomheder begynder at fyre folk for at tjene ENDNU mere når det i forvejen går skide godt, specielt i disse tider. Så kan strejken være nok så overenskomsttridenede som den vil, jeg opfordre alle til at droppe TDC's produkter.
[/ontopic]
[ontopic]
Det er noget lort at virksomheder begynder at fyre folk for at tjene ENDNU mere når det i forvejen går skide godt, specielt i disse tider. Så kan strejken være nok så overenskomsttridenede som den vil, jeg opfordre alle til at droppe TDC's produkter.
[/ontopic]
#7 problemet er så bare at TDC ikke må fyre baseret på hvem TDC finder mest ejnet til fyring, og at de slet ikke må fyre folk på grund af konflikter og strejke.
nårmalt er firmaerne nødt til at bruge et eller andet tilfældigheds princip eller fyre de nyeste medarbejdere.
Pointen er så også at det ikke kun er de fyrede der går i strejke men mere eller mindre alle de ansatte.
nårmalt er firmaerne nødt til at bruge et eller andet tilfældigheds princip eller fyre de nyeste medarbejdere.
Pointen er så også at det ikke kun er de fyrede der går i strejke men mere eller mindre alle de ansatte.
I TDC anser vi medarbejderne for at være vores største aktiv. Det er vores medarbejdere, der gør forskellen. Vi gør meget for at finde de rigtige medarbejdere og holde på dem, når de først er ansat hos os.
fra: TDC som arbejdsplads
Syntes jeg lidt savner en anden vinkel på sagen, som noget om hvorfor folk bliver fyret osv.?
EDIT: Så vidt jeg kan forstå fyrer de folk for at ansætte nogle nye, altså en udskiftning af deres medarbejdere.
Striden handler om, at TDC-ledelsen vil skære 630 stillinger væk - omkring halvdelen gennem fyringer. Samtidig planlægger TDC ifølge Dansk Metal, som organiserer TDC-ansatte, at nyansætte op mod 465 medarbejdere.
- TV2-nyhederne
#7 Belle:
Du har en sygelig blå vinkel til emnet.
Når TDC kan genererer et overskud på mange milliarder, så er det fordi de har en virksomhed. Uden de 15.000 medarbejdere i TDC så var der ingen virksomhed, kun en masse lokaler og ledninger.
Med andre ord - summen af de 15.000 medarbejderes indsats er altså mange milliarder mere værd end summen af den lønudbetaling de har modtaget.
Når man så vælger at luge så hårdt ud i beddene, så er det en hån mod sine medarbejderes indsats og loyalitet og det er også en hån mod de kunder der forventer en god kundeservice.
Ja, det er aktionæerne der formelt ejer TDC, men de skal bare ikke glemme hvad den er baseret på - uden medarbejdere var der ingen virksomhed. De 12,4 milliarder kroner var ikke kommet i kassen uden medarbejderne.
Når man går i strejke, så lammer man virksomheden, og så må ledelsen tage sin adfærd op til revision, med mindre de vil se deres virksomhed gå konkurs.
Hvis jeg havde været med til at genererer et overskud på 12,4 milliarder kroner til min virksomhed, og jeg så blev mødt af nedskæringer, så ville jeg blive knotten.
Det her kan muligvis få TDC til at overveje deres fyringsrunde en ekstra gang, og det er jo offentligt kendt nu at de har 12,4 milliarder kroner af jonglere med bare fra sidste år.
Hvis du tror din arbejdsgiver tænker din sag, når han laver sine budgetter, så tager du voldsomt fejl. Solidaritet og organisering, det er det bedste våben mod gridske arbejdsgivere - specielt mod de koncerner der er så store at de ikke engang behøver se deres personale i øjnene.
Du har en sygelig blå vinkel til emnet.
Når TDC kan genererer et overskud på mange milliarder, så er det fordi de har en virksomhed. Uden de 15.000 medarbejdere i TDC så var der ingen virksomhed, kun en masse lokaler og ledninger.
Med andre ord - summen af de 15.000 medarbejderes indsats er altså mange milliarder mere værd end summen af den lønudbetaling de har modtaget.
Når man så vælger at luge så hårdt ud i beddene, så er det en hån mod sine medarbejderes indsats og loyalitet og det er også en hån mod de kunder der forventer en god kundeservice.
Ja, det er aktionæerne der formelt ejer TDC, men de skal bare ikke glemme hvad den er baseret på - uden medarbejdere var der ingen virksomhed. De 12,4 milliarder kroner var ikke kommet i kassen uden medarbejderne.
Når man går i strejke, så lammer man virksomheden, og så må ledelsen tage sin adfærd op til revision, med mindre de vil se deres virksomhed gå konkurs.
Hvis jeg havde været med til at genererer et overskud på 12,4 milliarder kroner til min virksomhed, og jeg så blev mødt af nedskæringer, så ville jeg blive knotten.
Det her kan muligvis få TDC til at overveje deres fyringsrunde en ekstra gang, og det er jo offentligt kendt nu at de har 12,4 milliarder kroner af jonglere med bare fra sidste år.
Hvis du tror din arbejdsgiver tænker din sag, når han laver sine budgetter, så tager du voldsomt fejl. Solidaritet og organisering, det er det bedste våben mod gridske arbejdsgivere - specielt mod de koncerner der er så store at de ikke engang behøver se deres personale i øjnene.
#14 -
Grunden til at du ikke er blevet kontaktet, er jo nok fordi der er arbejdsnedlæggelse. Hvis folk ikke er på arbejde, er der naturligvis ingen til at kontakte dig. ;)
Nu er forhandling jo ikke ligefrem en universel løsning på alt og engang imellem skal der jo hårdere midler til for at få folk til at lytte.
Grunden til at du ikke er blevet kontaktet, er jo nok fordi der er arbejdsnedlæggelse. Hvis folk ikke er på arbejde, er der naturligvis ingen til at kontakte dig. ;)
Nu er forhandling jo ikke ligefrem en universel løsning på alt og engang imellem skal der jo hårdere midler til for at få folk til at lytte.
for min skyld må de godt fyre 90% af dem som sidder ved kundeservice, fordi at de har sku ikke for mange brikker at flytte med imo.
Jeg har haft så mange problemer med TDC da jeg havde adsl hos dem.
Det er da en skam for dem som bliver fyret, men det skal jo til engang i mellem.
Jeg har haft så mange problemer med TDC da jeg havde adsl hos dem.
Det er da en skam for dem som bliver fyret, men det skal jo til engang i mellem.
Jeg er selv en af de mange tusinde som er gået hjem.
Det er svært, som medarbejder, at skulle stå model til TDC fyrer ældre kolleger og ansætter nye i andre stillinger.
Problemet er at alle ansatte er tal for TDC. De ser ikke på hvem der kunne have lyst til at sige op. De kigger kynisk på hvem de bedst kan undvære i budgetterne og disse personer bliver bare fyret.
I stedet kunne man gøre som Dansk Metal har foreslået. Man kunne opkvallificere de pågældende medarbejdere i stedet for at fyre dem.
TDC påstår at de selvfølgelig tilbyder opkvallificering og videreuddannelse til de afskedigede medarbejdere. Det er også rigtigt hvis man kalder truckcertifikat og buskørerkort for opkvallificering.
Strjeke er som noget udgangspunkt noget skidt. Men det er arbejdernes sidste pressionsmiddel over for firmaet. Jeg er glad for at så stor en del af TDC har valgt at stå sammen i denne sag.
Minuset er at jeg som tekniker nu skal arbejde dobbelt så hårdt for at indhente den tid vi har strejket. Og som nævnt ovenfor er TDC's levringstider ikke de bedste lige nu....
Til de der venter kan jeg fortælle at de fleste afdelinger mødes i morgen formiddag for at drøfte om arbejdet skal genoptages.
Det er svært, som medarbejder, at skulle stå model til TDC fyrer ældre kolleger og ansætter nye i andre stillinger.
Problemet er at alle ansatte er tal for TDC. De ser ikke på hvem der kunne have lyst til at sige op. De kigger kynisk på hvem de bedst kan undvære i budgetterne og disse personer bliver bare fyret.
I stedet kunne man gøre som Dansk Metal har foreslået. Man kunne opkvallificere de pågældende medarbejdere i stedet for at fyre dem.
TDC påstår at de selvfølgelig tilbyder opkvallificering og videreuddannelse til de afskedigede medarbejdere. Det er også rigtigt hvis man kalder truckcertifikat og buskørerkort for opkvallificering.
Strjeke er som noget udgangspunkt noget skidt. Men det er arbejdernes sidste pressionsmiddel over for firmaet. Jeg er glad for at så stor en del af TDC har valgt at stå sammen i denne sag.
Minuset er at jeg som tekniker nu skal arbejde dobbelt så hårdt for at indhente den tid vi har strejket. Og som nævnt ovenfor er TDC's levringstider ikke de bedste lige nu....
Til de der venter kan jeg fortælle at de fleste afdelinger mødes i morgen formiddag for at drøfte om arbejdet skal genoptages.
Selvom TDC får et milliard overskud, kan de jo sagtens have afdelinger der går i negativ retning, f.eks fastnet forretningen som jo må siges at gå i negativ retning, derfor bliver de nødt til at tilpasse virksomheden i de afdelinger hvor det går skidt også selvom de i en anden afdelingen tjener mange penge.
Husk nu på at enhver aktieselskabs overordende mål ved at være tilstede er at tjene penge til aktionærene derfor vil man altid optimere virksomheden til at tjene mere intet er godt nok.
Derfor SKAL alle negative afdelinger altså afdelinger hvor vækstenprocenten falder, eller den ligefrem går i negativ optimeres og det betyder altså fyringer.
Så selvom det får os "normale mennesker" ser meget underligt ud så bygger det altså på at det ikke går ligegodt i alle afdelinger af TDC, eller at det burde gå bedre i forhold til konkurrenter.
Husk nu på at enhver aktieselskabs overordende mål ved at være tilstede er at tjene penge til aktionærene derfor vil man altid optimere virksomheden til at tjene mere intet er godt nok.
Derfor SKAL alle negative afdelinger altså afdelinger hvor vækstenprocenten falder, eller den ligefrem går i negativ optimeres og det betyder altså fyringer.
Så selvom det får os "normale mennesker" ser meget underligt ud så bygger det altså på at det ikke går ligegodt i alle afdelinger af TDC, eller at det burde gå bedre i forhold til konkurrenter.
Er så enig med at der skal fyres folk ved TDC som ikke fatter en skid!!!
Utroligt så mange problemer jeg har haft med dem. Skulle have lukket mit ISDN ned og det tog over ½ år og de fattede det slet ikke. Havde en tekniker ude men han fjernede så i stedet for mit ISDN mit ADSL som jeg havde ved tiscali.
Nå men jeg tog så sagen i egen hånd og rev lortet ud og gik ned og afleverede det ved den lokale TDC butik og fejlmeldte min telefon.
Havde haft over 10 samtaler via telefon. Men der skete INTET.
Utroligt så mange problemer jeg har haft med dem. Skulle have lukket mit ISDN ned og det tog over ½ år og de fattede det slet ikke. Havde en tekniker ude men han fjernede så i stedet for mit ISDN mit ADSL som jeg havde ved tiscali.
Nå men jeg tog så sagen i egen hånd og rev lortet ud og gik ned og afleverede det ved den lokale TDC butik og fejlmeldte min telefon.
Havde haft over 10 samtaler via telefon. Men der skete INTET.
Jeg er rimelig glad for at min ADSL kom op og køre i tirsdags. :D
#7 Problemet er at fagforeningsfolk tror at hvis én arbejder mere hårdt så vil det ske på bekostning at andre bliver fyret og så brokker de sig. ;D
Og hvis du fyrer en der strejker med fagforeningsstøtte (Dog ikke tilfældet her.) så pisser du fagforeningen af.
#17 "Men det er arbejdernes sidste pressionsmiddel over for firmaet."
Og hvad har I så gjort før I startede strejken?
#7 Problemet er at fagforeningsfolk tror at hvis én arbejder mere hårdt så vil det ske på bekostning at andre bliver fyret og så brokker de sig. ;D
Og hvis du fyrer en der strejker med fagforeningsstøtte (Dog ikke tilfældet her.) så pisser du fagforeningen af.
#17 "Men det er arbejdernes sidste pressionsmiddel over for firmaet."
Og hvad har I så gjort før I startede strejken?
support har altid været perfekt når jeg har haft brug for det hos tdc.. næsten ingen ventetid hverken på telefon support eller tekniker besøg.. men jeg har også haft en erhvervs linie.
<off topic>
Jeg vil selv sige at jeg ikke kan erindrer at have haft nogle problemer med TDC når det drejer sig om ADSL. Det samme gør sig gældene for mobiltelefoni i underselskabet Telmore.
TDC's supportere har altid - når jeg har talt med dem - været hjælpsomme, informerede, uden ventetid til og været rimelige.
Dem som har problemer med TDC og klager over deres manglende fatteevne, så skal sommetider kigge på sig selv og sin egen kommunikations-evne. For jeg har erfaring for at det er meget vigtigt at få præciseret sin problemstilling overfor for kundeservice - uanset hvilket firma det drejer sig om - for de ting man selv opfatter som indforstået, det er altså ikke altid indforstået hos kundeservice medarbejder der har andre end en selv at se til. Og det man fortæller til en person, det bliver ikke automatisk orienteret til de 14.999 andre medarbejdere i virksomheden.</off topic>
Jeg vil selv sige at jeg ikke kan erindrer at have haft nogle problemer med TDC når det drejer sig om ADSL. Det samme gør sig gældene for mobiltelefoni i underselskabet Telmore.
TDC's supportere har altid - når jeg har talt med dem - været hjælpsomme, informerede, uden ventetid til og været rimelige.
Dem som har problemer med TDC og klager over deres manglende fatteevne, så skal sommetider kigge på sig selv og sin egen kommunikations-evne. For jeg har erfaring for at det er meget vigtigt at få præciseret sin problemstilling overfor for kundeservice - uanset hvilket firma det drejer sig om - for de ting man selv opfatter som indforstået, det er altså ikke altid indforstået hos kundeservice medarbejder der har andre end en selv at se til. Og det man fortæller til en person, det bliver ikke automatisk orienteret til de 14.999 andre medarbejdere i virksomheden.</off topic>
TDC er en virksomhed, altså skal de få tingene til at køre rundt. Lad os antage at de har 2000 mand ansat til at grave kabler ned, det er den ting de nu kan. Pludseligt skal der ikke graves flere kabler ned, hvad skal de nu gøre? Arbejderene kan ingenting ud over at grave kabler ned? Skal de smide millioner efter dem til efteruddannelse, eller skal de fyres fordi der ikke er brug for dem? Der er jo heller ikke ret meget ide i at beholde folk der ikke er brug for...
TDC tjener jo alle deres penge fordi de har monopol, ikke fordi de er onde mod medarbejderne...
TDC tjener jo alle deres penge fordi de har monopol, ikke fordi de er onde mod medarbejderne...
#23
Dvs. at folk der søger job ved TDC skal have i hovedet på forehånd at de bare bliver fyret selvom de yder 110 % ? Du giver jo ikke mening vej, en motiveret medarbejder der ikke behøver at frygte den næste fyringsrunde er da en langt bedre medarbejder end en gut der tror han sikkert nok bliver fyret i næste runde og derfor ikke laver en skid :(
Dvs. at folk der søger job ved TDC skal have i hovedet på forehånd at de bare bliver fyret selvom de yder 110 % ? Du giver jo ikke mening vej, en motiveret medarbejder der ikke behøver at frygte den næste fyringsrunde er da en langt bedre medarbejder end en gut der tror han sikkert nok bliver fyret i næste runde og derfor ikke laver en skid :(
For at citere en "kendt" film:
TDC: Do you not see the logic of my plan?
Medarbejderne: Yes, but it just seems too heartless.
Denne sag viser meget godt det største problem der er med rendyrket kapitalisme. Ønsket om flere penge overvejer alle andre hensyn - selv de menneskelige. Faktisk ville den bedste kapitalistiske virksomhed slet ikke have medarbejdere - de koster jo alt for mange penge, penge som ellers kunne gå til aktionærene.
TDC: Do you not see the logic of my plan?
Medarbejderne: Yes, but it just seems too heartless.
Denne sag viser meget godt det største problem der er med rendyrket kapitalisme. Ønsket om flere penge overvejer alle andre hensyn - selv de menneskelige. Faktisk ville den bedste kapitalistiske virksomhed slet ikke have medarbejdere - de koster jo alt for mange penge, penge som ellers kunne gå til aktionærene.
Intet er så galt at det ikke er godt for noget, har intet imod Hr. Dyremose og TDC monopol-imperiet som helhed får sig en læresteg!
#19 det kan jo være fordi at der ikke er folk nok bag dem i kundeservice. Altså kundeservice kan jo ikke trylle - for det meste skal de have fat i 1 tekniker. Og hvis der er mangel på teknikere bliver man ifølge det firma jeg har arbejdet med kundeservice hos nødt til at fedte rundt med kunden i telefonen. Klart at kunden tror at det er kundeservicemedarbejderen der er en kegle - men de lever under så præcise regler. Sagde selv nej tak til at sidde i tdc fordi der er rygter om de 10 spørgsmål man skal stille - lige meget hvad kunden siger.
Det er for at ledelsen kan sige at deres medarbejdere ikke har sagt noget galt - ja jo tak men det hjælper jo ikke kunden - og det må vel være det man er der for. Så tro mig kundeservicemedarbejderne gør hvad de kan inden for de regler der er i deres job
Det er for at ledelsen kan sige at deres medarbejdere ikke har sagt noget galt - ja jo tak men det hjælper jo ikke kunden - og det må vel være det man er der for. Så tro mig kundeservicemedarbejderne gør hvad de kan inden for de regler der er i deres job
Må nok sige at mine erfaringer med TDC er bitre.
Min Historie
Så jeg har ikke noget imod at de fyrer folk, så længe at det er folk som ikke kan finde ud af deres arbejde(jeg tænker på nogle folk i supporten og nogle af deres salgsassistenter) men jeg syntes ikke at det skal være fair, at folk som udfører deres arbejde ordentligt, ikke skal have lov til at fortsætte, bare fordi TDC vil have et større overskud.
Min Historie
Så jeg har ikke noget imod at de fyrer folk, så længe at det er folk som ikke kan finde ud af deres arbejde(jeg tænker på nogle folk i supporten og nogle af deres salgsassistenter) men jeg syntes ikke at det skal være fair, at folk som udfører deres arbejde ordentligt, ikke skal have lov til at fortsætte, bare fordi TDC vil have et større overskud.
Det ville være rart at vide det eksakte tal for, hvor mange der faktisk strejker. Hos Computer World er det 'bare' 3k.
Mange af jer skal passe på ikke, at komme tilskade med fanestangen næste gang i er ude for, at lufte den røde fane.
Det er da lige meget om de så have et dobbelt så stort overskud, så skal overflødig abejdskraft skæres væk. Sådan er det i alle virksomheder.
#22
Det er de færreste, der faktisk har dårlige oplevelser med TDC. Det er ihvertfald det indtryk man får, når man ser en opgørelse fra telestyrelsen over, hvor mange klager der er indgivet. Det er bare som sædvanlige folk, der lukker lidt galle ud.
#27
Monopol-imperiet? Kan du uddybe det lidt?
#30
Har du været ansat i TDC eller noget, der har bare omtrendt samme størrelse? Har du overhovede nogen annelse om, hvor mange forskellige selskaber TDC består af?
Mange af jer skal passe på ikke, at komme tilskade med fanestangen næste gang i er ude for, at lufte den røde fane.
Det er da lige meget om de så have et dobbelt så stort overskud, så skal overflødig abejdskraft skæres væk. Sådan er det i alle virksomheder.
#22
Det er de færreste, der faktisk har dårlige oplevelser med TDC. Det er ihvertfald det indtryk man får, når man ser en opgørelse fra telestyrelsen over, hvor mange klager der er indgivet. Det er bare som sædvanlige folk, der lukker lidt galle ud.
#27
Monopol-imperiet? Kan du uddybe det lidt?
#30
Har du været ansat i TDC eller noget, der har bare omtrendt samme størrelse? Har du overhovede nogen annelse om, hvor mange forskellige selskaber TDC består af?
#20
Som der står i flere medier har fagforeningen kæmpet hårdt for disse kolleger.
Forhandlingerne er brudt sammen flere gange.
#32
Jeg ved ikke om du kalder 17 dages leveringstid for tilfredsstillende?
Så længe levringstiden er så høj har vi svært ved at se hvordan man kan skære medarbejdere.
Samtidig skal man også tænke på at TDC's eneste mål er at komme af med de medarbejdere der er ansat på tjenstemandslignende vilkår.
Disse er alt for dyre for firmaet. De er et levn fra monopolets tid.
For aktionærerne er det langt mere optimalt med funktionærer der kan fyres med få måneds varsel. Tjenestemændene skal jo have en kæmpe pension med sig.
Som der står i flere medier har fagforeningen kæmpet hårdt for disse kolleger.
Forhandlingerne er brudt sammen flere gange.
#32
Jeg ved ikke om du kalder 17 dages leveringstid for tilfredsstillende?
Så længe levringstiden er så høj har vi svært ved at se hvordan man kan skære medarbejdere.
Samtidig skal man også tænke på at TDC's eneste mål er at komme af med de medarbejdere der er ansat på tjenstemandslignende vilkår.
Disse er alt for dyre for firmaet. De er et levn fra monopolets tid.
For aktionærerne er det langt mere optimalt med funktionærer der kan fyres med få måneds varsel. Tjenestemændene skal jo have en kæmpe pension med sig.
Kan ærligt talt ikke se hvad der galt med TDC's nedskæringer. Det er en virksomhed vi her taler om. Ikke et bistandskontor. Ved godt det lyder hårdt, men en virksomheds job er nu engang først og fremmest at tjene penge. Så hvis TDC ikke mener de har brug for så mange ansatte er det naturligt at skære ned i staben. Desuden bør man også tænke på aktionærerne som gerne ser TDC som en rentabel virksomhed at sætte sine penge i, både nu og i fremtiden. Selv om det går TDC ganske fornuftigt nu, skal man jo også huske at tænke fremad, og hvis strategien lyder på at det er en nødvendighed at skære ned i medarbejdere for at TDC også i fremtiden kan være konkurrencedygtig, så kan jeg helt ærligt ikke se hvad der skulle være galt i det. De fyrer højst sandsynligt ikke folk bare for at være onde.
Folk der kritiserer Dyremoses løn og bonuser glemmer en vigtig ting, manden gør det han er ansat til, og endda ret godt. Han sikre sine aktionære god indtjening, og det er det han skal.
Nu ved jeg ikke hvad typer af ansatte der er blevet fyret, og hvilken type der skal ansættes. Men hvis det nu f.eks. er gamle teleteknikere der skal fyres, men det er systemadministratorer der skal ansættes, så er en omskoling nok ikke meget relevant. Denne detalje synes jeg tit fagforeninger tit glemmer når de råber højt.
Men en ting er sikkert overenskomststridig arbejdsnedlæggelse er absolut ikke en særlig respektdannende måde at løse problemmet på. Tværtimod er det ligesom små børn der sætter sig ned og skriger NEEEEEEEEEEJ.
Hvis de ikke kan klare tingene ved forhandlinger skulle de tage og få bedre folk til at forhandle for dem, det er yderst egoistisk bare at stoppe arbejdet, og ikke tænke på hvilke konsekvenser deres nedlæggelse skaber.
Min respekt ville de absolut miste hvis jeg skulle havde haft brug for deres hjælp og de bare ikke havde lyst til at arbejde.
Respekt havde de derimod fået hvis de havde løst det ved forhandlinger.
Det gælder forresten også min respekt for Metroen i københavn der strejkede i sidste uge, og sikkert ikke har tænkt på hvilken konsekvens det har haft for utroligt mange mennesker.
Nu ved jeg ikke hvad typer af ansatte der er blevet fyret, og hvilken type der skal ansættes. Men hvis det nu f.eks. er gamle teleteknikere der skal fyres, men det er systemadministratorer der skal ansættes, så er en omskoling nok ikke meget relevant. Denne detalje synes jeg tit fagforeninger tit glemmer når de råber højt.
Men en ting er sikkert overenskomststridig arbejdsnedlæggelse er absolut ikke en særlig respektdannende måde at løse problemmet på. Tværtimod er det ligesom små børn der sætter sig ned og skriger NEEEEEEEEEEJ.
Hvis de ikke kan klare tingene ved forhandlinger skulle de tage og få bedre folk til at forhandle for dem, det er yderst egoistisk bare at stoppe arbejdet, og ikke tænke på hvilke konsekvenser deres nedlæggelse skaber.
Min respekt ville de absolut miste hvis jeg skulle havde haft brug for deres hjælp og de bare ikke havde lyst til at arbejde.
Respekt havde de derimod fået hvis de havde løst det ved forhandlinger.
Det gælder forresten også min respekt for Metroen i københavn der strejkede i sidste uge, og sikkert ikke har tænkt på hvilken konsekvens det har haft for utroligt mange mennesker.
#37 -
Fordi det er en situation som TDC ikke kan kontrollere, ryger den ind under den kategori.
#38 -
Det er ikke en strejke, det er en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse, altså ikke noget som er godkendt af hverken arbejdsgiver eller fagforening, men den er også dækket ind under det punkt i TDC's betingelser.
Nu kan jeg ikke lige finde betingelserne for fastnettelefon, men du kan læse det i disse for ADSL:
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/intern...
Side 17, punkt 15.D
Fordi det er en situation som TDC ikke kan kontrollere, ryger den ind under den kategori.
#38 -
Det er ikke en strejke, det er en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse, altså ikke noget som er godkendt af hverken arbejdsgiver eller fagforening, men den er også dækket ind under det punkt i TDC's betingelser.
Nu kan jeg ikke lige finde betingelserne for fastnettelefon, men du kan læse det i disse for ADSL:
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/intern...
Side 17, punkt 15.D
TDC skulle skære de ineffektive teknikere væk.. Da jeg isin tid fik ADSL, havde TDC manden 1! opgave den dag, at trække forbindelse mellem 3 skalbe, så Elektrikeren kunne lave ADSL'en. Det var hans eneste opgave, 30 minutteres arbejde, som han kvajede sig med hele vejen.. Elektrikerne måtte rette i 2 skabe.. Den slags mennesker skal bare ud.
Tja, mig rører det ikke, jeg har heldigvis ikke noget at gøre med TDC mere (Udover det self. er deres kobber som CC køber sig ind på så jeg kan få ADSL og IP telefoni..Nå ja og så er jeg jo også TDCMore kunde men de strejker ikke)...
Derudover kan jeg kun sige at det altid er sørgeligt når man ender ud i at en situation bliver så tilspidset at strejke er den eneste mulighed men på den anden side skal det heller ikke være et middel man er bange for at bruge for hvis arbejdsgiveren VED at man ikke bruger det så bliver han bare endnu mere urimelig.
Har selv været i en situation hvor vi lavede en overenskomst stridig arbejdsnedlæggelse og må sige at det virkede sgu, godtnok endte de med at trække omkr. 1000 i vores løn pga. en bod men de penge var givet MEGET godt ud da vi fik vores krav igennem ..
XxX
Derudover kan jeg kun sige at det altid er sørgeligt når man ender ud i at en situation bliver så tilspidset at strejke er den eneste mulighed men på den anden side skal det heller ikke være et middel man er bange for at bruge for hvis arbejdsgiveren VED at man ikke bruger det så bliver han bare endnu mere urimelig.
Har selv været i en situation hvor vi lavede en overenskomst stridig arbejdsnedlæggelse og må sige at det virkede sgu, godtnok endte de med at trække omkr. 1000 i vores løn pga. en bod men de penge var givet MEGET godt ud da vi fik vores krav igennem ..
XxX
Jeg syntes lige jeg ville poste min episode med TDC her under krisen.
På mit arbejde gik vores adsl kold ca en halv time før fyraften (igår), satans tænkte jeg, ud og tjekke det hele, hmm det var ikke ved os, så ringer jeg ind til TDC Erhverv hotline for at høre hvad der var galt, jeg fik en automatisk meddelelse om at Pga. Strejke så kunne de ikke yde hjælp og jeg skulle ringe igen dagen efter.
WTF okay stemmen sagde så at hvis det var et nødstilfælde så bliv på linien .... did that ..... fik da også fat i en supporter, og fik at vide det var et eller andet knudepunkt det var galt med. Nå men vi har jo en linie service på således at de starter med fejl retning remote inden for 3 timer og efter 4 timer er de on location så det skulle jo ikke være et problem. Men pga af strejke kunne hun ikke love mig at fejl retningen ville starte selv om at vi havde betalt for den service. WTF
Kunne ikke gøre en skid ud over at klage, linien virkede dog igen da jeg testede den her til morgen (torsdag) ved 6 tiden.
Min arbejds kollega som har TDC der hjemme er dog ikke så heldig, det virker ikke endnu.
På mit arbejde gik vores adsl kold ca en halv time før fyraften (igår), satans tænkte jeg, ud og tjekke det hele, hmm det var ikke ved os, så ringer jeg ind til TDC Erhverv hotline for at høre hvad der var galt, jeg fik en automatisk meddelelse om at Pga. Strejke så kunne de ikke yde hjælp og jeg skulle ringe igen dagen efter.
WTF okay stemmen sagde så at hvis det var et nødstilfælde så bliv på linien .... did that ..... fik da også fat i en supporter, og fik at vide det var et eller andet knudepunkt det var galt med. Nå men vi har jo en linie service på således at de starter med fejl retning remote inden for 3 timer og efter 4 timer er de on location så det skulle jo ikke være et problem. Men pga af strejke kunne hun ikke love mig at fejl retningen ville starte selv om at vi havde betalt for den service. WTF
Kunne ikke gøre en skid ud over at klage, linien virkede dog igen da jeg testede den her til morgen (torsdag) ved 6 tiden.
Min arbejds kollega som har TDC der hjemme er dog ikke så heldig, det virker ikke endnu.
#46 -
I sådanne tilfælde bliver alle serviceaftaler jo sat ud af kraft, så om du så står og hyler og skriger i telefonen, så kan du risikere at fejlen ikke bliver rettet.
For det er jo ren logik, er der ingen folk til at betjene dig, så kan fejlen jo heller ikke blive rettet..
Så igen, du har været heldig. Der er masser af mennesker derude, også folk med serviceaftaler, som ikke har fået rettet deres fejl i går og i dag, også folk som smider en del flere penge på bordet end du eller dit firma gør. :)
I sådanne tilfælde bliver alle serviceaftaler jo sat ud af kraft, så om du så står og hyler og skriger i telefonen, så kan du risikere at fejlen ikke bliver rettet.
For det er jo ren logik, er der ingen folk til at betjene dig, så kan fejlen jo heller ikke blive rettet..
Så igen, du har været heldig. Der er masser af mennesker derude, også folk med serviceaftaler, som ikke har fået rettet deres fejl i går og i dag, også folk som smider en del flere penge på bordet end du eller dit firma gør. :)
#47 Se trixet er jo at de har solgt en service som de så ikke kan yde aligevel, så må man jo kompensere for at de ikke har folk til at fixe når der er problemer. Enten det eller de må sørge for ordentlige kontrakter med deres "vitale" personale.
Ny Post:
Vi kunne self have sørget for en sekundær linie ved en anden udbyder så vi ikke løber ind i dette problem. Meeen jeg mener stadig man skal have det man betaler for.
Ny Post:
Vi kunne self have sørget for en sekundær linie ved en anden udbyder så vi ikke løber ind i dette problem. Meeen jeg mener stadig man skal have det man betaler for.
Hvis TDc så skulle gå hen og tabe evt. sager i spørgsmålet om hvorvidt der er tale om Force Majeure, kan de så sende en evt regning afsted til de strejkende medarbejdere?
Et eller andet sted er det godt at de har valgt at strejke på det tidspunkt hvor min egen maskine alligevel er ude af drift - ikke at jeg har haft problemer med TDC før, men just in case...
Et eller andet sted er det godt at de har valgt at strejke på det tidspunkt hvor min egen maskine alligevel er ude af drift - ikke at jeg har haft problemer med TDC før, men just in case...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.