mboost-dp1

Flickr - dweekly

TorrentSpy appellerer dom

- Via CNET News - , redigeret af johnny_newz

I marts 2008 valgte hjemmesiden torrentspy.com at lukke ned, idet de var blevet anklaget af MPAA (Motion Picture Association of America) for at bidrage til ulovlig distribuering af ophavsretsligt beskyttet materiale.

I maj 2008 faldt der dom i sagen, der gjorde det klart, at Torrentspy skulle lukke, samtidig med at det blev konstateret, at de havde slettet bevismateriale. Oven i lukningen blev siden idømt en bøde på 111 millioner dollars.

TorrentSpys advokat, Ira Rothken, har nu meddelt, at de appellerer dommen. Årsagen er, at de ikke mener, domstolen gjorde sit arbejde korrekt og gennemførte en række procedurefejl.

Ira Rothken, advokat for TorrentSpy skrev:
We believe the court was wrong and abused its discretion. We believe the court ordered TorrentSpy to do things that (were) in violation of the site’s privacy policy, and we believe that the tension between the court’s discovery orders and user privacy rights is an important issue on appeal.

Der er endnu ikke oplyst nogen dato for, hvornår en evt. appelsag vil finde sted.





Gå til bund
Gravatar #1 - terracide
5. feb. 2009 14:54
/sarkasme -on

Ja, vi havde da ikke skænket copyright en tanke og det var bare et uheld vi slettede logs *host*

/sarkasme -off

Gravatar #2 - Phanhome
5. feb. 2009 15:43
Det er jo lige det - de forsvandt ved et server nedbrud :P
Gravatar #3 - LordMike
5. feb. 2009 16:22
#2 ... Det er så ok mistænkeligt :)
Gravatar #4 - ghostface
5. feb. 2009 17:11
Jeg mener kun logs blev gemt i RAM og dermed blev tabt da de konfiskerede serveren.

Det var da historien sidst vi hørte til sagen ihvertfald.
Gravatar #5 - ktg
5. feb. 2009 17:19
LordMike (3) skrev:
#2 ... Det er så ok mistænkeligt :)

Naaaaaaaaarrrrrrrrj. Det kan da ske for selv den bedste! Jeg oplever det tit.
Gravatar #6 - Carstone
5. feb. 2009 17:49
Og ingen backup? :D
Der jo heller ingen grund til at køre backup på sådan en slags server hehehe !
Gravatar #7 - Kyoobix
5. feb. 2009 18:33
Glæder mig til den dag, hvor MPAA dropper at lægge sag an og fokusere 100% på at lave film, der er så gode at man gider købe dem!
Gravatar #8 - Dr_Mo
5. feb. 2009 19:31
Qubix (7) skrev:
Glæder mig til den dag, hvor MPAA dropper at lægge sag an og fokusere 100% på at lave film, der er så gode at man gider købe dem!

MPAA er en organisation der repræsenterer filmbranchen. De laver ikke film.

Derudover, hvis du ikke synes der er blevet lavet nogen film de seneste år der har været værd at købe, så kommer du aldrig til at gøre det. Hvis du i de seneste år har downloadet alt det du vil have, så er det svært at bryde den vane og betale for en film du kan få gratis. Medmindre du køber de film du godt kan lide, men det antager jeg at du ikke gør fra din kommentar.
Gravatar #9 - laspe18
5. feb. 2009 20:08
111 millioner dollars? Jo vist, kursen er stadig rimelig lav - men havde de selv forventet at få det igen eller hvordan?

Og 30.000$ pr. overtrædelse af copyright reglerne er altså (om end sagt før) stadig sygeligt overdrevne. Køl nu lidt af!
Gravatar #10 - Orange
5. feb. 2009 20:17
Mr_Mo (8) skrev:
MPAA er en organisation der repræsenterer filmbranchen. De laver ikke film.


Du tror ikke MPAA bliver betalt af filmbranchen? Selvfølgelig bruger filmbranchen penge på det her.
Gravatar #11 - masterzeb
5. feb. 2009 20:53
Ja, MPAA er filmbranchens pisk - ligesom BSA er pisken for Software producenterne.
Gravatar #12 - Smileyman
5. feb. 2009 21:23
Hvorfor er alle ikke så standhaftige som Piratebay :-D

Jeg personligt kunne aldrig finde på at kopiere en film(HOST).
Men jeg betaler også glædeligt 50-100 kr for en film jeg synes er skidegod. Og 200 for en der er kanon :-D
Gravatar #13 - Bean
6. feb. 2009 05:56
#12

Tror desværre ikke man kan bruge det som undskyldning at man egen filmen nogle uger efter den er hentet ned. Så er skaden jo sket !

Ellers villa man da i så fald kunne købe de ting man ulovligt har hentet, hvis man for nys om at man er i søgelyset.
Tvivler på at den holder. ;)
Gravatar #14 - Remmerboy
6. feb. 2009 07:23
#13
der er jo ingen skade sket, hvis man har hentet filmen og dernæst købe det.
eller set filmen, og så mene at det er noget crap og ikke gider at bruge penge eller mere tid på (faktisk mene at dem der laver crappy film, burde give os kompensation for tidspild *host*uwe boll*host*). er det så tabt salg, hvis man alligevel ikke ville købe filmen?
1 hentet film er ikke lige med 1 tabt salgt. det er kun ifpi der regner den metode +200% oveni (det ser ud til at mpaa er værrere).

#9
de $111 mio er underskuddet på deres konto :p
nogen skal jo betale gildet og det er åbenbart ikke filmbranchen
Gravatar #15 - fastwrite1
6. feb. 2009 07:46
#14 filmbranchen lokker os til at købe filmen, og den ser da spændende ud når de skal præsentere den. Når man så køber den, opdager man at den er vanvittig dårlig. Men nu har de haft et salg.

Havde man hentet den ned via et download, og set og konstateret at den er dårlig, vil man ikke købe den, og dermed har de i teorien tabt et salg.

#5 - vil du da mene at du er den bedste? Hvis du hele tiden mister dine logs? Jeg har ikke mistet mine logs i over 300 dage fra mine servere. Er jeg så bedre end dig? (næppe...)
Gravatar #16 - luuuuu
6. feb. 2009 09:57
#2 #3 #4

Jeg vil da tro det er overlagt at logsne kun gemmes i RAM, bl.a. for at beskytte deres brugere hvis netop dette skulle ske.

Det er alligevel sjældent at en server bare uden videre bliver lukket ned eller crasher. Det er som regel applikationerne der crasher, og så har man jo stadig logsne. :)

Og hvis serverne så har kørt linux, så kan der jo snildt have gået år mellem genstart, men ind vælter RIAA/MPAA og lukker ned for det hele, for nu skal der satme sættes en stopper for fildeling... Bum bummelum, og ud røg logfilerne.
Gravatar #17 - ktg
6. feb. 2009 12:17
fastwrite1 (15) skrev:
#5 - vil du da mene at du er den bedste? Hvis du hele tiden mister dine logs? Jeg har ikke mistet mine logs i over 300 dage fra mine servere. Er jeg så bedre end dig? (næppe...)
Hov- nej vent! Var det en flue jeg kunne høre blive skamkneppet!? :)
Nej, jeg mener ikke jeg er den bedste. At "det kan ske for selv den bedste" betyder jo også at det kan ske for alle, hvilket må siges at være sandt. Hvis jeg mister mine logs og du ikke gør, så må man vel gå ud fra du er bedre til at opretholde logs, og så er du vel bare bedre!? Det vil jeg da mene. Og hvis det kan ske for den bedste/for alle, så kan det også ske for TorrentSpy.
Jeg tror bare jeg skal holde mig fra at prøve på at være morsom herinde. Suk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login