mboost-dp1

CSC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
fidomuh (17) skrev:#16
Hvis personen direkte har opfordret til at nedlaegge arbejdet, saa imo jo.
Det er jo så heller ikke det han har så vidt jeg har læst.
De ansatte var samlet til et møde, på mødet blev de ansatte enige om at nedlægge arbejdet overenskomst stridigt og tillidsrepræsentanten sender så en mail ud med information om hvad der var besluttet på mødet.
Det eneste som tillidsrepræsentanten glemte var i mailen at skrive "Jeg kan som tillidsmand kun opfordre til at i IKKE strejker men dette er altså hvad folk har besluttet."...
Han kan have frarådet det 1000 gange på mødet som han skal men glemte det så i dette ene tilfælde.
Han besluttede ikke noget, han opfordrede ikke til noget, han sendte blot et referat af hvad der var blevet besluttet på mødet.
Det er i min verden en MEGET tynd fyring, specielt hvis man kan bevise at tillidsmanden tidligere har sagt at folk skulle lade være med at strejke.
XxXxX
Jeres driftsinformationer siger intet om hvor stabilit systemerne kører for brugerne.Magten (50) skrev:Du ved udemærket godt at jeg ikke må give dig de informationer.
Du kan jo prøve at smutte over på amino og spørge hvad folk synes om SKAT.dk, hvis du selv tror at det nogensinde kører stabilt.
-N- (28) skrev:#2 Begge parter skal følge overenskomsten, man kan jo ikke have medarbejdere der ikke gider møde på arbejde af usaglige grunde, det er barnligt og skaber forviring om, hvilke regler der egentligt gælder i spillet.
Det betyder, at CSC lavede en saglig fyring på grund af usaglig opfordring til nedlæggelse af arbejdet.
Sagen er vel så blot at deres arbejdsnedlæggelse kom som svar på at CSC brød DERES del af reglerne da de ansatte vikarer til at tage det konfliktramte arbejde og endda tvang medarbejderne med armen virtuelt omme på ryggen til at oplære vikaren så han/hun kunne overtage arbejdet fuldt og helt.
XxXxX
Prøv at vende den om.. Det er ekstremt nemt at komme bagefter og sige "arh, det var jo ligesom ikke sådan ment".XxXxX (51) skrev:Det er i min verden en MEGET tynd fyring
Jeg siger ikke at fyringen er korrekt, men jeg stoler ikke nok på Prosa til at kunne konkludere noget ud fra den påstand.
Windcape (52) skrev:Men kun blevet udliciteret til inkompetente firmaer? Utroligt :p
Jeg har ikke basis for at udtale mig om CSC er inkompetente eller ej. Hvis Kommunedata havde været nødt til at vokse i den grad, der var nødvendig, så var de måske blevet inkompetente, og måske ikke.
Det er ikke op til os at holde CSC i ørene, og der er ingen, der kan sige om Kommunedata havde klaret det bedre.
SKAT != Alt hvad CSC leverer til det offentlige.Windcape (53) skrev:Du kan jo prøve at smutte over på amino og spørge hvad folk synes om SKAT.dk, hvis du selv tror at det nogensinde kører stabilt.
Det ved du også godt. Men det undrer mig ikke at du prøver at retfærdiggøre din "alt CSC laver er lort" kommentar med så tyndt et argument.
Windcape (58) skrev:pain in the arse at bruge
Det er jo ikke nødvendigvis CSCs skyld, hvis du synes at de er trælse at bruge. Det er mere sandsynligt at det skyldes krav fra Skat.
Windcape (60) skrev:Softwareudviklerne har altid det sidste ansvar for brugerfladen.
Nej. CSC kan rådgive men i sidste ende skal de følge de krav, der er fra Skat. Det CSC leverer skal bare virke efter kravene.
Når man designer et system fra bunden (som de har gjort med SKAT), så er leverandører ansvarlig for brugerfladen, og testningen af denne.Zhadow (61) skrev:Nej. CSC kan rådgive men i sidste ende skal de følge de krav, der er fra Skat. Det CSC leverer skal bare virke efter kravene.
Kravenen fra SKAT kan være krav til informationer der skal brings, og logoer. Ikke resten.
Dårlig UX er altid leverandørens ansvar.
#29 Tjaa, sådan kan man vel godt tolke det.
Men argumentet for min reting var nu, at jeg ikke umiddelbart mener, at man kan se CSC's handling som en fejl.
Tillidsmænd er svære at fyre, men ret nemme at fyre, hvis overskrider deres beføjelser, og så mener jeg, det er på sin plads at fyre dem.
#38 Ja, det er ikke nogen hemmelighed, at tvangsudlicitering er en enorm underskudsforretning for det offentlige.
Folk kan ikke helt forstå, at det offentlige sytem i Danmark oftes er den billigste løsning, det er hamrende effektivt i forhold til mange private løsninger i samme størelsesorden.
Det fremgår tydeligst i sundhedsvæsenet, hvor vi får langt mere end det dobbelt pr. krone end i lande, hvor sundhedssystemet er privatiseret.
Og jeg er helt ening, det er bekymrende, at vores stat, og dermed land, er så afhængige af et privat firma er både dumt og skræmmende på samme tid. Private firmaer må ikke være livsnerven i driften af et land.
Men argumentet for min reting var nu, at jeg ikke umiddelbart mener, at man kan se CSC's handling som en fejl.
Tillidsmænd er svære at fyre, men ret nemme at fyre, hvis overskrider deres beføjelser, og så mener jeg, det er på sin plads at fyre dem.
#38 Ja, det er ikke nogen hemmelighed, at tvangsudlicitering er en enorm underskudsforretning for det offentlige.
Folk kan ikke helt forstå, at det offentlige sytem i Danmark oftes er den billigste løsning, det er hamrende effektivt i forhold til mange private løsninger i samme størelsesorden.
Det fremgår tydeligst i sundhedsvæsenet, hvor vi får langt mere end det dobbelt pr. krone end i lande, hvor sundhedssystemet er privatiseret.
Og jeg er helt ening, det er bekymrende, at vores stat, og dermed land, er så afhængige af et privat firma er både dumt og skræmmende på samme tid. Private firmaer må ikke være livsnerven i driften af et land.
Nu er løsninger til det offentlige pludseligt indskrænket til det private bruger?Windcape (58) skrev:#57
Nævn en offentlig CSC løsning, som kører stabilt og ikke er pain in the arse at bruge? (Med offentligt, mener vi de services der bruges af de private).
Jeg bruger meget få offentlige systemer så jeg skal ikke kunne udtale mig om brugen af dem. Det er iøvrigt også individuelt om man synes det..
Men jeg kan da lige hurtigt nævne http://personregistrering.dk som var oppe at vende under frokosten idag.
Og nu vil jeg komme videre i dagens plan og lade dig være. Du vil alligevel ikke indrømme at din påstand ikke har noget på sig.
Windcape (62) skrev:Når man designer et system fra bunden (som de har gjort med SKAT), så er leverandører ansvarlig for brugerfladen, og testningen af denne.
For testning ja, men kunden kan sagtens bestemme om man hopper til det ene eller det andet felt, når man indtaster osv.
Det har jeg set flere eksempler på end jeg gider at tælle.
Windcape (62) skrev:Dårlig UX er altid leverandørens ansvar.
Nej. Det er et fælles ansvar for kunden og leverandøren, hvis der har været holdt møder om det hvor begge parter er involveret.
Det var det hele tiden. Ordet "offentligt" er tvetydigt.Magten (64) skrev:Nu er løsninger til det offentlige pludseligt indskrænket til det private bruger?
Jeg har brugt en del, både fra CSC og KMD. De var alle sammen elendige.Magten (64) skrev:Jeg bruger meget få offentlige systemer så jeg skal ikke kunne udtale mig om brugen af dem. Det er iøvrigt også individuelt om man synes det..
Godt nok også en joke af en side. Elendig UX, og der er jo intet digitalt over løsningen, men bare "her kan i printe blanketter, lol!"Magten (64) skrev:Men jeg kan da lige hurtigt nævne http://personregistrering.dk som var oppe at vende under frokosten idag.
http://personregistrering.dkOg nu vil jeg komme videre i dagens plan og lade dig være. Du vil alligevel ikke indrømme at din påstand ikke har noget på sig. [/quote]Du vil jo alligevel ikke indrømme at jeres systemer er noget lort.
Du for jo penge for at genstarte dem hele tiden :p
Nej, kunden har ikke ekspertise på det område, så det skal de IKKE have lov at bestemme. Det er vejen til dårlig UX!Zhadow (65) skrev:For testning ja, men kunden kan sagtens bestemme om man hopper til det ene eller det andet felt, når man indtaster osv.
Nej, det er leverandørens, og kun leverandørens ansvar.Zhadow (65) skrev:Nej. Det er et fælles ansvar for kunden og leverandøren, hvis der har været holdt møder om det hvor begge parter er involveret.
Kunden har ikke teknisk ekspertise, derfor skal de ikke tages med på råd om tekniske elementer!
Windcape (66) skrev:Det var det hele tiden. Ordet "offentligt" er tvetydigt.
Så har vi hver vores forståelse af ordet. "Løsninger til det offentlige" betyder ikke "Løsninger til det offentlige som private bruger" i min verden. Men fair nok.
Elendige som "jeg synes det er elendigt" eller "Det virker ikke"?Windcape (66) skrev:Jeg har brugt en del, både fra CSC og KMD. De var alle sammen elendige.
Der er en væsentlig forskel. Og
Ikke så længe du ikke kan komme med nogle argumenter andet end "Du kan ikke bevise andet så jeg har ret" og "Jeg synes det er besværligt".Windcape (66) skrev:Du vil jo alligevel ikke indrømme at jeres systemer er noget lort.
Virker systemet, så virker det. At du så finder det besværligt at bruge er en helt anden ting.
Nu sidder jeg så ikke med drift af nogen af de systemer CSC har udviklet såeh :pWindcape (66) skrev:Du for jo penge for at genstarte dem hele tiden :p
Argh, stop så! Jeg smutter :p
Windcape (67) skrev:Nej, kunden har ikke ekspertise på det område, så det skal de IKKE have lov at bestemme.
Hvad snakker u du om? De kan sagtens have nedsat en gruppe, der skal bestemme interaktionen.
Det kommer helt an på hvordan samarbejdet har været.
Det må være dejligt nemt at leve i så sort/hvid en verden, som din.
Hvilke ansatte på et rådhus har kompetancer til at bestemme over UX delen af en applikation?Zhadow (69) skrev:Hvad snakker u du om? De kan sagtens have nedsat en gruppe, der skal bestemme interaktionen.
Ingen!
Kunder er sådan nogen som synes at Comic Sans MS er en flot skrifttype, som de synes alt teksten skal være præsenteret i. Det skal du IKKE godkende som leverandør!
Windcape (70) skrev:Hvilke ansatte på et rådhus har kompetancer til at bestemme over UX delen af en applikation?
Nu er det jo nok ikke borgmesteren, der ringer og bestiller et nyt system, vel?
Hvis det forgår sådan her i dit hoved:
K: Hej det er Troels Lund Poulsen, jeg skal bruge et online skattesystem...
CSC: Ok, der er klar om ca. 12 måneder...
Så er du ikke rask.
Jeg er enig med winscape. Kunden kommer med krav på hvad der skal vises på systemet. Leverandøren, som kender alt til Rolf molich (jeg tror det er sådan man staver hans navn), laver et system der passer til kundens krav. Hvis kunden skal til at bestemme, mister man brugervenligheden og gøre systemet mere komplekst end nødvendigt (desværre ved de offentlige ikke det, da csc/kmd bare acceptere uden at konsulterer)
Windcape (72) skrev:Det er ikke nogen med IT-kompetancer, hvis du tror det :p
Skal man have IT kompetencer for at designe et brugerinterface?
Remmerboy (73) skrev:Hvis kunden skal til at bestemme, mister man brugervenligheden og gøre systemet mere komplekst end nødvendigt
Jeg mener ikke at leverandøren skal være diktatorisk smagsdommer.
Desuden er det heller ikke sikkert at andre end Windcape ikke kan lide grænsefladen. Jeg har personligt ikke haft problemer.
Windcape (75) skrev:Ja forhelevede, i høj grad!
Jeg snakker ikke om det tekniske, jeg snakker om selve interaktionen, og jeg ved ikke hvad der er foregået imellem skat og CSC, men Skat kan sagtens havde hyret eller haft nogen, der har forstand på brugerinterfaces til at bestemme udfaldet. Hvis du ikke kan forestille dig det, så fint, lad være, men jeg har set det rigtigt mange gange i praksis, at kunden har bestemt udfaldet af en grænseflade.
De dårligste grænseflader, jeg har set, har dog været detsignet af programmører, så måske har du ret i dette tilfælde, hvis du ikke kan lide dem.
Windcape (77) skrev:Jeg snakker også om selve interaktionen. UI/UX er en kompliceret affære som kræver megen teknisk ekspertise.
Jeg vil mene at det er mere humanistisk end teknisk.
Der tager du i så fald, fejl.Zhadow (78) skrev:Jeg vil mene at det er mere humanistisk end teknisk.
Det kræver en forståelse for begge dele, men specielt høj teknisk indsigt i UI udviklingen er nødvendigt for et brugbart produkt.
Bla. Spoelsky har skrevet en del om emnet.
Windcape (79) skrev:Der tager du i så fald, fejl.
Nej, du tager fejl. Et interface, der er bygget udfra det tekniske fremfor hvad der forekommer brugeren naturligt, vil fejle. Men der skal teknisk indsigt til, for at sige om ting er mulige og økonomisk realistiske.
Windcape (79) skrev:Bla. Spoelsky har skrevet en del om emnet.
Og?
Ikke desto mindre virker den som den skal og efter hensigten.Windcape (66) skrev:Godt nok også en joke af en side. Elendig UX, og der er jo intet digitalt over løsningen, men bare "her kan i printe blanketter, lol!"
At Kirkeministeriet så ikke lige vil ofre penge på NemID integration nu og her er jo ikke CSC's skyld. Det glemte jeg bare at få med før.
Og så igen, at *du* synes den er grim betyder ikke at alle synes det. Men det er nok svært at forklare en der kun laver det ultimativt bedste og ved alt om alt.
Du forstår dig så ikke på UI tekniske elementer.Zhadow (80) skrev:Nej, du tager fejl. Et interface, der er bygget udfra det tekniske fremfor hvad der forekommer brugeren naturligt, vil fejle. Men der skal teknisk indsigt til, for at sige om ting er mulige og økonomisk realistiske.
Du ved ikke hvem han er?Zhadow (80) skrev:Og?
Verdens førende eksperter er enige med mig. Så må du gerne være uenig, men det hjælper ikke meget på dine produkter så :p
Den *er* grim, der er ikke konsistens i layoutet.Magten (81) skrev:Og så igen, at *du* synes den er grim betyder ikke at alle synes det.
Og hvor mange millioner har de så ikke betalt for en typo3 side med noget statisk indhold på? Hvorfor har CSC overhovedet fået den opgave, frem for en mindre virksomhed?
Windcape (82) skrev:Du forstår dig så ikke på UI tekniske elementer.
Jo, da. Jeg har lavet brugergrænseflader, proessionelt, grænseflader i 9 år. Og jeg ved at der skal brugerkontakt og brugerfeedback til. Jeg ved også at målgruppen er vigtig.
Windcape (82) skrev:Verdens førende eksperter er enige med mig. Så må du gerne være uenig, men det hjælper ikke meget på dine produkter så :p
Jammen tillykke med at du godt kan lide manden.
Og du mener selv du ikke er kompetent til det, fordi du ikke er humanist?Zhadow (84) skrev:Jo, da. Jeg har lavet brugergrænseflader, proessionelt, grænseflader i 9 år.
Eller har du kun noget ud fra en specifikation, og aldrig tænkt det UI tekniske ind selv? Handikapvenlighed, genvejstaster, osv. osv. osv.
Du er vel også en af de typer som ikke mener at Apple's brugerflader er særlige gode :pZhadow (84) skrev:Jammen tillykke med at du godt kan lide manden.
Windcape (85) skrev:Og du mener selv du ikke er kompetent til det, fordi du ikke er humanist?
Min erfaring viser at udvikleren ikke tænker på samme måde som slutbrugeren, specielt hvis slutbrugeren er 50, hedder Connie og aldrig har set andet end regnskaber.
Windcape (85) skrev:Du er vel også en af de typer som ikke mener at Apple's brugerflader er særlige gode :p
Jo, de er gode, og jeg kan godt garantere dig for at der er masser af humanisme inde over dem.
Jeg er enig, du skal ikke overbevise mig.Windcape (83) skrev:Den *er* grim, der er ikke konsistens i layoutet.
Men klarer den opgaven, eller klarer den ikke opgaven? Det var det du bad om.
Den har ihvertfald gjort det da Digital Signaturen var der. Så ingen grund til at spilde penge på at gøre siden shiny for at folk som dig kan tjene lidt ekstra håndører.
Det ved jeg ikke, spørg dem?Windcape (83) skrev:Og hvor mange millioner har de så ikke betalt for en typo3 side med noget statisk indhold på?
Fordi CSC kunne gøre det bedre/billigere?Windcape (83) skrev:Hvorfor har CSC overhovedet fået den opgave, frem for en mindre virksomhed?
Og nej, jeg kender ikke til detaljerne. Ej heller gør du, men til forskel fra dig så gider jeg ikke dømme før jeg kender fakta.
#88 -
6. maj 2011 16:08
Et UI på et offentligt, eller for den sags skyld et internt, system/hjemmeside/etc. er aldrig kundens ansvar, for så ender man bare med at stå og høre på hvad HiPPo'erne vil have, og det har intet med virkeligheden at gøre...
En professionel virksomhed, finder ud af hvad det reelle kundesegment har bedst af, og får kunden til at se lyset ved at dokumentere de konkrete fordele...
#60: Windcape og mange andre
Jeg arbejder for CSC og kan fortælle om adskillige eksempler hvor nye eller eksisterende kunder kommer med MEGET specifikke krav til nye systemer. Fx. at de SKAL køre på Windows 32 bit platformen. At de kun vil betale for Oracle standard licenser.
Efter et halvt til et helt år med seriøse problemer må Oracle fortælle kunden at de ikke kan stå inde for kundens valg, hvorefter kunden skifter til 64 bit Windows og Oracle Enterprise Edition 64 bit.
Og den slags kunder har vi mange af. At de har outsoutsourcet IT driften betyder IKKE, at der ikke sidder nogen tilbage i en IT afdeling hos kunden med absolutte - og meget detalierede - meninger om hvad de ønsker ...
Mener iøvrigt at det er resultatet af desperat salgsarbejde hvor man lover kunden ALT bare for at få kontrakten.
Windcape (60) skrev:#59
Og typisk starter problemerne i valg af teknologi. Som igen, er leverandørens ansvar.
At given kunden skylden når kunden har betalt dig hundredvis af millioner, er dybt latterligt.
Jeg arbejder for CSC og kan fortælle om adskillige eksempler hvor nye eller eksisterende kunder kommer med MEGET specifikke krav til nye systemer. Fx. at de SKAL køre på Windows 32 bit platformen. At de kun vil betale for Oracle standard licenser.
Efter et halvt til et helt år med seriøse problemer må Oracle fortælle kunden at de ikke kan stå inde for kundens valg, hvorefter kunden skifter til 64 bit Windows og Oracle Enterprise Edition 64 bit.
Og den slags kunder har vi mange af. At de har outsoutsourcet IT driften betyder IKKE, at der ikke sidder nogen tilbage i en IT afdeling hos kunden med absolutte - og meget detalierede - meninger om hvad de ønsker ...
Mener iøvrigt at det er resultatet af desperat salgsarbejde hvor man lover kunden ALT bare for at få kontrakten.
# Windcape gold comments
Jeg troede, helt serioest, at jeg var et roevhul naar det kom til kundesupport og projektstyring, men jeg kan se her, hvorfor folk synes jeg er hjaelpsom, som en engel :)
Wow.
Bare... Wow.
FascistCorp maa vaere utroligt glade for at have Windcape ansat.
Enten det, eller ogsaa taler han direkte ud af roeven. :)
Jeg troede, helt serioest, at jeg var et roevhul naar det kom til kundesupport og projektstyring, men jeg kan se her, hvorfor folk synes jeg er hjaelpsom, som en engel :)
Nej, kunden har ikke ekspertise på det område, så det skal de IKKE have lov at bestemme. Det er vejen til dårlig UX!
Kunden har ikke teknisk ekspertise, derfor skal de ikke tages med på råd om tekniske elementer!
Hvilke ansatte på et rådhus har kompetancer til at bestemme over UX delen af en applikation?
Kunder er sådan nogen som synes at Comic Sans MS er en flot skrifttype, som de synes alt teksten skal være præsenteret i. Det skal du IKKE godkende som leverandør!
Jeg snakker også om selve interaktionen. UI/UX er en kompliceret affære som kræver megen teknisk ekspertise.
Og en programmør har nødvendigvis ikke UI/UX egenskaber. Det er noget man specialisere sig i. (Jeg gør selv en del i det, specielt til mobiler pt.)
Det kræver en forståelse for begge dele, men specielt høj teknisk indsigt i UI udviklingen er nødvendigt for et brugbart produkt.
Wow.
Bare... Wow.
FascistCorp maa vaere utroligt glade for at have Windcape ansat.
Enten det, eller ogsaa taler han direkte ud af roeven. :)
#89
Samtidig sidder der ofte nogle HR folk som beskriver hvad de VIL have i UI'et.
Leverandoeren kan raadgive til verden gaar under, hvis man stiller sig op som en anden fascist og naegter at udfoere arbejdet, saa ryger man sgu ud af vagten. :)
Og den slags kunder har vi mange af. At de har outsoutsourcet IT driften betyder IKKE, at der ikke sidder nogen tilbage i en IT afdeling hos kunden med absolutte - og meget detalierede - meninger om hvad de ønsker ...
Samtidig sidder der ofte nogle HR folk som beskriver hvad de VIL have i UI'et.
Leverandoeren kan raadgive til verden gaar under, hvis man stiller sig op som en anden fascist og naegter at udfoere arbejdet, saa ryger man sgu ud af vagten. :)
Hvorfor skal det tage 6-12 måneder før at Oracle fortæller kunden det? Og hvorfor sagde CSC det ikke fra dag 1, når det nu er jeres ansvar som produktansvarlig.Propsmand (89) skrev:Efter et halvt til et helt år med seriøse problemer må Oracle fortælle kunden at de ikke kan stå inde for kundens valg, hvorefter kunden skifter til 64 bit Windows og Oracle Enterprise Edition 64 bit.
Men deres meninger er jo urealistiske og verdensfjerne, og vil koste dem flere penge, og ikke føre til noget i sidste ende, det påpuger du jo selv.Propsmand (89) skrev:Og den slags kunder har vi mange af. At de har outsoutsourcet IT driften betyder IKKE, at der ikke sidder nogen tilbage i en IT afdeling hos kunden med absolutte - og meget detalierede - meninger om hvad de ønsker ...
Hvilket er problemets kerne.Propsmand (89) skrev:Mener iøvrigt at det er resultatet af desperat salgsarbejde hvor man lover kunden ALT bare for at få kontrakten.
EU udbudsreglerne er et stort problem. Men også det offentliges total mangel på begrænsning af deres ønsker, er et stort problem.
Hvad de vil have, er ikke det samme som at bestemme hvordan det skal se ud!fidomuh (91) skrev:Samtidig sidder der ofte nogle HR folk som beskriver hvad de VIL have i UI'et.
Men jeg gætter på du stadigvæk ikke ved hvad UX betyder fidomuh.
Der er en del virksomheder som nægter at udføre dårligt kvalitet arbejde.fidomuh (91) skrev:Leverandoeren kan raadgive til verden gaar under, hvis man stiller sig op som en anden fascist og naegter at udfoere arbejdet, saa ryger man sgu ud af vagten. :)
Hvis kunderne ikke vil tales til fornuft, så handler man ikke med dem.
Det fungere rigtigt godt, fordi at man så faktisk for lov at levere kvalitet, og ikke skal bruge tid, penge og frustrationer på at supportere elendige produkter.
#93
Saa hvis jeg vil have orange text paa blaa baggrund, saa er det ikke at bestemme hvordan det skal se ud?
Samtidig saa finder jeg det direkte skraemmende at du foeler du ved bedre end et firmas designer, fx.
Efter jeg skrev UI?
Og med "stadigvaek" mener du "Windcape slynger to bogstaver ud som har ~150139 forskellige betydninger efter kontekst, fordi han er for dum til at skrive 'bruger oplevelse'" ?
Arbejde af daarlig kvalitet, mener du?
Ja, arbejdet er nok af daarlig kvalitet hos dig, men det aendrer ikke paa at slutproduktet skal vaere efter kundens oensker.
Saa igen, du kan raadgive alt det du vil, men i sidste ende har du kun 2 muligheder:
Drop arbejdet eller goer som kunden oensker.
Din fascist attitude er direkte skraemmende.
Du mener: "Hvis kunden ikke vil acceptere at Windcape ved bedre" ?
Well, kvaliteten af din stavekontrol boer du i hvert fald faa gennemtjekket, men mudderkastningen lagt til side, saa er din pointe jo valid, du glemmer bare at Windcape ikke ved bedre.
Eksemplet med personregistrering.dk er perfekt (tak til Magten).
Det er et grimt website, men det *VIRKER* og det opfylder alle krav til det.
Med alt din braegen om UI/UX/etc, kunne jeg virkelig godt taenke mig, at se hvilke websites du synes er "Gode" og evt. nogen du selv har lavet.
Det ville hjaelpe en hel del paa forstaaelsen her, i hvert fald.
Hvad de vil have, er ikke det samme som at bestemme hvordan det skal se ud!
Saa hvis jeg vil have orange text paa blaa baggrund, saa er det ikke at bestemme hvordan det skal se ud?
Samtidig saa finder jeg det direkte skraemmende at du foeler du ved bedre end et firmas designer, fx.
Men jeg gætter på du stadigvæk ikke ved hvad UX betyder fidomuh.
Efter jeg skrev UI?
Og med "stadigvaek" mener du "Windcape slynger to bogstaver ud som har ~150139 forskellige betydninger efter kontekst, fordi han er for dum til at skrive 'bruger oplevelse'" ?
Der er en del virksomheder som nægter at udføre dårligt kvalitet arbejde.
Arbejde af daarlig kvalitet, mener du?
Ja, arbejdet er nok af daarlig kvalitet hos dig, men det aendrer ikke paa at slutproduktet skal vaere efter kundens oensker.
Saa igen, du kan raadgive alt det du vil, men i sidste ende har du kun 2 muligheder:
Drop arbejdet eller goer som kunden oensker.
Din fascist attitude er direkte skraemmende.
Hvis kunderne ikke vil tales til fornuft, så handler man ikke med dem.
Du mener: "Hvis kunden ikke vil acceptere at Windcape ved bedre" ?
Det fungere rigtigt godt, fordi at man så faktisk for lov at levere kvalitet, og ikke skal bruge tid, penge og frustrationer på at supportere elendige produkter.
Well, kvaliteten af din stavekontrol boer du i hvert fald faa gennemtjekket, men mudderkastningen lagt til side, saa er din pointe jo valid, du glemmer bare at Windcape ikke ved bedre.
Eksemplet med personregistrering.dk er perfekt (tak til Magten).
Det er et grimt website, men det *VIRKER* og det opfylder alle krav til det.
Med alt din braegen om UI/UX/etc, kunne jeg virkelig godt taenke mig, at se hvilke websites du synes er "Gode" og evt. nogen du selv har lavet.
Det ville hjaelpe en hel del paa forstaaelsen her, i hvert fald.
Den slags beslutninger bør netop ikke være op til kunden, fordi at de kan finde på at vælge så absure ting som dit farvevalg.fidomuh (94) skrev:Saa hvis jeg vil have orange text paa blaa baggrund, saa er det ikke at bestemme hvordan det skal se ud?
Det skal de ikke have lov til.
Der er forskel på om det er en professionel designer man arbejder sammen med, eller det er diverse rådhusansatte som har fundet på deres egne krav.fidomuh (94) skrev:Samtidig saa finder jeg det direkte skraemmende at du foeler du ved bedre end et firmas designer, fx.
*suk*fidomuh (94) skrev:Arbejde af daarlig kvalitet, mener du?
Ja, arbejdet er nok af daarlig kvalitet hos dig, men det aendrer ikke paa at slutproduktet skal vaere efter kundens oensker.
http://www.plctalk.net/qanda/uploads/projecttree.j...
Billeder må kunne forklare dig tingene, når du er for dum til at forstå det ellers.
#Windcape
Uanset hvad så kan du rådgive kunden lige så tosset du vil, hvis de har krav som de absolut vil have gennemført, så kan du ikke gøre andet end levere det, eller droppe ordren.
Det er de færreste firmaer der vil lade en ordre til mange millioner gå i vasken fordi man ikke mener kunden har ret i sine krav til fx UI.
Uanset hvad så kan du rådgive kunden lige så tosset du vil, hvis de har krav som de absolut vil have gennemført, så kan du ikke gøre andet end levere det, eller droppe ordren.
Det er de færreste firmaer der vil lade en ordre til mange millioner gå i vasken fordi man ikke mener kunden har ret i sine krav til fx UI.
#96
"ikke have lov til".. Wow. :)
Jada.
Pointen er stadig den samme.
Du kan ikke bare stille dig op og sige "Det maa i ikke faa!" ... Saa bliver man fyret.
ProData bruger dem som deres saesonkort. Den med paaskeharen er en del nicere.
Pointen er stadig den samme.
Den slags beslutninger bør netop ikke være op til kunden, fordi at de kan finde på at vælge så absure ting som dit farvevalg.
Det skal de ikke have lov til.
"ikke have lov til".. Wow. :)
Der er forskel på om det er en professionel designer man arbejder sammen med, eller det er diverse rådhusansatte som har fundet på deres egne krav.
Jada.
Pointen er stadig den samme.
Du kan ikke bare stille dig op og sige "Det maa i ikke faa!" ... Saa bliver man fyret.
ProData bruger dem som deres saesonkort. Den med paaskeharen er en del nicere.
Pointen er stadig den samme.
#97
Det er de færreste kunder som siger nej, hvis man overbeviser dem med seriøse argumenter, og gode mockups / prototyper.
Problemet ligger i virksomheder som CSC et. al. der lover guld og grønne skove, uden nogen form for kritik -- med kaos til følge.
Så det er simpelthen en latterlig attitude at nægte at kritisere kundens krav. "Kunden har altid ret" omhandler ikke udviklingsopgaver.
Det er jo før sket at der er blevet stillet bogstavligtalt umulige krav i udbudsmateriale... og ingen klagede, de fakturerede bare 100 millioner oveni i forsinkelser.
Det er de færreste kunder som siger nej, hvis man overbeviser dem med seriøse argumenter, og gode mockups / prototyper.
Problemet ligger i virksomheder som CSC et. al. der lover guld og grønne skove, uden nogen form for kritik -- med kaos til følge.
Så det er simpelthen en latterlig attitude at nægte at kritisere kundens krav. "Kunden har altid ret" omhandler ikke udviklingsopgaver.
Det er jo før sket at der er blevet stillet bogstavligtalt umulige krav i udbudsmateriale... og ingen klagede, de fakturerede bare 100 millioner oveni i forsinkelser.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.