mboost-dp1

HTC

Svenske myndigheder skrotter tusindvis af HTC-telefoner

- Via Computerworld DK - , redigeret af Pernicious

De svenske mydigheder har indkøbt en del HTC-telefoner, som de nu oplever massive problemer med. Det er telefoner, som både anvender Android og Windows Phone. Blandt andet har den svenske sygesikringsmyndighed besluttet at skrotte HTC Wildfire, da telefonen ringer op ad sig selv, har dårlig forbindelse og batteritid samt, at der ikke er fundet en tilfredsstillende mailsikkerhedsløsning. Det skriv er Computerworld.

En anden myndighed, der oplever problemer, er den svenske pendant til Miljøstyrelsen, hvor it-chef Peter Lindén har oplevet, at HTC ikke er til at komme i kontakt med. Han mener han i sine 15 år med samarbejde med leverandører, aldrig har oplevet en så dårlig kundeservice.

Peter Lindén, Kemikalieinspektionen, til Computerworld skrev:
Jeg har arbejdet med leverandører i over 15 år og har aldrig oplevet en så mærkelig håndtering. Det lugter af et fup-foretagende. Ønsker de ikke at sælge telefoner til svenske virksomheder og myndigheder længere? Hele håndteringen er useriøs

De telefoner han har haft problemer med er HTC Mozart og HTC Trophy, der begge er Windows Phones. De samme problemer oplever andre svenske myndigheder, hvor det også er Windows Phones.

HTC afviser, at der skulle være problemer og henviser i øvrigt til, at de er i dialog med de svenske myndigheder.





Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
23. dec. 2011 06:44
http://www.computerworld.dk/art/205098/koebte-tusindvis-af-htc-telefoner-nu-skrottes-de skrev:
Det drejer om tusindvis af telefoner af mærket HTC Wildfire, der kører Android.


http://www.computerworld.dk/art/205098/koebte-tusindvis-af-htc-telefoner-nu-skrottes-de skrev:
De konkrete telefoner, det drejer sig om hos Kemikalieinspektionen, er HTC Radar Trophy og HTC Mozart med Windows Phone.


Det er da lidt sjovt at mange andre ikke har oplevet de samme problemer med deres HTC telefoner som disse to offentlige instanser har.

Handler det mon ikke mere om en mulighed for at kunne hævne sig på HTCs dårlige kundeservice, ved at udstille dem i pressen ?
Gravatar #2 - El_Coyote
23. dec. 2011 06:48
Jeg tvivler på at den selv ringer op med mindre de har et eller andet specielt software installeret.
Jeg arbejder hos en teleoperatør og vi har ikke oplevet noget lignende.
Gravatar #3 - Mr AC
23. dec. 2011 06:50
Mort (1) skrev:

Handler det mon ikke mere om en mulighed for at kunne hævne sig på HTCs dårlige kundeservice, ved at udstille dem i pressen ?


Jo jeg synes det virker som om de er blevet lidt tøsefornærmet over at det ikke virker out of the box.

Tvivler stærkt på at det er HTC-hardwaren som er problemet, men nok mere alle de tilpasninger de vil have lagt i telefonerne... Gad vide om de i det hele tager har undersøgt om en ROM-upgrade kan løse deres problem?
Gravatar #4 - jensfralagtude
23. dec. 2011 07:19
Lidt pudsigt at svenskerne har så mange problemer med HTC, lugter lidt af manglende kompetance. HTC er ikke så svære at få fat i, de taler bare ikke svensk, eller dansk :)

Mit gæt er at de har valgt telefoner, istedetfor at bruge dem som deres leverandør har anbefalet til opgaven.. lidt som man gør herhjemme i det offentlige *suk*
Gravatar #5 - Windcape
23. dec. 2011 07:20
Mr AC (3) skrev:
Tvivler stærkt på at det er HTC-hardwaren som er problemet, men nok mere alle de tilpasninger de vil have lagt i telefonerne
Faktisk tvivler jeg ikke på at det er HTC hardwaren.

På Android er der både problemer ift. hardwaren, og deres custom modifikationer (Sense mm.)

Og på Windows Phone er HTC brugere altid der har underlige fejl, og programmer der crasher af uforudsigelige grunde.

Ligeledes er HTCs support direkte til grin. Så jo, jeg kan finde mange grunde til at kritisere dem.
Gravatar #6 - SimonOlesen
23. dec. 2011 07:22
Min kones HTC Wildfire har vi ikke haft et eneste problem med endnu her 1 år efter vi købte den..
Gravatar #7 - Windcape
23. dec. 2011 07:24
SimonOlesen (6) skrev:
Min kones HTC Wildfire har vi ikke haft et eneste problem med endnu her 1 år efter vi købte den..
Og dermed mener du at de tusindevis af telefoner som de Svenske Myndigheder har købt, ikke har haft nogen problemer overhovedet?

Gravatar #8 - Fjolle
23. dec. 2011 07:28
Det skal siges at der ikke er problemer med Mango-telefoner.

Hvilke 4-5 forskellige HTC telefoner der ikke kan opdateres til Mango, som "journalisten" snakker om ved jeg så ikke.
Gravatar #9 - Mr AC
23. dec. 2011 07:28


Windcape (5) skrev:

På Android er der både problemer ift. hardwaren, og deres custom modifikationer (Sense mm.)

Og på Windows Phone er HTC brugere altid der har underlige fejl, og programmer der crasher af uforudsigelige grunde.

Ligeledes er HTCs support direkte til grin. Så jo, jeg kan finde mange grunde til at kritisere dem.


Jeg har mange i min omgangskreds som har HTC-telefoner, og jeg har ikke hørt om en eneste telefon der måtte ombyttes pga. fejl, hverken software eller hardware. Jeg er selv på min 2. Android-telefon og ja, jeg har da oplevet app-chrashes, men det er app'ens skyld og ikke telefonens.

Så jeg er da meget interesseret i at høre om alle de problemer du kender til som HTC åbenbart har som jeg ikke er klar over.
Gravatar #10 - Crosenlund
23. dec. 2011 07:30
#6 Nu er der vel også forskel på erhvervs og privat brug...

og jo gu' finder de der android telefoner på nogen sjove ting ;) har selv en Galaxy S og den var bestemt ikke uden børnesygdomme (I know det er én Samsung) men firmaet har også en del HTC'er og de
Gravatar #11 - Windcape
23. dec. 2011 07:30
Fjolle (8) skrev:
Det skal siges at der ikke er problemer med Mango-telefoner.
Jeg har fået fejlrapporter der er unikke for HTC Titan.

Så jeg er uenig.

Mr AC (9) skrev:
Jeg har mange i min omgangskreds som har HTC-telefoner, og jeg har ikke hørt om en eneste telefon der måtte ombyttes pga. fejl, hverken software eller hardware.
Og derfor er det præcist det samme for resten af verden?

Jeg for løbende fejlrapporter, både tekniske, og fra brugere, ind med telefonspecifikationer, og jeg kan forsikre dig for at HTC står ud her.
Gravatar #12 - SimonOlesen
23. dec. 2011 07:33
Windcape (7) skrev:
Og dermed mener du at de tusindevis af telefoner som de Svenske Myndigheder har købt, ikke har haft nogen problemer overhovedet?

nej det gør jeg ikke, men jeg har svært ved at se hvorfor den skulle ringe op af sig selv - uden de har moddet standard sw på den.
Vi har heller ikke haft problemer med forbindelsen, eller batterilevetiden.
Det jeg ville sige var bare at jeg mener det er en fin telefon, og det mere lyder som en HTC hetz, end noget andet (sikkert fordi de ikke kan komme i kontakt med supporten, hvilket da også er kritisabelt).
Gravatar #13 - Slettet Bruger [609949709]
23. dec. 2011 07:38
HTC mozart har en lorte batteri-levetid. Men jeg kan ikke nikke genkendende til noget andet.
Gravatar #14 - el_barto
23. dec. 2011 07:46
Windcape (5) skrev:
Faktisk tvivler jeg ikke på at det er HTC hardwaren.

På Android er der både problemer ift. hardwaren, og deres custom modifikationer (Sense mm.)

Hvilke problemer skulle det være (altså, store gennemgående problemer, hvor fejlen kan genskabes).

Iøvrigt er det vel ikke HTC der er ansvarlige hvis skidtet ikke virker, men den forhandler de har købt jernet hos. Man køber vel ikke direkte af HTC...
Gravatar #15 - Windcape
23. dec. 2011 07:48
el_barto (14) skrev:
Hvilke problemer skulle det være (altså, store gennemgående problemer, hvor fejlen kan genskabes).
Netop problemer relateret til Sense, eller hardware problemer, kan jo ikke "genskabes" i et testmiljø som så.

Ligeledes gør det sig gældende for batteritid.

Men jeg har et test segment med 3-4000 brugere, hvor HTC klart står ud som problemmager.

At jeres enkelte personlige erfaringer så tilfældigvis viser noget andet, har jo ingen betydning i det større billede.
Gravatar #16 - Mr AC
23. dec. 2011 07:50
Windcape (11) skrev:
Og derfor er det præcist det samme for resten af verden?


Næh, på ingen måde, det har jeg aldrig påstået, jeg forsøgte blot at beskrive min egen oplevelse baseret på de eksempler jeg har oplevet ved selvsyn

Windcape (11) skrev:

Jeg for løbende fejlrapporter, både tekniske, og fra brugere, ind med telefonspecifikationer, og jeg kan forsikre dig for at HTC står ud her.


Ja det har jeg heller ikke betvivlet på noget tidspunkt, jeg spurgte jo netop til hvad det er du specifikt oplever af problemer, for jeg vil da gerne vide hvad jeg skal kigge efter.
Gravatar #17 - Fjolle
23. dec. 2011 08:01
Windcape (11) skrev:
Fjolle (8) skrev:
Det skal siges at der ikke er problemer med Mango-telefoner.
Jeg har fået fejlrapporter der er unikke for HTC Titan.

Så jeg er uenig.


Det var mere angående nyheden, hvor de i den svenske udgave har:

http://www.idg.se/2.1085/1.423303/htc-lurar-gisslar-myndigheter-aldrig-sett-maken skrev:
– Vi har fyra fem olika HTC-modeller som inte fungerar. Alla dessa bygger på Windows eftersom vi har vissa certifikat som kräver denna plattform. De enda telefoner som fungerar hos oss är de som kör på Windows Phone 7.5, berättar en företrädare för en myndighet som inte vill offentliggöra sitt namn.
Gravatar #18 - fedlarm
23. dec. 2011 08:12
Vi har også haft lignende mærkværdige problemer på arbejde med de HTC telefoner vi har haft.

Det med ikke at kunne blive ringet op og selv kunne ringe op har jeg oplevet problemer med. Så er der sådan noget som at touch kan håndteres 1 cm fra skærmen (yes - Det lyder som en fed star wars feature, men det fungere mindre godt i praksis).

Jeg havde selv en HTC Magic som jeg dog ikke havde problemer med, til trods for at det var den første Android telefon i Danmark (så vidt jeg ved).
Gravatar #19 - Coma
23. dec. 2011 08:20
lad være med at køb skrabe modellen.. Wildfire er en skrabet mobil telefon, den kan dog redes via at roote den og smide cm på den..
Gravatar #20 - thomasmorkeberg
23. dec. 2011 08:21
Windcape (15) skrev:
Men jeg har et test segment med 3-4000 brugere, hvor HTC klart står ud som problemmager.


Hvor stor en del af de brugere har så HTC'er?

Klart at du får flest fejlmeldinger fra HTC-brugere hvis de nu udgør 90% af dem - så det jo rimelig væsentligt at vide...

Kunne forestille mig at HTC er det mest udbredte mærke når det kommer til WP7.
Gravatar #21 - el_barto
23. dec. 2011 08:34
Windcape (15) skrev:
Netop problemer relateret til Sense, eller hardware problemer, kan jo ikke "genskabes" i et testmiljø som så.

Jamen så er det jo bare Windcape-propaganda som vi kender det.

At du har en tilfældig brugerskare på Windows Phone har ikke noget at gøre med Sense. Medmindre du mener at Sense er en del af Windows Phone. Så vidt jeg ved er Sense en Android-ting :)

Jeg gentager mit spørgsmål (for du forstod det vist ikke):

Du skriver:

dig selv skrev:
På Android er der både problemer ift. hardwaren, og deres custom modifikationer (Sense mm.)


Og jeg spørger:

mig selv skrev:
Hvilke problemer skulle det være (altså, store gennemgående problemer, hvor fejlen kan genskabes).
Gravatar #22 - excentrikkeren
23. dec. 2011 08:53
Generelt fortæller folk ikke om de problemer de oplever, men skjuler det nærmere, for ikke at indrømme, at de 3k de smed i nakken på en tlf, ikke var helt tåbeligt.

Konen har haft en HTC wildfire, og ja den kunne ringe op af sig selv, genstarte selv, låse sig selv så genstart var nødvendigt. Hun har haft den til rep. men uden der blev fundet fejl.

Løsningen blev at købe en Sony Ericson, denne er dog heller ikke fejlfri, og vil ofte ikke sende SMS'er før end efter et kvarter.

Det eneste der kan afhjælpe ovenstående er at forbrugerne ikke finder sig i sådanne fejl, og kræver dem løst. Så må det være op til producenterne at få gennemtestet telefonerne inden de kommer på markedet. Så thumbs up til Sverige.
Gravatar #23 - slate
23. dec. 2011 09:14
Ved fra Squeezebox forums at HTC også er et problem for Logitechs Android app; HTCs 2.3 udrulning er skylden.
App'en virker fint på 2.3 på andre mærker og HTC 2.2.

Logitech har siden fået lavet en workaround så det også virker på HTC 2.3; men dengang var klagerne på appstore 99% HTC ejere.
Gravatar #24 - php
23. dec. 2011 09:19
det er et Microsoft-produkt, bør de har vidst.
Gravatar #25 - slate
23. dec. 2011 09:20
Men det er ikke altid kun telefonen der er et problem.

Vi brugte på et tidspunkt SE P1 som firma telefon og de første 2-3 måneder var det ugentlig at telefonen gik i en tilstand hvor den ikke ville modtage kald; det var bruger oplevelsen.
Viste sig at være en dårlig konfiguration hos TDC erhverv

Der var så enkelte som forværrede det ved at installede det af firmaet anbefalede outlook mail push app... kan ikke huske om det var memory leaks men genstarter var påkrævet
Gravatar #26 - Justin
23. dec. 2011 10:18
php (24) skrev:
det er et Microsoft-produkt, bør de har vidst.


Hvordan kan en HTC med android være et MS produkt ??
Gravatar #27 - PMGekko
23. dec. 2011 10:26
Jeg har en SE Xperia Arc som primær telefon.. Elsker den telefon.. hurtig, klare farver og fantastisk lyd.

Min arbejds telefon er en HTC Wildfire. Og ja det er en skrabet model, men jeg har endnu ikke oplevet at den selv ringer op, genstarter, låser sig eller for den sags skyld at man kan bruge touch 1 cm fra skærmen?????

Jeg tror meget at det der ligger i at folk har problemer med deres mobiler (ikke kun HTC) er at folk ikke forstår sig alt for godt på at hente og installere apps. For jeres egen skyld så husk lige at det første i bør installere er en virus scanner. Dr. Web er en udemærket freeware scanner på mobilen.

Derefter bør man installere App Killer så alle de her irriterende programmer man senere henter ikke bare kører i baggrunden.

En anden god ting at hente er App2SD så alle fremtidige programmer der er kombatible med det kan ligges over på SD kortet og samtidig med kan dette program også bruges til at rydde cache.

Jeg er godt klar over at diverse af jer herinde uden tvivl vil bashe mig og kalde mig HTC eller Android fanboi. Men bliv nu voksne. Jeg prøver bare at hjælpe.
Gravatar #28 - mireigi
23. dec. 2011 10:27
jensfralagtude (4) skrev:
Lidt pudsigt at svenskerne har så mange problemer med HTC, lugter lidt af manglende kompetance. HTC er ikke så svære at få fat i, de taler bare ikke svensk, eller dansk :)

Mit gæt er at de har valgt telefoner, istedetfor at bruge dem som deres leverandør har anbefalet til opgaven.. lidt som man gør herhjemme i det offentlige *suk*


Ja, det offentlige er helt hen i hampen når det gælder indkøb, og ikke bare på teknologifronten. Min mor arbejder i en børnehave, og de MÅ ikke købe letmælk i en butik til 7-8 kr/liter, men SKAL købe det af en offentlig leverandør til 19 kr/liter.

Nogle gange følger lovgivningen ikke almindelig sund fornuft.

Jeg tænker at de svenske offentlige instanser sikkert har en lov/regelsæt for, hvor meget der spenderes på bestemte områder. Dette har indkøbschefen så haft et problem med et overholde i forhold til deres leverandør, og har derfor fundet et billigere alternativ - sikkert gennem en mindre leverandør, der lukrerer på pris på bekostning af kvalitet.
Gravatar #29 - arntc
23. dec. 2011 11:01
Windcape (5) skrev:
Mr AC (3) skrev:
Tvivler stærkt på at det er HTC-hardwaren som er problemet, men nok mere alle de tilpasninger de vil have lagt i telefonerne
Faktisk tvivler jeg ikke på at det er HTC hardwaren.

På Android er der både problemer ift. hardwaren, og deres custom modifikationer (Sense mm.)

Og på Windows Phone er HTC brugere altid der har underlige fejl, og programmer der crasher af uforudsigelige grunde.

Ligeledes er HTCs support direkte til grin. Så jo, jeg kan finde mange grunde til at kritisere dem.


Men reelt ved du jo ikke om deres problemer skyldes dårlig software, dårlig hardware, en kombination eller simpelthen en dårlig kravspecifikation og et dårligt valg.

Alt dette er spekulationer, både dine, og andres.

De problemer du nævner har andre leverandører af hardware jo også. Det er der næppe noget nyt i. Android, WP eller iOS har alle hver især deres styrker og svagheder. Fulderikkerne fra hinsidan har nok bare glemt at overveje dem.
Gravatar #30 - lundstrøm
23. dec. 2011 12:22
Windcape (15) skrev:
Netop problemer relateret til Sense, eller hardware problemer, kan jo ikke "genskabes" i et testmiljø som så.

Ligeledes gør det sig gældende for batteritid.

Men jeg har et test segment med 3-4000 brugere, hvor HTC klart står ud som problemmager.

At jeres enkelte personlige erfaringer så tilfældigvis viser noget andet, har jo ingen betydning i det større billede.


Her har I selvfølgelig taget højde for at der nok er flere HTC telefoner end f.eks. Motorola?
Jeg har også en stor omgangskreds med HTC telefoner uden problemer. Nu har vi da snart fået samlet en del brugere uden problemer, så hvem siger du har ret??
Gravatar #31 - ufomekaniker2
23. dec. 2011 12:41
Kan vi ikke godt blive enige om, at det ikke er ok at telefonerne opfører sig uhensigtsmæssigt selvom det er skrabede modeller?

Det skal bare virke om det så er hardware, styresystem, apps eller netværksudbyderen der ikke lever op til at kunne levere et stabilt og godt produkt.
Gravatar #32 - Trentors
23. dec. 2011 13:00
PMGekko (27) skrev:
For jeres egen skyld så husk lige at det første i bør installere er en virus scanner. Dr. Web er en udemærket freeware scanner på mobilen.

Derefter bør man installere App Killer så alle de her irriterende programmer man senere henter ikke bare kører i baggrunden.


Nej og nej. Der er ikke virus på Android og derfor er der ikke brug for en virusscanner. Der kan være malware på platformen i form af trojanske heste men den slags er jo vanvittigt let at undgå og de vil alligevel blive slettet af Google. Disse virusscanners effektivitet overfor denne slags er altid begrænset af de skadelige programmer skal rapporteres først til firmaet som laver scanneren og så kan de lave en signaturfil der genkender den. Men i forhold til den feedback Google får er et enkelt firma langt bagefter og da Google både får flere data ind om malware og er istand til at fjerne det lettere så er der ingen grund til virusscannere. Det er bondefangeri og hvis det havde været nødvendigt havde Android fået det med (men så havde det også været dårligt designet).

Taskkillers er den største misforståelse på Android og Google fraråder da også brugen ligesom store moddere som Cyanogenmod-teamet.

Jeg har skrevet herinde en masse gange hvorfor men i bund og grund så kører ingen apps i baggrunden på Android. Der kan køre services men det fordi de har et formål. Med taskkillers dræber du performance og risikere at smadre en vigtig service. Hvis du har et program som laver ballade i baggrunden så er det fordi det er en del af progammets virkemåde og hvis det generer så fjern da programmet.
Gravatar #33 - hal
23. dec. 2011 16:17
Hmm offentlig institution OG svensk.
Chancen for succes må vel sammenlignes med interessen for en beachvolley turnering i Thule. :-)
Gravatar #34 - Windcape
23. dec. 2011 16:54
arntc (29) skrev:

Men reelt ved du jo ikke om deres problemer skyldes dårlig software, dårlig hardware, en kombination eller simpelthen en dårlig kravspecifikation og et dårligt valg.

Alt dette er spekulationer, både dine, og andres.
Dårlige erfaringer er nok til at fravælge et produkt!
Gravatar #35 - Hoej
23. dec. 2011 17:12
Jeg synes det er lidt vattet at udstille HTC i pressen når dialogen tilsyneladende ikke er afsluttet mellem de svenske myndigheder og HTC.

Min egen oplevelse med HTC er dog meget lig dette. Min Desire Z kunne den første måned ikke give lyd eller vibration fra sig ved notifikationer/ny besked, altså et ret væsentligt problem. HTC's kundeservice svarede hurtigt på mine mails angående problemerne, men desværre svarede de typisk kun på et ud af fem spørgsmål, og flere af problemerne er endnu ikke løst.

Det er ringe kundeservice, men jeg tror desværre det er serviceniveauet hos de fleste telefonproducenter i dag.

I dag kører min Desire Z MIUI software, som jeg er rigtig glad for - og som i øvrigt er næsten problemfri. Måske skulle de svenske myndigheder prøve at roote deres telefoner og installere en tredjeparts ROM?
Gravatar #36 - Remmerboy
23. dec. 2011 18:32
PMGekko (27) skrev:
En anden god ting at hente er App2SD så alle fremtidige programmer der er kombatible med det kan ligges over på SD kortet og samtidig med kan dette program også bruges til at rydde cache.

udover det #32 har nævnt, er app2sd useless. android (fra 2.3) har allerede indbygget app2sd.
hvis du vil hjælpe folk med android, så lade være med at skrive den slags igen
Gravatar #37 - Brugernavn
23. dec. 2011 20:13
Trentors (32) skrev:
Taskkillers er den største misforståelse på Android og Google fraråder da også brugen ligesom store moddere som Cyanogenmod-teamet.

Amen. Skal man gøre noget, er det at forhindre autostart eller freeze/afinstallere de apps, man ikke bruger. Jeg har dog selv oplevet et program, der kørte i baggrunden og brugte strøm selv når skærmen var slukket. Det var et live wallpaper sat på en launcher, jeg ikke brugte, såååeh. Der er apps til at finde fejlbehæftede programmer, som det.

Betterbatteristats og cpu-spy er gode til formålet.
Gravatar #38 - ShamblerDK
24. dec. 2011 02:34
Jeg er IT-mand for et firma hvor valget faldt på en HTC Mozart da der skulle vælges telefon til virksomhedens ansatte. Vi returnerer, uden at overdrive, 9 ud af 10 på grund af diverse defekter. Det er typisk en eller flere fejl af gangen og det drejer som om touch-skærm, antenne og/eller højtaler.

Jeg har aldrig oplevet en telefon med så mange fejl og i så stort et antal. Det er simpelthen den værste omgang skrald jeg nogensinde har set på mobilmarkedet. Den er et rent mareridt.

Jeg vil også lige benytte lejligheden til at sige at jeg IKKE selv har været med i beslutningsprocessen da der skulle vælges telefon. Jeg havde selvfølgelig valgt Android bl.a. grundet 100% kompatibilitet med Exchange over SSL men også pga. den gode support der er at hente til Android over nettet. For slet ikke at tale om hvor stabile og billige Android-telefoner er.

Incoming rant:

Nogen vil nok spørge: "Jamen hvorfor ikke gå efter Apples iPhone da de er ÅH så nemme at bruge?"

Jo, ser du, hvis man har brug for hjælp til et Apple-produkt er der ingen andre end Apples ingeniører der er intelligente nok til at hjælpe en. Det er meget simple mennesker der bruger Apples produkter af den årsag at de ikke kan styre noget som helst avanceret. Er der mere end 1-2 knapper på et elektronisk produkt, så går de fuldstændig i panik.

DESUDEN, og nu skal jeg nok snart stoppe, så forstår jeg ikke hvordan man kan sige den nye iPhone 4 er så flot i designet når den jo er designet som en f...ing MURSTEN! Du kan jo ligefrem bygge huse af dem! Givet, mursten fremstillet af bladguld havde nok været billigere...

/rant
Gravatar #39 - XereX
24. dec. 2011 14:44
Jeg kan godt tilslutte mig at HTS wildfire har problemer.
Det med at telefonen ringer op af og selv sker nok ikke, men jeg tror at de mener at hvis man f.eks vil lægge røret på efter et opkald, så reagerer telefonen ikke altid. Så får man trykket en ekstra gang, og pludselig registrerer telefonen alle tryk og får så ringet op fordi man står i opkalds listen. Det er sgu en ommer.

Ud over det, så oplever de ansatte i vores virksomhed også ret dårlig lydkvalitet. Det er bestemt ikke en telefon jeg kan anbefale til firma brug.
Wildfire S har vi også prøvet. Den er kun lidt bedre men stadig med samme problemer
Gravatar #40 - Zombie Steve Jobs
24. dec. 2011 15:51
ikke er fundet en tilfredsstillende mailsikkerhedsløsning


Så var det godt, at I undersøgte det først, inden i købte telefonerne, som alle andre (i den virkelige verden, aka. alle andre steder end det offentlige) ville gøre.
Gravatar #41 - nubus
25. dec. 2011 16:52
Læste originalhistorien og det viser sig at:

1. HTC Wildfire er svær at bruge, dårlig batterilevetid, dårlig antenne (yup) og opfører sig uventet i en grad så medarbejderne tog det op som et problem for arbejdsmiljøet.

2. Samme organisation købte 2300 iPhones - ingen problemer. Alle Android-brugerne får nu lov til at skifte til iPhone.

3. Det er totalt umuligt at få fat på HTC... så når HTC siger der er en dialog - ja, så er det bare HTC's fortælling. Den offentlige myndighed får jo ikke noget ud af at gå offentligt ud med det her så... og klart at HTC forsøger at sige "vi har en dialog"... selv når der ikke er en.

Håber ikke det her skader WP7 (den ene organisation brugte HTC med WP7). Der lå 2 Lumia 800 under træet i går og med den rette hardware er WP et fantastisk system som klart bør gives en chance.
Gravatar #42 - XorpiZ
25. dec. 2011 17:55
nubus (41) skrev:
2. Samme organisation købte 2300 iPhones - ingen problemer. Alle Android-brugerne får nu lov til at skifte til iPhone.


Det står der vel intet om. Der står "Efter ett kort möte bestämdes att de anställda som är missnöjda med sin telefon får byta" - intet om hvad de bytter til.
Gravatar #43 - nubus
25. dec. 2011 19:54
XorpiZ (42) skrev:
Det står der vel intet om. Der står "Efter ett kort möte bestämdes att de anställda som är missnöjda med sin telefon får byta" - intet om hvad de bytter til.


Korrekt - men siden problemet er dårlig batterilevetid, usability, en overbelastet support, en sikkerhedsløsning der ikke fungerer - og det hele spiller på iPhone - tror du så de vil kaste sig ud i en ny Android-skandale?
Gravatar #44 - XorpiZ
25. dec. 2011 20:25
nubus (43) skrev:
Korrekt - men siden problemet er dårlig batterilevetid, usability, en overbelastet support, en sikkerhedsløsning der ikke fungerer - og det hele spiller på iPhone - tror du så de vil kaste sig ud i en ny Android-skandale?


Pas. Det er et ret hypotetisk spørgsmål. Jeg rettede blot din misforståelse.
Gravatar #45 - Brugernavn
25. dec. 2011 20:39
iPhones har altså heller aldrig haft en særligt god batteritid, så jeg tvivler på at de vinder meget der. Men på resten gør de nok, for en wildfire er et skrabet produkt med et par generationer gammelt hardware da den udkom. Man får, hvad man betaler for.
Gravatar #46 - DrHouseDK
25. dec. 2011 21:04
Erwin Mac Fagdroid (45) skrev:
iPhones har altså heller aldrig haft en særligt god batteritid, så jeg tvivler på at de vinder meget der.


Skulle jeg nok komme med et forslag til en smartphone, blev det Samsung Galaxy SII. Den holdt typisk 3 dage for mig på 1 opladning, hvor iPhone 4S med samme forbrug ca. kan halte sig igennem en dag.
Gravatar #47 - Brugernavn
25. dec. 2011 21:24
DrHouseDK (46) skrev:
Skulle jeg nok komme med et forslag til en smartphone, blev det Samsung Galaxy SII. Den holdt typisk 3 dage for mig på 1 opladning, hvor iPhone 4S med samme forbrug ca. kan halte sig igennem en dag.


Amen.
Gravatar #48 - drbravo
25. dec. 2011 22:11
I det mindste har de lært at investere i ordentligt hardware. I stedet for at betale 1/3 og få 1/3 telefon så er det sgu smartere at betale det en telefon nu engang koster og så få noget der virker. Om det så er iOS eller android.
Gravatar #49 - René.O
25. dec. 2011 22:23
Må lige blande mig lidt her med lidt råd til jer som har Mozart og oplever dårlig betterilevetid. Lad den op en hel nat, så holder den op til 3 dage. Hvis den kun lades op til dioden bliver grøn, så holder den knap 1 døgn. Og ja det er skod hardware. Først efter 2 gange rep. har jeg nu en telefon som virker. Sjovt nok med samme fejlsymptomer som beskrevet længere oppe. Først en dårlig højttaler, og så en dårlig touchsensor. Så nej, jeg skal ikke have HTC mere! - og da slet ikke fra Tyskland, for HTC har ikke garanti på tværs af landegrænser... :-(
Gravatar #50 - -sippo-
26. dec. 2011 00:15
hal (33) skrev:
Hmm offentlig institution OG svensk.
Chancen for succes må vel sammenlignes med interessen for en beachvolley turnering i Thule. :-)


En interesse der, for midt vedkommende, faktisk er ret så stor.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login