mboost-dp1

Microsoft

Rygte: Microsoft dropper Silverlight efter næste udgivelse

- Via ZDNet - , redigeret af Pernicious , indsendt af blacktiger

Kort tid efter at Adobe har kastet håndklædet i ringen, når det kommer til Flash til mobilbrowsere, ser det ud til at Microsoft også er ved at genoverveje fremtiden for deres Flash-konkurrent Silverlight.

Læs også: Adobe standser udviklingen af Flash til mobiler

Der går nemlig nu historier om, at Silverlight 5, der efter planen bliver frigivet inden slutningen af november, bliver den sidste version af Microsofts medie-plug-in, som aldrig rigtigt har formået at slå igennem hos brugerne.

Ifølge andenhåndskilder fra Microsoft, er det ikke sikkert hvor længe Microsoft vil understøtte Silverlight 5, eller om der vil blive udviklet nogle servicepacks efter udgivelsen.

En anden kilde fortæller, at Silverlight 5 angiveligt kun vil fungere med Internet Explorer på Windows, så hverken Linux eller Mac OS X vil få nogen form for understøttelse.

Microsoft har afvist at kommentere på rygterne.





Gå til bund
Gravatar #51 - nubus
13. nov. 2011 23:25
XorpiZ (45) skrev:
At påstå Nokia ikke forstår markedsføring er som at påstå, at Apple ikke forstå sig på byggekvalitet.

Apples byggekvalitet har altid ligget underdrejet for design og brug af uprøvede teknologier i stor skala. Hvilket passer meget godt til at folk er enige i at Nokia er et hul i jorden mht. marketing og især WP markedføring (CBS News, Guardian)



[quote=Magten (50)]Hvor ser du det konstante fald?


Forstår du forskellen på hastighed og acceleration? Jeg taler udviklingen i "nye apps/måned" hvilket er accelerationen (og den har WP7 trods introduktion på nye markeder ikke). For hver måned får Android flere nye apps end WP har fået i hele sit liv.
Gravatar #52 - syska
13. nov. 2011 23:52
#51
wooot

Tror vist lige du skal have gang i "Ret indlæg" knappen.

:-)

Men jeg er da ganske enig.

WP kom for sent på marked, det kan vi vist alle blive enige om. At de ikke accelerer er vel ikke så mærkeligt. Hvor mange år har det ikke lige taget Linux/Apple om at komme igang og de har vel også en konstant hastighed, ligesom WP.

Men efter 1 år synes jeg uden tvivl at det er gået godt, når vi snakker om at komme ind på ar allerede fuldstændig proppet marked, hvor der er gode alternativer til WP.
Gravatar #53 - idiotiskelogin
14. nov. 2011 00:23
Well. Hvis de kun vil understøtte Windows i fremtiden vil jeg sige "hvad sagde jeg". Men lad os nu se. Vil være ærgeligt hvis jeg ikke kan se sputnik mere men jeg kommer mig nok over det. Og så sparer jeg de penge. :)
Gravatar #54 - syska
14. nov. 2011 01:31
idiotiskelogin (53) skrev:
Well. Hvis de kun vil understøtte Windows i fremtiden vil jeg sige "hvad sagde jeg". Men lad os nu se. Vil være ærgeligt hvis jeg ikke kan se sputnik mere men jeg kommer mig nok over det. Og så sparer jeg de penge. :)


Hvad snakker du om her?

SL er ikke lavet af MS til hverken Linux eller Mac så vidt jeg lige ved, men kan dog tage fejl. De samarbejder dog.

Det er nok moonlight du tænker på.
Gravatar #55 - arne_v
14. nov. 2011 01:51
#54

Jeg mener at MS har lavet SL til MacOS X.

Linux er Mono.
Gravatar #56 - XorpiZ
14. nov. 2011 06:10
nubus (51) skrev:

Apples byggekvalitet har altid ligget underdrejet for design og brug af uprøvede teknologier i stor skala. Hvilket passer meget godt til at folk er enige i at Nokia er et hul i jorden mht. marketing og især WP markedføring (CBS News, Guardian)


Seriøst?

Du tager én artikel, der påstår at Nokia fyrer 7.000 pga. dårlig marketing og kæder den sammen med en anden artikel, der intet har med marketing at gøre? Grunden til at de fyrer 7.000 er naturligvis, at de ikke sælger nok telefoner med Symbian.

Jeg var godt klar over, at du trollede, men ovenstående er sgu lavt, selv for dig.
Gravatar #57 - Magten
14. nov. 2011 06:35
Forstår du forskellen på hastighed og acceleration? Jeg taler udviklingen i "nye apps/måned" hvilket er accelerationen (og den har WP7 trods introduktion på nye markeder ikke). For hver måned får Android flere nye apps end WP har fået i hele sit liv.
Du skrev at nye apps per måned var konstant faldene for WP. De grafer viser noget helt andet.
Gravatar #58 - Windcape
14. nov. 2011 07:16
Cloud02 (48) skrev:
Skype der sikkert kommer med Tango.
Skype bliver udviklet seperat af Skype's mobil division i Stockholm, og kommer derfor ligeså snart den er klar.

Der er nogle detaljer der skal på plads først.
Gravatar #59 - XorpiZ
14. nov. 2011 07:33
#58

Jeg synes jeg hørte forleden, at Skype var lige på trapperne. Jeg kan dog huske forkert.

WiMP er også lige om hjørnet :)
Gravatar #60 - Windcape
14. nov. 2011 07:35
XorpiZ (59) skrev:
Jeg synes jeg hørte forleden, at Skype var lige på trapperne. Jeg kan dog huske forkert.
Det er det ikke.

Jeg har flere detaljer omkring kl. 10.
Gravatar #61 - nubus
14. nov. 2011 07:37
Magten (57) skrev:
Du skrev at nye apps per måned var konstant faldene for WP. De grafer viser noget helt andet.


Hvis du ser #49 fik jeg rettet det til "konstant eller faldende". Med alle de nye markeder WP findes på burde mængden af nye apps eksplodere - det sker bare ikke. Hvis udviklerne troede på WP ville der også være apps.


XorpiZ (56) skrev:
Du tager én artikel, der påstår at Nokia fyrer 7.000 pga. dårlig marketing og kæder den sammen med en anden artikel, der intet har med marketing at gøre? Grunden til at de fyrer 7.000 er naturligvis, at de ikke sælger nok telefoner med Symbian.


Symbian var Nokias smartphone og det artiklerne siger er at Nokias marketing er en katastrofe. Du har en global technology marketing analyst som anbefaler salg og du har en hel artikel om deres marketing. Du har ikke en eneste kilde, sviner MS til for dårlig marketing og stempler mine indlæg som flamebait. Hvor er dine kilder?
Gravatar #62 - Windcape
14. nov. 2011 07:47
nubus (61) skrev:
Med alle de nye markeder WP findes på burde mængden af nye apps eksplodere - det sker bare ikke. Hvis udviklerne troede på WP ville der også være apps.
Som jeg har påpeget, har der været en stigning siden Mango, i forhold til før Mango.

Men siden du ikke er udvikler, og derfor ikke forstår processen bag, burde du slet ikke bekymre dig om det.


Gravatar #63 - XorpiZ
14. nov. 2011 07:47
nubus (61) skrev:
Symbian var Nokias smartphone og det artiklerne siger er at Nokias marketing er en katastrofe.


Ja, når man giver marketingsafdelingen skylden for, at Nokias retning var forkert:

"Don't you think someone in Nokia's marketing department would have taken notice and been more proactive about developing a competitive product?"

så kan man sagtens vinkle den til, at marketingsafdelingen er nogle idioter.

Men siden hvornår er det marketingsafdelingen, der har udstukket kursen for et firma?

nubus (61) skrev:
Du har ikke en eneste kilde, sviner MS til for dårlig marketing og stempler mine indlæg som flamebait. Hvor er dine kilder?


Hvis du vil se kilder på, at MS er dårlige til marketing, så skal du bare tænde for tv'et eller tjekke deres "Really?"-kampagne. Eller deres "It's a great time to be a family"-kampagne.
Deres Kinect-kampagne var glimrende, og det endte jo så også med at blive den hurtigst sælgende gadget i historien.

Hvad mangler du ellers kilder på?
Gravatar #64 - Cloud02
14. nov. 2011 08:06
XorpiZ (63) skrev:
Hvis du vil se kilder på, at MS er dårlige til marketing, så skal du bare tænde for tv'et eller tjekke deres "Really?"-kampagne. Eller deres "It's a great time to be a family"-kampagne.

Deres Seinfeld reklamer var da fantastiske ... eller... Det var de så ikke.
Gravatar #65 - Windcape
14. nov. 2011 09:12
Windcape (60) skrev:
Jeg har flere detaljer omkring kl. 10.
Pt. lyder det som at vi skal ikke forvente Skype før engang i foråret.
Gravatar #66 - XorpiZ
14. nov. 2011 09:16
Hvor har du læst/hørt det, om man må spørge?
Gravatar #67 - Windcape
14. nov. 2011 11:53
XorpiZ (66) skrev:
Hvor har du læst/hørt det, om man må spørge?
Det indikerede de under jobsamtalen :-)
Gravatar #68 - XorpiZ
14. nov. 2011 11:57
Det var satans. Har du søgt ind ved Skype eller ved MS?
Gravatar #69 - Windcape
14. nov. 2011 12:02
#68

De kontaktede mig (Skype, ikke Microsoft).
Gravatar #70 - Cloud02
14. nov. 2011 13:43
Windcape (69) skrev:
#68

De kontaktede mig (Microsoft Skype Division).

Fixed it.
Gravatar #71 - Windcape
14. nov. 2011 13:45
Cloud02 (70) skrev:
Fixed it.
Too soon.

Det er først fra 1. Januar.
Gravatar #72 - nubus
14. nov. 2011 18:06
Windcape (62) skrev:
Som jeg har påpeget, har der været en stigning siden Mango, i forhold til før Mango.


Der har ikke været nogen stigning - tallet ligger på niveau med marts og juni. Folk arbejdede mindre i juli/august (ferie) og ventede på Mango (i september) så selvfølgelig var der lidt ketchup-effekt først i oktober, men nu er tallet nede igen. Præcis samme mønster som ved NoDo-opdateringen.
Gravatar #73 - Magten
14. nov. 2011 18:45
nubus (61) skrev:
Hvis du ser #49 fik jeg rettet det til "konstant eller faldende".
Det ændrer ikke noget. Der er også stigninger siden maj så det er ikke hverken "konstant", "faldende" eller "konstant faldende".

Tager vi hele 2011 så er det kun den sidste måned der har ligget lige så lavt som i starten af året.
Gravatar #74 - syska
15. nov. 2011 01:10
Windcape (69) skrev:
#68

De kontaktede mig (Skype, ikke Microsoft).


Dvs du er stoppet på skolen nu? eller stadig ved kamstrup eller hvad fuck de nu hed?
Gravatar #75 - Windcape
15. nov. 2011 06:14
syska (74) skrev:
Dvs du er stoppet på skolen nu?
Det er længe siden.

syska (74) skrev:
eller stadig ved kamstrup
Det er min nuværende arbejdsplads, ja.
Gravatar #76 - XorpiZ
17. nov. 2011 09:21
http://www.winrumors.com/windows-phone-marketplace...

ca. 5.000 apps den sidste måned.

Ifht. den her http://www.wp7applist.com/stats/charts/apps-by-mon... så er det da ganske pænt.
Gravatar #77 - arne_v
25. nov. 2011 00:52
nubus (49) skrev:
Antallet af nye apps pr. måned er konstant eller faldende siden maj (et lille hak op ved Mango men nu nede igen).


Den er steget 14 gange og faldet 12 gange.

Jeg tror du skal til optiker.

Gravatar #78 - arne_v
25. nov. 2011 00:57
nubus (39) skrev:
Java er ikke standard på Windows eller Mac OS X og kan slet ikke installeres på iOS. Flash... er kun til desktops - end ikke tablets.

Der er ikke én RIA-platform som kan sikre at klientplatformen har din runtime. Det bliver apps eller HTML5.


Den samme web app er ikke god til desktop browser og mobil browser, så der er ikke noget behov for en RIA platform.
Gravatar #79 - arne_v
25. nov. 2011 01:01
nubus (39) skrev:
Hvis WP kan sidde på ryggen af Win8 vil det få flere apps - men WP kan end ikke bruge de samme apps som Win8 tablets. Det er en katastrofe for WP (og for Win8 tablets). MS må derfor love at WP7-telefoner får en WinRT-runtime... ellers køber man virkelig ind i en platform uden fremtid.


Er det virkeligt så svært at analysere.

Hypotese: desktop kompabilitet er nødvendigt for at skaffe apps til mobil platform.

Test: har de 2 mest successfulde mobil platforme desktop kompabilitet? Nej!

Konklusion: hypotese kasseret.

(og hvis nogen undrer sig og årsagen, så hænger det jo nok sammen med at desktop apps og mobil apps aldrig deler UI alligevel)
Gravatar #80 - arne_v
25. nov. 2011 01:04
XorpiZ (45) skrev:
MS har alle dage været dårlige til markedsføring.


Hvad????

MS har da ry for at være uhyre gode til markedsføring.
Gravatar #81 - arne_v
25. nov. 2011 01:06
Magten (46) skrev:
Hvorfor er det så vigtigt at der er tusind milliarder apps? Langt størstedelen jeg falder over ved tilfældig browsing i App Store og Android Market er ubrugeligt crap.


Ikke ret meget.

Det er spørgsmålet om hvorvidt de rigtige apps er der og hvilken kvalitet de er af.

Jeg tvivler på at der reelt er behov for mere end måske 5000 apps.
Gravatar #82 - arne_v
25. nov. 2011 01:08
nubus (49) skrev:

Windcape (47) skrev:
Windows har aldrig haft en mobilstrategi der integeret med desktoppen.


Hvilket er en katastrofe.


Så må iPhone og Android jo også være katastrofer.

Hm - der er simpelthen noget fundamentalt galt ved den logik.
Gravatar #83 - Cloud02
25. nov. 2011 07:11
arne_v (80) skrev:
Hvad????

MS har da ry for at være uhyre gode til markedsføring.

Seinfeld.
Mojave Experiment.
Gravatar #84 - XorpiZ
25. nov. 2011 07:20
arne_v (80) skrev:
Hvad????

MS har da ry for at være uhyre gode til markedsføring.


Måske til erhverv. Jeg tænker mere på private, hvor den nuværende kampagne er forfærdelig f.eks. Seinfeld-kampagnen var heller ikke noget at råbe hurra for.

Jeg kan faktisk ikke mindes jeg har set en god kampagne rettet mod private fra MS.
Gravatar #85 - snesman
25. nov. 2011 07:30
XorpiZ (84) skrev:
arne_v (80) skrev:
Hvad????

MS har da ry for at være uhyre gode til markedsføring.


Måske til erhverv. Jeg tænker mere på private, hvor den nuværende kampagne er forfærdelig f.eks. Seinfeld-kampagnen var heller ikke noget at råbe hurra for.

Jeg kan faktisk ikke mindes jeg har set en god kampagne rettet mod private fra MS.

Nu er kvaliteten af en kampagne jo ikke op til dine præferencer, men måles på effekten af den...
Gravatar #86 - syska
25. nov. 2011 07:56
XorpiZ (84) skrev:
arne_v (80) skrev:
Hvad????

MS har da ry for at være uhyre gode til markedsføring.


Måske til erhverv. Jeg tænker mere på private, hvor den nuværende kampagne er forfærdelig f.eks. Seinfeld-kampagnen var heller ikke noget at råbe hurra for.

Jeg kan faktisk ikke mindes jeg har set en god kampagne rettet mod private fra MS.


Alligevel har de formået at holde på de fleste brugere selvom alle haters har prøvet at få dem over på Linux/OSX de sidste 10 år.

Så lidt virker det da ... selvom mange måske skifte til andet OS skal vi også bare tænke på at flere kommer online. Så det er vel kun %-dele af marked MS mister og ikke deres antal brugere ... som dog måske ikke stiger nær så kræftigt.

Men når vi sprøger os selv om nogen er gode ... så skal vi jo have nogen at måle med ... jeg synes ikke der er nogen der gør det specielt meget bedre/dårligere end andre her i branchen. De har hver deres måde at lave forretning på.
Gravatar #87 - XorpiZ
25. nov. 2011 09:38
snesman (85) skrev:
Nu er kvaliteten af en kampagne jo ikke op til dine præferencer, men måles på effekten af den...


Korrekt. Men i så fald kan man vel argumentere for at Microsofts produkter til private i mange tilfælde har været fiaskoer - Xbox og Kinect undtaget.

syska (86) skrev:
Alligevel har de formået at holde på de fleste brugere selvom alle haters har prøvet at få dem over på Linux/OSX de sidste 10 år.


Jeg tror nu mere det hænger sammen med, at alternativerne har været (og til dels er) værre end Windows.

I øvrigt er Apple gode til det med marketing. Det ser man jo tydeligt, når folk står i kilometer lange køer for at få fat i en iPhone.
Gravatar #88 - Cloud02
25. nov. 2011 10:03
XorpiZ (87) skrev:
Men i så fald kan man vel argumentere for at Microsofts produkter til private i mange tilfælde har været fiaskoer - Xbox og Kinect undtaget.

og windows og office undtaget
og windows mobile undtaget
og Messenger undtaget
og microsoft hardware peripherals undtaget.

Det er da vist kun Windows Phone der ikke helt lever op til forventningerne.
Gravatar #89 - syska
25. nov. 2011 10:15
XorpiZ (87) skrev:
I øvrigt er Apple gode til det med marketing. Det ser man jo tydeligt, når folk står i kilometer lange køer for at få fat i en iPhone.


Ja, og det forstår jeg stadig ikke.

Det kan vel ofte også hænge sammen med at Apple har fået fat i de folk som vil stå i kø for at få det nyeste. Jeg vil da gerne have det nyeste, men ligefrem at stå i kø for at få det. Der sætter jeg min grænse.

Der er jo intet at spare ved det. Man får det nyeste som andre får lidt senere ... herre gud.

Så jeg tvivler lidt at det er pga marketing, hvad de derimod er UBER til er at få ting til at fremstå som nye ... hvor de faktisk bare er en forbedring af hvad der allerede findes.

Gravatar #90 - XorpiZ
25. nov. 2011 10:31
Cloud02 (88) skrev:
og windows og office undtaget
og windows mobile undtaget
og Messenger undtaget
og microsoft hardware peripherals undtaget.


Windows og Office er primært drevet frem af erhvervslivet, ligesom Windows Mobile var det.

Messenger fulgte med i XP, hvilket nok er grunden til dens succes.

Deres mus og tastaturer vil jeg godt give dig. :)

Der er ingen tvivl om at MS har fat i de private forbrugere, men jeg har meget svært ved at forestille mig, at det er pga. marketingsindsatsen, som jo er det vi diskuterer.

syska (89) skrev:
Så jeg tvivler lidt at det er pga marketing, hvad de derimod er UBER til er at få ting til at fremstå som nye ... hvor de faktisk bare er en forbedring af hvad der allerede findes.


Men er det ikke netop det en marketingsafdeling skal lave? :)
Gravatar #91 - Bllets
25. nov. 2011 13:50
XorpiZ (90) skrev:
Der er ingen tvivl om at MS har fat i de private forbrugere, men jeg har meget svært ved at forestille mig, at det er pga. marketingsindsatsen, som jo er det vi diskuterer.


Så kommer det an på hvad du definerer som marketing?

Hvad er grunden til jeg valgte lige præcis et Microsoft Curve 2000 da jeg skulle har et simpelt ergonomisk tastatur? Der var langt mere ergonomiske og dyrere tastatur, og helt sikkert også billigere, simple og lige så ergonomiske.

Det kan muligvis være sammensætning af alle parameterne (Pris, Produkt og PR), hvilket er tre ude af de berømte parametre. Marketing er trods alt mere end bare reklamer på TV eller på nettet, det er hele billedet af en virksomhed, samt din oplevelse af produktet i butikken.

Microsoft Office har generelt vundet på det simpelthen i mange år har været det bedre produkt. Windows har vundet på det samme, samtidig med lukrative aftaler med producenter.

Marketing har også haft en stor rolle for Microsoft gennem årene siden Windows95. Det har bare slet ikke været på samme måde som Apple har gjort det, det har været langt mere beskeden og oftest mere direkte i butikken ved hjælp af produktet, emballagen og så det vigtigste reklame middel som Microsoft har brugt, deres generelle omdømme med gode produkter i centrum.
Prøv at samligne microsoft.com og apple.com. Jeg får indtrykket af Microsoft mere fokusere på hele deres portfølje, hvor Apple derimod fokusere mere på et produkt. (Dette er selvfølgelig en meget hurtig gennemgang af de to sider, der er langt mere til dem end det der falder i øjnene.)
Gravatar #92 - XorpiZ
25. nov. 2011 14:28
Bllets (91) skrev:
Så kommer det an på hvad du definerer som marketing?


Det er svært at definere præcist. Jeg tænker primært på reklamer og kampagner i medierne.

Hvorfor du valgte et Curve 2000 ved jeg af gode grunde ikke :)

At MS laver gode produkter er vi helt enige om, men i min verden er der ingen tvivl om, at grunden til dominansen på desktop- og office-markedet (windows/office) bl.a. er manglen på gode alternativer.

Dernæst er der det fact, at stort set alle computere alm. personer køber kommer med Windows og en prøveversion af Office installeret.

Dét har imo langt mere at sige end Microsofts marketingsarbejde. Nu kan jeg jo kun snakke om de reklamer jeg har set i dansk tv og på nettet. Hvilke tv-kampagner de kører i USA aner jeg ikke.

MS har et ry som et businessprodukt hos mange mennesker. De har slet ikke samme sex-appeal som Apple har, og det skyldes i mine øjne to ting. Designet på Apples ting og marketing.
Gravatar #93 - arne_v
25. nov. 2011 14:58
#MS markedsføring

MS har et af verdens mest kendte brands blandt blandt private. De er lige så kendte som Coca Cola og McDonalds,

Selv de kendte hr. og fru Jensen som ellers intet ved om IT har hørt om Windows og ved at Windows 7 er det man skal have idag.

Der er mange flere som kender Windows end der kender Seinfeld!

Det er god markedsføring.

Hvis vi kigger på Windows Phone, så får Windows Phone næsten lige så meget presse omtale som iPhone og Android.

Og det på trods af at salget er stort set nul.

Det er god markedsføring.
Gravatar #94 - m910q
25. nov. 2011 15:08
arne_v (93) skrev:
Der er mange flere som kender Windows end der kender Seinfeld!


Seinfeld!?
Gravatar #95 - XorpiZ
25. nov. 2011 15:18
arne_v (93) skrev:
Det er god markedsføring.


Ikke specielt enig egentlig. Det er ikke markedsføringen, der er skyld i det. Det er snarere at folk bruger produktet på arbejdspladsen hver dag.

Mht. WP, så er presseomtalen primært på tech-sites. Snakker man Eb, BT og andre danske ikke-tech-sites er WP ikke i nærheden af Android og iPhone.
Gravatar #96 - syska
25. nov. 2011 15:33
XorpiZ (90) skrev:
Men er det ikke netop det en marketingsafdeling skal lave? :)


Jeg kunne lave copy/paste af det samme. Jeg tror det er menensker der ville stå i kø for alt for at være den første som får et produkt, som nu har valgt Apple. Jeg tror ikke det har noget med deres marketing at gøre.

Men at journalisten gang på gang springer i med begge ben når apple lancerer noget, så tror de det er nyt. Det er godt marketing som de andre ikke helt formår at få frem på samme måde.

Overstående er to helt forskellige ting.

Jeg kender ingen hverken RIM, WP eller Android fans som vil stå i kø i flere timer for bare at være den første modsat dem jeg kender som har en iPhone(Jeg kunne så måske komme med nogen argumenter hvorfor jeg tror det til dels er sådan, men det bliver nok lidt en flamebait til de Apple folk som eventuelt lytter med her).

Der kan da uden tvivl være folk jeg ikke kender som vil det(stå i kø for andet end Apple). Dette er kun ud fra dem jeg kender, så intet videnskabeligt jeg vil hænges op på.
Gravatar #97 - Bllets
25. nov. 2011 15:38
XorpiZ (95) skrev:
Ikke specielt enig egentlig. Det er ikke markedsføringen, der er skyld i det. Det er snarere at folk bruger produktet på arbejdspladsen hver dag.

Mht. WP, så er presseomtalen primært på tech-sites. Snakker man Eb, BT og andre danske ikke-tech-sites er WP ikke i nærheden af Android og iPhone.


Du misforstår fuldstændig begrebet markedsføring :)

http://www.denstoredanske.dk/Erhverv%2c_karriere_og_ledelse/Erhvervsliv/Marketing_og_reklame/marketing skrev:
marketing, (eng. 'handel, køb; markedsføring', afledt af market 'marked'), amerikansk ord, der er indgået i dansk sprog, hvor det betydningsmæssigt overlapper ordet markedsføring som betegnelse for de aktiviteter, der knytter sig til det at udbyde en vare eller tjeneste på et marked. Som teoretisk disciplin betegnes det på dansk afsætningsøkonomi.


Det er så meget mere end bare lave reklamer på TV med flotte farver eller en eller anden kendt.

Hvis Eric Schmidt udtaler sig, har det også en betydning for det samlede syn af Google alt efter hvad han siger. Det betyder at marketings afdelingen hos Google kender samtlige ord og højst sandsynligt også har godkendt det.

Store firmaer har generelt ALTID en rød tråd gennem alt der kommer til pressen og menigheden, der findes oftest ikke "uheld" eller lignende. Det er kontrolleret og bevidst.

Microsoft bruger/brugte markedsføring som er langt mere beskeden, men som oftest er den mest effektive. 'Prøvesmagning' og mund-til-mund. Der findes generelt ikke nogen mere effektiv markedsføring (Bortset fra måske en fantastisk sælger), end mund-til-mund da du opnår en effekt som både er gratis og har mere betydning end nogen reklame nogensinde kan opnå.
Apple gør sådan set det samme, de smider dog bare millioner/milliarder i reklamer og product placement.
Gravatar #98 - XorpiZ
25. nov. 2011 17:16
Bllets (97) skrev:
Du misforstår fuldstændig begrebet markedsføring :)


Det er muligt. Din quote understøtter dog ikke din påstand.

Bllets (97) skrev:
Hvis Eric Schmidt udtaler sig, har det også en betydning for det samlede syn af Google alt efter hvad han siger. Det betyder at marketings afdelingen hos Google kender samtlige ord og højst sandsynligt også har godkendt det.


Naturligvis. Jeg har ikke påstået andet.

Bllets (97) skrev:
Store firmaer har generelt ALTID en rød tråd gennem alt der kommer til pressen og menigheden, der findes oftest ikke "uheld" eller lignende. Det er kontrolleret og bevidst.


Korrekt.

Bllets (97) skrev:
Microsoft bruger/brugte markedsføring som er langt mere beskeden, men som oftest er den mest effektive. 'Prøvesmagning' og mund-til-mund. Der findes generelt ikke nogen mere effektiv markedsføring (Bortset fra måske en fantastisk sælger), end mund-til-mund da du opnår en effekt som både er gratis og har mere betydning end nogen reklame nogensinde kan opnå.


Igen - det er sikkert rigtigt. Min påstand var dog stadig, at det ikke er takket være fantastisk markedsføring, at MS har 95% af desktop-markedet og ca. det samme på erhvervsmarkedet.

Er du uenig i det, så skal du være velkommen til at argumentere herfor.
Gravatar #99 - arne_v
25. nov. 2011 17:18
XorpiZ (95) skrev:
Ikke specielt enig egentlig. Det er ikke markedsføringen, der er skyld i det. Det er snarere at folk bruger produktet på arbejdspladsen hver dag.


Normalt er folks hjemme PC foran deres arbejds PC.

Folk har ikke lært Windows 7 på arbejde og opgraderer deres hjemme XP p.g.a. dette.

Folk har lært Windows 7 derhjemme og punker IT afdelingen for at få opdateres deres XP på arbejde.
Gravatar #100 - arne_v
25. nov. 2011 17:21
XorpiZ (95) skrev:
Ikke specielt enig egentlig. Det er ikke markedsføringen, der er skyld i det. Det er snarere at folk bruger produktet på arbejdspladsen hver dag.


En anden måde at se på det er: er det kun folk som bruger PC på arbejde der har hørt om Windows? Og svaret må være et rungende nej.

MS markedsføring har formået at få Windows ud til alle.

Og oven i købet på en noget mere diskret måde end vaskepulver reklame metoden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login