mboost-dp1

Google Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Tvivler på at google fikser de problemer der med bla. youtube og lignende, Danmark er ikke så interessant for dem, og ærligt.. Apps er et hjemmebruger/hobby projekt.
Den dag måtte komme, en prima grund til jeg ikke anbefalder Apps, min teori har hele tiden vært det var et spg. om tid før det begynde at koste da intet kan køres gratis, :)
men vil det sige at de nuværnde bruger ska betale eller også bliver deres konto lukket eller er det kun for nye kunder?
men vil det sige at de nuværnde bruger ska betale eller også bliver deres konto lukket eller er det kun for nye kunder?
#1. Jeg er ret så overbevist om at den vej google går med deres sammensmeltning imellem youtube og google + gør at vi inden for en overskueligfremtid får fuld adgang til Youtube fra vores danske Google Apps konti.
#2. hjemmebruger/hobby projekt kommer du til at uddybe. Der er flere ganske seriøse virksomhedder der tager Google Apps til sig. Har du undersøgt hvordan tingene hænder sammen i Google.
#3. Der er ingen ændringer for eksisterende brugere. Hvis du mener at noget der koster penge ikke kan anbefales, kommer man da vist til kort i mange situationer?
#2. hjemmebruger/hobby projekt kommer du til at uddybe. Der er flere ganske seriøse virksomhedder der tager Google Apps til sig. Har du undersøgt hvordan tingene hænder sammen i Google.
#3. Der er ingen ændringer for eksisterende brugere. Hvis du mener at noget der koster penge ikke kan anbefales, kommer man da vist til kort i mange situationer?
#4
Sidst jeg gjorde det, er et år siden, indrømmet, der var jeg ikke særlig imponeret. Er det blevet bedre
Sidst jeg gjorde det, er et år siden, indrømmet, der var jeg ikke særlig imponeret. Er det blevet bedre
Kommer ikke til at påvirke de tidligere gratis kunder min bare - jeg giver det et år så har de gjort de gratis konti så ubrugelige at man er nødsaget til at flytte over for at kunne bruge det til noget fornuftigt længere.
HerrMansen (7) skrev:Kommer ikke til at påvirke de tidligere gratis kunder min bare - jeg giver det et år så har de gjort de gratis konti så ubrugelige at man er nødsaget til at flytte over for at kunne bruge det til noget fornuftigt længere.
Det er også min frygt.
ThiaZ (10) skrev:OxxY (9) skrev:Og det hjælper mig how?
Flyt til Sverige pl0x
Det gør altså ikke min google apps konto på magisk vis bliver konverteret til svensk jo ...
Ærgerligt. Så skal man jo selv til at sætte en server op til det formål. For gider da godt nok ikke betale omkring 30 kroner per måned per bruger for en mailkonto. Det er lidt overpris.
Og lidt irriterende man ikke fik et forvarsel. For så kunne jeg have nået at oprette de domæner og kontoer jeg ved jeg får brug for i den kommende tid.
Øv øv....
Og lidt irriterende man ikke fik et forvarsel. For så kunne jeg have nået at oprette de domæner og kontoer jeg ved jeg får brug for i den kommende tid.
Øv øv....
NeoNmaN (3) skrev:Den dag måtte komme, en prima grund til jeg ikke anbefalder Apps, min teori har hele tiden vært det var et spg. om tid før det begynde at koste da intet kan køres gratis, :)
men vil det sige at de nuværnde bruger ska betale eller også bliver deres konto lukket eller er det kun for nye kunder?
Benytter selv Google Apps professionelt og kender flere som gør (dog ikke gratis-versionen). Det virker fremragende og alle jeg kender som bruger det er meget tilfredse.
Mange firmaer gør det samme f.eks. Berlingske.
Men da intet andet er gratis hvad er så problemet med at anbefale det? Det giver jo ingen mening.
#13) At man nok ikke får nok for sine valutaere når man aligevel skal til at betale for det, :) nok mere der den havner, jeg er godt til fræs med Google som gratis produkt, men at betale for dem syndes jeg personligt Microsoft Exchange er et langt bedre valg efter min mening, :)
Men det er nok en religion sag ;)
Men det er nok en religion sag ;)
#14
Det er også ganske meget en økonomi-sag. Google Apps er LANGT billigere licensmæssigt end Microsofts produkter (se Berlingskes case på Version2). Desuden kræver det langt mindre af administratorerer og deres web-oplevelse er langt bedre. Når man en gang har brugt OWA'en og så indseer man at Googles løsning er mange klasser bedre.
Jeg tror mere det er en religion-sag at folk holder så stædig fast i gamle kendinge ;-) Den ost man kender smager jo bedst ikk? ;-)
Det er også ganske meget en økonomi-sag. Google Apps er LANGT billigere licensmæssigt end Microsofts produkter (se Berlingskes case på Version2). Desuden kræver det langt mindre af administratorerer og deres web-oplevelse er langt bedre. Når man en gang har brugt OWA'en og så indseer man at Googles løsning er mange klasser bedre.
Jeg tror mere det er en religion-sag at folk holder så stædig fast i gamle kendinge ;-) Den ost man kender smager jo bedst ikk? ;-)
Giver det overhovedet mening at sammenligne? De to væsentligste styrker ved Gmail set fra en brugers synspunkt må nok være webinterfacet og spamfiltreringen. Mig bekendt sigter exchange ikke efter nogen af de to mål.Coma (15) skrev:Sidst jeg kiggede på hosted exchange løsninger kostede de en del mere.
Hvis man ønsker at køre en mailklient på sin computer i stedet for at bruge et webinterface, så er den ene af de to fordele ved Gmail ikke længere relevant. Til gengæld findes der ganske udmærket gratis serversoftware med IMAP og SMTP support. Og alle mailklienter af betydning har vel efterhånden support for IMAP.
Google Apps har aldrig været gratis ... nuvel har man ikke nødvendigvis skulle af med kontanter for at bruge det, men gratis er det ikke, man er selv en del af betalingen, eller ens data er.
Google lever jo af de demografiske data de får igennem brugerne, så nu hvor de forventer at vi betaler for det er spørgsmålet jo så... slipper vi for reklamerne?
Jeg er i øvrigt glad gratis (privat) og betalt (erhverv) bruger af deres systemer...
(og nej, man slipper ikke for det... de er også på den betalte brugerflade)
Google lever jo af de demografiske data de får igennem brugerne, så nu hvor de forventer at vi betaler for det er spørgsmålet jo så... slipper vi for reklamerne?
Jeg er i øvrigt glad gratis (privat) og betalt (erhverv) bruger af deres systemer...
(og nej, man slipper ikke for det... de er også på den betalte brugerflade)
Kan man ikke bare køre det fra Microsoft i stedet så ?
Deres Web Office Apps er bedre end Google Docs.
Deres mail klient er imho blevet bedre end Gmail.
Deres kalender, ja, den trænger til en lille finpudsning.
Og så kan man som ovenstående siger, jo stadig lave gratis mails med eget domæne. Very easy, and totally free...
Deres Web Office Apps er bedre end Google Docs.
Deres mail klient er imho blevet bedre end Gmail.
Deres kalender, ja, den trænger til en lille finpudsning.
Og så kan man som ovenstående siger, jo stadig lave gratis mails med eget domæne. Very easy, and totally free...
#14
Wtf?
Du vil sammenligne et produkt der koster 30kr/mnd med et der koster 100.000kr i indkoeb? :D
Det er nok mere et spoergsmaal om, at du ikke arbejder med Exchange til hverdag.
Exchange er crap ud over alle graenser. Det er en fin kaffemaskine, men email skal den holde sig langt vaek fra.
nok mere der den havner, jeg er godt til fræs med Google som gratis produkt, men at betale for dem syndes jeg personligt Microsoft Exchange er et langt bedre valg efter min mening, :)
Wtf?
Du vil sammenligne et produkt der koster 30kr/mnd med et der koster 100.000kr i indkoeb? :D
Men det er nok en religion sag ;)
Det er nok mere et spoergsmaal om, at du ikke arbejder med Exchange til hverdag.
Exchange er crap ud over alle graenser. Det er en fin kaffemaskine, men email skal den holde sig langt vaek fra.
Eller bare Office 365 som er bygget på Exchange :)fidomuh (23) skrev:#14
Wtf?
Du vil sammenligne et produkt der koster 30kr/mnd med et der koster 100.000kr i indkoeb? :D
Den typiske årsag til at Exchange ikke virker er intetanende folk som tror de bare lige sætter det op på en formiddag over en kop kaffe.fidomuh (23) skrev:Exchange er crap ud over alle graenser. Det er en fin kaffemaskine, men email skal den holde sig langt vaek fra.
Eller at det bliver brugt i helt forkerte situationer (et lillebitte firma har fx ingen grund til at køre sin egen Exchange server). Vi har fx en kunde med 10-15 brugere der har deres egen Exchange (godt nok 2003).. Det er fuldstændig hul i hovedet...
Ylle (22) skrev:Kan man ikke bare køre det fra Microsoft i stedet så ?
Deres Web Office Apps er bedre end Google Docs.
Deres mail klient er imho blevet bedre end Gmail.
Deres kalender, ja, den trænger til en lille finpudsning.
Og så kan man som ovenstående siger, jo stadig lave gratis mails med eget domæne. Very easy, and totally free...
Endnu. Er der noget der tyder på at MS ikke kunne finde på at sætte en pris på?
Hvad er mine exit muligheder hvis jeg vælger en MS webløsning?
OxxY (1) skrev:Betyder det så at de fikser man ikke kan logge på youtube og alle de andre fejl der er indblandet med at have en ikke amerikansk app konto? Oh well, så længe det forbliver gratis for os eksisterende brugere går det nok...
Jeg har det sidste års tid haft en dansk google apps konto, og kan fint bruge youtube med den uden problemer. Dog hvis du snakker om monetization og lign. på youtube så er det ikke et apps problem men et youtube problem generelt.
Anyway, jeg har dog opdaget et træls problem ved dette, har man som mig en gratis apps konto fra tidligere så kommer det gudskelov ikke til at påvirke mig, men hvis jeg skulle vælge at opgradere til business udgaven af apps (f.eks. for at bruge deres import værktøjer en enkelt gang) så kan jeg ikke vende tilbage til gratis udgaven og er så derfor tvunget til at betale, da man jo netop ikke kan skifte hvilken email eller google konto det er som er knyttet til sin youtube konto. Så mister man sin apps konto så mister man også sin youtube konto.
#23:
Rooo pååå ;-)
Alt kan jo ses fra forskellige synspunkter.
Har du et firma med 500 medarbejdere, så er break-even for de to produkter lidt over 6 måneder, hvorefter Exchange vil være billigere (i teorien).
Til alt dette kommer selvfølgelig diverse opgraderinger og vedligehold på Exchange som du ikke betaler for på sådan en SaaS-løsning som Google Apps ;-)
Paaas nu på at du ikke lyder "for religiøs", muahahaha ;-)
Exchange er måske ikke noget gudeprodukt, men Microsoft har dog gjort integration på tværs af nærmest samtlige deres produkter til en mærkesag. Så lang tid du ved hvordan det skal sættes op, så virker det nu ganske fortrineligt.
De 500 medarbejdere er ikke alle power-users ligesom os her på Newz tit er, så de features/tricks de bruger f.eks. gennem Outlook+Exchange er mainstream og det virker, hvis admin kan finde ud af at sætte skidtet rigtigt op ;-)
Hvis du også bare siger at Windows er lort og ikke virker, men Linux er bare gud og "du har aldrig haft virus på Linux", så vil jeg nok stemple dig som "religiøs".... Hehehe ;-)
Igen... "Eye of the beholder".... og igen... "The right tool for the right job" ;-)
NB: Og jo, jeg ved godt at der var en smule "ironi" i dit indlæg ;-)
Ontopic:
CRAP! ..... regnede lige med at skulle have en lille kunde over at bruge lidt Google Apps og Gmail fremfor MS og Exchange hosting (outsourced hos provider), som er liiiiiiidt voldsomt prismæssigt for et firma med 15 ansatte ;-)
Men på den anden side, så gør Google det vel primært for at kunne promovere Google Apps som et Business/Enterprise produkt med bedre kvalitet og support. Det kan nok heller ikke være helt billigt at hoste og supportere sådan en infrastruktur ;-)
fidomuh (23) skrev:#14
Wtf?
Du vil sammenligne et produkt der koster 30kr/mnd med et der koster 100.000kr i indkoeb? :D
Rooo pååå ;-)
Alt kan jo ses fra forskellige synspunkter.
Har du et firma med 500 medarbejdere, så er break-even for de to produkter lidt over 6 måneder, hvorefter Exchange vil være billigere (i teorien).
Til alt dette kommer selvfølgelig diverse opgraderinger og vedligehold på Exchange som du ikke betaler for på sådan en SaaS-løsning som Google Apps ;-)
fidomuh (23) skrev:Men det er nok en religion sag ;)
Det er nok mere et spoergsmaal om, at du ikke arbejder med Exchange til hverdag.
Exchange er crap ud over alle graenser. Det er en fin kaffemaskine, men email skal den holde sig langt vaek fra.
Paaas nu på at du ikke lyder "for religiøs", muahahaha ;-)
Exchange er måske ikke noget gudeprodukt, men Microsoft har dog gjort integration på tværs af nærmest samtlige deres produkter til en mærkesag. Så lang tid du ved hvordan det skal sættes op, så virker det nu ganske fortrineligt.
De 500 medarbejdere er ikke alle power-users ligesom os her på Newz tit er, så de features/tricks de bruger f.eks. gennem Outlook+Exchange er mainstream og det virker, hvis admin kan finde ud af at sætte skidtet rigtigt op ;-)
Hvis du også bare siger at Windows er lort og ikke virker, men Linux er bare gud og "du har aldrig haft virus på Linux", så vil jeg nok stemple dig som "religiøs".... Hehehe ;-)
Igen... "Eye of the beholder".... og igen... "The right tool for the right job" ;-)
NB: Og jo, jeg ved godt at der var en smule "ironi" i dit indlæg ;-)
Ontopic:
CRAP! ..... regnede lige med at skulle have en lille kunde over at bruge lidt Google Apps og Gmail fremfor MS og Exchange hosting (outsourced hos provider), som er liiiiiiidt voldsomt prismæssigt for et firma med 15 ansatte ;-)
Men på den anden side, så gør Google det vel primært for at kunne promovere Google Apps som et Business/Enterprise produkt med bedre kvalitet og support. Det kan nok heller ikke være helt billigt at hoste og supportere sådan en infrastruktur ;-)
^^
Firma med 15 ansatte, så tager man Office 365 i stedet.
Heller ikke der kan Google følge med.
Googles ting er fine hvis man ikke har de høje forventninger. Men det kan simpelthen bare ikke det samme som fx Office 365. Det kræver dog man har en person der kan sætte det op for en, og at folk gider at bruge det ordentligt, og lige sætte sig lidt ind i det (Hvilket desværre tit ikke er tilfældet).
Firma med 15 ansatte, så tager man Office 365 i stedet.
Heller ikke der kan Google følge med.
Googles ting er fine hvis man ikke har de høje forventninger. Men det kan simpelthen bare ikke det samme som fx Office 365. Det kræver dog man har en person der kan sætte det op for en, og at folk gider at bruge det ordentligt, og lige sætte sig lidt ind i det (Hvilket desværre tit ikke er tilfældet).
Ylle (30) skrev:^^
Firma med 15 ansatte, så tager man Office 365 i stedet.
Heller ikke der kan Google følge med.
Googles ting er fine hvis man ikke har de høje forventninger. Men det kan simpelthen bare ikke det samme som fx Office 365. Det kræver dog man har en person der kan sætte det op for en, og at folk gider at bruge det ordentligt, og lige sætte sig lidt ind i det (Hvilket desværre tit ikke er tilfældet).
Hvorfor skulle man vælge office 365 fremfor andet?
Jeg havde ikke lagt mærke til hvor buggy det er lige nu. Prøv at logge på YouTube, og man får følgende beskedOxxY (1) skrev:Betyder det så at de fikser man ikke kan logge på youtube
YouTube has not been enabled by the administrator of the domainDen får man også, hvis man er logget på som administrator. Der er intet link direkte til kontrolpanelet. Der er et link til to sider på support.google.com, dog ikke et link direkte til den rigtige support side, den er et link længere væk.
På http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=en&am... finder man en beskrivelse af URLen til kontrolpanelet. Det er ikke et link. Man skal selv kopiere URLen til adressebaren og indtaste domænet.
Fra kontrolpanelet skal man følge et link mere før man når frem til den rigtige opsætningsside. Så får man lige en advarsel om blandet https og http før man kan gå i gang med at vælge applikationer til og fra.
Og når man så endeligt er nået frem dertil, så er YouTube ikke engang på listen. Så fejlmeldingen man fik i første omgang var totalt misvisende. Det er selvfølgelig ikke løgn hvad der står, det er sandt at administratoren af domænet ikke har slået YouTube til på domænet. Men fejlmeldingen antyder at administratoren af domænet ville have haft mulighed for at slå YouTube til, hvilket ikke er tilfældet.
#24
Det giver, imo, ikke mening at kalde Office 365 for Exchange.
Ja, det er en hosted exchange der ligger bagved, men det er saa langt fra Exchange, som noget kan komme.
Alene det at jeg skal bruge mere tid paa at saette det op end en formiddag, er nok til at man burde kigge efter noget andet til email ;)
Jeg maa indroemme at jeg ikke kan se noget scenarie hvor jeg ville koere Exchange overhovedet.
Der er alternativer som leverer alt hvad Exchange har, inkl. AD integrationen, som er langt billigere og ikke kraever en 1500krs CAL for hver user man har.
Og som ikke kraever oceaner af diskplads, som samtidig skal ligge paa RAID10 for ikke at Exchange er sygt langsomt, etc :D
Men anywho, jeg er nok farvet af at have arbejdet med Exchange i alle afskygninger de sidste 5 aar :P
Det giver, imo, ikke mening at kalde Office 365 for Exchange.
Ja, det er en hosted exchange der ligger bagved, men det er saa langt fra Exchange, som noget kan komme.
Den typiske årsag til at Exchange ikke virker er intetanende folk som tror de bare lige sætter det op på en formiddag over en kop kaffe.
Alene det at jeg skal bruge mere tid paa at saette det op end en formiddag, er nok til at man burde kigge efter noget andet til email ;)
Eller at det bliver brugt i helt forkerte situationer (et lillebitte firma har fx ingen grund til at køre sin egen Exchange server). Vi har fx en kunde med 10-15 brugere der har deres egen Exchange (godt nok 2003).. Det er fuldstændig hul i hovedet...
Jeg maa indroemme at jeg ikke kan se noget scenarie hvor jeg ville koere Exchange overhovedet.
Der er alternativer som leverer alt hvad Exchange har, inkl. AD integrationen, som er langt billigere og ikke kraever en 1500krs CAL for hver user man har.
Og som ikke kraever oceaner af diskplads, som samtidig skal ligge paa RAID10 for ikke at Exchange er sygt langsomt, etc :D
Men anywho, jeg er nok farvet af at have arbejdet med Exchange i alle afskygninger de sidste 5 aar :P
#26
Hosted Exchange eller Office 365 koster penge hvis man skal bruge det til noget serioest.
Deres end-user ting er stadig gratis, men det er gmail ogsaa.
Og det er apps ogsaa, hvis man ikke skal have sit eget domaene paa det, saavidt jeg lige kan se :)
Endnu. Er der noget der tyder på at MS ikke kunne finde på at sætte en pris på?
Hosted Exchange eller Office 365 koster penge hvis man skal bruge det til noget serioest.
Deres end-user ting er stadig gratis, men det er gmail ogsaa.
Og det er apps ogsaa, hvis man ikke skal have sit eget domaene paa det, saavidt jeg lige kan se :)
Det ved jeg godt du mener, og det var også derfor jeg skrev det :)fidomuh (35) skrev:Alene det at jeg skal bruge mere tid paa at saette det op end en formiddag, er nok til at man burde kigge efter noget andet til email ;)
Hvor har du de priser fra? :pfidomuh (35) skrev:Jeg maa indroemme at jeg ikke kan se noget scenarie hvor jeg ville koere Exchange overhovedet.
Der er alternativer som leverer alt hvad Exchange har, inkl. AD integrationen, som er langt billigere og ikke kraever en 1500krs CAL for hver user man har.
Og som ikke kraever oceaner af diskplads, som samtidig skal ligge paa RAID10 for ikke at Exchange er sygt langsomt, etc :D
Du må da meget gerne nævne nogle alternativer som kan det samme og har samme integration med MS Office, Lync og hvad man ellers måtte have af grunde til at vælge Exchange :p
Har i mere eller mindre omfang rodet med det siden jeg startede som IT supporter og det er kun gået fremad og blevet bedre. Management konsollen er dog uhyre tung i 2010, pisse irriterende.fidomuh (35) skrev:Men anywho, jeg er nok farvet af at have arbejdet med Exchange i alle afskygninger de sidste 5 aar :P
Og det er her forskellen ligger - det er gratis hos MS.fidomuh (36) skrev:Og det er apps ogsaa, hvis man ikke skal have sit eget domaene paa det, saavidt jeg lige kan se :)
#29
Er det indregnet CAL og maintenance?
Og har du husket at indregne "public folders" i den hostede loesning? ;)
(Vi ramte break-even paa 1.5 aar, med 100 users.)
For ikke at huske medarbejderen der skal vedligeholde Exchange :P
Men nu ville jeg saa ikke skifte Exchange ud med Google Apps ... JEg ville skifte det ud med noget andet lokalt mail/calendar-system, som fx AtMail, eller nogen af de andre der leverer en pakkeloesning.
Eller noget man selv samler. AtMail ser, imo, ganske fedt ud - og til at noget billigere pris end Exchange. Og det inkluderer saa arkivering, zomg hax :D
Med Exchange kan det ikke blive religioest nok, tbh. Hvis du arbejder med det, saa har du helt sikkert moedt den armada af zaelots der paastaar det er det ENESTE mailsystem i verden :P
MAPI var anti-integrationsmesteren.
EWS er bedre, omend ingen gider understoette det :(
Og du har uendlige maengder af server hardware, diskplads og SSD'er, sure.
Ud fra erfaring kan jeg saa sige at "Klaphans #1", 2, 3, 4 og 117, er fuldstaendigt ligeglad med om det er Outlook eller Thunderbird han bruger og de features de bruger er langt fra noget som kun Exchange leverer ;)
Naturligvis, jeg har bare MEGET svaert ved at se at Exchange nogensinde er det rigtige vaerktoej.
Der ER alternativer derude og de virker ganske fint.
Grunden til at folk tror Exchange er det "rigtige tool", er jo netop at de aldrig har proevet alternativerne og, hoho, ikke ved hvordan man saetter CalDAV op i Outlook, eller Thunderbird, fx.
Det eneste sted jeg ser en fordel i Exchange pt, er hvis man har stoerre lokationer rundt om i verden og gerne vil have det hele i samme "forest", men saa kraever det serioese folk bag opsaetningen og jeg har stadig meget svaert ved at se den reelle fordel, udover at man har det i samme interface. :)
Har du et firma med 500 medarbejdere, så er break-even for de to produkter lidt over 6 måneder, hvorefter Exchange vil være billigere (i teorien).
Er det indregnet CAL og maintenance?
Og har du husket at indregne "public folders" i den hostede loesning? ;)
(Vi ramte break-even paa 1.5 aar, med 100 users.)
Til alt dette kommer selvfølgelig diverse opgraderinger og vedligehold på Exchange som du ikke betaler for på sådan en SaaS-løsning som Google Apps ;-)
For ikke at huske medarbejderen der skal vedligeholde Exchange :P
Men nu ville jeg saa ikke skifte Exchange ud med Google Apps ... JEg ville skifte det ud med noget andet lokalt mail/calendar-system, som fx AtMail, eller nogen af de andre der leverer en pakkeloesning.
Eller noget man selv samler. AtMail ser, imo, ganske fedt ud - og til at noget billigere pris end Exchange. Og det inkluderer saa arkivering, zomg hax :D
Paaas nu på at du ikke lyder "for religiøs", muahahaha ;-)
Med Exchange kan det ikke blive religioest nok, tbh. Hvis du arbejder med det, saa har du helt sikkert moedt den armada af zaelots der paastaar det er det ENESTE mailsystem i verden :P
Exchange er måske ikke noget gudeprodukt, men Microsoft har dog gjort integration på tværs af nærmest samtlige deres produkter til en mærkesag.
MAPI var anti-integrationsmesteren.
EWS er bedre, omend ingen gider understoette det :(
Så lang tid du ved hvordan det skal sættes op, så virker det nu ganske fortrineligt.
Og du har uendlige maengder af server hardware, diskplads og SSD'er, sure.
De 500 medarbejdere er ikke alle power-users ligesom os her på Newz tit er, så de features/tricks de bruger f.eks. gennem Outlook+Exchange er mainstream og det virker, hvis admin kan finde ud af at sætte skidtet rigtigt op ;-)
Ud fra erfaring kan jeg saa sige at "Klaphans #1", 2, 3, 4 og 117, er fuldstaendigt ligeglad med om det er Outlook eller Thunderbird han bruger og de features de bruger er langt fra noget som kun Exchange leverer ;)
Igen... "Eye of the beholder".... og igen... "The right tool for the right job" ;-)
Naturligvis, jeg har bare MEGET svaert ved at se at Exchange nogensinde er det rigtige vaerktoej.
Der ER alternativer derude og de virker ganske fint.
Grunden til at folk tror Exchange er det "rigtige tool", er jo netop at de aldrig har proevet alternativerne og, hoho, ikke ved hvordan man saetter CalDAV op i Outlook, eller Thunderbird, fx.
Det eneste sted jeg ser en fordel i Exchange pt, er hvis man har stoerre lokationer rundt om i verden og gerne vil have det hele i samme "forest", men saa kraever det serioese folk bag opsaetningen og jeg har stadig meget svaert ved at se den reelle fordel, udover at man har det i samme interface. :)
#37
I praksis er det vist ~1430kr or so.
Jeg har dem fra vores leverandoer, ved indkoeb af 100 CAL, sammen med en Exchange server.
Hvilken integration er dette?
Outlook? Det eneste du kommer til at mangle, er den automatiske opsaetning naar man er i et AD. Men det kan man sagtens fikse anyway.
AtMAil er et fint alternativ, ioevrigt.
Her kommer jeg dog lidt til kort, da vi ikke har Lync ;)
Men jeg kunne spoerge dig hvorfor du vil koere Lync, naar der er mange andre alternativer ;)
Bedre ja. Og med PS endnu bedre og man kan reelt scripte ting nu.
Men, med det sagt, saa har de ogsaa nerfet en del ting. Fx Public folders. Eller deres single-storage ting.
Vi er 100 users (ca) og vores Exchange DB fylder lige ~1.2TB.
Det er mildest talt lidt gay, naar jeg kan se at utroligt meget af det data, er det samme :(
Super, vidste jeg faktisk ikke :)
Hvor har du de priser fra? :p
I praksis er det vist ~1430kr or so.
Jeg har dem fra vores leverandoer, ved indkoeb af 100 CAL, sammen med en Exchange server.
Du må da meget gerne nævne nogle alternativer som kan det samme og har samme integration med MS Office
Hvilken integration er dette?
Outlook? Det eneste du kommer til at mangle, er den automatiske opsaetning naar man er i et AD. Men det kan man sagtens fikse anyway.
AtMAil er et fint alternativ, ioevrigt.
Lync
Her kommer jeg dog lidt til kort, da vi ikke har Lync ;)
Men jeg kunne spoerge dig hvorfor du vil koere Lync, naar der er mange andre alternativer ;)
Har i mere eller mindre omfang rodet med det siden jeg startede som IT supporter og det er kun gået fremad og blevet bedre. Management konsollen er dog uhyre tung i 2010, pisse irriterende.
Bedre ja. Og med PS endnu bedre og man kan reelt scripte ting nu.
Men, med det sagt, saa har de ogsaa nerfet en del ting. Fx Public folders. Eller deres single-storage ting.
Vi er 100 users (ca) og vores Exchange DB fylder lige ~1.2TB.
Det er mildest talt lidt gay, naar jeg kan se at utroligt meget af det data, er det samme :(
Og det er her forskellen ligger - det er gratis hos MS.
Super, vidste jeg faktisk ikke :)
#23) der findes nu også hosted Exchange løsningere til 25-50kr pr mdr, så du behøves altså ikek at købe en server licens for at bruge Exchange og Exchanges i udlandet eks. USA er det også billiget der frå men også en licens med til Outlook så længe man er kunde hos den pågælnde Exhcanges udbyder og må holde med #24 er det tit er folkene bag en mail server der ikke har den nødvendige viden om at sætte en mail server op.
Så 100.000 kr for serve rlicens indkøb kontra et mdr beløb holder ik helt ;) det er altid dyre at eje licens til en server end at leje det, men eks. hvis det er en skole med 1000 bruger er 100.000 kr billigere i server licens indkøbs end at leje 1000 konti'er til deres elever i både Hosted Exchange eller Google miljø, så det er alt efter hvor mange konti du ska bruge og hvad dine krav er.
Så 100.000 kr for serve rlicens indkøb kontra et mdr beløb holder ik helt ;) det er altid dyre at eje licens til en server end at leje det, men eks. hvis det er en skole med 1000 bruger er 100.000 kr billigere i server licens indkøbs end at leje 1000 konti'er til deres elever i både Hosted Exchange eller Google miljø, så det er alt efter hvor mange konti du ska bruge og hvad dine krav er.
Det har Exchange 2010 også ;)fidomuh (38) skrev:Og det inkluderer saa arkivering, zomg hax :D
Jeg synes umiddelbart det lyder urealistisk dyrt.fidomuh (39) skrev:I praksis er det vist ~1430kr or so.
Jeg har dem fra vores leverandoer, ved indkoeb af 100 CAL, sammen med en Exchange server.
fidomuh (39) skrev:Hvilken integration er dette?
Outlook? Det eneste du kommer til at mangle, er den automatiske opsaetning naar man er i et AD. Men det kan man sagtens fikse anyway.
Dunno.. Alt hvad jeg kan i MS Office som involverer Exchange.
Kender det ikke, men det ser da interessant ud :)fidomuh (39) skrev:AtMAil er et fint alternativ, ioevrigt.
Af samme grund som man vil køre mange andre MS produkter: De spiller bare sammen istedet for man skal igennem alle mulige gustne hacks og addons :)fidomuh (39) skrev:Her kommer jeg dog lidt til kort, da vi ikke har Lync ;)
Men jeg kunne spoerge dig hvorfor du vil koere Lync, naar der er mange andre alternativer ;)
Brr Public Folder.. Få dem væk :Dfidomuh (39) skrev:Bedre ja. Og med PS endnu bedre og man kan reelt scripte ting nu.
Men, med det sagt, saa har de ogsaa nerfet en del ting. Fx Public folders. Eller deres single-storage ting.
Har en her på lige godt 1000 brugere, ~4TB plads, og der er ~1,2TB ledig inkl logs :)fidomuh (39) skrev:Vi er 100 users (ca) og vores Exchange DB fylder lige ~1.2TB.
Det er mildest talt lidt gay, naar jeg kan se at utroligt meget af det data, er det samme :(
#44
Kort svar: Nej.
... Velkommen til Microsofts verden.
CAL er generelt meget dyrt. Det er ret normalt at man regner med ~1000kr per user kun til CAL.
Kig paa MS SQL, fx, og skynd dig at skifte til MySQL.
Som er? :)
Lige umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om noget. Der er noget brevfletning og saadan, men det er Outlook og ikke Exchange.
Men ingen reelle eksempler paa hvorfor?
IMO lyder det mere til at du ikke kender noget til alternativerne ;)
You said it, men i praksis er verden bare ikke saa nem ;)
Derudover saa er alternativet Sharepoint. Og dermed endnu flere licenser.
(Hvis man holder sig til Exchange, altsaa.)
Og et slag paa tersklen er, at i kan spare ~25-50% ved at have single-instance storage, kombineret med komprimering af arkiverede mails, fx.
For ikke at tale om, at virutalisering af 4TB storage, plus en Exchange til at haandtere 1k users, er meget nederen.
Eller epic, men saa stadig nederen fordi der bruges saa mange resourcer paa at lave ingenting :D
Derudover saa er log-systemet komplet retarderet :D
Med alt det sagt, saa koerer jeg jo selv stadig Exchange. Spoergsmaalet er, om vi koerer Exchange naar vi skal fornye vores licenser og der vil jeg klart anbefale dig at kigge paa alternativerne. For de er der, og de fungerer glimrende.
Jeg har testet AtMail her og vi sparer vel ~150.000 over 3 aar, samt vi faar meget nemmere og hurtigere backup, reel arkivering, reel integration med vores intranet og servicedesk, etc. :)
Plus meget mindre resourceforbrug. Exchange bruger pt 16GB RAM (og vil gerne have mere), hvor AtMail serveren haandterer samme userbase og saadan, med 2GB RAM. Den vil saa gerne have 4GB RAM, men koerer fint med 2. Og den bruger langt mindre plads, etc. :D
Det har Exchange 2010 også ;)
Kort svar: Nej.
Jeg synes umiddelbart det lyder urealistisk dyrt.
... Velkommen til Microsofts verden.
CAL er generelt meget dyrt. Det er ret normalt at man regner med ~1000kr per user kun til CAL.
Kig paa MS SQL, fx, og skynd dig at skifte til MySQL.
Dunno.. Alt hvad jeg kan i MS Office som involverer Exchange.
Som er? :)
Lige umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om noget. Der er noget brevfletning og saadan, men det er Outlook og ikke Exchange.
Af samme grund som man vil køre mange andre MS produkter: De spiller bare sammen istedet for man skal igennem alle mulige gustne hacks og addons :)
Men ingen reelle eksempler paa hvorfor?
IMO lyder det mere til at du ikke kender noget til alternativerne ;)
Brr Public Folder.. Få dem væk :D
You said it, men i praksis er verden bare ikke saa nem ;)
Derudover saa er alternativet Sharepoint. Og dermed endnu flere licenser.
(Hvis man holder sig til Exchange, altsaa.)
Har en her på lige godt 1000 brugere, ~4TB plads, og der er ~1,2TB ledig inkl logs :)
Og et slag paa tersklen er, at i kan spare ~25-50% ved at have single-instance storage, kombineret med komprimering af arkiverede mails, fx.
For ikke at tale om, at virutalisering af 4TB storage, plus en Exchange til at haandtere 1k users, er meget nederen.
Eller epic, men saa stadig nederen fordi der bruges saa mange resourcer paa at lave ingenting :D
Derudover saa er log-systemet komplet retarderet :D
Med alt det sagt, saa koerer jeg jo selv stadig Exchange. Spoergsmaalet er, om vi koerer Exchange naar vi skal fornye vores licenser og der vil jeg klart anbefale dig at kigge paa alternativerne. For de er der, og de fungerer glimrende.
Jeg har testet AtMail her og vi sparer vel ~150.000 over 3 aar, samt vi faar meget nemmere og hurtigere backup, reel arkivering, reel integration med vores intranet og servicedesk, etc. :)
Plus meget mindre resourceforbrug. Exchange bruger pt 16GB RAM (og vil gerne have mere), hvor AtMail serveren haandterer samme userbase og saadan, med 2GB RAM. Den vil saa gerne have 4GB RAM, men koerer fint med 2. Og den bruger langt mindre plads, etc. :D
kasperd (33) skrev:Jeg havde ikke lagt mærke til hvor buggy det er lige nu. Prøv at logge på YouTube, og man får følgende beskedOxxY (1) skrev:Betyder det så at de fikser man ikke kan logge på youtubeYouTube has not been enabled by the administrator of the domainDen får man også, hvis man er logget på som administrator. Der er intet link direkte til kontrolpanelet. Der er et link til to sider på support.google.com, dog ikke et link direkte til den rigtige support side, den er et link længere væk.
På http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=en&am... finder man en beskrivelse af URLen til kontrolpanelet. Det er ikke et link. Man skal selv kopiere URLen til adressebaren og indtaste domænet.
Fra kontrolpanelet skal man følge et link mere før man når frem til den rigtige opsætningsside. Så får man lige en advarsel om blandet https og http før man kan gå i gang med at vælge applikationer til og fra.
Og når man så endeligt er nået frem dertil, så er YouTube ikke engang på listen. Så fejlmeldingen man fik i første omgang var totalt misvisende. Det er selvfølgelig ikke løgn hvad der står, det er sandt at administratoren af domænet ikke har slået YouTube til på domænet. Men fejlmeldingen antyder at administratoren af domænet ville have haft mulighed for at slå YouTube til, hvilket ikke er tilfældet.
Lige præcis! Jeg får dog en gang imellem når jeg prøver (for lige at tjekke) beskeden om at youtube ikke er tilgængelig i mit land. Jeg har skrevet til googles support mere end en gang, og får bare "blah blah blah" henvising til den samme support tråd du har "blah blah blah its a feature/vi har bestemt ikke fucked noget op"
Jeg er så i den fantastiske situation at have et .org domæne, som endda er sat til engelsk i administrator menuen, som stadig ikke har de samme rettigheder som jeg ville have haft på et .com eller lign. Det giver ingen mening for mig, men det er også svært at brokke sig over crappy support på et gratis produkt.
fidomuh (47) skrev:#45
Men hvad er alternativet?!?!?! :D
Alternativet er vel det mindste problem. Jeg tænker at man har større problemer hvis man kan hænge en hende op i løgposen...
Jeg ved ikke lige hvad man skal finde på i stedet for men så vidt jeg ved så er public folders da på vej ud hvis det ikke allerede er væk i 2012? Det kan Magten be eller afkræfte. Jeg arbejder ikke med den slags mere så jeg ved intet om det... :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.