mboost-dp1

SXC - happe

Microsoft browservalg bliver tilfældigt

- Via Computerworld - , redigeret af Pernicious

Det ser ud til, at Microsoft endelig kan få EU til at stoppe med at ånde dem i nakken over monopolsagen omkring browseren Internet Explorer.

Grunden til, at EU nok lader Microsoft slippe, er, at de laver det nye system, hvor man vælger, hvilken browser man vil bruge, første gang man går på nettet, så listen bliver tilfældig.

Der har været klager over, hvilken browser der stod først, idet brugere, som ikke vidste bedre, ville vælge enten den, der stod først, eller IE, men nu bliver rækkefølgen tilfældig, hver gang skærmen vises.

EU’s endelige beslutning i sagen forventes at falde om 8 dage, den 15. december.





Gå til bund
Gravatar #1 - duckfighter
7. dec. 2009 09:53
Brugeroptioner:
Step 1: Vælg din browser
Substep1: Vælg din startside
Step 2: Vælg dit tegneprogram
Step 3: Vælg dit emailprogram
Step 4: Vælg dit note program
Step 5: Vælg ...

Det skal nok blive sjovt.
Gravatar #2 - angelenglen
7. dec. 2009 09:54
Der er seriøst nogle folk derude, der har alt alt for meget tid.
Gravatar #3 - XsiX
7. dec. 2009 09:58
Er jeg den eneste der tænker at det er latterligt at Mircosoft skal til at lave så noget?
Ja jeg har så lige lavet et styresystem, men jeg vælger da lige at sætte mine browser-konkurrenter ind. Nå nej, det er da slet ikke godt nok at min browser står først i mit styresystem, det skal da være tilfældigt for at være fair...

#1 Step 6: Vælg dit operativsystem...
...Godt nok har du lige købt Mircosoft Windows, men er du sikker på at du ikke hellere vil installere Linux eller noget andet? Som du kan se står Windows nemlig først som nr. 3 på denne tilfældige liste over operativsystemer.
Gravatar #4 - Windcape
7. dec. 2009 09:59
duckfighter (1) skrev:
Det skal nok blive sjovt.
Om 10 år er vi tilbage til det punkt hvor der slet ikke kommer software med i et operativ-system, fordi at folk er nogle hyklere.

Jeg synes stadigvæk at Microsoft skal levere Windows uden en pre-installeret browser. Så kan folk jo se om de kan komme på nettet for at hente en anden!

Og så en fin "Installer Internet Explorer" genvej på skrivebordet :-)
Gravatar #5 - LordMike
7. dec. 2009 10:00
... Det er så langt ude...

Ser ikke frem til at skulle guide en bruger i Windows 9, hvor .Net skal installeres...
Gravatar #6 - reschat
7. dec. 2009 10:05
Hvad med OS X?

Skal der nu også vælges browser fra en liste, eller får Safari bare lov til at være standardbrowser mens IE ikke gør?
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
7. dec. 2009 10:09
Hvorfor ikke bare opsætte den alfabetisk, og gøre det klart, at der er tale om en alfabetisk opstillet liste.

Hvis folk så bare vælger den øverste, så må det vel være deres eget problem?
Gravatar #8 - Holger_dk
7. dec. 2009 10:09
hm.. godt nok lidt latterligt... jeg synes det var virkelgit godt at de lavede en liste så du kunne vælge...
Gravatar #9 - themuss
7. dec. 2009 10:11
Det er jo det glade vanvid.
Gravatar #10 - duppidat
7. dec. 2009 10:11
#6 Problemet er at det her er en monopol sag... Apple har 5% af markedet for pc'er eller sådan noget? Derfor ikke rigtig et monopol..

Det har de dog på deres iPod og iPhone, og derfor burde der måske være sådan en liste over browsere på disse produkter?
Gravatar #11 - DemonSpawn
7. dec. 2009 10:13
Windcape (4) skrev:
Og så en fin "Installer Internet Explorer" genvej på skrivebordet :-)


Nej Nej Nej den går ikke der skal være ikoner fra alle browsere og så skal de stå i tilfældig orden selv om man vælger at sortere dem alfabetisk

#7 Det var det de startede med men Mozilla var ikke tilfredse med at deres browser stod på listen som Mozilla Firefox of ikke bare Firefox hvilket betød at de kom efter Microsoft Internet Explorer
Gravatar #12 - Ugladibugla
7. dec. 2009 10:14
Det må næsten være deres næste reklamefremstød:
Choose Life.
Choose a job.
Choose a career.
Choose a family.
Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers.
Choose good health, low cholesterol, and dental insurance.
Choose fixed interest mortage repayments.
Choose a starter home.
Choose your friends.
Choose leisurewear and matching luggage.
Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing
game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself.

Choose your future.

Choose life.

WinChoose.
Gravatar #13 - kogalskab
7. dec. 2009 10:17
Det er da ikke latterligt.

Rækkefølgen af browserne i listen hvor du vælger browser bliver tilfældig.

Jeg kan ikke se det latterlige i det, når man nu har besluttet at MS ikke må skubbe IE ned i halsen på en.

Hvis ikke der er konkurrence på browsermarkedet så ved vi jo godt hvad der sker: Så dropper MS al udvikling af browsere og vi må sidde tilbage med IE 6 i al fremtid.
Gravatar #14 - Windcape
7. dec. 2009 10:23
kogalskab (13) skrev:
Hvis ikke der er konkurrence på browsermarkedet så ved vi jo godt hvad der sker
*suk*

Microsoft udvikler en browser engine til embedded HTML i applikationer. Internet Explorer er sådan set bare en tom skal med bookmarks oven på. Derfor vil Windows stadigvæk blive leveret med Trident (IE) ligegyldigt hvilken browser folk vælger. Men det har EU været for dumme til at forstå.

Og pt. er det kun WebKit (Safari, Chrome) og Trident (IE) der levere moduler embedded rendering af HTML.
Gravatar #15 - Sofus99
7. dec. 2009 10:25
Snart besluttes det vel også at søgeresultater i google og lignende skal stå i omvendt rækkefølge, de mindst relevante først, for at forhindre at visse websites kommer til at dominere, og dermed skabe monopol-lignende tilstande.
Gravatar #16 - Scapegoat
7. dec. 2009 10:31
Min personlige holdning er at man selvfølgelig skulle have mulighed for at undgå at installere IE under install af OS, eller direkte at fjerne browseren på et senere tidspunkt. (Ikke bare fjerne genvejen som det er i for eksempelt i XP.)
Men hvis en person vælger at installere uden browser, burde vedkommende også være kvik nok til at få fat i en browser uden den her "hent lige en browser til mig" genvej. Så i min verden burde de sige fuck jer, og droppe den her del.
Hvis jeg vælger at købe en Windows 7 version som kommer uden browser, må man vel have en formodning om at jeg har hjerneceller nok til IKKE at trykke på IE, når jeg bliver præsenteret for en flok browsere.
Men nej, vi skal antage at selv superbrugere en dumme idioter, så Microsoft hænger på den IGEN IGEN, fordi de har jo så mange penge, så de kan lige så godt gøre det.

Og ang. OSX og Safari. Så er argumentet vel at Apple slipper fordi de ikke har solgt så mange licenser som Microsoft har?

Jo, et softwareudviklingsfirma skal lytte til kunderne, men det ER jo heller ikke alle som skal have sin vilje? "Jamen MOAR jeg VIL have slik! JEG VIL JEG VIL JEG VIL!!!"
Gravatar #17 - el_senator
7. dec. 2009 10:33
Hvis Microsoft ikke havde monopol på området har i ret i at det er tåbeligt med det browservalg. Man ser det i masser af andre systemer, blandt andet Ubuntu, hvor Firefox er installeret som standard. Men Firefox har ikke et monopol og derfor ødelægger de ikke pt. konkurrencen på browsermarkedet.

Vi kan vel alle (eller os der har haft med det at gøre) huske tilbage til den tid hvor Microsoft havde fuld dominans på browsermarkedet. Standarderne blev ikke fulgt af Microsoft, da de jo vidste at alle brugte deres software alligevel, så de lavede bare deres extensions som det passede dem.

I dag er situationen blevet kraftigt forbedret da Firefox har fået større tag i markedet. Det har betydet at der er kommet fokus på standarderne og de bliver overholdt i acceptabel grad, endda også af Microsoft selv.

Havde vi ikke været efter Microsoft med pisken som vi er, så var situationen forblevet diffus og sammenklasket som den var med IE6.

Jeg tror vi skal prise os lykkelige for at EU gør noget i sagen. Hvad løsningen er blevet er egentlig irrelevant. Det relevante er at folk har fået øjnene op for problemstillingen.
Gravatar #18 - f-style
7. dec. 2009 10:34
Man kan i hvert fald sige at EU ikke bliver lobbyet af Microsoft, for så ville disse sager ikke opstå.
Jeg er generelt glad for at EU tager hånd om især monopol virksomheder og monopol lignende virksomheder. Mange kan argumenterer for hvorfor Microsoft har den status de har og hvorfor IE er den største browser. Men en af årsagerne hænger sammen med at IE er bundlet i Windows (også mange andre programmer).
Personligt så jeg gerne at man kunne installere Windows helt uden en masse komponenter, såsom spil, paint, notesblok ect. Altså en helt "clean" Windows hvor resten vil kunne installeres senere hen. Jeg ved godt det er bøvlet for de fleste, men så havde alle en mulighed for at vælge hvad de ville have inklusiv i sin installation. Det kunne jo opdeles således at der var en "alt Microsoft bundlet" udgave og en "core" udgave, ligesom de har med Microsoft server 2008 og 2008r2.
Microsoft har haft mange år til at rette op på dette men har ikke fulgt og ikke gjort deres arbejde godt nok, derfor har de fået bøder ect. hvilket er helt fair. De vælger at ville sælge Windows i Europa, så må de også følge vores regler.

Havde jeg muligheden ville jeg personligt fravælge meget microsoft software og bruge tredje parts software. Det gør jeg allerede, ikke fordi det nødvendigvis er bedre, men for at skabe konkurrence og bedre produkter i sidste ende.
Havde der ikke være konkurrenter på OS markedet og browser markedet så havde de været væsentligt mere usikre og vi havde haft færre funktioner.
Gravatar #19 - niller
7. dec. 2009 10:35
Nu ved jeg godt a microsoft ikke har været gode til at få folk til at opdatere deres browser, men kunne det ikke være i alles interesse hvis browseren hos hr og fru dk blev opdateret af styresystemet. Nej nej lad os få en masse computer-handicappede personer til at bruge en masse forskellige browsere med mere eller mindre dårlig implementing (nu nævner vi ingen navne Safari) istedet.. Good Choice
Gravatar #20 - dynamism
7. dec. 2009 10:51
Denne løsning med et vindue til at vælge browser er til en hver tid bedre end alternativet, hvor der slet ikke nogen browser er med. Se bare på den fantastiske version N af Xp, som EU tvang Microsoft til at lave. Den blev så solgt og brugt lige præcis 0 gange, fordi ingen var interesserede i en version uden Media Player, eller også var de bedøvende ligeglade. Microsoft lavede den naturligvis heller ikke billigere end den fulde version, hvilket ville have været dumt af dem. Men det viser tydeligt, at EU ikke rigtigt, (Ihvertfald på det tidspunkt) forstod hvordan tingene hang sammen. Det er da bedre nu.
Gravatar #21 - Windcape
7. dec. 2009 10:55
#20

Jeg har heller ikke hørt om FANTASTISK SALG af Windows 7 uden Media Player :-)

Men der må vel være nogle af hyklerne fra newz.dk som køber N versionerne? :D
Gravatar #22 - woodydrn
7. dec. 2009 10:57
XsiX (3) skrev:
... Ja jeg har så lige lavet et styresystem, men jeg vælger da lige at sætte mine browser-konkurrenter ind. Nå nej, det er da slet ikke godt nok at min browser står først i mit styresystem, det skal da være tilfældigt for at være fair...


Jeg kan virkelig godt se din pointe, det begynder at komme lidt langt ud. Men MS er et kæmpe firma og monopol er ikke en god ting for nye firmaer, stort set umuligt at komme ind.

Men denne ændring er godt for nye firmaer, og jeg håber der kommer noget godt ud af det ... dog synes jeg også at det er alt for langt ude at de, som du siger, i deres eget OS skal have andre konkurrenter først i deres liste.

XsiX (3) skrev:
... #1 Step 6: Vælg dit operativsystem...
...Godt nok har du lige købt Mircosoft Windows, men er du sikker på at du ikke hellere vil installere Linux eller noget andet? Som du kan se står Windows nemlig først som nr. 3 på denne tilfældige liste over operativsystemer.


Hahaha :D :D
Gravatar #23 - LupusGrey
7. dec. 2009 10:58
*suk*

Endnu en diskution hvor folk udviser så markant ignorance i forhold til hvad grunden til EU's beslutning er.

Det handler om monopol på et marked som ikke skal kunne bruges til at skabe sig et monopol på andre markeder også.

Og at sammeligne det med at så skal vi også til at vælge tegneprogram i fremtiden er jo retarderet. Paint forhindrer ikke folk i at købe f.eks. Photoshop. Det kan slet ikke sammenlignes.

Hvis bundlet software på et monopol produkt kan skubbe andre af markedet så er der et problem og det er det EU forsøger at løse. Og ja, aben lander hos Microsoft da det er dem der skabte aben til at starte med.
Gravatar #24 - eliasr
7. dec. 2009 11:01
Jeg håber at deres random vælger, lige sætter de mest besværlige og elendige browsere forest, for der efter at give en dårlig fornemelse for brugeren, at der er nok klager til at EU måske vil overveje at unlade det.

fik win 7 med update ^^ så slap jeg for det pis
Gravatar #25 - Martinta
7. dec. 2009 11:01
den debat har kørt længe

selvom microsoft har monopol ville jeg da mene at så skulle de bare lave nogen simple regler for alle der laver styresystemer. At få en liste over div. browsere er da bestemt et fremskridt, men hvorfor kun microsoft?? det er da noget som kommer forbrugeren til godt, ergo burde det da være sådan ved alle styresystemer hvor man skal købe en licens

men et lidt andet spørgsmål..

nu siger vi lige jeg installere mit nye windows, den har denne fine nye funktion, og jeg vælger så som førstegangs bruger safari. vi er alle enige om at jeg har valgt at installere Safari og kun det, men smider den så også apples autoupdater ind?? hvis ja. så vil det jo betyde at næste gang den opdaterer ryger Quicktime og Itunes så også ind. på den måde bliver jeg vel påtvunget noget som jeg definitivt ikke har bedt om..



LupusGrey (23) skrev:
Og at sammeligne det med at så skal vi også til at vælge tegneprogram i fremtiden er jo retarderet. Paint forhindrer ikke folk i at købe f.eks. Photoshop. Det kan slet ikke sammenlignes.


den der må du lige forklare mig..

du siger at paint ikke forhindrer folk i at købe photoshop.. forhindrer IE mig i at installere FF da?? :s hvis ja vil jeg da gerne vide det, for så må min FF da være et IE der er kamoufleret
Gravatar #26 - Windcape
7. dec. 2009 11:03
LupusGrey (23) skrev:
Og at sammeligne det med at så skal vi også til at vælge tegneprogram i fremtiden er jo retarderet. Paint forhindrer ikke folk i at købe f.eks. Photoshop. Det kan slet ikke sammenlignes.
Og at Internet Explore er bundled med Windows forhindre folk i at vælge/købe en anden browser, hvordan?

Internet Explorer skal jo være installeret for at folk overhovedet kan komme på nettet og hente en anden browser i første omgang. Men jeg kan godt fordi at der er en folk hippier som helst ser at man skal skrive en ftp kommando i en terminal for at det er muligt, men Hr. og Fru. Danmark er af en anden mening.

Derudover er der ingen producenter tilbage på browser markedet. Det er et dødt marked kun med gratis produkter. Hvorfor at der reelt set ikke er et Monopol, da Monopoler (i EU) kun gælder for konkurrence der gavner EU økonomisk.
Gravatar #27 - LupusGrey
7. dec. 2009 11:06
Windcape (26) skrev:
Og at Internet Explore er bundled med Windows forhindre folk i at vælge/købe en anden browser, hvordan?

Internet Explorer skal jo være installeret for at folk overhovedet kan komme på nettet og hente en anden browser i første omgang. Men jeg kan godt fordi at der er en folk hippier som helst ser at man skal skrive en ftp kommando i en terminal for at det er muligt, men Hr. og Fru. Danmark er af en anden mening.


Skal jeg hurtigt lave et lille program i et tilfældigt valgt programmeringssprog som viser et ikon per browser på markedet der ved et tryk herpå installerer valgte browser?
Vupti. Problem løst.

Toyota-martin (25) skrev:
selvom microsoft har monopol ville jeg da mene at så skulle de bare lave nogen simple regler for alle, at få en liste over div. browsere er da bestemt et fremskridt, men hvorfor kun microsoft??


Fordi kun Microsoft har et monopol på OS markedet.
Gravatar #28 - paradise_lost
7. dec. 2009 11:12
LupusGrey (27) skrev:
Fordi kun Microsoft har et monopol på OS markedet.


Præcis, længere er den egentlig ikke. Men folk forstår bare ikke at der er sær regler når man har monopol, om man så hedder Microsoft, Intel, Ibm eller Mærsk.
Gravatar #29 - Martinta
7. dec. 2009 11:14
LupusGrey (27) skrev:
Fordi kun Microsoft har et monopol på OS markedet.


dygtig.. det er så bare det der står de første 10 steder herinde..

men hvorfor kun microsoft.. kan vi være enige om at det er et fint tiltag for at forbrugerene selv kan vælge, det øger konkurrencen osv. så hvorfor ikke lave en regel om at alle der sælger operativ systemer skal benytte denne metode, så ville du have det ude over alle platforme

monopol eller ej så er det da et godt tiltag
Gravatar #30 - wizax
7. dec. 2009 11:16
Der har været klager over, hvilken browser der stod først, idet brugere, som ikke vidste bedre, ville vælge enten den, der stod først, eller IE, men nu bliver rækkefølgen tilfældig, hver gang skærmen vises.


jooo.. og det at de står tilfældigt hjælper helt sikkert på at dem der ville have valgt IE vil vælge noget andet...

Jeg synes, at lige regler for alle, om det er OS, browser eller (GYS, ikke en bil-parrallel igen) bil!

Hvis MS skal presses til at lave frit Browservalg osv, skal OS-X da også? og hvad med diverse Linux distroer?

Jeg håber virkeligt, at EU/Mozilla snart spænder hjælmen, det er for langt ude det her...
Gravatar #31 - paradise_lost
7. dec. 2009 11:16
Toyota-martin (29) skrev:
men hvorfor kun microsoft


Kører du på repeat? Du har lige selv skrevet hvorfor kun MS og det står jo 10 steder herinde som du selv pointerer. Næsten lige så mange steder som der står det er latterligt
Gravatar #32 - Lomholt
7. dec. 2009 11:18
Synes fandme det er for meget nu!
EU skal altid lade det gå udover Microsoft, det er ikke første gang det sker....
Hvorfor ikke også gøre det med Mac OS X så, og nu når vi alligevel er igang, så lad os da også lige tage linux med og for den sags skyld når Google Chrome OS udkommer, så da også lige gøre det med dem...
Tsk... For meget!
Gravatar #33 - paradise_lost
7. dec. 2009 11:21
#32 For satan da. Kan snart kun ryste på hovedet af folk som dig, kan du virkelig heller ikke se forskellen på MS og feks Apple på OS markedet? Vågn op mand! Er ved at brække mig over det sædvanlige, "BUHU det er FUCKED UP at Apple ikke skal når MS skal." Gå hjem til din mor og tag hendes bryst i munden og græd ud!
Gravatar #34 - xaryn mar
7. dec. 2009 11:34
#32 (og andre, du er bare den der lige fik mig til at tænke på det)

Jeg har en fornemmelse af at der er mange der læse overskriften og teksten, men ikke alle posts'ne inden de selv poster.
Det er den eneste forklaring jeg kan finde på at der er så mange der undrer sig over at det kun er m$ og ikke apple, linux etc. der skal implementere dette.
Gravatar #35 - LupusGrey
7. dec. 2009 11:34
MrDanielson (32) skrev:
Synes fandme det er for meget nu!
EU skal altid lade det gå udover Microsoft, det er ikke første gang det sker....
Hvorfor ikke også gøre det med Mac OS X så, og nu når vi alligevel er igang, så lad os da også lige tage linux med og for den sags skyld når Google Chrome OS udkommer, så da også lige gøre det med dem...
Tsk... For meget!


For sidste gang, det er fordi det kun er Microsoft der har monopol på OS markedet. Og når man har monopol gælder der andre regler.
Apple, har ingen monopol, altså ingen særregler.

Men som der også er blevet foreslået synes jeg at det er et godt initiativ som gerne måtte være noget alle OS'er måtte have, men det er kun Microsoft der er forpligtet.

Og desuden forhindrer EU ikke Microsoft i at bundle IE med Windows Mobile, da de ikke har monopol på DET marked. Kan folk efterhånden se sammenhængen?
Gravatar #36 - themuss
7. dec. 2009 11:35
Hvorfor skal MS, når Apple, Linux, etc. ikke skal?! JEG FORSTÅR DET IKKE!!!!
Gravatar #37 - LupusGrey
7. dec. 2009 11:36
#36
Læs tidligere kommentarer. Vi er ved at være træt af at gentage os selv igen og igen.
Gravatar #38 - LupusGrey
7. dec. 2009 11:37
#34
Jeg tror desværre du har ret.

Det er nok de samme som også vælger IE fordi den allerede var valgt.
Gravatar #39 - Remmerboy
7. dec. 2009 11:41
endelig skal diverser hjemmesider (f.eks netbank) til at følge standarde og ikke ms standard. det giver bedre webudvikling, da f.eks banker ikke bare kan svare "alle har ie, så vi laver ie kompatibelt hjemmeside".
nu bliver de nød til at lave en løsning, der følger standarden og dermed ligemeget hvilket browser man bruger for at bruge hjemmesiden.
det er sjovt, så mange der ikke kan se længere end deres egen næse
Gravatar #40 - mollerz
7. dec. 2009 11:42
Jeg tror jeg klager til EU - for jeg kan ikke installere IE på min Ubuntu og min OS X. Det må helt klart være Canonicals og Apples ansvar at sørge for, at det kan lade sig gøre..
Gravatar #41 - LupusGrey
7. dec. 2009 11:44
#39
Hvilket giver adgang til nyere webteknologier og forkorter udviklingstiden betragteligt for os som i forvejen følger standarderne.

mollerz (40) skrev:
Jeg tror jeg klager til EU - for jeg kan ikke installere IE på min Ubuntu og min OS X. Det må helt klart være Canonicals og Apples ansvar at sørge for, at det kan lade sig gøre..


Øh... hvorfor?
Gravatar #42 - 2xmy
7. dec. 2009 11:47
Vi kommer altså ikke uden om denne klassiker fra Dilbert:
http://www.virtualp.us/Dilbert-Oct_25_001.jpg

"Over here we have our random number generator"
Gravatar #43 - zin
7. dec. 2009 11:49
#36: Du glemte *BSD og diverse UNIX-kloner som HP UX, SCO's UnixWare, og så videre!
Gravatar #44 - Orange
7. dec. 2009 11:55
LupusGrey (23) skrev:

Det handler om monopol på et marked som ikke skal kunne bruges til at skabe sig et monopol på andre markeder også.

Og at sammeligne det med at så skal vi også til at vælge tegneprogram i fremtiden er jo retarderet. Paint forhindrer ikke folk i at købe f.eks. Photoshop. Det kan slet ikke sammenlignes.


Så du mener at IE forhindrer folk i at installere Firefox, Opera eller Safari?
Gravatar #45 - Magten
7. dec. 2009 11:58
kogalskab (13) skrev:
Det er da ikke latterligt.

Rækkefølgen af browserne i listen hvor du vælger browser bliver tilfældig.

Jeg kan ikke se det latterlige i det, når man nu har besluttet at MS ikke må skubbe IE ned i halsen på en.
Siden du påstår MS med den tidligere løsning, pressede IE ned i halsen på fokl, så går jeg ud fra du rent faktisk ved hvilken browser der stod øverst?
Ellers kan jeg da lige liste det for dig:
Apple Safari
Google Chrome
Internet Explorer
Mozilla Firefox
Opera

Altså alfabetisk. Kilde

Hvordan skubber MS lige IE ned i halsen på folk, ved at stille deres browser som nummer 3?! Jeg vil tværtimod mene de skubber Safari ud til folk.


paradise_lost (28) skrev:
Præcis, længere er den egentlig ikke. Men folk forstår bare ikke at der er sær regler når man har monopol, om man så hedder Microsoft, Intel, Ibm eller Mærsk.
Jeg har efterhånden accepteret at der skal være et valg imellem browserne, men for fanden hvor er det her langt ude.

Er vi nu sikre på at det er helt tilfældigt? Hvornår ser vi den første artikel med overskriften "ZOMG! IE står øverst 3 ud af 10 gange!!!!! SKANDALE!!"
Gravatar #46 - Orange
7. dec. 2009 12:01
Alle fortalerne for denne ændring glemmer at udgangspunktet ikke er IE som standardbrowser, men en alfabetisk liste af browsere. Så glem venligst alle jeres monopol argumenter ^^
Gravatar #47 - LupusGrey
7. dec. 2009 12:01
#44
Nej, men som det første jeg lærte som fælger "Folk er dumme".
Mange folk vil blot vælge det der følger med Windows uden nogen form for omtanke og dermed har IE urimeligt nemt ved at komme ind på markedet i forhold til andre browsere som ikke er bundlet med et OS som har markeds dominans.
Hvis alle folk havde indsigt nok til at vælge deres browser selv så var det ikke nødvendigt for EU at gribe ind. Men sådan er virkeligheden desværre ikke.

Folk der skal bruge tegneprogrammer er meget mere tilbøjelige til at vælge ud fra kvalitet og derfor er Paint ikke en trussel.
Gravatar #48 - paradise_lost
7. dec. 2009 12:03
Magten (45) skrev:
Jeg har efterhånden accepteret at der skal være et valg imellem browserne, men for fanden hvor er det her langt ude.
Hvorfor er det langt ude? Kan du gøre det modsatte end 80% herinde og faktisk skrive hvorfor?
Gravatar #49 - LupusGrey
7. dec. 2009 12:03
#46
Hvorfor? Det er stadig samme begrundelse der ligger bag.

Problemet ved den gamle løsning med IE valgt som standard er at den stadig ikke ville tage højde for alle de folk som bare ville trykke "Next" uden omtanke.
Gravatar #50 - Martinta
7. dec. 2009 12:06
paradise_lost (31) skrev:
Kører du på repeat?


i lige måde..

paradise_lost (31) skrev:
Du har lige selv skrevet hvorfor kun MS og det står jo 10 steder herinde som du selv pointerer. Næsten lige så mange steder som der står det er latterligt


og inden du svarer igen så LÆS det der står i mit indlæg og ikke kun de ord du synes passer til dine kommentarer. men skal da med glæde skriv spørgsmålet en gang til så alle forstår det

vi er enige om at microsoft skal have den liste fordi de har monopol, så vidt er alle vist med.

kan vi også blive enige om at den liste vil hjælpe diverse mindre browsere til at få markedsandele, og gøre det nemmere at skifte til en anden browser, hvorfor så ikke bare lave en regel/lov kald det hvad du vil om at denne standard skal følges af alle virksomheder som tager sig betalt for et styresystem.

desuden ;) hvem har repeatet sig selv her i den her tråd flest gange, det er i hvert fald ikke mig


LupusGrey (49) skrev:
#46
Hvorfor? Det er stadig samme begrundelse der ligger bag.

Problemet ved den gamle løsning med IE valgt som standard er at den stadig ikke ville tage højde for alle de folk som bare ville trykke "Next" uden omtanke.


tror i snakker forbi hinanden, den han mener som den gamle løsning er løsningen med en alfabetisk liste over de browsere, der ville IE ikke stå som default men brugeren ville aktivt skulle vælge en browser fra listen. desuden stod IE ikke engang øverst på den liste
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login