mboost-dp1

Jubii.dk

Lycos vil sælge Jubii

- Via Børsen - , redigeret af Emil

Det hollandske selskab Lycos er ikke længere interesseret i at eje den danske internetportal Jubii. Angiveligt skyldes salget pres fra Lycos’ største aktionær, LE Holding, der ikke ønsker, at den tabsgivende portal er en del af Lycos Europe.

Budrunden for selskabet lukkede i går, og blandt byderne skulle eftersigende også være den danske koncern Aller, men dette ønskes ikke kommenteret fra hverken Lycos Europes eller Allers side.

Kilder, der har kendskab til sagen, oplyser, at prisen for Jubii skulle være i nærheden af 200 millioner kroner.

Det er ikke oplyst, hvornår en officiel udmelding om salget vil finde sted.





Gå til bund
Gravatar #1 - Kyoobix
5. sep. 2008 07:47
Altså der var jo engang hvor alle havde jubii som startside og hvor ejeren efter rygter gik med rolex ur på hver arm, men min opfattelse er, at jubii slet ikke har fulgt med tiden og samtidig gjort opmærksom på hvilke services de rent faktisk udbyder.
Gravatar #2 - XxX
5. sep. 2008 07:52
Kunne være spændende med en afstemning.

Har du været inde og søge på jubii.dk i 2008

Jeg vil vædde med at langt hovedparten ville svare NEJ..

Jubii er et ligegyldigt firma som blev kørt i sænk af Martin Touborg fordi han ikke var fremsynet nok til at se hvilken vej strømmen flød..

Jubii er en totalt ligegyldig "søgemaskine/portal" og jeg tror det ville være de færreste der ville opdage det hvis den lukkede.

Derfor tror jeg også det bliver svært at sælge ... Med mindre de finder en der vil relancere siden på en ny måde. Det nuværende forretningskoncept er dødt og har været det MEGET længe..

XxX
Gravatar #3 - Windcape
5. sep. 2008 07:54
Findes Jubii stadigvæk?

200millioner er jo /lol for sådan en side.
Gravatar #4 - Mandalae
5. sep. 2008 07:55
XxX (2) skrev:

Jubii er en totalt ligegyldig "søgemaskine/portal" og jeg tror det ville være de færreste der ville opdage det hvis den lukkede.


De har trods alt 800k unikke brugere om måneden, så nogen ville nok lægge mærke til det :)
Gravatar #5 - Makey
5. sep. 2008 07:56
Jeg ved mine forældre stadig bruger deres @jubii.dk-mail, men ellers kender jeg ikke nogen der bruger det, diskussionen har været oppe før og man kunne jo godt se at det trak i den her retning.

http://newz.dk/katastroferegnskab-fra-jubii

Det er sjovt at selv efter ovenstående nyhed er der ikke blevet lavet noget om på Jubii. Den ser stadig ud som før katastroferegnskabet.
Gravatar #6 - Mandalae
5. sep. 2008 07:57
#4,

Ah ok, de har kun 700k, de falder åbenbart ret meget for tiden :)
Gravatar #7 - Mandalae
5. sep. 2008 07:59
Makeybussines (5) skrev:
Det er sjovt at selv efter ovenstående nyhed er der ikke blevet lavet noget om på Jubii. Den ser stadig ud som før katastroferegnskabet.


Der bliver lavet masser af ting om, det er vist bare sket lidt for sent, til at det kan nå at rykke noget. Jeg ved dog at de har prøvet :)
Gravatar #8 - Windcape
5. sep. 2008 08:10
Og man kan se at mandalae har arbejdet hos Jubii, det ser svært ud for ham at acceptere at Jubii har været noget lort de sidste 6-8 år.

Bare deres forside fortæller om hvor ubruglig Jubii og deres designere/udviklere/lederer er.
Gravatar #9 - Oculus
5. sep. 2008 08:15
At de får 800k unikke brugerer forbi hver måned, tror jeg simpelthen ikke på. 800k unikke hits måske, fordelt over hele sitet og i de mest obskure undersektioner som ikke har en markedsvædi der er målbar.

Jubii har absolut ingen mindshare has folk der ikke kom i kontakt med dem før 2000, hvor de endnu ikke var håbløst bagefter på alle punkter, og kunne komme i TV fordi de havde ismaskiner, bordfodbold og cola til de ansatte.

Mit firma har haft kontakt med dem indenfor de seneste par år, og de mennesker har været ekstremt usympatiske, fortabt i et altenativt univers hvor Jubii stadig betyder noget, udover at folk griner af dig bag din ryg.
Gravatar #10 - Mandalae
5. sep. 2008 08:19
#9,

http://fdim.dk/?pageid=84

Se nummer 13 på den liste. Jeg rettede det til 700k i en post lidt længere nede :)
Gravatar #11 - speedfreak
5. sep. 2008 08:25
Det er da et sødt logo de har! Men er det 200 millioner værd?

Vidste faktisk ikke at de eksisterede stadig :)
Gravatar #12 - -N-
5. sep. 2008 08:28
Hvem giver 200mio for en virksomhed der i ti år ikke har givet overskud?

Jubii skød sig selv da de ville have betaling for alt muligt underligt. Jeg har et par gange forsøgt at søge på jubii og resultaterne er skræmmende.

En ting jubii dog populær på er deres fora, de er som jeg har forstået det forholdvis besøgte. Men 200mio er alligevel mange penge.
Gravatar #13 - kimji
5. sep. 2008 08:36
700.000 hits om måneden og de vil ha 200mill - det er sku en joke. Det må da så være fordi de ejer en masse hardware og nogle fede bygninger, for selve siden er tæt på værdiløs
Gravatar #14 - wendelboe
5. sep. 2008 09:05
tjaeh jubii chatten ville nok blive savnet, men ellers syntes jeg ikke der er noget
Gravatar #15 - gensmann
5. sep. 2008 09:19
Oculus:
Jubii har absolut ingen mindshare has folk der ikke kom i kontakt med dem før 2000, hvor de endnu ikke var håbløst bagefter på alle punkter, og kunne komme i TV fordi de havde ismaskiner, bordfodbold og cola til de ansatte.


Sjovt du nævner 2000 og bagefter. Jubii lancerede faktisk omkring 2003 et redesign af hele sitet, som også blev rullet ud i samtlige Lycos Europe lande og var ud over wired.com på det tidspunkt det eneste store portal-site der byggede deres ting i tableless CSS, underviste deres udviklere i det, brugte css sprites for at optimere load tiden og rent faktisk støttede op bag w3c anbefalingerne og brugte penge internt på en arbejdsgruppe der skulle undervise udviklerne i bedre forståelse af w3c.
Hvis du har lidt indsigt i webdesign og især frontend-udvikling vil du så vide at det Jubii gjorde i 2003 (og som startede i 2001) er det de fleste webdesignere først i dag så småt er ved at tage til sig og forstå værdien af. Bagefter? det tror jeg ikke frisør.

At det så er gået ned af bakke sidenhen er selvfølgelig ærgeligt og har formodentlig en hel del af gøre med at når der er penge nok så har man overskud og når der ikke er så kæmper man med det man har. Jubii er trods alt ejet af en størrer international koncern (Lycos Europe) der hvis man skal være helt ærlig ikke har gjort det særlig nemt for nogen af deres virksomheder at eksistere i online-branchen.

Men at sige at de efter 2000 var håbløst bagefter på alle punkter er lidt for meget en typisk teenagekommentar der bærer præg af ikke helt at kende fakta, og så sidder man og spiller kæk i en kommentartråd fordi man da er daaa maaaaan ;-)

Og ja, som de fleste sikkert ved på nuværende tidspunkt, så har jeg arbejdet på Jubii og ja jeg arbejdede der i den periode jeg omtaler og ja jeg var bl.a. ansvarlig for en stor del af det w3c og frontendarbejde omtalt ovenfor. Så har vi vist fået det ud af verden og kan spare de infantile kommentarer som i #8.

Så skal vi ikke prøve at trække debatten op på et niveau hvor kommentarerne handler om noget som skriverne rent faktisk ved noget om? Det andet lyder jo bare som en flok teenagedrenge der står i badet efter gymnastik og ser hvem der kan råbe højest om hvor mange tøsebørn de har nedlagt. På trods af at de knap nok selv har set et par bare bryster uden det var på en 24" skærm bag nedrullede gardiner.

Kom nu ind i kampen drenge. Det danske netmiljø burde dælme være skarpere end det der præsteres herinde på newz.dk for tiden. Også selvom de fleste ikke er gamle nok til at huske hvordan branchen så ud for 8-10 år siden. Prøv at lave lidt research og se hvor det danske netmiljø rent faktisk stammer fra og hvad der var med til at drive branchen frem i en periode hvor alle mente at det der internet, det var kun for nørder. Det var ikke kun Jubii, men de var en meget stor del af den udvikling. Også selvom det de fleste hørte kun var det de ville høre; "Bordfodbold, gratis mad, skandaler, millioner, ikke-millioner m.v."

Så spænd hjelmen, hæv niveauet og lad os da fokusere på de interessante ting der kunne være i forbindelse med et eventuelt salg, så som at et dansk internetfænomen måske igen kan komme på danske hænder, eller hvorvidt Aller er en speciel god partner på det område til at forbedre sitet og give det den saltvandsindsprøjtning det trænger til, eller om de bare sluser det ind i deres portefølje for at drive trafik til deres resterende sites og dermed ender med at lukke Jubii brandet helt i bedste quiz.dk stil?

<rant>
Hvad angår #2 så kan jeg anbefale at du læser lidt op på dine dato'er i forhold til hvornår de oprindelige ejere forlod selskabet efter salget til Lycos Europe og regnskaberne i forhold til hvornår det begyndte at gå ned at bakke for Jubii. Så ville du nok komme til en anden konklusion, men ok det er måske for meget forlangt når du ikke engang kan stave mandens navn rigtigt. ;-)
</rant>
Gravatar #16 - dinmor
5. sep. 2008 09:46
#15 Interessant som du bruger to tredjedele af din post på at forklare hvor meget alle andre skal være mere seriøse og realistiske... Det sjove er bare at du nærmest er den eneste der ikke har afskrevet Jubii totalt, hvilket vist må tilskrives din egen tidligere involvering. Tiden er i den grad løbet fra Jubii, og at sige den udvikling startede omkring år 2000, da google begyndte at stjæle markedsandele fra samtlige andre søge- og portalsider, er ikke helt forkert.

Jeg stiller mig også meget uforstående overfor prisen på 200 millioner - det er i hvert fald ikke brandet eller deres brugerbase der er så meget værd - så enten er prisen alt alt for høj, eller også har de, som en anden nævner, virkelig mange andre værdifulde aktiver...
Gravatar #17 - madeinrussia
5. sep. 2008 10:07
hehe de gode gamle dage hvor man brugte jubii til at søge på porno :D


anyhow, jubii har jeg ikke glemt, men har heller ikke brugt det, og tror de fleste har det sådan efter google kom ud..
Gravatar #18 - Oculus
5. sep. 2008 10:17
gensmann skrev:

Sjovt du nævner 2000 og bagefter. Jubii lancerede faktisk omkring 2003 et redesign af hele sitet, som også blev rullet ud i samtlige Lycos Europe lande og var ud over wired.com på det tidspunkt det eneste store portal-site der byggede deres ting i tableless CSS, underviste deres udviklere i det, brugte css sprites for at optimere load tiden og rent faktisk støttede op bag w3c anbefalingerne og brugte penge internt på en arbejdsgruppe der skulle undervise udviklerne i bedre forståelse af w3c.
Hvis du har lidt indsigt i webdesign og især frontend-udvikling vil du så vide at det Jubii gjorde i 2003 (og som startede i 2001) er det de fleste webdesignere først i dag så småt er ved at tage til sig og forstå værdien af. Bagefter? det tror jeg ikke frisør.


Mindshare!

Har du nogensinde hørt om et forretningskoncept der gik ud på at være w3c kompatibelt? Eller stopper du op i Fakta og lytter til hvordan Hr. og Fru. Jensen står og roser Googles cognitive image identifikation algoritme til skyerne? Nej vel.

Klap dig selv på skulderen over at du var med blandt de første til at indtroducere tableless CSS i 2003, men hvad hjælper det når siden i 2008 ligner noget der.... tja, noget der blev lavet i 2003 ved hjælp af tableless CSS ;)

Fact er at Jubii red på IT-bølgen hvor alle der bare var gode nok til at skaffe venture kapital og råbe højt nok kunne være med. Ikke at Jubii ikke var med til at præge udviklingen, bevares, det var de. De var de første til at adoptere den form for employer branding som opstod i USA, i kølvandet på IT-boblen.

De var en god samling "nørder" med gå-på mod, og mens der ikke blev stillet krav til forretningskonceptet, og man bare som i resten af branchen dengang, slyngede om sig med ideer, hit and miss, fordi investorerne stod på spring med pengene, så gik det også ganske godt.

Den tid er forbi, med det samme boblen brast og man skulle til at vise resultater, gik det den forkerte vej for Jubii. De formåede hverken at omsætte det brand og mindshare de havde dengang, eller deres medarbejderes potentiale, til noget som helst, andet end at få sig selv til at se attraktive nok ud til at blive købt, inden det hele ramlede sammen.

Den eneste grund til at Jubii stadig er her den dag idag, er at de har kunne sutte på Lycos, og har fået lov til at passe sig selv åbenbart. Måske fordi de af en eller anden grund stadig har et godt antal brugere i deres chats og forums, og Lycos har ment at det måtte man da kunne omsætte til noget... indtil nu.

Til syvende og sidst er det ligemeget hvad Jubii siger, hvor loyale nogle af deres eks-medabejdere er over for dem, eller hvor meget jeg påstår at mit kendskab til de folk hos Jubii der står for forretningsdelen, fortæller mig at de aldrig vil komme nogen steder igen.

Det der betyder noget er bundlinjen, og Jubii har aldrig rigtigt givet overskud. De ville være gået konkurs for lang tid siden hvis ikke Lycos havde pumpet penge i dem... og mens Lycos har stoppet huller, så har Jubii åbenbart lænt sig til tilbage og drømt om dengang de var de første til at introducerer tableless CSS og smilet sagligt, mens deres markedsværdi er faldet i takt med at folk har glemt dem.
Gravatar #19 - Nahilas
5. sep. 2008 10:20
#15

Hvordan kan du forvente at køre debatten op på et højere og mere voksent niveau, når du bruger et helt afsnit på at svine samtlige folk på Newz.dk til? Det er sgu ret svært at tage seriøst.

Ydermere ville jeg egentlig bare skrive det som #18 gør opmærksom på. Det er da fedt at udvikle efter standarderne, men i sidste ende er brugerne ligeglade - det er ikke standard konformitet der giver besøgstal, og det er Jubii jo så bare et ganske godt eksempel på.
Gravatar #20 - Mezzo
5. sep. 2008 12:04
har ikke været inde på den hjemmeside i over 5 år kunne være man skulle se hvordan den enlig ser ud nu

og det skulle man så ikke ha gjordt hehe damn den er blevet uoverskulig der er over 100 links at vælge imellem :P har ikke lyst til at side og læse dem alle
Gravatar #21 - Makey
5. sep. 2008 12:05
#18
jeg ved ikke med deres forums, har jeg aldrig brugt, men deres chat er gået meget ned af bakke. De forsøgte sig med det her Jubii World som slet ikke fungerede, før Jubii World var der dagligt 1600+ brugere online mellem 1800 og 2200, i dag er max 600 i det tidsrum.
Det skal lige siges at det er inklusiv de svenske, norske, tyske og brugere fra flere andre lande som også er på den danske chat af en eller anden grund, som ikke var der før Jubii World.

Og hvis der sidder folk som #15 og vil have beviser må i tage til takke med at min bruger derinde er mere end 7 år gammel, så er vel nærmest en erfaren chatter, især i Jubii øjemed.
Gravatar #22 - gensmann
5. sep. 2008 13:24
Ocolus,

Hvis du nu gad at læse mit indlæg i den kontekst det er skrevet, så har jeg på intet tidspunkt antaget at Jubiis forretningskoncept var bundet op på w3c og tableless design. Det er dig der forsøger at gøre dig selv til komiker på min bekostning.

Jeg svarede på postulatet om at Jubii fra 2000 var bagud på alle punkter, hvilket ikke var tilfældet. At du begynder at rodde rundt i det og blande forretningskoncepter og teknologi-niveauer sammen må stå for egen regning. Så skal vi ikke holde den der før du begynder at opfinde flere ting og blive alt for kunstnerisk.

Din antagelse af at Jubii aldrig har givet overskud og at Lycos altid har reddet dem med penge for at de kunne sidde og hygge sig, må jeg, selvom den er meget farverig og sjov, desværre også fortælle dig er mere dit personlige gætteri, end sandheden.

Jubii var i mange år en regnskabsmæssigt ganske sund forretning, branchen og konkurrenterne taget i betragtning. I en periode blev Jubii sågar brugt til at kanalisere penge til Lycos og ikke omvendt. Det kræver dog at man har lidt regnskabskendskab og indsigt i de forskellige produkter Jubii udviklede for koncernen, for at kunne gennemskue det, så der antog jeg måske lidt for hurtigt at der var en interesse i at kende virkeligheden og ikke bare gætte sig til ting læst fra glimmer-pressen.

Der er ingen tvivl om at Jubii har fået økonomisk hjælp af Lycos til at klare sig igennem en stram periode, og at det seneste regnskab var en katestrofe. Der er dog lang vej fra at have et rigtig dårlig regnskabsår, til at erklære noget værdiløst, da der kan være utallige årsager til et pludselig tab i omsætning og brugere. især når det noget stadig ligger blandt de 15. mest besøgte officielle mediesites i Danmark.

Der er helt sikkert ikke mange på newz.dk der kunne finde på at sætte deres føder på jubii.dk domænet, og forståeligt nok. De er ikke målgruppen. Men jeg synes det er ærgeligt at hver eneste gang jubii bliver nævnt som virksomhed herinde at vi så skal igennem den sædvanlige "ha, sikke da nogle idioter, det kunne jeg have gjort meget bedre.. hvis jeg altså havde tid, men det har jeg ikke for nu skal jeg spille WoW".

Jeg har helt sikkert et stort nostalgitrip liggende bag i hovedet fra min tid der, men heller ikke mere end at jeg sagtens kan se at Jubii kun er en skygge af sig selv. Det der trigger mig ved kommentarer som dine er at de tydeligt bærer præg af at du ikke kender så meget til hele billedet og historien. Det synes jeg er en kende utjekket når du så samtidig gør dig til dommer og bøddel over en virksomhed i et offentlig forum.

Hele din forklaring om at følge med tiden kan vi kun være enige om. Jeg synes også det er ærgeligt at Jubii ikke har kunne skaffe midlerne til at tage kampen bedre op med deres konkurrenter. Det tror jeg aldrig jeg har lagt skjul på? Det sagt så er Jubii stadigvæk et af de få størrer danske netselskaber der har formået at overleve siden 1996, hvilket jeg egentlig synes er en præstation i sig selv.
Hvad angår udseendet på sitet i forhold til niveauet i 2008 på andre sites, så synes jeg faktisk de rammer niveauet og stilen ganske fint. De er ikke så web 2.0, 3.0 bling bling agtige som du som teknisk interesseret sikkert forventer, men det er en stor del af nettets virksomheder faktisk heller ikke den dag i dag, hvis du kigger lidt uden for din egen andedam. ;-)

Forskellen ligger nok i at jeg mener med mit kendskab til Jubiis nuværende situation og deres assets sagtens kan rejse sig og blive en ganske habil spiller og brand i det danske marked, hvis de kan skære det døde flæsk,i form af en kontrolfreak af et moderselskab, væk.
Hvorimod det virker som om at de fleste herinde tror at den eneste måde Jubii kan overleve på er ved at blive størrer end Google. Hvis det er den forestilling man render rundt med i hovedet ja så kan jeg godt forstå at man tror det er håbløst. Men nu findes der også andre virksomheder der overlever fint på nettet uden at være Google.

Nu må vi se. Fremtiden vil vise i hvilken retning det går.
Gravatar #23 - Windcape
5. sep. 2008 13:41
gensmann (22) skrev:
Forskellen ligger nok i at jeg mener med mit kendskab til Jubiis nuværende situation og deres assets sagtens kan rejse sig og blive en ganske habil spiller og brand i det danske marked
Og grise kan flyve.

Hvis i havde brugt mere tid på at analysere markedet end at hænge ud med razor på IRC, havde i måske kommet lidt videre? :p
Gravatar #24 - Axl
5. sep. 2008 13:46
#23 > Grise har fløjet rigtig mange gange i IT-branchen, så afskriv dem nu ikke fuldstændigt.

In general: Jeg vil påstå, at kommer de på gode hænder, fornyer deres side, indfører overskuelighed, og forsøger sig med chats på højde med skibet før der blev indført censur (og koder nogle bots der rent faktisk kan tænke igen), så vil det godt kunne rejse sig...

...det handler, i mine øjne, rigtig meget om hvem der overtager det.
Gravatar #25 - Windcape
5. sep. 2008 13:50
Tjah, spørgsmålet er måske nærmere, hvorfor overhovedet bruge Jubii, da det som brand er dødt.

Faktisk er det blevet et negativt brand i mange målgrupper.
Konceptet med at kombinere web-indexing (nej, Jubii er og var aldrig en søgemaskine, men blot et index) med en portal-agtig side er ikke noget folk gider mere.

Folk søger i deres browser's søgebox, eller direkte i deres url, som typisk er linket sammen med Google.

Jubii i dag er mere en side fyldt med link til alt muligt mellem himmel og jord, og handler mere om at spamme så mange reklamer til brugerne (som i dag har adblock, derfor en elendig måde at tjene penge på).

Alting skal laves om på Jubii, så 200 millioner er vel bare for bygninger og medarbejdere...
Gravatar #26 - Bornslippy
5. sep. 2008 16:07
mandalae (10) skrev:
#9,

http://fdim.dk/?pageid=84

Se nummer 13 på den liste. Jeg rettede det til 700k i en post lidt længere nede :)
Den er da total utilregnelig. Hvor er Google.dk henne? Den må da slå de andre sider med 7 kilo sne og 40 fodboldbane længder plus lidt til?
Gravatar #27 - Mandalae
5. sep. 2008 16:39
#26,

Prøv lige at se hvad FDIM står for.

http://fdim.dk/?pageid=43

Google er nok bare ikke specielt interesseret i at være aktiv på det danske annoncemarked.
Gravatar #28 - hejole
5. sep. 2008 16:56
Så vidt jeg husker så har Jubii da en ganske god del indhold som de udvikler i samarbejde med f.eks. Woman.
Indhold er jo (når IT ikke længere skinner) det der får hjulene til at dreje rundt.
Hvis Aller benytter Jubii som portal ifm. deres mange blade, så skal der sku nok blive ved med at komme besøgende til.
Der er også stor brand-værdi for et firma som Aller at have et "andet" brand, der fungerer som samlingspunkt i stedet for Aller.dk.

Nu får vi at se :)
Gravatar #29 - Bornslippy
5. sep. 2008 16:59
Sub-branding kan også let give main-branded et dårligt ry.
Gravatar #30 - moveteam
5. sep. 2008 18:07
Windcape (25) skrev:

Alting skal laves om på Jubii, så 200 millioner er vel bare for bygninger og medarbejdere...

Enig i at der skal laves noget om på Jubii, men hvis Jubii har 700.000 unikke hits eller tilmed brugere er det ihvertfald 200 mio. værd, hvis man ellers har nogle planer for sitet.

Der findes sikkert mennesker i Danmark, som kan lave noget federe end Jubii, men som før sagt har de en kæmpe brugerbase og for det andet er det en af Danmarks største internetsuceser, det er ikke bare lige noget man smider væk.
Gravatar #31 - Oculus
5. sep. 2008 22:35
gensmann (22) skrev:
Ocolus,

Hvis du nu gad at læse mit indlæg i den kontekst det er skrevet, så har jeg på intet tidspunkt antaget at Jubiis forretningskoncept var bundet op på w3c og tableless design. Det er dig der forsøger at gøre dig selv til komiker på min bekostning.

Jeg svarede på postulatet om at Jubii fra 2000 var bagud på alle punkter, hvilket ikke var tilfældet. At du begynder at rodde rundt i det og blande forretningskoncepter og teknologi-niveauer sammen må stå for egen regning. Så skal vi ikke holde den der før du begynder at opfinde flere ting og blive alt for kunstnerisk.


Nej, du svarer på mit indlæg hvor jeg snakker om mindshare, brandværdi og om hvordan Jubii efter 2000, hvor man afkrævede IT-firmaer en form for strategi før de fik penge, var bagud... og dit svar slår på at Jubii i 2003 redesignede deres side i CSS!

Jeg kan forstå at du som medansvarlig på det projekt selvfølgelig er stolt over det, det har du ret til, men det er ligeså relevant som om Billetnet bruger Oracle eller MSSQL databaser. Det betyder ikke en skid når folk ikke kan købe billetter, hver gang mere end 100 folk skal ha' deres næste Bruce Springsteen fix.

Det vi snakker om her er så langt fra om Jubii bruger x eller y tekonologi som noget kan være. Det handler om hvordan Jubii markedsfører dem selv, hvor de investerer deres resourcer og hvad de får ud af det.

Din påstand om at Jubii blev brugt til at kanalisere penge til Lycos tror jeg gerne på, men mere i det omfang at Lycos har sendt regningerne til Jubii og dermed været lidt kreative i deres bogføring, end at Jubii har generet reelle indtægter der er røget den vej. Det er svært at tro andet når man kigger regnskaberne fra 1998 til 2006 igennem, og ser at de fra at ha' 130+ ansatte og et overskud på et par millioner, går til under 50 ansatte og underskud på 20-40 millioner.

Jeg gider ikke spilde mere krudt på Jubii. Jeg har haft kontakt med dem, og deres arrogante og realitetsforladte indstilling har ført dem til hvor de er nu, ganske som forventet. Måske kunne det være gået anderledes hvis de havde koncentreret sig om forretningsspørgsmål, istedet for at svine folk til personligt i samtaler.

Ja, jeg gør mig til dommer og bøddel på et offentligt forum som du siger, men det er stadig bare min egen personlige holdning. Folk må drage deres egne konklusioner. Efter min meing får de som fortjent, de eneste jeg har medlidenhed med er menigmand hos Jubii, som skal arbejde med den ledelse.

Når man skærer alt det farverige og sjove væk, så lader det jo til at vi er ganske enige om deres situation nu og her. Måske bortset fra kommentaren om at sitet har 2008 niveau. Jeg er ikke en Web 2.0 mand, men Jubii er hverken eller. Faktisk så ligner det mest af alt et bud tidligt fra dette årtusinde på Web 2.0. Fra en tid hvor webdesignere var programmører og kun "designere" af titel.
Gravatar #32 - Mnc
5. sep. 2008 23:00
Min tidligere sambo's, forældres nabos datter, på nogen-og-fyrre, har jubii som startside. :P
Gravatar #33 - Laziter
6. sep. 2008 01:36
Damn der er mange tl;dr indlæg her lol

Mine naboer har også jubii som startside, jeg kan ganske enkelt ikke få konen fra den siden, manden har jeg dog fået lokket til at få tv2 nyheder som startside istedet.
Jeg ser faktisk kun jubii når jeg er inde og hjælpe nabokonen med hendes computer. Ellers er det ikke en side jeg bruger.
Tror faktisk kun jeg har brugt siden 10-15 gange i hele min internet karriere.
Før i tiden brugte jeg altavista og yahoo. Nu er yahoo skiftet ud med google, altavista bruger jeg stadig til billede søgninger.
Gravatar #34 - Jace
6. sep. 2008 22:18
Nogen der kan finde hvad lycos i sin tid gav for jubii?

Det var jo det der gjorde Thorborg rig til at starte med, så det må have været en del, men nok ikke 200 mio.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login