mboost-dp1

unknown

Lille stort spil

- Via theprodukkt - , redigeret af Pernicious

Ingen har sagt at et spil skal fylde flere cd’er for at være flot, men at lave en moderne 3D-shooter der kan ligge op til flere gange på en almindelig floppydisk, det ser man ikke hver dag.

En gruppe tyskere er i gang med at udviklet et spil som pt. kun fylder 96kb. På trods af den begrænsede størrelse, præsterer spillet overraskende god grafik, bl.a. ved at benytte pixelshader 1.3.

Spillet hedder “.kkrieger” og er indtil videre på beta-stadiet. Af den samme grund er den også stadigvæk fyldt med en del bugs hist og her. Der er heller ikke gjort meget ud af gameplayet, men det lover udviklerne at der snart vil blive gjort noget ved.

Linket er til gruppens hjemmeside hvor kan man hente spillet, eller hvis man ikke har computeren til at afvikle det, se nogle billeder af det.





Gå til bund
Gravatar #51 - Zyprezz
17. apr. 2004 08:47
Det her spil er "The SHIT"... Der er jo også stor foreskel på at kunne lave en demo og så lave et interaktivt spil (en masse programmering hvis det skulle undre dig). Hvilket godt kan gå hen og fylde en masse. Så bare at de har fået fyld alt dette ind i spillet på 96kb er jo egenligt for vildt.

Jeg syntes at spillet er for vildt lavet.. Men jeg har en lille ond formodning om at monsterne ikke er lavet i 3d. Men det er banerne derimod. Jeg har ikke taget mig sammen til at se efter. men ellers så er det sådan noget der lyder så vildt at man tror at det er en aprilsnar.

Så konklutionen ville være... QUAKE 3 GÅ HEJM OG VUG.. vi vil have kkreiger...

Don't take life too serius you ain't gonna get out of it alive anyway. (Bugs drengen)
Gravatar #52 - Zpiritfall
17. apr. 2004 12:13
#48

Hehe du tager helt fejl.
Spillet afhænger kun af directx til at vise grafik og få input. INGEN textures, lyd .... kommer derfra (eller fra windows). Der er dog én untagelse... skriftypen Ariel bliver hentet af spillet. Spillet kan med et knips på fingrene portes til opengl/al og linux hvis det skulle være.

Men i skal da også lige have svaret på hvorfor det fylder så lidt.
ALT i spillet gemmer kun opbygningen af det. Fx:
Tag en 256x256 texture, tilføj cloud filter med sort og hvid, tilføj nonuniform noise, lav motion blur med 60 grader og styke 2.
Vupti så har du en brushed metal texture. Hvis man så siger den forrige + cloud filter med rød og orange og nonuniform noise med en maske fra et cloud filter, så har man et brushed rusty metal texture

Sådan bliver alt i spillet lavet, og når kun de enkelte skidt gemmes for hver texture så fylder de meget lidt. og de kan MEGET nemt skaleres og varieres

Bonusinfo:
Musikken er genereret komprimeret midi-filer
Gravatar #53 - Viperaberus
17. apr. 2004 14:45
#40
Jeg ved sgu godt, at grafikkortene ikke kander andet end RAW, men hvorfor spilde harddiskplads på BMP/TGA når det kan være PNG?
En anden løsning er, at pakke alle datafiler ind i et specielt format (Eller i Quake 3s tilfælge ZIP)
Desuden er der relativt frie regler for hvordan et grafikkort skal lagre grafik, så der sker en tilpasning under load! Hvorfor så ikke konvertere den smulere mere nu man er igang?

#41
"det er ikke muligt at lave det. dette 'spil' har de vilde systemkrav og det er uhyre begraenset og kan ikke sammenlignes med en fuld produktion. ofte kan det ikke betale sig at gaa paa kompromis, da du bruger en masse resourcer paa loesninger, som kun forringer og begraenser dit produkt."
OK, så misforstod jeg bare din formulering! (Du skriver, at det ikke er muligt, at lave det!)

Jeg bemærkede dog nogle problemer med Z-bufferen en gang imellem, og belysningen har det med spontant at gå op på 100%, og ned igen (afhængig af hvor man står i forhold til en "magisk distancelinje"!)
Er der andre der har set det? (Jeg har et GeForce 4 TI4600)
Men jeg har svært ved at se, at de kan holde sig SÅ langt nede i pladskrav, hvis de vil ha' noget fornuft banket ind i de monstre... Lige nu vader de jo bare frem :-C
Gravatar #54 - lean
17. apr. 2004 15:54
#40 og #53, der er vist nogen der ikke har hørt om S3TC...
Gravatar #55 - Ptr^
17. apr. 2004 16:31
Det stinker
Gravatar #56 - Viperaberus
17. apr. 2004 19:07
#54
Jeg kender godt til S3TC, men så vidt jeg ved er det en komprimering grafikkortet KAN bruge... dvs ikke noget man kan forvente!
Gravatar #57 - knasknaz
18. apr. 2004 09:36
#18: Ja og man kunne ikke se storskærmen med mindre man møvede sig op foran. Men jeg sad gudskelov ved siden af en fra farb-rausch, så jeg ku' se det hos ham. Satme imponerende kode!
C64 vinderdemoen var også sej. :]
Gravatar #58 - skat3r
18. apr. 2004 13:52
Hmmm, nogle der kender et sted, hvor der er nbogle tutorials om at lave demos? kunne faktiske godt tænke mig at prøve det :)

// Nick
Gravatar #59 - lean
18. apr. 2004 16:22
#58
Kig på gamedeveloper.net, der er massere af tutorials.
Gravatar #60 - Dwarf
18. apr. 2004 17:19
#40 Fessor ...

Nu kan jeg jo ikke lade være .. nu du siger amiga, så synes jeg satme lige du skal tjekke nogle af de amiga sager der blev lavet dernede, TBL lavede jo en magtdemonstration, som jeg så vidt er blevet indformeret om blev lavet på mindre end en uge, alt grafik sad de vidst nok og lavede på hotellet i dage 2 under partiet.

http://www.scene.org/file.php?file=%2Fparties%2F20...

Desuden skal du osse tjekke Loonies - Ikanim (4k) ... blueberry er jo igen så vild, og jaja hej booster du er og rar med musikken ;)
Gravatar #61 - fessor
18. apr. 2004 19:07
#dwarf

det er DIN skyld at jeg sidde og græder snot i stænger nu... :)

*snøft* .. savner sgu min amiga.. fandme noget lort at den døde..

*rant on*
for satan jeg skal snart have taget mig sammen og få kodet noget visuelt istedet for alt det skide database lort...
*rant off*

..fessor..
Gravatar #62 - Dwarf
18. apr. 2004 21:15
Fessor :

det er altid min skyld at folk græder snot ;) ... nærmere uddybning er nok unødvendigt ;)
Gravatar #63 - Azjo
19. apr. 2004 20:39
#48 amokk
ok jeg ser nogen .com filer og kører dem og de loader og gør ikke mere? Hvad skal man? ;D
Gravatar #64 - amokk
19. apr. 2004 20:50
pak filen ud og kør SNC_OMNI.COM... det virker hos mig med winxp, out of the box... men ellers prøv at vælge compatibility mode eller noget...
Gravatar #65 - supersky
18. jan. 2005 21:44
Det er et skodspil, og det fik min computer til at fryse da jeg lige måtte rette opmærksomheden om noget andet, og derfor trykkede alt+tab. Og om det fylder 64kb eller 700mb, er for mig fløjtende ligegyldigt, skulle det da ikke alligevel ligge på en cd ved evt. udgivelse??
Gravatar #66 - amokk
18. jan. 2005 21:51
#65 hvem siger ting skal være på en CD når det udgives? det er da fedt at lave noget der kan hentes på en brøkdel af et sekund :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login