mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det her spil er "The SHIT"... Der er jo også stor foreskel på at kunne lave en demo og så lave et interaktivt spil (en masse programmering hvis det skulle undre dig). Hvilket godt kan gå hen og fylde en masse. Så bare at de har fået fyld alt dette ind i spillet på 96kb er jo egenligt for vildt.
Jeg syntes at spillet er for vildt lavet.. Men jeg har en lille ond formodning om at monsterne ikke er lavet i 3d. Men det er banerne derimod. Jeg har ikke taget mig sammen til at se efter. men ellers så er det sådan noget der lyder så vildt at man tror at det er en aprilsnar.
Så konklutionen ville være... QUAKE 3 GÅ HEJM OG VUG.. vi vil have kkreiger...
Don't take life too serius you ain't gonna get out of it alive anyway. (Bugs drengen)
Jeg syntes at spillet er for vildt lavet.. Men jeg har en lille ond formodning om at monsterne ikke er lavet i 3d. Men det er banerne derimod. Jeg har ikke taget mig sammen til at se efter. men ellers så er det sådan noget der lyder så vildt at man tror at det er en aprilsnar.
Så konklutionen ville være... QUAKE 3 GÅ HEJM OG VUG.. vi vil have kkreiger...
Don't take life too serius you ain't gonna get out of it alive anyway. (Bugs drengen)
#48
Hehe du tager helt fejl.
Spillet afhænger kun af directx til at vise grafik og få input. INGEN textures, lyd .... kommer derfra (eller fra windows). Der er dog én untagelse... skriftypen Ariel bliver hentet af spillet. Spillet kan med et knips på fingrene portes til opengl/al og linux hvis det skulle være.
Men i skal da også lige have svaret på hvorfor det fylder så lidt.
ALT i spillet gemmer kun opbygningen af det. Fx:
Tag en 256x256 texture, tilføj cloud filter med sort og hvid, tilføj nonuniform noise, lav motion blur med 60 grader og styke 2.
Vupti så har du en brushed metal texture. Hvis man så siger den forrige + cloud filter med rød og orange og nonuniform noise med en maske fra et cloud filter, så har man et brushed rusty metal texture
Sådan bliver alt i spillet lavet, og når kun de enkelte skidt gemmes for hver texture så fylder de meget lidt. og de kan MEGET nemt skaleres og varieres
Bonusinfo:
Musikken er genereret komprimeret midi-filer
Hehe du tager helt fejl.
Spillet afhænger kun af directx til at vise grafik og få input. INGEN textures, lyd .... kommer derfra (eller fra windows). Der er dog én untagelse... skriftypen Ariel bliver hentet af spillet. Spillet kan med et knips på fingrene portes til opengl/al og linux hvis det skulle være.
Men i skal da også lige have svaret på hvorfor det fylder så lidt.
ALT i spillet gemmer kun opbygningen af det. Fx:
Tag en 256x256 texture, tilføj cloud filter med sort og hvid, tilføj nonuniform noise, lav motion blur med 60 grader og styke 2.
Vupti så har du en brushed metal texture. Hvis man så siger den forrige + cloud filter med rød og orange og nonuniform noise med en maske fra et cloud filter, så har man et brushed rusty metal texture
Sådan bliver alt i spillet lavet, og når kun de enkelte skidt gemmes for hver texture så fylder de meget lidt. og de kan MEGET nemt skaleres og varieres
Bonusinfo:
Musikken er genereret komprimeret midi-filer
#40
Jeg ved sgu godt, at grafikkortene ikke kander andet end RAW, men hvorfor spilde harddiskplads på BMP/TGA når det kan være PNG?
En anden løsning er, at pakke alle datafiler ind i et specielt format (Eller i Quake 3s tilfælge ZIP)
Desuden er der relativt frie regler for hvordan et grafikkort skal lagre grafik, så der sker en tilpasning under load! Hvorfor så ikke konvertere den smulere mere nu man er igang?
#41
"det er ikke muligt at lave det. dette 'spil' har de vilde systemkrav og det er uhyre begraenset og kan ikke sammenlignes med en fuld produktion. ofte kan det ikke betale sig at gaa paa kompromis, da du bruger en masse resourcer paa loesninger, som kun forringer og begraenser dit produkt."
OK, så misforstod jeg bare din formulering! (Du skriver, at det ikke er muligt, at lave det!)
Jeg bemærkede dog nogle problemer med Z-bufferen en gang imellem, og belysningen har det med spontant at gå op på 100%, og ned igen (afhængig af hvor man står i forhold til en "magisk distancelinje"!)
Er der andre der har set det? (Jeg har et GeForce 4 TI4600)
Men jeg har svært ved at se, at de kan holde sig SÅ langt nede i pladskrav, hvis de vil ha' noget fornuft banket ind i de monstre... Lige nu vader de jo bare frem :-C
Jeg ved sgu godt, at grafikkortene ikke kander andet end RAW, men hvorfor spilde harddiskplads på BMP/TGA når det kan være PNG?
En anden løsning er, at pakke alle datafiler ind i et specielt format (Eller i Quake 3s tilfælge ZIP)
Desuden er der relativt frie regler for hvordan et grafikkort skal lagre grafik, så der sker en tilpasning under load! Hvorfor så ikke konvertere den smulere mere nu man er igang?
#41
"det er ikke muligt at lave det. dette 'spil' har de vilde systemkrav og det er uhyre begraenset og kan ikke sammenlignes med en fuld produktion. ofte kan det ikke betale sig at gaa paa kompromis, da du bruger en masse resourcer paa loesninger, som kun forringer og begraenser dit produkt."
OK, så misforstod jeg bare din formulering! (Du skriver, at det ikke er muligt, at lave det!)
Jeg bemærkede dog nogle problemer med Z-bufferen en gang imellem, og belysningen har det med spontant at gå op på 100%, og ned igen (afhængig af hvor man står i forhold til en "magisk distancelinje"!)
Er der andre der har set det? (Jeg har et GeForce 4 TI4600)
Men jeg har svært ved at se, at de kan holde sig SÅ langt nede i pladskrav, hvis de vil ha' noget fornuft banket ind i de monstre... Lige nu vader de jo bare frem :-C
#54
Jeg kender godt til S3TC, men så vidt jeg ved er det en komprimering grafikkortet KAN bruge... dvs ikke noget man kan forvente!
Jeg kender godt til S3TC, men så vidt jeg ved er det en komprimering grafikkortet KAN bruge... dvs ikke noget man kan forvente!
Hmmm, nogle der kender et sted, hvor der er nbogle tutorials om at lave demos? kunne faktiske godt tænke mig at prøve det :)
// Nick
// Nick
#40 Fessor ...
Nu kan jeg jo ikke lade være .. nu du siger amiga, så synes jeg satme lige du skal tjekke nogle af de amiga sager der blev lavet dernede, TBL lavede jo en magtdemonstration, som jeg så vidt er blevet indformeret om blev lavet på mindre end en uge, alt grafik sad de vidst nok og lavede på hotellet i dage 2 under partiet.
http://www.scene.org/file.php?file=%2Fparties%2F20...
Desuden skal du osse tjekke Loonies - Ikanim (4k) ... blueberry er jo igen så vild, og jaja hej booster du er og rar med musikken ;)
Nu kan jeg jo ikke lade være .. nu du siger amiga, så synes jeg satme lige du skal tjekke nogle af de amiga sager der blev lavet dernede, TBL lavede jo en magtdemonstration, som jeg så vidt er blevet indformeret om blev lavet på mindre end en uge, alt grafik sad de vidst nok og lavede på hotellet i dage 2 under partiet.
http://www.scene.org/file.php?file=%2Fparties%2F20...
Desuden skal du osse tjekke Loonies - Ikanim (4k) ... blueberry er jo igen så vild, og jaja hej booster du er og rar med musikken ;)
#dwarf
det er DIN skyld at jeg sidde og græder snot i stænger nu... :)
*snøft* .. savner sgu min amiga.. fandme noget lort at den døde..
*rant on*
for satan jeg skal snart have taget mig sammen og få kodet noget visuelt istedet for alt det skide database lort...
*rant off*
..fessor..
det er DIN skyld at jeg sidde og græder snot i stænger nu... :)
*snøft* .. savner sgu min amiga.. fandme noget lort at den døde..
*rant on*
for satan jeg skal snart have taget mig sammen og få kodet noget visuelt istedet for alt det skide database lort...
*rant off*
..fessor..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.