mboost-dp1

Flickr - Hachimaki
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46094839:df...
Så vil folketinget også have at vi skal have en masse fjollede problemer med patenter..
Så vil folketinget også have at vi skal have en masse fjollede problemer med patenter..
fx så kan du skrive Console.Write("bla"); Console.Write("bla"); og det vil få teksten "bla bla" til at stå på samme linie. Men hvis du skriver Console.WriteLine("bla") Console.WriteLine("bla") vil der stå bla på hver sin linie.
Alt efter hvad du skal lave kan det gør en helveds masse til forskel.
Alt efter hvad du skal lave kan det gør en helveds masse til forskel.
Rolig folkens. Der laves masser af patenter med dårligt formulerede patentkrav, både i Danmark og i USA. Denne nyhed er lige så unik som en gråbrun kanin på Endelave.
Det virker som om, sat skribenten har været lidt usikker på om kildekoden faktisk til Doom 3 faktisk er udgivet endnu.
Men det er den: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/doom-3-is-open-...
Go hack! ;)
Men det er den: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/doom-3-is-open-...
Go hack! ;)
Jeg synes det meste interessante ved denne nyhed er, at Carmack åbenbart kommunikerer med sine advokater over twitter.
Det oprindlige patent fra Creative:
Bare så folk ikke begynder at brokke sig over at det er et rent software-implementeringspatent der er tale om....
At det så kan undgås ved at tilføje/rette nogle linjer kode, er en helt anden sag....
http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?CC=US&NR=6384822&KC=&FT=E&locale=en_EP skrev:A method for real-time shadow rendering in a 3-D graphics scene uses an inverted z-test to mark a shadow area in a stencil buffer. Front and back facing shadow volume polygons are rendered subsequent to rendering the scene and corresponding stencil buffer entries are incremented for pixels viewing the back facing polygon when the new z-test is passed and decremented for pixels viewing the front facing polygons when the new z-test is passed. The new z-test is passed for pixels having depth (z) values greater than the corresponding depth value stored z-buffer.
Bare så folk ikke begynder at brokke sig over at det er et rent software-implementeringspatent der er tale om....
At det så kan undgås ved at tilføje/rette nogle linjer kode, er en helt anden sag....
Det viser bare at Carmack stadig kan kode, selv wiki har nævnt dette eksempel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_volume#Depth_f...
http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_volume#Depth_f...
webwarp (7) skrev:http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46094839:df-vil-tvinge-thorning-til-folkeafstemning.html
Så vil folketinget også have at vi skal have en masse fjollede problemer med patenter..
Nu har EU haft nogle fornuftige holdninger til patenter og rettigheder
eu-er-bekymrede-over-kamp-mellem-apple-og-samsung
eu-domstolen-internetudbydere-skal-ikke-blokere-eller-filtrere-trafik
Her er koden for de interesserede, fra draw_common.cpp:
// patent-free work around
if (!external)
{
// "preload" the stencil buffer with the number of volumes
// that get clipped by the near or far clip plane
qglStencilOp (GL_KEEP, tr.stencilDecr, tr.stencilDecr);
GL_Cull (CT_FRONT_SIDED);
RB_DrawShadowElementsWithCounters (tri, numIndexes);
qglStencilOp (GL_KEEP, tr.stencilIncr, tr.stencilIncr);
GL_Cull (CT_BACK_SIDED);
RB_DrawShadowElementsWithCounters (tri, numIndexes);
}
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.