mboost-dp1

Apple

iPhones mister trykfølsomheden

- Via AppleInsider -

Apple har på det seneste modtaget flere klager fra iPhone-kunder om, at deres iPhone har mistet sin trykfølsomhed på dele af skærmen.
Det er primært den ene halvdel af skærmen, enten forneden eller foroven, som ikke virker, og gør blandt andet sådan, at man ikke kan komme ind og indstille iPhonen.

Apple er opmærksom på problemet, og de defekte iPhones bliver sendt ind til Apple til reparation. I mellemtiden bliver kunderne tilbudt at leje en iPhone for 158 kr. i de 3 dage, som reparationen typisk varer; dog skulle det ikke være umuligt at få rabat på lejen.

Skærmfejlen er den anden kendte hardwarefejl på iPhonen. Den første omhandler, at opladeren ikke virker.





Gå til bund
Gravatar #1 - sajbar
13. aug. 2007 08:23
Leje en telefon fordi den man har købt er gået i stykker, undskyld mig men er det ikke normalt at man får en lånetelefon når man skal have sin telefon til reparation indenfor garantiperioden?

Det er så fordelen ved at den udkom i USA før den udkom her i Europa - så kan det være vi slipper for børnesygdommene
Gravatar #2 - Staeren
13. aug. 2007 08:28
#1: Jeg tænkte præcis det samme - godt at den ikke kommer til Europa før den har opnået en anstændig mængde fixes...
Gravatar #3 - mr ac
13. aug. 2007 08:38
Det kan godt være at det er "god skik" at bashe Microsoft som den store onde profithungrende organisation, men jeg synes efterhånden at det bliver tydeligere og tydeligere at det ikke kun er brugerfladen til Windows som Bill Gates "lånte" fra Steve Jobs

Først så skal man stavnsbindes til et bestemt abbo med sin iPhone, så skal man bagefter betale leje for en midlertidig mens ens egen bliver repareret for en produktionsfejl...

Er det bare mig der synes at Apple opfører sig skidt ?
Gravatar #4 - trylleklovn
13. aug. 2007 08:41
#3 Nu kan du næppe klandre Apple for at binde folk til et abn. da det er helt almindeligt i USA.
Gravatar #5 - jakobdam
13. aug. 2007 08:46
Hmm, jeg synes folk glemmer et par aspekter:

1) 3 dages reparationstid er ikke lang tid, tværtimod!

2) 158,- for leje af en iPhone i disse 3 dage er heller ikke mange penge, og NEJ - argumentet med gratis lånetelefoner holder ikke. Hvis man eks. sender en Nokia N95 til reperation hos Sonofon, Telia osv. - så får man typisk en lille billigmobil til låns gratis i reparationstiden - ikke den dyre smartphone man sendte ind!


Eneste anke jeg lige har på Apple i denne sag, er at de burde have opdaget denne fejl i deres fieldtests. Det er jo netop sådanne ting som fieldtests bør afsløre.
Gravatar #6 - mi_nielsen
13. aug. 2007 08:48
Hej

Lidt perspektiv...

Da min SE m600i skulle til reparation her i DK tog det 2 uger og der var ingen mulighed for at leje eller låne en anden telefon.

Når min bil skal til eftersyn eller ekstra undersøgelse/fix så skal jeg betale for en lånebil.

Det er vist ikke så unormalt. Er der mange på SU eller andre former for giv mig gratis penge ordninger i dette forum?

mvh
Gravatar #7 - Magten
13. aug. 2007 09:05
#5
3 dages unødvendig reperationstid vel at mærke.. Og 158 kr, for at leje en mobil i 3 dage? Måske bare mig, men jeg synes sgu det er for dyrt!

#6
Det er også et eftersyn din bil skal til... Havde det været en defekt på en næsten ny bil, eller en skade, så får du oftest en gratis lånebil.
Gravatar #8 - mhartvig
13. aug. 2007 09:05
#6 - Når din bil skal til reparation, skulle du måske have en forsikring som dækker dette^^

Men ja.. syntes det er fælt at betale for en produktionsfejl. Når det sker ved mange, burde de da tage sig sammen og bytte til nyt/give lånetelefon gratis med det samme..

- På den anden side. De har jo kun lavet denne ene model, så de har ikke rigtig noget alternativ til udlån:P
Gravatar #9 - sajbar
13. aug. 2007 09:06
#5 jeg har ikke påstået at det var lang tid.

Jeg har endnu ikke været udsat for at skulle have en telefon til reparation..7-9-13.
Kærestens lillebror havde en mobil til reparation og han fik en tilsvarende retur - en eller anden lg mobil kan ikke huske den præcise model
Gravatar #10 - mhartvig
13. aug. 2007 09:06
(Hvorfor trykker man preview for at "SKRIVE"?)
Gravatar #11 - sajbar
13. aug. 2007 09:06
#10 jeg undrede mig lige over det samme...
Gravatar #12 - Magten
13. aug. 2007 09:07
#10
Undrede jeg mig også over..
Gravatar #13 - Mistah
13. aug. 2007 09:08
#6

Nu skriver du så ikke hvordan din telefon er købt, men hvis den er købt i fx. en sonofon butik, og den skal til rep. Så skal de give dig mulighed for at låne en telefon, HVIS det er sådan at du ikke kan leve uden den. Evt. at det er en telefon du benytter i dit arbejde og derfor ikke kan udføre dit arbejde.
Du har ikke krav på at telefonen er at samme mærke, eller har de samme features.
Men at du har købt din telefon et sted hvor de enten ikke efterlever disse krav, eller bare ikke selv var klar over du kunne stille dem, kan vel NÆPPE retfærdigegøre at du kommer med latterlige påstande om SU og andre offentlige tilskudsordninger!

# topic

Altså, synes dog kun det er fair der er så meget omtale om fejlene på Iphonen, ifht. fx. en Nokia n80, der også er fyldt med fejl, bliver brugerne af iPhonen hurtig klar over telefonens fejl vha. nyhedsværdien i dem.
Gravatar #14 - fidomuh
13. aug. 2007 09:14
Hmm.. Kunne godt taenke mig at vide hvor mange iPhones vi reelt taler om her.

Kunne vaere ret relevant at vide om "flere kunder" daekker over 1% eller 50% :D

Men udover det, nitte..

Men kudos til Apple at de tilbyder en laanetelefon.. Og til folk der whiner over gratis laanetelefoner:
"USA er _IKKE_ danmark."...

Det burde vaere indlysende, men ak ja..
Gravatar #15 - fidomuh
13. aug. 2007 09:14
OT:

FAil @ newz.dk..

Nu staar der "Preview" paa SUBMIT knappen?
Wtf, jeg fik ikke noget preview :D
Gravatar #16 - el_barto
13. aug. 2007 09:24
#3 De stjal begge ideen med grafiske brugergrænseflader fra Xerox. Såe...de er sgu lige gode om den del af tyveriet!
Gravatar #17 - Gollum
13. aug. 2007 09:37
Umiddelbart, så kommer den her nyhed ikke bag på mig. Der er tale om første produktionslinie af en telefon, der indeholder en hel del innovativ teknologi, fra et firma som er nye på mobilmarkedet. Forvent komplikationer og forvent mange.

Jeg synes til gengæld at det er yderst positivt med de kun 3 dages reperation, at lånetelefonen er lidt halvdyr må man så tage med. Man kan jo bare vælge den fra. Jeg har før sendt en telefon til reperation, men aldrig fået en lånetelefon. Desuden har man jo altid en eller anden gammel telefon selv, jeg har i hvert fald.

Det er dog ret spændende om det her 3-dages service check, som artiklen fortæller om, egentligt løser problemet. Apple har tidligere haft kedelige tendenser når det kommer til reperation og service. E.g. det problem der var med utallige Ipod Nano i månedsvis, hvor Itunes ikke ville genkende Ipoden, så man ganske enkelt ikke kunne opdatere eller lægge sange på den. Apple accepterede først at der var et problem efter flere måneder da de havde et fix. Det her er nye, og for håbentligt gode, toner fra Apple.
Gravatar #18 - Tyrian
13. aug. 2007 09:53
Når det er en konstruktionsfejl i telefonen, hvordan kan nogen af jer så argumentere for, at det skal give ekstra udgifter til kunden? Lad nu være...det er sku iPhone (apple's) problem, og de må sku tage ansvar og sørge for at man har en tilsvarende model tilgengængelig mens deres fejlbyggede modeller bliver repareret.
Gravatar #19 - XplaNe
13. aug. 2007 10:13
Nu kommer Apple så snart med en "protection plan" som indeholder "dækning af udgifter til lånetelefon" :D
Gravatar #20 - Cloud02
13. aug. 2007 10:15
#17
Der er tale om første produktionslinie af en telefon, der indeholder en hel del innovativ teknologi, fra et firma som er nye på mobilmarkedet. Forvent komplikationer og forvent mange.

Det summerer det sådan set meget godt op.
Jeg er i bund og grund overrasket over at de ikke er løbet ind i størrere problemer.
Gravatar #21 - Bateman
13. aug. 2007 10:24
Det er synd, at der er så store problemer med en ellers lækker telefon. Men at opladeren ikke virker og at trykfølsomheden helt er væk er dælme for ringe for en mobil der koster i omegnen af 4 000 kr.

At man kan leje en iPhone for 158 kr. i de tre dage virker lidt fesent. Det er Apple der har lavet et dårligt produkt så man burde ikke straffes ved betale 158 kr. Derudover er 3 dage ikke lang tid at vente på at få den fikset så man kan vel klare sig med mobil man låner af en ven eller lignende.
Gravatar #22 - caffery
13. aug. 2007 10:33
#14,

er antallet ikke lige meget? Fejlen er der og uanset om det drejer sig om 1% eller 50% er du stadig ikke 100% sikker på at få en Iphone der ikke får fejlen på et tidspunkt. Og det usikkerhedsmoment er i høj grad det, som kunderne frygter.

Uanset om det er i USA eller ej, så er 158kr for en lånemobil i 3 dage stadig meget (og unødvendigt). I kan sgu ikke bruge den der "det er jo i usa" hele tiden ;)
Gravatar #23 - Kyoobix
13. aug. 2007 10:38
#18 Der står ingen steder at producenten er tvunget til at give dig et låne-objekt mens dit eget er til reperation! Sælger er kun tvunget til at give dig dette hvis reperationen tager urimlig lang tid og det er 3 dage ikke.
Tag jer nu lidt sammen! I får det sq til at lyde som om Apple forlanger 158 for selve reperationen. Der er ingen der tvinger jer til at tage i mod apple tibud og der er ingen der tvinger Apple til at give jer en gratis låne telefon. Face it!
Gravatar #24 - smiley
13. aug. 2007 10:58
Det er typisk for populære produkter.

Når der er solgt så mange produkter, bliver der også et så meget større antal fejl, i forhold til en telefon der måske ikke bliver lavet så mange af.

Det med at man kan leje en lånetelefon er vel fint, så længe man låner en anden iphone. Det er trods alt en luxus telefon.


Men jeg tror jeg "nøjes" med min N95, den er *Rigelig* fin til mig.
Gravatar #25 - jakobdam
13. aug. 2007 10:58
#7 >

"unødvendig" -> Jeg går ud fra at du her mener at det er unødvendigt fordi du mener producenten skulle have fanget netop denne fejl.

Well, jeg er enig - men historisk set er der MASSER af mobiltelefoner med lige så slemme fejl.

Jeg nævner i flæng - Nokia 3510i (fejl med for utæt cover, og for dårlig resistent på printpladerne overfor fugt), diverse Siemens-modeller (fejl ved tolkning af sms; ved givne fortegn i en sms kunne man få telefonerne til at gå død), Nokia 6510 (problem med antennetræthed som følge af brug), tidlige Nokia communicators modeller (... for mange software fejl til at jeg vil liste dem her) - og der er mange flere at tage af.


Men nu er det et Appleprodukt, og så skal de ha på tuden.

Nej, jeg er ikke Applefanboy - jeg skulle trues med en pistol af højere kaliber end politiets grønærter før jeg ville tage imod en iPod og bruge den, og jeg har aldrig og vil aldrig komme til, at eje en Mac computer.

Apple har valgt at yde en ordning til de der i sølle 3 dage ikke kan undvære det produkt de har betalt for. Og fordi Apple sjovt nok ikke udlejer deres produkter gratis bliver der mugget over det.
Gravatar #26 - fidomuh
13. aug. 2007 11:15
#22

er antallet ikke lige meget? Fejlen er der og uanset om det drejer sig om 1% eller 50% er du stadig ikke 100% sikker på at få en Iphone der ikke får fejlen på et tidspunkt.


Det er ret relevant at vide om det er en decideret hardware fejl, eller en fejl i produktionen fx.
Hvis det er <1% der har fejlen, saa snakker vi nok "hovsa'er" i produktionen.. Hvis det er >20%, saa snakker vi nok reel hardware fejl, som jo saa kan ske paa de sidste 80% ogsaa.

Og det usikkerhedsmoment er i høj grad det, som kunderne frygter.


Og netop ved at finde ud af at om det er en hardware fejl, eller en produktionsfejl, kan vi stille alle kunderne uden fejlen i sikkerhed :)

Uanset om det er i USA eller ej, så er 158kr for en lånemobil i 3 dage stadig meget (og unødvendigt).


Wtf ?
Men naar en laanetelefon i USA ofte koster >1000 kroner om dagen, er det saa stadig meget ( og unoedvendigt ) ?

Du er lidt noed til at taenke paa hvad der er normen i USA her, og mit gaet ( som er overvejende positivt ) er at dette her er taet paa og lige under, normal prisen for en laanetelefon, saafremt man overhovedet faar tilbudt en.

Jeg kan spoerge amerikanerne ude paa arbejde paa mandag..

I kan sgu ikke bruge den der "det er jo i usa" hele tiden ;)


Yeah, for som vi jo ser hele tiden, saa er en sultende afrikaner jo ligesaa ligeglad med en skaal ris, som den velhavende dansker ........ ? :)
Gravatar #27 - caffery
13. aug. 2007 11:22
#25,

nu har Apple jo selv (vha overhype) lagt op til at telefonen skulle være revolutionerende, stabil osv. osv. - så selvfølgelig skal de da ha på tuden når man efterfølgende finder så mange fejl og mangler.

Man KAN altså ikke rigtig sammenligne med en Nokia 3510i som på ingen måde blev hypet op til at være en revolution.

Men var det egentlig ikke meningen at Iphone også skulle bruges af business-users? Den målgruppe kan da ikke undvære en mobil i 3 dage, ergo er de jo tvunget til at betale de 158.

#26,

om det er en hardware- eller produktionsfejl er næsten ligemeget. Hvordan kan du som forbruger være sikker på at du IKKE køber et produkt, der kommer fra den produktionsmåned? De store firmaer er jo ikke blege for at sælge "retur-sendte" produkter igen.

Jeg ved ikke hvor du får de 1000kr/dag fra og det er også ret irrelevant. Lad mig gætte på at når Iphonen kommer til DK, så vil de stadig have denne ordning :)

Din sidste kommentar kan jeg ikke tage seriøst :) I finder jo konstant på undskyldninger der lyder godt for at fjerne fokus fra de negative ting omkring Apple :)
Gravatar #28 - fidomuh
13. aug. 2007 11:27
#27

om det er en hardware- eller produktionsfejl er næsten ligemeget.


Ikke for mig, kan godt vaere du mener det er ligemeget, men guess what, ikke alle er som dig :)

Hvordan kan du som forbruger være sikker på at du IKKE køber et produkt, der kommer fra den produktionsmåned?


Det kan jeg ikke.
Men hvis det _ER_ en hardware fejl, saa kan jeg faa den byttet hvis fejlen opstaar fx.
Og hvis det ER en produktionsfejl, saa er sandsynligheden for at min har fejlen, meget mindre.

Eller er dit argument her, at du aldrig koeber hardware der har fejl..?
For saa bliver du slemt skuffet :)

De store firmaer er jo ikke blege for at sælge "retur-sendte" produkter igen.




Jeg ved ikke hvor du får de 1000kr/dag fra og det er også ret irrelevant. Lad mig gætte på at når Iphonen kommer til DK, så vil de stadig have denne ordning :)


De 1000 kroner/dag var udelukkende et eksempel, da du ret tydeligt ikke formaar at forstaa at USA != Danmark :)

Og det vil stadig vaere en god ordning, imo.
Jeg har ikke faaet en laanetelefon fra noget andet end 3, og det var udelukkende fordi min telefon skulle langtidsrepareres.. Samt at jeg var erhvervskunde..

Din sidste kommentar kan jeg ikke tage seriøst :) I finder jo konstant på undskyldninger der lyder godt for at fjerne fokus fra de negative ting omkring Apple :)


Hvordan fjerner jeg fokus?
Hvad snakker du om?

Undskyldning? Det er ikke mig der ikke forstaar at to landes markeder ikke er ens, og at situationen i danmark ikke er ens med situationen i USA ... :)
Gravatar #29 - jakobdam
13. aug. 2007 11:31
#27 >

Du ved jo selv hvordan reklameverdenen er. Hvis du ikke bliver en bedre sportsmand af Faxe Kondi, og hvis du ikke føler dig som en superhurtig fisk fordi du tanker med Shell - går det dig da også lige så meget på?

Nu nævnte jeg også andre end Nokia 3510i, deriblandt Nokia Communicators serierne, der jo blev lanceret til at være revolutionelle og ment til business-verdenen... hov, det lød vist bekendt... ;)


iPhones primære kundesegment er og har aldrig været businessusers. Til det formål er den alt for ineffektiv og poppet. Businessusers vælger smartphones - enten med SymbianOS eller Windows Mobile. Prøv du at få iPhone til at synkronisere med en Exchange server, eller blot Exchangen til at pushe iPhone.

Eller prøv at få iPhone til at afvikle et program der er mere avanceret end en J2ME midlet 2.0 applikation. Nok er j2me v2 api'et overlegent, meeeen... der er lang vej endnu til at opnå de samme muligheder som Symbian og WM har, men det er så også meningen - der er større sikkerhed når man afvikler i J2ME runtime, og ikke bare kan tilgå alt mobiltelefonens hardware som man lyster. Og som sagt, netop pga. denne sikkerhed møder man så også den korresponderende begrænsning.
Gravatar #30 - PzymeX
13. aug. 2007 11:59
De er ikke de eneste der har problemer med tryk følsomme skærme, alle de QTEK, HTC telefoner jeg har haft i hænderne dør efter et par måneder.
Gravatar #31 - Jensen
13. aug. 2007 12:02
#30 - Det er jo så en fejl hos dig, og ikke telefonerne ;).
Gravatar #32 - caffery
13. aug. 2007 12:11
#28, jeg forstår skam udmærket forskellen på USA og DK. Jeg mener bare grundlæggende at har telefonen hardware- eller produktionsfejl, er det dyrt at tage 158kr for 3 dages leje. Det er skam bare en mening. At du så liige skal spille op og få mig til at virke dum, er så noget andet.

Mht. den sidste kommentar, så henviser jeg bare til at du gang på gang forsvarer apple hver gang der dukker en apple-nyhed op - og du har jo selv indrømmet at være en apple fanboy og det var med dette in-mente at jeg skrev det med undskyldningerne.

Det med at fjerne fokus sker automatisk, når du konstant skal forsvare Apple mod kritik. Så dukker undskyldninger op og derved kunne intetanende folk nemt tro at "der nok ikke er noget negativt" ved Apple alligevel.

#29,

der er sikkert mange produkter der er blevet lanceret på den måde. Og guess what...de produkter får også på puklen når de fejler og har mangler ;)
Gravatar #33 - jakobdam
13. aug. 2007 12:20
#32 >

Nej det gør de sjovt nok ikke.

Du må gerne linke til en anden newz.dk artikel der omhandler en lignende situation.

Hvordan du end vender og drejer det, og peger fingre ad fidomuh for at være Apple-fanboy, så kan du altså ikke løbe fra at 3 dages reparationstid er utroligt hurtigt.

En hardwareændring i en enhed plejer at tage noget længere tid.


Tag nu Sonys batteritilbagekaldelser som eksempel. Hvor mange dage må du der vente på at få et nyt?

Hvad hvis dit mange tusinde kroners NAD-anlæg har en defekt i strømforsyningen - hvor lang tid går der så? Og giver NAD eller den lydspecialist du har købt anlægget hos, dig et reserveanlæg tilsvarende dét NAD du har til reperation?

I 99,99% af alle tilfælde vil svarende til disse spørgsmål være nej.


Du har sjovt nok heller ikke kommenteret på din fejlagtige udtalelse om at iPhone er en businessphone - en påstand du brugte som argumentation for en sætning du skriver.


Tag nu også i mente at denne iPhone er Apples første selvstændige skridt ud i mobilverdenen, hvor de ikke får Samsung til at lave benarbejdet for sig.

Det gør det ikke OK at lave produkter med fejl, men Apple får det heller ikke til at se ud som om det ER ok. De reparerer tingene hurtigt, og uden omkostninger - hvis du så mener at 3 dage alligevel er for meget, så tilbyder Apple dig at leje en mobiltelefon for 52,67 kroner per dag.
Gravatar #34 - caffery
13. aug. 2007 12:33
#33,

jeg har slet ikke kritiseret de 3 dages reparationstid :) Jeg synes 3 dage er fornemt - jeg har udelukkende kritiseret lånemobilens pris.

Mht. de andre produkter, så ved jeg ikke om newz.dk eksisterede dengang de andre telefoner floppede. Og selvom det gjorde, så er det jo langt fra sikkert at newz.dk folkene har skrevet om det. For selvfølgelig har de telefoner da fået kritik. Nu har Apple bare fået en vane med at overhype og love guld og grønne skove og når de så fejler, så mener jeg jo at det er ok at få på puklen for det.

Iphone en businessphone? Tja why not? Måske ikke i samme grad som en Windows Mobile eller Symbian telefon - men den kan da stadig i høj grad bruges som en business-phone. Der er email, internet browser, den kan synces osv.osv. Nu er det ikke alle business-brugere der bruger specialprogrammer, men i og med at Iphonen jo design/prestige mæssigt app(e)lerer (høhø) til typer som direktører, ledere osv....de kan vel næppe undvære deres fon i 3 dage?

Desuden tror jeg mit nøjagtige ordvalg var at det var meningen Iphone OGSÅ skulle bruges af business-users.

--
Gravatar #35 - JoP...
13. aug. 2007 13:53
Jeg tror ikke på at det kun tager 3 dage at leve den. Nogen der har erfaringer?
Gravatar #36 - Cloud02
13. aug. 2007 14:07
#26 fidomuh
Men naar en laanetelefon i USA ofte koster >1000 kroner om dagen, er det saa stadig meget ( og unoedvendigt ) ?
Du er lidt noed til at taenke paa hvad der er normen i USA her, og mit gaet ( som er overvejende positivt ) er at dette her er taet paa og lige under, normal prisen for en laanetelefon, saafremt man overhovedet faar tilbudt en.


Altså.. jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til det her.
naar en laanetelefon i USA ofte koster >1000 kroner om dagen

Og så siger du bagefter
noed til at taenke paa hvad der er normen i USA her, og mit gaet er at dette her er taet paa og lige under, normal prisen for en laanetelefon, saafremt man overhovedet faar tilbudt en.

Først siger du med sikkerhed at låne telefoner koster >1000 kroner om dagen, bagefter siger du at Apple's pris som er godt 50kr om dagen, er lige under/normal prisen.

Der er et eller andet der ikke helt stemmer her.
Gravatar #37 - fidomuh
13. aug. 2007 15:44
#36

"It's called an example, you should read up about it" :)

#32

#28, jeg forstår skam udmærket forskellen på USA og DK.


Men da det er normalt i USA at man end ikke bliver tilbudt en laanetelefon, hvorfor brokker du dig saa over det?

Jeg mener bare grundlæggende at har telefonen hardware- eller produktionsfejl, er det dyrt at tage 158kr for 3 dages leje. Det er skam bare en mening.


Mjoh, saa er vi jo bare ude i at definere "dyrt".. Hvis det er i relation til de oevrige tilbud, saa er det jo ikke dyrt..

Udover det saa ville jeg ikek selv tage imod tilbuddet, men hvis man ikke har en ekstra tlf saa er det vel et fint tilbud..

Et spoergsmaal der er vaerd at stille er maaske: Hvad sker der hvis reperation tager mere end 3 dage?
Saa er laanetelefonen gratis indtil da, eller?! :D

At du så liige skal spille op og få mig til at virke dum, er så noget andet.


Well, det var en dum udtalelse imo.. For nej, det er ikek ligemeget om det er Uganda eller USA.. :)

Mht. den sidste kommentar, så henviser jeg bare til at du gang på gang forsvarer apple hver gang der dukker en apple-nyhed op


Aha, saa skal du nok pudse brillerne.
Hvor forsvarer jeg dem her?

- og du har jo selv indrømmet at være en apple fanboy og det var med dette in-mente at jeg skrev det med undskyldningerne.


Men det er ikke en undskyldning at spoerge efter fejlrate..
Ej heller at synes en laanetelefon er et godt tilbud..

Det med at fjerne fokus sker automatisk, når du konstant skal forsvare Apple mod kritik.


Saa jeg fjerner fokus ved at spoerge om mere info om kritikken?
Jeg ved godt det er svaert at laese, men jebus..

Så dukker undskyldninger op og derved kunne intetanende folk nemt tro at "der nok ikke er noget negativt" ved Apple alligevel.


Aha? Saa der er ikke noget negativt ved apple, hvis 99% af deres iphones fejler?

For reelt er det jo det jeg spoerger om.. Hvor mange er "flere kunder", det er vel ret relevant i denne sammenhaeng..
Medmindre ens udgangspunkt er at hardware ikke fejler medmindre der er medie-publicerede fejl paa dem..

Anywho, jeg synes vi er gaaet nok OT nu, og selvom du sikkert har lyst til at kalde mig fanboy, saa er du helt galt paa den.. Specielt i denne her traad..
Gravatar #38 - lue
13. aug. 2007 15:49
rsxtcdgfhjkl
Gravatar #39 - lue
13. aug. 2007 15:50
Doh, blev fanget af "preview" knappen, den poster desværre hvad man har skrevet med det samme :(
Gravatar #40 - Cloud02
13. aug. 2007 16:00
#37 fidomuh
"It's called an example, you should read up about it" :)

Indrøm nu bare at du har jokket i den.
Du påstår først at >1000kr pr. dag er normal prisen for en lånetelefon, og påstår dernæst at Apple's pris på 50kr pr. dag ligger ved normalprisen.

Det er forskel på 950kr PR. DAG!

Vi tager den lige igen.
En normal lånetelefon koster 1000kr pr. dag. Apple's pris er næsten ved normal prisen. Apple tager 50 kr. pr. dag.
Gravatar #41 - fidomuh
13. aug. 2007 17:55
#40

Jokket iden? Eh?

Du tror simpelthen at jeg skrev indlaegget med lukkede oejne eller hvad?

Igen, de to priser er uden sammenhaeng.. Det var et eksempel for at pointere at prisen i danmark ikke er den samme som i USA..

Men naar en laanetelefon i USA ofte koster >1000 kroner om dagen, er det saa stadig meget ( og unoedvendigt ) ?

Du er lidt noed til at taenke paa hvad der er normen i USA her, og mit gaet ( som er overvejende positivt ) er at dette her er taet paa og lige under, normal prisen for en laanetelefon, saafremt man overhovedet faar tilbudt en.

Jeg kan spoerge amerikanerne ude paa arbejde paa mandag..


Mit indlaeg.
Han paastaar det er dyrt, saa jeg spoerger om det ogsaa er dyrt hvis normalprisen er 1000kr/dag..
Gravatar #42 - Palle bøf
13. aug. 2007 21:42
#34: Syntes du at de 158kr er dyrt? Ingen tvinger dig jo til at låne en iPhone i de 3 dage.

Prøv lige at bede om at få en lånemobil af samme kaliber som den du næsten lige har købt, hvis din relativt nye mobil(dermed også ment som nye model) går i stykker herhjemme! Det ville aldrig ske. Og hvis det gjorde skulle du nok også betale for det, desværre.

Lånemobiler plejer at være ret gamle modeller. Jeg er faktisk overrasket over at et firma tilbyder at man kan låne et tilsvarende produkt i den tid reperationen tager selvom man "kun" er privatkunde.

Mig bekendt har ingen udbyder eller producent tilbudt det samme før Apple.
Gravatar #43 - fidomuh
13. aug. 2007 22:34
#42

Dunno om det er set foer i USA, men 3 tilboed mig gratis laanetelefon i ~3 maaneder.. Samme model og saadan.. Med praecis samme fejl og ligesaa ubrugelig..

Men det var saa udelukkende fordi jeg var erhvervskunde.. :)
Gravatar #44 - TheThufir
14. aug. 2007 02:00
#6 Meget sjovt du skriver "Gratis Penge" For hvis du har prøvet at være på SU ville du ikke synes det var ret sjovt ;)
Desuden bliver man næsten tvunget til at tage SU-lån for at kunne betale både sin dyre uddannelse+husleje og samtidig få noget at spise.. Og så ved jeg godt du vil sige: "Jamen så tag ud og arbejd!"... Og det kan du sagtens sige. Men nu er det sådan at vi er nogen der har skole fra kl 8 om morgenen til kl 5-6 om aftenen HVER dag! Og så er der ligesom ikke tid til det. Jeg skylder 60000 til staten allerede for SU-lån.. Så "Gratis-penge" er det skam ikke ;)
Gravatar #45 - caffery
14. aug. 2007 07:24
#37,

det er ikke brok. Det er ganske simpelt min mening om priserne på en lånemobil, når man har modtaget en ny mobil med hardware fejl. Og hvis firmaer i DK har lignende priser er jeg også af den mening at det er for dyrt. Dog findes der (som nævnt også) firmaer som tilbyder gratis lånetelefoner, endda af samme mærke i DK.

Og så kan jeg ikke se hvorfor du pludselig bringer Uganda ind i diskussionen. Jeg troede kun vi sammenlignede DK og USA? Du er på vej ud på et sidespor igen nu. Mht. til dit "forsvar" af Apple, så prøver du jo at nedtone og forklare/forsvare den kritik vi andre kommer med og det er jo til Apples forsvar. Længere er den såmænd ikke. Det med at spørge efter fejlrate er jo mellem linjerne en kæk bemærkning om at der "sikkert kun er tale om et meget begrænset antal, så slap lige af med apple kritikken". Sådan læser jeg det i hvert fald.

Men jo, vi er efterhånden ved at være off-topic. Dog undrer jeg mig over at du nu pludselig benægter at være en fanboy, når du tidligere i andre tråde har skrevet at du er. Kan du bestemme dig? :)

#42,

ja det gør jeg. Faktisk vil jeg gå så langt som at mene, at hvis man får en mobil med hardware-fejl så graverende som denne, så bør man kunne få udleveret en helt ny uden fejl uden at skulle gå igennem reparationsdage. Apple vil jo alligevel ligge inde med en stak mobiler nu, der skal bruges som lånemobiler. Så kunne de jo passende reparere de indkomne alvorlige hardware-fejlbehæftede iphones og bruge dem til lånemobiler til dem, der afleverer deres mindre-fejlbehæftede iphones. :)
Gravatar #46 - fidomuh
14. aug. 2007 09:39
#45

det er ikke brok. Det er ganske simpelt min mening om priserne på en lånemobil, når man har modtaget en ny mobil med hardware fejl. Og hvis firmaer i DK har lignende priser er jeg også af den mening at det er for dyrt. Dog findes der (som nævnt også) firmaer som tilbyder gratis lånetelefoner, endda af samme mærke i DK.


Hehe okay, jamen det er jo saa fint nok..

Jeg synes bare ikke det er dyrt hvis man ser paa alternativerne.. Og saavidt jeg kan forstaa er det da ogsaa blevet fint modtaget i USA :)

Og så kan jeg ikke se hvorfor du pludselig bringer Uganda ind i diskussionen. Jeg troede kun vi sammenlignede DK og USA? Du er på vej ud på et sidespor igen nu.


Bare for understrege at det ikke er danmark vi snakker om ;)

Mht. til dit "forsvar" af Apple, så prøver du jo at nedtone og forklare/forsvare den kritik vi andre kommer med og det er jo til Apples forsvar. Længere er den såmænd ikke.


Oeh? Jeg mener ikke det er dyrt.
Saa kan du kalde mig fanboy alt det du har lyst til, men jeg synes stadig ikke det er dyrt.

Dog har jeg flere spoergsmaal til ordningen.. Fx reperationstid? :)

Det med at spørge efter fejlrate er jo mellem linjerne en kæk bemærkning om at der "sikkert kun er tale om et meget begrænset antal, så slap lige af med apple kritikken".


Aha?
Saa du tror ikke det har noget at goere med hvor "nervoes" man egentligt skal vaere?

Igen, "flere kunder" kan betyde alt fra 3-100.000.000 ....

Hvis det er 1000 kunder vi snakker om, saa er det <1%.. Hvilket er en ret god fejlrate.. Specielt for en mobiltelefon ;)

Sådan læser jeg det i hvert fald.


Saa skal du maaske tage hate-boy brillerne af ;)

Det er udelukkende et spoergsmaal for at se hvor slemt det egentligt er, saa vi ikke sidder og gaar nazi over en fejlrate der er langt under normen ;)

( Og det kan ogsaa vaere relevant ifht. om man vil proeve den selv jo ;) )

Men jo, vi er efterhånden ved at være off-topic. Dog undrer jeg mig over at du nu pludselig benægter at være en fanboy, når du tidligere i andre tråde har skrevet at du er.


Hehe, det kommer vel an paa definitionen af fanboy :)

Jeg kan fint kritisere Apple, og goer det ogsaa dagligt..
Mit forsvar af Apple er rent subjektivt, og i denne traad forsoeger jeg paa ingen maade at forsvare noget :)

Kan du bestemme dig? :)


Pffft, never :D
Gravatar #47 - caffery
14. aug. 2007 11:46
#46,

tro det eller ej, jeg er ikke en hate-boy. Faktisk har jeg lige bestilt en Macbook i lørdags til den langhårede, så der kommer faktisk Apple produkter til det lille hjem ;)

Det med fejlraten var mere en personlig opfattelse, idet jeg har set hvordan du ofte forsvarer Apple. Dette faktum samt den kække :D smiley efter din første bemærkning her, får mig til at tro at du sikkert mente at antallet af fejlbehæftede iphones sikkert ikke er så højt. Ergo...lav fejlrate = godt for apple ;)

PS. Man kan ikke poste/redigere indlæg fra Firefox
Gravatar #48 - caffery
14. aug. 2007 12:53
Lidt off-topic:

Og lad mig da lige rose Apple for deres hurtige forsendelse. Bestilte Macbook'en i Lørdags...for en time siden ankom den med TNT, efter at jeg lige havde set på ordrestatus siden at "estimated delivery" var på torsdag :)
Gravatar #49 - fidomuh
14. aug. 2007 21:42
#47

tro det eller ej, jeg er ikke en hate-boy.


Jeg tror dig fint, men hvis du vil definere mig som fanboy, saa er du i modsatte groeft ;)

Ja, jeg er glad for apples produkter.. Men jeg kan snildt se objektivt paa dem :D

Faktisk har jeg lige bestilt en Macbook i lørdags til den langhårede, så der kommer faktisk Apple produkter til det lille hjem ;)


Hehe, jeg bryder mig faktisk ikke saa meget om Macbook'en.. Macbook Pro, jatak :D

Det med fejlraten var mere en personlig opfattelse, idet jeg har set hvordan du ofte forsvarer Apple.


Jow, men nu var det et reelt spoergsmaal..
Uanset hvad fejlraten er ( 1% eller 90% ) saa er det godt for mig ( og alle andre forbrugere ) at vide det ;)

Dette faktum samt den kække :D smiley efter din første bemærkning her, får mig til at tro at du sikkert mente at antallet af fejlbehæftede iphones sikkert ikke er så højt.


Jeg tror ikke det er saa hoejt igen, men nu arbejder jeg rent faktisk med fejlrate-beregninger og gentests af fejlende produktioner, saa jeg har maaske en okay baggrund for at se hvor slemt det er ;)

( Til sammenligning arbejder Advantech vist med ~8-9% i fejlrate paa deres panelPc'er.. )

Ergo...lav fejlrate = godt for apple ;)


Og hoej fejlrate != godt for apple.
Uanset hvad er det da rart at vide?

Specielt hvis folk kommer med haardtslaaende bashings af iPhone pga dette, og det saa viser sig at vaere <1% fx.. :)

Og inden jeg affejer det som en bagatel, saa er det rart at vide om det er >50% ;)

Og lad mig da lige rose Apple for deres hurtige forsendelse. Bestilte Macbook'en i Lørdags...for en time siden ankom den med TNT, efter at jeg lige havde set på ordrestatus siden at "estimated delivery" var på torsdag :)


Hehe, nogen gange er de super hurtige.. Jeg maatte vente godt og vel 5 uger paa min iMac.. Den foerste blev simpelthen stjaalet under forsendelse :P
Gravatar #50 - caffery
15. aug. 2007 06:46
#49,

så det er faktum at hvis man kalder nogen for fanboy er man automatisk en hateboy? Ahh det er vist noget af en påstand ;)

Der vil sikkert altid være en fejlrate ja, men nu har vi jo allerede set 2 alvorlige typer af hardware-fejl på iphones (batterierne+skærmen) og det er langt fra sikkert at der ikke kommer flere. Har hele tiden ment at Iphonen var rushed og det bærer de mange bugs da også præg af - men at hardwaredelen tilsyneladende heller ikke er specielt godt gennemtestet bekræfter jo bare min tanke.

Og er vi ikke enige om at producenter ikke bør rushe deres produkter når vi nu ender med flere typer af fejlbehæftede produkter?

Men jo, jeg er også interesseret i at få fejlraten at vide...men helt ærligt...ingen får jo nogensinde Apple til at indrømme hvis fejlraten er stor. Tidligere begivenheder afslører jo at de gør meget for at skjule/nægte deres fejl, så selvom de kommer og siger det kun drejer sig om 0.5%, så vil jeg stadig tvivle på det tal. Og det er såmænd udelukkende baseret på tidligere historier. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login