mboost-dp1

Apple

iPhones mister trykfølsomheden

- Via AppleInsider -

Apple har på det seneste modtaget flere klager fra iPhone-kunder om, at deres iPhone har mistet sin trykfølsomhed på dele af skærmen.
Det er primært den ene halvdel af skærmen, enten forneden eller foroven, som ikke virker, og gør blandt andet sådan, at man ikke kan komme ind og indstille iPhonen.

Apple er opmærksom på problemet, og de defekte iPhones bliver sendt ind til Apple til reparation. I mellemtiden bliver kunderne tilbudt at leje en iPhone for 158 kr. i de 3 dage, som reparationen typisk varer; dog skulle det ikke være umuligt at få rabat på lejen.

Skærmfejlen er den anden kendte hardwarefejl på iPhonen. Den første omhandler, at opladeren ikke virker.





Gå til bund
Gravatar #51 - fidomuh
15. aug. 2007 11:35
så det er faktum at hvis man kalder nogen for fanboy er man automatisk en hateboy? Ahh det er vist noget af en påstand ;)[/qoute]

Det er vel din egen paastand, for det var paa ingen maade det jeg skrev :)

[quote]Der vil sikkert altid være en fejlrate ja, men nu har vi jo allerede set 2 alvorlige typer af hardware-fejl på iphones (batterierne+skærmen) og det er langt fra sikkert at der ikke kommer flere.


Og der har vaere flere alvorlige hardware-fejl paa alle andre produkter, hvorfor er det saa specielt paa iPhone..?

Uden en fejlrate ved du jo intet om hvor slemt det er.

Har hele tiden ment at Iphonen var rushed og det bærer de mange bugs da også præg af


Helt enig :)

- men at hardwaredelen tilsyneladende heller ikke er specielt godt gennemtestet bekræfter jo bare min tanke.


Men i det tilfaelde er der jo ingen der "specielt godt" tester deres produkter.. Naesten alle andre producenter har ogsaa fejl i deres hardware..

Uden en fejlrate ved du ikke hvor slemt det er :)

Og er vi ikke enige om at producenter ikke bør rushe deres produkter når vi nu ender med flere typer af fejlbehæftede produkter?


Helt enige, slet ingen spoergsmaal der.. :)

Men jo, jeg er også interesseret i at få fejlraten at vide...men helt ærligt...ingen får jo nogensinde Apple til at indrømme hvis fejlraten er stor.


Meh, det ville klaede dem at fortaelle bare lidt om hvor stort et problem det er.. :)

Tidligere begivenheder afslører jo at de gør meget for at skjule/nægte deres fejl, så selvom de kommer og siger det kun drejer sig om 0.5%, så vil jeg stadig tvivle på det tal.


Hvis de kommer og siger det kun er 0.5%, saa ville jeg laegge det sammen til 1-2%, da 0.5% er saa smaat at jeg kun kan betaenke det som vaere pyntede tal :D

Og det er såmænd udelukkende baseret på tidligere historier. :)


Det er baseret paa kendskab til marketing og pr folk :D
Gravatar #52 - trylleklovn
15. aug. 2007 11:55
Tidligere begivenheder afslører jo at de gør meget for at skjule/nægte deres fejl

Øhh hvilke begivenheder er det? Mener du de sager hvor Apple sagsøger folk for ikke at overholde deres NDA?
Gravatar #53 - Cloud02
15. aug. 2007 12:37
#52
Jeg tror han hentyder til de gange hvor Apple ikke anerkender at en gruppe sikkerheds-hackere finder bugs og gør Apple opmærksom, hvorefter Apple patcher disse "ikke eksisterende" sikkerhedsfejl efter ca. 2 mdr.
Derudover er der også historierne hvor Apple har sendt trusler om søgsmål fordi de submittede bugs, hvorefter disse mennesker har som politik ikke at submitte bugs til Apple længere.
Gravatar #54 - caffery
16. aug. 2007 08:27
#53,

nemlig :)

#51,

de fleste andre producenter har sikkert også problemer med hardwarefejl indimellem ja. Og det får de skam også kritik for. Jeg mener bare at disse 2 specifikke fejl på Iphonen er af den mere alvorlige slags, som man burde ha opdaget inden release.
Gravatar #55 - fidomuh
16. aug. 2007 08:58
#54

de fleste andre producenter har sikkert også problemer med hardwarefejl indimellem ja. Og det får de skam også kritik for.


Meh, maaske er det fordi hype generelt ikke bider paa mig, at jeg ser Apple som vaerende alles yndlings-hate firma :)

Jeg mener bare at disse 2 specifikke fejl på Iphonen er af den mere alvorlige slags, som man burde ha opdaget inden release.


Mjoh...
Batterierne laver de jo ikke selv, saa der kan de ikke rigtig goere andet end at teste et par stykker og saa haabe de lever op til den kvalitet de lover.

At de ikke har opdaget skaermen tyder, i mine oejne, ret meget paa at det er en produktionsfejl, som netop er opstaaet da de har startet produktionen "rigtigt" op..
Det betyder dog ogsaa at fejlraten kan vaere ret hoej, selvom det er en produktionsfejl..

Den der med at opdage fejl inden et produkt lanceres handler meget om forbrugere med soede blaa oejne ;)

Nu arbejder jeg selv med hardware og software test af bredformat scannere og panelpc'er..
Og selvom vi er verdens stoerste indenfor vores felt, saa kan vi ikke kontrollere kvaliteten af panelpc'en fx.. ( Leveres af Advantech )
Og selvom vi har stikproevetests paa ~10% ( hvilket er ret meget da det er en rimeligt gennemgaaende test ) saa rammer vi stadig en fejlrate paa ~6-7% ( Af hele systemet.. PPC + scanner ).

Og det er et produkt til en lille smule mere end 5000 kroner ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login