mboost-dp1
WP7 Q&A
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
@103
I know, men nu var widgetten allerede nævnt. Og quick settings giver adgang til lidt flere ting end en power control. Derfor jeg nævnte den.
@102
Nu har vi jo også for langt tid siden konkluderet at din Android telefon var DOA.
@104
Så længe at min telefon kan holde strøm i 24+ timer, så vil jeg ikke mene at jeg har nogen batteri problemer...
Og når det er sagt, skal vi så ikke få tråden tilbage på rette spor.
Som i WP7 Q&A og ikke WP7 vs. Android....
I know, men nu var widgetten allerede nævnt. Og quick settings giver adgang til lidt flere ting end en power control. Derfor jeg nævnte den.
@102
hehe, at hive notification skærmen ned får min Android telefon til at lagge til døde, så det er ikke noget jeg gør frivilligt.
Nu har vi jo også for langt tid siden konkluderet at din Android telefon var DOA.
@104
Men måske skulle jeg også lige nævne at Widgets var et enormt performance-drain for Android de første knap 2 år, og stadigvæk er en stor performance hog.
Med fokus på batterilevetid er det nok fornuftigt at droppe widgets.
Så længe at min telefon kan holde strøm i 24+ timer, så vil jeg ikke mene at jeg har nogen batteri problemer...
Og når det er sagt, skal vi så ikke få tråden tilbage på rette spor.
Som i WP7 Q&A og ikke WP7 vs. Android....
Chewy (105) skrev:Så længe at min telefon kan holde strøm i 24+ timer, så vil jeg ikke mene at jeg har nogen batteri problemer...
Hvad for en har du? Og hvordan det?
Har lavet en tasker der slukker for "alt" om natten, det har givet en del tid, men skal ikke bruge min Desire ret meget før den skal lades hele tiden :)
Min Milestone holder heller ikke en hel dag ved gennemsnitlig brug.. fra grøn morgen til gul om eftermiddagen og rød ved sengetid.
Men batterilevetiden er ikke så slemt. man kan jo får den opladet over det hele snart
Men batterilevetiden er ikke så slemt. man kan jo får den opladet over det hele snart
Jeg synes det er sødt som du stædigt holder fast i at finde argumenter for at funktion XYZ er bedre end alternativet på Android, stort set ligemeget hvad man siger :)Windcape (104) skrev:Men måske skulle jeg også lige nævne at Widgets var et enormt performance-drain for Android de første knap 2 år, og stadigvæk er en stor performance hog.
Med fokus på batterilevetid er det nok fornuftigt at droppe widgets.
Btw
http://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_sy...
Initial release 21 October 2008
Dvs. det er en uge siden det blev 2 år.
Min Hero holder fint batteri halvanden dag på trods af widgets og irc app kørene 24/7, men jeg er måske bare the lucky one? ^^
Jeg skal jo konkurrer med folk som gør det samme, og som hårdnakket nægter at de fordele ved andre platforme ;-)Magten (108) skrev:Jeg synes det er sødt som du stædigt holder fast i at finde argumenter for at funktion XYZ er bedre end alternativet på Android, stort set ligemeget hvad man siger :)
@106, 107
http://newz.dk/forum/android/android-og-batteri-le...
@109
Personligt er det ikke fordi at jeg ikke vil se fordelene. Jeg kan simpelthen ikke se dem på nuværende tidspunkt. Men sådan er vi jo alle så forskellige...
http://newz.dk/forum/android/android-og-batteri-le...
@109
Personligt er det ikke fordi at jeg ikke vil se fordelene. Jeg kan simpelthen ikke se dem på nuværende tidspunkt. Men sådan er vi jo alle så forskellige...
"Hvis han må, så må jeg også"Windcape (109) skrev:Jeg skal jo konkurrer med folk som gør det samme, og som hårdnakket nægter at de fordele ved andre platforme ;-)
Jow jow :)
Jeg synes bare det er komisk at du ser bort fra de kommentarer hvor der skrives "Det kan gøres med et enkelt tryk fra homescreen", og istedet kun vil se på "menu-settings-wireless-wifi/bluetooth/etc", og dermed fremstiller Android som mere besværligt end WP7 ;)
Men hey, det kommer ikke bag på mig, overhovedet.
Nu synes jeg heller ikke det at slå wi-fi fra er en særlig vigtig funktionalitet. Det er jo kun nødvendigt på Android pga. dens sindsyge batteriforbrug....
I fokusere på meningsløst utility, jeg fokusere på content. Jeg kan stadigvæk ikke se antal nye tweets, beskeder eller emails på mine ikoner på Android, det er lidt totalt random om det virker eller ej.
Så jeg vil satme hellere have en home-screen med brugbar information, frem for nogle nørdede widgets som 99% af brugerne alligevel er ligeglade med.
Nu synes jeg heller ikke det at slå wi-fi fra er en særlig vigtig funktionalitet. Det er jo kun nødvendigt på Android pga. dens sindsyge batteriforbrug....
I fokusere på meningsløst utility, jeg fokusere på content. Jeg kan stadigvæk ikke se antal nye tweets, beskeder eller emails på mine ikoner på Android, det er lidt totalt random om det virker eller ej.
Så jeg vil satme hellere have en home-screen med brugbar information, frem for nogle nørdede widgets som 99% af brugerne alligevel er ligeglade med.
Debatten kom jo fordi du så tit har påstået at Android menuer var for besværlige og ikke var brugervenlige, men når det kommer til stykket bruger du lige så mange tryk på en Android telefon som på en WP7, for at komme ind og slå simple ting fra eller til.
Det du siger der er random om det virker eller ej, har jeg ikke problemer med. Og jeg har ikke set andre der har det. Men lad os bare stoppe her, jeg gider egentlig ikke spilde tid på at diskutere det mere med dig, og slet ikke i din tråd her :p
Debatten kom jo fordi du så tit har påstået at Android menuer var for besværlige og ikke var brugervenlige, men når det kommer til stykket bruger du lige så mange tryk på en Android telefon som på en WP7, for at komme ind og slå simple ting fra eller til.
Det du siger der er random om det virker eller ej, har jeg ikke problemer med. Og jeg har ikke set andre der har det. Men lad os bare stoppe her, jeg gider egentlig ikke spilde tid på at diskutere det mere med dig, og slet ikke i din tråd her :p
Synes du skal vente med at snakke om batteri forbruget på wp7 indtil du har prøvet det.
Med hensyn til android så kører min nexus for fuld skræld på wifi, BT, og nærmest alt andet og holder snildt 24 timer.
Lad være med at snakke om din hero, som du indtil flere gange har fået af vide var DOA.
Jow jow, du har da titles som opdateres hvis udvikleren gider stille servere til rådighed ;)
Du må til at se længere ud over WP7.
Jeg har læst flere artikler som siger brugerfladen er flot, men selve systemet er ikke gennemført :)
Synes du skal vente med at snakke om batteri forbruget på wp7 indtil du har prøvet det.
Med hensyn til android så kører min nexus for fuld skræld på wifi, BT, og nærmest alt andet og holder snildt 24 timer.
Lad være med at snakke om din hero, som du indtil flere gange har fået af vide var DOA.
Jow jow, du har da titles som opdateres hvis udvikleren gider stille servere til rådighed ;)
Du må til at se længere ud over WP7.
Jeg har læst flere artikler som siger brugerfladen er flot, men selve systemet er ikke gennemført :)
Windcape (112) skrev:Nu synes jeg heller ikke det at slå wi-fi fra er en særlig vigtig funktionalitet. Det er jo kun nødvendigt på Android pga. dens sindsyge batteriforbrug....
Det ved jeg nu ikke. Jeg har WiFi slået til 100% af tiden og min Desire kan holde omkring 2 døgn ved normalt brug.
I starten slog jeg dog WiFi fra da der var så mange der mente at det brugte meget strøm, hvilket jeg så selv har fundet ud af at det ikke gør.
Ligesåsnart der er udsigter til en WP 7 telefon der er bredt understøttet af en masse tilbehør så er jeg med på vognen.
Det er noget bras med den her type hvor der spyttes så mange forskellige telefoner ud hele tiden at der ikke er nogen der gidder understøtte det.
Det er noget bras med den her type hvor der spyttes så mange forskellige telefoner ud hele tiden at der ikke er nogen der gidder understøtte det.
Windcape (119) skrev:#118
Ligesom med alle andre frontløbere, er det nok fornuftigt at vente 6-12 måneder med at købe.
Fornuften spiller bare sjældent ind når det kommer til gadget køb hos nørder! (Ellers havde jeg ihvertfald aldrig købt en Android :p)
Har stadig ikke set nogen android telefoner med masse af tilbehør. Ud over min milestone. Dock muligheder var største grund til jeg købte den
Hvad andet end dock har man brug for?
Lyden klares med bluetooth, så kan man bruge hvilken som helst telefon. Hvis den har bluetooth..
USB (i docken) tager sig af strøm og dataoverførsel.
Plastikskrammel til at "beskytte" telefoner (eller i andre tilfælde at sikre signal *host*) er der masser af til så godt som alle modeller og mærker.
Lyden klares med bluetooth, så kan man bruge hvilken som helst telefon. Hvis den har bluetooth..
USB (i docken) tager sig af strøm og dataoverførsel.
Plastikskrammel til at "beskytte" telefoner (eller i andre tilfælde at sikre signal *host*) er der masser af til så godt som alle modeller og mærker.
Nemlig dock :D og det er en sjældenhed.
Bluetooth stinker. Jeg har aldrig oplevet andet end kompatibilitetsproblemer ( Windows + Bluetooth -.- ) + det at det skal tændes før brug.
Ikke at det skal bruges. Men nej, USB i docken tager sig ikke af både strøm og data. Det kan android ikke uden specielle drivere. Desuden er det nok de færreste medieafspillere der understøtter det.
Anyhow. En dock der kan oplade, er minimumskrav.
Bluetooth stinker. Jeg har aldrig oplevet andet end kompatibilitetsproblemer ( Windows + Bluetooth -.- ) + det at det skal tændes før brug.
Ikke at det skal bruges. Men nej, USB i docken tager sig ikke af både strøm og data. Det kan android ikke uden specielle drivere. Desuden er det nok de færreste medieafspillere der understøtter det.
Anyhow. En dock der kan oplade, er minimumskrav.
Hvis du skal synkronisere, ja, så skal der installeres noget. Hvilket sjovt nok allerede ligger på telefonen og som kan installeres hvis man vælger mass storage.
Skal du f.eks. pille billeder ud eller smide musik over så kræver det ingen drivere.
Skal du oplade via USB kræver det heller ingen drivere.
Skal du f.eks. pille billeder ud eller smide musik over så kræver det ingen drivere.
Skal du oplade via USB kræver det heller ingen drivere.
Chewy (126) skrev:@124
Jeg kan sagtens lade min android op via USB -> Playstation 3 :-)
samtidig med du tilgår data?
SlettetBruger (122) skrev:Ikke at det skal bruges. Men nej, USB i docken tager sig ikke af både strøm og data.
Jo det gør den skam.
USB standarden er dog begrænset til 500mA, så dette vil din telefon lades med når den er tilsluttet computeren.
Af sikkerhedsgrunde, så nægter telefonen at tage imod de, op til 2.000mA de normalt kan lade med, så længe der er en dataforbindelse.
http://online.wsj.com/article/SB100014240527487048...
Spændende. Dell har tænkt sig at smide RIM ud og "tvinge" alle ansatte over på WP7-platformen. Det er lige 25.000 blackberries, der forsvinder og 25.000 Dell Venue Pro-telefoner, der skal laves.
Home Depot har også tænkt sig at skifte over:
http://wmpoweruser.com/microsoft-continues-windows...
Spændende. Dell har tænkt sig at smide RIM ud og "tvinge" alle ansatte over på WP7-platformen. Det er lige 25.000 blackberries, der forsvinder og 25.000 Dell Venue Pro-telefoner, der skal laves.
Home Depot har også tænkt sig at skifte over:
http://wmpoweruser.com/microsoft-continues-windows...
#udskiftning af SD kort
http://windowsphonesecrets.com/2010/11/06/samsung-...
MEN! Læs denne her post også, før i gør forsøget
http://windowsphonesecrets.com/2010/10/29/microsof...
http://windowsphonesecrets.com/2010/11/06/samsung-...
MEN! Læs denne her post også, før i gør forsøget
http://windowsphonesecrets.com/2010/10/29/microsof...
Jeg skal lige høre om det er mobilsiden.dk der er noobs, eller jeg har misforstået noget.
http://www.mobilsiden.dk/web-tv/samsung-omnia-7-la...
Han siger ved 2:20 at man ikke kan downloade apps i WP7 i Danmark.
Det er da forhåbentlig en løgn?
http://www.mobilsiden.dk/web-tv/samsung-omnia-7-la...
Han siger ved 2:20 at man ikke kan downloade apps i WP7 i Danmark.
Det er da forhåbentlig en løgn?
Både og. En dansk Live-account kan ikke købe/downloade apps, endnu.
Men man kan ændre sin regionale setting til f.eks. UK (både i sin live-account og på sin pc), og så kan man bare gå igang.
Det hænger sammen med, at WP7 endnu ikke er "officielt" lanceret herhjemme. LG, HTC og Samsung har så alligevel valgt at sælge telefonerne herhjemme.
Både og. En dansk Live-account kan ikke købe/downloade apps, endnu.
Men man kan ændre sin regionale setting til f.eks. UK (både i sin live-account og på sin pc), og så kan man bare gå igang.
Det hænger sammen med, at WP7 endnu ikke er "officielt" lanceret herhjemme. LG, HTC og Samsung har så alligevel valgt at sælge telefonerne herhjemme.
Okay.. Jeg havde bare fået den opfattelse at det kun var købe apps der ikke var tilgængelige på en dansk konto.
Men tak for svaret =)
Noget helt andet.. Sådan en Omnia 7 er godt nok lækker.. Lige indtil man ser den fra siden/bagfra, så ligner den jo bare et stykke grimt plastik :/
Okay.. Jeg havde bare fået den opfattelse at det kun var købe apps der ikke var tilgængelige på en dansk konto.
Men tak for svaret =)
Noget helt andet.. Sådan en Omnia 7 er godt nok lækker.. Lige indtil man ser den fra siden/bagfra, så ligner den jo bare et stykke grimt plastik :/
#137 Helt enig.
Omnia 7 er imho den lækreste telefon pt. Bagsiden er neutral og lever ikke helt op til forsiden, men decideret grim synes jeg nu ikke den er.
I øvrigt faldt jeg lige over denne reklame fra 3, da jeg googlede Samsung Omnia 7 :D
"Køb Samsung Omnia 7
www.3.dk Med Omnia 7 har du adgang til Android og over 30.000 apps!"
Find selv fejlen hehe.
Omnia 7 er imho den lækreste telefon pt. Bagsiden er neutral og lever ikke helt op til forsiden, men decideret grim synes jeg nu ikke den er.
I øvrigt faldt jeg lige over denne reklame fra 3, da jeg googlede Samsung Omnia 7 :D
"Køb Samsung Omnia 7
www.3.dk Med Omnia 7 har du adgang til Android og over 30.000 apps!"
Find selv fejlen hehe.
Der er nogle problemer med den nye Terms of Service agreement, så jeg har ikke kunne formå at gentage tricket.XorpiZ (136) skrev:Men man kan ændre sin regionale setting til f.eks. UK (både i sin live-account og på sin pc), og så kan man bare gå igang.
Men Microsoft Danmark har en mand i Redmond for at få afklaret problemerne, samt der er Tech-Ed i denne her uge, så der kommer måske mere info.
Og min Omnia 7 er stadigvæk et eller andet sted i Sverige.
Fjolle (142) skrev:Har det ikke hele tiden været meningen? Selv i deres historie der er linket til men at de "ikke vil kunne opdateres" står der at de kan opdateres.
Njar, de har meldt ud, at man ikke kan opdatere sproget på telefonen (menuer osv.) til dansk, hvis man køber en engelsk telefon.. hvilket lyder som noget pjat, hvis du spørger mig.
Jeg er som sådan ligeglad med om mine menuer er på dansk eller engelsk, men jeg vil tro der er mange, der gerne vil have dansk hele vejen igennem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.