mboost-dp1
WP7 Q&A
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej
Som folk nok har bemærket er Microsofts nye WP7 telefon landet. Som en af udviklerne der er rimelig aktiv omkring telefonen, synes jeg at en Q&A tråd ville være passende.
Så hvis i har nogle spørgsmål (telefon, hardware, udvikling, sælgere, etc.), så spørg og jeg skal svare, eller forsøge at skaffe jer et brugbart svar fra mine kontakter.
Som folk nok har bemærket er Microsofts nye WP7 telefon landet. Som en af udviklerne der er rimelig aktiv omkring telefonen, synes jeg at en Q&A tråd ville være passende.
Så hvis i har nogle spørgsmål (telefon, hardware, udvikling, sælgere, etc.), så spørg og jeg skal svare, eller forsøge at skaffe jer et brugbart svar fra mine kontakter.
Med indsigt i Microsofts udviklermiljø og community - hvor ser du så WP7 om et år? Når den ud til almindelige technørder eller bliver det en telefon forbeholdt for microsoft entusiaster?
Jeg ser allerede mange iPhone udviklere som arbejder på WP7 apps, så om et år (skal vi sige PDC 2011), vil jeg forvente at se mange mange nye udviklere, som laver deres første telefon applikation (og første silverlight app) til WP7,
"microsoft entusiaster" er et underligt udtryk. MSDN er det største udvikler community der findes i verden, men WP7 har i år været mest fokuseret på af folk der arbejde med Silverlight/WPF. Om et år vil vi helt sikkert se flere alm. C# programmører som er i gang med at lære Silverlight til WP7.
Jeg ser allerede mange iPhone udviklere som arbejder på WP7 apps, så om et år (skal vi sige PDC 2011), vil jeg forvente at se mange mange nye udviklere, som laver deres første telefon applikation (og første silverlight app) til WP7,
"microsoft entusiaster" er et underligt udtryk. MSDN er det største udvikler community der findes i verden, men WP7 har i år været mest fokuseret på af folk der arbejde med Silverlight/WPF. Om et år vil vi helt sikkert se flere alm. C# programmører som er i gang med at lære Silverlight til WP7.
Åben "regional settings", og ændre din location til UK, hvis du har en UK konto. Min Live konto er US. Men jeg har overvejet at lave en ny snart, da jeg ikke kan bruge mit VISA kort på en US konto.XorpiZ (6) skrev:Jeg har lavet en UK-konto, men kan ikke se Marketplace-delen i Zune.
http://dl.dropbox.com/u/1744224/regionalsettings.p...
Windcape (17) skrev:Zune Pass virker nu med Dansk kreditkort på en UK konto. Men kreditkortet skal tilføjes online, og ikke fra Zune selv.
Cool.
Men da man ikke kan skifte land i zune, bliver man så ikke nødt til at skifte konto og derved miste alle de ting man har købt hvis man på et tidspunkt får lyst til at skifte til dansk?
Jeg ved ikke hvorfor du ville skifte.Fjolle (18) skrev:Men da man ikke kan skifte land i zune, bliver man så ikke nødt til at skifte konto og derved miste alle de ting man har købt hvis man på et tidspunkt får lyst til at skifte til dansk?
Du kan jo bare fortsætte med en Engelsk konto, selvom du vil købe Danske ting.
Men ja, du kan ikke skifte region på din Zune/Live/Xbox konto, desværre.
Norrah (19) skrev:Jeg vil gerne vide hvad i mener er salgpunktet i WP7 er, fremfor andoroid eller eventuelt iOS!
Tjah, jeg skal da gøre et forsøg;
1. Man er garanteret en vis hardware (ingen underpræsterende telefoner som f.eks. HTC Tattoo m.fl.)
2. UI'et er radikalt anderledes og utrolig lækkert, selvom det er en smagssag
3. Integration med Office, Sharepoint, Zune, Xbox mv.
4. Opdateringer kommer direkte fra MS udenom producenterne (som ved iOS)
Det er de fire hovedpunkter, i mine øjne.
XorpiZ (22) skrev:1. Man er garanteret en vis hardware (ingen underpræsterende telefoner som f.eks. HTC Tattoo m.fl.)
Kommer også med android 2.3 eller hvad den kommer til at hedde
XorpiZ (22) skrev:2. UI'et er radikalt anderledes og utrolig lækkert, selvom det er en smagssag
Kommer også med android 2.3 eller hvad den kommer til at hedde
XorpiZ (22) skrev:3. Integration med Office, Sharepoint, Zune, Xbox mv.
Zune i danmark? vi får at se hvad det ender med. og nej det gælder ikke at skifte land i settings
XorpiZ (22) skrev:4. Opdateringer kommer direkte fra MS udenom producenterne (som ved iOS)
Og ved android efter 2.2
SlettetBruger (23) skrev:Kommer også med android 2.3 eller hvad den kommer til at hedde
Ok, det var jeg ikke klar over. Lidt har de alligevel lært hos Google så.
SlettetBruger (23) skrev:Kommer også med android 2.3 eller hvad den kommer til at hedde
Er der sluppet billeder ud af UI'et? Og det bliver næppe meget anderledes end det nuværende grid-system både Android og iOS bruger.
SlettetBruger (23) skrev:Zune i danmark? vi får at se hvad det ender med. og nej det gælder ikke at skifte land i settings
Jeg forestiller mig samme løsning som i UK, hvor der er fri streaming, men ingen download for 9£ pr. måned.
SlettetBruger (23) skrev:Og ved android efter 2.2
Hvad så med de custom skins som HTC, Motorola, SE osv. laver? Det er vel der den hænger pt?
Det er jo fint. Men hvorfor skal jeg købe en Android telefon efter en allerede skuffende oplevelse?SlettetBruger (23) skrev:Kommer også med android 2.3 eller hvad den kommer til at hedde [...]
Fordi alt det du nævner kommer jo netop IKKE til eksisterende Android telefoner, kun til nye udgaver.
Og jeg tvivler på at Google tvinger HTC til at opdatere deres telefoner, når de stadigvæk kører med Sense UI.
XorpiZ (26) skrev:Hvad så med de custom skins som HTC, Motorola, SE osv. laver? Det er vel der den hænger pt?
Det forsvinder svj har forstået.
Du kan se lidt af hvordan man regner det kommer til at fungere
Med nexus ones gallery app :)
Det er selvfølgelig begrænset hvad man så kan danne sig af tanker om "Desktop"en
Nej det kan jeg godt se, får man det ikke korrekt første gang så skal man give op.
Hvad så med copy paste på windows phone? er det en ting de skal trækkes ned i støvet får selv når de har patchet det? Nej bestemt ikke.
Se "2.3" som et nyt OS, så hjælper det på det.
Windcape (27) skrev:Fordi alt det du nævner kommer jo netop IKKE til eksisterende Android telefoner, kun til nye udgaver.
Kommer WP7 automatisk ud til tidligere Windows mobile? næ :P
Så det google skal er at skifte navn fra android til noget andet ved næste OS og så er det fair?
^^
Just kidding. Men du kan vel godt forstå, at opdateringer er en service. Du køber et produkt med android 1,6. Færdig.
Specielt :ponetreehell (28) skrev:Hvordan er filsystemet på WP7?
Der er ikke et traditionelt filsystem du kan tilgå. Dette er for at tillade sync, debugging, og opladning på samme tid.
Altså du undgår at skulle vælge mellem 3-4 forskellige options som på Android.
Dit indhold er enten sync'ed med ze cloud, eller kan tilgåes via. Zune (like iTunes)
Jeg prøver igen: Hvordan er filsystemet på WP7?
F. eks. er der ét enkelt hierarki i filsystemet på android, ligesom i unix. Og så er det vistnok formateret som EXT3
EDIT: har lige tjekket på min telefon (android). yaffs2 på /system, /data og /cache, og vfat på /sdcard.
F. eks. er der ét enkelt hierarki i filsystemet på android, ligesom i unix. Og så er det vistnok formateret som EXT3
EDIT: har lige tjekket på min telefon (android). yaffs2 på /system, /data og /cache, og vfat på /sdcard.
Chewy (37) skrev:@34
Smag og behag... Jeg sætter pris på ikke at skulle installere software på mine venners computer for at kunne overfører filer...
Fair nok at man kan overfører via Zune, men ville være rart med muligheden for ikke at skulle ud i "3. parts" software..
Så kunne det være fedt hvis MS tillader apps som denne..
Windcape (32) skrev:Altså du undgår at skulle vælge mellem 3-4 forskellige options som på Android.
Jeg var lige ved at fyre en kriger der Windcape
Mens jeg skriver er jeg på nettet gennem min telefon... den oplader og sørme ikke om jeg også kan tilgår mine data
Jeg fandt så ud af at det er en Motorola indstilling ^^
Windcape (39) skrev:#37
Dine filer vil ligge i din 25gb cloud space hos Microsoft. Hvorfor installere noget som helst (ikke engang USB drivere)
Fordi vi ikke alle har uendelig datatrafik
Jeg fandt det her:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=6...
Man får altså en gammeldags telefon hvis ens SD-kort pludselig holder op med at virke indtil man hardware-resetter. Hmm....
Man får altså en gammeldags telefon hvis ens SD-kort pludselig holder op med at virke indtil man hardware-resetter. Hmm....
Det ville nu alligevel være rart at have adgang til sine filer at være tvunget til at bruge en computer med et 3. parts program.Windcape (34) skrev:Nope. Det er super dejligt at slippe for at skulle rode et underligt filsystem med 20 random named mapper igennem :)
Hvordan fungerer det med Zune, er det ligesom iTunes der gør det helt umuligt at kopiere musik mm. til andre computere end den man har sat telefonen til at synce med? Og kan man synce med flere computere?
For at overføre filer fra sine venners computere, for eksempel.Windcape (39) skrev:#37
Dine filer vil ligge i din 25gb cloud space hos Microsoft. Hvorfor installere noget som helst (ikke engang USB drivere)
onetreehell (41) skrev:Jeg fandt det her:
Det var da lidt træls... ikke noget med at sætte den over i en kortlæser for at extracte data? :S
Magten (42) skrev:For at overføre filer fra sine venners computere, for eksempel.
Hvis pc'en er på nettet kan du lægge det den vej ud :P.
De telefoner jeg har prøvet med virkede ihvertfald fint på flere pc'er.Magten (42) skrev:Hvordan fungerer det med Zune, er det ligesom iTunes der gør det helt umuligt at kopiere musik mm. til andre computere end den man har sat telefonen til at synce med? Og kan man synce med flere computere?
Var lidt imponeret over den fuldautomatiske sync bare ved at koble telefonen til min laptop.
Nu er jeg måske også lidt biased, da jeg bruger Zune som favoridt musik-afspiller (efter at have prøvet cirka alle andre afspillere der findes).
Men jeg kan stadigvæk bedre lide WP7 modellen end Androids model. Det er svært at sige om det bliver problematisk i længden, men jeg ser ikke umiddelbart noget som kunne skabe problemer.
Jeg har heller aldrig brugt min telefon som USB stik. Vi plejer at bruge email/dropbox/anden-magisk-cloud-service til data sharing.
Men jeg kan stadigvæk bedre lide WP7 modellen end Androids model. Det er svært at sige om det bliver problematisk i længden, men jeg ser ikke umiddelbart noget som kunne skabe problemer.
Jeg har heller aldrig brugt min telefon som USB stik. Vi plejer at bruge email/dropbox/anden-magisk-cloud-service til data sharing.
Windcape (45) skrev:Tænk på det som at SD kortet sidder i RAID, og at du derfor ikke kan nøjes med den ene disk.
Men det kommer til at give problemer.
Den er tilgængelig til alle ( SD slottet ) men du er nød til at lave hard reset for at bruge det.
På den anden side, hvor tit sker det at man tager det ud.
^^ Virker bare underligt hvorfor de ikke bare kører apple modellen med udelukkende intern memory. Hvorfor lave removable SD card når man ikke kan bruge det til noget at tage kortet ud.
Hvor tit opgradere man ens SD kort?
Nogen enkelte spørgsmål. Hvor nemt er det at styre diverse ting, som WiFi, Bluetooth. osv..
Tænker på om der er noget lignende android strømstyrings widget.
Eller skal man en lang pinefuld tur ind i settings?
Kan man virkelig ikke skifte default search provider?
Vi ved jo godt hvor skidt Bing fungere i DK.
SlettetBruger (48) skrev:Nogen enkelte spørgsmål. Hvor nemt er det at styre diverse ting, som WiFi, Bluetooth. osv..
Det er vel bare et spørgsmål om at lave en app dertil - forudsat at MS har lavet API-tilgang naturligvis.
Og nej, man kan ikke skifte. Men du kan jo bare lave en genvej til Google på din startside.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.