mboost-dp1

WP7 Q&A

Gå til bund
Gravatar #51 - Windcape
25. okt. 2010 17:59
SlettetBruger (47) skrev:
Hvor tit opgradere man ens SD kort?
Det er for at produceterne kan sælge forskellige telefoner, med forskellige størrelse SD-kort i.

Det er ikke meningen at det skal være en mulighed for slutbrugeren.
Gravatar #52 - Windcape
25. okt. 2010 18:01
SlettetBruger (48) skrev:
Nogen enkelte spørgsmål. Hvor nemt er det at styre diverse ting, som WiFi, Bluetooth. osv..
Tænker på om der er noget lignende android strømstyrings widget.
Eller skal man en lang pinefuld tur ind i settings?
Det er ingen widgets, men modsat er konfigurationen ikke nær så pinefuld som den er på Android.

SlettetBruger (48) skrev:
Kan man virkelig ikke skifte default search provider?
Nej. (Det kan du heller ikke på Android!).

Og Bing fungere faktisk ret godt til de typiske søgninger fra en mobiltelefon.

SlettetBruger (50) skrev:
Men kan man overhovedet ha sådanne widgets på desktoppen?
Du kan pin app titles. Men telefonen lægger ikke op til konfigurations tiles.
Gravatar #53 - Slettet Bruger [345454147]
25. okt. 2010 18:05
Windcape (51) skrev:
Det er ikke meningen at det skal være en mulighed for slutbrugeren.

http://www.wpcentral.com/removable-storage-windows...

Det tyder billedet her ikke på ^^

Windcape (52) skrev:
Det er ingen widgets, men modsat er konfigurationen ikke nær så pinefuld som den er på Android.

Du må godt forklare.. eller hvis du kender en video der viser det ville det være perfekt!

Windcape (52) skrev:

Oh :/ det er lidt træls

Windcape (52) skrev:

Nej. (Det kan du heller ikke på Android!).

Og Bing fungere faktisk ret godt til de typiske søgninger fra en mobiltelefon.

Nej fandt jeg lige ud af ^^ men det var heller ikke noget problem for google virker jo ^^

US udgaven af bing fejler intet... men den danske.... det samme vil vel gøre sig gældene for WP7
Gravatar #54 - Windcape
25. okt. 2010 18:07
SlettetBruger (53) skrev:
Det tyder billedet her ikke på ^^
Du misforstod.

Ideen er at brugeren køber en telefon, med pre-installeret mere memory, ikke at de selv skifter den.

Tech-folk som skifter kortet selv kan nok overleve et hard-reset. Det tager omkring 5 minutter, og så kobler du den til din Zune, og så reinstallere den alle dine apps.

Du må godt forklare.. eller hvis du kender en video der viser det ville det være perfekt!
Menu systemet er mere behageligt at bruge -- det er en del af den forbedrede brugerflade.

Og det er ikke gemt så mange niveauer inde som på Android.

US udgaven af bing fejler intet... men den danske.... det samme vil vel gøre sig gældene for WP7
Jeg oplever ikke nogen seriøse problemer med den?
Gravatar #55 - Magten
25. okt. 2010 18:14
Windcape (52) skrev:
Kan man så lave en "genvejs-tile" til "indstillinger"?
Gravatar #56 - Slettet Bruger [345454147]
25. okt. 2010 18:15
Windcape (54) skrev:
Jeg oplever ikke nogen seriøse problemer med den?

Hmm... Det var da som 7... They fixed it. Hm. nå.
Så er der ikke så meget at sige.

Windcape, hvor mange steps er der fra front screen og så ind til at tænde wifi?
Gravatar #57 - Windcape
25. okt. 2010 18:17
Magten (55) skrev:
Skulle jeg mene.

Men er det ikke lidt overdrevent? Det er bare at swipe til siden.
Gravatar #58 - Windcape
25. okt. 2010 18:25
Magten (55) skrev:
Ja.

http://dl.dropbox.com/u/1744224/settingspinned.png

SlettetBruger (56) skrev:
Det må være 3.

Swipe, settings, wi-fi

Du skal muligvis scrolle.
Gravatar #59 - Magten
25. okt. 2010 18:36
Windcape (57) skrev:
Skulle jeg mene.

Men er det ikke lidt overdrevent? Det er bare at swipe til siden.
Pas, jeg har ikke nogen WP7 telefon ;)

Jeg gider bare ikke have en telefon hvor jeg skal igennem flere menuer for at nå indstllinger for at enable/disable wifi, 3g, bluetooth osv..
Gravatar #60 - Windcape
25. okt. 2010 18:44
Umiddelbart synes jeg bare det er svært at sammenligne. WP7 bruger swipes til næsten alting, hvor man stort set ikke bruger swipes (til siden) til noget på Android.

Det er også en af de ting jeg er meget glad for ved brugerfladen. Den føles mere "rigtig" på et touch-device, end de traditionelle brugerflader man ser på iOS og Android.
Gravatar #61 - thorjak
25. okt. 2010 18:56
Windscape - jeg mangler lidt svar på hvad jeg spurgte om i #16, da jeg ikke synes det virker som en god måde at få notifikationer på.

Det vil jo kræve ret meget af en udvikler hvis han skal understøtte et par 100 brugere.
Gravatar #62 - Windcape
25. okt. 2010 19:02
6mb video fra emulatoren, http://dl.dropbox.com/u/1744224/phone.avi
Gravatar #63 - Windcape
25. okt. 2010 19:03
thorjak (16) skrev:
http://www.theunwired.net/?item=thought-where-are-the-windows-phone-7-notifications-and-live-tiles-anywhere-in-the-cloud&5669

Er der hold i det ?
Hold i hvad mener du?
Gravatar #64 - thorjak
25. okt. 2010 19:05
Windcape (63) skrev:
thorjak (16) skrev:
http://www.theunwired.net/?item=thought-where-are-the-windows-phone-7-notifications-and-live-tiles-anywhere-in-the-cloud&5669

Er der hold i det ?
Hold i hvad mener du?

Om det er sådan det fungere, mere fordi jeg ikke synes det er et smart træk, og at det undre mig det er lavet sådan
Gravatar #65 - Windcape
25. okt. 2010 19:32
Jo, det fungere som beskrevet. Hvorfor synes ud ikke det er smart?
Gravatar #66 - thorjak
25. okt. 2010 19:36
Windcape (65) skrev:
Jo, det fungere som beskrevet. Hvorfor synes ud ikke det er smart?

Det kræver et ret stort setup, f.eks. hvis jeg skulle få lyst til at lave et twitter app, skulle jeg have en service der tjekkede efter nye updates, og derefter requeste microsofts service om at notificere clienten.

Hvis min applikation bliver stor, et par tusinde brugere, så skal jeg ud og give ret mange penge for at kunne servicere brugerne med updates.

Det eneste der bliver sparet på, på telefonen er strøm, og lidt data forbrug.

Der er jo dog den mulighed at lave oprationen på telefonen, og sende et request til microsoft, som så sender tilbage til telefonen :/

Ville egentlig gerne vide hvordan de har lavet besked systemet som f.eks. sms, email, om det fungere på samme måde :/

Kan dog være mig der har misforstået det, men jeg mangler virkelig en overbevisning om at det er klogt og smart
Gravatar #67 - Windcape
25. okt. 2010 19:51

Det er standard PUSH notification. Du kan læse mere om det her http://en.wikipedia.org/wiki/Push_technology

(Altså rigtig push, ikke long pulling)
Gravatar #68 - XorpiZ
25. okt. 2010 20:00
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er det samme måde som det fungerer/fungerede i iOS.

Nå, spørgsmålstid:

Virker xbox live, eller virker xbox live ikke herhjemme?
Jeg har svært ved at se, hvad der ikke skulle virke ved det nemlig.
Gravatar #69 - Windcape
25. okt. 2010 20:05
XorpiZ (68) skrev:
Virker xbox live, eller virker xbox live ikke herhjemme?
Jeg har svært ved at se, hvad der ikke skulle virke ved det nemlig.
Jeg har ikke en Xbox. Men jeg går da ud fra det virker.
Gravatar #70 - thorjak
25. okt. 2010 20:19
Windcape (67) skrev:

Det er standard PUSH notification. Du kan læse mere om det her http://en.wikipedia.org/wiki/Push_technology

(Altså rigtig push, ikke long pulling)

Ja det er jeg klar over, det er det samme som googles c2dm, dog kan jeg stadig ikke se det smarte ikke at kunne lave notifikationer direkte på telefonen, som på android, som også understøtter push.

Ved dog ikke hvordan det virker på iOS.
Gravatar #71 - Windcape
25. okt. 2010 20:22

Du er godt klar over at programmer ikke kan køre i baggrunden, ikk?
Gravatar #72 - thorjak
25. okt. 2010 20:44
Windcape (71) skrev:

Du er godt klar over at programmer ikke kan køre i baggrunden, ikk?

Nope det vidste jeg ikke - derfor jeg spørger ind til det, men det synes jeg også virker som en underlig begrænsning, dog hjælper det jo igen på strømforbruget, og at udviklere ikke kan nosse rundt i det, hvilket jo er smart, men som jeg stadig synes er en kæp i hjulet hvis man skulle få brug for at lave tjek om opdateringer eller lign.
Gravatar #73 - Windcape
25. okt. 2010 20:46

PUSH vil altså sige at *du* fortæller *Microsoft* at du har en opdatering klar. Det er ikke telefonerne som checker din server, hele tiden.

Den eneste forskel fra andre platform, f.eks. Android, er at Microsoft har samlet PUSH service delen hos dem, frem for at man skal have 20 forskellige services kørende i baggrunden for at det virker.
Gravatar #74 - thorjak
25. okt. 2010 20:51
Jeg er udemærket klar over det, og det jeg mener er at udvikleren af en app skal have hardware stående for at gøre tingende for telefonen, altså notificere telfonen, om opdateringer.

Ved android behøver du ikke 20 forskellige services, c2dm er googles form for push, hvor google fortæller telefonen at nu er der opdateringer, og udvikleren bestemmer så hvad der skal ske.

Dvs på android er det udvikleren der har 2 muligheder, hvor jeg ikke forstår hvorfor microsoft ikke har valgt at give flere muligheder end at lade udvikleren skulle stå for at have hardware, der fortæller telefonen at der er updates.

Phone 7 er helt sikkert en fed platform, men lige nøjagtig dette forstår jeg ikke, desværre.
Gravatar #75 - Windcape
25. okt. 2010 20:53

Softwareopdateringer sker gennem Zune, og det sørger Microsoft for.

Det er kun hvis du f.eks. vil lave PUSH fra din email service, eller netværks-service ala. Twitter, at du skal have eget hardware stående.

Det er præcist ligesom på Android, udover at de forskellige PUSH kanaler er kardanialiseret igennem Microsoft.
Gravatar #76 - thorjak
25. okt. 2010 21:10
#75 snakker ikke om software opdateringer.

Tror du misforstår.

Hvis jeg som udvikler, laver en twitter app og udnytter twitters api, skal jeg ud og have hardware til at tjekke for twitter opdateringer, og notificere telefonen igennem microsoft.

Hvis mit app bliver populært, skal jeg ud og have store mængder hardware for at understøtte brugerne.

Det er det jeg ikke forstår hvorfor er nødvendigt, det skaber flere udfordringer og større omkostninger for udvikleren.

Jeg tror du bliver ved med at springe c2dm over, da det fungere på samme måde, bare til android.

Well er ked af at Microsoft har valgt den fremgangs måde, og tror at det vil skræmme udviklere væk (Er der endnu ikke kommet notifikationer til det officielle twitter app?)

Tak for din tid Windscape, er dog ikke blevet klogere på nær at phone 7 ikke kan afvikle services :(
Gravatar #77 - Windcape
25. okt. 2010 21:14
thorjak (76) skrev:
Det er det jeg ikke forstår hvorfor er nødvendigt, det skaber flere udfordringer og større omkostninger for udvikleren.
Forklar lige hvordan du ville lave PUSH notifikationer uden en server?

Twitter har også PUSH support. Du kan jo bare bruge det, frem for din eget mirroring.
Gravatar #78 - thorjak
25. okt. 2010 21:27
Windcape (77) skrev:
Forklar lige hvordan du ville lave PUSH notifikationer uden en server?

Twitter har også PUSH support. Du kan jo bare bruge det, frem for din eget mirroring.

Jeg ville ikke lave PUSH notifikationer, jeg ville lave notifikationer, da det andet er dyrt ;)

Jeg ser ingen steder at Twitter understøtter push, uden 3. part polling, har du et link ? :/

Dog kan jeg se efter lidt søgen at iOS heller ikke kan det jeg snakker om på nogen måde ud over at bruge apple PUSH, eller hvad det nu hedder.

Du er begyndt at lyde mere og mere som en sælger, der snakker om det nye super hotte fenomen PUSH, uden rigtig at ville forklare hvorfor der ikke er implementeret alternative måder at kigge efter nyt data.

Jeg ser det som et problem, at jeg skal invistere i hardware for at fortælle brugeren der er ny data, hvilket gør det dyrere for brugeren i sidste ende
Gravatar #79 - Slettet Bruger [345454147]
26. okt. 2010 05:57
Gravatar #80 - Windcape
26. okt. 2010 06:03
thorjak (78) skrev:
Jeg ville ikke lave PUSH notifikationer, jeg ville lave notifikationer, da det andet er dyrt ;)
Men almindelige notifikationer kræver jo at dit program kører i baggrunden, hvilket det ikke kan!

Hvor svært kan det være at forstå?
Gravatar #81 - LinguaIgnota
26. okt. 2010 06:50
SlettetBruger (79) skrev:
http://www.engadget.com/2010/10/25/no-custom-ringtones-for-windows-phone-7/

Er dette sandt Windcape?

Aww, så kan du ikke banke Lady GaGas Pokeherface ud med 80.000 dB., hver gang din forpulede lortetelefon modtager en SMS.
Må jeg på vegne af menneskeheden sige: Tak, Microsoft!
Gravatar #82 - Slettet Bruger [345454147]
26. okt. 2010 07:00
Rører mig ikke, jeg bruger standart lyde selv.

Men det er da en underlig begrænsning
Gravatar #83 - thorjak
26. okt. 2010 07:32
Windcape (80) skrev:
Men almindelige notifikationer kræver jo at dit program kører i baggrunden, hvilket det ikke kan!

Hvor svært kan det være at forstå?

Det er ikke svært at forstå, for det forstår jeg.
Jeg kan bare se en dårlig ting ved det, hvilket du åbenbart ikke kan ?

Du har ikke taget højde for de andre ting jeg skriver, omkring prisen på hardwaren der skal stå og smide notifikationer afsted til brugeren, det er denne del jeg synes der er sær, og en unødvendig udgift, for en lille udvikler.

Men jeg kan mærke at du ikke synes det er en super øv begrænsning, både for udvikleren og for brugeren.
Gravatar #84 - Windcape
26. okt. 2010 08:00

Forklar lige hvorfor at en "lille udvikler" har brug for at lave en notification PUSH service?

Derudover er du begrænset på samme måde hos Google.
Gravatar #85 - XorpiZ
26. okt. 2010 08:03

Kunne det ikke være f.eks. en vejr-app alá den der findes i HTC Sense?
Gravatar #86 - thorjak
26. okt. 2010 08:04
Windcape (84) skrev:

Forklar lige hvorfor at en "lille udvikler" har brug for at lave en notification PUSH service?

Derudover er du begrænset på samme måde hos Google.

Hvis han app har brug for at vise notifikationer, eller er det kun "store" udviklere der har brug for at vise der er ny data.

Hvad med din vejr app egentlig, den ville da være nice hvis den kunne updatere tiles ud fra hvor varmt og om det regner ?

Hos google ? how ? der har du 2 måder, services og c2dm ?
Gravatar #87 - Windcape
26. okt. 2010 08:06

Services er fordi at softwaren kører i baggrunden. Så begrænsningen ligger i at du ikke kan have apps kørende i baggrunden, ikke i hvordan PUSH notifikationen virker.
Gravatar #88 - thorjak
26. okt. 2010 08:09
Jeg snakker om begrænsningen i hvordan du viser notifikationer, eller nærmere, hvordan du siger til telefonen at der er ny data.

Ikke PUSH notifikationer, det er jo bare phone 7's måde at gøre det på, hvilket er den eneste som du siger.

Håber andre kan se et problem/begrænsning, og at det er dyrt på udvikleren.

Men kan du ikke fortælle mig hvorfor de sværger til PUSH, i forhold til at åbne op for at kunne gøre det på andre måder ?

Jeg har stille nogle gode eksempler op for hvorfor det er en skidt ting.
Gravatar #89 - Windcape
26. okt. 2010 08:53

Det kan jo ikke lade sig gøre på andre måder, når programmerne ikke kan køre i baggrunden!
Gravatar #90 - thorjak
26. okt. 2010 09:02
Hvilket jeg mener er en dårlig ting - synes du det er smart ?
Tror slet ikke du læser hvad der egentlig står, for jeg er jo godt klar over det ikke kan lade sig gøre, jeg vender den bare rundt og ville diskutere hvorfor det er gjort så det kun kan gøre sådan.

Jeg er lidt lige glad med at det ikke kan lade sig gøre på andre måder, det var jo sådan set det jeg spurgte om til at starte med, altså om det forholdt sig sådan.
Gravatar #91 - Windcape
27. okt. 2010 07:23
Så er fuglen landet!

http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/Samsung-Samsu...

nu mangler jeg bare min manglede SU !
Gravatar #92 - XorpiZ
27. okt. 2010 08:14
Pust, det er mange penge.. det er dyrere end en iphone :/
Gravatar #93 - slemmebirk
27. okt. 2010 08:15

Smækker du ikke et lille review sammen når du fået købt den, det ville jeg ihvertfald sætte stor pris på. Jeg skal helt sikkert have en WP7 på et eller andet tidspunkt, jeg er bare utroligt bange for at blive skuffet over performance som jeg blev på min Android.
Gravatar #94 - Jakob Jakobsen
27. okt. 2010 08:38
Windcape (58) skrev:
Det må være 3.

Swipe, settings, wi-fi

Du skal muligvis scrolle.

Altså nøjagtig lige så mange steps som på Android. Dog skal du ikke scrolle?

Medmindre du bruger den medfølgende powerwidget, så kan du have det på forsiden.
Gravatar #95 - Windcape
27. okt. 2010 08:52

Nix, Android er: Menu, Settings, Network, Wireless

Altså et punkt mere. Og du skal også scroll på Android, afhænging af din telefons størrelse og UI kit.
Gravatar #96 - Magten
27. okt. 2010 08:55
Bortset fra du kan lægge en genvej til settings på din homescreen, så ja.
Gravatar #97 - Jakob Jakobsen
27. okt. 2010 09:00
Windcape (95) skrev:

Nix, Android er: Menu, Settings, Network, Wireless

Altså et punkt mere. Og du skal også scroll på Android, afhænging af din telefons størrelse og UI kit.

Ikke på min telefon, eller andre Android telefoner jeg har haft fat i for den sags skyld.

Desuden ligger WiFi som nummer 2 punkt, så hvis du skal scrolle, så skal du vist have dig en større telefon :)
Gravatar #98 - Slettet Bruger [345454147]
27. okt. 2010 10:00
trykke på properties knappen
trykke settings
trykke wireless
trykke flueben i wifi

Det er den hurtigste vej for mig ( ud over widget )
Gravatar #99 - Chewy
27. okt. 2010 14:55
Den hurtigste vej for mig (nu vi er igang med at udveksle anekdoter).

Hiv notifikationsbaren ned, tryk quick setting, tryk wifi..
Eller som også nævnt Homescreen, wifi...
Gravatar #100 - Slettet Bruger [345454147]
27. okt. 2010 14:56
#99 Der er ikke noget "quick" setting på en rå Android.

Eller er det i 2.2?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login