mboost-dp1
wow på linux
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
1. Denne sætning er startet med shift.
2. DENNE SÆTNING ER STARTET MED CAPS LOCK.
Er jeg den eneste der kan se forskel?
2. DENNE SÆTNING ER STARTET MED CAPS LOCK.
Er jeg den eneste der kan se forskel?
JanMand (109) skrev:nej det er fed skrift
Egentlig ikke. Det er da en ret kedelig skrift. Vi skulle skifte til Cooper Black i stedet, den er da fed.
JanMand (93) skrev:hvad mener du amtc????
Med bedre drivere? At Nvidia's opensource drivere var flere længder bedre end Ati's på det tidspunkt. De har oppet sig hos AMD, men ikke synderligt.
Alt i alt gik jeg fra 25-35 FPS i Shatt til omkring 50 med de samme indstillinger (bortset fra at jeg i Ubuntu kørte WoW i OpenGL istedet for DirectX).
Jeg kan bedre lide ordbogen.com's mening:
Denne skrivemåde bruges forbavsende meget. Den er forkert, den er heller ikke tilladt af Dansk Sprognævn. En Google-søgning den 30.8.2010 gav 1.190.000 belæg med den forkerte variant "udemærket" mod kun godt dobbelt så mange belæg for den korrekte variant "udmærket" med 2.920.000 belæg.
Nej, det er da lige blevet "tilladt" at bruge de ord i stedet for de rigtige (Mayonnaise som er sådan et flot ord!)
Det var i samme ombæring at der var en eller kvindelige forsker, som mente at ord som niveau bør kunne staves som nivo...
Ligesom vi skulle ændre tal til den svenske metode..
Det var i samme ombæring at der var en eller kvindelige forsker, som mente at ord som niveau bør kunne staves som nivo...
Ligesom vi skulle ændre tal til den svenske metode..
Ronson (139) skrev:Vores rostbøf- og majonæseresurser har nået et faretruende nivo!
Hvis nivo bliver godkendt så synes jeg alt skal være tilladt. Alt eller intet!
En af de første gange jeg skulle spise hos min svigerfamilie skulle jeg, sammen med min kæreste, ned og handle ind til råsbøf hvilket jeg overhovedet ikke ante hvad var, så i en fortvivlende handling var jeg ret sikker på at hun ville have tartar som jo er en rå bøf...
Det var det så ikke..
Rostbøf kommer af at folk ikke kan udtale roastbeef. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en bagerdisk hvor vi solgte sandwiches (bagt af bageren selv, self), bl.a. med roastbeef. Jeg var ved at rive hovedet af dem som bad om 'En búrger med rostbøf' ('burger' udtalt med samme u som 'udtalt'). Første gang jeg blev bedt om det var jeg nødt til at bede kunden om at pege. Og gjorde meget ud af at sige 'Nåååå, en sandwich med roastbeef'!
Det oprindelige navn (roastbeef) kommer jo af den måde den er tilberedt på. Ikke fordi bøffen ligner at den er rustet!
Det oprindelige navn (roastbeef) kommer jo af den måde den er tilberedt på. Ikke fordi bøffen ligner at den er rustet!
Alrekr (130) skrev:Dansk sprognævn kan ikke tillade eller ikke tillade noget. De kan tage stilling til om det skal i Retskrivningsordbogen, men den afspejler kun sproget, den definerer det ikke.
Det er så forkert. Se http://dsn.dk/om-os/sprognaevnets-opgaver/sprognae...
Det er DSN, som, ud fra sproget, definerer hvad der skal stå i retskrivningsordbogen... som så er definitionen for hvad der er korrekt dansk på skrift. Men de følger jo ikke altid kun sprogets udvikling. "Majonæse" er jo aldrig blevet stavet på den måde (indtil for nogle år siden) - man har blot besluttet at et besværligt fransk ord skulle inddrages i det danske sprog.
Forkert. Bare fordi et ord ikke står i retskrivningsordbogen, så betyder det ikke, at ordet ikke er dansk, eller optaget i det danske sprog. Ej heller kan det definere hvad ord betyder for mig. Det vises bedst i samspillet mellem børn/teenagere og voksne. Sproget udvikler sig hurtigere end voksne kan følge med. Og det udvikler sig også hurtigere end DSN kan følge med. Den nyeste retskrivningsordbog er fra 2001 - siger du virkelig, at det intet er sket i det danske sprog siden?
http://dsn.dk/sproghjaelp/retskrivningsordbogen
Der er en udgave fra 2001, og en fra 2012. Eftersom vi er i 2012, så må der være tale om en under udvikling. Det efterlader kun 2001-udgaven.
Et ord som 'skod' betyder, i retskrivningsordbogens ånd, at det er et skod fra noget (cigaretskod eks.) - men blandt unge kan noget være 'skod', dvs. noget lort. Siger du, at det ikke er en korrekt brug af ordet, bare fordi den brug opstod omkring 2003 og dermed ikke er med i den nyeste udgave af retskrivningsordbogen?
Der er en udgave fra 2001, og en fra 2012. Eftersom vi er i 2012, så må der være tale om en under udvikling. Det efterlader kun 2001-udgaven.
Et ord som 'skod' betyder, i retskrivningsordbogens ånd, at det er et skod fra noget (cigaretskod eks.) - men blandt unge kan noget være 'skod', dvs. noget lort. Siger du, at det ikke er en korrekt brug af ordet, bare fordi den brug opstod omkring 2003 og dermed ikke er med i den nyeste udgave af retskrivningsordbogen?
1) Som jeg sagde ved jeg, at DSN optager en hel del nye ord hvert år, så det er mig en gåde at retskrivningsordbogen ikke er opdateret siden 2001.
2) DSN optager ord, når de har opnået en større folkelig brug. Slang som "skod" har en tendens til kun at blive brugt og forstået af ungdommen og derfor sjældent bliver folkelig.
1) Som jeg sagde ved jeg, at DSN optager en hel del nye ord hvert år, så det er mig en gåde at retskrivningsordbogen ikke er opdateret siden 2001.
2) DSN optager ord, når de har opnået en større folkelig brug. Slang som "skod" har en tendens til kun at blive brugt og forstået af ungdommen og derfor sjældent bliver folkelig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.