mboost-dp1

Tysk flag i Danmark


Gå til bund
Gravatar #101 - terracide
11. jul. 2010 18:39
Saxov (99) skrev:
#98, og hvor i den artikel står der noget om at kommunikere på tværs af sprogbarriere.. ? den omhandler at snakke med folk man forstår.

Ja, jeg har "lært" tysk i folkeskolen, men som så mange andre, og måske endda også #1 - Så er mit tysk begrænset til "ein curry wurst" zwei beer" o.l. - Det kommer man ikke langt med til kulturel forståelse.

Så kan du sige, ja men tyskerne kan sikkert dansk, eller engelsk.
Odds for det er meget små.

Så tænk lige over vi ikke alle er sprog-orakler :)


Har mødt flere tyskere der kunne dansk ved den jyske vestkyst.
De er nemlig så "underlige" tyskere at hvis de kommer fast et sted på ferie år efter år...så lærer de sig sproget...
Gravatar #102 - FeedMe
11. jul. 2010 18:45
squad2nd (97) skrev:
#96
... eller den sandsynlige forklaring:

Danmark var besat, der var støjsendere sat op for at gøre det vanskeligt at høre udenlandske programmer, at lytte til udenlandske radio-programmer undtagen nazistiske var totalt forbudt... BBC havde en redaktion i England som illegalt sendte programmer på dansk. Dette var primært også for at sende illegale koder til modstandsbevægelsen i DK).


Åhh nej altså. Du er en af de der konspirationsnørder.
Har jeg forstået dig rigtigt - du mener at de engelske udsendelser lød som om de var på dansk pga. støj, som tyskerne lagde på? Nu må du altså bare stoppe. Tyskerne og englænderne var altså ikke venner - så din konspiration har vidtrækkende konsekvenser...
Gravatar #103 - Chewy
11. jul. 2010 19:06
@102

Come on!!
Der er ingen grund til at gøre dig selv dummere end du er...

Gør dig selv en tjeneste at læse lidt op på emnet, du kan evt. starte med http://da.wikipedia.org/wiki/Frihedsbudskabet og så kom tilbage når du tilnærmelsesvis ved hvad du snakker om.
Indtil da, gør du bare dig selv til grin... (og fortsæt da endelig med det hvis du vil, det er altid rart med billig underholdning)
Gravatar #105 - FeedMe
15. jul. 2010 21:22
MiniatureZeus (48) skrev:
Hvis vi vender tilbage til kolonihaverne, så tror jeg faktisk godt du kunne FORSAGE et hjertetilfælde eller to, hvis du smed et tysker flag op i stangen..


Så du mener at ulovlig flagning kan modvirke hjertetilfælde? Lyder sgu egentlig som et nyt vidundermiddel ;)
Gravatar #106 - skalla
21. jul. 2010 13:17
Hmmm er jeg den eneste der mangler en rating idioti til #102 ? ;o)

http://www.danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/befrielsesbudskabet-4-maj-1945/ skrev:
BBC udsendte gennem det meste af besættelsestiden illegale dansksprogede nyheder. Mod slutningen af krigen blev nyhederne mere og mere en del af den danske modstandskamp. Udsendelserne blev blandt andet afsluttet med forskellige telegrammer, udformet i kodesprog. Der blev her givet informationer til danske modstandsfolk om placering for nedkastning af f.eks. engelske våben.


det kan vidst ikke udpensles meget bedre end dette
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login