mboost-dp1

Tysk flag i Danmark


Gå til bund
Gravatar #51 - TheAvatar
5. jul. 2010 17:19
#44
Prøv at tage til Palæstina og flag med et Israelsk flag.
Tror ikke, at du skal brokke dig over, at kun få en reprimande herhjemme..
Gravatar #52 - MiniatureZeus
5. jul. 2010 18:18
TheAvatar (51) skrev:
#44
Prøv at tage til Palæstina og flag med et Israelsk flag.
Tror ikke, at du skal brokke dig over, at kun få en reprimande herhjemme..

Eller et dansk flag..
Gravatar #53 - Slettet Bruger [243345057]
5. jul. 2010 20:06
MiniatureZeus (48) skrev:
Hvis vi vender tilbage til kolonihaverne, så tror jeg faktisk godt du kunne forsage et hjertetilfælde eller to, hvis du smed et tysker flag op i stangen..


Plejehjemmet
Gravatar #54 - Adagio
6. jul. 2010 09:09
Jeg må da ærligt indrømme at jeg ikke kan se problemet i at flage med et andet flag end det lands flag man nu er med i
Jeg vil dog sige at hvis Joe der er født og opvokset i Baconia, men bor nu i Danmark og hver dag flagrer med det Baconianske flag, så kunne det da godt være at han skulle flytte tilbage igen. Hvis han er så glad for sit hjemland, hvorfor bor han der så ikke?

Men at nogle tyskere der er på ferie i Danmark flagrer med det tyske flag, ser jeg ikke som noget problem. At spilde politiets tid på at få dem til at fjerne det flag ser jeg dog som et problem
Gravatar #55 - Rasmus064
6. jul. 2010 16:33
Hvorfor er det spild af tid at politiet gøre deres arbejde?
Det måske ikke slemt nok til at sende urobetjente ud, men hvis det er ulovligt at flage med et andet flag en det danske. Hvorfor skal politiet så ikke gøre noget ved det?
Gravatar #56 - Systran
6. jul. 2010 16:40
Adagio (54) skrev:
Jeg må da ærligt indrømme at jeg ikke kan se problemet i at flage med et andet flag end det lands flag man nu er med i
Jeg vil dog sige at hvis Joe der er født og opvokset i Baconia, men bor nu i Danmark og hver dag flagrer med det Baconianske flag, så kunne det da godt være at han skulle flytte tilbage igen. Hvis han er så glad for sit hjemland, hvorfor bor han der så ikke?

Men at nogle tyskere der er på ferie i Danmark flagrer med det tyske flag, ser jeg ikke som noget problem. At spilde politiets tid på at få dem til at fjerne det flag ser jeg dog som et problem


Hvis jeg havde haft boet i Baconia, havde jeg helt klart flaget med det!
Gravatar #57 - TheAvatar
6. jul. 2010 20:43
Måske at der rykker 2 betjente ud er lidt i overkanten, men måske et venligt telefonopkald eller hvis der lige er en vogn 2 kilometer derfra, så kunne de da også godt lige slå en tur forbi.

Men jeg er enig i, at loven skal opretholdes, men der skal også være mening med galskaben, og jeg ser, som flere andre, også at politiet tager sig af vigtigere opgaver en sådan en, men regler er regler.
Gravatar #58 - MiniatureZeus
6. jul. 2010 21:37
Ring ind og sig du mistænker dem for terror.. så går det noget hurtigere og tyskerne for en dejlig og sjov oplevelse af at være turist i Danmark, hvilket forhåbentlig gør at de ikke kommer til Danmark en anden gang..
Altså win-win-win
Gravatar #59 - Chewy
6. jul. 2010 22:08
Som udgangspunkt kunne jeg ikke være mere ligeglad hvilket viskestykke folk vælge at sætte for enden af deres hvidmalede fallossymboler.

Men så længe at der stadig er territorielle(sp) krav der bliver afgjort efter hvilket land der flager der, så kan jeg forstå behovet for lovgivning...
Gravatar #60 - trylleklovn
6. jul. 2010 22:34
gnarfsan (45) skrev:
Nej, og du har heller ikke retten til at køre for stærkt, kalde politiet svin osv. Danmark er åbent men ikke lovløst.


Nu må han sådan set køre så stærkt han har lyst til på sin egen grund.
Gravatar #61 - gnаrfsan
6. jul. 2010 22:43
trylleklovn (60) skrev:
Nu må han sådan set køre så stærkt han har lyst til på sin egen grund.

Så kører man jo ikke for stærkt, vel? ;-)
Gravatar #62 - Prime-Mover
6. jul. 2010 23:34
Cloud02 (49) skrev:
noramskull (44) skrev:
Det er da fuldstændig åndssvagt med sådanne flagregler.

Hvis jeg har lyst til at have det tyske/norske/svenske flag hejst i min baghave, så har jeg fandme også retten til det, så længe det foregår på min grund.

Eller det er måske Kina jeg bor i?

Det flag du hejser viser hvor din loyalitet ligger og til hvem du afgiver suværenitet.
Andre flag end det danske kan ikke accepteres.

Jeg er ikke nationalistisk eller etno-centrisk, eller på anden måde "Danmark er bedre end andre", men lige præcis denne her, med et andet lands flag vil jeg ikke acceptere, og forventer heller ikke at andre lande gør. Det handler ganske enkelt om suværenitet.


For det første: Hvem bestemmer hvad jeg viser ved at hænge et flag op? Der kan være en million forskellige grunde til dette udover at udvise suverænitet, f.eks. at vise man holder med tyskerne i fodbold.
For det andet: tror du nogen i 2010 pludselig bliver i tvivl omkring hvilket land de befinder sig i blot fordi de ser et tysk flag i en kolonihaveflagstang?

For mig skyld kan folk hænge hvad som helst op i flagstængerne (samt tørre røv i eller brænde dannebrog og andre DF Klenodier såfremt de ønsker).
Gravatar #63 - terracide
7. jul. 2010 03:09
#62:
Du skal brænde dit flag, du må ikke smide det ud...men lad være med at fortælle det til folk i mellemøsten, de vil blive kede af at høre at de behanlder flaget korrekt ved at afbrænde det efrter at have trampet på det...

Terra - Og så igen,...man kunne nok få nogle sweet tears fra tåberne...
Gravatar #64 - Adagio
7. jul. 2010 07:24
Rasmus064 (55) skrev:
Hvorfor er det spild af tid at politiet gøre deres arbejde?


Måske fordi politiet har travlt nok i forvejen, så de ikke kan klare deres højprioritets opgaver, hvis de spilder tid med at lave de små-opgaver der ikke gør nogen forskel

Politiet har for travlt med at fange dem der lige lavede indbrud i fem huse i træk fordi de skulle køre ud til et sommerhuskvarter for at give folk bøde for at flagre med tyske flag
Gravatar #65 - Jonasee
7. jul. 2010 07:29
Adagio (64) skrev:
Måske fordi politiet har travlt nok i forvejen, så de ikke kan klare deres højprioritets opgaver, hvis de spilder tid med at lave de små-opgaver der ikke gør nogen forskel

Politiet har for travlt med at fange dem der lige lavede indbrud i fem huse i træk fordi de skulle køre ud til et sommerhuskvarter for at give folk bøde for at flagre med tyske flag


Det kan meget vel passe, men bør vi ikke lade politiet prioriter om det er vigtigt eller ikke er.
Gravatar #66 - Bllets
7. jul. 2010 07:49
Adagio (64) skrev:
Måske fordi politiet har travlt nok i forvejen, så de ikke kan klare deres højprioritets opgaver, hvis de spilder tid med at lave de små-opgaver der ikke gør nogen forskel

Politiet har for travlt med at fange dem der lige lavede indbrud i fem huse i træk fordi de skulle køre ud til et sommerhuskvarter for at give folk bøde for at flagre med tyske flag


Hvis det er sagen, så er det jo så simpelt som at der simpelthen er noget galt i det dansk land.

Brud af loven er brud af loven, og burde anmeldes til politiet, som burde checke op på det.

Men når vi har klima møder og halvdelen af korpset skal afspadsere, samtidig med man mangler politi generelt, så kan det jo kun gå galt.
Gravatar #67 - Chewy
7. jul. 2010 18:48
Nu hænger det således sammen, at hvis man ikke hævder sin suverænitet. Så har man ikke ret til den.
Så ifølge international lov, så ville Danmark faktisk blive tysk land, hvis størstedelen af landet flagede med tysk flag, og hvis den danske stat ikke gjorde noget ved det.

At man så i praktisk højst sandsynligt ville ordne det via FN, og evt. give dispensation eller lign.
Men som det er nu, så bliver den danske stat nød til at hævde deres suverænitet...
Gravatar #68 - noramskull
7. jul. 2010 20:17
Chewy (67) skrev:
Nu hænger det således sammen, at hvis man ikke hævder sin suverænitet. Så har man ikke ret til den.
Så ifølge international lov, så ville Danmark faktisk blive tysk land, hvis størstedelen af landet flagede med tysk flag, og hvis den danske stat ikke gjorde noget ved det.

At man så i praktisk højst sandsynligt ville ordne det via FN, og evt. give dispensation eller lign.
Men som det er nu, så bliver den danske stat nød til at hævde deres suverænitet...


Jeg tager mig til hovedet nogle gange. Det er simpelthen bare for barnligt.
Gravatar #69 - Prime-Mover
7. jul. 2010 22:50
Chewy (67) skrev:
Nu hænger det således sammen, at hvis man ikke hævder sin suverænitet. Så har man ikke ret til den.
Så ifølge international lov, så ville Danmark faktisk blive tysk land, hvis størstedelen af landet flagede med tysk flag, og hvis den danske stat ikke gjorde noget ved det.

At man så i praktisk højst sandsynligt ville ordne det via FN, og evt. give dispensation eller lign.
Men som det er nu, så bliver den danske stat nød til at hævde deres suverænitet...


Hvilken international lov refererer du til her? Jeg har aldrig hørt at flagtælling har noget som helst med suverænitet at gøre. Selv hvis alle i det danske land i morgen hængte et tysk flag op i flagstangen, ville dette være fuldstændigt ubetydeligt så længe vort lands grænser var internationalt anerkendte (f.eks. i FN) og/eller hvis voldsmonopolet (staten) havde de facto magt i landet - i.e. reelt set er et voldsmonopol.
Gravatar #70 - arne_v
7. jul. 2010 23:39
Chewy (67) skrev:
Nu hænger det således sammen, at hvis man ikke hævder sin suverænitet. Så har man ikke ret til den.


Det er vist rigtigt nok.

Chewy (67) skrev:
Så ifølge international lov, så ville Danmark faktisk blive tysk land, hvis størstedelen af landet flagede med tysk flag, og hvis den danske stat ikke gjorde noget ved det.


Det er så tilgengæld noget sludder.

Håndhæve sin suverænitet og flag regler har ikke meget med hinanden at gøre.
Gravatar #71 - DiZaster
8. jul. 2010 08:37
Inden man snakker om at sende uro betjente og what not ud til tyskerne, så er der vel en landbetjent tilknyttet området?

Han laver jo alligevel ikke andet end at lede efter bortløbne husdyr, løfte en pegefinger af Brian på hans kanllert osv... Så han kunne vel ligeså godt hoppe ind i sin Ford Focus, og på gebrokkent tysk forklare tyskerne reglerne for flaghejsning i Danmark, alt imens han sludrer om vejret.

Værre er det vist heller ikke.
Gravatar #72 - Bllets
8. jul. 2010 08:44
#71
Han afspadsere desværre, da han var inde og arbejde ved klimamødet eller noget andet. Ellers er han blevet flyttet eller fyret.

Jeg boede førhen i et lille hul af en by, hvor der var 2 betjente, grundet besparelser blev den ene fyret og den anden flyttet til Odense. Nu er det eneste politi i 'hulet' når politiet fra Odense kører igennem, hvilket er alt fra 0 til 1 gang om ugen.

Jeg tvivler egentlig der er så mange landbetjente mere, tak for den fantastiske reform, har ikke været andet end fantastisk!
Gravatar #73 - MiniatureZeus
8. jul. 2010 09:10
Bllets (72) skrev:
Jeg tvivler egentlig der er så mange landbetjente mere, tak for den fantastiske reform, har ikke været andet end fantastisk!

Er faktisk ikke direkte på grund af reformen, men fordi at der ikke er nogle nye politibetjente, der gider at bo og arbejde i provinsen.. Læg det sammen med, at omkring 80 pct. af de nuværende landbetjente (vidst omkring 250 stks i alt) snart går på pension og du har grunden til, at salget af citronmåner i provinsen er faldet så meget..
Gravatar #74 - Chewy
8. jul. 2010 16:03
@69 & 70

Kan i huske Hans Ø??

Den 20. september [2005] bliver den danske og canadiske udenrigsminister på et møde i New York enige om at flagkrigen omkring Hans Ø skulle bringes til ophør.

http://da.wikipedia.org/wiki/Hans_Ø

Flagkrigen bestod i at Danmark og Canada skiftevis tog til Øen og satte deres flag, for at kunne hævde sin suverænitet over øen, og dermed også øen undergrund og farvandet omkring...

I følgende artikel udtaler Per Stig Møller sig omkring at han mener at man bør finde en anden måde at kræve hævd over et territorie.
http://politiken.dk/indland/article380400.ece

Efter at Nordpolen har været i centrum for flere mere eller mindre fantasifulde aktioner hen over sommeren, tager Danmark nu initiativ til, at de fem lande omkring Polhavet for første gang sætter sig sammen for at diskutere problemerne og blive enige om en fælles køreplan, skriver Jyllands-Posten.

Udenrigsminister Per Stig Møller (K) har sammen med den grønlandske landsstyreformand, Hans Enoksen, sendt et brev til Norge, USA, Canada og Rusland og inviteret dem til konference i Ilusissat 27.-29. maj.

Hensigten er, at de fem lande skal blive enige om, at opdelingen af Polhavet skal ske på fredelig vis, og at kræfterne bruges bedre på at bekæmpe klimaforandringer end på at bekæmpe hinanden.

Flag er ingen løsning
»Det kan ikke nytte noget, at det arktiske område fordeles efter, hvem der kommer først og planter flaget. At sende en forsvarsminister til Hans Ø, eller at russerne planter flag under Nordpolen, er ikke måden at løse det på«, siger Per Stig Møller
.


Gravatar #75 - themuss
8. jul. 2010 16:07
Hvorfor er det at INGEN foreslår #0 lige tager kontakt til de pågældende SELV og forklarer dem flagreglerne i Danmark?

Kald det kulturel udveksling. Det er sådan man undgår krige.

...Gå nu bare over og tal med dem :)
Gravatar #76 - Slettet Bruger [243345057]
8. jul. 2010 17:08
themuss (75) skrev:
Det er sådan man undgår krige


eftersom krig = udvikling af nyt tech så elsker newz krig :)
Gravatar #77 - squad2nd
8. jul. 2010 22:14
#75

Gå nu bare over og tal med dem :)


Kulturel udveksling? Hippie... Det er bare en tysker, ikke en familie fra Ramallah.

Desuden, så regner jeg stærkt med at flaget er pillet ned efter deres ringe indsats for et par dage siden i fodbold.

#76
Word!
Gravatar #78 - themuss
8. jul. 2010 22:16
squad2nd (77) skrev:
Det er bare en tysker
Hvilket sådan set også er min pointe.
Gravatar #79 - FeedMe
9. jul. 2010 16:31
Der er kommet mange fine bud på hvad hele flagdebatten handler om. Her er den rigtige version og jeg tager bare det som står i loven:

De almindelige regulativer - som ikke er loven - siger at man ikke må flage med fremmede flag.

Men det som helt eksakt står i loven er at forbudte flag indebærer kongeflaget - medmindre man er kongelig - hele flag om natten. Herfra bliver det lidt mere kompliceret. Vimpler kan bruges døgnet rundt. Man kan flage med flag fra alle nationaliteter når blot det flagende flag er fra et land med udpræget realitetssans, at vi ikke har været i krig med dem i 30år og at halvdelen af dem, som er her ENTEN ikke får penge fra vores stat eller har undladt at lære dansk.

Derfor må tyskere gøre som de vil, da deres indtægter hidrører fra fremmed instans iforhold til den danske stat og øvrighed.

Folk fra muslimske lande må dog ikke, da de både overtræder realitetsprincippet, den nationale integritet og forbryder sig imod "dobbeltstatshedsklausulen".
Gravatar #80 - Word
9. jul. 2010 17:52
squad2nd (77) skrev:
#76
Word!

Yes?
Gravatar #81 - MiniatureZeus
9. jul. 2010 18:57
FeedMe (79) skrev:
Der er kommet mange fine bud på hvad hele flagdebatten handler om. Her er den rigtige version og jeg tager bare det som står i loven:

De almindelige regulativer - som ikke er loven - siger at man ikke må flage med fremmede flag.

Men det som helt eksakt står i loven er at forbudte flag indebærer kongeflaget - medmindre man er kongelig - hele flag om natten. Herfra bliver det lidt mere kompliceret. Vimpler kan bruges døgnet rundt. Man kan flage med flag fra alle nationaliteter når blot det flagende flag er fra et land med udpræget realitetssans, at vi ikke har været i krig med dem i 30år og at halvdelen af dem, som er her ENTEN ikke får penge fra vores stat eller har undladt at lære dansk.

Derfor må tyskere gøre som de vil, da deres indtægter hidrører fra fremmed instans iforhold til den danske stat og øvrighed.

Folk fra muslimske lande må dog ikke, da de både overtræder realitetsprincippet, den nationale integritet og forbryder sig imod "dobbeltstatshedsklausulen".

Kilde?
Gravatar #82 - FeedMe
9. jul. 2010 21:35
MiniatureZeus (81) skrev:

Kilde?


Jo tak - men kun hvis du tør ;)
Gravatar #83 - Norrah
9. jul. 2010 22:20
#80 -1
Gravatar #84 - fidomuh
9. jul. 2010 23:31
#60

Nu må han sådan set køre så stærkt han har lyst til på sin egen grund.


Not really.
Saavidt jeg husker er der nogle ret specifikke regler for hoejhastighedskoersel paa egen grund.

Blandt andet omkring sikkerhedsforanstaltninger og tilladelser, etc.

Dertil kommer saa ogsaa regler om offentligt tilgaengelige omraader, som en privat vej fx vil ligge under, medmindre der er lukket hegn rundt om :)

Men altsaa, petitesser!

#Topic

Det er ret simpelt.

Vimpler - do as you fucking please.
Flag - Danmark skal flages oeverst og ellers 'do as you please'.

Dette gaelder dog kun flagstaenger paa 10m og over, saa er flagstangen 9 meter og 99cm, kan han flage med tyske farver doegnet rundt, uden nogen kvaler. :)
Gravatar #85 - MiniatureZeus
10. jul. 2010 00:18
fidomuh (84) skrev:
Saavidt jeg husker er der nogle ret specifikke regler for hoejhastighedskoersel paa egen grund.

Mener at der skal gøres så ledes at 'offentligheden' ikke skal have mulighed for at komme til skade, hvilket jo vil sige at området skal være hegnet ind eller der skal være en form for overvågning..

Loven var oppe og vende, da en gruppe unge i København havde fået lov af en stor virksomhed (en cement fabrik eller sådan noget ligene) til at køre gaderæs, men de kunne ikke få tilladelse fra politiet, da DASU ikke ville optage den forening de havde oprettet til formålet, da DASU ikke mente de brugte forsvarlig afspærring og rigtige officials, selvom det var samme slags afspærring der bliver brugt til danske bl.a. rallye events og at officialsne var fra den svenske pendant til DASU..
Gravatar #86 - fidomuh
10. jul. 2010 00:20
#85

Praecis.

Dertil kommer saa forskellige regler alt efter hvilke hastigheder og 'baner' man oensker at koere paa, etc. :D
Gravatar #87 - noramskull
10. jul. 2010 09:06
#86

Det overrasker vel ikke nogen, alt hvad der er sjovt er ulovligt i Danmark.

Det overrasker mig til gengæld at man ikke må flage med hvad man vil, for så sjovt er det vel heller ikke?
Gravatar #88 - fidomuh
10. jul. 2010 12:02
#87

Det er ikke ulovligt, du skal bare have tilladelser.

Det er ogsaa sjovt at loebe rundt og kaste med haandgranater paa stroeget, men jeg tror ikke det er fordi det er sjovt, at det er ulovligt :D
Gravatar #89 - FeedMe
10. jul. 2010 14:21
fidomuh (88) skrev:
#87
Det er ogsaa sjovt at loebe rundt og kaste med haandgranater paa stroeget, men jeg tror ikke det er fordi det er sjovt, at det er ulovligt :D


Kan du finde en lov der forbyder den slags?
Gravatar #90 - terracide
10. jul. 2010 14:46
Gravatar #91 - fidomuh
10. jul. 2010 16:06
#89

Kan du finde en lov der forbyder den slags?


... Ja?
WTF?

Der er vel en 30-40-100 stykker imod det?
Gravatar #92 - fidomuh
10. jul. 2010 16:07
#90

Saavidt jeg husker er der ogsaa regler om spraengstoffer, deres brug, haandgranater specifikt (i forbindelse med militaert udstyr), etc.

Der er vist ogsaa noget imod at kaste med ting i taet befaerdede omraader, etc :D
Gravatar #93 - Cloud02
10. jul. 2010 18:25
FeedMe (79) skrev:
Der er kommet mange fine bud på hvad hele flagdebatten handler om. Her er den rigtige version og jeg tager bare det som står i loven:

De almindelige regulativer - som ikke er loven - siger at man ikke må flage med fremmede flag.

Men det som helt eksakt står i loven er at forbudte flag indebærer kongeflaget - medmindre man er kongelig - hele flag om natten. Herfra bliver det lidt mere kompliceret. Vimpler kan bruges døgnet rundt. Man kan flage med flag fra alle nationaliteter når blot det flagende flag er fra et land med udpræget realitetssans, at vi ikke har været i krig med dem i 30år og at halvdelen af dem, som er her ENTEN ikke får penge fra vores stat eller har undladt at lære dansk.

Derfor må tyskere gøre som de vil, da deres indtægter hidrører fra fremmed instans iforhold til den danske stat og øvrighed.

Folk fra muslimske lande må dog ikke, da de både overtræder realitetsprincippet, den nationale integritet og forbryder sig imod "dobbeltstatshedsklausulen".

Det er altid rart med sådan nogle gode veldokumenterede indlæg!
Gravatar #94 - terracide
10. jul. 2010 20:19
#91:
Reglmenterne i fredstid fylder et par skabe...i krigstids ikke engang en hylde.
Gravatar #95 - squad2nd
11. jul. 2010 15:24
"Her er London, her er London - I dette øjeblik meddeles det, at Montgomery har oplyst, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og i Danmark har overgivet sig. Her er London. Vi gentager: Montgomery har i dette øjeblik meddelt, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og Danmark har overgivet sig."

... med andre ord, Tyskerne har taget deres flag ned igen.
Gravatar #96 - FeedMe
11. jul. 2010 15:55
squad2nd (95) skrev:
"Her er London, her er London - I dette øjeblik meddeles det, at Montgomery har oplyst, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og i Danmark har overgivet sig. Her er London. Vi gentager: Montgomery har i dette øjeblik meddelt, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og Danmark har overgivet sig."


Hah hvor naivt. Det er det største scam EVER! Hvis den transmission virkelig kom fra London, så talte de sgu nok engelsk smarte?!
Gravatar #97 - squad2nd
11. jul. 2010 16:16
#96

Du har ret!! Og hvis de sendte fra London, hvorfor sendte de så ikke budskabet i HDTv kvalitet, en flash-stream på websiderne og sendte en email ud til alle på "Frit-Denmarks" maillingliste?

... eller den sandsynlige forklaring:

Danmark var besat, der var støjsendere sat op for at gøre det vanskeligt at høre udenlandske programmer, at lytte til udenlandske radio-programmer undtagen nazistiske var totalt forbudt... BBC havde en redaktion i England som illegalt sendte programmer på dansk. Dette var primært også for at sende illegale koder til modstandsbevægelsen i DK).

terracide: World War 2 n00b! Wtf! LOL!
Gravatar #99 - Saxov
11. jul. 2010 17:20
#98, og hvor i den artikel står der noget om at kommunikere på tværs af sprogbarriere.. ? den omhandler at snakke med folk man forstår.

Ja, jeg har "lært" tysk i folkeskolen, men som så mange andre, og måske endda også #1 - Så er mit tysk begrænset til "ein curry wurst" zwei beer" o.l. - Det kommer man ikke langt med til kulturel forståelse.

Så kan du sige, ja men tyskerne kan sikkert dansk, eller engelsk.
Odds for det er meget små.

Så tænk lige over vi ikke alle er sprog-orakler :)
Gravatar #100 - gentox
11. jul. 2010 17:23
FeedMe (96) skrev:
squad2nd (95) skrev:
"Her er London, her er London - I dette øjeblik meddeles det, at Montgomery har oplyst, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og i Danmark har overgivet sig. Her er London. Vi gentager: Montgomery har i dette øjeblik meddelt, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og Danmark har overgivet sig."


Hah hvor naivt. Det er det største scam EVER! Hvis den transmission virkelig kom fra London, så talte de sgu nok engelsk smarte?!

#96
Øhm ok, jeg snupper din åbenlyse bait.
Hvorfor skulle en Englænder ikke kunne tale dansk?
Eller at det var en fordel på tidspunktet, når størstedelen af Danmark, faktisk lidt som i dag, enten ikke talte Engelsk eller havde evnerne.

Forskellen er så at der er en masse i dag der TROR de kan tale et ordentligt Engelsk.

Men netop det at du tror at den pågældende radio optagelse ikke er autentisk, får mig til at tvivle på det danske skolevæsen, og IQ niveauet generelt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login