mboost-dp1

Tysk flag i Danmark


Gå til bund
Gravatar #1 - squad2nd
3. jul. 2010 01:48
Hej!

På vej i sommerhus, så jeg at der til min store gru, på en sommerhusgrund var hængt et tysk flag op i en flagstang!

Jeg tror ikke de har fået tilladdelse til det. Hvad gør jeg, og har jeg som dansker pligt og ret til at anmelde dem til politiet, for at skænde vores danske lebensraum?
Gravatar #2 - Rasmus064
3. jul. 2010 01:53
Ring 114 og spørg.
Det er vist okay at have et andet flag hængende så længe dannebrug hænger øverst, men er dog ikke helt sikker.
Gravatar #3 - squad2nd
3. jul. 2010 02:09
#2

Der er bestemt ikke noget Dannebrog der hænger øverst. (mærkelig flagstang ellers).
Udelukkende en hvid pind og et tysk flag!

(ja jeg ved jeg er smålig...)
Gravatar #4 - Rasmus064
3. jul. 2010 02:15
Kan ikke finde nogle officiel side, men det jeg fandt siger at de må hvis de har fået tilladelse af politimesteren.
Prøv at ring 114, vi kan jo ikke have at en fremmed magt begynder at gøre krav på dansk territorium.
Gravatar #5 - gentox
3. jul. 2010 03:54
Der er flagregler, ikke bare for hvilket flag der må være, men også i hvilke tidsrum og hvordan det skal behandles.

Når det så er sagt, damn i er smålige.
Gravatar #6 - squad2nd
3. jul. 2010 03:58
#5

Rulez R Rulez!
Gravatar #8 - MiniatureZeus
3. jul. 2010 09:06
Ej, tag dig dog lige sammen!!
Politiet skal da ikke belemres med sådan noget.. Tag derimod fat i en økse eller kædesav og fæld den lorte flagstang selv! Helst således at den lander ned i huset! Kanonslag kan også, med fordel, bruges..
Gravatar #9 - dkbooster
3. jul. 2010 09:20
Men de ville nok alligevel have noget at fortælle når de kom hjem, hvis der kom en politibil og bad dem om at pille flaget ned ;)
Gravatar #10 - Ndrskv
3. jul. 2010 09:37
Jeg er lige kommet hjem efter en uge i Bulgarien... På samtlige hoteller og feriehuse dernede vrimlede det med flag af alle afskygninger... Folk er på ferie, der er VM og så vil de gerne vise deres støtte/loyalitet/nationalitet/whatever...

Lad dog børnene...

Og lad for guds skyld vær' med at blande politiet ind i noget så banalt... Lad dem bruge deres tid på noget vigtigere...
Gravatar #11 - noramskull
3. jul. 2010 10:19
Jeg synes du skal anmelde det. Som dansker er det f.eks. også ulovligt at være iført den tyske nationaldragt.

Jeg er i hvert fald før blevet anholdt i en SS uniform dernede.
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
3. jul. 2010 13:17
Skal vi ikke bare gøre som vi plejer? Overgive os og underkaste os til dem.

Det er den danske vej!
Gravatar #13 - KC
3. jul. 2010 13:59
Du skal brænde flagstangen og pisse på asken. Det står i loven!
Gravatar #14 - Ronson ⅍
3. jul. 2010 16:00
Meld dem til politiet, og meld alle dem der siger du ikke skal. De er også pisse kriminelle.
Gravatar #15 - Geekalot
3. jul. 2010 16:16
#1 seriøs har du ikke andet at gi dig til at blive sure over en tysker flager med hans flag, vilket er på grund af de er videre i fodbold.
Du har ferie ? så hold dog ferie :)
Gravatar #16 - Norrah
3. jul. 2010 16:19
#15 Det er folk som dig der er skyld i tyske hændelser i 1914 og 1939.
Gravatar #17 - Zeales
3. jul. 2010 17:12
National stolthed, ja tak!
Gravatar #18 - Geekalot
3. jul. 2010 17:19
lol #16 din kommentar siger hvis mere om dig haha
Gravatar #19 - Norrah
3. jul. 2010 17:28
#18 Jeg holder nu stadig på det er dig!
Gravatar #20 - Geekalot
3. jul. 2010 17:30
rofl
Gravatar #21 - gentox
3. jul. 2010 17:47
Comicom (17) skrev:
National stolthed, ja tak!

udover kamp om ressourcer, som er særdeles aktuelt, så er religion og overlegen national stolthed de hyppigste årsager til krig.

Udover det første punkt, som af mange årsager desværre kan være en nødvendighed, så er jeg hverken religiøs, eller besidder en påtrængende nationalitets følelse.
Gravatar #22 - Windcape
3. jul. 2010 18:12
Hvis det kun er i dag, er det helt ok, fordi så er det pga. fodbold, og så kan vi vist godt se igennem fingerne med det.

Men hvis det stadig hænger der i morgen, så bør du anmelde det. Det er flagregler, og loven er ens for alle.

Man kan også stadigvæk få bøder for at flage efter solnedgang osv. Så hvis danskerne skal overholde loven, så skal turisterne også.
Gravatar #23 - Cloud02
3. jul. 2010 19:32
Nu lavede han nyheden i nat, så det kan næppe have været pga. fodboold.

Windcape (22) skrev:
Man kan også stadigvæk få bøder for at flage efter solnedgang osv.

Err.. what?
Det er da blot en faux pas svjv.
Gravatar #24 - Jakob Jakobsen
3. jul. 2010 19:46
http://www.klauber-flag.dk/pages.asp?page=5b2 skrev:
Flagning om natten
Et flag på over 100 cm. i længden, må aldrig være hejst efter solnedgang, medmindre det er særlig kraftigt belyst.

Flag der i længden måler 100 cm. og derunder, betragtes som gæsteflag, og må gerne hænge døgnet rundt uden særlige belysning. Dette er til stor hjælp for især hoteller, restaurationer og campingpladser, der ikke bruger særlig høje stænger og derfor ikke behøver at nedtage flagene hver dag.
Gravatar #25 - Ronson ⅍
3. jul. 2010 20:07
^ skrev:
En mislykket flaghejsning kan være en pinlig oplevelse, som man ikke bør udsætte sig selv for.

Oh yes!
Gravatar #26 - gnаrfsan
3. jul. 2010 20:24
Det er ulovligt, men også lidt ligegyldigt, imo. Vi skal bare være glade for at de gider at tage herop og købe gamle varer til overpriser i den lokale sommerhus-købmand.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
3. jul. 2010 20:24
Tror der er flere kolonihavemennesker der ville være klar til at udøve dødsstraf, hvis man ikke overholde flagreglerne!
Gravatar #28 - Jakob Jakobsen
3. jul. 2010 20:29
#27

Mange kolonihavehusejere er vist også skabsnazister.
"Ordnung muss sein" er deres hovedmotto og dem der kommer til at male deres kolonihavehus i en farve 2% lysere end andres, kommer til at fortryde det. Og der er dødsstraf for at klippe sin hæk eller græs 2 dage for sent.
Gravatar #29 - Windcape
3. jul. 2010 20:41
gnarfsan (26) skrev:
Det er ulovligt, men også lidt ligegyldigt, imo.
Hvis det er ligegyldigt, så bør vi ændre loven.

Fordi så kan vi jo have diverse flag fra mellemøsten flagrende over diverse gettoer i det Danske Land, det ville jo være fantastiske ikke?

Tyskerne har helt sikkert samme regler som vi har. Og du kan være sikker på at deres politik er mindre overbærende end det Danske.

Så der er absolut ingen grund til ikke at anmelde det. Så for turisten en bøde, og vi for penge i statskassen!
Gravatar #30 - gnаrfsan
3. jul. 2010 20:43
Windcape (29) skrev:
Hvis det er ligegyldigt, så bør vi ændre loven.

Det er et enkelt tilfælde. Selvfølgeligt skal det ikke være lovligt, men Danmark behøver jo heller ikke at være en politistat.
Gravatar #31 - Windcape
3. jul. 2010 20:52
#30

Vi er vel heller ikke en politistat, hvis vi anmelder en overtrædelse af loven. Det er så op til det lokale politi at bestemme hvad der skal gøres ved det.

Sandsynligt ringer de bare til adressen, og forklare dem reglerne, og så er det det.
Gravatar #32 - Cloud02
3. jul. 2010 21:06
#24
Kutyme != lov.
Giv mig en lovtekst.

Hvis du flager om natten, flager du for fanden som man siger. Men det er ikke ulovligt.
Det her er hvad jeg finder når jeg søger efter "flagning" på retsinfo: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0900.aspx?s2...
Gravatar #33 - noramskull
3. jul. 2010 21:43
Hvorfor har man i det hele taget flagregler?
Gravatar #34 - Rasmus064
3. jul. 2010 21:57
noramskull (33) skrev:
Hvorfor har man i det hele taget flagregler?

tradition / overtro
Gravatar #35 - nubus
3. jul. 2010 22:35
noramskull (33) skrev:
Hvorfor har man i det hele taget flagregler?


Flag er symboler på nationer - og ved at smække et tysk flag op, så markerer man at det er tysk område. Danmark er ikke tysk område.

Ellers kan man sådan set gøre hvad man har lyst til inkl. at lade Dannebrog blive hængende om natten. Der er jo heller ingen lovgivning som forbyder at du bøvser højlydt i kirken eller har din iPod på.
Gravatar #36 - gnаrfsan
3. jul. 2010 23:44
Hmmm her står at det skal tages ned:
https://www.borger.dk/Emner/politi-retsvaesen-fors...
Gravatar #37 - gentox
4. jul. 2010 04:14
#36

Tror næppe der er tvivl om at det er imod flagreglerne at hejse det tyske flag, men i vores tid skal man vist være meget nidkær omkring nationen for at det kan gå en på.

I øvrigt fandt jeg et ret interessant tidligere Kejserligt(Tysk) Romersk krigsflag, minder det jer om noget?
Gravatar #38 - Jonasee
4. jul. 2010 05:33
#37

Synes nu det ligger tætter på det Sweiziske end det danske.
Gravatar #39 - gentox
4. jul. 2010 06:37
#38
De er alle nært beslægtede, men det Schweiziske er kvadratisk og går ikke ud til kanten.

Det gør både det danske plus det gamle germansk/romerske flag, som også er baseret på en rektangel.

Så synes nu at det har langt mere til fælles med det danske.
Gravatar #40 - Windcape
4. jul. 2010 10:25
gentox (37) skrev:
minder det jer om noget?
http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Roman_Empire

Det ville være helt normal viden, hvis ikke at man kun fokuserede på at undervise i 2. verdenskrigs historie i folkeskolen.

Også se http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Germany#Medie...

Deres krigsflag ser sjovt bekendt ud :)
Gravatar #41 - bjerh
4. jul. 2010 13:09
#39 Hollands gamle føderale flag, var også som de danske. Når man ser gamle billeder af soldater fra middelalderen, med skjolde der er prydet med Dannebrog, er det højst sandsyneligvis istedet hollændere end danskere.

Dannebrog blev ikke bare kastet ned fra himlen ved Lyndanisse... Hvis man skulle tro på den slags!
Gravatar #42 - MiniatureZeus
4. jul. 2010 13:11
bjerh (41) skrev:
Dannebrog blev ikke bare kastet ned fra himlen ved Lyndanisse... Hvis man skulle tro på den slags!

Landsforræder!
Gravatar #43 - Windcape
4. jul. 2010 14:40
bjerh (41) skrev:
Når man ser gamle billeder af soldater fra middelalderen, med skjolde der er prydet med Dannebrog, er det højst sandsyneligvis istedet hollændere end danskere.
Eller tyskere, eller hvilket som helst andet land der var konverteret til kristendommen.

Flaget ofte representerede korset. Og derfor var også krigsflag for tyskland i en længere periode (se forrige link).

Men Dannebrog er nu engang de ældste flag til at representere en nation. Så vi bør holde vores flagskik højt.

Se også http://en.wikipedia.org/wiki/File:Malta_Knights.jp...
Gravatar #44 - noramskull
5. jul. 2010 06:14
Det er da fuldstændig åndssvagt med sådanne flagregler.

Hvis jeg har lyst til at have det tyske/norske/svenske flag hejst i min baghave, så har jeg fandme også retten til det, så længe det foregår på min grund.

Eller det er måske Kina jeg bor i?
Gravatar #45 - gnаrfsan
5. jul. 2010 06:56
noramskull (44) skrev:
så har jeg fandme også retten til det

Nej, og du har heller ikke retten til at køre for stærkt, kalde politiet svin osv. Danmark er åbent men ikke lovløst.
Gravatar #46 - kimx
5. jul. 2010 07:07
#44

I følge linket i #7 så må du gerne flage med både det norske og de svenske flag.
Gravatar #47 - noramskull
5. jul. 2010 07:12
#45

Jeg sætter ikke nogle liv i fare ved at sætte et bestemt flag op, og ja, jeg synes egentlig at jeg burde have retten til at kalde politiet nogle svin.

Men hvis du skal bestemme hvilke flag som jeg hejser på min grund, vil jeg bestemme hvilket tøj du skal gå i.
Gravatar #48 - MiniatureZeus
5. jul. 2010 07:54
noramskull (47) skrev:
Jeg sætter ikke nogle liv i fare ved at sætte et bestemt flag op

Hvis vi vender tilbage til kolonihaverne, så tror jeg faktisk godt du kunne forsage et hjertetilfælde eller to, hvis du smed et tysker flag op i stangen..
Gravatar #49 - Cloud02
5. jul. 2010 08:52
noramskull (44) skrev:
Det er da fuldstændig åndssvagt med sådanne flagregler.

Hvis jeg har lyst til at have det tyske/norske/svenske flag hejst i min baghave, så har jeg fandme også retten til det, så længe det foregår på min grund.

Eller det er måske Kina jeg bor i?

Det flag du hejser viser hvor din loyalitet ligger og til hvem du afgiver suværenitet.
Andre flag end det danske kan ikke accepteres.

Jeg er ikke nationalistisk eller etno-centrisk, eller på anden måde "Danmark er bedre end andre", men lige præcis denne her, med et andet lands flag vil jeg ikke acceptere, og forventer heller ikke at andre lande gør. Det handler ganske enkelt om suværenitet.
Gravatar #50 - gnаrfsan
5. jul. 2010 10:58
noramskull (47) skrev:
Men hvis du skal bestemme hvilke flag som jeg hejser på min grund, vil jeg bestemme hvilket tøj du skal gå i.

Jammen, sig det til en betjent, hvis du kommer i den situation. Jeg er personligt ligeglad om du får en bøde, men det gør du nok med den attitude.
Jeg prøver bare at forklare at loven ikke nødvendigvis er tilpasset alle individer i et land. Men hvis man ikke følger den, så får man en straf. Hvis du vil have nogle andre rettigheder, må du arbejde for dem, eller flytte til et andet land. Det er sådan, det fungerer i det demokrati.
Demokrati != anarki
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login