mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål v2


Gå til bund
Gravatar #201 - Ronson ⅍
19. feb. 2018 08:06
Hvor finder man de sovjetiske flyveblade fra bornholm?
Gravatar #202 - Ronson ⅍
28. maj 2018 15:06
Hvad findes der af android app + pc program til synkronisering og afspilning af musik på telefon?

Altså vælg filer + mapper på pc -> synkroniser ændrede/nye/slettede filer til android.

Behøver ikke være gratis.
Gravatar #203 - Gamle-Kaj
28. maj 2018 19:12
#201 - Har du prøvet google?? Første link:
http://www.befrielsen1945.dk/temaer/befrielsen/bor...

Mit hus er sunket 8 cm i den ene side pga et bombekrater på vejen. Men det giver jo også lidt charme. Og revner.
Gravatar #204 - Ronson ⅍
29. maj 2018 06:55
Gamle-Kaj (203) skrev:
Har du prøvet google??

Ja. Det fik jeg ikke noget ud af, derefter lavede jeg indlægget.
Gravatar #205 - Gamle-Kaj
29. maj 2018 09:14
Point taken. Det var også et dumt spørgsmål fra min side af. Men heldigvis i den rette tråd!
Gravatar #206 - Qw_freak
29. maj 2018 10:52
Mark "VPN" Jensen

Er det muligt at kombinerer VPN tjenester i en slags daisy chain for at undgå at nogen af dem kan læse og sælge dine data?
Gravatar #207 - zymes
1. aug. 2018 10:20
Kan jeg sætte en skærm til, gennem USB-C porten på min Asus FX553V? (én skærm på HDMI og en mere på USB-C). Synes ikke rigtig jeg kan finde ud af om det er muligt..

På min gamle havde jeg én skærm på VGA og en på HDMI, men har ingen VGA på den her..
Gravatar #208 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. sep. 2018 06:26
Mark "USB-C" Jensen

Firmaet er begyndt at købe USB-C docks - jaja, jeg kan godt se fordelen, men hold kæft noget hø når man er vandt til mekaniske docks.

1: Man kan ikke tænde sin bærbar vha USB-C dockens power knap
2: Tastatur virker ikke før windows logon skærmen dukker op

1a, Det er retarderet at man skal klappe sin computer op for at tænde den
2a, Vi kan ikke indtaste bitlocker pin (eller gå i BIOS/boot menu) uden at bruge det indbyggede tastatur.

Er det fordi jeg holder den forkert?
Gravatar #209 - CBM
7. sep. 2018 06:44
PHP-Ekspert Thoroughbreed (208) skrev:
Mark "USB-C" Jensen

Firmaet er begyndt at købe USB-C docks - jaja, jeg kan godt se fordelen, men hold kæft noget hø når man er vandt til mekaniske docks.

1: Man kan ikke tænde sin bærbar vha USB-C dockens power knap
2: Tastatur virker ikke før windows logon skærmen dukker op

1a, Det er retarderet at man skal klappe sin computer op for at tænde den
2a, Vi kan ikke indtaste bitlocker pin (eller gå i BIOS/boot menu) uden at bruge det indbyggede tastatur.

Er det fordi jeg holder den forkert?


Du holder den helt klart forkert.. :-)

men fandt nogle gpde råd i denne tråd der måske kan fungere for dig:

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2333021/k...

ting fra tråden der kunne være et forsøg værd
- prøv forskellige porte (helst usb 2) og keyboards
- prøv usb til ps2 adaptor og ps2 keyboard
- prøv om der er software til fx windows som kan tilgå bios features
Gravatar #210 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. sep. 2018 10:47
#209

1: Den tråd hjælper ikke meget, vi snakker USB-C docks her
2: Har ikke en PS2 til USB adapter

Fandt en "løsning" - det er blokeret under post/boot grundet at USB-C (Thunderbolt 3) kan give adgang til memory. Sådan noget skrammel.

The Thunderbolt Dock (USB-C) deliberately does NOT work by default during boot because if you enable the BIOS option to have Thunderbolt devices enabled during that time, then they become part of the system's platform integrity check, which creates a different problem with BitLocker. Specifically, if you have the dock connected when you enable BitLocker, then whenever you DON'T have it connected, BitLocker falls into recovery mode asking for your whole Recovery Key rather than your PIN because it detected a change in the system's hardware and considers that part of a potential compromise attempt. If you provide the key, then you "re-seal" the new environment, which means you're ok as long as you keep the dock disconnected, but then when you connect it again, the same thing happens because the hardware environment no longer matches the "approved" profile, of which there can only be 1 at a time.
Gravatar #211 - Ronson ⅍
11. sep. 2018 19:23
Hvad får folk til at gøre sådan noget?

https://www.youtube.com/user/Creatrix13/videos

https://www.crawlr.dk/handle/GGG30-DK

Og ja - selvfølgelig sælger manden en "RayChip" der kan nedsætte stråling. Og en holistisk doktor fra tyskland, hvor man jo efterhånden kan blive doktor i alt, har naturligvis testet den.

Penge, måske? Men så laver man vel ikke hundredevis af intetsigende videoer på YT.

Manden må fejle noget, han mener at regeringer bestråler folk med wifi og "gang stalker" befolkninger. Jeg har ingen doktorgrad i noget men jeg er ret sikker på en psykiater gerne ville have fingre i ham.
Gravatar #212 - CBM
12. sep. 2018 03:16
#211: der er lidt "better call saul" over det
Gravatar #213 - Ronson ⅍
12. okt. 2018 22:10
Er det kun mig der mangler lyd på mange youtubevideoer på det sidste?

Mange af dem har et eller andet med musik at gøre, så tænker det måske er noget med rettigheder, for det virker heller ikke i inkognito eller firefox portable.
Gravatar #214 - Ronson ⅍
15. okt. 2018 06:25
Det er desværre et lokalt problem :(
Må prøve at geninstallere lyddriver mv. Bare sært at det kun er visse videoer.

Anyway - hvad hedder sådan noget .. blødt, klistret afstandsgummi?
Gravatar #215 - CBM
15. okt. 2018 08:25
:-)

Kan ikke se billedet men skulle jeg gætte så er det...

...først efter brug at det er klistret

o.O



Gravatar #216 - Ronson ⅍
15. okt. 2018 09:05
Gad vide hvorfor billedet er slettet.



Tror i øvrigt bare det er en 'thermal pad' nu hvor jeg tænker mig om, det føles koldt så det er nok til at lede varmen væk.
Gravatar #217 - Ib Rehné
15. okt. 2018 09:55
PHP-Ekspert Thoroughbreed (210) skrev:
#209

1: Den tråd hjælper ikke meget, vi snakker USB-C docks her
2: Har ikke en PS2 til USB adapter

Fandt en "løsning" - det er blokeret under post/boot grundet at USB-C (Thunderbolt 3) kan give adgang til memory. Sådan noget skrammel.


Som med FireWire har Thunderbolt direct-memory access. Det kan give meget store problemer ifht. f.eks. disk kryptering.

https://thehackernews.com/2016/12/hack-macbook-pas...

Som demostreret i linket vil det være muligt at dekryptere en ellers krypteret laptop.

Jeg må dog antage at du bruger Thunderbolt 3 docks og ikke USB-C docks. Det er 2 forskellige ting, med samme stik.
Gravatar #218 - Ronson ⅍
15. okt. 2018 12:49
Ronson ⅍ (213) skrev:
Er det kun mig der mangler lyd på mange youtubevideoer på det sidste?

Det var så microsoft der mente jeg kørte 5.1 efter v1809.
Gravatar #219 - carllesen
16. okt. 2018 07:21
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #220 - Ronson ⅍
17. okt. 2018 15:36
Hvorfor forstår danskerne ikke dette simple koncept
Gravatar #221 - mrtb
17. okt. 2018 17:13
#220 Folk bliver altid så forvirrede, og tror at man er ved at køre ind i dem...
Jeg aner dog ikke hvad færdselsreglerne siger om det. Så store kryds eksisterede ikke hvor jeg tog kørekort.
Gravatar #222 - CBM
18. okt. 2018 05:32
Tjah folk fatter hat af at navigere i 2 dimensioner. ... måske derfor der er færre piloter end chauffører

Gravatar #223 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. okt. 2018 06:12
#220

Fordi at 35% af de danskere der har kørekort ikke kan finde ud af at køre bil.
Gravatar #224 - Internet-Ekspert KopNudler
18. okt. 2018 06:15
#223

Tænker det tal er lavt sat. Og i min erfaring, jo større by, jo mere idioti på vejene. Jeg har set folk bruge svingbaner i kryds til at overhale dem der skal lige over i Århus.
Gravatar #225 - mrtb
18. okt. 2018 06:30
#224 Det er en klassiker! Buslommer er også populære til at overhale i. Jeg elsker at køre omkring Brabrand - Livet bliver bare lige lidt mere spændende.
Gravatar #226 - CBM
18. okt. 2018 06:34
PHP-Ekspert Thoroughbreed (223) skrev:
#220

Fordi at 35% af de danskere der har kørekort ikke kan finde ud af at køre bil.

Tænker der er en grund til at det er blevet sværere og sværere at tage kørekort med tiden

Gravatar #227 - Internet-Ekspert KopNudler
18. okt. 2018 06:37
#225

Det var faktisk altid på ringvejen ved Brabrand jeg så folk køre værst.
Gravatar #228 - CBM
21. okt. 2018 09:16
Nogen der kender andre steder end Harald Nyborg hvor der kan købes billige sluban o.a. Lego kopi byggesæt ?

Amazon.de er dyrere end Harald
Alle webshops jeg har set er dyrere med op til en faktor 4 eller mere

Harald har kun et begrænset udvalg og kun sluban

Harald har sæt helt ned til 7 kr Per stk og mange til fx 10,5 kr

Jeg har købt 24 sæt til knægten til pakke kalender

Det dyreste kostede 34,3 kr en stor lastbil med diverse tilbehør

Det er 100% kompatibel med Lego og i cirka samme kvalitet

Jeg overvejer at begynde at spille brickwars med sluban byggesæt, hvis Harald får deres army serie med samme lave priser som de andre sæt



Gravatar #229 - Internet-Ekspert KopNudler
21. okt. 2018 09:32
#228

Sjældent har jeg haft så dårlig kvalitet mellem mine fingre. Købte et Sluban sæt til omkring 70 kr, og lortet faldt fra hinanden så let som ingenting. Det er ikke noget jeg ville anbefale til nogen. Ikke engang til at kigge på.
Gravatar #230 - CBM
21. okt. 2018 09:34
Double post
Gravatar #231 - CBM
21. okt. 2018 09:35
Internet-Ekspert KopNudler (229) skrev:
#228

Sjældent har jeg haft så dårlig kvalitet mellem mine fingre. Købte et Sluban sæt til omkring 70 kr, og lortet faldt fra hinanden så let som ingenting. Det er ikke noget jeg ville anbefale til nogen. Ikke engang til at kigge på.


Jeg har ikke haft problemer med deres sæt, men jeg har så også læst at deres kvalitet er steget voldsomt de seneste par år

https://www.dr.dk/nyheder/penge/harald-nyborg-lego...
Gravatar #232 - Internet-Ekspert KopNudler
21. okt. 2018 09:36
#230

Købte en formel 1 lign. bil og prøvede man at bare køre med den på et bord faldt den fra hinanden.Synes slet ikke det har samme gode samlinger som Lego.
Gravatar #233 - CBM
21. okt. 2018 09:45
Internet-Ekspert KopNudler (232) skrev:
#230

Købte en formel 1 lign. bil og prøvede man at bare køre med den på et bord faldt den fra hinanden.Synes slet ikke det har samme gode samlinger som Lego.


Ok, hvor længe siden er det at i købte disse sæt?
Gravatar #234 - Internet-Ekspert KopNudler
21. okt. 2018 17:01
#233

Sidste år i Harald Skrald i Herning
Gravatar #235 - Ronson ⅍
24. okt. 2018 08:06
Er temaet til sigurds bjørnetime stjålet fra john mogensen (sidder på et værtshus)?
Gravatar #236 - gramps2
8. nov. 2018 07:40
Ronson ⅍ (220) skrev:
Hvorfor forstår danskerne ikke dette simple koncept

Som venstresvingende ved man aldrig om den højresvingende kan finde ud af at blive i højre spor, så derfor holder man tilbage.
Gravatar #237 - zymes
23. nov. 2018 14:42
Er der et sted man kan se sine tidligere praktiserende læger?
Ikke kun dem man har besøgt, men alle der har været tilknyttet?

Synes jeg har fået brev om ny læge en del gange, pga. pension osv., og tænkte hvor mange jeg egentlig har haft gennem tiden.. De fleste har jeg aldrig besøgt dog :P
Gravatar #238 - ryan3977
23. nov. 2018 21:14
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #239 - CBM
27. nov. 2018 06:51
- jeg var lidt i tvivl om dette ville kunen betragtes som gamle computere eller et dumt spørgsmål, men nu ryger den herind...

jeg har stavlet alt for mange harddiske and what not ind i min primære PC og dens PSU kan ikke håndtere at levere strøm til det hele

jeg overvejer flg. løsning...

at daisy chain en gammel AT 120W PSU (de havde mulighed for at fortsætte de 230V til monitoren dengang) og bruge den til dels at tænde og slukke for de 230V til hele maskineriet og dels til at levere strøm til alle de diske og drev min maskine har...

Jeg har allerede molex til satapower kabler

jeg skal bare finde en acceptabel løsning til hvordan jeg føjer den til computerens kabinet....

og mit spørgsmål...

hvor mange enheder af forskellig art kan jeg forvente at kunne forsyne med en gammel 120W AT strømforsyning (det er hvad jeg lige kan trylle frem, men har nok nogle større ATX PSU'er et sted)?

der vil blive tale om en respektabelt antal SATA harddiske i hhv 2.5" og 3.5" størrelser samt et 5.25" floppy drev og et 3.5" floppy drev (KryoFlux USB controller)

maskinens egen PSU skal køre det tunge læs plus en kortlæser, en M3 SSD og diverse USB enheder, herunder et eksternt DVD drev

jeg har også overvejet at anskaffe en større PSU, men den skal båe have stor kapacitet, være billig og kunne passe ind i mit nuværende setup

(har kigget på mining grade PSUer på op til 1800W men er i tvivl om de faktisk har de rette connectors... 1x8 PIN CPU connecter vs 2x8 PIN CPU connecter fx)

årsagen til dette er at jeg i lang tid har haft problemer med nogle af de seneste harddiske jeg har føjet til systemet, selv når alt er på minimum (GTX1080, CPU osv) så er der bare ikke strøm nok....

jeg har også et par ATX PSU'er fra nogle gamle skrottede IBM rack servere
Gravatar #240 - CBM
27. nov. 2018 07:58
CBM (239) skrev:
- jeg var lidt i tvivl om dette ville kunen betragtes som gamle computere eller et dumt spørgsmål, men nu ryger den herind...

jeg har stavlet alt for mange harddiske and what not ind i min primære PC og dens PSU kan ikke håndtere at levere strøm til det hele

jeg overvejer flg. løsning...

at daisy chain en gammel AT 120W PSU (de havde mulighed for at fortsætte de 230V til monitoren dengang) og bruge den til dels at tænde og slukke for de 230V til hele maskineriet og dels til at levere strøm til alle de diske og drev min maskine har...

Jeg har allerede molex til satapower kabler

jeg skal bare finde en acceptabel løsning til hvordan jeg føjer den til computerens kabinet....

og mit spørgsmål...

hvor mange enheder af forskellig art kan jeg forvente at kunne forsyne med en gammel 120W AT strømforsyning (det er hvad jeg lige kan trylle frem, men har nok nogle større ATX PSU'er et sted)?

der vil blive tale om en respektabelt antal SATA harddiske i hhv 2.5" og 3.5" størrelser samt et 5.25" floppy drev og et 3.5" floppy drev (KryoFlux USB controller)

maskinens egen PSU skal køre det tunge læs plus en kortlæser, en M3 SSD og diverse USB enheder, herunder et eksternt DVD drev

jeg har også overvejet at anskaffe en større PSU, men den skal båe have stor kapacitet, være billig og kunne passe ind i mit nuværende setup

(har kigget på mining grade PSUer på op til 1800W men er i tvivl om de faktisk har de rette connectors... 1x8 PIN CPU connecter vs 2x8 PIN CPU connecter fx)

årsagen til dette er at jeg i lang tid har haft problemer med nogle af de seneste harddiske jeg har føjet til systemet, selv når alt er på minimum (GTX1080, CPU osv) så er der bare ikke strøm nok....

jeg har også et par ATX PSU'er fra nogle gamle skrottede IBM rack servere



jeg overvejer om man skulle anskaffe et par af disse og så smide en ekstra ATX psu på maskinen?



https://www.amazon.de/Stk-Cron-Adapter-Anschliesse...
Gravatar #241 - CBM
27. nov. 2018 08:00
CBM (239) skrev:
- jeg var lidt i tvivl om dette ville kunen betragtes som gamle computere eller et dumt spørgsmål, men nu ryger den herind...

jeg har stavlet alt for mange harddiske and what not ind i min primære PC og dens PSU kan ikke håndtere at levere strøm til det hele

jeg overvejer flg. løsning...

at daisy chain en gammel AT 120W PSU (de havde mulighed for at fortsætte de 230V til monitoren dengang) og bruge den til dels at tænde og slukke for de 230V til hele maskineriet og dels til at levere strøm til alle de diske og drev min maskine har...

Jeg har allerede molex til satapower kabler

jeg skal bare finde en acceptabel løsning til hvordan jeg føjer den til computerens kabinet....

og mit spørgsmål...

hvor mange enheder af forskellig art kan jeg forvente at kunne forsyne med en gammel 120W AT strømforsyning (det er hvad jeg lige kan trylle frem, men har nok nogle større ATX PSU'er et sted)?

der vil blive tale om en respektabelt antal SATA harddiske i hhv 2.5" og 3.5" størrelser samt et 5.25" floppy drev og et 3.5" floppy drev (KryoFlux USB controller)

maskinens egen PSU skal køre det tunge læs plus en kortlæser, en M3 SSD og diverse USB enheder, herunder et eksternt DVD drev

jeg har også overvejet at anskaffe en større PSU, men den skal båe have stor kapacitet, være billig og kunne passe ind i mit nuværende setup

(har kigget på mining grade PSUer på op til 1800W men er i tvivl om de faktisk har de rette connectors... 1x8 PIN CPU connecter vs 2x8 PIN CPU connecter fx)

årsagen til dette er at jeg i lang tid har haft problemer med nogle af de seneste harddiske jeg har føjet til systemet, selv når alt er på minimum (GTX1080, CPU osv) så er der bare ikke strøm nok....

jeg har også et par ATX PSU'er fra nogle gamle skrottede IBM rack servere



jeg overvejer om man skulle anskaffe et par af disse



https://www.amazon.de/Stk-Cron-Adapter-Anschliesse...

måske med et par af disse også..



https://www.amazon.de/SODIAL-Computer-Netzteil-wei...
Gravatar #242 - CBM
27. nov. 2018 09:50
skulle jeg benytte den ekstra psu til at levere strøm til grafik kortet i stedet for?

det skal bruge 180 W iflg. nvidias hjemmeside
Gravatar #243 - CBM
21. feb. 2019 15:11
jeg har flg lcd skærm

Joy It 5" HDMI LCD (Joy It RB LCD5)

http://anleitung.joy-it.net/?goods=5inch-hdmi-lcd

jeg kan få billede via en renkforce wifi skærm HDMI dongle

men ingen andre kilder fungerer, heller ikke win 10 computere som ellers skulle være understøttet... den bliver end ikke fundet af windows 10 ???
Gravatar #244 - CBM
21. feb. 2019 16:44
dog viser det sig at den fungerer fint på hhv pi 1 og 3 med den rette driver
Gravatar #245 - zymes
25. feb. 2019 16:06
Sidder og kigger lidt på "ny" bil, og er helt tabt..

Jeg ved ca. intet om biler, men kan man sige noget generelt om km/l?

Fx. en Fiat Punto something something, oplyst til at køre 28,6km/l, det lyder jo meget flot, men hvad kan man regne med i praksis? 17km/l? 22? 25?
Gravatar #246 - mrtb
25. feb. 2019 16:46
zymes (245) skrev:
Sidder og kigger lidt på "ny" bil, og er helt tabt..

Jeg ved ca. intet om biler, men kan man sige noget generelt om km/l?

Fx. en Fiat Punto something something, oplyst til at køre 28,6km/l, det lyder jo meget flot, men hvad kan man regne med i praksis? 17km/l? 22? 25?


Det svinger en hel del. Jeg havde en Renault Twingo der var opgivet til 29km/l, og den kørte 25-26km/l.
Nu har jeg en Megane der står til 30km/l, og den kører nok nærmere 22km/l.

Den nye WLPT EU-Test, til at måle brændstofforbrug, skulle være noget mere pålidelig... Det håber jeg virkelig på!

Edit: Det afhænger selvfølgelig også virkelig meget af om man primært kører korte ture i byen eller lange ture på landevejene, og om man godt kan li' at træde speederen i bund.

Edit 2: Har lige tjekket WLTP-tallene for min Megane, og den står nu opgivet til 22km/l, så det må jo siges at være ganske retsvisende.
Gravatar #247 - Ronson ⅍
25. feb. 2019 18:15
zymes (245) skrev:
Sidder og kigger lidt på "ny" bil, og er helt tabt..

Jeg ved ca. intet om biler, men kan man sige noget generelt om km/l?

Fx. en Fiat Punto something something, oplyst til at køre 28,6km/l, det lyder jo meget flot, men hvad kan man regne med i praksis? 17km/l? 22? 25?

Kig på spritmonitor for tal fra den virkelige verden.
Min er opgivet til 21,x km/l (den gamle målemetode) men jeg kører kun 16 km/l.
Also, køb en elbil.
Gravatar #248 - zymes
25. feb. 2019 19:54
Ronson ⅍ (247) skrev:
Also, køb en elbil.


Det ville jeg også gerne, men ville få et problem med hverken at kunne lade hjemme eller på arbejde (derudover ligger de umiddelbart stadig lige lidt over mit budget)..
Tvivler på firmaet vil betale en lader til mig, og har ikke mulighed for at stille min egen op :p
Gravatar #249 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. feb. 2019 08:46
Ifølge Spritmonitor.de så ligger min ene bil på et snit der hedder 12,39 km/l (8,07/100) - hvilket vist egentligt passer sådan okay med de 11-12 stykker jeg kører. Dog langt fra de opgivede 16, men who cares :D
Gravatar #250 - Internet-Ekspert KopNudler
26. feb. 2019 09:27
En ting at huske med de nyere motorer er at dem med 3 cylindere afviger mere fra det oplyste end dem med 4 cylindere.

Vi købte en Ford Focus i 10/2017, og vi kiggede også på en Renault Megane. De var oplyst til ca. det samme, men Ford forhandleren sagde blankt at deres 1.0 med 3 cylindre, ikke ville kunne opnå sin km/l lige så godt som Meganen, da deres 1.2 har en cylinder ekstra.

Alt sammen benzin
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login