mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål v2


Gå til bund
Gravatar #51 - CBM
26. sep. 2016 04:31
#49:
Jeg har samme problem med en lignende HUB (den har dog en HDMI i stedet for den ene USB port). Men min har det gamle mikro USB stik.
Selvom den skulle passe til den specifikke telefon model familie (Samsung S3, Note 4, ...)
så fungerer den ikke optimalt.
Det er meningen det hele skulle virke på den ligesom på multimedie docken (opladning, HDMI, USBX3, mini jack)
Gravatar #52 - Manofsciencemanoffaith
2. okt. 2016 18:39
Hvor køber jeg majstortillas? I Bilka?
Gravatar #53 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. okt. 2016 19:14
#52

Kvickly har dem. Kan dog ikke huske om det var Santa Maria eller Coops eget mærke

- edit -

Google siger at det var Santa Maria
Gravatar #54 - Ronson ⅍
2. okt. 2016 19:30
Coop-butikkerne har Xtra tortillas som skulle være nogle af de bedste (specielt til prisen)
Gravatar #55 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. okt. 2016 03:42
#54

Men er det majs?
Gravatar #56 - Ronson ⅍
3. okt. 2016 05:40
Ja
Gravatar #57 - Manofsciencemanoffaith
3. okt. 2016 15:51
Ronson ⅍ (56) skrev:
Ja


Du skulle vel ikke tilfældigvis mene tortillachips, og ikke de store, flade og runde tortillaer?
Gravatar #58 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. okt. 2016 16:27
#57

Jeg tænker på wraps'ne ... hvis det kan hjælpe

- ville ha' kigget i den lokale Kvickly, glemte det desværre helt.
Gravatar #59 - Ronson ⅍
3. okt. 2016 18:22
#57, Jo, jeg tænker chips. Jeg tænker altid på chips :/
Gravatar #60 - gramps2
4. okt. 2016 06:40
Jeg mindes at have set majs-pandekager i Bilka.
Gravatar #61 - mrtb
6. okt. 2016 18:38
Er der nogen der kender til reglerne omkring antenneforeninger her i landet?
Jeg kan finde flere nyhedsartikler fra omkring år 2010, der siger at tilslutningspligten er droppet, og man nu frit kan vælge udbyder - Men betyder det at jeg frit burde kunne vælge en anden udbyder over mit coaxial-kabel, eller betyder det at det står mig frit for at melde mig ud af antenneforeningen, og så få internet f.eks. via kobber i stedet?

Jeg kunne virkelig godt tænke mig lidt hurtigere internet (Har via kobber pt.), men jeg nægter at betale en formue for den grundpakke af TV-kanaler som antenneforeningen kræver at man får hos dem, når nu jeg bare vil have internet og ikke andet.
Gravatar #62 - gramps2
6. okt. 2016 20:36
#61
Du skal være opmærksom på, at din antenneforening kan have en gæld som du også hæfter for. Derfor kan en udmeldelse potentielt være rigtig dyr.
Gravatar #63 - mrtb
6. okt. 2016 21:32
gramps2 (62) skrev:
#61
Du skal være opmærksom på, at din antenneforening kan have en gæld som du også hæfter for. Derfor kan en udmeldelse potentielt være rigtig dyr.


Er ikke med i den pt. - Kører som sagt via kobber. Den første den var ment hypotetisk, for at afklare hvad den ændring ville betyde :)

Hvis jeg kigger på prisen for deres grundpakke, så udgør drift kun en brøkdel. Det er TV-kanalerne, Coda osv. der er dyrt.
Gravatar #64 - Hånter
3. nov. 2016 08:17
Jeg skal til at flytte, og i den forbindelse leverer Aura (Waoo) Fiber + TV. Men Waoo har den lorte-aftale, at de ikke kan levere 3+ - hvordan får jeg lettest 3+, uden at skulle betale Stofa / YouSee for tv også?
Gravatar #65 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. nov. 2016 08:43
#64

Låne mit Stofa-login?
Og hvorfor kan Waoo ikke levere 3+? Det havde jeg da inden SE købte Stofa o_O

- edit -

Okay, på Waoo.dk kan man da vælge de forskellige Viasat-kanaler?
Gravatar #66 - _tweak
3. nov. 2016 09:16
#64: "viasat mellem" pakken (299kr/måned) giver dig tv3, tv3+ & tv3 puls (inkl. andre kanaler).
Gravatar #67 - Hånter
3. nov. 2016 09:32
Bum! Det må prøves. Jeg synes ellers jeg var inde og lede i alt muligt mærkeligt, og kunne ikke finde den skide kanal, hvor de viser Formel 1.

Jeg takker, bukker og nejer!
Gravatar #68 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. nov. 2016 15:15
#67

RTL? Den er så vidt jeg ved også gratis?
Gravatar #69 - Kirsebær
9. nov. 2016 07:46
Jeg har et spørgsmål! Jeg mødte en person som var "skeløjet", som i at det ene øje kiggede i en retning, imens det andet øje holdt fokus. Jeg kunne simpelthen ikke finde ud af, hvilket øje jeg skulle kigge ind i under samtalen, for det virkede til at øjet som fokuserede på mig, skiftede en gang imellem. Men jeg syntes det virkede mærkeligt, for hvis man har sådan en øjefejl, så vil der vel være et dominerende øje? Men for at gøre det kort, hvordan finder man så ud af, hvilket øje man skal kigge ind i under samtalen? :b
Gravatar #70 - _tweak
9. nov. 2016 08:03
Kirsebær (69) skrev:
Men jeg syntes det virkede mærkeligt, for hvis man har sådan en øjefejl, så vil der vel være et dominerende øje

Som jeg forstår det kompenserer hjernen - så det hele bare er super-duper.
Gravatar #71 - gramps2
9. nov. 2016 08:07
#69
Kig midt mellem øjenbrynene. Det trick dur også hvis man ikke kan kigge folk i øjnene generelt.
Gravatar #72 - zymes
9. nov. 2016 11:09
#69
Det kan forresten opereres og rettes op, men med tiden vil det ene øje igen blive 'slapt' (i de nerver der trækkes op for at rette det), også er det forfra. Det hedder skelen :p
Gravatar #73 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. nov. 2016 13:35
Er D-Link noget værd? Nærmere betegnet deres AP'er ... Endnu nærmere: DAP-2230

Det er nemlig umiddelbart en af de billigste AP'er der er fuld understøttet af dd-wrt
Gravatar #74 - Manofsciencemanoffaith
12. nov. 2016 14:36
Mon der er nogen her på newz, der er interessret i noget gammel IT skrammel? Har et par socket 939 CPU'er og lidt ram, der bare ligger og bliver ældre og støvet. Hvis der var nogen der kunne bruge det til noget, ville det jo være fint.
Gravatar #75 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. nov. 2016 15:51
#74

Ram?
Gravatar #76 - Manofsciencemanoffaith
12. nov. 2016 16:23
#75

Ja.
Gravatar #77 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. nov. 2016 21:03
#76

Jaaaaa?..
Gravatar #78 - Hånter
15. nov. 2016 17:17
Mark FUCKING PLET-RUST Jensen

Jeg er næsten lige flyttet fra en lejlighed til et hus. I lejligheden døjede mit bestik med pletrust i opvaskemaskinen. I det nye hus, er der isat sprit ny opvaskemaskine.

Kan bestikket overføre pletrust fra den gamle opvaskemaskine til den nye - og hvad helvede kan jeg gøre ved det?!
P.t. insisterer min bedre halvdel på at vi skal vaske bestik af i hånden, hvilket jeg synes er noget fis, men kan dog godt følge hendes logik.

HELP ME!
Gravatar #79 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. nov. 2016 17:21
#78

Nyt bestik?
Ellers kan du jo fjerne dit pletrust :)
(Selvom det nok kommer igen, kan dit bestik tåle det?)
Gravatar #80 - Useful
15. nov. 2016 17:56
hvis du vasker osteskære strenge eller æggedeler strenge i opvasken kan det komme derfra.

Det var mit problem en gang.
Gravatar #81 - Hånter
15. nov. 2016 18:17
PHP-Ekspert Thoroughbreed (79) skrev:
#78

Nyt bestik?
Ellers kan du jo fjerne dit pletrust :)
(Selvom det nok kommer igen, kan dit bestik tåle det?)


Jeg takker for dine iMessage råd :p Kæresten hælder mest til "bare" at købe nyt bestik -.-

Useful (80) skrev:
hvis du vasker osteskære strenge eller æggedeler strenge i opvasken kan det komme derfra.

Det var mit problem en gang.


Lige præcis dette gør jeg ikke - men problemet er der jo også for evigt, når først det er opstået =/
Gravatar #82 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. nov. 2016 18:23
Hånter (81) skrev:
Jeg takker for dine iMessage råd :p Kæresten hælder mest til "bare" at købe nyt bestik -.-


Det var så lidt. Du får li' et tip mere. Sig klart og fast NEJ hvis hun kævler om guldbestik. Hold dig til rustfri stål - det er alligevel dig der kommer til at vaske op ;)
Gravatar #83 - Qw_freak
18. nov. 2016 08:25
Du kna lægge dit bestik i en spand og oversprøjte det med WD-40. så lader du det ligge natten over, med låg på spanden naturligvis.
Så skulle du dagen efter kunne rense bestikket af for rustpletter med en skuresvamp og opvaskemiddel..
Gravatar #84 - Manofsciencemanoffaith
3. dec. 2016 16:50
Kan jeg få fat i Monsters kaffe/sukker drikke i Danmark et eller andet sted? Evt. en webbutik?
Gravatar #85 - _tweak
5. dec. 2016 15:31
Kan jeg få fat i Monsters kaffe/sukker drikke i Danmark et eller andet sted? Evt. en webbutik?

Sukker-drikke ? De grønne, gule og røde er med sukker og de findes som standard i Føtex. Superbrugsen, fakta, netto etc etc har også et udvalg.

Kaffe-varianterne har vi ikke (endnu) i Danmark.
Gravatar #86 - mvoigt27
6. dec. 2016 08:03
Manofsciencemanoffaith (84) skrev:
Kan jeg få fat i Monsters kaffe/sukker drikke i Danmark et eller andet sted? Evt. en webbutik?



Ja vores Kvickly har vel 9 forskellige Monster, men ikke kaffe............
Gravatar #87 - Slettet Bruger [4059826777]
7. dec. 2016 20:36
Mark "Æblemos" Jensen

Kærestens søster har en af de der stabile og brugervenlige Apple MacBook Air PC'er. Hun kørte frem til for 2-3 dage siden med OS X 10.10 Yosemite (mener jeg det var, det kan have været 10.11 El Capitan) og hun har nu (uheldigvis) opgraderet til macOS 10.12 Sierra.

Det skaber så det lille problem at nogle gange når den vågner fra sleep/stand-by/whatever en Mac gør når man lukker skærmen - så kan hun ikke logge ind. Hun skriver kodeordet som normalt (og korrekt) og trykker enter/knap som hun normalt gør. Intet sker. Ingen fejlbesked - intet.

Nogen der kender til dette?

Er der en let måde nedgradere? I Windows har man 10 dage til at lave rollback efter en upgrade, har macOS virkeligt ikke sådan en feature?

Kan det også passe at man ikke kan genstarte skidtet (normalt) fra låseskærmen uden at gætte sig til eller Google genvejstaster?! Og ret sikker på at det jeg fandt (Ctrl + Power) kvalte PC'en efter nogle sekunder.
Gravatar #88 - Manofsciencemanoffaith
10. dec. 2016 09:01
_tweak (85) skrev:
Kaffe-varianterne har vi ikke (endnu) i Danmark.


Det er for dårligt. Jeg vil straks skrive et læserbrev til Dansk Folkeparti og forlange en forklaring.
Gravatar #89 - Ronson ⅍
10. dec. 2016 12:53
DF har allerede krævet samråd med den nye minister.
Gravatar #90 - Manofsciencemanoffaith
6. jan. 2017 17:35
Hvorfor skal Elgiganten have 329 kr for 10 m. cat6 Belkin netværkskabel, når jeg kan købe det til 46 kr. på ebay, leveret til døren fra UK?
Gravatar #91 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jan. 2017 11:55
Hvordan kan jeg embedde en anden hjemmeside (f.eks. www.google.com) på min egen o_O

Jeg har prøvet både <embed>, <object> og <iframe> uden held. Så vidt jeg kan forstå virker de kun på samme domæne, men det kan da ikke passe - kan det?
Gravatar #92 - Slettet Bruger [4059826777]
12. jan. 2017 16:33
PHP-Ekspert Thoroughbreed (91) skrev:
Hvordan kan jeg embedde en anden hjemmeside (f.eks. www.google.com) på min egen o_O

Jeg har prøvet både <embed>, <object> og <iframe> uden held. Så vidt jeg kan forstå virker de kun på samme domæne, men det kan da ikke passe - kan det?


Forsøger du med Google? For så vidt jeg ved så blokerer Google det aktivt.

Men, ja. Generelt er cross-domain iframes vist ikke velset grundet sikkerhedsrisici.
Gravatar #93 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jan. 2017 17:41
#92

Instagram. Der er så mange dejlige tools, API'er o.l. - men det er alle til en specielt konto - man kan dog stadig sortere efter hashtags, men igen - det er på en konto.
Det jeg gerne ville var, at bruge siden instagram.com/#indsæthashtagher

- edit -

Okay, Newz kan slet ikke finde ud af ÆØÅ. I linket skal du selv lige erstatte &oslash; og &aelig; med ø og æ
Gravatar #94 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. jan. 2017 19:14
Er Rittersport Marcipan den eneste Rittersport med mørk chokolade??
Gravatar #95 - Manofsciencemanoffaith
16. jan. 2017 19:36
PHP-Ekspert Thoroughbreed (94) skrev:
Er Rittersport Marcipan den eneste Rittersport med mørk chokolade??


Nej.
Gravatar #96 - CBM
17. jan. 2017 02:56
PHP-Ekspert Thoroughbreed (94) skrev:
Er Rittersport Marcipan den eneste Rittersport med mørk chokolade??


http://www.ritter-sport.de/en/products/

Kvadratisk, praktisk, god

- med og uden nødder

Gravatar #97 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jan. 2017 04:31
#95 #96
Ja, gik selv ind bagefter. Men lidt pudsigt at der kun er 2-3 varianter med mørk o_O
Gravatar #98 - CBM
17. jan. 2017 06:58
PHP-Ekspert Thoroughbreed (97) skrev:
#95 #96
Ja, gik selv ind bagefter. Men lidt pudsigt at der kun er 2-3 varianter med mørk o_O

Tilgengæld er der varianter med nogle gode nødder
Gravatar #99 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jan. 2017 07:22
#98

Nødder har intet at gøre i chokolade! Det skulle afskaffes!
Gravatar #100 - CBM
17. jan. 2017 07:41
PHP-Ekspert Thoroughbreed (99) skrev:
#98

Nødder har intet at gøre i chokolade! Det skulle afskaffes!

mjah det er jo selvfølgelig ikke alle der sætter pris på et par gode nødder
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login