Newz.dk abonnement

Slip for reklamerne på newz.dk ved at oprette en bruger og tegne et abonnement.

Tråden til dumme spørgsmål v2

Gå til bund
Gravatar

#151 CBM 20. jun. 2017 05:52

#150: burde du have fået forlængst? Alle mine win10 maskiner har fået den (arbejdspc,stationær,alt i en,4 laptops,2 laptops uden skærm der bruges som stationære)
#ComeToTheDuckSide www.duckduckgo.com, BB Priv because REAL QWERTY is a privilege
Gravatar

#152 Hånter 20. jun. 2017 11:22

Hvorfor HELVEDE skal Windows absolut bestemme hvornår der skal installeres opdateringer og genstartes?! Der har været 5 ubrugelige computere på kontoret her til formiddag i ca. 2 timer -.-

AAARHGH!
Gravatar

#153 IT-ekspert Yvossen 20. jun. 2017 11:41

Hånter (152) skrev:
Hvorfor HELVEDE skal Windows absolut bestemme hvornår der skal installeres opdateringer og genstartes?! Der har været 5 ubrugelige computere på kontoret her til formiddag i ca. 2 timer -.-

AAARHGH!

Fordi ellers ender vi med situationer som WannaCry. Patch er udgivet, folk synes selv de skal bestemme hvornår opdateringer skal installeres - og beslutningen falder på aldrig.
Real cryptography has curves!
Gravatar

#154 Hånter 20. jun. 2017 12:55

IT-ekspert Yvossen (153) skrev:
Hånter (152) skrev:

AAARHGH!

Fordi ellers ender vi med situationer som WannaCry. Patch er udgivet, folk synes selv de skal bestemme hvornår opdateringer skal installeres - og beslutningen falder på aldrig.

Det var ikke en "patch". Det var åbenbart en stor opdatering (Windows 10 Creators Edition eller sådan noget fis).
Men derfor er det da stadig fuldstændig tåbeligt, at de sådan kan overrule at jeg skal være produktiv på arbejdet.
Gravatar

#155 IT-ekspert Yvossen 20. jun. 2017 13:43

Hånter (154) skrev:
IT-ekspert Yvossen (153) skrev:
Hånter (152) skrev:

AAARHGH!

Det var ikke en "patch". Det var åbenbart en stor opdatering (Windows 10 Creators Edition eller sådan noget fis).
Men derfor er det da stadig fuldstændig tåbeligt, at de sådan kan overrule at jeg skal være produktiv på arbejdet.

Da du arbejder i en virksomhed, så kører I jo Windows 10 Pro versioner som jeres licenser siger I skal.

Med Pro har I flere muligheder:

1. Under Settings, Update & security og Advanced options kan I vælge Defer feature updates.
https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers...

2. Local Group Policy Editor. Konfigurer til at spørge før installation.

3. Local Group Policy Editor. Konfigurer til at installere på et bestemt tidspunkt og en bestemt dag.

4. Local Group Policy Editor. Slå Windows Update fra.

5. Indstil "Active hours" gennem Settings.

Det er selvfølgelig noget jeres kompetente IT-ansvarlige varetager for jer.
Redigeret
Gravatar

#156 PHP-Ekspert Thoroughbreed 20. jun. 2017 13:43

Nu kender jeg ikke Win10, da vi kører 8.1 på arbejdet. Men det er da dårligt styret så! Vores kontormaskiner kører aldrig opdateringer (genstart) fra 6-17, netop for at sørge for at de er klar mellem 8 og 16:30

Jaja, risikoen for en Zero-day er en my større end hvis man bruger instant-reboot, men det går nok.
Doner til Kræftens Bekæmpels i forbindelse med JJ's for tidlige afsked: https://www.betternow.org/dk/jjnewzdk
Gravatar

#157 Hånter 20. jun. 2017 14:53

#155 - Vi kører Windows Pro.
Nu sidder jeg ikke i supporten eller noget, men er det for fanden da ikke sådan noget IT-afdelingen burde have styr på?!
Gravatar

#158 Ronson ⅍ 20. jun. 2017 15:18

Hvordan tester posten om B-post kommer frem til tiden?
Sætter de deres egne logoer på og skriver "TESTBREV - DU BLIVER MÅLT" på dem?
Og hvorfor er mit B-post altid 14+ dage om at komme frem (uanset om jeg sender eller modtager)?
Steve Jobs has no public record of giving to charity. As of 2011 Bill Gates has given about 30 billion to charity.
Gravatar

#159 IT-ekspert Yvossen 20. jun. 2017 18:12

Hånter (157) skrev:
men er det for fanden da ikke sådan noget IT-afdelingen burde have styr på?!

Jo, det er det.
Gravatar

#160 IT-ekspert Yvossen 25. jun. 2017 14:17

IT-ekspert Yvossen (138) skrev:
gramps2 (137) skrev:
Kan IFTTT ikke bruges?

Synes ikke at finde en måde at printe på. Slet ikke en bestemt fil, automatisk og differentiere på kalender event typer/overskrifter/titler.

Tror måske Zapier er løsningen for mig, er kan bindes Google Calendar, Google Drive og Google Cloud Print sammen.
Gravatar

#161 IT-ekspert Yvossen 30. jun. 2017 09:31

Nogen der kender en måde i Windows hvor man kan begrænse en bruger fra at køre non-whitelisted/blacklisted filer og filtyper i visse områder af fil systemet?

Jeg tænker, hvis man kan begrænse en bruger fra f.eks. at køre .exe, .xlsm o.lig. fra deres C:\Users\Username område og selektivt tillade bestemte filer. Det ville være rart f.eks. med et hash tjek eller lignende på whitelisted filer.

Samtidig skal det være OK at køre f.eks. .exe-filer fra områder på filsystemet som er uden for write/modify access som f.eks. C:\Windows og C:\Program Files.
Gravatar

#162 freesoft 2. jul. 2017 09:54

Det skal næsten være noget af dette:

https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh8315...

https://technet.microsoft.com/en-us/library/dd7591...
We're the Federal Government. We record everything.
Gravatar

#163 Hånter 2. jul. 2017 17:30

Mark GoPro Jensen

Jeg skal til at have et GoPro. Jeg overvejer så om det kan svare sig at købe en 5 Black kontra den ældre 4 Black?
Hvad dælen er den store forskel (udover touch-display)?

Hjælp!
Gravatar

#164 Ronson ⅍ 2. jul. 2017 20:24

https://havecamerawilltravel.com/gopro/gopro-hero5... lader til at komme rundt om alle forskellene
Steve Jobs has no public record of giving to charity. As of 2011 Bill Gates has given about 30 billion to charity.
Gravatar

#165 CBM 7. jul. 2017 20:51

er netflix nede?

alle enheder her i hytten (dvd/BR, ipad, android enheder, pc'ere) kan ikke længere komme på netflix og netflix.dk giver mig dette svar:

https://www.netflix.com/dk/

Denne XML-fil har ingen stilinformation tilknyttet. Dokumenttræet vises
herunder.

<status><status_code>403</status_code><message>Forbidden</message></status>

<html:div xmlns:html="http://www.w3.org/1999/xhtml" id="top" class="highlight"><html:link href="chrome://global/content/xml/XMLPrettyPrint.css" type="text/css" rel="stylesheet" /><html:link title="Monospace" href="chrome://global/content/xml/XMLMonoPrint.css" type="text/css" rel="alternate stylesheet" /><html:div id="header" dir="ltr"><html:p>
Denne XML-fil har ingen stilinformation tilknyttet. Dokumenttræet vises herunder.
</html:p></html:div><html:div class="expander-open"><html:div class="expander">−</html:div>&lt;<html:span class="start-tag">status</html:span>&gt;<html:div class="expander-content"><html:div>&lt;<html:span class="start-tag">status_code</html:span>&gt;<html:span class="text">403</html:span>&lt;/<html:span class="end-tag">status_code</html:span>&gt;</html:div><html:div>&lt;<html:span class="start-tag">message</html:span>&gt;<html:span class="text">Forbidden</html:span>&lt;/<html:span class="end-tag">message</html:span>&gt;</html:div></html:div>&lt;/<html:span class="end-tag">status</html:span>&gt;</html:div></html:div>

Redigeret
#ComeToTheDuckSide www.duckduckgo.com, BB Priv because REAL QWERTY is a privilege
Gravatar

#166 CBM 12. jul. 2017 13:41

hvor mange mener det er en god ide at jeg placerer 2 stk pi3 i min pi-top og dermed gør den til en "beowulf laptop" :-) ?

hvor mange mener det ville være bedre at købe 16 stk banana pi zero og placere dem i en c64 i stedet for :-) ?

hvor mange mener at en af delene eller begge dele er dårlige ideer :-) ?
Redigeret
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login