mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål


Gå til bund
Gravatar #151 - myplacedk
25. feb. 2009 18:57
#150
Hvis ikke du kan undgå det, så udnyt det!

http://www.imdb.com/title/tt0187078/quotes skrev:
Tumbler: Yo, so check out my new move. I call it "the Stranger." What I do is, I sit on my hand for, like, 15, 20 minutes, until it goes numb. No feeling at all. And then I rub one out.
Toby: "The Stranger," huh?
Atley Jackson: It's like a little boy's nursery school I've come upon here.


På den anden side, måske fungerer det bedst når det kun er hånden der er følelsesløs, og ikke hele armen.

Kan det overhovedet lade sig gøre med en lam hånd?

Faktisk, bare glem det...
Gravatar #152 - Ronson ⅍
25. feb. 2009 19:12
Svar 2086²
Det kan man heller ikke. Kroppen vender sig selv i søvne når kropsdelene er ved at falde af pga. blodmangel...

Det undrer mig bare at du først som 23 årig skal have din første sovende-lem-oplevelse...

Nej så er det sjovere at "vågne" og være fuldstændig lammet i alt på nær øjnene.
Gravatar #153 - vandfarve
25. feb. 2009 20:49
#152 Been there, done that, got the T-shirt... Altså, det at vågne og tro, at man er død!

Spørgsmål nr. 2087


Hvorfor spørger IE (og Nokias/Symbians browser) om man vil fortsætte ind i "en sikker zone, hvor ingen andre kan se ens krypterede trafik"?! Det svarer jo til at spørge, om man gerne vil have sin bungycord på, ingen man springer ud fra en 50 meter høj bro.

Ja, FOR HELVEDE, selvfølgelig vil jeg fortsætte! Hvad regner i med - at jeg bare trykker på mit Hotmail-link for sjov?!
Gravatar #154 - skovtrolden
25. feb. 2009 21:14
Jeg har indtil videre kun oplevet at vågne og ønske jeg var død. Der er for det meste i fremmede personers dobbeltsenge lørdag/søndag morgen, med ingen umiddelbar anelse om, hvordan man er havnet der...
Gravatar #155 - vandfarve
25. feb. 2009 21:16
#154 Så grimme kan dine fangster på byens natklubber da umuligt se ud!
Gravatar #156 - JensOle
25. feb. 2009 21:24
#154
Hvis man har drukket ordentligt igennem, er man vel stadig så stiv når man vågner, at man ikke rigtigt kan grimme sig for alvor.
Så er det bare at man skal huske at gå i stedet for at sove videre.
Gravatar #157 - MiniatureZeus
25. feb. 2009 21:33
Spørgsmål 2088
Hvor stor er en dråbe? og hvad definere størrelsen set som, om en dråbe kviksølv er lige så stor som en dråbe vand, selvom kviksølvet er meget tungere?
Gravatar #158 - JensOle
25. feb. 2009 21:34
Spørgsmål #345

Hvis man kun spiser risengrød og drikker mælk i en uge bliver ens bæ så hvidt ?
Gravatar #159 - markjensen
25. feb. 2009 22:03
Spørgsmål

Fluer, bier og andre sætter sig på sukkerholdige ting, så jeg går ud fra at de kan lide sukker. Men ville de også sætte sig på ting med sødemiddel?
Gravatar #160 - gentox
25. feb. 2009 22:08
#158
Tvivler, men prøv, og meld tilbage ;)

#159
Går ikke ud fra at et kunstigt sødemiddel lugter på samme måde som sukker, og derfor heller ikke vil virke attraktivt på insekter.
De kan jo lide sukkeret på grund af den forholdsvis høje energikilde som det er.
Gravatar #161 - gnаrfsan
25. feb. 2009 22:39
#150:
Så skulle du prøve når det sker med begge to!
Gravatar #162 - gnаrfsan
25. feb. 2009 22:43
#159: Det er et godt spørgsmål. Smag, som f.eks. sødme hos mennesker fungerer ved at tungen mærker ladninger i molekyler. Det er en relativt simpel måde, da der kun skal to grupper til i bestemte positioner i et molekyle, og derved kan man imitere sødme eller hvad man nu har brug for. Jeg tror det er meget sandsynligt at der er tilsvarende sødemidler, der virker på bier, men jeg ved ikke om det er de samme.
Gravatar #163 - Dreadnought
25. feb. 2009 22:55
Svar 2088: Tåge er bitte små vanddråber. Så frem med skydelæren næste gang det er tåget eller diset.
Men i princippet kan to sammenhængende vandmolekyler kategoriseres som en dråbe, men spørgsmålet er vel nok nærmere:
Hvor lidt skal der til for at danne en overfladespænding på en dråbe?

#158, Nej. Det der farver bæ brunt er de udrangerede røde blodceller. Folk som lider af mavesår kan have næsten sort afføring.

#159 Da mange insekter lever af sukker, finder de nok hurtigt ud af at dit slankesyltetøj ikke er ret meget værd.

#160 Bier benytter sig af kemiske markører til at guide resten af boet hen til dit syltetøj.
Gravatar #164 - Clauzii
26. feb. 2009 00:15
Svar #2085:

Keglen er der for at udligne fase-forskelle, grundet lyden i midten har kortere distance ud til hornmundingen, end den lyd der 'kravler ud langs tragtens sider. Dette forbedre frekvensgangen og dermed tale-forståeligheden.

FORSTÆRKNINGEN (eller rettere effektivitets-forbedringen) udgøres af tragten, IKKE fase-pinden.

Hvor en almindelig Bas eller diskantenhed ligger på MAX. 10% udnyttelse af den tilførte forstærkereffekt, kan et horn (som en megafon jo er) udnytte omkring 50%. Og derfor kan en taler/råber nøjes med 10-50 wattts effekt, selv i ret store menneske-mængder.

--

Svar 2086:
Kig i Ekstrabladets annoncer for Dominasex, og bliv spændt op til lir :D
Gravatar #165 - zin
26. feb. 2009 09:19
#160: Sukker er ikke en "høj" energikilde. Sukker er faktisk en rimelig lav energikilde; Der er to ting som dit system bryder den mad ned til du spiser;
Sukker (glucose) og fedt.
Fedt er ekstremt høj på energi, hvorimod sukker er meget lav. Sukker optages derimod meget hurtigere end fedt, som betyder at det virker for os som om at det er mere rigt på energi, men faktum er at det bliver brugt næsten lige så hurtigt som det bliver optaget.
Gravatar #166 - Svindleren
26. feb. 2009 12:20
#152

hahahahaaah :--)

det mest underlige er, at det skete engang efter hvor jeg havde brækket min arm, så troede jeg det var derfor. Men det sker for begge mine arme.

er det egentlig farligt ? kan mine arme falde af ?

haha :D
Gravatar #167 - Zombie Steve Jobs
26. feb. 2009 12:22
#163 kalder man det ikke "damp" "em" "dis"?


#152 Kan huske første gang det skete, var vel omkring 15. Total panik, var ret sikker på, at min arm var blevet lam, så stormede rundt og faldt til sidst om på gulvet hvor jeg lå og hulkede. Så begyndte min fingre at bevæge sig. Lettende.
Gravatar #168 - cazotaro
26. feb. 2009 18:59
svar: 2086

tjaa, du kan jo tape dine arme fast langs siden af din krop med det almægtige gaffatape?
Gravatar #169 - markjensen
26. feb. 2009 20:54
#168 Hvad så hvis han ruller op på siden? Måske det ville være nemmest bare at få dem savet af, så er man ovre det problem.

Jeg har i øvrigt også haft mindre panikanfald efter samme oplevelser, men eftersom mine arme ikke er faldet af endnu, er jeg begyndt at tage det lidt mere roligt når det sker.

Spørgsmål:
Er det rigtigt at man som mekaniker også støder på ISO-standarder? Jeg har snakket med en der har været mekaniker, og han siger at der er ISO standarder for fx sådan noget som renlighed (han sagde de hed noget ala ISO 4000, ISO 6000 osv, altså de nyere har højere tusindehalløj), men ifølge wikipedia, giver det ikke mening med den navngivning. Så enten tager han fejl med nummereringen, eller også er det et helt andet ISO-system end det jeg kender.

Nå, det blev et lidt længere spørgsmål end tiltænkt..
Gravatar #170 - Dreadnought
26. feb. 2009 22:19
#167 Damp er varmere end kogepunktet.

#169 Søg og du skal finde. (Der er andet end den danske wiki.) ;D
Gravatar #171 - sissy
27. feb. 2009 09:07
Spørgsmål nr. 2089

Hvad er forskellen på en .exe og en .msi installer???..
Gravatar #172 - myplacedk
27. feb. 2009 10:49
markjensen (169) skrev:
Er det rigtigt at man som mekaniker også støder på ISO-standarder?

Ja. Min kæreste fortæller af og til om at de har haft en ISO-mand på besøg, for at tjekke værktøjet og sådan.

Det er vist noget med at nogle værktøjer harISO-numre, der er ISO-standarder for nøjagtigheden af måleinstrumenter osv.
Gravatar #173 - zin
27. feb. 2009 11:12
Svar nr. 2089:
En *.exe installer er en eksekverbar fil og er som sådan blot en applikation, som benytter Windows' normale eksekverbare-miljø, hvorimod en MSI-fil benytter Windows Installer-miljøet (og dertilhørende framework).
I vista beder en MSI-fil som standard om elevation (UAC-rettigheder), hvorimod en exe-fil skal køres som administrator, manuelt (højre-klik -> kør som administrator).
Gravatar #174 - Norrah
27. feb. 2009 11:23
#172 er din kæreste mekaniker? Fuck der blev jeg sgu lidt misundelig.

Min drømmetøs er en ene arving til en milliardær, og i stand til at reparere min bil.

1 ud af 2.
Gravatar #175 - myplacedk
27. feb. 2009 11:42
#174.
Yep. Vil jeg være sød, giver jeg hende blomster eller sådan noget. Vil hun være sød, så kan hun fx. finde på at sætte bedre/flere højtalere i bilen eller sådan noget.
Gravatar #176 - zin
27. feb. 2009 11:46
#175: Det er jo så tæt på utopia som en mand kan komme... :-O
Gravatar #177 - madeinrussia
27. feb. 2009 12:34
Lige mega offtopic, men har læst mig frem til ( et par år siden og hukommenlsen er ikke hvad den har været ) At netto tjener noget der svarer til 10øre for hver 100kr de sælger for eller lign. noget så latterlig lavt :p men nu ikke sparke mig ned hvis det er 12 øre..

Spørgsmål 2090

Hvorfor har det danske sprog sådan nogen mærkelige ting såsom
Jul -> Julemand, Julemad, Julesne(whatever), Julegaver, Julepynt, Julemusik, Julestemning.

Er det fordi at ordene hver for sig ingen mening giver? eller at folk er for dumme til at vide sådan noget? i dont get it.. her er en til
Cykel -> Cykeltyv, Cykelstyr, Cykelramme, Cykellås, Cykellygter.

I dont get it, for mig lyder det ondsvagt men okay, måske er det mig og ikke det sprog der er blevet udviklet gennem mange tusind år den er gal med? :P
Gravatar #178 - myplacedk
27. feb. 2009 12:38
#177
Hvad er der galt i det?

En tyv, som stjæler cykler. Hvad ville du ellers kalde sådan en fætter?

Af alle de ting, der er galt med et naturligt sprog, nævner du nogle ting som faktisk er endt godt. :-D
Gravatar #179 - trylleklovn
27. feb. 2009 12:38
madeinrussia (177) skrev:
ondsvagt

Hvad betyder det?

Apropos ord, der ikke findes i det danske sprog :P
Gravatar #180 - Ronson ⅍
27. feb. 2009 12:39
Det er jo bare en præcisering, hvis man kalder noget sne for julesne - eller en tyv for cykeltyv.
Gravatar #181 - madeinrussia
27. feb. 2009 12:44
Hvad vil du kalde en tyv der stjæler cykler på engelsk? og min "ond" er "svag" og det er "svagt" så derfor ;D ?
Gravatar #182 - myplacedk
27. feb. 2009 12:47
madeinrussia (181) skrev:
Hvad vil du kalde en tyv der stjæler cykler på engelsk?

"Bike thief", ligesom på dansk. (Bortset fra at på engelsk er man mere tilbageholdende med at smække ordene helt sammen når man skriver det.)
Gravatar #183 - myplacedk
27. feb. 2009 12:51
#177
Man gør i øvrigt det samme i kunstsprog. Fx. på Lojban, der er ordet for "kontinent" blot ordene for "stor" og "ø" sat sammen. Ret enkelt - hvad er det, der er ligesom en ø, bare større? Der er kun ét svar. Vupti, og så er der ét ord mindre der skal læres.
Gravatar #184 - madeinrussia
27. feb. 2009 12:54
#182 jaja men det havde jo ikke været et dumt spørgsmål hvis det var rigtigt :) dog syntes jeg det er mærkeligt, og det hedder vel bare en tyv, fordi hvad ville en tyv der stjal tv hedde? tvtyv? lyder dumt, er det kun nogen ting man kan gøre det med?
Gravatar #185 - trylleklovn
27. feb. 2009 12:56
Tror formålet med ordet cykeltyv er at definere alvoren i sætningen. At stjæle en cykel er ikke lige så voldsomt som at stjæle fra en butik, f.eks. (butikstyv)
Gravatar #186 - madeinrussia
27. feb. 2009 12:58
Hvad ville det så være, hvis man stjal kun hjulet af cyklen? Cykelhjultyv?
Gravatar #187 - Nextnx
27. feb. 2009 13:25
Spørgsmål: Ville threaded view være "wishful thinking" i denne tråd.
Gravatar #188 - myplacedk
27. feb. 2009 17:37
madeinrussia (184) skrev:
dog syntes jeg det er mærkeligt, og det hedder vel bare en tyv, fordi hvad ville en tyv der stjal tv hedde? tvtyv? lyder dumt, er det kun nogen ting man kan gøre det med?

Hvis man stjæler et TV, er man nok en indbrudstyv eller en butikstyv.

Hvis du stæler mit TV, er pointen ikke mit TV, men at du er brudt ind i mit hus. At mit TV mangler er mit mindste problem.

Hvis du stjæler et TV i Bilka, er pointen ikke TV'et, men at du stjal NOGET. De er ret ligeglade med hvad det er.

At stjæle cykler er en kategori for sig. At stjæle TV'er er ikke. Derfor.
Gravatar #189 - myplacedk
27. feb. 2009 17:39
Nextnx (187) skrev:
Spørgsmål: Ville threaded view være "wishful thinking" i denne tråd.

Hvis folk ville have spørgsmålene separerede, havde de vel ikke bruget tråden til dumme spørgsmål, men forummet til dumme spørgsmål.

Jeg tror folk kan LIDE rodet. Eller også er det "thinking" der er "wishful thinking". Jeg ved det ikke.
Gravatar #190 - JensOle
27. feb. 2009 19:58
Gravatar #191 - JensOle
27. feb. 2009 20:08
@myplacedk
Aveligt der ikke er en rating, der hedder "Dumt spoergsmaal".
Gravatar #192 - Clauzii
27. feb. 2009 20:59
Svar #2089:

Vil bare tilføje at man stadig ofte bruger en exe installer (setup.exe) der så enten indkapsler eller starter en msi installer. Denne metode kaldes 'bootstrap'.

exe-delen bruges til at checke/ om MSIEXEC.EXE er installeret i windows, og hvis ikke, hente og installere den.
Gravatar #193 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2009 12:00
Hvad er det?
Mystery death switch

Den er i mit køleskab og jeg aner ikke, hvad den kan. Jeg har smidt manualen ud, for det er jo forhelvede bare et køleskab. Nu har jeg lagt mærke til den sære, orange knap og kan ikke huske, hvad den gør.
Gravatar #194 - Emil
28. feb. 2009 12:10
#193 > Den slukker vel for køleskabet? Eller hvis du har et køleskab med en fryserboks, så slukker den måske kun for enten fryseren eller køleskabsdelen.
Gravatar #195 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2009 12:28
#194 Næ, den er altid slukket, køle/fryseboksen er altid kold :S
Tændte den bare for effekt.
Gravatar #196 - myplacedk
28. feb. 2009 12:42
#195
Lyn-frys?

Frysere har ofte (altid?) en lyn-frys knap, til når man lige køber en halv gris der skal fryses ned. Hvis du har en fryseboks, og du lige smækker to tøede kyllinger i den, vil en lyn-frys være godt.
Gravatar #197 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2009 14:25
#196 Det er mulgivs hvad det er!

jeg vil straks undersøge de.t
Gravatar #198 - noramskull
1. mar. 2009 22:12
Spørgsmål

Hvordan kan det være at stoffer fordamper, før de når deres egentlige fordampningspunkt rent temperatur mæssigt? Har tit undret mig over det når jeg koger vand og noget af vandet ser ud til at fordampe før at det er begyndt at koge.

Jeg synes også tit at man hører om skadelige kemikalier osv. som fordamper fra plastik, men skal det så ikke smelte først?
Gravatar #199 - trylleklovn
1. mar. 2009 22:17
#198 Temperaturen på vand f.eks. er gennemsnitstemperaturen for alle molekylerne. Der kan dog godt være nogle molekyler som opnår tilpas stor hastighed, seperat fra de andre, til at løsrive sig og derved opnå faseskift.
Gravatar #200 - <3Thinkpads
1. mar. 2009 22:39
Spørgsmål
Hvordan kan det være at mit ene øre kan være brandvarmt mens det andet er iskoldt? Dette er selvfølgelig ikke hele tiden, men sker pludselig. Dette er ligegyldigt om jeg er i et varmt eller koldt rum.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login