mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål


Gå til bund
Gravatar #101 - Systran
17. feb. 2009 16:38
Spørgsmål 16:

Gik lige forbi en butik i dag med en hundekrog, hvor der på et skilt overfor denne stod: "Hunde må ikke medtages". Og når man er "hårdt medtaget", er man jo slemt tilredt og kommet til skade. Er dette så en opfordring til at behandle sin hund ordentligt, eller..?

Et dumt spørgsmål kræver et dumt svar - kom med dit bud! :)
Gravatar #102 - gnаrfsan
17. feb. 2009 17:03
#101: Jeg har ofte tænkt det samme, men jeg plejer nu at give dem et lille los, bare for en god ordens skyld :)
Gravatar #103 - vandfarve
17. feb. 2009 18:25
Spørgsmål 17 (+/-):

Hvorfor kan folk ikke holde til højre (eller til venstre, hvis de kommer i indersporet), når udrykningskøretøjer prøver at komme forbi de civile bilister? Jeg kan blive usandsynlig harm, når folk ikke, for det første, følger færdselslovens bestemmelser om at lade udrykningskøretøjer passere dem samt, for det andet, om ikke at udvise nok opmærksomhed i trafikken.

Ahh, klaphatte!
Gravatar #104 - Emil
17. feb. 2009 18:31
#103 > Fordi vi, på trods af at have nogle af de højeste krav i verden for at få et kørekort, har en en kæmpe flok at idioter på vejene, som ikke burde befinde sig der. Mit håb er blot, at de kun udgør en lille procentdel af de samlede bilister, selvom de, pga. deres tåbelige adfær fremstår meget synlige i trafikken.
Gravatar #105 - Dreadnought
17. feb. 2009 20:47
#99+100 De spritautomater som findes på fødevarevirksomheder inde holder normalt en gel, for at det er nemmere at gnide hænderne med. Spritindholdet af disse er 70-85%.
Gravatar #106 - myplacedk
18. feb. 2009 07:06
#103
Min teori: Politiet er usynlig på motorvejen.

Folk ved godt at de kan blive stoppet for at køre for hurtigt. De ved at det formentlig vil ske, hvis det bliver opdaget. Men det gør det jo ikke, for politiet er der ikke.

Men jeg tror ikke folk tænker over risikoen for at politiet reagerer på at man ikke kører hensynsfuldt nok. Jeg er ikke sikker på at risikoen overhovedet er der.

Så hvis der ingen politi er, og de ikke ville reagere hvis de var der, hvilken motivation har man så? Altså ud over at opføre sig pænt over for sine medmennesker, så vi alle kan nå frem sikrere og hurtigere. Det tæller jo tydeligvis ikke.
Gravatar #107 - tordenskiold
19. feb. 2009 16:16
Svar til #80 spørgsmål 13

Det hele afhænger jo af overgangsmodstanden til jorden, altså den samlede modstand fra de strømførende dele i masten, og tilbage til et nulpunkt på den nærmeste forsyning eller transformer.

Hvis den modstand er meget stor, ved at der f.eks er meget langt til forsyningspunktet, eller at der er dannet forbindelse fra den strømførende del og til masten igennem et dårligt ledene matriale (vand) så bliver strømmen (amperene) og spændingen (volten) ikke ret store.
Derfor vil den sikring der skal beskytte ved kortslutning, nedfaldne ledninger, eller ligende, ikke springe, da strømmen ikke er stor nok. Sikringen der sidder foran alm. 230/400v forsyningsmaster, er normalt på 63-125 A. afhængig af hvor mange husstande den forsyner. og på en gadebelysningsmast så er sikringen væsenlig mindre typisk 16-25 A. plus at der højest sandsynligt sidder en endnu mindre sikring i selve masten, som beskytter lampen.
I ældre anlæg har man normalt ikke HPFI relæer (fejlstrømsrelæer) foran forsyningen til gadebelysning, da det er næsten umuligt at undgå fugt i lamperne og masterne, specielt på ældre anlæg, derfor skal der trækkes en forholdsvis stor strøm før sikringen springer.

Hvor mange watt der bliver trukket er ikke til at sige når man kun kender overgangs spændingen (77 V.) men dit gæt er ikke usandsynligt.
Gravatar #108 - Systran
19. feb. 2009 16:57
Er det rigtigt eller bare en myte, at ens øjne bliver mere skadet kun at have éen lyskilde tændt, som man fokuserer på (eksempelvis et tv), sammenlignet med at have flere tændt på samme tid.
Altså hvis man f.eks. kun har sit tv eller sin computer tændt i et helt mørkt rum, skader det så ens øjne mere, fordi det er mere "koncentreret", eller er det noget komplet nonsens?

Mener, jeg har hørt at nogen har sagt på løs basis, at det skulle være farligt og overbelaste ens øjne?
Gravatar #109 - vandfarve
19. feb. 2009 17:00
#108 Et billigt gæt:

Dine øjne bliver ikke skadet, men som alle andre muskler bliver øjnene (vel) anstrenget at "misse" og knibe øjenlågene sammen, fordi øjeæblet forsøger at indstillet pupillen til det dilemma, som det står i: På den ene side er der en kraftig lyskilde, som du forsøger at fokusere på, men på den anden side er det omkringsigliggende rum mørklagt/mørkere.

Så nej, du får ikke firkantede øjne, og du vil ikke tage skade, men du kan vel i værste fald få hovedpine og/eller trætte øjne, så du er tvunget til at hvile dig.
Gravatar #110 - Systran
19. feb. 2009 17:11
#109
Kan jeg godt forestille mig. Men de hardcore nørder har vel vænnet sig til at sidde i et fuldstændig mørkelagt rum med 22 tommeren på fuld lysstyrke en hel nat igennem :P
I hvert fald sket for mig mere end éen gang, men ja, kan godt følge dig i, at man må blive træt i hovedet af at sidde med en enkelt koncentreret lyskilde.
Gravatar #111 - Josso
19. feb. 2009 17:14
#103:
Det samme har undret mig.
Og hvad med "rustvogne"? I gamle dage holdt alle tilbage for en, hvis den kom forbi med et optog. For et par uger siden da min oldemor døede var der en billist der dyttede for at komme forbi os.
Hvad er der blevet af god køreskik?
Gravatar #112 - MiniatureZeus
19. feb. 2009 19:26
#111 Tror der er mange som ikke ved, at et en kortegé tæller som ét køretøj. Og derfor hisser sig op eller bliver sure over, at bilerne i kortegén spærre for dem..
Gravatar #113 - JensOle
19. feb. 2009 19:53
NYT SOPERGSMAAL.
Er terracide paa coke ?

Det er mig ufatteligt hvor afgant og ignorant man samtidig kan vaere.
Gravatar #114 - Makey
19. feb. 2009 21:24
JensOle (113) skrev:
NYT SOPERGSMAAL.
Er terracide paa coke ?

Det er mig ufatteligt hvor afgant og ignorant man samtidig kan vaere.

Det værste af det hele er da næsten at han har mange af de sjoveste mennesker på Newz på hans ignorerliste.

Kan se han har +1 karma for mange relevante forumindlæg... Det skal jeg altså lige have gjort noget ved...

Spørgsmål 18: Hvorfor er blondiner så dumme?

Vil godt lige have lov til at demonstrere med et eksempel. En gruppe (blondiner alle 3) skulle fremlægge om Brazilien med henblik på at belyse nogle kulturelle forskelle på mellem dem og os danskere. Først: "Ej, hvor er den der powerpointer denne?"
Powerpointer: En computer der er tilsluttet en projekter og nogle højtalere (åbenbart).
Japan og Kina er en hudfarve.
Der falder 1000-2000 mm nedbør i hele brazilien i løbet af et år.
BNP pr. indbygger er 8334 (JA MEN 8334 HVAD?)

Det var bare lige kort hvad der var sket, i dag, i løbet af 5 minutter.
Gravatar #115 - Systran
19. feb. 2009 21:36
Svar 18:

Måske har det noget med din uddannelsesinstitution og ikke hårfarven at gøre. :D

/me er lyshåret og stolt! Er da ikke så klog, men meget sød :)

Ej, det har muligvis noget at gøre med at man behandler forskellige typer mennesker anderledes - måske får pæne, lyshårede truntebørn flere ting serveret end andre folk, og er dermed mindre overladt til sig selv og inddrage sig viden på egen hånd, og så bliver de netop dummere fordi indlæringen er anderledes. - men det er på et dybt teoretisk og postulerende plan ;)

Vil dog nævne at i min klasse (2.g) sidder der piger og tager noter og laver lektier til hver eneste time uden OVERHOVEDET at forstå et eneste ord af hvad læreren fortæller dem: brune- som lyshårede :)
Dét er Danmarks fremtid - sammen med mig (som sjovt nok også er blond).. Tough luck! :)
Gravatar #116 - Makey
19. feb. 2009 21:40
¤115
Det var tøser. Det er fuldstændig på samme måde her, tøserne sidder og lytter intenst og skriver alt hvad læreren siger ned, ord for ord, men de fatter ikke en skid af det og brokker sig hellere end gerne over det i frikvartererne.
Nogle af dem forstår det selvfølgelig, men størstedelen er helt væk. Jeg ved ikke om PVC-fyldte Barbiedukker, alkohol og make-up har ødelagt den generation af kvinder der skal føde vores børn :s
Gravatar #117 - Systran
19. feb. 2009 21:48
Makeybussines (116) skrev:
¤115
Jeg ved ikke om (...) alkohol (...) har ødelagt den generation af kvinder der skal føde vores børn :s


Hov hov, hvis det er tilfældet (eller i mindste fald en faktor for dette), ville jeg skam være tilbage i stenalderen.. :P

But hey, I hear you ;)

Tror dog ikke der er et endegyldigt svar, men det ville jo ikke være sjovt hvis vi alle var lige kloge (eller lige dumme - tomato, potato whatever). Nogen skal jo være frisører, VVS-montører, direktører i IT-factory, det kan vi ikke alle sammen være. Men vi har alle sammen en kompetence et eller andet sted.

Hey, jeg er god til tastaturgenveje: giv mig et job! :)

Ups, derail-alert!
Gravatar #118 - Dreadnought
19. feb. 2009 23:28
#108 Det er sandt, MEN kun under ekstreme forhold. Ens øjne kan blive skadet hvis der lukkes for meget lys ind. Pupillen styrer hvor meget lys som lukkes ind og tilpasses i forhold til den gennemsnitlige lysstyrke i dit synsfelt. Dine øjenlåg bruges også til at regulere for mængden af lys, men først når man føler smerte i sine øjne kniber man dem sammen.
Hvis man kigger på en lille lysende objekt i et mørktlagt rum lukkes der sammenlagt ikke meget lys ind, og dine pupiller er meget åbne. Men det er jo koncentreret på et lille område og kan være skadeligt. En lille laser på ca 5 milliwatt er nok til at skade nethinden, hvis den eksponeres længe nok.
Sidder man og kigger på sit TV eller sin skærm i et mørkt lokale vil ens syn blive påvirket af den kraftigt lysende firkant og man oplever det som en mørk firkant der er "brændt" ind på nethinden, når man kigger et andet sted hen. Afhængigt af hvor overbelastet ens nethinde er blevet, forsvinder firkanten indenfor få minutter. For at ens syn skal kunne tage skade, skal der meget til. Meget mere end hvad et TV eller en skærm sender ud.

Det er i hvertfald hvad jeg har fundet ud af gennem livet, fra blandt andet optikere og diverse videnskabelige tidsskrifter. Min mor plagede mig konstant ved at tænde lyset fordi "Du skader dine øjne." Ja ja fint mor smut nu. ... KLIK. Underligt nok er jeg ikke blind, har ikke nedsat lysfølsomhed i mine øjne og har heller ikke en firkant i mit synsfelt.

Det er kun noget folk tror, fordi de oplever den firkant, når deres øjne har været belastet. "Jamen så må det jo være rigtigt." :o NOT!
Gravatar #119 - Emil
20. feb. 2009 14:28
Spørgsmål 19: Hvilket sted på jorden er man længst væk fra et beboet sted/andre mennesker?

Jeg mindes at have læst, at det var et eller andet sted nord for Sydpolen, men jeg kan simpelthen ikke huske det længere.
Gravatar #120 - Pally
20. feb. 2009 14:33
Emil (119) skrev:
Spørgsmål 19: Hvilket sted på jorden er man længst væk fra et beboet sted/andre mennesker?

Jeg mindes at have læst, at det var et eller andet sted nord for Sydpolen, men jeg kan simpelthen ikke huske det længere.

"Et sted nord for sydpolen" - det er sandt for *samtlige* steder på jordkloden bortset fra sydpolen selv. Jeg nominerer det til årets mest upræcise sted-angivelse!
Gravatar #121 - Emil
20. feb. 2009 14:51
#120 > Ligesom når man spørger, "hvor ligger Hellerup?", og man får svaret "Nord for København", så er man nok godt klar over, at det ikke ligger i Lapland, Grønland, Sibirien eller Alaska.
Gravatar #122 - gnаrfsan
20. feb. 2009 14:52
#119: Der er forskellige forskningstationer på sydpolen, der er beboede, så jeg ved ikke rigtigt...
Gravatar #123 - myplacedk
20. feb. 2009 16:09
Emil (119) skrev:
Hvilket sted på jorden er man længst væk fra et beboet sted/andre mennesker?

Well, verdens mest isolerede by har vi på en ø i
Tristan da Cunha ø-gruppen. Forestil dig at du har en ro-båd, og zoom ud til du ser fastland.

Verdens mest isolerede ø har vi her: http://maps.google.com/maps?ll=-54.433333,3.4&...

Mere i samme stil: http://en.wikipedia.org/wiki/Extreme_points_of_the...
Gravatar #124 - gnаrfsan
20. feb. 2009 17:26
#119: Ok du får bare Nordkorea til at prøve deres ny langtrækkende atom missil på den ø, som er nævnt i #123... så er spørgsmålet vist besvaret ;)

Ps: jeg siger ikke at alle mine løsninger er kønne, men nogle af dem virker alligevel...
Gravatar #125 - Zombie Steve Jobs
21. feb. 2009 00:04
#130 fordi vi har betalt 180% afgift på vores biler, vores motorvejen har 2 spor for lidt, vi skal på arbejde og betale 49% i skat, generelt kører vi for langsomt? Time is money.

#111 Du er lovmæssigt forpligtet til at give plads for korteger, folk er idioter og ovenstående er svaret på det. Tror jeg.
Gravatar #126 - gnаrfsan
21. feb. 2009 01:31
Spørgsmål 20:
Hvem skriver indlæg nr 130, som 125 refererer til, og hvad står der i det?
Gravatar #127 - Ronson ⅍
21. feb. 2009 01:45
Uuh.. en konkurrence!
Gravatar #128 - Dreadnought
21. feb. 2009 01:57
Svar 20:
Tanghaar er rent faktisk Marty McFly.
Gravatar #129 - Makey
21. feb. 2009 08:52
Glæder sig allerede til indlæg #130 :D
Gravatar #130 - Norrah
21. feb. 2009 09:08
Hvorfor er en bil i danmark, meget mere cool, end de er i andre lande? Og alligevel er det stadig mere træls at købe dem, end det er i et andet land.
Gravatar #131 - vandfarve
21. feb. 2009 10:13
#130 Udbud og efterspørgsel. SSDGB.

Spørgsmål 21
Hvorfor har størstedelen af Nettos ansatte hverken forståelse for det fremmede begreb "service" eller hjerneceller nok til at se og registrere, at der faktisk er mere end 6 i køen? Ikke fordi vi alle skal være hjernekirurger, men det burde ikke være så svært at finde og ansætte folk, der kan tælle til mere end 5...

Og hvad #¤!&@¤ sker der for, at de skal have en nøgle fra den medarbejder, der selvfølgelig sidder ude og er igang med at trykke morgenavisen på toilettet for, at de må trække en vare tilbage?! Det lyder usandsynligt, men der findes faktisk mennesker, der gerne vil ud af Netto-helvedet og bare have en dårlig dag i fred!

[/rant]
Gravatar #132 - Makey
21. feb. 2009 10:53
Tanghaar (125) skrev:
#130 fordi vi har betalt 180% afgift på vores biler, vores motorvejen har 2 spor for lidt, vi skal på arbejde og betale 49% i skat, generelt kører vi for langsomt? Time is money.


Norrah (130) skrev:
Hvorfor er en bil i danmark, meget mere cool, end de er i andre lande? Og alligevel er det stadig mere træls at købe dem, end det er i et andet land.


Det her er næsten bedre end Jeopardy...
Gravatar #133 - Dreadnought
21. feb. 2009 11:03
Svar 21
Nogen skal jo ansætte amøberne, som de andre kæder forståeligt nok ikke gider have.
Gravatar #134 - MiniatureZeus
21. feb. 2009 11:48
vandfarve (131) skrev:
#130 Udbud og efterspørgsel. SSDGB.

Spørgsmål 21
Hvorfor har størstedelen af Nettos ansatte hverken forståelse for det fremmede begreb "service" eller hjerneceller nok til at se og registrere, at der faktisk er mere end 6 i køen? Ikke fordi vi alle skal være hjernekirurger, men det burde ikke være så svært at finde og ansætte folk, der kan tælle til mere end 5...

Og hvad #¤!&@¤ sker der for, at de skal have en nøgle fra den medarbejder, der selvfølgelig sidder ude og er igang med at trykke morgenavisen på toilettet for, at de må trække en vare tilbage?! Det lyder usandsynligt, men der findes faktisk mennesker, der gerne vil ud af Netto-helvedet og bare have en dårlig dag i fred!

[/rant]


Så kan du jo bare handle i SuperBrugsen i stedet for...
I Netto koster en liter mælk f.eks. 4 kroner og i SuperBrugsen koster samme liter mælk 6 kroner. I SuperBrugsen bruger de de 2 kr. ekstra på at have 2 ekstra ansatte og (næsten) garantere at du ikke står i kø i mere end 2-3 minutter... Økonomisk set ville det jo overhovedet ikke hænge sammen, at du ville få samme service i SuperBrugsen som i Netto, samtidig med at prisen var 2 kr. lavere for en liter mælk...

Grunden til, at Netto ansatte skal have fat i en nøgle fra deres chef er på grund af snyderi mellem de ansatte og deres venner...

Vi bor imellem en stor Netto (Ndr. Frihavnsgade), en stor SuperBrugs, en mindre Fakta og en mindre Aldi, samt en Dagli' Brugs.
Og der er da helt klart en stor forskel på de forskellige forretninger. Hvis man tager det fra en ende, så er Aldi og Fakta klart de værste steder at handle, primært fordi der i Fakta aldrig er prisskilte sat op og de ALTID kun er 2 på arbejde og du kan risikere at stå i kø i 10-12 minutter fordi den ene er på pause...I midten ligger Netto som hos os, er ret lækker og meget flot, dog har du utrolig hurtigt udsolgt af almindelige vare, men det er ikke noget de reelt set kan gøre for (pga. central styring af varebestillinger), og øverst ligger SuperBrugsen og Dagli' Brugsen, begge steder jeg elsker at handle (hvis man ikke tænker på delikatessebutikker!) på grund af en fantastiske service (specielt i Dagli'Brugsen)

Nu er de i vores Netto ret flinke til at åbne kasser hurtigt, selvom der ikke står mere end 5-6 mennesker i køen.
Men hvis der står en eller anden idiot som råber og skriger over at kasseekspedienten skal åbne en ekstra kasse, så er det de færreste som gider at gøre det... Hvilket jo er forståeligt nok og som du helt sikkert også selv kan genkende når du selv står i en kiosk (eller har gjort..)

Nu arbejder min kæreste selv i føromtalte Netto, og det påvirker selvfølgelig min mening, samtidig med at jeg selv har stået bag kassen i en del tid, og altid har ment det var det bedste job der fandtes, hvis bare der ikke fandtes kunder ; )
Gravatar #135 - vandfarve
21. feb. 2009 12:33
MiniatureZeus (134) skrev:


Så kan du jo bare handle i SuperBrugsen i stedet for...
I Netto koster en liter mælk f.eks. 4 kroner og i SuperBrugsen koster samme liter mælk 6 kroner. I SuperBrugsen bruger de de 2 kr. ekstra på at have 2 ekstra ansatte og (næsten) garantere at du ikke står i kø i mere end 2-3 minutter... Økonomisk set ville det jo overhovedet ikke hænge sammen, at du ville få samme service i SuperBrugsen som i Netto, samtidig med at prisen var 2 kr. lavere for en liter mælk...


Det er nemlig det sjove, for jeg det er med meget høj sandsynlighed altid hurtigere i Netto end fx SuperBest, der ligger lige ved siden af mig. Godt nok er køerne kortere, men både de ansatte og kunderne er væsentligt langsommere her, så hvis jeg skal have noget i en fart, så tager jeg altid i Netto.

Lige i dag, der tog det godt nok en krig, fordi ekspedienten ikke var verdens hurtigeste (jeg har set folk, der kan scanne varer ind 50-100% hurtigere), ligesom hun så fuckede et eller andet op, så nøglebæreren må komme.

For mit vedkommende, så kunne Tredje Verdenskrig godt have brudt ud, for der var jeg så tæt på at flække på langs - og ja, jeg har haft en super dårlig morgen, så jeg må godt!
Gravatar #136 - Systran
21. feb. 2009 15:11
#135
Så siger du jo også dig selv imod, når du siger, at de er hurtige nok og du reelt ikke har noget har noget at brokke dig over. Så har verden åbenbart bare været imod dig her til morgen *ae på kinden* :)

Men derfor kan medarbejdere i Netto godt være super inkompetente, hvis ikke til at scanne varer ind, så til alt muligt andet..
Gravatar #137 - cazotaro
21. feb. 2009 15:43
#135
Hold op med at whine over en dårlig morgen/dag (indsæt ævl om 3. verden) og sæt de glade briller på, så går det meget bedre xP
Gravatar #138 - KC
21. feb. 2009 15:46
Tanghaar (125) skrev:

#111 Du er lovmæssigt forpligtet til at give plads for korteger, folk er idioter og ovenstående er svaret på det. Tror jeg.


Spørgsmål 2083: Hvor i færdselsloven står der lige at man skal holde tilbage for korteger? (det er måske ikke i færdselsloven)

Spørgsmål 2084: Hvor i loven står der at folk er idioter? Jeg har altid haft en mistanke om, at det er fastsat ved lov, men har aldrig kunnet finde loven!
Gravatar #139 - Systran
21. feb. 2009 15:54
Svar 2084:

Gad vide om det er den der tuneser-lov, de er ved at få indført? Eller måske blev den flettet ind i loven om højre vigepligt..
Gravatar #140 - Zombie Steve Jobs
21. feb. 2009 17:21
#138

færdselslovens § 7 stk. 6

"Stk. 6. Trafikanter skal give fri passage for forsvarets
og civilforsvarets kolonner, grupper af børn under
opsyn af ledere, ligtog eller andet sluttet optog. "

Yeah!

Jeg er ret sikker på, at man igennem grundloven er sikret retten til at være idiot.

#135: Jeg er ret sikker på, at det er et super neder at være ekspedient i netto. Ikke at jeg tænker så meget over sådanne ting, når jeg har mine daglige raseriudbrud over andre mennesker, men måske burde man have det i baghovedet, ikke at gå totalt amok på sagesløse supportmedarbejdere (trods deres inkompetence), butikspersonale og så videre. Jeg holder på at man skal samle det hele i en lille arrig kugle, og så lukke det hele ud i hovedet på en eller anden, der virkelig fortjener det. En politiker eller dum mellemleder eller noget.
Gravatar #141 - Zombie Steve Jobs
21. feb. 2009 18:06
Lol, har lige lagt mærke til:

#140
grupper af børn under opsyn af ledere


det vil sige, at man ikke skal give fri passage for børn, der ikke er under opsyn?
Gravatar #142 - myplacedk
21. feb. 2009 18:49
#141
En gruppe af børn uden ledere er blot en flok fodgængere. Du skal ikke køre ind i dem, men noget optog er det ikke.

Man skal ikke bare lukke en flok børn alene ud i trafikken, og tro at §7 stk. 6 giver dem ret til at fedte rundt som de har lyst til.

Well, det er den bedste mening jeg lige kan få ud af det. ;-)
Gravatar #143 - MiniatureZeus
21. feb. 2009 20:19
vandfarve (135) skrev:
MiniatureZeus (134) skrev:


Så kan du jo bare handle i SuperBrugsen i stedet for...
I Netto koster en liter mælk f.eks. 4 kroner og i SuperBrugsen koster samme liter mælk 6 kroner. I SuperBrugsen bruger de de 2 kr. ekstra på at have 2 ekstra ansatte og (næsten) garantere at du ikke står i kø i mere end 2-3 minutter... Økonomisk set ville det jo overhovedet ikke hænge sammen, at du ville få samme service i SuperBrugsen som i Netto, samtidig med at prisen var 2 kr. lavere for en liter mælk...


Det er nemlig det sjove, for jeg det er med meget høj sandsynlighed altid hurtigere i Netto end fx SuperBest, der ligger lige ved siden af mig. Godt nok er køerne kortere, men både de ansatte og kunderne er væsentligt langsommere her, så hvis jeg skal have noget i en fart, så tager jeg altid i Netto.

Lige i dag, der tog det godt nok en krig, fordi ekspedienten ikke var verdens hurtigeste (jeg har set folk, der kan scanne varer ind 50-100% hurtigere), ligesom hun så fuckede et eller andet op, så nøglebæreren må komme.

For mit vedkommende, så kunne Tredje Verdenskrig godt have brudt ud, for der var jeg så tæt på at flække på langs - og ja, jeg har haft en super dårlig morgen, så jeg må godt!


Nu er jeg nok ret skør, men har ikke decideret noget imod at stå lang tid i kø, men noget der irritere mig grænseløs når jeg f.eks. handler i Fakta og de har taget 5-6 kr. for meget for en vare hvor dette så sker:

For nogle dage siden var kæresten og jeg i Fakta ved Århusgade kbh. for at købe nogle frosne fastelavnsboller, som i sidste uge var på tilbud til 10 kr. for en pakke. Der lå så stadig 4-6 æsker tilbage i fryseren og der var et skilt hvor der stod 10 kr. Vi købte 2 æsker og gik hen til kassen. Kasseekspedienten slog dem så ind til 19 kr. stykket, Da jeg får bonnen, siger jeg så der er en fejl og hun har slået dem ind til 19 kr. i stedet for 10 kr. Hun kaldte så på en anden medarbejder, og efter 5 min kom han så. Jeg fortalte ham om problemet og så henter han sidste uges fakta-avis og viser os så datoen på, at tilbudet kun gælder til sidste fredag, og normal prisen er 19 kr. og det derfor er rigtigt nok. I lang tid forsøgte vi at fortælle ham, hvordan fobrugerloven fungere.... Til sidst fik vi dog vores "vilje" og fik de 18 kr. tilbage...

Igår var vi så i SuperBrugsen (SuperBest er for mig ikke det samme, men noget ringere!) og havde købt nogle servietter til 9 kr. som normalt kostede 18 kr., hvilket ekspedienten også havde taget for dem, da vi går hen for at fortælle det til kioskdamen, kigger hun hurtigt på bonnen, giver os en 20'er og så er det fint. Jeg spørger om jeg ikke skal underskrive en eller anden kvittering, men næ det skal man ikke...!

Derfor vil jeg noget hellere handle i SuperBrugsen end Netto/Fakta (fakta er dog klart værst med sådan noget) men så må Bertel sætte SU'eren op ;D
Damn, sorry for de lange indlæg... ; )
Gravatar #144 - Zombie Steve Jobs
24. feb. 2009 21:05
#143 hvis jeg havde stået i kø bag jer, havde jeg mistet forstanden.
Gravatar #145 - Dreadnought
25. feb. 2009 09:45
Spørgsmål 2085
Hvorfor er der den "plastikdims" i midten af keglen på en megafon?
Gravatar #146 - MiniatureZeus
25. feb. 2009 09:47
#145 Mon ikke det er mikrofonen?

#144 Du er ikke den eneste :D
Gravatar #147 - zin
25. feb. 2009 09:52
Svar #2085:
Fordi megafonen begrænser det område lydbølgerne spredes ud på; "Keglen" i midten gør præcis dette: Sørger for at lydbølgerne ikke skal ud i "midten", og forstærker derved lyden... Eller... Det tror jeg. :D
Hvordan Megafoner virker.
Gravatar #148 - Ronson ⅍
25. feb. 2009 16:49
Bliver lyden ikke spyttet ud i den lille kegle og reflekteret ud i den store kegle der omgiver den?
Gravatar #149 - zin
25. feb. 2009 16:58
#148: Måske. Derfor "Eller .... Det tror jeg." :-)
Gravatar #150 - Svindleren
25. feb. 2009 18:00
Spørgsmål 2086


hvad kan man gøre, så man ikke kommer til at sove på sin arm, så man ikke får sovearm, eller hvad det hedder ??

flippede helt ud i nat, da jeg troede jeg var ved at miste min arm, mega underlig fornemmelse...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login