mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #16051 - Slettet Bruger [3237728890]
7. aug. 2011 20:41
Daniel-Dane (16049) skrev:
hilsen Poul

Den mand har fået mig til at grine som ingen newz bruger har før ^^
Gravatar #16052 - Slettet Bruger [3237728890]
7. aug. 2011 20:42
Poul er den nye 'tråden til dumme spørgsmål'-meme Farvel Mark Jensen
Gravatar #16053 - Daniel-Dane
7. aug. 2011 20:43
Nej. Du blander rundt på det nu, SlettetBruger.
Gravatar #16054 - MiniatureZeus
7. aug. 2011 21:08
Mark Jensen som rocker
En gammel skolekammerat, lad os kalde ham Poul, har været til jobsamtale.
Poul var kvalificeret til jobbet og det gik ret godt, ifølge ham selv, men han får så et brev med afslag. Grunden er at han har for mange tatoveringer, som ikke kan skjules af en normal hvid skjorte. Tatoveringerne var såkaldte "Rocker-tatoveringer", hvilket jeg nok ikke er helt enig i, da det er et sleeve med hjerter i sort/hvid op af armen, hvor der står "trust", også i hjerter..

Anyhow, spørgsmålet går sådan set ud på, om man overhovedet, sådan helt officielt, må afvise en ansøger på grund af tatoveringer? Det er vel ikke meget anderledes end at man ikke må afvise folk med tørklæder?
Gravatar #16055 - Slettet Bruger [3237728890]
8. aug. 2011 04:55

Selvfølgelig må de afslå ham fordi han er en idiot.

"Han har ingen respekt for hans krop, hvordan kan han så ha respekt for hans arbejde"

"Et væld a tatoveringer = han har issues"

Har de nok tænkt.

Gravatar #16056 - Mort
8. aug. 2011 06:18

Hvis manden har kundekontakt, så er det ganske relevant hvordan hans fremtræden er. Hvis man risikerer at han virker skræmmende på kunderne så ville det da være direkte dumt at ansætte ham.

Teenage piger med piercinger alverdens steder i ansigtet, har også svært ved at få et arbejde, af samme grund.
Gravatar #16057 - Mamad (moveax1ret)
8. aug. 2011 07:19
Jeg synes han skal være glad for at de er ærlige, og ikke bare sagde de fandt en der var bedre kvalificeret.
Gravatar #16058 - Zombie Steve Jobs
8. aug. 2011 07:25
#16054 De der tatoo-hoveder er, sådan groft sagt:

A: Kriminelle
B: Rataderet og eller har stærke psykiske problemer
C: Hipster scumbags

Der er vist ingen, der har lyst til at ansætte hverken, A, B eller C.

Han har med garanti ikke tatoveringer pga. af religion, det er med sandsynlighed på grund af "Fuck yeah, look at me I am so cool/ratarderet/kriminel".

Med glatbarberet hovede/langt hår får han nok heller ikke samme job, men hår kan klippes og gror ud igen. Ja, og der er jo nok lidt din vens problem, at han ikke har tænkt over det, er det en ansat, man har lyst til?

Men synd for ham, shit sux, but that is life. Han kan lave en TerraSyde, I Sverige er tatoooooooooos mere velkomne og almindelige, så der er han bare endnu en popdreng, med sleevs som en 19-årig tøs.
Gravatar #16059 - terracide
8. aug. 2011 07:28
Sjovt nok så er det ingen hindring for at have kundekontakt i Sverige...har flere gange dagligt at gøre, med folk derovre som har fullsleeves, orange hår...eller masser af fragmenter i roen...moralen er nok at danskere er mere konservative og ikke så åbne som på den anden side af sundet....
Gravatar #16060 - Zombie Steve Jobs
8. aug. 2011 07:30
terracide (16059) skrev:
Sjovt nok så er det ingen hindring for at have kundekontakt i Sverige...har flere gange dagligt at gøre, med folk derovre som har fullsleeves, orange hår...eller masser af fragmenter i roen...moralen er nok at danskere er mere konservative og ikke så åbne som på den anden side af sundet....

Med det er de måske, men:
I'll just leave this here
Gravatar #16061 - MiniatureZeus
8. aug. 2011 08:10
Det var som pilot btw. Men spørgsmålet gik mere ud på, om det var ulovligt at afvise alene pga. udseende. Hans kvalifikationer var fine
Gravatar #16062 - fjols
8. aug. 2011 08:17
Hvorfor kan et sleeve ikke skjules af en hvid skjorte?
Gravatar #16063 - OxxY
8. aug. 2011 08:25
Mark er vandt til ting med haler Jensen

Hvis man skal bruge et sæt trådløs keyboard mus, der skal have en rækkevidde på ca 4m, samt kunne gå igennem en mattered glaslåge, hvad skal man så gå efter? Forslag modtages med kyshånd? (igen med de spørgsmålstegn! :D)
Gravatar #16064 - Zombie Steve Jobs
8. aug. 2011 08:34
Det er ikke ulovligt, det er ulovligt at diskirminere på grund af race,religion, seksualitet. Tatoveringer er selvvalgt "skamfering", eller hvad man siger. Arbejdsgiver har også lov til at fravælge mig, hvis jeg er ryger.
Gravatar #16065 - XorpiZ
8. aug. 2011 08:44
OxxY (16063) skrev:

Hvis man skal bruge et sæt trådløs keyboard mus, der skal have en rækkevidde på ca 4m, samt kunne gå igennem en mattered glaslåge, hvad skal man så gå efter? Forslag modtages med kyshånd? (igen med de spørgsmålstegn! :D)

Noget Bluetooth af en art vil jeg tro.
Gravatar #16066 - OxxY
8. aug. 2011 08:49
XorpiZ (16065) skrev:
OxxY (16063) skrev:

Noget Bluetooth af en art vil jeg tro.

Og hvis omtalte pc det skal sluttes til ikke har bluetooth?
Gravatar #16067 - fjols
8. aug. 2011 08:54
Du kan købe en dongle meget billigt på DealExtreme.
Gravatar #16068 - OxxY
8. aug. 2011 09:00
fjols (16067) skrev:
Du kan købe en dongle meget billigt på DealExtreme.

Link, og virker skidtet rent faktisk godt nok til at det kan bruges til at smide keyboard i uden latancy bliver så høj at ultra casual gamer som mig ville blive frustreret?
Gravatar #16069 - fjols
8. aug. 2011 09:03
Her er en liste. Så kan du jo evt. kigge på reviews.
Jeg har kun selv brugt dem til dataoverførsel fra en mobiltelefon.
Gravatar #16070 - OxxY
8. aug. 2011 09:19
Det kan være jeg er helt ude af trit med hvad ting koster. Men det billigste bluetooth keyboard+mus sæt på edbpriser ligger i ca 700 kr. Det virker på mig totalt vandvittigt.

Der må være nogen der har et forslag til noget der virker med en rangep å ca 4m uden man skal betale en bondegård. Hvad fan er pointen i trådløs hvis skidtet alligevel skal bruges i samme afstand som hvis man havde en hale på...
Gravatar #16071 - vandfarve
8. aug. 2011 09:23
fjols (16062) skrev:
Hvorfor kan et sleeve ikke skjules af en hvid skjorte?

Mange hvide skjorter er gennemsigtige, så jeg vil hellere spørge, hvordan et "sleeve" kan skjules af en hvid skjorte?
Gravatar #16072 - fjols
8. aug. 2011 09:24
Som pilot har de som regel en jakke uden over, så i den situation kan jeg slet ikke følge det.
Derudover har du nok ret, selvom jeg må indrømme jeg aldrig har set en tattoo igennem en hvid skjorte.
Gravatar #16073 - XorpiZ
8. aug. 2011 09:56
OxxY (16070) skrev:
Det kan være jeg er helt ude af trit med hvad ting koster. Men det billigste bluetooth keyboard+mus sæt på edbpriser ligger i ca 700 kr. Det virker på mig totalt vandvittigt.

Der må være nogen der har et forslag til noget der virker med en rangep å ca 4m uden man skal betale en bondegård. Hvad fan er pointen i trådløs hvis skidtet alligevel skal bruges i samme afstand som hvis man havde en hale på...

Alternativt skal du vel have et, der er radio-baseret. De behøver mig bekendt ikke LoS på samme måde som IR-baserede gør.
Gravatar #16074 - MiniatureZeus
8. aug. 2011 10:32
Nå han har snakket med hans fagforening, og de mener ikke at en tatovering kan være grund nok til afslag.
Han er dog ikke interesseret i at lave en sag ud af det, da branchen er meget lille, så det vil nok ikke gavne ham.. Det er dog et 'kendt' problem, og de anbefalede ham at tage en undertrøje på, og så lad være med at nævne noget om det, til samtalerne..
Gravatar #16075 - Zombie Steve Jobs
8. aug. 2011 10:35
MiniatureZeus (16074) skrev:
Nå han har snakket med hans fagforening, og de mener ikke at en tatovering kan være grund nok til afslag.
Han er dog ikke interesseret i at lave en sag ud af det, da branchen er meget lille, så det vil nok ikke gavne ham.. Det er dog et 'kendt' problem, og de anbefalede ham at tage en undertrøje på, og så lad være med at nævne noget om det, til samtalerne..

Er enig i, at det er lame, at han ikke kan få job på grund af tatoveringer, men omvendt kan jeg sagtens forstå dem, der skal ansætte ham.
Gravatar #16076 - MiniatureZeus
8. aug. 2011 10:43
Steve Jobs (16075) skrev:

Er enig i, at det er lame, at han ikke kan få job på grund af tatoveringer, men omvendt kan jeg sagtens forstå dem, der skal ansætte ham.

Ja jeg kan også godt forstå det.. Hvis man har lidt flyskræk, er det nok ikke lige en kaptajn med tatoveringer på hele armen som beroliger mest!

Derudover, så flyver man åbenbart i kortærmet skjorter om sommeren..
Gravatar #16077 - fjols
8. aug. 2011 10:47
MiniatureZeus (16076) skrev:

Det er vel valgfrit?
Gravatar #16078 - MiniatureZeus
8. aug. 2011 10:54
fjols (16077) skrev:
Det er vel valgfrit?

Aner det ikke.. Kan nu heller ikke lige se problemet sådan set.. Har piloten ikke altid jakke på når man møder dem? Man kan jo heller ikke komme ud i cockpittet mere, så det er vel kun stewardesserne og de andre piloter der ser tatoveringen..
Gravatar #16079 - terracide
8. aug. 2011 10:58
MiniatureZeus (16076) skrev:
Steve Jobs (16075) skrev:

Ja jeg kan også godt forstå det.. Hvis man har lidt flyskræk, er det nok ikke lige en kaptajn med tatoveringer på hele armen som beroliger mest!

Hvordan påvirker tatooveringer ens evner til at flyve et fly?
Gravatar #16080 - vandfarve
8. aug. 2011 11:02
fjols (16072) skrev:
Som pilot har de som regel en jakke uden over, så i den situation kan jeg slet ikke følge det.
Derudover har du nok ret, selvom jeg må indrømme jeg aldrig har set en tattoo igennem en hvid skjorte.

Mit bedste bud vil være, at han blot lover at tage en langærmet t-shirt på inden under skjorten og/eller uniformen.

Hvem kontakter fagforeningen og fortælle, at vi har fundet en løsning?

My work here is DUNN!
Gravatar #16081 - vandfarve
8. aug. 2011 11:05
MiniatureZeus (16078) skrev:
Aner det ikke.. Kan nu heller ikke lige se problemet sådan set.. Har piloten ikke altid jakke på når man møder dem? Man kan jo heller ikke komme ud i cockpittet mere, så det er vel kun stewardesserne og de andre piloter der ser tatoveringen..

Jeg har ofte set piloterne gå igennem flyet - sikkert for at gå ned til sovekabinerne, der som oftest er placeret bagerst i flyet.

Men når det er sagt, så betyder det jo stadig ikke, at din "ven" blot skal love at holde jakken på, når han bevæger sig blandt passagererne.

Kommer han forresten fra Forsvaret, eller har han taget en civil pilotuddannelse?
Gravatar #16082 - MiniatureZeus
8. aug. 2011 11:14
vandfarve (16081) skrev:
Jeg har ofte set piloterne gå igennem flyet - sikkert for at gå ned til sovekabinerne, der som oftest er placeret bagerst i flyet.

Det er selvfølgelig rigtigt..

vandfarve (16081) skrev:

Kommer han forresten fra Forsvaret, eller har han taget en civil pilotuddannelse?

Han har taget en civil i USA og blev færdig med sin europæiske certificering for en måned siden. Han har arbejdet i USA inden da i et år for at spare sammen til den europæiske certificering.
Gravatar #16083 - Alrekr
8. aug. 2011 11:24
MiniatureZeus (16054) skrev:
Anyhow, spørgsmålet går sådan set ud på, om man overhovedet, sådan helt officielt, må afvise en ansøger på grund af tatoveringer? Det er vel ikke meget anderledes end at man ikke må afvise folk med tørklæder?

Selvfølgelig må de afvise folk med tatoveringer. De ansætter jo ikke kun kvalifikationer, de ansætter hele personer. At det er åndssvagt er så en anden sag.

Steve Jobs (16058) skrev:
Han kan lave en TerraSyde, I Sverige er tatoooooooooos mere velkomne og almindelige,

Heh, ja, som om. Svenskerne er måske mere multikulti end os, men de ville da aldrig tage tatoverede ind til noget med kundekontakt..

terracide (16059) skrev:
Sjovt nok så er det ingen hindring for at have kundekontakt i Sverige...

-.-'

terracide (16079) skrev:
Hvordan påvirker tatooveringer ens evner til at flyve et fly?

Du ved godt at det var flyskrække mennesker der blev refereret til? De er i forvejen ikke for rationelle, så tatoveringer ville nok ikke hjælpe på deres irrationelle frygt for at flyve.
Gravatar #16084 - vandfarve
8. aug. 2011 11:27
terracide (16059) skrev:
moralen er nok at danskere er mere konservative og ikke så åbne som på den anden side af sundet....

Henrik, hvad er din holdning til folk, der bruger AMD? Det slår mig, at jeg har glemt, hvad din mening er netop til dette folkefærd...
Gravatar #16086 - makloka
8. aug. 2011 11:43
Alrekr (16083) skrev:
Selvfølgelig må de afvise folk med tatoveringer. De ansætter jo ikke kun kvalifikationer, de ansætter hele personer. At det er åndssvagt er så en anden sag.

Men man må jo ikke afvise en pga. at de har en anden religion det er vel også en del af hele personen, eller hvad?
Gravatar #16087 - Alrekr
8. aug. 2011 11:59
makloka (16086) skrev:
Men man må jo ikke afvise en pga. at de har en anden religion det er vel også en del af hele personen, eller hvad?

Det er så ulovligt pga. frygt for gentagelse af 2. verdenskrig. Havde tatoveringer været religiøst betinget, så havde det også været ulovligt.
Gravatar #16088 - Zombie Steve Jobs
8. aug. 2011 12:01
makloka (16086) skrev:

Ifølge lovgivningen så er det kun køn, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, national, social eller etnisk oprindelse.

retsinfo tror umiddebart ikke, at der står noget om tatoveringer.

Og en lov om forskelsbehandling skal vel for pokker ikke tage højde for personlige valg, der må kunne betegnes som mode.
Gravatar #16089 - makloka
8. aug. 2011 12:04
Steve Jobs (16088) skrev:
Og en lov om forskelsbehandling skal vel for pokker ikke tage højde for personlige valg, der må kunne betegnes som mode.

Men religion og politisk anskuelse er vel også personlige valg oder was?
Gravatar #16090 - terracide
8. aug. 2011 12:10
Alrekr (16083) skrev:
Heh, ja, som om. Svenskerne er måske mere multikulti end os, men de ville da aldrig tage tatoverede ind til noget med kundekontakt..

Det er løgn.
Jeg har set fullsleeves/orange hår/piercinger i hobetal/ect. følgende steder i Sverige:
Togkontrollørere i Skånetraffiken, kassen ved COOP, Kjell&Co, Arlövs Livs + flere

Det lader til at de ikke er så forskrækkede overfor tattos', harrfarver og piercinger i Sverige...så det er vist kun forskræmte danske får der frygter den slags...
Gravatar #16091 - Daniel-Dane
8. aug. 2011 12:10
makloka (16089) skrev:
Men religion og politisk anskuelse er vel også personlige valg oder was?

Det er meget optimistisk. Får tror på det, de lærte i barndommen.
Gravatar #16092 - Alrekr
8. aug. 2011 12:15
#90: Du så ikke min joke kan jeg forstå :)
Gravatar #16093 - XorpiZ
8. aug. 2011 12:17
Anecdotal evidence ftw.

Terrafail.
Gravatar #16094 - terracide
8. aug. 2011 12:34
XorpiZ (16093) skrev:
Anecdotal evidence ftw.

Terrafail.

Nej, det er fail af danskere at de er så forbudsagtige i forhold til svenskerne...nok også derfor du også (I Sverige) må tatovere på ansigt og hænder...vi er så galde for forbud/fordomme i Danmark.

Gravatar #16095 - XorpiZ
8. aug. 2011 13:07
Det har intet med fordomme at gøre. Det er primært fordi det kan være farligt.
Gravatar #16096 - IT-ekspert Kejser
8. aug. 2011 16:29
Mark Jensen vil have det nemt med film

Findes der et værdigt alternativ til Lovefilm???
Gravatar #16097 - Ronson ⅍
8. aug. 2011 16:39
OxxY (16070) skrev:

Vi forhandler Cherry, det rækker pænt godt og kører over RF. Jeg mener det er Barracuda og Sirius der koster 299/499,-

Hr. Kejser (16096) skrev:
Mark Jensen vil have det nemt med film

Findes der et værdigt alternativ til Lovefilm???
Internettet.
Gravatar #16098 - Emil
8. aug. 2011 17:33
Mark Jensen skal have styr på sin ABC:

Er der en måde at få Windows 7 til at tildele en bestemt harddisk samme drev-bogstav, hver gang harddisken bliver sat til, efter at have været taget fra?

Jeg har nemlig det problem, at drevene bare får tildelt det første og bedste bogstav, der er ledigt, i stedet for det bogstav, disken havde sidst, hvilket fucker visse ting på disken lidt op, når de skal køres.

Der er i øvrigt tale om almindelige SATA-diske og ikke noget eksternt halløj.
Gravatar #16099 - Daniel-Dane
8. aug. 2011 17:38
Kan programmerne ikke forstå relative stier?
Gravatar #16100 - Slettet Bruger [3237728890]
8. aug. 2011 17:41
Emil (16098) skrev:
hver gang harddisken bliver sat til, efter at have været taget fra?

Nej... Det er nemlig en fucking lorte feature MS heldigvis har fjernet.

På XP:
User: "Derp, min USB nøgle er defekt, herp"

IT: "Nej den er blot sat til et bestemt drevbogstav der desværre er optaget, det er derfor den ikke dukker op når du sætter den til"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login