mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
@fjols
Vil det sige at imens jeg har haft fast bopæl i dubai, så har jeg kunne få momsen tilbage for alt jeg har købt når jeg har været på besøg i danmark?!
Vil det sige at imens jeg har haft fast bopæl i dubai, så har jeg kunne få momsen tilbage for alt jeg har købt når jeg har været på besøg i danmark?!
slemmebirk (15951) skrev:@fjols
Så længe du opholder dig mere i Dubai end i Danmark - er rimelig sikker på, at momsregler gælder på samme måde som skatteregler.
@Stevie Jobs:
Jeg må have udtrykt mig uklart. Henvisningen til 1st level-supporter var blot for at bruge et engelsk udtryk i det ellers dejlige danske sprog, da jeg ikke kendte andre beskrivende danske.
Desuden kan jeg berette, at jeg har hele to halve aftaler på søndag om at komme til Stella Polaris, så der burde være cirkus 75 % sandsynlighed eller risiko for at møde mig, bælgøjet, småfuld og børnevenlig, i Østre Anlæg.
Hvor kan man finde dig?
Jeg må have udtrykt mig uklart. Henvisningen til 1st level-supporter var blot for at bruge et engelsk udtryk i det ellers dejlige danske sprog, da jeg ikke kendte andre beskrivende danske.
Desuden kan jeg berette, at jeg har hele to halve aftaler på søndag om at komme til Stella Polaris, så der burde være cirkus 75 % sandsynlighed eller risiko for at møde mig, bælgøjet, småfuld og børnevenlig, i Østre Anlæg.
Hvor kan man finde dig?
Hver dag, hippie. Hvis du ikke er blevet beskidt har du ikke lavet nok.SlettetBruger (15952) skrev:MarkJensen tager den hårdt på badeværelset
Hvornår smider i håndklæder til vask?
Og hvis du render og blærer dig med at du løber sådan rundt på bare tær og sådan så sveder du også og så er det rimeligt vigtigt du vasker og tørrer dig og sådan, ellers lugter du og sådan.
Ronson (15959) skrev:Hver dag, hippie. Hvis du ikke er blevet beskidt har du ikke lavet nok.
Ved ikke med jer andre, men jeg plejer at bruge håndklædet efter jeg har været i bad.
E: Relevant Dilbert
Ronson (15959) skrev:Hver dag, hippie. Hvis du ikke er blevet beskidt har du ikke lavet nok.
Du skulle da gerne være ren når du træder ud af badet...
Eller kan vandet ikke trænge ind imellem dellerne?
Steve Jobs (15935) skrev:#15933 Kom til Stella Polaris på Søndag, jeg har et job, der skal passe på hverdage. Jeg er desværre ikke 1. level supporter :,(
Det er i O'ense idag, men det fucking vejr ødelægger jo fuldstændigt planen:(
makloka (15944) skrev:any pics?
Nej, hun er hun-køn
slemmebirk (15951) skrev:@fjols
Ja.
MiniatureZeus (15956) skrev:Du skal have et udenlandsk pas i hvert fald..
Nej. Min søster har dansk pas, men udenlandsk bopæl.
fjols (15963) skrev:slemmebirk (15951) skrev:@fjols
Ja.
Nej. Min søster har dansk pas, men udenlandsk bopæl.
Hmm.. Min faster har boet i udlandet en del år, men har dansk pas* og hun kan ikke få refunderet moms i hvert fald..
*Det er godt nok et diplomatpas, men tror ikke det har nogen betydning..
Noget übercool bør stå her
Man ser ofte i Hollywood-film, at en soldat ofrer sig ved at kaste sig over en håndgranat med formålet at minimere skaderne, redde de andre eller blot få en fandens fantastisk heltebegravelse.
Hvor meget betyder det at kaste sig over en sådan fætter? Kan man under normale omstændigheder virkelig redde sine kammerater?
Man ser ofte i Hollywood-film, at en soldat ofrer sig ved at kaste sig over en håndgranat med formålet at minimere skaderne, redde de andre eller blot få en fandens fantastisk heltebegravelse.
Hvor meget betyder det at kaste sig over en sådan fætter? Kan man under normale omstændigheder virkelig redde sine kammerater?
MiniatureZeus (15964) skrev:
Hmm.. Min faster har boet i udlandet en del år, men har dansk pas* og hun kan ikke få refunderet moms i hvert fald..
Det ved jeg intet om, men min søster og min kammerat der også bor i udlandet gør det også.
Tror du ikke bare hun ikke er klar over at hun kan?
vandfarve (15965) skrev:Noget übercool bør stå her
Kommer an på hvad type det er.
En fragmentationsgranat ville det virke ved...men der skal man bare smide sig faldt på Jorden~1 fra granaten, så rammes man ikke af fragmenter.
Hvis det er en concussion-greande så ville det nok ikke hjælpe.
En fosforgranat ville det også virke på.
Men det er kun i film folk smider sig på maven hen over en granat.
IRL smider folk sig på ryggen (=rygsæk), så den tager skraldet.
Man kan så også for bonus bruge kasteren som skjold imod granaten:
http://dotsub.com/view/80f72f12-a701-4520-9925-d96...
Men istedet for at kaste sig over en frag, så er den mest anvendte medtode at lege A4 ark og rulle væk fra den hvæsende granat (ja, de "hvæser" lige som en stryger gør)
fjols (15966) skrev:MiniatureZeus (15964) skrev:
Det ved jeg intet om, men min søster og min kammerat der også bor i udlandet gør det også.
Tror du ikke bare hun ikke er klar over at hun kan?
Nej, jeg prøvede i Magasin sidste sommer da jeg ville købe tøj, og der fortalte damen og hendes chef, at man skulle have et ikke-eu pas for at nyde godt af moms-fritagelse.
Men kan da være vi skal prøve igen så..
Nå, kan se på magasins hjemmeside, at man bare skal være non-EU resident, og at man får 18% tilbage.
http://www.magasin.dk/alt-om-magasin-her/Kundeserv...
Man får desuden også 10 % i rabat som udlænding..
http://www.magasin.dk/alt-om-magasin-her/Kundeserv...
Man får desuden også 10 % i rabat som udlænding..
snesman (15971) skrev:#15969: Hvilke granater er det danskerne benytter?
FAP-grenades
MiniatureZeus (15973) skrev:FAP-grenades
I Terrafails hjemmeværnskompagni har det nok været FAG-grenades, ikk'. De skiftedes til at bukke sig efter dem, wink-wink, nudge-nudge.
terracide (15976) skrev:Vi bruger fragmentations, fosfor og røg-granater.
Og ja, både fosfor og hexitrøg granter kan dræbe når anvendt på den "rette" måde...
Jeg var på et tidspunkt på vagt med spaden der næsten sprang sig selv i luften med en håndgranat. Så jeg kan umiddelbart bekræfte at man overlever hvis man ligger fladt på maven når den går af.
Dog fik han en del fragmenter i lårene..., og i løgposen...
God spas
Stoks (15974) skrev:Er der nogle mærker af eksterne harddiske i ville undgå? Har planer om at investere i en og ville gerne have et par gode råd med på vejen. Har planer om at det skal være USB 3.0.
Western Digital har nogen gode kasser :) passivt kølede også
det er jo weekendt og vis det ikke er noget i gør hver weekendt så burde der ikke være noget galdt i det. Men gør som #15984 siger.Fjolle (15983) skrev:Må man holde udendørs koncerter midt om natten uden at fortælle det til naboerne først?
wc4 (15988) skrev:Mark Jensen lærer dansk
Vil du komme og hente mig?
eller
Vil du komme at hente mig?
Jeg ville normalt bruge: Vil du komme og hente mig?
vi kan jo se hvor mange der giver porre Relevant også gå ud fra de er enig med ham.wc4 (15991) skrev:Porre: Jeg er skam i gang med at prøve at overbevise min ven om det - desværre går det ikke så godt. Så havde lige brug for lidt ekstra "bevisførelse".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.