mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mark Jensen og civilister (puuuuha!)
Er det egentlig ulovligt at gå ind på et militærområde (læs: en kaserne) uden godkendelse af en evt. vagt, selv hvis man har en aftale?
Jeg var på Svanemøllens Kaserne i går fredag af to omgange, men der var ingen MP'ere eller vagter ved vagtkontoret, så jeg gik direkte ind på området begge gange.
Men, da jeg cyklede væk efter min anden aftale, passerede jeg det, der lignede en vagt, der havde stoppet tre unge drenge ved indgangen. De lignede, at de ventede på nogle, som vagten telefonerede efter.
Sysser, skal jeg var glad for, at jeg stadig er i live?
Er det egentlig ulovligt at gå ind på et militærområde (læs: en kaserne) uden godkendelse af en evt. vagt, selv hvis man har en aftale?
Jeg var på Svanemøllens Kaserne i går fredag af to omgange, men der var ingen MP'ere eller vagter ved vagtkontoret, så jeg gik direkte ind på området begge gange.
Men, da jeg cyklede væk efter min anden aftale, passerede jeg det, der lignede en vagt, der havde stoppet tre unge drenge ved indgangen. De lignede, at de ventede på nogle, som vagten telefonerede efter.
Det kommer nok an på hvilket område der er tale om.
Har fra meget pålidelig kilde, fået fortalt om en situation, hvor politiet blev stoppet af vagter med rifler, da de forsøgte at køre efter en bil, ind på forsvarets område.
Har fra meget pålidelig kilde, fået fortalt om en situation, hvor politiet blev stoppet af vagter med rifler, da de forsøgte at køre efter en bil, ind på forsvarets område.
vandfarve (13454) skrev:Er det egentlig ulovligt at gå ind på et militærområde (læs: en kaserne) uden godkendelse af en evt. vagt, selv hvis man har en aftale?
Ja, det er ulovligt uden tilladelse fra hovedvagten.
Man skal ALTID vide hvem og hvor mange der er på området.
Men du var ikke i livsfare...kun hvis du ikke stopper efter anråb bliver du skudt efter.
Men det at vade ind på en kaserne der tilhøre en nation i krig er sgu' ikke det smarte at gøre...
Jakob Jakobsen (13455) skrev:#54
Du finder hellere ikke noget farligere end værnepligtige med tilladelse til at skyde...tror alle er triggerhappy første gang man har hovedvagt...
De kan nemlig ikke ramme. Høhø.terracide (13456) skrev:[...] kun hvis du ikke stopper efter anråb bliver du skudt efter.
terracide (13457) skrev:Du finder hellere ikke noget farligere end værnepligtige med tilladelse til at skyde...tror alle er triggerhappy første gang man har hovedvagt...
Jeg tvivler på at det er almindelige værnepligtige der står vagt ved Forsvarets efterretningstjeneste. De har nok nær den bedste sikkerhed i Danmark.
En arbejdskammerat til en ven kører måske lidt hurtigt, hvorefter politiet kører efter ham (uden udrykning).
Han kører så ind på området og politiet prøver at køre efter.
Da de så prøver at køre uden om vagterne, trækker vagterne rifflerne og politiet stopper.
Vagterne sørgede dog for at personen kom ud for at snakke med politiet.
terracide (13456) skrev:Ja, det er ulovligt uden tilladelse fra hovedvagten.
Man skal ALTID vide hvem og hvor mange der er på området.
Men du var ikke i livsfare...kun hvis du ikke stopper efter anråb bliver du skudt efter.
Men det at vade ind på en kaserne der tilhøre en nation i krig er sgu' ikke det smarte at gøre...
Jeg tænkte godt, at det var ulovligt (og måske lettere dumt). Vagtkontoret lignede dog noget, der havde haft sidste lukkedag i 2007, da døren var låst og persiennerne rullet for alle vinduerne. MP-køretøjet til højre for mig var tilsvarende efterladt, så jeg tog en chance.
FAK (Forsvarsakademiet) ligger jo på kasernes grund, så jeg tænkte, at det burde kunne lade sig gøre at færdes der, da de må være vant til horder af - undskyld udtrykket - snotdumme journalister, der gør mit arbejde meget lettere, efter at vi startede en krig mod Gadaffi.
Men tak for svaret.
XorpiZ (13464) skrev:Hvorfor kan man ikke finde kursen på islandske kroner?
Og er der nogen der kan anbefale en _vild_ restaurant i Reykjavik?
http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie...
eller
http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie...
XorpiZ (13466) skrev:Ja det fandt jeg også frem til. Jeg kan bare ikke se om den er rigtig.
Nationalbanken har ikke listet nogen kurs af en eller anden grund.
Hvis du kigger på deres side er der en stjerne ved den islanske krone:
Nationalbanken.dk skrev:*ECB's referencesats for EUR-ISK (islandske kroner) er ikke ændret i perioden 9. oktober - 5. november 2008. Nationalbankens fastsættelse af islandske kroner (ISK) er suspenderet med virkning fra 10. december 2008. Seneste kurs for islandske kroner (ISK) 9. december 2008: 2,569.
Så den seneste kurs for ISK er den som google giver dig.
XorpiZ (13466) skrev:Nationalbanken har ikke listet nogen kurs af en eller anden grund.
Fx fordi islændingene ikke kan finde ud af at betale deres gæld. Jeg ved ikke om det stadig gælder, men der var ihvertfald en periode, hvor de fleste banker nægtede at overføre penge til Island.
Jeg er også ret sikker på at man ikke kan veksle til ISK i Danmark, men skal tage til Island for at gøre det.
XorpiZ (13464) skrev:Og er der nogen der kan anbefale en _vild_ restaurant i Reykjavik?
jeg ved ikke om det var i reykjavik, men mine forældre var på en restaurant/gård hvor man kunne kigge direkte ind til dyrene, der skulle malkes/slagtes... det er lige det vildeste jeg kender deroppe uden at have været der..
Dovne Mark PSN Jensen
Har lige fået et spørgsmål fra min fætter, omkring PSN og PSN+.
Han har et PSN+ abonnement han har købt for 1 år.
Får han forlænget sit abonnement med den tid som PSN har været nede, plus den gratis måned som alle PSN brugere får, når de engang for det op og køre igen?
Mit eget gæt er selvfølgelig ja, men er der nogle der ved det med sikkerhed?
Har lige fået et spørgsmål fra min fætter, omkring PSN og PSN+.
Han har et PSN+ abonnement han har købt for 1 år.
Får han forlænget sit abonnement med den tid som PSN har været nede, plus den gratis måned som alle PSN brugere får, når de engang for det op og køre igen?
Mit eget gæt er selvfølgelig ja, men er der nogle der ved det med sikkerhed?
MiniatureZeus (13470) skrev:Får han forlænget sit abonnement med den tid som PSN har været nede, plus den gratis måned som alle PSN brugere får, når de engang for det op og køre igen?
Prøv lige at google de goder PSN brugere får pga det nedbrud. det er helt vildt
Elskov (13469) skrev:jeg ved ikke om det var i reykjavik, men mine forældre var på en restaurant/gård hvor man kunne kigge direkte ind til dyrene, der skulle malkes/slagtes... det er lige det vildeste jeg kender deroppe uden at have været der..
Det var ikke lige den slags vild jeg tænkte på.. det var mere vildt GODE :D
Jeg plejer at bruge rejsefeber.dk eller hotels.com eller experian.com når jeg booker hoteller i sydspanien.. Hotels har tit de dyrere hoteller til en lavere pris end de andre.. De har desuden et godt overblik over hvad brugerne synes.
wc4 (13473) skrev:Mark Jensen i Barcelona
Hvad er de(n) bedste side(r) til at bestille overnatninger i Barcelona?
Enten hotel eller i lejlighed. Det er fra fredag d. 20. til mandag d. 23. maj, dvs. 3 overnatninger. Vi er en familie på 4, hvoraf vi er 3 som er +18 og en er 15.
Som der er blevet nævnt så Hotels.com hvis du kun skal have hotel eller TravelMarket hvis du skal have hotel og flybillet samlet.
snesman (13478) skrev:Mark Jensen i tog
Skal man føle sig som en luset karl, når man her til morgen tænkte "Ej, nu kommer jeg jo for sent", da en mand var blevet smadret af et tog mellemBrørupBørkop ogVejleFredericia?
FYP - jeg kan ikke se hvordan du vil have en jernbane til at gå mellem Brørup og Vejle...
(For en, som har boet i Børkop er det vigtigt at det er de rigtige byer!)
Kun hvis du kører med tog.
Alrekr (13480) skrev:snesman (13478) skrev:Mark Jensen i tog
Skal man føle sig som en luset karl, når man her til morgen tænkte "Ej, nu kommer jeg jo for sent", da en mand var blevet smadret af et tog mellemBrørupBørkop ogVejleFredericia?
FYP - jeg kan ikke se hvordan du vil have en jernbane til at gå mellem Brørup og Vejle...
(For en, som har boet i Børkop er det vigtigt at det er de rigtige byer!)
Kun hvis du kører med tog.
Ja, okay så. Jeg skulle jo til Vejle, ikke. Og når vi snakker jyske byer under Fredericiastørrelse, er jeg pænt lost. Anywho, jeg kom kun en halv time for sent.
Næh. Folk dør hver dag. Bare fordi du ved hvordan én af dem døde i dag har det jo ikke noget med dig at gøre.
Ikke at det ikke er forfærdeligt, synd osv. Men det er der så meget der er. Så kan man jo side og tude hele dagen over fremmedes elendigt. Hvad får man ud af det?
Næh. Folk dør hver dag. Bare fordi du ved hvordan én af dem døde i dag har det jo ikke noget med dig at gøre.
Ikke at det ikke er forfærdeligt, synd osv. Men det er der så meget der er. Så kan man jo side og tude hele dagen over fremmedes elendigt. Hvad får man ud af det?
Fortsætte med flirten der leder til det der er værre - Potentiale for at ødelægge en familie.
eller holde og tage det med af godt der er kommet ud af det?
SlettetBruger (13483) skrev:Fortsætte med flirten der leder til det der er værre - Potentiale for at ødelægge en familie.
Porresvinet overvejer at kneppe sin søster. Go for it - du lever kun én gang.
terracide (13485) skrev:SlettetBruger (13483) skrev:Fortsætte med flirten der leder til det der er værre - Potentiale for at ødelægge en familie.
Kalder du ikke dig selv for buddist?
Eller var det bare spil for galleriet?
Hva hulen har det med Buddhisme at gøre? :P Vi har en tøs der ikke er glad i hendes ægteskab, men.. the kids >_<
anyhow, Det var måske ikke fair at stille spørgsmålet på et all male forum :P
ringer lige til Moar og spør
SlettetBruger (13490) skrev:Hva hulen har det med Buddhisme at gøre? :P Vi har en tøs der ikke er glad i hendes ægteskab, men.. the kids >_<
anyhow, Det var måske ikke fair at stille spørgsmålet på et all male forum :P
ringer lige til Moar og spør
Okay, så det var bare spil for galleriet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eightfold_Path
Den du leder efter hedder: Right intention
Mark 'sender dig SPAM' jensen:
Jeg har modtaget følgende spam, men er det nu også spam og tjener nogen penge på det?
-------------------
From: Monique Manha [[email protected]]
To: mig selv; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]
Subject: leaving his descending
Text: ingenious mccauley
-------------------
Ingen links eller filer.
Jeg har modtaget følgende spam, men er det nu også spam og tjener nogen penge på det?
-------------------
From: Monique Manha [[email protected]]
To: mig selv; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]
Subject: leaving his descending
Text: ingenious mccauley
-------------------
Ingen links eller filer.
terracide (13495) skrev:Den du leder efter hedder: Right intention
I'm a young padawan.
Also, Mine intentioner er at nyde det vi har nu, en fysisk tiltrækkelse med en dejlig kvinde - uden nødvendigvis at 'konkludere' det.
Men samtidig, jer er jo blot kagen der ligger i vinduet, og hun er Elskov på kur der går forbi. Hvem skal sige fra?
Jeg har endda været den gode dreng og gjort det klart for hende hvad hun er ude i.
Du havde måske nået et punkt i dit liv hvor ting begyndte at blive trivielle. Børn, Diabetes samme rutine, osv osv.
Så du prøver at ødelægge mønstret, finde en hobby, som så er en gammel kending; løb. !
I den sammenhæng støder du på mig... Der taler meget passioneret, om og ved en del, om det her du har gang i.
Vi har en fælles interesse vi kan snakke meget om, og jeg er i den situation af jeg synes du er vold-tiltrækkende, så det nærmest gør ondt. Uanset mine intentioner, kan jeg jo ikke lade være med at smide noget der kan give optakt til noget uskyldigt flirt.
Nå men du er forvirret; hvorfor denne tiltrækning? - Du elsker din mand, dine børn, dit liv. "DET GIVER JO INGEN MENING!" Siger dit smukke lille hoved.
Jo da, det giver fint mening, man har altid en ellers undertrykt trang til noget nyt, spændende, måske endda farligt og forkert? (rauw)
Det er kun naturligt, og det betyder ikke at førnævnte ikke er sandt, eller at du behøver føle dig skyldig. Nyd det, kontroller det. ;-)
Jeg høster gode selvtillidspoint ved at lytte til den kvinde. Det er sådan set mit mål :3
Det skal siges vi ikke har været ude i direkte seksuel snak. Det er alt sammen sådan noget kært intimt noget, med hentydninger til det andet.
Noget hun vidst savner godt efter 5 år i ægteskab :P
At bruge børnene som eneste undskyldning til at blive i ægteskabet, er noget af det dummeste man kan gøre.
Det kan være hårdt i starten, men i længden får alle parter normalt et meget bedre liv.
Det kan være hårdt i starten, men i længden får alle parter normalt et meget bedre liv.
SlettetBruger (13498) skrev:I'm a young padawan.
Also, Mine intentioner er at nyde det vi har nu, en fysisk tiltrækkelse med en dejlig kvinde - uden nødvendigvis at 'konkludere' det.
Men samtidig, jer er jo blot kagen der ligger i vinduet, og hun er Elskov på kur der går forbi. Hvem skal sige fra?
Jeg har endda været den gode dreng og gjort det klart for hende hvad hun er ude i.Du havde måske nået et punkt i dit liv hvor ting begyndte at blive trivielle. Børn, Diabetes samme rutine, osv osv.
Så du prøver at ødelægge mønstret, finde en hobby, som så er en gammel kending; løb. !
I den sammenhæng støder du på mig... Der taler meget passioneret, om og ved en del, om det her du har gang i.
Vi har en fælles interesse vi kan snakke meget om, og jeg er i den situation af jeg synes du er vold-tiltrækkende, så det nærmest gør ondt. Uanset mine intentioner, kan jeg jo ikke lade være med at smide noget der kan give optakt til noget uskyldigt flirt.
Nå men du er forvirret; hvorfor denne tiltrækning? - Du elsker din mand, dine børn, dit liv. "DET GIVER JO INGEN MENING!" Siger dit smukke lille hoved.
Jo da, det giver fint mening, man har altid en ellers undertrykt trang til noget nyt, spændende, måske endda farligt og forkert? (rauw)
Det er kun naturligt, og det betyder ikke at førnævnte ikke er sandt, eller at du behøver føle dig skyldig. Nyd det, kontroller det. ;-)
Jeg høster gode selvtillidspoint ved at lytte til den kvinde. Det er sådan set mit mål :3
Det skal siges vi ikke har været ude i direkte seksuel snak. Det er alt sammen sådan noget kært intimt noget, med hentydninger til det andet.
Noget hun vidst savner godt efter 5 år i ægteskab :P
Jeg ved godt at dit Buddist-crap var spil for galleriet, ingen grund til at tæske langhalm på det...Porre...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.