mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
myplacedk (13101) skrev:Hvad er forskellen?
Tag f.eks. Metallicas album Master of Puppets der et nummer der heer Orion (instrumental), men der er aldrig lavet en version med sang, og sådan er det i langt de fleste tilfælde hvis man søger på instrumental på itunes et.al. (i min erfaring).
fjols (13104) skrev:En google søgning på [url= master of puppets instrumental[/url] gav denne som første hit.
Det ser ikke ud til at være ret svært at finde :)
Ligner at det er et cover. :)
Har ikke lyd på, men læste bare uploadercomments fra tyskeren:
maybe a cover that send me a friend? ;)
fjols (13104) skrev:En google søgning på [url= master of puppets instrumental[/url] gav denne som første hit.
Det ser ikke ud til at være ret svært at finde :)
Det er bestemt ikke originalen, er meget tydeligt et cover, og ikke umiddelbart særlig fantastisk et af slagsen. Endnu et problem når man gerne vil undgå lige præcis den slags, og gerne have originalerne.
myplacedk (13105) skrev:#13102
Men så er det vel ikke noget problem at finde en instrumental-version af det nummer, når der ikke findes andet?
Nej selvfølgelig ikke ... Men når det jeg søger er numre de originalt har sang, er det lidt ligegyldigt for mig at numre der er originalt er uden sang er tagged som instrumental.
Efter et par google søgninger så ser det altså ikke ud som om der er nogen let løsning på dit problem og det er langt fra alle numre man kan få i instrumental versioner.
[url=www.wikihow.com/Find-Instrumental-Versions-of-Songs]her[/url] skriver de nogenlunde hvad der er blevet sagt indtil videre.
[url=www.wikihow.com/Find-Instrumental-Versions-of-Songs]her[/url] skriver de nogenlunde hvad der er blevet sagt indtil videre.
Mark Jensen med tog:
Er det "lovligt" at dele sin rejse op i 2 dele?
Hvis jeg fx 1. maj køber billet fra Holte til Odense, må jeg så gerne tage til København H først, blive der et par timer for så at tage videre mod Fyn? Og det er selvfølgelig med en standard billet fra DSB, ikke Orangebilletter som har bestemt tidspunkt i anveldelse.
Er det "lovligt" at dele sin rejse op i 2 dele?
Hvis jeg fx 1. maj køber billet fra Holte til Odense, må jeg så gerne tage til København H først, blive der et par timer for så at tage videre mod Fyn? Og det er selvfølgelig med en standard billet fra DSB, ikke Orangebilletter som har bestemt tidspunkt i anveldelse.
http://www.dsb.dk/netbutik-faq/mest_stillede_spoergsmaal/billettens-gyldighed-/ skrev:Billetter
Du kan frit vælge det tidspunkt på dagen, hvor du ønsker at benytte din billet. Dog må du ikke gøre ophold undervejs uden for dit omstigningsområde. Men du kan naturligvis altid skifte tog eller mellem tog og bus, når blot du fortsætter rejsen uden ophold, der hvor du skifter.
fjols (13111) skrev:http://www.dsb.dk/netbutik-faq/mest_stillede_spoergsmaal/billettens-gyldighed-/ skrev:Billetter
Du kan frit vælge det tidspunkt på dagen, hvor du ønsker at benytte din billet. Dog må du ikke gøre ophold undervejs uden for dit omstigningsområde. Men du kan naturligvis altid skifte tog eller mellem tog og bus, når blot du fortsætter rejsen uden ophold, der hvor du skifter.
Dog skal det hertil siges, at såfremt hans billet ikke bliver stemplet mellem Holte og København H, så har de jo ingen chance for at se, hvilket tog han oprindeligt tog fra Holte.
OxxY (13108) skrev:Men når det jeg søger er numre de originalt har sang, er det lidt ligegyldigt for mig at numre der er originalt er uden sang er tagged som instrumental.
Jeg har stadig ingen anelse om hvad forskellen er på en instrumental-version og en version uden sang.
fjols (13116) skrev:Der er ingen.
Han mener bare at en sang der oprindeligt er lavet uden sang er instrumental, hvorimod en sang der oprindeligt er lavet med sang, for senere at være udgivet uden ikke er instrumental. Hvilket er forkert.
Det har jeg ikke sagt! Jeg har bare sagt at dem der står som intrumental på itunes oftest er dem der er lavet uden sang til at starte med og derfor ikke hjælper på det jeg vil have :)
Det var sådan jeg forstod det, beklager.
Som jeg ser det er dit eksempel fra tidligere dog sjældent og udelukkende baseret på at du kun har forsøgt at finde Master of Puppets i en instrumental udgave, hvor der tilfældigvis er et andet nummer på albummet der er tagget som instrumental.
Som jeg ser det er dit eksempel fra tidligere dog sjældent og udelukkende baseret på at du kun har forsøgt at finde Master of Puppets i en instrumental udgave, hvor der tilfældigvis er et andet nummer på albummet der er tagget som instrumental.
det jeg mener er at hvis man søger efter instrumental (og ikke nødvendigvis andet) kommer alle numrene der er lavet uden sang til at starte med frem. Jeg leder ikke efter specifikke numre, men ville gerne have en ordenlig stak at lege med. Men det er åbenbart ikke så nemt. Jeg må se om man kan finde nogle karaoke rips på piratbugten eller sådan noget.
Alrekr (13118) skrev:Instrumental betyder at det er det samme musiknummer som originalen i radioen - man har bare undladt stemmen da man mixede det. NÅ!
Er stemmen et instrument? Nej...
@Wiki
"all of the music is produced by musical instruments."
Karaoke tracks udgives som regel kun på børne-cd'er.
I den voksne verden kaldes og udgives det som instrumental-versioner - og netop på singler.
Hvis vi snakker fildeling så bruges "karaoke" om covernumre med kor osv og "instrumental" om dem som kunstnerne selv har udgivet, uanset om det er med kor/andet eller ej.
Dem OxxY finder er jo dem med genren "instrumental", man er nødt til at søge kun på titlen (hvis man kan).
I den voksne verden kaldes og udgives det som instrumental-versioner - og netop på singler.
Hvis vi snakker fildeling så bruges "karaoke" om covernumre med kor osv og "instrumental" om dem som kunstnerne selv har udgivet, uanset om det er med kor/andet eller ej.
Dem OxxY finder er jo dem med genren "instrumental", man er nødt til at søge kun på titlen (hvis man kan).
Ronson (13128) skrev:Karaoke tracks udgives som regel kun på børne-cd'er.
Tak. Det sidste syntes jeg er trist, havde håbet der var nogen der kendte til et godt sted hvor man kunne finde en ordenlig stak. Oh well, jeg må vel bare lave en liste med en stak numre og starte fra en ende af.
Mark Who
Hvis man nu gerne vil se Doctor Who, skal man så starte fra en ende af, altså helt tilbage til 1963?
Hvis man nu gerne vil se Doctor Who, skal man så starte fra en ende af, altså helt tilbage til 1963?
pewbe (13131) skrev:Mark Who
Du kan sagtens bare starte med doctor who 2005, da det meste af det gamle er skrottet. Og du ikke misser meget ved ikke at have set de gamle. Jeg har først efter at have set doctor who 2005 læst op på de gamle afsnit og historier.
wc4 (13127) skrev:fjols (13114) skrev:Desuden så er det vel kun 1 zone dyrere at gøre det på den "lovlige" måde?
(fordi man betaler 2 gange for zonen man vil stoppe i)
Hm ja, det kunne man gøre, men kræver det ikke et klippekort?
Du kan enten gå ind i DSB kiosken (eller på nettet/sms) og købe 2 billetter, en til strækning 1 og en til strækning 2, eller du kan købe en billet til strækning 1, og når du så skal videre fra strækning 1 så køber du til strækning 2 derfra.
De nye billet automater kan alt muligt spændende, bl.a. sælger de retur billeter, klippekort osv., samt man selvfølgelig kan købe børn, ung og pensions billetter.
pewbe (13131) skrev:Mark Who
Nej, der er mange steder der er gode at starte.
Fx. da serien blev genoptaget i 2005 med den 9. Doctor, blev den lavet både til gammelt og nyt publikum. (Altså fra Doctor Who 2005 s01e01.)
Da den 11. Doctor kom i 2010 (s05e01) var tanken at nu skulle serien også sælges i USA. Dvs. igen blev den skrevet så der blev plads til nyt publikum.
Hvor mange gange de gjorde dette i de ældre serier aner jeg ikke. Men generelt skifter Doctoren karakter hver gang der kommer en ny Doctor. Dvs. hver gang der kommer en ny Doctor, er det ikke et helt dårligt tidspunkt at springe ind. Hvis hans companion så skifter på samme tid (som med 9. og 11., men ikke med 10.) er det bare det bedre.
Thalion (13132) skrev:Du kan sagtens bare starte med doctor who 2005, da det meste af det gamle er skrottet.
Huh??? Noget af det fedste ved Doctor Who er da netop at ting helt tilbage fra første afsnit i 1963 stadig er med. Fx. Doctorens største fjende (The Daleks) blev introduceret som 2. historie i 1963. I de nye afsnit ser vi dem første gang allerede i s01e06.
Visse ting ændrer sig med tiden. (Fx. var overgangen fra 1. Doctor til 2. Doctor en "fornyelse", den næste overgang var en del af en straf. I dag er det vist mest anerkendt at alle overgange skyldtes dødsfald.) Men de nye afsnit er lige så meget canon med de gamle, som de gamle er.
Nyhederne er mere tekniske. De nye afsnit er i 16:9, special effects er mere moderne, produktionen er i det hele taget "stepped up", det er inddelt i afsnit på en mere moderne måde osv. Men selve universet er da sit gode gamle selv.
Det er meget simpelt, kun 4 IC'er, omkring 50 loddepunkter.
Vil skyde på det er omkring 5*6 CM (har ikke de præcise mål herhjemme)
Produktet er udviklet og testet, tegninger er klar så det er lige til at gå til.
Jeg regner ud fra 1000 enheder.
Tiden er ikke altafgørende men højest en 2 måneders tid.
Vil skyde på det er omkring 5*6 CM (har ikke de præcise mål herhjemme)
Produktet er udviklet og testet, tegninger er klar så det er lige til at gå til.
Jeg regner ud fra 1000 enheder.
Tiden er ikke altafgørende men højest en 2 måneders tid.
Maskapone:
Hvor ude af kontakt med virkeligheden er John Strand, sådan på en skala fra "finder på det hele" til "ved ikke hvad fanden der foregår"
Hvor ude af kontakt med virkeligheden er John Strand, sådan på en skala fra "finder på det hele" til "ved ikke hvad fanden der foregår"
pewbe (13143) skrev:Mark Jensen vil lege med portaler
Hvorfor er Portal 2 dyrerer på Steam end andre steder?
Alt er dyrere på steam.
Steam spil er dog billigere i USA end Europa fordi de har samme tal med bare med dollartegn foran, og når euro så er mere værd så er priserne automatisk højere her.
EDIT:
Er ikke 100% sikker på det med priserne USA kontra Europa da jeg så priserne for "USA" gennem Hidemyass.com som gerne skulle være en amerikansk proxy.
Min veninde har givet udtryk for at hun gerne vil game ps3 med mig- hun er glad for gamle ps2 klassikere som spyro og crash bandicot.
Jeg gamer meget meget lidt selv- men har hørt om super meat boy og world of goo, og har vist hende dem på youtube- og dem vil hun gerne prøve.
Kan de fås til ps3? Hvis ikke hvad kan i så anbefale i den genre? Kan jeg få spyro til ps3? Hvor køber i sådanne titler på nettet? Hvad med portal 2?
Hun siger at hun ikke gider mine drenge spil........så det er spil der ikke er uhyggelige og uden folk dør.
Hvis i kan anbefale noget der er 2 player vil det også være fedt.
Der må være en god shop hvor jeg kan købe de titler og få dem tilsendt- hvad kan i anbefale?
Jeg gamer meget meget lidt selv- men har hørt om super meat boy og world of goo, og har vist hende dem på youtube- og dem vil hun gerne prøve.
Kan de fås til ps3? Hvis ikke hvad kan i så anbefale i den genre? Kan jeg få spyro til ps3? Hvor køber i sådanne titler på nettet? Hvad med portal 2?
Hun siger at hun ikke gider mine drenge spil........så det er spil der ikke er uhyggelige og uden folk dør.
Hvis i kan anbefale noget der er 2 player vil det også være fedt.
Der må være en god shop hvor jeg kan købe de titler og få dem tilsendt- hvad kan i anbefale?
Little Big Planet er et kanon multiplayer spil ved samme konsol som damerne godt kan lide. Det er også ret billigt.
Der er vist endda kommet en 2'er, men det har jeg ikke selv prøvet.
Der er vist endda kommet en 2'er, men det har jeg ikke selv prøvet.
Thanks- det køber jeg helt sikkert, det er præcist sådan noget jeg leder efter.
Hvis der er et spil der involverer heste, køer, opvask, rengøring, paradise hotel eller beyoncé vil det også være fedt.
Eller noget i retning af sing star hvis det ikke er super dyrt.......
Thanks- det køber jeg helt sikkert, det er præcist sådan noget jeg leder efter.
Hvis der er et spil der involverer heste, køer, opvask, rengøring, paradise hotel eller beyoncé vil det også være fedt.
Eller noget i retning af sing star hvis det ikke er super dyrt.......
#13147 DU skal få fat i nogle rohypnoler, så er hun ligeglad og så behøver du heller ikke varme op med alle mulige dumme ps-spil
moveax1ret:
Du kan få spyro til ps3 hvor I kan være to, hun kan endda få lov at være pigedragen. LittleBigPlanet 1 og 2 er så absolut et must af den slags spil. Som regel kan du få singstar med 2 mikorfoner til ca. 100-150 kr i blockbuster eller føtex. Glem de sange der er med, det er dem i den online butik som er noget ved. Ratched og Clank spillene er også sjove nok og i samme stil, men det er singleplayer. Lego spillene er også værd at kigge nærmere på, personligt kan jeg bedst li lego harry potter og lego indiana jones. Ellers er der også mere traditionelle spil som trivial persuit og monopoly til ps3'en.
Du kan få spyro til ps3 hvor I kan være to, hun kan endda få lov at være pigedragen. LittleBigPlanet 1 og 2 er så absolut et must af den slags spil. Som regel kan du få singstar med 2 mikorfoner til ca. 100-150 kr i blockbuster eller føtex. Glem de sange der er med, det er dem i den online butik som er noget ved. Ratched og Clank spillene er også sjove nok og i samme stil, men det er singleplayer. Lego spillene er også værd at kigge nærmere på, personligt kan jeg bedst li lego harry potter og lego indiana jones. Ellers er der også mere traditionelle spil som trivial persuit og monopoly til ps3'en.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.