mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Dreadnought (12699) skrev:Alrekr (12644) skrev:Hvad jeg har lært, så går underforstået gange altid før alt andet. Det må altså give 2.
Parenteser løses altid før alt andet. Gange og divider tages i rækkefølge og før plus og minus, som ligeledes tages i rækkefølge.
48/2(9+3) => 48/2*12 = 288
Det ville jeg normalt også sige, men jeg har flere gange set matematik- eller fysikbøger på universitetsniveau der kan finde på at skrive f.eks. 1/ax når de mener 1/(ax).
For at undgå forvirring bør man ikke skrive det som i #12642, men enten skrive det i en rigtig opstilling:
48
--- (9 + 3) = 288
2
Eller gøre præcedens explicit:
48/2*(9+3) = 288
48/(2(9+3)) = 2
Dreadnought (12699) skrev:Alrekr (12644) skrev:Hvad jeg har lært, så går underforstået gange altid før alt andet. Det må altså give 2.
Parenteser løses altid før alt andet. Gange og divider tages i rækkefølge og før plus og minus, som ligeledes tages i rækkefølge.
48/2(9+3) => 48/2*12 = 288
Vi er heller ikke uenige. Jeg mente bare, at det underforståede gange kom før det eksplicitte divider. Selvfølgelig skal det inde i parantesen udregnes først.
#01 har fat på roden i problemet. Har i øvrigt observeret de samme fuckups i bøger til 500-600 kr stykket.
Rigtige mænd bløder sgu da meget mere og hele tiden over det hele. Fandeme ja!fjols (12707) skrev:Men hun må godt bløde 4-5 dage om måneden?
markjensen
http://www.jinx.com/minecraft/minecraft_three_cree...
eller
http://www.jinx.com/minecraft/minecraft_creeper_in...
(spørgsmålstegn^3)+
Alrekr (12709) skrev:Mark Jensen i det matematisk-filosofiske hjørne
Hvad giver ∞^4? Og hvad giver -∞+∞?
Læs gerne denne diskussion på ing.dk:
http://ing.dk/artikel/86361-er-uendelig-et-heltal
Indenfor special relativitet skriver man også Δx^2, selvom man mener (Δx)^2. Jeg ser ikke noget problem i det eller 1/ax, så længe man kan se, hvad der menes ud fra teksten.
Lad mig komme med en sjov en:
½^∞=0
½^(-∞)=1/(½^∞)=∞
Men!
(-½)^(-∞) er ikke defineret, da man ikke kan afgøre, om det bliver plus eller minus uendelig.
Indenfor special relativitet skriver man også Δx^2, selvom man mener (Δx)^2. Jeg ser ikke noget problem i det eller 1/ax, så længe man kan se, hvad der menes ud fra teksten.
Uendelig gange uendelig er stadig uendelig.Alrekr (12709) skrev:∞^4
Det er, per definition, ikke defineret, og Alrekr forklarer fint hvorfor.Alrekr (12709) skrev:-∞+∞
Lad mig komme med en sjov en:
½^∞=0
½^(-∞)=1/(½^∞)=∞
Men!
(-½)^(-∞) er ikke defineret, da man ikke kan afgøre, om det bliver plus eller minus uendelig.
Jeg ville have skrevet til coday, men jeg fik citeret dig. Og så svarede du, men jeg tænkte ikke over, at dig=du.
Alrekr (12713) skrev:Uendelig er vel mere et begreb end et tal, og har ikke en fast defineret størrelse..
Så vidt jeg husker, er ∞ defineret som 10^100.
Hvem er med på at starte et parti:
Store nedskæringer i det offentlige (med henblik på at få skatten ned)
afgiftsnedsættelser. 800.000 ansatte, deres indkøb og overførselsindkomster står for at suge 50% af BNP. Det er vist lige omkring 40% for meget.
gunstige vilkår for virksomheder (færre strafafgifter for dit, dat og så videre)
Multimediskatten skal væk.
landsforvisning af dem, der mener, at man skal udvise "aktivt medborgerskab" for at få opholdstilladelse. Hvis man vil være et asocialt røvhul skal man have lov, det skal staten ikke blande sig i.
Fornuftige vilkår for dem, der arbejder mere end 4 timer om dagen, de skal sgu ikke straffes med højere skat, men belønnes for at have ambition til at arbejde.
Krav om erfaring/forstand på det område, en minister arbejder med (en socialpædagog skal ikke beskæftige sig med økonomi)
Delvis eller hel privatisering af DR. Et offentligt betalt projekt skal ikke konkurrere med private virksomheder. DR's mål skal være at give overskud.
Friigørelse af det skattemidler, der i årevis er røget i det sorte hul, der hedder "sociale ydelser".
Offentlig vækstprojekter, der skal få arbejdsløse i gang (vedligeholdese, udvidelse af infrastruktur. Indtægten for de arbejdene vil være skattefri).
"Førtidspension" skal helt bortfalde.
Gratis heroin til junkier. Omkostningerne betales ved hjælp af turister, der besøger christiania, for at købe legaliseret hash.
Statslige omkostninger til offentlig transport bortfalder helt. Alle aktiver sælges fra enten som skrot eller til private foretagender, der har lyst til at forsøge sig med det mareridt. Alle besparelser går til at lette omkostningerne ved privatbilisme.
Alle offentlige projekter, der hindrer eller besværliggør transporten af gods stoppes øjeblikkeligt.
I en periode efter den nye regering vil skatten holde et niveau, der gør, at den offentlige gæld kan betales lynhurtigt af.
Alle internationale engagementer i krig, fredsstøttende og skabende missioner stoppes og personel og materiale trækkes hjem, hvorefter analyser af de fremtidige økonomiske gevinster ved deltagelser i sådanne skal afgøre, hvor danmark træder ind og ikke træder ind.
Alle bånd til økonomiske bånd til grønland kappes eller grønland ryger atter under 100% dansk kontrol.
Universiteterne skal sammentrække og komprimere deres uddannelser. Ikke flere uger, hvor de studerende har sammenlagt 45 minutters undervisning, ikke flere månedlange ferier.
Det er mandag. Og jeg er sur og bitter over regeringen, det er deres skyld og så videre.
Store nedskæringer i det offentlige (med henblik på at få skatten ned)
afgiftsnedsættelser. 800.000 ansatte, deres indkøb og overførselsindkomster står for at suge 50% af BNP. Det er vist lige omkring 40% for meget.
gunstige vilkår for virksomheder (færre strafafgifter for dit, dat og så videre)
Multimediskatten skal væk.
landsforvisning af dem, der mener, at man skal udvise "aktivt medborgerskab" for at få opholdstilladelse. Hvis man vil være et asocialt røvhul skal man have lov, det skal staten ikke blande sig i.
Fornuftige vilkår for dem, der arbejder mere end 4 timer om dagen, de skal sgu ikke straffes med højere skat, men belønnes for at have ambition til at arbejde.
Krav om erfaring/forstand på det område, en minister arbejder med (en socialpædagog skal ikke beskæftige sig med økonomi)
Delvis eller hel privatisering af DR. Et offentligt betalt projekt skal ikke konkurrere med private virksomheder. DR's mål skal være at give overskud.
Friigørelse af det skattemidler, der i årevis er røget i det sorte hul, der hedder "sociale ydelser".
Offentlig vækstprojekter, der skal få arbejdsløse i gang (vedligeholdese, udvidelse af infrastruktur. Indtægten for de arbejdene vil være skattefri).
"Førtidspension" skal helt bortfalde.
Gratis heroin til junkier. Omkostningerne betales ved hjælp af turister, der besøger christiania, for at købe legaliseret hash.
Statslige omkostninger til offentlig transport bortfalder helt. Alle aktiver sælges fra enten som skrot eller til private foretagender, der har lyst til at forsøge sig med det mareridt. Alle besparelser går til at lette omkostningerne ved privatbilisme.
Alle offentlige projekter, der hindrer eller besværliggør transporten af gods stoppes øjeblikkeligt.
I en periode efter den nye regering vil skatten holde et niveau, der gør, at den offentlige gæld kan betales lynhurtigt af.
Alle internationale engagementer i krig, fredsstøttende og skabende missioner stoppes og personel og materiale trækkes hjem, hvorefter analyser af de fremtidige økonomiske gevinster ved deltagelser i sådanne skal afgøre, hvor danmark træder ind og ikke træder ind.
Alle bånd til økonomiske bånd til grønland kappes eller grønland ryger atter under 100% dansk kontrol.
Universiteterne skal sammentrække og komprimere deres uddannelser. Ikke flere uger, hvor de studerende har sammenlagt 45 minutters undervisning, ikke flere månedlange ferier.
Det er mandag. Og jeg er sur og bitter over regeringen, det er deres skyld og så videre.
Mnc_ (12719) skrev:Nærmere 1,2,3...
10^100 er et tal, og "uendelig" kan ikke defineres som et tal.
Jamen så læs selv da.
#12722 Jeg ved godt det bliver svært, at vinke farvel til støttechecken, men sådan bliver det altså.
Jeg kan tilbyde dig en stilling som propagandaminister? Var det noget?
#12723: Argh, come on, det må da kunne lade sig gøre. Min egen meningsmåling, blandt alle fra direktører til studerende til folk, der qua deres job burde være gustne og røde, viser, at et parti med de holdninger får opbakning fra 90 procent af befolkningen.
Jeg kan tilbyde dig en stilling som propagandaminister? Var det noget?
#12723: Argh, come on, det må da kunne lade sig gøre. Min egen meningsmåling, blandt alle fra direktører til studerende til folk, der qua deres job burde være gustne og røde, viser, at et parti med de holdninger får opbakning fra 90 procent af befolkningen.
#12727 de skal ikke nedskæres, tværtimod skal der overføres store økonomiske midler til uddannelserne (hvis vi nu tager 5% procent af de penge, der går til overførselsindkomster har vi allerede øget uddannelsesbudgettet med flere hundrede procent), det skal bare ikke tage 7 år, fordi ferier sammenlagt fylder omtrent halvdelen. De skal læse bøger, ikke drikke bajere.
I øvrigt skal studerende slet ikke have ret til at stemme, så det kommer ikke til at blive et problem, hvis de er utilfredse.
I øvrigt skal studerende slet ikke have ret til at stemme, så det kommer ikke til at blive et problem, hvis de er utilfredse.
Du har et par gode punkter, men der er flere jeg er uenige i. Blandt andet kan jeg ikke nikke genkendende til 45 minutters undervisning om ugen.
Jeg har siden starten af februar haft 8 forelæsninger á 4 timer om ugen, og et gruppeprojekt ved siden af. Vil tro det gennemsnitligt er 50 timer om ugen, og betydelig mere i perioden op til projektafleveringen, der bliver brugt på uddannelsen, og derfor synes jeg bestemt jeg har fortjent en smule ferie. Desuden ville jeg ikke kunne få økonomien til at hænge sammen, hvis ikke jeg havde mulighed for at tjene en god portion penge i sommerferien.
Du har et par gode punkter, men der er flere jeg er uenige i. Blandt andet kan jeg ikke nikke genkendende til 45 minutters undervisning om ugen.
Jeg har siden starten af februar haft 8 forelæsninger á 4 timer om ugen, og et gruppeprojekt ved siden af. Vil tro det gennemsnitligt er 50 timer om ugen, og betydelig mere i perioden op til projektafleveringen, der bliver brugt på uddannelsen, og derfor synes jeg bestemt jeg har fortjent en smule ferie. Desuden ville jeg ikke kunne få økonomien til at hænge sammen, hvis ikke jeg havde mulighed for at tjene en god portion penge i sommerferien.
#12729 Nu er det jo politik, og derfor er man nødt til at lyve lidt og male med lort på et lærrede af bræk, for at få sine pointer igennem.
Men der er bestemt uddannelser, hvor undervisningen ikke er meget mere end et par timer om ugen. Nu ved jeg ikke hvad du læser, men det lyder som noget, der ikke handler om giraf-sprog og føleteknikker.
Men det er studerende som dig, med en så heftig indsats for selv at tjene til føde, vi gerne vil have i vores Jugend Abteilung.
Men der er bestemt uddannelser, hvor undervisningen ikke er meget mere end et par timer om ugen. Nu ved jeg ikke hvad du læser, men det lyder som noget, der ikke handler om giraf-sprog og føleteknikker.
Men det er studerende som dig, med en så heftig indsats for selv at tjene til føde, vi gerne vil have i vores Jugend Abteilung.
Jeg læser til civilingeniør i energiteknik.
Og ja, der findes da uddannelser med mindre undervisning. Især i de humanistiske fag. Det er i hvert fald hvad jeg hører i min omgangskreds. I så fald kunne man skære i deres ferie. Jeg vil fanme have min :)
Jeg læser til civilingeniør i energiteknik.
Og ja, der findes da uddannelser med mindre undervisning. Især i de humanistiske fag. Det er i hvert fald hvad jeg hører i min omgangskreds. I så fald kunne man skære i deres ferie. Jeg vil fanme have min :)
Ulovlige Mark Jensen?
Findes der et warez site, som specifikt handler om amerikanske tv-shows?
Bruger normalt warez-bb.org, men de er lidt for mainstream..
vil foretrække warez da jeg ikke er vild med torrents..!
fjols (12735) skrev:Hvad med den der pirat bugt?
Det er torrents, og med de amerikanske shows, er det tit meget mangelfuldt..
Har en eller anden idé om, at amerikanere hælder mere til warez* end torrents...
warez er i min verden defineret ved rapidshare, fileserve etc..
MiniatureZeus (12736) skrev:Det er torrents, og med de amerikanske shows, er det tit meget mangelfuldt..
Har en eller anden idé om, at amerikanere hælder mere til warez* end torrents...
warez er i min verden defineret ved rapidshare, fileserve etc..
Ja det er ikke warez, men synes sgu de er virkeligt godt med i serierne: eztv.it
moveax1ret (12737) skrev:så er din defination forkert
Og..?
Kald det hvad du vil, jeg kalder det warez når man downloader fra f.eks. fileserve og torrents når man downloader fra, ja, torrents..
MiniatureZeus (12734) skrev:Ulovlige Mark Jensen?
www.rlslog.net pleger at bugne med rapidshare/whatever links.
MiniatureZeus (12739) skrev:Og..?
Kald det hvad du vil, jeg kalder det warez når man downloader fra f.eks. fileserve og torrents når man downloader fra, ja, torrents..
Så er du en hest nu...og for al fremtid.
Terra - kun idioter voldtager sproget og ser intet galt med det...
terracide (12743) skrev:Terra - kun idioter voldtager sproget og ser intet galt med det...
Oh, the irony - the motherfucking irony!
Steve Jobs (12728) skrev:I øvrigt skal studerende slet ikke have ret til at stemme, så det kommer ikke til at blive et problem, hvis de er utilfredse.
Why? Fordi vi ikke kan finde ud af politik? Fordi vi ikke er "voksne"? For så kender jeg MANGE "voksne" der ikke skal have lov til at stemme!
#12748 nej, fordi en eller anden sikkert ville whine over det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.