mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min er længere.Systran (12648) skrev:Folk lyder dumme og er dumme, når de siger noget dumt. Længere er den ikke.
LinguaIgnota (12653) skrev:Er cigaretrør forbeholdt damer? Jeg faldt lige over et rigtig cool et i ben og sølv. :(
Som Apple-bruger, kan det bestemt ikke trække ned. :)
Han har da nævnt det før...LinguaIgnota (12656) skrev:Har Jakob børn? Vidste I det? Det vidste jeg ikke.
LinguaIgnota (12653) skrev:Er cigaretrør forbeholdt damer? Jeg faldt lige over et rigtig cool et i ben og sølv. :(
Hunter S. Thompson
Når han ku' så kan du også
LinguaIgnota (12656) skrev:Har Jakob børn? Vidste I det? Det vidste jeg ikke.
Altså normalt når folk skriver tøs er det ders kæreste. Det forklarer også hvorfor Jakob bor på landet med en stor kælder :P
Det ene udelukker jo ikke det andet. Som du selv siger, så bor han på landet og har en stor kælder. Jakob Fritzl.
Nej, som en nede på jorden intelligent stille og rolig fyr der virker til at have styr på tingende og generelt opfører sig ordenligt.
Du ved, det modsatte af Terra..............
Du ved, det modsatte af Terra..............
xXgmzorXx (12666) skrev:Kender I nogle virkelig gode desserter til ~30 mennesker?
www.manu-is.dk
Ikke sikkert du bor i nærheden, men is er altid en vinder.
Hvorfor lagger WMP ved .avi-afspilning?
Hvis jeg skifter fokus til et andet vindue og så tilbage til WMP, så lagger afspilningen i 1-2 sekunder, før den går tilbage til normal hastighed.
Jeg havde også problemet på min gamle pc, så det er næppe hardware-relateret..
Nogle bud?
Hvis jeg skifter fokus til et andet vindue og så tilbage til WMP, så lagger afspilningen i 1-2 sekunder, før den går tilbage til normal hastighed.
Nogle bud?
XorpiZ (12679) skrev:Hvorfor lagger WMP ved .avi-afspilning?
Nogle bud?
Idiot. Det er jo tydeligt for enhver, at der skulle en K-Lite Codec Pack til for at løse problemet.
Og du kalder dig selv nørd? Sølle.
XorpiZ (12680) skrev:XorpiZ (12679) skrev:Hvorfor lagger WMP ved .avi-afspilning?
Nogle bud?
Idiot. Det er jo tydeligt for enhver, at der skulle en K-Lite Codec Pack til for at løse problemet.
Og du kalder dig selv nørd? Sølle.
Codecs pack = flere problemer for dig selv...
Hvis man laver andre ting på maskinen samtidig med man ser video, så er VLC nærmest ubrugelig.
Det bruger ekstremt mange systemressourcer i forhold til andre afspillere, så enten begynder videoen at hakke, eller også tager VLC tiden fra andre programmer.
Jeg bruger kun VLC når jeg har fat i en defekt fil, da den er god til at vise dem alligevel.
Hvis man laver andre ting på maskinen samtidig med man ser video, så er VLC nærmest ubrugelig.
Det bruger ekstremt mange systemressourcer i forhold til andre afspillere, så enten begynder videoen at hakke, eller også tager VLC tiden fra andre programmer.
Jeg bruger kun VLC når jeg har fat i en defekt fil, da den er god til at vise dem alligevel.
Nu var det i sjov jeg skrev det.. men nu du siger det
"Hold nu kæft dit mindless sheep"
Jeg ved med mig selv at jeg ikke kan multitaske specielt godt.
Sidde og udregne noget komplekst matematik samtidig med at jeg fantasere om Terras kone? nope, men jeg kan nemt SWITCHE imellem de to opgaver.
"Humans doesnt multitask, they switch between tasks"
http://www.npr.org/templates/story/story.php?story...
"Multitasking is a myth"
http://www.thenewatlantis.com/publications/the-myt...
"Brains can't multitask"
http://verneharnish.typepad.com/growthguy/2007/03/...
"Because the brain cannot fully focus when multitasking,"
= fail at multitasking @ wiki
"Hold nu kæft dit mindless sheep"
Jeg ved med mig selv at jeg ikke kan multitaske specielt godt.
Sidde og udregne noget komplekst matematik samtidig med at jeg fantasere om Terras kone? nope, men jeg kan nemt SWITCHE imellem de to opgaver.
"Humans doesnt multitask, they switch between tasks"
http://www.npr.org/templates/story/story.php?story...
"Multitasking is a myth"
http://www.thenewatlantis.com/publications/the-myt...
"Brains can't multitask"
http://verneharnish.typepad.com/growthguy/2007/03/...
"Because the brain cannot fully focus when multitasking,"
= fail at multitasking @ wiki
Ronson (12681) skrev:og hvad brugte du før?
Codec packs er noget terracide har skabt.
Intet. Jeg er normalt heller ikke fan af dem, men hey, hvis det virker, så er jeg tilfreds.
Og så bry's jeg mig ikke om VLC - er mere til MPHC, men WMP plejer jeg at benytte til .avi
gnarfsan (12696) skrev:Hjernen kan håndtere 7 opgaver samtidigt, hvis ikke min lærer på ingeniørskolen tog fejl. Altså vil et gennemsnitsmenneske kunne identificere op til 7 objekter samtidigt etc. Altså f.eks hvis man tæller noget man ser.
Men så er det heller ikke 7 forskellige opgaver, men det er en sammenhængende opgave. Mens du ikke kan have en samtale med en person og løse ligningssystemer.
Jeg "multitasker" også engang imellem, men så er det mere fordi at jeg som SlettetBruger skriver skifter mellem opgaverne. F.eks. løse opgaver og føre en samtale, så er koncentration fokuseret på en ting ad gangen. Samtalen følger man med i, men hvis det problem man løser bliver lidt forkrævende så går samtalen lidt glemt(jeg svarer ofte "hvad?" hvorefter jeg svarer på spørgsmålet umiddelbart efter) og det samme den anden vej. Så jeg tror på at hjernen godt at håndtere 2 eller 3 konkrete opgaver på samme tid, men man kan kun bevidst løse en af opgaverne.
Og ja, meget af det ligger i opfattelsen af hvordan man definerer multitasking, så det er måske mere et definitionsspørgsmål, end et ja/nej spørgsmål.
#fjols
VLC er dårlig til SPDIF.. omend jeg har fundet et fix.
Det kan ikke håndtere Bit-stream..
Det har en tendens til at lave fejl af og til med afspilningen.
Hvor jeg ved at det køre fejlfrit via andre veje.
Og det er ret ofte at vlc ikke er i stand til at holde lyd og billede synkront.
*Nej min maskine er kraftig nok.
Men jeg har andre alternativer til det meste, så jeg brokker mig ikke. Jeg anbefaler da også vlc til alle og enhver. Men hvis man er lidt kræsen, så findes der bedre alternativer. VLC er bare et af de der programmer der er så nemt at man ikke gider besværet.
VLC er dårlig til SPDIF.. omend jeg har fundet et fix.
Det kan ikke håndtere Bit-stream..
Det har en tendens til at lave fejl af og til med afspilningen.
Hvor jeg ved at det køre fejlfrit via andre veje.
Og det er ret ofte at vlc ikke er i stand til at holde lyd og billede synkront.
*Nej min maskine er kraftig nok.
Men jeg har andre alternativer til det meste, så jeg brokker mig ikke. Jeg anbefaler da også vlc til alle og enhver. Men hvis man er lidt kræsen, så findes der bedre alternativer. VLC er bare et af de der programmer der er så nemt at man ikke gider besværet.
didriksen86 (12642) skrev:48/2(9+3) = ? :P
Alrekr (12644) skrev:Hvad jeg har lært, så går underforstået gange altid før alt andet. Det må altså give 2.
Parenteser løses altid før alt andet. Gange og divider tages i rækkefølge og før plus og minus, som ligeledes tages i rækkefølge.
48/2(9+3) => 48/2*12 = 288
roennow (12678) skrev:Hvordan man kan have svært ved at finde rundt i centrum af aalborg er mig en gåde. Det er jo kun et par gader man snakker om :)
min stedsans er utroligt dårlig :( og jeg har aldrig været særlig meget i aalborg...
terracide (12692) skrev:SlettetBruger (12691) skrev:Multiswitching
Mennesker kan ikke multitaske... tror jeg
Hold nu kæft hippie...
det eneste fornuftige sagt af terra i evigheder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.