mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#11099 Fordi de er dovne og for dyre. Det er også ret normalt at hive jyder over for at arbejde, fordi de faktisk laver noget.
skræmmende. Jeg tror vi har det for godt i danmark når sådan noget kan lade sig gøre >_<
Min bror har været derovre nogengange som smed. Der skulle altså bare være hetz på da de er sure over vi kommer og stjæler deres arbejde.
De må ha nogen kompenserende kvaliteter.. såsom sproget :P
Min bror har været derovre nogengange som smed. Der skulle altså bare være hetz på da de er sure over vi kommer og stjæler deres arbejde.
De må ha nogen kompenserende kvaliteter.. såsom sproget :P
Virtuelle tapes der komprimeres og splittes med WinRAR og gemmes på USBnøgler der lagres i et tomt Synology NAS kabinet.
/
Vi kører stadig med fysiske tapes her i firmaet, lagres i et brandskab, og ét sæt lagres inde i byen i en bank
/
Vi kører stadig med fysiske tapes her i firmaet, lagres i et brandskab, og ét sæt lagres inde i byen i en bank
gnarfsan (11104) skrev:Der er ugler i vandet...
Hvad er det nye, hotte indenfor backup af store mængder data?
LTO is the deal'i'o, når vi snakker automatiserede backups med en robotfætter.
Skulle jeg opgradere vores backupløsning på firmaet blev det skridtet væk fra LTO tapes. smække et rackskab op i en af vores bygninger på ejendommen, væk fra hovedbygningen. trække fiber, smække et SAN i og kører virtuelle tapes :) Performance og nemhed much
Først en anekdote;
Nede i min kantine kommer en fyr op til kassen og spørger "Har i flere mathilde cacaomælk?" Han har en cocio i hånden.
Kantinemanden spørger; "Er der ikke flere dernede?"
Mand svarer "Nej...?"
Kantinemand "Ok, så har vi ikke flere".
----
Hvis man har trådt på sin HTC Magic, så skærmen er gået i sort, kan man så lave tage en backup og hive data ud? Det virker til at touch funktionen heller ikke virker.
Nede i min kantine kommer en fyr op til kassen og spørger "Har i flere mathilde cacaomælk?" Han har en cocio i hånden.
Kantinemanden spørger; "Er der ikke flere dernede?"
Mand svarer "Nej...?"
Kantinemand "Ok, så har vi ikke flere".
----
Hvis man har trådt på sin HTC Magic, så skærmen er gået i sort, kan man så lave tage en backup og hive data ud? Det virker til at touch funktionen heller ikke virker.
drbravo (11113) skrev:Hvad med Android marked? Bliver det synced?
Ja. I hvert fald hvad du har betalt for, det følger med din Google account, ikke din telefon.
Hvad der bliver synced kommer an på hvad du har bedt om at få synced. Fx. contacts på din Google account bliver synced. Men contacts som kun er på din telefon gør ikke. Ligesådan med fx. kalender.
Langt de fleste apps syncer ikke konfiguration og anden data. Dvs. hvis det ikke er på SD-kortet, så har du ikke en kopi uden for telefonen.
For at tage backup af al app-data (herunder contacts osv.) er man nødt til at roote sin telefon, evt. bare soft-roote. Så kan du bruge fx. Titanium Backup, som fungerer rigtigt godt.
Backup er ét af de punkter hvor iPhone har fordel. :-/
drbravo (11113) skrev:Og skal man købe en HTC desire eller en Samsung Nexus S?
Jeg stod lige og sammenlighnede en HTC Desire HD og en Samsung Galaxy S i dag. Jeg overvejede begge dele, men hældte i forvejen til Desiren da jeg er vant til HTC og ved hvad jeg får.
Så prøvede jeg Galaxy'en, men lagde den hurtigt fra mig. Jeg kan ikke holde den skærm ud. De skarpe kanter med høj kontrast er hakkede og har tydelige misfarvninger flere steder. Fx. en helt lige lodret overgang med meget lyst til venstre og meget mørkt til højre (når skærmen vender lodret), så er der røde pixels ned langs stregen.
Men dem som stod omkring mig jeg viste det til, kunne ikke se det. Men hvis man ikke kan se det, så tvivler jeg på hvad en højopløsningsskærm er værd.
Nå, men ud over det, så er det vist en ganske udemærket telefon. Men skal jeg vælge nu, så snupper jeg en Desire HD.
drbravo (11113) skrev:Og skal man købe en HTC desire eller en Samsung Nexus S?
Kan du lide Sense UI, så vælg Desire (ikke HD/Z). Kan du ikke, så vælg en Galaxy)
Da producenterne af OLED-skærme ikke kan følge med, har HTC valgt at sætte almindelig LCD-skærme i HD/Z.
Skærmen er, for mig, noget af det vigtigste på en smartphone og efter jeg har prøvet OLED, går jeg aldrig tilbage til LCD.
Da producenterne af OLED-skærme ikke kan følge med, har HTC valgt at sætte almindelig LCD-skærme i HD/Z.
Skærmen er, for mig, noget af det vigtigste på en smartphone og efter jeg har prøvet OLED, går jeg aldrig tilbage til LCD.
myplacedk (11115) skrev:Så prøvede jeg Galaxy'en, men lagde den hurtigt fra mig. Jeg kan ikke holde den skærm ud.
Lidt mere info: En pixel på en typisk LCD-skærm består af tre sub-pixels. Rød, grøn og blå. De er hver 1 pixel høj og 1/3 pixel bred. (Minus lidt mellemrum.)
Men på fx. Galaxy S har man valgt et PenTile mønster, hvor hver pixel kun har to subpixels. Hver anden pixel mangler rød, resten mangler blå. Dvs. hver pixel har en lille subpixel (1/3) som er grøn, og en stor (2/3) som er rød eller blå.
Der er tre nærbilleder nederst på denne side: http://www.gsmarena.com/display_shootout-review-54...
Jakob Jakobsen (11119) skrev:efter jeg har prøvet OLED, går jeg aldrig tilbage til LCD.
Jeg har ikke bemærket nogen forskel, ud over lidt stærkere farver på AMOLED'en. Så pas på med at tro at LCD er værdiløst for alle. ;-)
Men det er da rart at vide at man kan spare strøm ved at vælge mørkere farver.
gnarfsan (11118) skrev:Vælg nexus s, og få en telefon, der ikke skal vente 4 måneder på opdateringer.
@JJ: Jeg taler om Nexus S Vs. Galaxy S.
Froyo release date, 20 maj 2010.
Froyo til Samsung Galaxy S: November 2010
Jeg synes faktisk ikke at jeg var helt urimelig.
HTC har været hurtigere til det. Ca. 3 måneder.
Mark Jensen mener: "FFFFFUUUUUU"
Justitsministeriets side er nede, hvilket er helt fint.
Jeg vil dog meget, meget gerne tilgå denne side. At jeg ikke kan gå ind på den, er jo selvfølgeligt i sagens natur, men hvorfor kan jeg ikke tilgå den cachede side?
Justitsministeriets side er nede, hvilket er helt fint.
Jeg vil dog meget, meget gerne tilgå denne side. At jeg ikke kan gå ind på den, er jo selvfølgeligt i sagens natur, men hvorfor kan jeg ikke tilgå den cachede side?
Pas. Det virker hvis man klikker på "text version"...
Du må hellere skylde dig :P
google skrev:STILLING
fredag d. 7. januar 2011
Fuldmægtige til Justitsministeriets område
Ansøgningsfrist den 11. februar 2011 kl. 12:00
Vi tilbyder
dig et udfordrende job med en alsidig hverdag i et spændende og stærkt fagligt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Gennem vores praktiske og teoretiske uddannelsesforløb med skiftende arbejdsområder og et stort ansvar får du mulighed for faglig og personlig udvikling og et karriereforløb, der konstant vil give dig udfordringer og kvalificere dig til en bred vifte af karrieremuligheder inden for offentlig og privat virksomhed.
Vi lægger vægt på gensidig fleksibilitet, så opgaverne bliver løst, og den enkelte jurist samtidig har den nødvendige balance mellem arbejdsliv og privatliv.
Vi søger
engagerede jurister med eller uden erfaring – også gerne fra førstkommende eksamen – til fuldmægtigstillinger i:
· Civilstyrelsen
· Datatilsynet
· Familiestyrelsen
· Justitsministeriets departement
· Kriminalforsorgen
· Politi og anklagemyndighed
Uanset hvor du bliver ansat som fuldmægtig, vil du senere have mulighed for at rokere til andre stillinger på Justitsministeriets område.
Vi tilstræber, at medarbejdersammensætningen afspejler det omgivende samfund. Vi opfordrer derfor alle – uanset køn, alder, religion eller etnisk oprindelse – til at søge.
Vi vil gerne fortælle mere
på tre præsentationsmøder i København, Århus og Odense, hvor vi kort vil præsentere Justitsministeriets ansættelsesområde, og hvor der vil være mulighed for at tale med fuldmægtige ansat i forskellige stillinger inden for Justitsministeriets område.
Ansøgningsfrist:
Fredag den 11. februar 2011 kl. 12.00
Sendes til:
[email protected]
eller
Justitsministeriet
Slotsholmsgade 10
1216 København K
Mærket: Fuldmægtig
Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.
Du kan nøjes med at sende én ansøgning, selv om du er interesseret i flere af stillingerne, men du må meget gerne oplyse, hvilken stilling der har din primære interesse.
Du kan læse om de enkelte fuldmægtigstillinger på Justitsministeriets karriereportal på www.justitsministeriet.dk/karriereportal, hvor du også kan finde yderligere oplysninger om ansøgningsproceduren og præsentationsmøderne.
Du må hellere skylde dig :P
Du er fandme flot, Fjolle.
Det var til min roomie, som gerne vil ansøge til stillingen, men blev en smule irriteret over, at JM's side er død. Serverne svarer ikke på ping eller noget.
Det er fandme dårlig stil af JM.
... og jeg skylder dig en øl, næste gang vi ses.
Det var til min roomie, som gerne vil ansøge til stillingen, men blev en smule irriteret over, at JM's side er død. Serverne svarer ikke på ping eller noget.
Det er fandme dårlig stil af JM.
... og jeg skylder dig en øl, næste gang vi ses.
selvom man ikke instant brænder sig på den kan det være farligt. især for lår der kan få permanente skader
Sørg for at rense køler og blæser grundigt hvis det er et stykke tid siden du har gjort det. Kører du med standard kølepasta, kan det også være en god opgradering.
På min "nye" bærbar har jeg skiftet fra Arctic silver, til diamant-pasta. Det gav et temperturfald på 3-4 grader CPU og 4-5 grader GPU i forhold til rumtemperaturen. Jeg kørte burnintest.com med alt undtagen printer slået til i en halv time før jeg aflæste værdierne.
På min "nye" bærbar har jeg skiftet fra Arctic silver, til diamant-pasta. Det gav et temperturfald på 3-4 grader CPU og 4-5 grader GPU i forhold til rumtemperaturen. Jeg kørte burnintest.com med alt undtagen printer slået til i en halv time før jeg aflæste værdierne.
Jakob Jakobsen (11132) skrev:Sørg for at rense køler og blæser grundigt hvis det er et stykke tid siden du har gjort det. Kører du med standard kølepasta, kan det også være en god opgradering.
Må nok hellere rense køler og blæser, det er ikke noget jeg har gjort før... Den bliver kun varm hvis jeg ser længere videoer i flash. Go figure:) Men tak for input
Passer de her dele sammen?
MB: ASUS P8P67 EVO
GPU: SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 6950 - 1 Go GDDR5
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 (4 x 2 GB PC3-10600)
CPU: Intel Core i5-2500K
PSU: Corsair CX 600W PSU
Chassis: Cooler Master Elite 430
HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB (ATA-300)
xXgmzorXx (11134) skrev:Passer de her dele sammen?
Ja...men vent med at købe til Efter April...Intel har fucked op i deres mainstream chipsæt og lavet en recall.
terracide (11135) skrev:xXgmzorXx (11134) skrev:Passer de her dele sammen?
Ja...men vent med at købe til Efter April...Intel har fucked op i deres mainstream chipsæt og lavet en recall.
Så du siger at hvis han skal have computeren nu så skal han købe AMD i stedet? (og dermed få mere for pengene)
Den gamle mediecenter/dvd-maskine, som jeg overhovedet ikke husker navnet på, skal have internetadgang, førend man kan rykke rundt på og omdøbe sine kanaler.
ok, så må jeg en tur til Vejle i morgen formiddag og se hvad Baghavs har, ellers bliver det 25m hos HN.
Mikro Jensen:
Skulle man informere dem at µ ikke betyder nano? (Se logo)
Skulle man informere dem at µ ikke betyder nano? (Se logo)
Jeg bygger det for en ven, og han siger at han slet ikke har tålmodighed nok til at vente til april. Så hvad siger I så til det her setup?
GPU: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5
Kabinet: Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL8
HDD: Western Digital Caviar® Blue 1TB
MB: Gigabyte GA-X58A-UD3R
CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950
Jeg lod være med at vælge AMD for Terras skyld ;).
GPU: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5
Kabinet: Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL8
HDD: Western Digital Caviar® Blue 1TB
MB: Gigabyte GA-X58A-UD3R
CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950
Jeg lod være med at vælge AMD for Terras skyld ;).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.