mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Speaking of netbank (and I use Nordea); Hvor kan man se adressen på afsender? I netbanken ser jeg kun "Bgs <your text>", men en hos (I think) Danske Bank kunne se navn, adresse og sådan noget.
OxxY (11046) skrev:Jeg har ikke lige behov for en bankrådgiver [...] Det jeg mest har behov for er gratis visa/dankort på min lønkonto, og så 2stk dankort til en fælles budget konto. Forslag?
Hmm...
Sydbank har en "U-konto" (evt. med tilhørende budgetkonto), for unge under 30 under uddannelse. Der er gratis betalingskort og netbank.
Hos Alm. Brand Bank har man ikke tilknyttet en bankrådgiver. Der er rådgivere, men du kan ikke vælge hvilken af dem du snakker med, og det er næppe den samme hver gang.
Jeg er ikke sikker på hvad det betyder i praksis, men for mig lyder det som om rådgivningsdelen er nedtonet.
Med et engagement på mindst 150.000 kr. slipper du for de fleste gebyrer, bla. reklamerer de med gratis Visa/Dankort. Om de har noget specielt til unge har jeg ikke lige tjekket.
Men jeg ved ikke så meget om det, det med gebyrer har jeg ikke rigtigt noget med at gøre.
Jyske Bank har noget "Gebyrfri Zone", som vist gælder alle kunder. Konceptet er at jo mere du klarer dig selv, jo flere gebyrer sparer du. Du kan få gratis netbank og Visa/Dankort (jeg ved ikke om ekstra dankort koster noget), og indbetalingskort (girokort) er gratis så længe du selv indtaster dem.
Du skal dog ikke vurdere Jyske Bank ud fra netbanken, da de skifter engang i løbet af næste år. Derefter vil de have samme netbank som Sydbank og Alm. Brand Bank.
Jeg kan godt forstå din bekymring ang. de små banker. Ud fra min indsigt (jeg er ikke bestyrelsesmedlem el. lign., jeg laver bare deres IT og ad den vej følger jeg lidt mere med end de fleste andre vist gør) vil jeg overhovedet ikke være bange for at bruge hverken Jyske Bank eller Sydbank. Jeg har også en del aktier i dem. Alm. Brand Bank har jeg ikke noget indtryk af.
Og hvis vi skal rangere efter størrelse:
1. Danske Bank
2. Nordea
3. Jyske Bank
4. Sydbank
5. Alm Brand Bank, tror jeg nok måske...
OxxY (11042) skrev:Og så et tillægsspørgsmål: kan man overføre Betalings Service tildmeldinger til en ny bank?
Bankerne plejer at tilbyde en overførsel, hvor den nye bank får diverse lister fra den gamle bank. Dvs. konti og hvilke produkter der er tilknyttet (konto-typer), faste overførsler, BS-aftaler osv. Den nye bank vil så matche så godt som muligt, så du har det samme antal konti med nogenlunde samme kontotype, har de samme faste overførsler osv.
Men tjek selv med den bank du vælger, jeg kan ikke love noget. :)
myplacedk (11054) skrev:
1. Danske Bank
2. Nordea
3. Jyske Bank
4. Sydbank
5. Alm Brand Bank, tror jeg nok måske...
Næsten rigtigt, men hvis det var i forhold til samtlige banker i Danmark og ikke blot dem du nævner i indlægget bør Alm Brand bank placeres væsentlig længere nede på listen.
http://www.finansraadet.dk/tal--fakta/statistik-og...
XorpiZ (11047) skrev:Mark Jensen er en macfag
Kan man sætte hvilket som helst usb/bluetooth numpad til en Macbook Air, eller skal man købe et Apple-certified et? Findes disse overhovedet?
Laver Apple deres eget numpad?
Du køber bare et du synes er fornuftigt.
Om det er et Apple-like keypad eller om du køber en Microsoft Bluetooth Keypad, går ud på et.
myplacedk (11054) skrev:Hmm...
Sydbank har en "U-konto" (evt. med tilhørende budgetkonto), for unge under 30 under uddannelse. Der er gratis betalingskort og netbank.
Hos Alm. Brand Bank har man ikke tilknyttet en bankrådgiver. Der er rådgivere, men du kan ikke vælge hvilken af dem du snakker med, og det er næppe den samme hver gang.
Jeg er ikke sikker på hvad det betyder i praksis, men for mig lyder det som om rådgivningsdelen er nedtonet.
Med et engagement på mindst 150.000 kr. slipper du for de fleste gebyrer, bla. reklamerer de med gratis Visa/Dankort. Om de har noget specielt til unge har jeg ikke lige tjekket.
Men jeg ved ikke så meget om det, det med gebyrer har jeg ikke rigtigt noget med at gøre.
Jyske Bank har noget "Gebyrfri Zone", som vist gælder alle kunder. Konceptet er at jo mere du klarer dig selv, jo flere gebyrer sparer du. Du kan få gratis netbank og Visa/Dankort (jeg ved ikke om ekstra dankort koster noget), og indbetalingskort (girokort) er gratis så længe du selv indtaster dem.
Du skal dog ikke vurdere Jyske Bank ud fra netbanken, da de skifter engang i løbet af næste år. Derefter vil de have samme netbank som Sydbank og Alm. Brand Bank.
Jeg kan godt forstå din bekymring ang. de små banker. Ud fra min indsigt (jeg er ikke bestyrelsesmedlem el. lign., jeg laver bare deres IT og ad den vej følger jeg lidt mere med end de fleste andre vist gør) vil jeg overhovedet ikke være bange for at bruge hverken Jyske Bank eller Sydbank. Jeg har også en del aktier i dem. Alm. Brand Bank har jeg ikke noget indtryk af.
1. Danske Bank
2. Nordea
3. Jyske Bank
4. Sydbank
5. Alm Brand Bank, tror jeg nok måske...OxxY (11042) skrev:Og så et tillægsspørgsmål: kan man overføre Betalings Service tildmeldinger til en ny bank?
Bankerne plejer at tilbyde en overførsel, hvor den nye bank får diverse lister fra den gamle bank. Dvs. konti og hvilke produkter der er tilknyttet (konto-typer), faste overførsler, BS-aftaler osv. Den nye bank vil så matche så godt som muligt, så du har det samme antal konti med nogenlunde samme kontotype, har de samme faste overførsler osv.
Men tjek selv med den bank du vælger, jeg kan ikke love noget. :)
Taktak. Hvis der er nogen banker der kan tilbyde at få flyttet betalingsservice etc. er det helt sikkert en faktor der kan bestemme hvad jeg vil vælge. Jeg er dog ikke under uddannelse længere hvilket diskvalificerer en del af bankernes "unge-pakker", og det var en afgrundende til jeg havde amagerbanken da de var ligeglade og tilbød det op til 30 år.
Men tror jeg ringer til Lån&Spar først da de er billige pga fagforeningen, så er det bare et spørgsmål om de kan klare det praktiske. Hvis de ikke kan må det blive nordea og jyske der kan slås om at få æren :p
Bllets (11056) skrev:#51 og #52
Jeg kan godt se hvad et bananstik er, men hvad bruges det til?
De kan bruges som højtalerstik, men de bruges oftest til elektronik-/laboratorieforsøg.
Josso (11057) skrev:XorpiZ (11047) skrev:Mark Jensen er en macfag
Kan man sætte hvilket som helst usb/bluetooth numpad til en Macbook Air, eller skal man købe et Apple-certified et? Findes disse overhovedet?
Laver Apple deres eget numpad?
Du køber bare et du synes er fornuftigt.
Om det er et Apple-like keypad eller om du køber en Microsoft Bluetooth Keypad, går ud på et.
Seriøst? Jeg synes ellers jeg har læst mig frem til, at det ikke er alle der fungerer optimalt med OSX.
Om du vælger en lækker Apple-like keypad eller om du vælger Microsoft's Bluettoth NumPad burde ikke have noget at sige.
Det kan godt være at nogle NumPads ikke virker optmialt, men jeg ville mene at de flest bør virke.
Jeg kender flere der bruger Microsoft's KeyPad uden problemer.
Om du vælger en lækker Apple-like keypad eller om du vælger Microsoft's Bluettoth NumPad burde ikke have noget at sige.
Det kan godt være at nogle NumPads ikke virker optmialt, men jeg ville mene at de flest bør virke.
#73 Haha.. Men okay en af mine harddiske er så døende går jeg ud fra. Hvordan finder jeg ud af hvilken? Jeg har 3 styks, og siden lyden ikke er der konsistent ved jeg ikke hvordan jeg kan fremkalde den.
EDIT: Nå, går i gang med at tage backup af alle 3 drev uanset, og så håber jeg der er nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvilket drev der fejler så jeg kan fjerne det bagefter.
EDIT: Nå, går i gang med at tage backup af alle 3 drev uanset, og så håber jeg der er nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvilket drev der fejler så jeg kan fjerne det bagefter.
Det nemmeste er at frakoble alt andet end din systemdisk og køre med det setup nogen tid. Hører du intet kobler du en af dine ekstra diske på.
Derudover findes der et væld af værktøjer der lader dig teste dine diske. Mange producenter såsom Seagate og Western Digital har disse værktøjer til download på deres hjemmeside.
Det nemmeste er at frakoble alt andet end din systemdisk og køre med det setup nogen tid. Hører du intet kobler du en af dine ekstra diske på.
Derudover findes der et væld af værktøjer der lader dig teste dine diske. Mange producenter såsom Seagate og Western Digital har disse værktøjer til download på deres hjemmeside.
Josso (11071) skrev:#11069
Vielen dank. Det bliver nok den fra Humac så.
Mark Jensen rage!!!
Her troede man lige man skulle have sit daglige "Bones-fix" .. Men nej, fanme om de ikke har smidt det lort til Paradise Hotel ind i min faste se-tv-på-sofaen-med-kaffe-og-ostemad-tid!
Findes der ingen grænser for galskaben nu til dags?!
Her troede man lige man skulle have sit daglige "Bones-fix" .. Men nej, fanme om de ikke har smidt det lort til Paradise Hotel ind i min faste se-tv-på-sofaen-med-kaffe-og-ostemad-tid!
Findes der ingen grænser for galskaben nu til dags?!
markjensen
Daniel-Dane (11053) skrev:Speaking of netbank (and I use Nordea); Hvor kan man se adressen på afsender? I netbanken ser jeg kun "Bgs <your text>", men en hos (I think) Danske Bank kunne se navn, adresse og sådan noget.
markjensen (11078) skrev:Bones er kun god fordi David Boreanaz (Booth) er med
Undskyld mig, men jeg troede, at Bones var alles store, saftige, kødelige, underlødige nørddrøm.
Der kan man bare se. Barking up the wrong tree, matey. Det er åbenbart Booth, man skal være forelsket i. Duely noted.
SlettetBruger (11080) skrev:Hvad står der her?
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&...
Ja, det er godt nok ikke nemt at se. På skiltet med rød ramme ser det ud som om der står:
▮▮▮▮▮■■■■ ■▮
■■▮▮■▮
Det andet skilt kan jeg ikke tyde.
SlettetBruger (11080) skrev:Markjensen på skovtur
Hvad står der her?
Jorddeponiat lukket. Faxxxxx xxxxxxt forbudt.
PDF skrev:lukkede
losseplads ved Fourfeld i den vestlige del af
Esbjerg. Depotet blev miljøgodkendt i 1996 til at modtage
indtil 500.000 m3 overskudsjord og lettere forurenet
jord. I 2002 meddelte amtet miljøgodkendelse til en
udvidelse af depotet, der kan således deponeres yderligere
op til 200.000 m3 lettere forurenet jord og 180.000
m3 rent afdækningsjord, svarende til det forventede
deponeringsbehov i 4-5 år. Både det eksisterende deponeringsanlæg
og udvidelsen forventes afsluttet inden
den 15. juli 2009.
Lukket er det nok.
Sådan fra fugleperspektiv. så det ud til at være et sjovt sted at tage en slutspurt på en løbetur >_<
Tja, definitionen på "lukket" er "med få el. slet ingen åbninger", så de fleste veje er vel forhåbentligt lukkede. Hov, der stod jo "gennemkørsel". Jeg læser ikke så godt længere.
Så tager vi den lige forfra:
Definitionen (igen ifl. sproget.dk) på "gennemkørsel" er "sted hvor man kan køre igennem • fx en port i en bymur". I det tilfælde giver det fin mening at lukke den. Men en vej er jo åben (og lang), og det giver i alt fald mere mening at sige "afspærret". Jeg tror dog ikke, at det er forkert.
Var der ikke en sag for meget lang tid siden, hvor vi diskuterede et eller andet udtryk (efter det havde været i medierne eller noget)?
Tja, definitionen på "lukket" er "med få el. slet ingen åbninger", så de fleste veje er vel forhåbentligt lukkede. Hov, der stod jo "gennemkørsel". Jeg læser ikke så godt længere.
Så tager vi den lige forfra:
Definitionen (igen ifl. sproget.dk) på "gennemkørsel" er "sted hvor man kan køre igennem • fx en port i en bymur". I det tilfælde giver det fin mening at lukke den. Men en vej er jo åben (og lang), og det giver i alt fald mere mening at sige "afspærret". Jeg tror dog ikke, at det er forkert.
Var der ikke en sag for meget lang tid siden, hvor vi diskuterede et eller andet udtryk (efter det havde været i medierne eller noget)?
Mark Jensen på tomme trommer
Er Guitar Hero 5 til PS3 noget værd?
Tænker specifikt på trommedelen af spillet.
Kan få det til 500 kr. i FONA, inkl. guitar, microfon og trommer, så overvejer lidt at sælge sølvbestikket og købe sådan en pakke...
Er Guitar Hero 5 til PS3 noget værd?
Tænker specifikt på trommedelen af spillet.
Kan få det til 500 kr. i FONA, inkl. guitar, microfon og trommer, så overvejer lidt at sælge sølvbestikket og købe sådan en pakke...
Slagfladen på trommerne holder bedre sammenlignet med Rock band. En af mine venner har både Guitar Hero og Rock Band, og spiller stort set ikke andet når han er hjemme. Slagfladen på RB trommerne begyndte at bule ud af og faldt hurtigt af, GH trommer lever i bedste velgående. Jeg har ikke selv prøvet RB, men pedalen til GH trommerne skal boltes til gulvet, ellers stikker den af mens man spiller. Det er vel nok det samme med RB, men er ikke sikker. Kæresten har GH til Wii, og HW er stort set det samme, men latency stinker og kan ikke kalibreres ordenligt, da det svinger meget fra den ene kalibrering til den anden (0-40ms). Latency i GH på PS3'en er 0ms hver gang.
Slagfladen på trommerne holder bedre sammenlignet med Rock band. En af mine venner har både Guitar Hero og Rock Band, og spiller stort set ikke andet når han er hjemme. Slagfladen på RB trommerne begyndte at bule ud af og faldt hurtigt af, GH trommer lever i bedste velgående. Jeg har ikke selv prøvet RB, men pedalen til GH trommerne skal boltes til gulvet, ellers stikker den af mens man spiller. Det er vel nok det samme med RB, men er ikke sikker. Kæresten har GH til Wii, og HW er stort set det samme, men latency stinker og kan ikke kalibreres ordenligt, da det svinger meget fra den ene kalibrering til den anden (0-40ms). Latency i GH på PS3'en er 0ms hver gang.
SlettetBruger (11080) skrev:Markjensen på skovtur
Hvad står der her?
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&... på det her kan jeg tyde på det hvide skilt "al færdsel på området (forbudt?)" ..
Jay Mensen er bange
Er NemID nede igen?
Hjemmesiden siger nej, men SU-styrelsen vil ikke lade mig logge ind (ukendt fejlkode; fortæller, at mit brugernavn ikke findes), mens Nordea fortæller mig fejlkode 507.
Hvad fanden?
Er NemID nede igen?
Hjemmesiden siger nej, men SU-styrelsen vil ikke lade mig logge ind (ukendt fejlkode; fortæller, at mit brugernavn ikke findes), mens Nordea fortæller mig fejlkode 507.
Hvad fanden?
Ronson (7753) skrev:Der var engang sådan en 4-5 japsertrunter der spillede noget musik? Hvad var de nu de hed? Før de forsvandt fra youtube? Hva?
Ligesom [url= her[/url] gange Japan = endnu mere sært/vildere.
Der var en der spillede på keyboard, og en på celle og to styks på violin. Den ene violinspiller var til tiden et andet kvindfolk der spillede på noget tværfløjte.
I må da vide det?
[url=
Her er nogle [url= Kvinder[/url] i en musikvideo. Er ret sikker på, at det er et dårligt nummer, men videon er helt bestemt ret sej.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.