mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
vandfarve (10497) skrev:LinguaIgnota (10495) skrev:Whaddamoderfårkinghewl; jeg køber et alle-zoners-periodekort hver måned, fordi det giver en dejlig frihed i HT-området. For dét betaler jeg 1180 kr. og bliver fri til at tage fra Gilleleje til Borup 80 gange om dagen, hvis det er det, jeg har lyst til. Skal jeg derimod én fucking station udenfor HT-området, say, fra Borup til Ringsted, så koster det... 910 kr. om måneden! Nihundredeogti kroner for et fucking stop! Jeg brækker mig i stride strømme!
Hvis jeg var trunten, Minisnøvs, så ville jeg investere i et alle-zoners-kort og "glemme" at stå af på Borup station. Så får hun lissom adgang til rejser i hele Hovedstadsområdet, og hun sparer flerehundredekronerogørerommåneden. Bliver hun konfronteret af en nævenyttig togrevisor, så kan hun, alt efter revisordyrets køn, enten give et skud krokodilletårer eller hive lidt ned i trøjen.
Nihundredeogti kroner!
Sorry, min gode mand, men du har lige gjort dig ansvarlig i et über-fail.
På MZ' dames (lad os kalde hende "Janni", et helt tilfældigt navn) kort står der følgende: A-F
Det betyder, at hun inden for Movia H (TMH) må rejse i zonerne A-F, hvilket dækker alt syd fra linjen mellem Hvalsø og Hellerup. For 70 kroner ekstra kan hun købe sig adgang til at rejse i alle zoner i Movia H, da et pendlerkort mellem Ringsted og, say, Helsingør kun koster 1610 kroner.
Kom ikke og sig, at det ikke er logik i systemet, selvom det ikke på nogen måde ser sådan ud...
Fuck dsb er besværligt... Nå, men tak for hjælpen..
LinguaIgnota (10495) skrev:Whaddamoderfårkinghewl; jeg køber et alle-zoners-periodekort hver måned, fordi det giver en dejlig frihed i HT-området. For dét betaler jeg 1180 kr. og bliver fri til at tage fra Gilleleje til Borup 80 gange om dagen, hvis det er det, jeg har lyst til. Skal jeg derimod én fucking station udenfor HT-området, say, fra Borup til Ringsted, så koster det... 910 kr. om måneden! Nihundredeogti kroner for et fucking stop! Jeg brækker mig i stride strømme!
Hvis jeg var trunten, Minisnøvs, så ville jeg investere i et alle-zoners-kort og "glemme" at stå af på Borup station. Så får hun lissom adgang til rejser i hele Hovedstadsområdet, og hun sparer flerehundredekronerogørerommåneden. Bliver hun konfronteret af en nævenyttig togrevisor, så kan hun, alt efter revisordyrets køn, enten give et skud krokodilletårer eller hive lidt ned i trøjen.
Nihundredeogti kroner!
Det havde jeg også gjort, men det er sådan at hun skal have et uddannelseskort fra sin skole, og så vil hun få refunderet pendlerkortet, så derfor skal det være det rigtige, da de udregner fra folkeregistrets adresse til skolens adresse..
Hånter (10494) skrev:Vi er en 5-7 mand der plejer at tage på sommerferie hvert år. I år har vi desværre ingen destination i tankerne...
Kan i hjælpe mig en smule? Som det ser ud nu, tænker vi lidt på Spanien!
Vi er alle mellem 22-24, og vil naturligvis gerne drikke lidt mere end vi plejer! Nogle gode forslag?
Prisleje ligger på en 5-6K pr mand for fly+hotel.
Som tidligere rejseleder på Cypern, kan jeg anbefale Ayia Napa. Der er fest og glade dage hele sommeren, og det er ikke overbefærdet af 17-årige ligesom Sunny Beach og Lloret de Mar ..
DSB IGEN!
Sidder lige og læser lidt kedeligt, men interessant, regelrytteri omkring dsb, og læser så dette:
Hvorfor fanden står der så "påstigning skal ske inden billettens udløb" på klippekort og billetter, hvis det alligevel ikke er påstigningen der bestemmer gyldigheden eller ej, men køreplanen?!
Sidder lige og læser lidt kedeligt, men interessant, regelrytteri omkring dsb, og læser så dette:
http://www.dsb.dk/Global/PDF/Brochure/Brochurersiden/S-tog/Rejseregler%20jan%2010.pdf skrev:Stempling og kontrol af billetter og kort
Tiden i køreplanen bestemmer, om billetter og kort er gyldige for alle rejser med bus og tog. Her er to eksempler:
• Billetten/kortet udløber kl. 13.00. Bussen eller toget skal køre kl. 12.59 efter køreplanen, men kører først kl. 13.02. Billetten/kortet gælder alligevel.
• Billetten/kortet udløber kl. 13.00. Bussen eller toget skal køre kl. 13.02 efter køreplanen. Billetten/kortet gælder ikke, selvom man står på inden udløbet.
Metroen og bl.a. A-bussen kører med faste intervaller. Det betyder, at påstig- ningstidspunktet bestemmer om billetten er gyldig.
Når billetter og klippekort købes eller stemples, angives zonenummer og klokkeslet. Klokkeslettet er næste hele kvarter og altså ikke det aktuelle tidspunkt for stemplingen:
Påstigningstid 15.03 18.27 19.14
20.30 01.18
Tid, der stemples 15.15 18.30 19.15
20.45 25.30*
* Fra kl. 00.00 kan maskinerne også stemple kl. 24, 25, 26 osv., mens de fortsat stempler gammel dato.
Når man køber billet eller stempler klippekort, skal man selv sikre sig, at de er stemplet korrekt. Fejl skal meddeles til chaufføren eller stationspersonalet.
REJSEREGLER BUS/TOG/METRO 19.01.2010 9/28
Ved busendestationer stemples billetter altid i forhold til det tidspunkt, bus- sen skal køre efter køreplanen. Og ikke, hvornår man stiger på. Hvis påstig- ning sker kl. 14.13, og afgangstiden er kl. 14.18, stemples billetten kl. 14.30.
Hvorfor fanden står der så "påstigning skal ske inden billettens udløb" på klippekort og billetter, hvis det alligevel ikke er påstigningen der bestemmer gyldigheden eller ej, men køreplanen?!
vandfarve (10505) skrev:Hvor står det helt præcist?
Der står "Sidste påstigning skal ske inden billettens udløb" hvis det er dét, du henviser til.
Jamen, så giver det fint mening. Dit foregående citat var i sig selv meningsløst, men i og med at der er tale om noget andet end det, som du egentlig skrev, så kan det let forklares.
Du må omstige så mange gange, som du vil, inden for billettens gyldighed, men det kræver, at du sidste påstigning sker inden billettens udløb. Simpelt, men genialt.
Husk derfor altid at citere korrekt. :)
Du må omstige så mange gange, som du vil, inden for billettens gyldighed, men det kræver, at du sidste påstigning sker inden billettens udløb. Simpelt, men genialt.
vandfarve (10507) skrev:Jamen, så giver det fint mening. Dit foregående citat var i sig selv meningsløst, men i og med at der er tale om noget andet end det, som du egentlig skrev, så kan det let forklares.
Havde bare glemt sidste ;)
Anyhow, det giver da ikke mening?
På billetten står der, oversat til normalt sprog, at du kan stige på en bus (ex) og køre en tur lige indtil din billet udløber. Dvs. at hvis din 2-zoner billet er stemplet kl. 13.30, så kan du stige på bussen kl. 14.29, selvom bussen først kører iflg. køreplanen kl 14.33 (hvis f.eks. bussen holder på en station).
Men i følge teksten ovenover, så gælder billetten ikke, da bussen, iflg. køreplanen først køre 14.33, og din billet kun gælder til 14.30
Det giver dog den bonus, at hvis du står og venter på en bus der kører 14.29, men den først kommer 14.39, så gælder din billet stadigvæk.
Men stadigvæk noget bullshit..
Og lige endnu en tanke til overstående. Hvis nu du venter på en bus der skal kører 14.29, 14.39, 14.49 (etc..), men bussen der skulle komme 14.29 bliver 10 minutter forsinket, således at der kommer to busser 14.39, kan man så stadigvæk stige på med sin billet der udløber 14.30?
MiniatureZeus (10508) skrev:På billetten står der, oversat til normalt sprog, at du kan stige på en bus (ex) og køre en tur lige indtil din billet udløber. Dvs. at hvis din 2-zoner billet er stemplet kl. 13.30, så kan du stige på bussen kl. 14.29, selvom bussen først kører iflg. køreplanen kl 14.33 (hvis f.eks. bussen holder på en station).
Det er derfor, at det står på "fancy"-sprog, hvis vi absolut skal kalde teknisk/juridisk dansk det nu.
En billet er gyldig indtil udløbstidspunktet, såfremt afgangen er før udløbstidspunktet. Det er derfor ikke relevant, hvornår du står på, men kun hvornår afgangstidspunktet er (ved Metro og A-busser kan det så være end anden diskussion, men det er irrelevant her).
Det står der også klart i dit link:
"Law of DSB" skrev:• Billetten/kortet udløber kl. 13.00. Bussen eller toget skal køre kl. 12.59 efter køreplanen, men kører først kl. 13.02. Billetten/kortet gælder alligevel.
• Billetten/kortet udløber kl. 13.00. Bussen eller toget skal køre kl. 13.02 efter køreplanen. Billetten/kortet gælder ikke, selvom man står på inden udløbet.
Hvis bussen eller toget kører efter udløbstidspunktet, så gælder billetten ikke, uanset hvornår du er steget på.
Det kan da ikke stå klarere?
EDIT: Undskyld, hvis jeg er lidt tungnem og svær at danse med. Det har været en hård dag. :)
"Sidste påstigning skal ske inden billettens udløb"
giver da absolut ingen indikation om, at du skal stå på, før bussen kører iflg. køreplanen!?
Er vi enige om, at udløbstidspunktet på en billet til 2 zoner købt kl 13.30* er kl 14.30?
Er vi enige om, at påstigning, på normalt sprog, betyder at man stiger på fx. en bus?
Er vi så ikke også enige om, at hvis du stiger på en bus kl. 14.29, men som først kører 14.33, så er du steget på bussen, før billetten er udløbet?
* ifølge stempel
EDIT selv! Jeg danser af princip ikke med drenge!
giver da absolut ingen indikation om, at du skal stå på, før bussen kører iflg. køreplanen!?
Er vi enige om, at udløbstidspunktet på en billet til 2 zoner købt kl 13.30* er kl 14.30?
Er vi enige om, at påstigning, på normalt sprog, betyder at man stiger på fx. en bus?
Er vi så ikke også enige om, at hvis du stiger på en bus kl. 14.29, men som først kører 14.33, så er du steget på bussen, før billetten er udløbet?
* ifølge stempel
EDIT selv! Jeg danser af princip ikke med drenge!
MiniatureZeus (10510) skrev:"Sidste påstigning skal ske inden billettens udløb"
Men vi er vel også enige om, hvad der er meningen med udsagnet, og at det er relativt nemt at forstå, da de netop leverer eksempler for at gøre forståelsen lettere?
Her menes der blot "påstigning på transportform ift. den officielle afgangstid", når der skrives "påstigning". Jeg kan virkelig ikke se noget problem i det, da der som nævnt er vist eksempler.
MiniatureZeus (10510) skrev:Er vi så ikke også enige om, at hvis du stiger på en bus kl. 14.29, men som først kører 14.33, så er du steget på bussen, før billetten er udløbet?
Nu trækker du den også til ekstremerne. Over 99 % af alle rejsende stiger på bussen under kørslen fra endestation til endestation. Det er således kun en meget lille minoritet, som har mulighed for at stige på bussen, før den afgår ift. afgangstidspunktet.
For langt størstedelen, igen, anslået over 99 %, stiger på bussen på et af stoppestederne på vejen, hvor påstigningstidspunktet = afgangstidspunktet.
Vi diskuterer altså en lidet relevant situation, der nærmer sig det hypotetiske.
Der er vitterligt intet problem i det ovenstående udsagn. Wheally, mkaaaay, dude?
EDIT: What I'm really saying is... Du har ret, men vi behøver heller ikke gøre situationen værre, end den virkelig er. Jeg har aldrig stødt på et problem, og DSB leverer en meget letforståelig forklaring med eksempler. That's just it.
vandfarve (10511) skrev:MiniatureZeus (10510) skrev:"Sidste påstigning skal ske inden billettens udløb"
Men vi er vel også enige om, hvad der er meningen med udsagnet, og at det er relativt nemt at forstå, da de netop leverer eksempler for at gøre forståelsen lettere?
Jeg tænker alene ud fra teksten på klippekort eller billet.
vandfarve (10511) skrev:MiniatureZeus (10510) skrev:"Sidste påstigning skal ske inden billettens udløb"
Her menes der blot "påstigning på transportform ift. den officielle afgangstid", når der skrives "påstigning". Jeg kan virkelig ikke se noget problem i det, da der som nævnt er vist eksempler.
Nu trækker du den også til ekstremerne. Over 99 % af alle rejsende stiger på bussen under kørslen fra endestation til endestation. Det er således kun en meget lille minoritet, som har mulighed for at stige på bussen, før den afgår ift. afgangstidspunktet.
For langt størstedelen, igen, anslået over 99 %, stiger på bussen på et af stoppestederne på vejen, hvor påstigningstidspunktet = afgangstidspunktet.
Vi diskuterer altså en lidet relevant situation, der nærmer sig det hypotetiske.
Der er vitterligt intet problem i det ovenstående udsagn. Wheally, mkaaaay, dude?
What? Der er der rigtig mange mennesker der stiger på bussen på endestationerne? Tag f.eks. busserne på Køge st. som du vel har kørt med. Der er det da i hvert fald 50 % der stiger på, som regel 10-15 minutter før bussen kører*
Det samme gør sig gældende på f.eks. mange af de københavnske busser, eks. 350S når den kører fra Ballerup. Der er det i hvert fald også 30-40 pct. (10-20 mennesker) af dem der kører med bussen, der står på.
*Måske ikke lige med de nye busser, der jo eftersigende skulle kører hver 10. minut..
Jeg ved godt, at over en hel rute med f.eks. 350S som er ufattelig lang, så er det et fåtal i procent, men det påvirker alligevel rigtig mange mennesker.
Derudover, så er det tit at busserne kommer 3-4 minutter til et busstop før kørerplanen og så venter ved busstopstedet indtil de kører igen. (f.eks. venter 133 altid i 3-4 minutter ved vores dør, da den kommer før tid ifht. køreplanen
vandfarve (10513) skrev:Anyways...
Der er ingen, der er døde af det, og der er ingen, der kan misforstå det med de eksempler. Der er ikke så meget andet i det.
Fuck nu eksemplerne! Jeg tænker specifikt på det der står på klippekortet.. Der jo alligevel ingen der læser de rigtige regler..
Thailon:
Skrub ud af min tråd! ;D
MiniatureZeus (10515) skrev:Fuck nu eksemplerne! Jeg tænker specifikt på det der står på klippekortet.. Der jo alligevel ingen der læser de rigtige regler..
Det er da også sygt at begynde at læse reglerne bag på klippekortet. Der er alligevel ingen, der læser dem.
MiniatureZeus (10515) skrev:Thailon:
Skrub ud af min tråd! ;D
Jeg troede, at det var min tråd? Jeg er OP! Ahhh, muggen gnu!
Thalion (10514) skrev:*host*
Jeg kan anbefale Mouser.
Handler selv en del hos dem og der er meget bedre service,priser og leveringshastighed end Farnell og RS-Components..
vandfarve (10516) skrev:Det er da også sygt at begynde at læse reglerne bag på klippekortet. Der er alligevel ingen, der læser dem.
Nej, det er vel meget nærliggende ifht. regler i en obskur folder..
Men fuck det, nu vil jeg se nogle danskere pløkke nogle Onkel Ignotas venner!
Hvad skal den bruges til? Hvis du kan nøjes med en uden tuner og fancy teknologier, så kan du sparer en del penge..
Hvad skal den bruges til? Hvis du kan nøjes med en uden tuner og fancy teknologier, så kan du sparer en del penge..
TherkelMJ (10521) skrev:#20
http://www.midtdata.dk/
Klippet fra dit link: "1.9ghz black"
Hva er det som er på 1.9Ghz og som er sort ?
Kan jeg få et bud på et par billige høretelefoner (400-500 kr., gerne inkl. fragt), som ikke lyder af lort, ikke er for skrøbelige, ikke er for grimme og kan bruges udenfor? Så er I bare nogle skattebasser.
Uhh, og ikke in-ear, for helvede da...
markjensen græder
Hvorfor kan man ikke finde piggybacks guide til Dragon Quest VIII uden den er brugt og koster 400 kr? :'( Så gammel er den altså heller ikke.
Hvorfor kan man ikke finde piggybacks guide til Dragon Quest VIII uden den er brugt og koster 400 kr? :'( Så gammel er den altså heller ikke.
LinguaIgnota (10528) skrev:Kan jeg få et bud på et par billige høretelefoner (400-500 kr., gerne inkl. fragt), som ikke lyder af lort, ikke er for skrøbelige, ikke er for grimme og kan bruges udenfor? Så er I bare nogle skattebasser.
Jeg har nogle px-100 (der vist er blevet erstattet af px 100 II(i)). De passer med pris, lyd og kvalitet. Om du så vil ses udenfor med dem på må vist være op til dig at bedømme :)
Det synes jeg er et fint bud. De er ikke så grimme, at jeg brækker mig, men jeg vil heller ikke ærgre mig, hvis jeg kommer til at sætte mig på dem. Umiddelbart kunne jeg dog godt tænke mig en lukket kop, fremfor en semiåben.
Hvad med dem her? Der bliver talt pænt om dem på det der internet - bortset fra komforten, men fuck da også den.
markjensen (10529) skrev:markjensen græder
Fordi du vil have Piggyback udgaven og ikke den anden mere kendte udgave fra brady-something så er den lidt sværere at finde - det tætteste du kommer på et godt køb er nok her igennem amazon(og det er endda brugt) - jeg læste dog løse rygter på forskellige forums undervejs i min surfing, om at der kommer en ny version af bogen til næste år.
LinguaIgnota (10534) skrev:Hvad med dem her? Der bliver talt pænt om dem på det der internet - bortset fra komforten, men fuck da også den.
Var AKG ikke kendt som det reneste lort før i tiden?
Derudover, så vil jeg da sige at komforten på et par tunge hørebøffer bør vægtes mindst ligeså højt som lyden..
Og med komfort, så er nogle af de bedste jeg har prøvet, inden for den prisklasse er sennheizers helt lette (vejer vidst omkring 50 gr. eller noget i den stil) model, som jeg ikke kan huske navnet på rigtige gode, samtidig med de kan foldes helt sammen så de ikke fylder noget..
Tror de hedder 120 eller noget i den stil..
Hvad hedder den ældre og engelske version af dette nummer?.
Det er ikke med Julie og er så vidt jeg ved, en del hurtigere.
Det er ikke med Julie og er så vidt jeg ved, en del hurtigere.
Systran (10538) skrev:Moment Bliss?
Nej det er ikke Moment's Bliss med Julie. Det er i hvert fald 3-4 år gammel og har samme melodi men ikke nødvendigvis samme tekst.
Jeg hørte det i et eller andet "Dance Dance Revolution" type spil og har ikke kunne finde det siden.
Nogen der kan forklare mig hvad teksten under betyder? :)
Dog kan man behandle følsomme personoplysninger, når en af følgende 9 betingelser er opfyldt:
(Nummer 5 ud af de 9 der står herunder)
Behandling af oplysninger om medlemskab af en fagforening kan
ske, hvis det er nødvendigt for, at den dataansvarlige kan overholde
arbejdsretlige forpligtelser. Hermed sigtes til enhver form for forpligtelse og rettighed, der følger af en aftale eller en lov, blot den hviler
på et arbejdsretligt grundlag. Eksempelvis er behandling, som følger
af en overenskomst mellem arbejdsmarkedets parter, omfattet af undtagelsen.
Kris (10535) skrev:Fordi du vil have Piggyback udgaven og ikke den anden mere kendte udgave fra brady-something så er den lidt sværere at finde - det tætteste du kommer på et godt køb er nok her igennem amazon(og det er endda brugt) - jeg læste dog løse rygter på forskellige forums undervejs i min surfing, om at der kommer en ny version af bogen til næste år.
Men piggybacks bøger er pænere end bradygames' :P. Men jeg har kun læst tre guides i alt, så jeg ved ikke hvem der laver de bedste (og jeg har jo sådan set heller ikke begge versioner til samme spil, såeh). Umiddelbart virker det som om at den fra bradygames også er umulig at opdrive. Godt der findes tekstversioner på nettet. De er bare sværere at følge fordi de ikke har kort.
Edit: har du stadig siden med de løse rygter? Kan lige prøve at finde dem selv efter skole.
MiniatureZeus (10536) skrev:Var AKG ikke kendt som det reneste lort før i tiden?
AKG har altid haft ry for at være nogle af de mest ukomfortable hørebøffer man ku få, tilgengæld havde de så nogle af de bedste high-end bøffer man kunne opdrive hvis man ellers kunne holde ud at have dem på. Aner ikke hvordan deres low-end segment blev betraget :P
Right, kender i det når man ligeså svagt strejfer huden under bakkenbarterne, ud for ørene. og man så kan "høre" en brummende lyd, som om der er noget i øret der vibrere fordi det kilder?
Det er der sikkert nogen af jer der gør.
Anyhow, de sidste 2 nætter har dette plaget mig grusomt. Ikke fordi jeg nusser mig selv i ansigtet når jeg prøver at sove, men fordi det sker af sig selv. I starten med 5 hjerteslags mellemrum. og med 2 hjerteslags længe- føltes det som om der er noget i mit ører der kramper sig sammen og forsager denne lyd.
efter et tidsrum er det ikke i intervaller, men konstant. især hvis jeg samtidig placere min finger på førnævnte område ud for ørene.
Hva fuck er det? :S
Det er indtil videre kun hørbart på venstre ører. Selvom jeg kan mærke det højre også vil lege med >.<
Det er der sikkert nogen af jer der gør.
Anyhow, de sidste 2 nætter har dette plaget mig grusomt. Ikke fordi jeg nusser mig selv i ansigtet når jeg prøver at sove, men fordi det sker af sig selv. I starten med 5 hjerteslags mellemrum. og med 2 hjerteslags længe- føltes det som om der er noget i mit ører der kramper sig sammen og forsager denne lyd.
efter et tidsrum er det ikke i intervaller, men konstant. især hvis jeg samtidig placere min finger på førnævnte område ud for ørene.
Hva fuck er det? :S
Det er indtil videre kun hørbart på venstre ører. Selvom jeg kan mærke det højre også vil lege med >.<
Det lyder lidt som "mus i øjet" (bare et andet sted), ticks, en nerve, krampe, muskelsammentrækninger - hvad man nu kalder det.
Det mest fancy ord jeg kender for det er "fascikulation", hvilket vist også er det ord som giver de bedste søgeresultater.
Det lyder lidt som "mus i øjet" (bare et andet sted), ticks, en nerve, krampe, muskelsammentrækninger - hvad man nu kalder det.
Det mest fancy ord jeg kender for det er "fascikulation", hvilket vist også er det ord som giver de bedste søgeresultater.
Hmm Nu du siger blod... Har ofte på det seneste fået den der fornemmelse af"hjerteslag" hvor det føltes som et slag der er ude af takt, den kender i nok også. Ligesom jeg også har lagt mærke til en forøgelse af "nerver" der hopper
Mon ikke det hænger sammen med min ændring af kost. Mindre kød mere græs.
Især indtagelsen af alle de Chiafrø. Det får jeg jo så svar på nu da jeg sådan set er færdig med at teste "opskrifter" Så går jeg ikke og hælder det i mig hele tiden.
Mon ikke det hænger sammen med min ændring af kost. Mindre kød mere græs.
Især indtagelsen af alle de Chiafrø. Det får jeg jo så svar på nu da jeg sådan set er færdig med at teste "opskrifter" Så går jeg ikke og hælder det i mig hele tiden.
SlettetBruger (10548) skrev:Chiafrø
Hvor køber du dem henne og til hvilken pris? Har hørt meget godt om dem, både smagsmæssigt og ernæringsmæssigt, men de er (var?) jo ulovlige som fødevarer i EU pga. nogle underlige regler og meget lange behandlingstider.
Smagsmæssigt? De smager ikke af noget.
Medmindre man lige svitser dem på en pande, hvilket jeg gjorde idag. Så får den en let fedtet nøddesmag. Perfekt til lige at drysse på salat :)
http://www.originalchia.dk/
Men pas på ^^ De kan godt være skadelige i de forkerte mængder :D De suger væske til sig. det er en tom mave ikke specielt glad for. bare en teskefuld sammen med tørt morgenmad gør én utilpas indtil eftermiddagen
( prøvede at drysse det på min frugtskål engang )
Anyhow, Jeg har fundet ud af at de der hoppende "nerver" kan forekomme pga mangler i kost..
Og det er netop hvad der har foregået i weekenden :D Mangel på kost xD
Medmindre man lige svitser dem på en pande, hvilket jeg gjorde idag. Så får den en let fedtet nøddesmag. Perfekt til lige at drysse på salat :)
http://www.originalchia.dk/
Men pas på ^^ De kan godt være skadelige i de forkerte mængder :D De suger væske til sig. det er en tom mave ikke specielt glad for. bare en teskefuld sammen med tørt morgenmad gør én utilpas indtil eftermiddagen
( prøvede at drysse det på min frugtskål engang )
Anyhow, Jeg har fundet ud af at de der hoppende "nerver" kan forekomme pga mangler i kost..
Og det er netop hvad der har foregået i weekenden :D Mangel på kost xD
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.