mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nå ok, havde fået at vide de smagte meget nøddeagtigt og let bitter-sød, som en mandel, af en veninde som spiste dem meget i USA.
Ja, ved godt man ikke bare skal pønse dem på alt hvad man æder :) Men ville gerne prøve dem.. Men for satan de er dyre! 88 kr. pr. 500 gr. hos helsam.. Men kan være min kæreste kan købe dem på hendes arbejde til en mere human-pris, da de åbenbart bruger dem i noget rugbrød de er igang med at udvikle..
Ja, ved godt man ikke bare skal pønse dem på alt hvad man æder :) Men ville gerne prøve dem.. Men for satan de er dyre! 88 kr. pr. 500 gr. hos helsam.. Men kan være min kæreste kan købe dem på hendes arbejde til en mere human-pris, da de åbenbart bruger dem i noget rugbrød de er igang med at udvikle..
Bruger dem hovedsageligt i vand. Der smager de ikke af så meget.
Med undtagelse af den boble de laver af gele. Den smager af fuldstændig rent vand ^^
Med undtagelse af den boble de laver af gele. Den smager af fuldstændig rent vand ^^
terracide (10553) skrev:Rent vand har ingen smag...
^^ Nej, men det er det første der springer en for hovedet.
Det smager svagt metalisk
SlettetBruger (10550) skrev:Og det er netop hvad der har foregået i weekenden :D Mangel på kost xD
Du skal ikke bare lade kosten ignorere dig en helt weekend. Vis dig som en mand og kræv din ret!
Altså jern? Som i blod?SlettetBruger (10554) skrev:^^ Nej, men det er det første der springer en for hovedet.
Det smager svagt metalisk
Da jeg var en lille grim dreng som ikke kunne forstå engelsk, så holdt jeg mig vågen i mange timer ved hjælp af Coca Cola Caffeine-free, fordi jeg ikke vidste at den var uden koffein, men havde fået det modsatte bevist af en ven..
Kris (10566) skrev:Nu var det mest en nødløsning jeg manglede efter jeg kom til at sidde oppe til kl. 3 i nat og læse.
Men det hjalp med en pølsemand og lidt melon til frokost.
fixed
coday (10568) skrev:Mark jensen er skralde mand
Er der nogen her der skralder? (som i at finde mad der er smidt ud)
Efter at have arbejdet i en netto ville jeg aldrig røre noget af det mad der er blevet smidt ud.
Der er en grund til at det ligger i en container i stedet for en køledisk.
Nu er min gamle Netto også gode til at smide ting ud lang tid efter, maden er udløbet. Andre butikker smider dog maden ud dagen før eller på dagen, den udløber. Brugsen eller en bager kan give jackpot.
Jeg er frivillig hos fødevarebanken (den organisation som ham Coop manden snakkede om i horisont, som jeg gætter på du så), og jeg kan uden problemer forstå dem der skralder..
Vi henter primært mad hos Inco, metro og HKI OST/Dagrofa*, og 95 pct. af den mad vi henter (på mine vagter er det primært hos Inco) ville jeg ingen problemer have med at spise den mad (jeg er da personligt også en af dem der køber ting til halvpris i supermarkederne fordi de er ved at løbe over holbarhedsdatoen)
Hos inco får vi primært frugt og grønt, samt mælk og brød, og det har stortset altid en dags holbarhed tilbage, men med frugt og grønt, er det alene ud fra udseende og hvor langt tid de har dem varene i butikken (såsom champignons, som vi får ca. 10 kilo af hver dag hos Inco alene, og som absolut intet fejler, de er ikke engang brune eller bløde!)
Sidste år indsamlede vi over 120 tons mad(og det er uden metor, som giver meget) og vi grovsortere meget, og der er meget mad som vi ikke kan tage med, både pga. pladsmangel i bilen og fordi at de institutioner også må begrænse sig, ifh. plads og hygiejne (de må jo ikke have ting i køkkenet som er overskredet sidste salgsdato). Vil nok skyde på, at hvis vi havde kapaciteten (=flere biler og frivillige) så ville vi sagtens kunne distroburere det dobbelte mad, hvilket vi nok også kommer til, hvis ellers staten gider støtte os, hvilket er det vores chef (Thomas Fremming, ham der var i nyhederne igår) bakser med nu..
*Hedder vidst noget andet nu
I det hele taget var det en ganske udemærket horisont i går, selvom det så ud til de havde hugget det meste fra tysk/østrisk tv.
Lige kødvarerne ville jeg ikke røre, men det var da mega tit at der røg f.eks. en hel pose brød ud fordi klipsen var knækket, eller en en hel pose appelsiner fordi en af dem var flækket etc. Der røg sku mange kilo spiselig mad ud på en vagt, men man blev jo beskyldt for tyveri hvis man foreslog at lægge det i personale rummet så vi kunne få det til frokost.
Fjolle (10570) skrev:Efter at have arbejdet i en netto ville jeg aldrig røre noget af det mad der er blevet smidt ud.
Der er en grund til at det ligger i en container i stedet for en køledisk.
Lige kødvarerne ville jeg ikke røre, men det var da mega tit at der røg f.eks. en hel pose brød ud fordi klipsen var knækket, eller en en hel pose appelsiner fordi en af dem var flækket etc. Der røg sku mange kilo spiselig mad ud på en vagt, men man blev jo beskyldt for tyveri hvis man foreslog at lægge det i personale rummet så vi kunne få det til frokost.
er en guide her f.eks. her http://gratismad.com/
der var også nogen der for år tilbage brugte et google kort til at holde opdateringer på supermarkeders sraldespande etc. ved ikke om et initiativ stadig kører.
OxxY (10574) skrev:I det hele taget var det en ganske udemærket horisont i går, selvom det så ud til de havde hugget det meste fra tysk/østrisk tv.
Det var et tysk program. Det blev der også sagt i starten.
OxxY (10574) skrev:Lige kødvarerne ville jeg ikke røre, men det var da mega tit at der røg f.eks. en hel pose brød ud fordi klipsen var knækket, eller en en hel pose appelsiner fordi en af dem var flækket etc. Der røg sku mange kilo spiselig mad ud på en vagt, men man blev jo beskyldt for tyveri hvis man foreslog at lægge det i personale rummet så vi kunne få det til frokost.
Lige præcis Netto og andre discount-butikker går meget langt for at få ting solgt, hvorimod Irma f.eks., de smider ting ud 2-3 dage før sidste holdbarsdato..
#10578 Gallup søger personlige interviewere over hele landet med jævne mellemrum.
markjensen skal lære om livet
Jeg prøvede engang et flashspil hvor man skulle kombinere elementer/grundstoffer/dyr/ting for at få nye ting indtil man ender med ting fra vores tid. Er der en der kan huske hvad det hedder?
Jeg prøvede engang et flashspil hvor man skulle kombinere elementer/grundstoffer/dyr/ting for at få nye ting indtil man ender med ting fra vores tid. Er der en der kan huske hvad det hedder?
Det kunne muligvis godt være det*, men når jeg søger efter det, kommer der kun links der omhandler popcap-spillet
*Edit: Hvis jeg søger efter android-spillet, så ligner det det jeg leder efter
*Edit: Hvis jeg søger efter android-spillet, så ligner det det jeg leder efter
Ah, yes. Tak. Havde egentlig kigget på den, men jeg kunne ikke genkende det ved første øjekast, så jeg lukkede det igen. Jeg skal bruge det til en veninde som vil give linket til sin forelæser i "livets oprindelse" (eller hvad det hedder) :P
markjensen
Flere gode spørgsmål! På blu ray-udgaven af Skønheden og Udyret (diamond edition) står der at der er tre udgaver. Hvad mener de med det? Er der en version af filmen som er som den var da den udkom første gang?
Flere gode spørgsmål! På blu ray-udgaven af Skønheden og Udyret (diamond edition) står der at der er tre udgaver. Hvad mener de med det? Er der en version af filmen som er som den var da den udkom første gang?
Kan du uddybe det? Det jeg får ud af google, er at der er en version der er ligesom biografudgaven (er den ligesom vhs?) og så den udvidede udgave. Men hvad er den tredje? Er det den dvd der følger med? :S.
Den første S&U-version på dvd var vildt dårlig fordi de havde fjernet scener, og min veninde er meget nostalgisk og vil kun se den som den var på vhs (hun kan høre hvis de hoster forkert/med nye stemmer).
Men jeg må tjekke det når playstationen er ledig igen. Det er bare lidt svært at tjekke uden at se hele filmen.
Den første S&U-version på dvd var vildt dårlig fordi de havde fjernet scener, og min veninde er meget nostalgisk og vil kun se den som den var på vhs (hun kan høre hvis de hoster forkert/med nye stemmer).
Men jeg må tjekke det når playstationen er ledig igen. Det er bare lidt svært at tjekke uden at se hele filmen.
Reservér en hel aften til tredobbelt Skønheden og Udyret!markjensen (10589) skrev:Det er bare lidt svært at tjekke uden at se hele filmen.
Den indeholder biograf-udgaven, extended edition og "new york storyboard" udgaven.
Wiki skrev:The film was shown at the New York Film Festival in September 1991. Because the animation was only about 70% complete, the film was shown as a "work in progress." Storyboards and pencil tests were used in place of the remaining 30%. In addition, parts of the film that were finished were "stepped back" to previous versions of completion. The "work-in-progress" version of Beauty and the Beast played to a standing ovation from the film festival audience.[12] The completed film would also be screened out of competition at the 1992 Cannes Film Festival.[20]
markjensen (10589) skrev:
Ligesom nørder ikke har kærester, så har nørder heller ikke veninder. EOD.
Jeg synes derfor, at der er noget aldeles suspekt ved dit indlæg, hr. Mark Jensen, hvis det overhovedet er dit virkelige navn.
/markjensenerskummel
Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.