mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #10451 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 11:26
Nice...
Har fået perfekt billede.

Men antennen skal stå på gulvet foran døren >_<
Gravatar #10452 - MiniatureZeus
8. jan. 2011 11:31
SlettetBruger (10451) skrev:
Nice...
Har fået perfekt billede.

Men antennen skal stå på gulvet foran døren >_<

Bor du i Afghanistan eller sådan noget? Jeg mener, 54K modem og stueantenner... ?!
Gravatar #10453 - vandfarve
8. jan. 2011 11:34
MiniatureZeus (10452) skrev:
Bor du i Afghanistan eller sådan noget? Jeg mener, 54K modem og stueantenner... ?!

Mere eller mindre.

Du skal tænke, at du snakker til manden, der hverken tror på moderne medicin eller sko. Det giver da god mening, at han heller ikke vil bruge andre it-løsninger end de, der senest var opfundet i 1789, jf. 54K-modemmet.
Gravatar #10454 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 11:42
MiniatureZeus (10452) skrev:

64k.. tak

Hvad er alternativet til stueantenner? Betale overpris for kabel tv for at få 90% kanaler man ikke kan bruge til noget? :P

Gravatar #10455 - Dreadnought
8. jan. 2011 12:16
En rigtig UHF-antenne på loftet. Såfremt det er muligt. Eller monteres i kroge fra loftet. Det havde jeg da jeg var så dum at hoppe på Boxers mosaik-signal.
Gravatar #10456 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 12:25
Fortæl da endeligt mere om dine erfaringer med Boxer. Det er netop dem jeg overvejer at hoppe på
Gravatar #10457 - Jakob Jakobsen
8. jan. 2011 12:42
@Porre
Hvilken type antenne er det og er det et horisontalt eller vertikalt signal du prøver at modtage?
Gravatar #10458 - Sand.
8. jan. 2011 12:45
Systran (10448) skrev:

Hvis en sø er bundfrossen, dør alt liv så? Eller svømmer fiskene bare videre, når søen tør?

De fleste arter af fisk dør, især dem der normalt bliver brugt i havedamme. (Går ud fra det er en lille sø/dam vi snakker om her, siden den kan frysse helt til?)

Men mange fisk dør om vinteren i små søer og damme fordi at de ikke kan tåle trykbølgerne, der skabes når nogen leger på isen (hopper, banker med hockeystave, fyrer nytårskrudt af).

Tommelfingerregelen, jeg har fået fortalt er, at hvis man vil have fisk i haven, om forårret, så skal søen være min. 1m dyb og man må ikke gå ud på isen, eller banke på isen.
Gravatar #10459 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 12:56
@Porre
Hvilken type antenne er det

UHF,VHF,FM antenne med indbygget forstærker. 30DB, 47-862Mhz
Ligner noget der er løgn
http://www.timewind.be/ebay/producten/bandridge/TV...

Ellers aner jeg det ikke ^^

Aner ikke hvad du mener med vertikalt eller horizontalt.
Gravatar #10460 - Jakob Jakobsen
8. jan. 2011 13:11
Senderene kan enten sende signalet horisontalt eller vertikalt.
Alt efter hvilken måde, skal antennen stå forskelligt, hvilket mange producenter af antenner ikke tænker på.

Den antenne jeg har er efter manualen lavet til at være lodret i alle tilfælde. Men ved at lægge den ned og pege den direkte i mod sendermasten, fik jeg over 5 gange renere signal, end når den var lodret.

Det fortalte jeg så en en ven som ejer den lokale Expert-afdeling og han har fortalt at siger at det siden har sparet ham for mange returnerede antenner samt en del teknikertimer.

Så hvis muligt, og du modtager fra en vertikal sender, så prøv at lægge din antenne ned og pege den i mod senderen.
Gravatar #10461 - vandfarve
8. jan. 2011 13:14
(Og for nemhedens skyld burde Jay Jay også linke til, hvor senderne er placerede. Jeg er for doven til at google det, og Jay Jay fortjener mindst én Informativ-rating til...)
Gravatar #10462 - Jakob Jakobsen
8. jan. 2011 13:16
D'oh!

Havde fundet, men alligevel glemt linket.
Gravatar #10463 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 13:32

Jakob Jakobsen (10462) skrev:
D'oh!

Havde fundet, men alligevel glemt linket.

Ikke for at være træls.. Men jeg er ikke lige mester i danske byer, Esbjerg er ikke på listen. Men jeg kender ikke de omkringliggende byer og kan af gode grunde ikke bruge google maps ^^ Er det mon masten i varde jeg skal sigte efter?
Gravatar #10464 - Jakob Jakobsen
8. jan. 2011 13:35
Hvis du nu kiggede på det første link på ovenstående side, ville du finde dette kort. Prøv at trykke på stedet du befinder dig lige nu :)
Gravatar #10465 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 13:38
Den loader ikke

64k forbindelsen sir jeg dig :D
Gravatar #10466 - vandfarve
8. jan. 2011 13:39
Jakob Jakobsen (10464) skrev:
Hvis du nu kiggede på det første link på ovenstående side, ville du finde dette kort. Prøv at trykke på stedet du befinder dig lige nu :)

Det er fandme smart!

17 ud af 5 stjerner til DR fra mig.
Gravatar #10467 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 13:51
Nice.

Varde antennen er vandret. Men hvordan "Peger" man når antennen skal stå Vertikalt? xD
Gravatar #10468 - Dreadnought
8. jan. 2011 15:33
SlettetBruger (10456) skrev:
Fortæl da endeligt mere om dine erfaringer med Boxer. Det er netop dem jeg overvejer at hoppe på

Boxer klemmer 10 kanaler ned i en frekvens, og der er simpelthen ikke båndbredde nok til at levere et ordenligt billede, hvor der bare sker lidt action på.
Gravatar #10469 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 16:15
Hm tror bare jeg dropper det. Det er alligevel ikke stabilt nok med det antenneværk.

>_< Kan ellers godt li deres ide med at lave sin egen pakke. +De har ikke TV3 og 3+ De lorte kanaler gider jeg ikke støtte ^^
Gravatar #10470 - fjols
8. jan. 2011 20:15
Har du ikke en udgang til kabeltv i din lejlighed?
Ofte kan man fange DR og TV2 der igennem, selvom man ikke har abonnement.
Gravatar #10471 - Qw_freak
8. jan. 2011 20:50
list ned i Kabel-tv boksen og skru de "sikringslign. rør" af bare husk at gøre det ved flere lejligheder da det ellers er ret tydeligt hvem der har gjort det! :)
Gravatar #10472 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 21:32
#10470 Jo, men det er ikke plads til en ledning da sofaen står foran.Stor sofa, lille stue så ikke mange muligheder.

Nuvel ^^ Så spilder man da ikke tiden med TV
Gravatar #10473 - Daniel-Dane
8. jan. 2011 22:30
SlettetBruger (10472) skrev:
Jo, men det er ikke plads til en ledning da sofaen står foran.
Ikke plads til en ledning? Come on, er den sofa bygget ind i væggen?
Gravatar #10474 - fjols
8. jan. 2011 22:35
Ja at rykke en sofa 2 cm ud fra væggen er en del værre end at have en stueantenne til at stå foran døren :P
Gravatar #10475 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 22:44
Når Min sofa står helt op af Nord væggen ( hvis stikket også er )
Så er den PERFEKT i line med Min Oase stol der står helt op af sydvæggen ^^ 3-4 cm vil ødelægge hele symmetrien.

Vi ser.

Med mit held er det sikkert i nærheden af det stik fiber'en bliver trukket ind i februar >_< så skal jeg alligevel ændre det
Gravatar #10476 - Daniel-Dane
8. jan. 2011 22:46
Ledningen kan vel pressen af sofaen og ellers løbe langs gulvpanelet. Intet problem.
Gravatar #10477 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 22:54
Sofaen er allerede så tæt på kabeludgangen at kassen presses ind i sofaen ^^

Kan rykke Sofaen én cm... Mon man kan finde et 15 meter antennekabel med knæk i den ene ende?
Gravatar #10478 - Ronson ⅍
8. jan. 2011 22:58
Folk der køber antenneudstyr i bygge/supermarkeder og bagefter brokker sig over det ikke virker ordentligt bør aflives inhumant.
Gravatar #10479 - Slettet Bruger [3237728890]
8. jan. 2011 23:00
Bestiller altid kabler fra AV-Cables ^^ Bare rolig!
Gravatar #10480 - Thalion
9. jan. 2011 10:43
Mark " the Cable" Jensen:

Hvor kan man få høretelefon kabel? Dvs. med 3 eller 4 separate kabler inden i?

Har checket av-cables men der kan jeg ikke finde noget...
Gravatar #10481 - Daniel-Dane
9. jan. 2011 11:39
SlettetBruger (10477) skrev:
Mon man kan finde et 15 meter antennekabel med knæk i den ene ende?
DIY
Gravatar #10482 - MiniatureZeus
9. jan. 2011 14:33
Tog-fidus
Hej,
Min kæreste skal tage tog fra Valby/KBH til Ringsted den næste månedstid.
Det betyder at hun jo kommer til at bruge de fantastiske InterCity toge!
Men! Er det ikke noget med, at det koster 20 kr. ekstra, hvis man kun skal mellem byerne her på sjælland?
Jeg kan da i hvert fald huske, at det har stået på skærmen, engang jeg skulle til roskilde fra valby, og ville tage et IC tog..
Men kan ikke finde noget omkring det, så ved ikke om jeg bare husker galt eller det er endnu et hemmeligt gebyr fra DSBs side..!
Gravatar #10483 - vandfarve
9. jan. 2011 15:50
MiniatureZeus (10482) skrev:
Men! Er det ikke noget med, at det koster 20 kr. ekstra, hvis man kun skal mellem byerne her på sjælland?

En billet er en billet.

Om det er en Movia-billet til rejse i et takstzone eller en billet til transport mellem takstgrænserne er underordnet.

Desuden, hvis det er flere end 14-15 gange på en måned, så kan det SVJH betale sig med et pendlerkort (også populært kaldet et "månedskort" i folkemunde).

Priserne på rejser over takstgrænserne kan findes her. Jeg er til rådighed, hvis du gerne vil have oversat det til menneskesprog - det er trods alt min tidligere profession. :)
Gravatar #10484 - kimx
9. jan. 2011 16:23

Der er et tillæg til intercity togene hvis du kun skal til roskilde, men da hun skal videre så har det ikke nogen betydning for din kæreste.
Gravatar #10485 - vandfarve
9. jan. 2011 16:34
kimx (10484) skrev:

Der er et tillæg til intercity togene hvis du kun skal til roskilde, men da hun skal videre så har det ikke nogen betydning for din kæreste.

SVJH er der tillæg mellem KBH og Roskilde på ICLyn-afgangene, da de gerne vil tilskynde folk at tage de normale IC-afgange.

Det giver dog ingen mening at smide dem på alle IC-gange, da den eneste måde, at du kan komme til Ringsted fra KBH med tog, er via DBS's afgange.

Det giver derfor mening, hvis de er på Lyn, men ellers skulle der ikke være nogle tillæg mellem KBH og Roskilde. Eller KBH og Ringsted, som MZ spørger til.

Ret mig, hvis jeg er helt blæst... It happens. :)
Gravatar #10486 - MiniatureZeus
9. jan. 2011 16:37
vandfarve (10485) skrev:
kimx (10484) skrev:

SVJH er der tillæg mellem KBH og Roskilde på ICLyn-afgangene, da de gerne vil tilskynde folk at tage de normale IC-afgange.

Det giver dog ingen mening at smide dem på alle IC-gange, da den eneste måde, at du kan komme til Ringsted fra KBH med tog, er via DBS's afgange.

Det giver derfor mening, hvis de er på Lyn, men ellers skulle der ikke være nogle tillæg mellem KBH og Roskilde. Eller KBH og Ringsted, som MZ spørger til.

Ret mig, hvis jeg er helt blæst... It happens. :)

Kimx har ret:
http://www.european-foresters.org/TrainTimetableCp...
s 12
Det er kun udvalgte afgange mandag til fredag..

Gravatar #10487 - vandfarve
9. jan. 2011 16:38
Det var ikke helt nemt at finde, men her står det:

http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/dsb-fortsatter-de-gode-planer/ skrev:
Farvel til "Prik-tog"
Kunderne i Roskilde og Høje Taastrup kan se frem til endnu en afgang i timen. Fremover kan de nemlig tage InterCitytogene uden at betale tillæg.
Prik-toget hedder i øvrigt prik-tog, fordi det er markeret med en prik i køreplanen.
Kunder til Høje Taastrup skal stadig betale tillæg i blomster-toget – altså Lyntogene (der er markeret med en blomst i køreplanen).

Mark Jensen tænker højt

Er søgeordenes orden vilkårlig, når man søger på Google?

That is, giver det samme resulatet, om man søger på "pony lover mark jensen" og "mark jensen lover pony"?

Jeg ved, at det er et imponerende og forfærdeligt dumt spørgsmål, men qua trådens titel er det ingen for rammerne.
Gravatar #10488 - vandfarve
9. jan. 2011 16:39
#MZ

Husk kildekritik. Du finder en tidstabel, der ikke er på DSB's hjemmeside, og som er for gammel.

Ergo: Den kan ikke bruges. Du skal kigge på de nye regler, som undertegnet har gjort, da DSB jævnligt ændrer reglerne.

... for at narre fjenden, velsagtens. :)
Gravatar #10489 - vandfarve
9. jan. 2011 16:52
Sorry, jeg er helt på skideren. Vi tager den lige forfra...

Hvis jeg prøver at besvare spørgsmålet korrekt i stedet for at snakke med hovedet i røven, så kan jeg ikke se, at stadig burde gælde nogle særlige regler for rejser med IC-tog på Sjælland.

Jeg kan være helt blind, men jeg kan ikke se, at der skulle stå noget omkring tillæg - hverken i deres brochure om priser eller i deres brochure om afgange.

Hvis det ikke står i hverken af dem, så findes tillægget ikke længere.

Min sidste-sidste konklusion: Tillægget findes ikke (længere).
Gravatar #10490 - MiniatureZeus
9. jan. 2011 16:56
vandfarve (10489) skrev:
Sorry, jeg er helt på skideren. Vi tager den lige forfra...

Hvis jeg prøver at besvare spørgsmålet korrekt i stedet for at snakke med hovedet i røven, så kan jeg ikke se, at stadig burde gælde nogle særlige regler for rejser med IC-tog på Sjælland.

Jeg kan være helt blind, men jeg kan ikke se, at der skulle stå noget omkring tillæg - hverken i deres brochure om priser eller i deres brochure om afgange.

Hvis det ikke står i hverken af dem, så findes tillægget ikke længere.

Min sidste-sidste konklusion: Tillægget findes ikke (længere).

Ok, så må det være forsvundet inden for det sidste års tid i hvert fald.. Men lige meget hvad, så er det jo ligegyldigt, da det kun gjaldt mellem KBH og Roskilde, og min kæreste skal til Ringsted. EOD.

Gravatar #10491 - MiniatureZeus
9. jan. 2011 16:57
vandfarve (10488) skrev:
#MZ

Husk kildekritik. Du finder en tidstabel, der ikke er på DSB's hjemmeside, og som er for gammel.

Ergo: Den kan ikke bruges. Du skal kigge på de nye regler, som undertegnet har gjort, da DSB jævnligt ændrer reglerne.

... for at narre fjenden, velsagtens. :)

Kildekritik er for stræbere!
Gravatar #10492 - MiniatureZeus
9. jan. 2011 17:16
Vandfarven:
Nu har hun lige været nede og købe et pendlerkort til den nette sum af 1.540 kr., men når jeg ser på dit link ( klik!! ) så burde det kun koste 1.290 kr..
Altså, har fætteren i 7-11/kort-godt forretningen lavet kortet efter at der er 9 zoner (igen, efter dit link, selvom det så burde koste 1.580 kr.), mens jeg læser det som om der kun er 7 zoner (se side 10).
Hvem har ret?

(Helt præcist, så står der i pendlerkortet flg. Valby (TMH A-F) til Ringsted st.(TMV 40), og det gælder i 30 dage.)
Gravatar #10493 - LinguaIgnota
9. jan. 2011 17:24
Ringsted ligger udenfor HT-området, så det koster vel ekstra, når man passerer Borup, vil jeg tro. 1540 kr. er også den pris, der oplyses på Rejseplanen.
Gravatar #10494 - Hånter
9. jan. 2011 17:30
Vi er en 5-7 mand der plejer at tage på sommerferie hvert år. I år har vi desværre ingen destination i tankerne...

Kan i hjælpe mig en smule? Som det ser ud nu, tænker vi lidt på Spanien!

Vi er alle mellem 22-24, og vil naturligvis gerne drikke lidt mere end vi plejer! Nogle gode forslag?

Prisleje ligger på en 5-6K pr mand for fly+hotel.
Gravatar #10495 - LinguaIgnota
9. jan. 2011 17:42
Whaddamoderfårkinghewl; jeg køber et alle-zoners-periodekort hver måned, fordi det giver en dejlig frihed i HT-området. For dét betaler jeg 1180 kr. og bliver fri til at tage fra Gilleleje til Borup 80 gange om dagen, hvis det er det, jeg har lyst til. Skal jeg derimod én fucking station udenfor HT-området, say, fra Borup til Ringsted, så koster det... 910 kr. om måneden! Nihundredeogti kroner for et fucking stop! Jeg brækker mig i stride strømme!

Hvis jeg var trunten, Minisnøvs, så ville jeg investere i et alle-zoners-kort og "glemme" at stå af på Borup station. Så får hun lissom adgang til rejser i hele Hovedstadsområdet, og hun sparer flerehundredekronerogørerommåneden. Bliver hun konfronteret af en nævenyttig togrevisor, så kan hun, alt efter revisordyrets køn, enten give et skud krokodilletårer eller hive lidt ned i trøjen.

Nihundredeogti kroner!
Gravatar #10496 - vandfarve
9. jan. 2011 17:43
#MZ

Du skal tjekke under "Priser for rejser på DSB Pendlerkort til og fra Hovedstadsområdet", da der gælder særlige priser for, om du vil rejse i zone A, zone A-B osv.

Her kan du se, at prisen på et pendlerkort mellem Ringsted og KBH H (Valby) koster 1.540 kroner.

Don't ask my why, men sådan er reglerne desværre. Desuden er vi i den fantastiske situation, at ROSA (billetsystemet) faktisk ikke kan tage fejl.

*Forstå mig, mennesker kan sagtens fejlbetjene ROSA, men hvis der står Ringsted til KBH på pendlerkortet, så er det det korrekte, da ROSA kun kan udføre handlinger, der er i overensstemmelse med reglerne. Næsten da. :)
Gravatar #10497 - vandfarve
9. jan. 2011 17:47
LinguaIgnota (10495) skrev:
Whaddamoderfårkinghewl; jeg køber et alle-zoners-periodekort hver måned, fordi det giver en dejlig frihed i HT-området. For dét betaler jeg 1180 kr. og bliver fri til at tage fra Gilleleje til Borup 80 gange om dagen, hvis det er det, jeg har lyst til. Skal jeg derimod én fucking station udenfor HT-området, say, fra Borup til Ringsted, så koster det... 910 kr. om måneden! Nihundredeogti kroner for et fucking stop! Jeg brækker mig i stride strømme!

Hvis jeg var trunten, Minisnøvs, så ville jeg investere i et alle-zoners-kort og "glemme" at stå af på Borup station. Så får hun lissom adgang til rejser i hele Hovedstadsområdet, og hun sparer flerehundredekronerogørerommåneden. Bliver hun konfronteret af en nævenyttig togrevisor, så kan hun, alt efter revisordyrets køn, enten give et skud krokodilletårer eller hive lidt ned i trøjen.

Nihundredeogti kroner!

Sorry, min gode mand, men du har lige gjort dig ansvarlig i et über-fail.

På MZ' dames (lad os kalde hende "Janni", et helt tilfældigt navn) kort står der følgende: A-F

Det betyder, at hun inden for Movia H (TMH) må rejse i zonerne A-F, hvilket dækker alt syd fra linjen mellem Hvalsø og Hellerup. For 70 kroner ekstra kan hun købe sig adgang til at rejse i alle zoner i Movia H, da et pendlerkort mellem Ringsted og, say, Helsingør kun koster 1610 kroner.

Kom ikke og sig, at det ikke er logik i systemet, selvom det ikke på nogen måde ser sådan ud...
Gravatar #10498 - terracide
9. jan. 2011 17:47
Hånter (10494) skrev:
Vi er en 5-7 mand der plejer at tage på sommerferie hvert år. I år har vi desværre ingen destination i tankerne...

Kan i hjælpe mig en smule? Som det ser ud nu, tænker vi lidt på Spanien!

Vi er alle mellem 22-24, og vil naturligvis gerne drikke lidt mere end vi plejer! Nogle gode forslag?

Prisleje ligger på en 5-6K pr mand for fly+hotel.

Pag, Kroatien...stedet hvor Tiesto slutter sin turné hvert år:

Terra - Det kan anbefales:
Gravatar #10499 - LinguaIgnota
9. jan. 2011 17:52
vandfarve (10497) skrev:
LinguaIgnota (10495) skrev:

Nihundredeogti kroner!

Sorry, min gode mand, men du har lige gjort dig ansvarlig i et über-fail.

På MZ' dames (lad os kalde hende "Janni", et helt tilfældigt navn) kort står der følgende: A-F

Det betyder, at hun inden for Movia H (TMH) må rejse i zonerne A-F, hvilket dækker alt syd fra linjen mellem Hvalsø og Hellerup. For 70 kroner ekstra kan hun købe sig adgang til at rejse i alle zoner i Movia H, da et pendlerkort mellem Ringsted og, say, Helsingør kun koster 1610 kroner.

Kom ikke og sig, at det ikke er logik i systemet, selvom det ikke på nogen måde ser sådan ud...

Men det vil hun ikke, så fuck dig, so. Gør, som LinguaIgnota siger. Patter og krokodilletårer. I mine yngre dage rejste jeg mere eller mindre konsekvent på et par zoner for lidt og jeg har aldrig fået en bøde. "Det var jeg ikke klar over, hr. togbetjent. *bævrer med underlæben*"
Gravatar #10500 - vandfarve
9. jan. 2011 17:56
Dit liv er jo en Hollywood-film og mindst to Oscars værdigt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login