mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kris (9745) skrev:I får lige en update på det med udenlandsk smser. Jeg har haft kontaktet telmore support og mine sms'er skulle gerne gå igennem, så problemet ligger hos hans abonnement.
Jeg har skrevet at han burde kigge på vodafone da de skulle køre rimelig smertefrit. Andre der har erfaring med irske abonnementer der virker til danmark?
Ellers tak for hjælpen :)
Da jeg skrev med min kæreste, da hun var i Spanien var tiden mellem sms'er mellem ~5 sekunder og 3 timer.
Grunden var simpelthen at hendes signal dernede var så ringe og skiftende at det var tilfældigt hvornår hun havde signal til at sende.
Og det var både med dansk telenor abonnement og med vodafone taletidskort :)
zycano (9752) skrev:Har en ekstern harddisk hvor selve den eksterne boks ikke virker, hvis jeg piller harddisken ud og sætter den normalt i min computer med et SATA kabel virker den uden problemer, er der mulighed for at købe en ny tom boks?
Umiddelbart vil jeg sige ja
markjensen
Jeg kunne sværge på, at jeg havde læst et sted, at man ikke måtte kræve penge for vand (altså vand i et glas, ikke at man må rive vandregningen over) samt nægte folk adgang til det. True?
Jeg kunne sværge på, at jeg havde læst et sted, at man ikke måtte kræve penge for vand (altså vand i et glas, ikke at man må rive vandregningen over) samt nægte folk adgang til det. True?
"Restaurants may not charge for water unless it is accompanied by another item such as ice or a lemon slice."
http://www.dumblaws.com/laws/international/denmark
http://www.dumblaws.com/laws/international/denmark
Ah ja, jeg husker at have læst den der. Men mange af dem på siden er fake, så jeg skal have noget fra retsinformation.dk eller lignende. Jeg bare ikke fundet noget endnu.
Kan heller ikke finde noget. :/ ikke noget der giver et definitivt svar.
Min google-fu er eller normalt ret god
Min google-fu er eller normalt ret god
Det er en gammel lov som ikke er aktiv mere.
En anden del af den var at man ikke var tvungen til at betale for mad på restauranter, hvis man ikke var blevet mæt.
Det er ligemeget om det er rent vand eller om der er tilsat isterninger eller citronskiver, de må tage hvad de lyster for det.
Prøv at tænk på tiden, penge osv. der bliver brugt på at levere et glas vand, så som opvask og løn. Hvorfor skal dette leveres gratis?
Dog er de forpligtiget til at hjælpe dig hvis du er i livsfare eller lignende på grund af dehydrering osv.
Det er en gammel lov som ikke er aktiv mere.
En anden del af den var at man ikke var tvungen til at betale for mad på restauranter, hvis man ikke var blevet mæt.
Det er ligemeget om det er rent vand eller om der er tilsat isterninger eller citronskiver, de må tage hvad de lyster for det.
Prøv at tænk på tiden, penge osv. der bliver brugt på at levere et glas vand, så som opvask og løn. Hvorfor skal dette leveres gratis?
Dog er de forpligtiget til at hjælpe dig hvis du er i livsfare eller lignende på grund af dehydrering osv.
Link, pl0x! :DJakob Jakobsen (9758) skrev:Det er en gammel lov som ikke er aktiv mere.
Vi snakker dog om ører her.Jakob Jakobsen (9758) skrev:opvask og løn
Man betaler ikke kun for det man indtager. man betaler for beværtningen.
Du betaler for at sidde der, for at lukke varme ud når du åbner døren, for at trække deres airconditionerede luft :P
Du betaler for at sidde der, for at lukke varme ud når du åbner døren, for at trække deres airconditionerede luft :P
Men det er det, de 100 kroner, som min brændte samt MEGET LILLE "steak" kostede, gik til.
Men det er det, de 100 kroner, som min brændte samt MEGET LILLE "steak" kostede, gik til.
Lidt mere her.
Loven stammer så vidt jeg lige kan finde ud af fra Jyske Lov. Men da den er fra 1241 og blev erstattet af Danske Lov i 1683, er det meget usandsynligt at den eksisterer i dag.
Jeg kan desuden ikke finde noget relevant i vores nuværende [url=www.retsinformation.dk]lov[/url], så der er vist ikke den store tvivl om at det er en myte.
Loven stammer så vidt jeg lige kan finde ud af fra Jyske Lov. Men da den er fra 1241 og blev erstattet af Danske Lov i 1683, er det meget usandsynligt at den eksisterer i dag.
Jeg kan desuden ikke finde noget relevant i vores nuværende [url=www.retsinformation.dk]lov[/url], så der er vist ikke den store tvivl om at det er en myte.
På de fleste restauranter kan du bede om postevand og få det gratis frem for at betale 70 kr. for en flaske.
Jeg ved dog ikke om der er en lov der siger at man ikke må tage penge for postevand, men det troede jeg egentlig der var, siden det altid er gratis.
Se desuden her:
http://ibyen.dk/restauranter/ECE355358/restaurante...
I faktaboksen står der at man godt må tage penge for postevand, men så undrer det mig bare at der er restauranter der nægter at servere det.
Jeg ved dog ikke om der er en lov der siger at man ikke må tage penge for postevand, men det troede jeg egentlig der var, siden det altid er gratis.
Se desuden her:
http://ibyen.dk/restauranter/ECE355358/restaurante...
I faktaboksen står der at man godt må tage penge for postevand, men så undrer det mig bare at der er restauranter der nægter at servere det.
Må indrømme at jeg aldrig har overvejet at bede om gratis postevand når jeg er ude at spise.. Plejer dog som regel også altid at bestille danskvand eller Cola, afh. hvad det er jeg skal spise.
Men hvis man bestiller almindeligt vand og skal betale penge for det, så har restauranten også bare at give gæsten en illusion om, at det vandet er pengene værd.. Det der kan pisse mig aller mest af, når jeg er ude og spise, er hvis man bestiller juice, vand eller lign. og tjeneren åbenlyst hælder det op fra den billigste karton juice fra Netto der koster 10 kr. for 1,5 liter... Jeg bliver rasende.. Hæld dog lortet op i en kande med lidt isterninger, et par skiver appelsin og lidt mynteblade.. Det koster ~1 kr. og det gør kunden glad og værdsat, og giver en illusion om at der er en lille kineser dreng uden ben og med rygerlunger, der har stået og presset friske appelsiner ude bagved...
Men hvis man bestiller almindeligt vand og skal betale penge for det, så har restauranten også bare at give gæsten en illusion om, at det vandet er pengene værd.. Det der kan pisse mig aller mest af, når jeg er ude og spise, er hvis man bestiller juice, vand eller lign. og tjeneren åbenlyst hælder det op fra den billigste karton juice fra Netto der koster 10 kr. for 1,5 liter... Jeg bliver rasende.. Hæld dog lortet op i en kande med lidt isterninger, et par skiver appelsin og lidt mynteblade.. Det koster ~1 kr. og det gør kunden glad og værdsat, og giver en illusion om at der er en lille kineser dreng uden ben og med rygerlunger, der har stået og presset friske appelsiner ude bagved...
wc4 (9768) skrev:Hvis jeg køber noget for 14$ i dag fra US (Threadless) incl. fragt med mit VISA dankort, vil det så gå igennem tolden uden gebyrer?
Ja.
Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:http://www.toldpriser.dk/toldregler
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller fortoldningsgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og fortoldningsgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og fortoldningsgebyr
1. Du er der
2... well jeg har ikke selv været i metroen idag. men det er ret åbenlyst at metroen må ha crashet, resulterende i et blodbad og afhuggede lemmer. Hvorefter københavn bliver indvaderet af rusland.
Det er ihvertfald sådan jeg har oplevet newz idag
2... well jeg har ikke selv været i metroen idag. men det er ret åbenlyst at metroen må ha crashet, resulterende i et blodbad og afhuggede lemmer. Hvorefter københavn bliver indvaderet af rusland.
Det er ihvertfald sådan jeg har oplevet newz idag
I går morges kørte metroen til Flintholm og Vanløse. Det var virkelig nyttigt, da jeg stod og skulle til Nørreport. Så tak for dét.
Og i dag stoppede den fint og planmæssigt på Frederiksberg. Men dørerne åbnede ikke, så folk måtte køre videre til Fasanvej og tage en anden metro tilbage.
Jeg gætter på, at svaret på Daniels spørgsmål er: Begge dele sutter udsædvanligt meget røv og kører pikkeustabilt.
Og i dag stoppede den fint og planmæssigt på Frederiksberg. Men dørerne åbnede ikke, så folk måtte køre videre til Fasanvej og tage en anden metro tilbage.
Jeg gætter på, at svaret på Daniels spørgsmål er: Begge dele sutter udsædvanligt meget røv og kører pikkeustabilt.
snesman (9772) skrev:Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Ja mente jeg også nok, var mere i forhold til kurs og sådan. 14 USD ligger åbenbart ret tæt på 80 kr.
wc4 (9777) skrev:snesman (9772) skrev:Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Ja mente jeg også nok, var mere i forhold til kurs og sådan. 14 USD ligger åbenbart ret tæt på 80 kr.
joooh deet :P den ska ikke stige meget mere end 1% før den er over, men når de ligger på grænsen gider pestdk normalt ikke tage dem
Fraggen Jensen:
Til gårsdagens julefrokost fik jeg at vide af en kollega, at hun havde set mig i TVsyd i forbindelse med denne artikel.
Jeg har nu forsøgt at finde udsendelsen på både tv-syds (og tv-fyns) hjemmeside, og kan ikke finde noget.
Er jeg en TV-stjerne eller var hun fuld og løgn og snaps?
Til gårsdagens julefrokost fik jeg at vide af en kollega, at hun havde set mig i TVsyd i forbindelse med denne artikel.
Jeg har nu forsøgt at finde udsendelsen på både tv-syds (og tv-fyns) hjemmeside, og kan ikke finde noget.
Er jeg en TV-stjerne eller var hun fuld og løgn og snaps?
markjensen
Hvad er ligheden mellem newz.dk's nedetid og den danske sne?
A:
For de flestes vedkommende uventet, og så er der fucking meget af det.
Hvad er ligheden mellem newz.dk's nedetid og den danske sne?
A:
For de flestes vedkommende uventet, og så er der fucking meget af det.
jeg mangler et godt program (gerne gratis, dog kan frre to try også bruges) til at scanne en bygning for access points (ikke SSID'er) det skal bruges til at tjekke om nogle access points er i stykker
TherkelMJ (9781) skrev:jeg mangler et godt program (gerne gratis, dog kan frre to try også bruges) til at scanne en bygning for access points (ikke SSID'er) det skal bruges til at tjekke om nogle access points er i stykker
Er linux ok? http://freshmeat.net/projects/wifiscanner/
edit:
ellers måske http://www.stumbler.net/ eller http://winfingerprint.sourceforge.net/aptools.php
men ve ikke helt om de kan det du ønsker.
Colapusheren (9783) skrev:#81
Cain and Abel kan vel bruges?
"Cain & Abel is a password recovery tool for Microsoft Operating Systems. It allows easy recovery of various kind of passwords by sniffing the network, cracking encrypted passwords using Dictionary, Brute-Force and Cryptanalysis attacks, recording VoIP conversations, decoding scrambled passwords, recovering wireless network keys, revealing password boxes, uncovering cached passwords and analyzing routing protocols."
Kan være jeg er ignorent, men hvordan dækker det at kortlægge accesspoints? :P
Bllets (9788) skrev:Hvordan er reglerne for indbos forsikring når man bor 2 sammen?
Skal begge have en? eller er en nok?
Kan intet finde der hvor jeg kigger på forsikringer...
Fra TopDanmark:
Indboforsikringen dækker hele husstanden. Det betyder, at forsikringen dækker personen, som har oprettet forsikringen, ægtefælle eller samlever og hjemmeboende børn - uanset hvor gamle de er.
Som jeg forstår det, så dækker det kun familie.. bor i to venner sammen skal i altså have hver jeres forsikring.
Så længe der ikke er tale om udlejer og lejer, så gælder forsikringen normalt for begges ejendele. Du skal dog være sikker på at den værdi forsikringen dækker, er tilsvarende jeres ejendele. Det er kedeligt at miste for 500.000, hvis man kun er forsikret for 50.000.
Så længe der ikke er tale om udlejer og lejer, så gælder forsikringen normalt for begges ejendele. Du skal dog være sikker på at den værdi forsikringen dækker, er tilsvarende jeres ejendele. Det er kedeligt at miste for 500.000, hvis man kun er forsikret for 50.000.
MarkyMark
Hvordan åbner man en andens (that is, en anden person i samme virksomhed, hvis kalender man allerede har adgang til i Outlook) kalender i OWA?
Jeg har prøvet stort set alle knapper, funktioner og muligheder, men jeg synes ikke, at jeg kan finde lige præcis den funktion.
FYI bruger vi Small Business Server 2008, mens jeg bruger i dagens anledning IE8.
Hvordan åbner man en andens (that is, en anden person i samme virksomhed, hvis kalender man allerede har adgang til i Outlook) kalender i OWA?
Jeg har prøvet stort set alle knapper, funktioner og muligheder, men jeg synes ikke, at jeg kan finde lige præcis den funktion.
FYI bruger vi Small Business Server 2008, mens jeg bruger i dagens anledning IE8.
XorpiZ (9798) skrev:http://helpdesk.illinoisstate.edu/kb/1260/Opening_a_shared_calendar_in_Outlook_Web_Access_OWA/
og
http://exchangeshare.wordpress.com/2009/06/15/how-...
Fuckin. Hell. Yeah.
Øverste virkede ikke, men nederste gjorde. Det var blot SMTP'en, som jeg mere eller mindre fuckede op i, da jeg prøvede selv.
Tak. Nu ved jeg, at jeg har et møde kl. 10-11.30, som tilfældigvis falder sammen med en hasteopgave, som jeg skal lave samtidigt. Suk.
Hvordan filan får man DVB subtitles fra TV 2?
Jeg kan sagtens demuxe teksttv-underteksterne, men det er jo kun tekster for hørehæmmede - når krakkemutterne snakker så kommer det jo (kun) via DVB subtitles.
Og når TV 2's ser sådan ud så kan man ikke køre en omgang OCR på dem, og det er jo knap så fedt...
Endnu et tegn på deres inkompetence?
Jeg kan sagtens demuxe teksttv-underteksterne, men det er jo kun tekster for hørehæmmede - når krakkemutterne snakker så kommer det jo (kun) via DVB subtitles.
Og når TV 2's ser sådan ud så kan man ikke køre en omgang OCR på dem, og det er jo knap så fedt...
Endnu et tegn på deres inkompetence?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.