mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #9651 - Zombie Steve Jobs
18. nov. 2010 20:57
#9649 Er det en gaymer-type-mus? Har før oplevet, at de er lidt kræsne med underlag, så det er mit bedste bud, at du skal finde noget, den "kan se" ordentligt.
Gravatar #9652 - Daniel-Dane
18. nov. 2010 21:00
Den virkede fint den første uge. Det er en almindelig mus; Logitech M500, som allerhøjst kan betegnes som en skravet gamermus.

Den skifter mellem at virke og ikke virke. Især efter at have været ude af USB-porten virker den. Desuden virker den fint, hvis man bevæger musen hurtigt...
Gravatar #9653 - Bllets
19. nov. 2010 07:08
#DD
Det her som sker?
http://jdc.parodius.com/logitech/mx500_jitter.mpg

Hvis det er, så er det en generel fejl i musen, som du ikke kan gøre meget ved
Gravatar #9654 - Bllets
19. nov. 2010 07:45
Bedste måde at komme i gang med noget mere seriøs programmering end PHP/MySQL? =)

Tænker her på sprog og måde (Altså tutorials, bøger, etc.) ? :)
Gravatar #9655 - Mamad (moveax1ret)
19. nov. 2010 10:49
lav en lommeregner i java, først en i kommando linie version, så en med gui- brug NULL layout.

Brug eclipse.
Gravatar #9656 - markjensen
19. nov. 2010 12:04
Og inden da skulle man måske lige læse lidt om parsere, lexere og hvad det ellers hedder. Du kan sikkert købe Torbens Mogensens bog "Basics of Compiler Design" ret billigt på lulu.com (jeg har ikke tjekket om den stadig er der). Altså hvis du vil lave en lommeregner.
Gravatar #9657 - zin
19. nov. 2010 13:18
#9654: Et af de relativt interessante projekter jeg lavede, da jeg havde undervisningsforløb i programmering var en dosmerseddel til min mobiltelefon.
Først skulle man bare kunne se/ændre en liste over ting, man skulle købe ind. Så kom der database-integration på det. Så skulle der være et webinterface til samme - så konen derhjemme kunne skrive på, når hun havde stoppet den sidste agurk et hvis sted hen, og vi havde brug for en ny.
Og så videre.. :-)
Pointen er; Lav en applikation i et andet sprog, og udbyg det. :-)
Gerne noget, du faktisk kan bruge.
Gravatar #9658 - coday
19. nov. 2010 14:13
OSX Snowleopard
Jeg bruger adobe premiere, men når den står og rendere bruger al cpuen, hvordan gør jeg sådan at andre programmer kan komme til?
Gravatar #9659 - markjensen
19. nov. 2010 14:18
coday: Kan du bruge dette? Det er fundet vha google. Jeg aner intet om osx.
Gravatar #9660 - Barkane
19. nov. 2010 20:52
markjensen
Hvad er den bedste måde at slippe af med rygetrangen når man er holdt op med at ryge?
Gravatar #9661 - Slettet Bruger [3237728890]
19. nov. 2010 21:05
Spis noget :) Men noget sundt ^^ Mandler fx.

Smid nogen mandler på en pande og svits dem svagt.
Gravatar #9662 - Thalion
19. nov. 2010 22:55
spuce (9660) skrev:
markjensen
Hvad er den bedste måde at slippe af med rygetrangen når man er holdt op med at ryge?

Kommer an på om det er en psykisk eller fysisk trang. Af hvad jeg har hørt kan det ikke anbefales at udskifte smøger med madvarer. Nikotin trangen kan afhjælpes med alle de der rygestop produkter, mens den psykiske trang er den værste da du nok har haft en del ritualer omkring det er ryge. Måske er/var det måden du vågnede op på om morgenen. Eller måske den måde du altid har slappet af på.

Dvs. hvis du vil undgå det så må du finde et nyt ritual, mange vælger en eller anden form for madvarer. Men det er dumt da du så skal vænnes af med det. Kaffe kan anbefales da det ikke er ekstra energi.

Ekstra bonus info: Ja mandler er sunde, men alt med måde. Der er en hulens masse fedt i mandler, det er det sunde fedt ja, men det er ekstra energi man indtager. Så ja mandler er en sundere alternativ end chips/slik, men det feder stadig.
Gravatar #9663 - MiniatureZeus
19. nov. 2010 23:51
spuce (9660) skrev:
markjensen

Gå videre til de hårde stoffer.. Så får du også mange flere venner!
Gravatar #9664 - Daniel-Dane
21. nov. 2010 16:11
Bllets (9653) skrev:
#DD
Det her som sker?
http://jdc.parodius.com/logitech/mx500_jitter.mpg

Hvis det er, så er det en generel fejl i musen, som du ikke kan gøre meget ved
Nej, ikke helt. Men den bliver svær at rykke. Men det ser ud til, at en pause hjælper. Den gamle mus gjorde det også, men der var det en knækket ledning. Jeg har dog bare lige fået denne her mus!

Never mind it, jeg sender den bare tilbage, hvis den vrøvler for meget.
Gravatar #9665 - praktikant muffe AKA pewbe
21. nov. 2010 20:28
Min eks-kæreste sidder hos mig og vil ikke gå, hvordan får jeg hende smidt ud?
Gravatar #9666 - Slettet Bruger [3237728890]
21. nov. 2010 20:32
afhjælpe hende, med hvad hun nu har af grunde til at være der i første omgang.
Hun må jo være der for en grund ^^

Højst sandsynlig skriver du her Fordi du vil høre en eller anden sige "Knep hende og kast hende ud" :P
Gravatar #9667 - vandfarve
21. nov. 2010 20:34
pewbe (9665) skrev:

Vælg et af følgende:

1) Jeg er gravid og barnet er dit (i tilfælde af, at du faktisk er en dreng, så virker den faktisk endnu bedre)

2) Jeg er forelsket i din mor/søster/hund

3) Vil du gifte dig med mig?
Gravatar #9668 - markjensen
21. nov. 2010 20:42
markjensen

Kort

Kan man komme over her på cykel? Google maps siger man ikke kan (selvom jeg vælger at jeg vil gå), men jeg mener at have hørt noget om at der for nylig er blevet lavet, så man kan.

Edit: Jeg vil fra rød prik til anden rød prik.
Gravatar #9669 - praktikant muffe AKA pewbe
21. nov. 2010 20:46
pewbe (9665) skrev:

Update: Hun er gået...
Gravatar #9670 - vandfarve
21. nov. 2010 21:26
JarkMensen

Er jeg den eneste, der oplever, at borger.dk har ekstremt lange svartider?

Jeg har prøvet at pinge siden, og der er der ingen problemer, ligesom jeg ikke oplever det med andre sider.
Gravatar #9671 - XorpiZ
21. nov. 2010 21:26
Er der noget i vejen for at sætte vinterdæk på sin bil uden at skifte fælg?

Jeg har pt. 17" alu-fælg på min bil, og det er jo latterligt dyrt at købe nye stål-fælge med tilhørende dæk :(

Og så har jeg fundet de her glimrende (læs: billige) vinterdæk, der har samme størrelse som mine sommerdæk :D

Men jeg ved _intet_ om det.
Gravatar #9672 - vandfarve
21. nov. 2010 21:33
XorpiZ (9671) skrev:

Jeg har pt. 17" alu-fælg på min bil, og det er jo latterligt dyrt at købe nye stål-fælge med tilhørende dæk :(

Og så har jeg fundet de her glimrende (læs: billige) vinterdæk, der har samme størrelse som mine sommerdæk :D

Intet overhovedet. Gør det bare.

MEN, så vidt jeg har forstået på min bror, så ødelægger salten dine alufælge, hvorfor du nok kommer til at bruge en del tid på at pudse dem, når du skifter til sommerdæk igen i foråret 2011.

Ligeledes er det langt nemmere blot at opmagasinere dækkene med fælge, hvorfor mange har et sæt vinterdæk med dertilhørende vinterfælge udover deres sommerdæk og -fælge. Således skal man blot skifte hele hjulet og ikke kun dækket.
Gravatar #9673 - XorpiZ
21. nov. 2010 21:36
vandfarve (9672) skrev:
MEN, så vidt jeg har forstået på min bror, så ødelægger salten dine alufælge, hvorfor du nok kommer til at bruge en del tid på at pudse dem, når du skifter til sommerdæk igen i foråret 2011.

...pudse? skal man det? :D
Nu har jeg kørt rundt med de samme fælge i 3½ år, og de er stadig fine at se på, så jeg tror det går.

Men det er dog korrekt, at det er nemmere at skifte hele hjulet end kun dækket.. men når dækskift kun koster 200 kr. under bordet ved den lokale mekaniker, så overlever jeg nok. :D
Gravatar #9674 - vandfarve
21. nov. 2010 21:40
XorpiZ (9673) skrev:
...pudse? skal man det? :D
Nu har jeg kørt rundt med de samme fælge i 3½ år, og de er stadig fine at se på, så jeg tror det går.

Min bror er bilmekaniker og derved aficionado, så det er nok derfor, at han er lettere øm overfor hans fine, fine fælger. Don't get me started on those! :)

I så fald kan du sagtens fortsætte med at bruge dine fælge til helårsbrug. Det ser også en del smartere ud, selvom folk sikkert tror, at du har kassen, siden du tør at bruge dine fælger hele året - det kan både være en fordel og ulempe.

Må man spørge ind til Deres Automobil, Herr?
Gravatar #9675 - markjensen
21. nov. 2010 21:43
vandfarve (9674) skrev:
Min bror er bilmekaniker

Tager du ham med på vores date?
Gravatar #9676 - vandfarve
21. nov. 2010 21:44
Det kommer an på så meget.

Hvor lækker ser din mor, sekundært din søster, ud?
Gravatar #9677 - markjensen
21. nov. 2010 21:46
Min mor er temmelig lækker, men hvad har det med sagen at gøre?
Gravatar #9678 - vandfarve
21. nov. 2010 21:47
Ja, vi kunne jo altid foretage et regulært partnerbytte, hvis du forstår?

Noget for noget, unge mand.
Gravatar #9679 - markjensen
21. nov. 2010 21:49
Nå, men så skal jeg først vide om din bror er lækker!
Gravatar #9680 - XorpiZ
21. nov. 2010 21:51
vandfarve (9674) skrev:
I så fald kan du sagtens fortsætte med at bruge dine fælge til helårsbrug. Det ser også en del smartere ud, selvom folk sikkert tror, at du har kassen, siden du tør at bruge dine fælger hele året - det kan både være en fordel og ulempe.

Stålfælge er bare ikke ret smarte at have siddende.. Men så må jeg da hellere få bestilt nogle dæk snarest muligt så! :)

vandfarve (9674) skrev:
Må man spørge ind til Deres Automobil, Herr?

Det må du da!

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10...
Gravatar #9681 - Systran
21. nov. 2010 21:56
markjensen (9668) skrev:
markjensen

Kort

Kan man komme over her på cykel? Google maps siger man ikke kan (selvom jeg vælger at jeg vil gå), men jeg mener at have hørt noget om at der for nylig er blevet lavet, så man kan.

Ja. Jeg har cyklet over bryggebroen flere gange, så det kan du også godt. (hvis ikke du vejer over 3,5 ton)
Gravatar #9682 - Daniel-Dane
21. nov. 2010 22:00
Systran (9681) skrev:
(hvis ikke du vejer over 3,5 ton)
PIS!
Gravatar #9683 - Dreadnought
22. nov. 2010 05:43
XorpiZ (9671) skrev:

Vinterdæk bør ikke være bredere end 195mm, gerne 185mm, da de står meget bedre fast, når der ligger sne og slud på vejene, fordi de bedre kan trykke sig ned til asfalten. Den kan også anbefales at vinterfælgene ikke er større end 16", for hvis man kører på sammenpakket sne med huller, så skal der et meget stort hul til at ødelægge dækket.
De fleste alufælge kan sagtens bruges om vinteren, fordi de er lakeret. Men har de skrammer, så skal saltet nok finde revnerne og gøre dem endnu grimmere.
Gravatar #9684 - XorpiZ
22. nov. 2010 05:53
Ak - så 205mm dæk er en rigtig dårlig ide?

Men under alle omstændigheder er det vel en opgradering ifht. sidste vinter hvor jeg kørte på sommerdæk?
Gravatar #9685 - MiniatureZeus
22. nov. 2010 07:40
markjensen (9668) skrev:
Kort

Systran (9681) skrev:
markjensen (9668) skrev:
markjensen

Kort

Ja. Jeg har cyklet over bryggebroen flere gange, så det kan du også godt. (hvis ikke du vejer over 3,5 ton)

Man kan da også kører i bil over kan man ikke?
Gravatar #9686 - Ronson ⅍
22. nov. 2010 07:42
Ligesom man kan spiser med en gaffel? HVA'?!
Gravatar #9687 - Systran
22. nov. 2010 11:26
MiniatureZeus (9685) skrev:
Systran (9681) skrev:
markjensen (9668) skrev:
markjensen

Kort

Man kan da også kører i bil over kan man ikke?

Nej. Det er en cykel- og gangbro. Et spor til hver.
Gravatar #9688 - vandfarve
22. nov. 2010 12:22
Det er et spørgsmål om vilje, ikke abstrakte regler og mærkelige skilte. Kan man køre over i sit automobil, så kan man køre over det.
Gravatar #9689 - Zombie Steve Jobs
22. nov. 2010 13:12
#9684:
meh, lam link regl

nvm
Gravatar #9690 - Daniel-Dane
22. nov. 2010 13:41
Det er bare referral check. How to solve:
1. Gå til link
2. Gå til link (ikke opdatér)
3. ???
4. Profit
Gravatar #9691 - OxxY
22. nov. 2010 14:21
Daniel-Dane (9690) skrev:
Det er bare referral check. How to solve:
1. Gå til link
2. Gå til link (ikke opdatér)
3. ???
4. Profit

ser ud til det er lidt mere end bare refferal, man skal åbenbart have en refferal FRA deres eget forum. Dvs. ingen refferel ingen billede.
Gravatar #9692 - myplacedk
22. nov. 2010 14:52
Nej. Det virker fint her.

Jeg klikkede på linket, fik deres fejl-tekst, klikkede på browserens url-felt, trykkede enter, og så kom billedet.
Gravatar #9693 - LinguaIgnota
22. nov. 2010 15:02
Det virker fint her. Jeg klikkede på linket og så kom billedet.
Gravatar #9694 - Bllets
22. nov. 2010 15:02
Samme som Lingu...

Må være os, specielle mennesker ;)
Gravatar #9695 - OxxY
22. nov. 2010 15:55
Hrm, enten erbejdet eller IE der er idiotisk, virker fint nu. ah well.
Gravatar #9696 - Slettet Bruger [3237728890]
22. nov. 2010 16:55
Skyldes den højere KM/L ved Diesel køretøjer dét at Diesel højere energiindhold pr L, eller er Motoren også dét mere effektiv?
Gravatar #9697 - vandfarve
22. nov. 2010 18:24
SlettetBruger (9696) skrev:
Skyldes den højere KM/L ved Diesel køretøjer dét at Diesel højere energiindhold pr L, eller er Motoren også dét mere effektiv?

Wiki ved svaret!

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Power_and_fuel_economy skrev:
Diesel engines are more efficient than gasoline (petrol) engines of the same power rating, resulting in lower fuel consumption.

(...)

However, such a comparison does not take into account that diesel fuel is denser and contains about 15 percent more energy by volume. Although the calorific value of the fuel is slightly lower at 45.3 MJ/kg (megajoules per kilogram) than petrol at 45.8 MJ/kg, liquid diesel fuel is significantly denser than liquid petrol. This is significant because volume of fuel, in addition to mass, is an important consideration in mobile applications.

Adjusting the numbers to account for the energy density of diesel fuel, the overall energy efficiency is still about 20 percent greater for the diesel version.

While a higher compression ratio is helpful in raising efficiency, diesel engines are much more efficient than gasoline (petrol) engines when at low power and at engine idle.
Gravatar #9698 - vandfarve
22. nov. 2010 18:28
Det er derfor, at Audis og Peugeots dieselmotorer i deres Le Mans-biler (LMP1) ikke kører så forfærdelig meget længere på literen end deres tilsvarende benzinkonkurrenter*, da dieselmotorerne kører på maksimal kraft måske op til 90 % af tiden under løbene.

Dieselmotorerne er netop mest effektive ved lav kraft og i tomgang, hvilket passer perfekt til lokomotiver, skibe og lastbiler.

Dieselmotorer til racerbiler er derfor knap så effektive, og det skyldes kun de fordelagtige Le Mans-regler, at Audi og Peugeot har kastet deres kærlighed til disse motorer (samt det ekstremt høje moment, der for Audis vedkommende er for højt, hvorfor de har sat det ned for ikke at ødelægge gearkassen og bagakslen).

* Rettere, jo, det gør de, men ikke så meget, som ikke-kendere ville forvente.
Gravatar #9699 - Colapusheren
22. nov. 2010 19:19
Endnu et spørgsmål fra en Excel-noob ------------------------>

Jeg har en masse kolonner, hvor punktum er anvendt som decimaladskiller. Dette punktum skal erstattes med et komma. How do I do?

Spank you all in advance! :D
Gravatar #9700 - vandfarve
22. nov. 2010 19:26
Colapusheren (9699) skrev:
Endnu et spørgsmål fra en Excel-noob ------------------------>

Jeg har en masse kolonner, hvor punktum er anvendt som decimaladskiller. Dette punktum skal erstattes med et komma. How do I do?

Spank you all in advance! :D

Hmm.

Det SVJH ændres på to måder: 1) Skift sproget fra engelsk til dansk, og/eller 2) Markér cellerne, højreklik, vælg "Formater celler" og vælg "Tal" ude i den lodrette venstremenu.

Hvis det ikke virker, så send det til vandfarve på hotmail punktum com, og så skal jeg kigge på det. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login