mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #7551 - Anders Fedеr
6. jul. 2010 21:09
jensenmark hvad er den bedste billig-host i danmark p.t.? skal bare have lidt php og mysql.
Gravatar #7552 - Ronson ⅍
6. jul. 2010 22:14
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1373...

Er det ikke noget med man ikke må ødelægge penge? I hvert fald i Danmark? Har de slet ingen tilsvarende lovgivning i Sverige?
Gravatar #7553 - Spiderboy
6. jul. 2010 22:46
Ronson (7552) skrev:
Er det ikke noget med man ikke må ødelægge penge? I hvert fald i Danmark?

Det er korrekt. Det er ulovligt at destruere penge, da Nationalbanken skulle kunne styre pengemængden, der er i omløb for at kunne styre kursen.

Hvis alle render rundt og brænder penge af flugter kursen til vejrs, og så bliver Nationalbanken nødt til at trykkere flere penge/sende flere penge i omløb for at udligne det for at overholde fastkurspolitkken.
Gravatar #7554 - Daniel-Dane
6. jul. 2010 22:51
eb skrev:
Ifølge den svenske nationalbank er det ikke forbudt at brænde pengesedler af.
But, but, but...
Gravatar #7555 - Slettet Bruger [3237728890]
7. jul. 2010 08:03
jens marksen

Jeg har en PDF fil - 4mb - 12 sider

Når jeg printer den bryder min printer sammen.

nuvell, jeg printer på en større printer og vupti fik begyndte den at behandle den.
Det sjove er så at det tager monster lang tid. og hvis jeg kigger i printerkøen har denne 4mb fil nu forvandlet sig til en +700mb fil der sendes til printeren

WHY?
Gravatar #7556 - Bllets
7. jul. 2010 08:13
Er det sørgeligt at kunne lide Tue West?
Gravatar #7557 - gnаrfsan
7. jul. 2010 08:13
Mon ikke at det er fordi billeder omdannes til ukomprimeret raw format?
Jeg har af og til siddet med reklamebilleder, der fylder op mod1½-2GB stykket, så det lyder ikke helt urealistisk.
Gravatar #7558 - Bllets
7. jul. 2010 08:22
Anders Feder (7551) skrev:
jensenmark hvad er den bedste billig-host i danmark p.t.? skal bare have lidt php og mysql.

one.com?
Gravatar #7559 - markjensen
7. jul. 2010 08:35
Anders Feder (7551) skrev:

cliche.dk er ret billig
Gravatar #7560 - Fjolle
7. jul. 2010 09:08
Kan det passe at mit tv-signal bliver ringere i dagene efter at stofa har sat et filter ind?

Den kanal jeg så fodbold på i går kan jeg nu ikke tage :/ Og hvor jeg for et par dage siden kunne se eurosport (med havedøren lukket) er den nu helt væk...
Gravatar #7561 - OxxY
7. jul. 2010 10:15
Fjolle (7560) skrev:
Kan det passe at mit tv-signal bliver ringere i dagene efter at stofa har sat et filter ind?

Den kanal jeg så fodbold på i går kan jeg nu ikke tage :/ Og hvor jeg for et par dage siden kunne se eurosport (med havedøren lukket) er den nu helt væk...

stofa (eller de lokale antenneforeninger) flytter rundt på kanalerne som vinden blæser. Kører du stadig analog eller digitalt fordi filtre kan godt være noget skidt analogt. Og har du en splitter eller andre ting i huset, og hvor sider filteret rent faktisk?
Gravatar #7562 - Fjolle
7. jul. 2010 10:35
Jeg kører med digitalt tv.

Så vidt jeg kan se er kanalerne det samme sted.

Vi har et lidt underligt system på kollegiet.

Det er opbygget som en gård med 4 længer. Der er et fælleshus i den en med 4 filtre der så bliver fordelt ud til hver længe (med en 6 lejligheder i hver længe. Regner med at det bliver fordelt på en eller anden måde). Jeg bor længst muligt væk fra filtret. Har dog ikke haft de store problemer før de satte filter i.

Når det så er sagt ser det ud til at signalet er lidt bedre nu.
Gravatar #7563 - OxxY
7. jul. 2010 10:42
ah, kollegier ... det er altid en pine. Men du burde ikke opleve signalforringelse på digital-tv. Enten burde det være der eller også burde der være artefakter (kan ske både ved for høj og for lav signalstyrke) eller også burde det være helt væk.

Jeg ville tage fat i de tv ansvarlige på kollegiet og spørge dem om de kan skrue på forstærkningen i filteret så du kan se ordenligt tv, kan være de simpelhen ikke forstærker signalet nok til det "når ned" til dig.
Gravatar #7564 - Fjolle
7. jul. 2010 10:57
Okay. Det ser ud til at solen har hjulpet på signalet.

Efterr at have genstartet tvet et par gange og genindsat dekoderkortet ser hd-kanalerne også ud til at virke...

<3 moderne teknologi.
Gravatar #7565 - cazotaro
7. jul. 2010 11:20

Præcis, men hvorfor er det lige sådan?
- Hvad er den biologiske årsag til at vin og øl giver tømmermænd og muligvis øget effekt fra alkoholen i forhold til hvis man nøjes med den ene af de to?

Umiddelbart kan jeg ikke lige finde ud af andet end at nogle indholdsstoffer bare forværre tømmermænd og åbenbart også forøger effekten af den renere alkohol.. Men det kunne man jo ikke have sagt sig selv.
Gravatar #7566 - Jakob Jakobsen
7. jul. 2010 11:29
Der er lavet mange undersøgelser, men der er ikke noget der peger på at man bliver ramt hårdere af tømmermænd ved at blande.
Derimod er det blevet påvist at man generelt indtager mere alkohol når man blander, end når man holder sig til en type alkohol.

Desuden er der stor forskel på hvad man drikker. Specielt indholdet af træsprit og syre har stor indflydelse.
Whisky har tendens til at give tømmermænd, da det indeholder relativt meget træsprit, hvorimod vodka næsten intet indeholder og sjældent giver tømmermænd i sig selv.
Fransk vin giver flere tømmermænd end Italiensk, fordi der generelt er meget mere syre i den Franske.

Jeg er dog ret ligeglad. Jeg har endnu ikke oplevet tømmermænd, på trods af at jeg næsten altid blander og oftest indtager en del whisky og rom når jeg en sjælden gang drikker mig fuld.
Gravatar #7567 - Slettet Bruger [3237728890]
7. jul. 2010 11:49
Jakob Jakobsen (7566) skrev:
Jeg er dog ret ligeglad. Jeg har endnu ikke oplevet tømmermænd, på trods af at jeg næsten altid blander og oftest indtager en del whisky og rom når jeg en sjælden gang drikker mig fuld.

Det er fordi vi er overmennesker Jakob, jeg har ligeledes aldrig oplevet tømmerkajer. hvilket kan lede mig til at tro det bare er indbildning for at få opmærksomhed ;D attentionwhores

Edit.. damn lenovo tastatur
Gravatar #7568 - myplacedk
7. jul. 2010 11:54
cazotaro (7565) skrev:
Hvad er den biologiske årsag til at vin og øl giver tømmermænd

Tømmermænd er en række fysiske som følge af sine aktiviteter.

Typisk er det den værste del væskemangel, som følge af alkohol-indtaget. Alkohol er nemlig vanddrivende, jeg plejer at sige at hver gang man drikker en øl pisser man to.

Mit tip er at drikke en sodavand el. lign. for hver genstand. Kan du ikke holde styr på det, så drik rigeligt vand inden du går i seng. Så skulle det meste af tømmermændene være væk.

Det forklarer også hvorfor en "reparationsbajer" kan se ud til at have en virkning - den øger jo væskebalancen på kort sigt.

Symptomerne på væskemangel er bla. svimmelhed (især når man står op) og hovedpine. Lyder det bekendt?

Af andre problemer er der dårlig mad kombineret med ekstra stress af kroppen. Altså man er mere aktiv end man plejer er det i længere tid, og man er det mens man burde sove. Og hvordan forbereder man kroppen på dette? Ved at spise usædvanligt usundt.
Så er det da klart man ikke har det helt optimalt dagen efter.

Når jeg fester spiser jeg hjemmefra (eller spiser ordentlig mad til festen), er ikke mere aktiv end jeg plejer at være og drikker masser af vand/sodavand.
Selv om jeg drikker til jeg ikke kan tåle mere (jeg vil gerne selv kunne gå ud til bilen, og undgå at brække mig) er problemerne dagen efter begrænset til at jeg er træt, både i krop og sjæl. Jeg er trods alt oppe meget længere end jeg plejer, og kroppen bruger en del energi på oprydning.
Gravatar #7569 - Slettet Bruger [3237728890]
7. jul. 2010 11:59
Min metode er at drikke en masse vand når jeg alligevel er ude og tømme blæren ( såfremt det er en privat fest, og ikke i offentligheden )

tidspunktet på aftenen afgør så om det drikkes af vandhanden eller af kummen.
Gravatar #7570 - cazotaro
7. jul. 2010 12:04
Kender godt tricket med vand, alle jeg er i byen med kommenterer når jeg lige henter et glas isvand i baren - men jeg har det oftests bedre end dem dagen efter :P Desuden er det faktisk ret forfriskende lige at få skyllet munden og svælget med noget koldt vand. Og hvis man ikke vil sidde med vand til festen så drik af hanen på toilettet..
det er den der på håndvasken der kommer vand ud af når du drejer på et greb, ikke det der hvide kar vand hvor der kommer vand ud når du trykker på en knap oven på ;)

Det kunne nok tyde på at indholdsstofferne i bl.a. vinen, fx syren som Jakob Jakobsen er inde på, er med til at øge dehydreringen da der sikkert går mere vand til at nedbryde syren udover bare den almindelige alkohol.
Men det er netop denne forklaring jeg gerne vil have, der må da stå noget i nogle biologibøger eller lignende?
Gravatar #7571 - OxxY
7. jul. 2010 12:14
addendum til 66 og 68:
Pga af der ryger meget væske gennem kroppen kan man typisk også komme til at mangle lidt salt hvilket er en af grundene til man får lyst til junkfood :)

Og er der ikke også noget med at alkoholen opløser fedcentrene i hjernen lidt hurtigere end normalt? (eller er det bare en skrøne?)

... hrm er vidst en skrøne: alkohol og hjernen http://www.chemcases.com/alcohol/alc-07.htm

70: pointen er jo netop at der ikke er nogenstudier der viser at blanding giver værre tømmermænd, som jakob siger drikker man bare ofte mere når man blander

Gravatar #7572 - Strauss
7. jul. 2010 12:18
Nogen der ved hvor jeg kan finde et kopi af det trænings-skema der bliver sendt med når man bliver indkaldt til værnepligten? På nettet selvfølgelig :)
Gravatar #7573 - OxxY
7. jul. 2010 12:26
Strauss (7572) skrev:
Nogen der ved hvor jeg kan finde et kopi af det trænings-skema der bliver sendt med når man bliver indkaldt til værnepligten? På nettet selvfølgelig :)

trænings skema? Man fik sku da bare en adresse og et mødetidspunkt...
Eller er jeg blevet så gammel at de ligefrem har ændret på hverningsprocessen??
Gravatar #7574 - cazotaro
7. jul. 2010 12:36

Jeg fik intet træningsskema da jeg blev indkaldt for 1,5 mdr siden.
Gravatar #7575 - Fjolle
7. jul. 2010 12:43
Mener at jeg fik et da jeg blev indkaldt i tidernes morgen. Kan ikke lige finde det uden at rejse mig op, men mener at det mindede om et couch to 5k program.
Gravatar #7576 - cazotaro
7. jul. 2010 13:41
Så meningen var at du skulle træne op til sessionen?
Eller hov, mener du selve værnepligten? For i så fald så bare glem #7574 da jeg der snakker om session.
Gravatar #7577 - Strauss
7. jul. 2010 16:07
#7576:

Nu ved jeg ikke hvem du taler til, men nej ikke værnepligten eller sessionen :) Bare min kondi generelt skal forbedres :)
Gravatar #7578 - Fjolle
7. jul. 2010 16:15
Gravatar #7579 - Daniel-Dane
7. jul. 2010 16:21
Ah ja, Forsvarets Dag. Jeg mangler stadig at indramme mit diplom, som siger, at de under ingen omstændigheder vil have mig i militæret.
Gravatar #7580 - Strauss
7. jul. 2010 16:51
#7578:

Tusind tak skal du have :)
Gravatar #7581 - Daniel-Dane
7. jul. 2010 17:11
Markjensen

Hvor finder jeg en stripped version af Windows 7 x86-64? Tiny7 er kun x86! Jeg kunne heller ikke finde nogen Micro7.

P.S.
Den skal være møgstripped, men jeg vil stadig gerne kunne spille på den.
Gravatar #7582 - Ronson ⅍
7. jul. 2010 18:47
PROTIP: Æd en pose grovchips med salt inden man går stiv i seng
Gravatar #7583 - xXgmzorXx
7. jul. 2010 19:53
Kan man få en USB hun til minijack han converter? Idéen er at tilslutte et Logitech G35 headset (usb) til genstande som du kun kan tilslutte minijack til....
Gravatar #7584 - Ronson ⅍
7. jul. 2010 22:00
Nu kommer der jo ikke lyd ud af at USB-stik
Gravatar #7585 - xXgmzorXx
7. jul. 2010 22:16
Nej, men der må jo kunne på en måde kom lyd ind af et USB-stik, når man kan tilslutte headsettet til computeren...
Gravatar #7586 - Thalion
7. jul. 2010 22:17
xXgmzorXx (7585) skrev:
Nej, men der må jo kunne på en måde kom lyd ind af et USB-stik, når man kan tilslutte headsettet til computeren...

Det er et indbygget lydkort der er i USB headsets. Så det er sådan der kommer lyd ud af dem.
Gravatar #7587 - Clauzii
8. jul. 2010 00:26
7585:
Hvis du tør, kan du klippe ledningen over og splitte ud til et minijack, og så lodde begge dele til USBen igen. Det kan lade sig gøre, hvis man ved hvilken ende af en loddekolbe der bliver varm, og har lidt loddetin og noget krympeflex :)
Gravatar #7588 - Daniel-Dane
8. jul. 2010 10:19
Daniel-Dane (7581) skrev:
Markjensen

Hvor finder jeg en stripped version af Windows 7 x86-64? Tiny7 er kun x86! Jeg kunne heller ikke finde nogen Micro7.

P.S.
Den skal være møgstripped, men jeg vil stadig gerne kunne spille på den.
Fuck det. Der findes slet ikke nogen stripped version af 64-bit Windows 7. Så tager jeg bare 32-bit, da det alligevel ingen forskel gør (jeg har f.eks. kun 2 GB ram).
Gravatar #7589 - XorpiZ
8. jul. 2010 12:23
markjensen:

Er der nogen butikker, der kører med tilbud på coca-cola i denne uge?

2 liter for 15 kr eller sådan?
Gravatar #7590 - XorpiZ
8. jul. 2010 12:25
Aha!

Jeg kan se at Netto har 2 liter for 20 kr.
Gravatar #7591 - OxxY
8. jul. 2010 12:34
ellers har de en milliard liter billigcola i lidl til ingen penge denne uge, hvis det ikke var fordi jeg ikke anede hvor der var en henne ville jeg prøve det, deres billigcola får stor ros rundt omkring.
Gravatar #7592 - cazotaro
8. jul. 2010 12:59

Det var lidt til jer begge..

Men hvis du vil i bedre form så er det program med løb på siden som Fjolle henviser til da helt sikkert rigtig godt.
Men den pdf om styrketræning er ret indholdsløs (siger jeg som styrketræner et par gange om ugen). Derimod vil jeg råde dig til at søge lidt på http://www.motion-online.dk/ som siden selv henviser til (se fx træning med egen kropsvægt) og ellers se nærmere på det 'cirkel øvelser', de er benhårde, men alligevel vil jeg tro man godt kan overkomme dem da de kommer i forskellige grader.

Selv gør jeg for øjeblikket i bronze cirkler og jeg er ved at kolapse i sved, men det føles rigtig godt at komme hele kroppen omkring på en måde hvor man styrker konditionen og musklerne.
Gravatar #7593 - XorpiZ
8. jul. 2010 13:06
oxxy (7591) skrev:
ellers har de en milliard liter billigcola i lidl til ingen penge denne uge, hvis det ikke var fordi jeg ikke anede hvor der var en henne ville jeg prøve det, deres billigcola får stor ros rundt omkring.

Er ikke så glad for deres cola. Den er ellers billig (6x2 liter for 39 kr. hvis folk skulle være interesserede)
Gravatar #7594 - anoz
8. jul. 2010 13:39
XorpiZ (7589) skrev:
markjensen:

Jeg kan godt se, at du allerede har fundet svaret... men en anden gang, kan du f.eks. bruge denne side
Den minder lidt om edbpriser, bare lige bortset fra at den egentlig ikke ligner den og der er faktisk heller ikke ret meget edb (...?)

TIL GENGÆLD er der andre ting... som f.eks. lige netop cola, roundup eller andre læskedrikke...
Gravatar #7595 - Daniel-Dane
8. jul. 2010 14:15
Coop har lige haft en kæmpe kampagne, hvor man kunne få 1,5 liter for en tier.
Gravatar #7596 - MiniatureZeus
8. jul. 2010 17:28
Flyt Valby, så kan du få 1.5 l af deres billige cola (som smager meget lig Pepsi) til 5 kr. hvor onsdag..!
Gravatar #7597 - Ronson ⅍
8. jul. 2010 17:40
Coop x-tra cola er nok den bedste billigcola på markedet. Bare så I ved det.
Gravatar #7598 - MiniatureZeus
8. jul. 2010 17:43
Ronson (7597) skrev:
Coop x-tra cola er nok den bedste billigcola på markedet. Bare så I ved det.

Men smager faktisk ret godt.. :)
Gravatar #7599 - XorpiZ
8. jul. 2010 19:06
anoz (7594) skrev:
XorpiZ (7589) skrev:
markjensen:

Jeg kan godt se, at du allerede har fundet svaret... men en anden gang, kan du f.eks. bruge denne side
Den minder lidt om edbpriser, bare lige bortset fra at den egentlig ikke ligner den og der er faktisk heller ikke ret meget edb (...?)

TIL GENGÆLD er der andre ting... som f.eks. lige netop cola, roundup eller andre læskedrikke...

Det er... GENIALT det der - for nu at citere en gammel kommentator.
Gravatar #7600 - Systran
8. jul. 2010 19:17
anoz (7594) skrev:
XorpiZ (7589) skrev:
markjensen:

Satans, det er et koncept, jeg har overvejet at lave i årevis. Anede ikke, at det fandtes.

Nu gider jeg ikke bruge den, bare fordi de har stjålet min idé.

...

Oh wait, what the hell. Genial side. Tak for link.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login