mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
spørg på IMDB's forum, de kan finde de mest mærkværdige ting ud fra de vageste beskrivelsers.
Mit TV laver ballade.
Lyden og billedet på visse kanaler er ulideligt og bliver ikke opdateret i nogle firkanter. Eksempel.
Det er på 3+, TV2 News, 6'eren og Canal9, at det er slemmest. Andre kanaler som Eurosport laver også lidt interferens, mens størstedelen virker fint.
Hvad kan det skyldes? Jeg har Yousee kabel tv, og kan oplyse, at jeg kører med et ældre kabel og en deler (hedder det dét?). Skal jeg skifte nogle af delene eller ringe ind og ruske op i selskabet?
Hjælp mig, orakler, med at identificere problemet!
Lyden og billedet på visse kanaler er ulideligt og bliver ikke opdateret i nogle firkanter. Eksempel.
Det er på 3+, TV2 News, 6'eren og Canal9, at det er slemmest. Andre kanaler som Eurosport laver også lidt interferens, mens størstedelen virker fint.
Hvad kan det skyldes? Jeg har Yousee kabel tv, og kan oplyse, at jeg kører med et ældre kabel og en deler (hedder det dét?). Skal jeg skifte nogle af delene eller ringe ind og ruske op i selskabet?
Hjælp mig, orakler, med at identificere problemet!
Det er tydeligvis et dårligt signal TVet modtager.
Kører du med splitter til flere fjernsyn?
Er stikkene sat ordentligt på kablet? Det sker ofte at skærmen kommer ind og kortslutter kablet.
Det er tydeligvis et dårligt signal TVet modtager.
Kører du med splitter til flere fjernsyn?
Er stikkene sat ordentligt på kablet? Det sker ofte at skærmen kommer ind og kortslutter kablet.
Det skal angives som B-indkomst og beskattes derefter. Kommer du over 50.000kr om året, skal du desuden momsregistreres
Det skal angives som B-indkomst og beskattes derefter. Kommer du over 50.000kr om året, skal du desuden momsregistreres
Jeg burde også have OK, for jeg har rated flest indlæg positivt. Men det må jeg så åbenbart ikke få.
Det' også fint nok, jeg kan sagtens tale med mig selv.
LinguaIgnota (7517) skrev:Jeg burde også have OK, for jeg har rated flest indlæg positivt. Men det må jeg så åbenbart ikke få.
God karma IN YA FACE BISH :D
OT:
Hvad er forskellen på City of Heroes og Champions Online?
Bøddelsbål:
Jeg har sådan en fancy vandkaraffel her: http://www.delight.com/images/photos/ArosseCarafe-...
Nu drikker jeg gerne en 3-4 af dem om dagen med en skiveskåret limefrugt i, og mit spørgsmål er derfor:
Hvor lang tid kan lime-frugten holde sig, når jeg bliver ved med at fylde nyt vand på flasken, så snart jeg har tømt den for vand. Skal jeg skifte limefrugt hver dag, hver anden eller hver uge?
Jeg har sådan en fancy vandkaraffel her: http://www.delight.com/images/photos/ArosseCarafe-...
Nu drikker jeg gerne en 3-4 af dem om dagen med en skiveskåret limefrugt i, og mit spørgsmål er derfor:
Hvor lang tid kan lime-frugten holde sig, når jeg bliver ved med at fylde nyt vand på flasken, så snart jeg har tømt den for vand. Skal jeg skifte limefrugt hver dag, hver anden eller hver uge?
I princippet skal den nok kunne holde sig i hver fald 3-4 dage, hvis flasken er rimelig tætsluttet og limeskiven er under vand..
Her trækker jeg dog på min erfaring med hyldeblomst saft, hvor citronskiver ligger i lage (sukker) i 1-2 uger, uden der er specielt stor bakterievækst, så længe de er dækket af vand.. Jeg ville dog personligt skifte den hver dag, da smagen jo aftager og vandet også bliver grumset efterhånden..
Kan desuden anbefale at blande 1/2 kvsp meget fint salt og 1 kvsp sukker ned til vandet.. Det skulle være rigtig godt i sommervarmen..
Her trækker jeg dog på min erfaring med hyldeblomst saft, hvor citronskiver ligger i lage (sukker) i 1-2 uger, uden der er specielt stor bakterievækst, så længe de er dækket af vand.. Jeg ville dog personligt skifte den hver dag, da smagen jo aftager og vandet også bliver grumset efterhånden..
Kan desuden anbefale at blande 1/2 kvsp meget fint salt og 1 kvsp sukker ned til vandet.. Det skulle være rigtig godt i sommervarmen..
MiniatureZeus (7523) skrev:Kan desuden anbefale at blande 1/2 kvsp meget fint salt og 1 kvsp sukker ned til vandet.. Det skulle være rigtig godt i sommervarmen..
btw, doseringen er til 1 liter koldt vand..
Det er vigtigt, at få dækket sit saltbehov, især om sommeren, hvor vi drikker meget mere vand, da vi sveder det ud. Hvis man glemmer at tage ekstra salt, skylder man salten i kroppen ud, og så er man virkelig på spanden!MiniatureZeus (7523) skrev:Kan desuden anbefale at blande 1/2 kvsp meget fint salt og 1 kvsp sukker ned til vandet.. Det skulle være rigtig godt i sommervarmen..
Det er rigtigt at vi har brug for mere salt om sommeren, men i langt de fleste tilfælde, får vi mere end rigeligt igennem maden.
Den gennemsnitlige Dansker, indtager nok mere end fire gange den mængde salt han har brug for.
Den gennemsnitlige Dansker, indtager nok mere end fire gange den mængde salt han har brug for.
Jakob Jakobsen (7526) skrev:Det er rigtigt at vi har brug for mere salt om sommeren, men i langt de fleste tilfælde, får vi mere end rigeligt igennem maden.
Det er fordi det læsker bedre.. 1/2 kvsp er vidst 1/16 tsk
knivspids
nogle staver det knsp eller knvsp og er 1/8 af en teske (tsk) (afhængig hvor man kigger, wiki siger 1/20)
nogle staver det knsp eller knvsp og er 1/8 af en teske (tsk) (afhængig hvor man kigger, wiki siger 1/20)
Emil (7531) skrev:Jeg tror, han mener "knsp.", altså en knivspids :D
Kan staves på begge måder! I hvert fald i følge flere af mine kogebøger, hvor det staves både kvsp og knsp..
MiniatureZeus (7532) skrev:Kan staves på begge måder! I hvert fald i følge flere af mine kogebøger, hvor det staves både kvsp og knsp..
Altså, hvis man skal være meget frisindet, så kan alt jo staves, præcis som man har lyst, eftersom ingen lov påbyder, at man skal stave eller forkorte på én bestemt måde. Hvis man så vil være mere firkantet, så følger man jo Retskrivningsordbogen, selvom det ikke er noget krav uden for det offentlige, og her er der ikke en fast definition af, hvordan "knivspids" forkortes. Så man kan med rette argumentere for, at det kan forkortes "kipi", hvis det er det, man vil.
I stedet vil man jo så nok kigge på, hvad både kogebøger såvel som ordbøger bruger, ligesom man vil kigge på brugen i medierne.
Politikens Nudansk angiver f.eks. knsp. som den korrekte forkortelse, og en søgning i alle artikler fra landets aviser de sidste 10 år via Infomedia giver 22 artikler med forkortelsen knsp. og 0 med kvsp.
Så det må vist høre til sjældenhederne, hvis man anvender kvps. :)
Daniel-Dane (7525) skrev:Det er vigtigt, at få dækket sit saltbehov, især om sommeren, hvor vi drikker meget mere vand, da vi sveder det ud.
Symptomet på mild saltmangel er tørst.
Så har man en umættelig tørst kan man spise et par korn groft køkkensalt. Det var i hvert fald det råd jeg fik engang.
Dermed passer det nok fint med at let saltet vand læsker bedre. Men jeg vil nu ikke anbefale det generelt, da danskere (som sagt) typisk får alt for meget salt i forvejen.
Emil (7533) skrev:Altså, hvis man skal være meget frisindet, så kan alt jo staves, præcis som man har lyst, eftersom ingen lov påbyder, at man skal stave eller forkorte på én bestemt måde. Hvis man så vil være mere firkantet, så følger man jo Retskrivningsordbogen, selvom det ikke er noget krav uden for det offentlige, og her er der ikke en fast definition af, hvordan "knivspids" forkortes. Så man kan med rette argumentere for, at det kan forkortes "kipi", hvis det er det, man vil.
I stedet vil man jo så nok kigge på, hvad både kogebøger såvel som ordbøger bruger, ligesom man vil kigge på brugen i medierne.
Politikens Nudansk angiver f.eks. knsp. som den korrekte forkortelse, og en søgning i alle artikler fra landets aviser de sidste 10 år via Infomedia giver 22 artikler med forkortelsen knsp. og 0 med kvsp.
Så det må vist høre til sjældenhederne, hvis man anvender kvps. :)
Touché... ; )
MiniatureZeus (7527) skrev:Det er fordi det læsker bedre.. 1/2 kvsp er vidst 1/16 tsk
Prøv et par dråber fosforsyre i stedet, det hjælper ekstremt som tørstslukker.
Jakob Jakobsen (7537) skrev:Prøv et par dråber fosforsyre i stedet, det hjælper ekstremt som tørstslukker.
Hmm...
http://da.wikipedia.org/wiki/Fosforsyre skrev:Anvendelser
* Fjernelse af rust.
* Fjernelse af kalkaflejringer fra automatiske vandingssystemer.
* Ingrediens i læskedrik, fx cola.
* Bruges også til at danne salte til gødning da planter ellers ikke vil optage fosfor.
Har lige prøvet at tilslutte modemet til telefonstikket med en kort phone ledning. Fra 0,5 megabit til 1,7 megabit! HURRAAA! Nu mangler jeg kun 18,3 megabit... Hvad kan I ellers råde mig til?
-Andet spørgsmål:
Jeg skal have et netkort til 200-350 kroner, som passer ind i et full-tower case.
-Andet spørgsmål:
Jeg skal have et netkort til 200-350 kroner, som passer ind i et full-tower case.
xXgmzorXx (7541) skrev:
-Andet spørgsmål:
hvor er spørgsmålet?
SlettetBruger (7542) skrev:xXgmzorXx (7541) skrev:
-Andet spørgsmål:
hvor er spørgsmålet?
Sorry, spørgsmålet er om I kan finde et godt netkort til 200-350, da jeg ikke ved hvad for en jeg skal vælge.
plz kan man gøre et eller andet for at afspille dette hersens divx i en lavere kvalitet hvor ens computere kan følge med det hakker herremeget maek it stoppa!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.