mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
myplacedk (6246) skrev:Hvad forhindrer de amerikanske TV-producenter i at vise deres indhold på nettet for europæere, ligesom de gør for amerikanere?
Fordi broadcast rettighederne i usa normalt er på en tv-station, hvor det normalt er en tv-station i hvert land der har rettighederne til en serie i europa.
Desuden sker det typisk at forskellige tv-stationer køber forskellige serier, så hvis fx. abc skal have sikret rettighederne til at streame til danmark, skal de forhandle med 5-7 forskellige tv-stationer. Det skal de så ordne for alle lande.
For eksempel blev the daily show streamingen blokeret for alle andre end amerikanere på et tidspunkt, men da det er dr der har rettighederne og der var en del der klagede over det har vi i danmark fået lov til at streame fra den amerikanske side igen (det samme er vist tilfældet i norge).
Ronson (6249) skrev:Hvorfor er de umulige at få fat i?
http://www.jensensfoods.dk/page.asp?sideid=110&...
De plejer da at være over det hele? Desuden er Tulip's bedre ;)
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/webtv.htm er dette en dreng eller pige?
Does it matter?terracide (6260) skrev:Har du også det problem i byen at du ikke kan kende forskel på de 2 køn?
Hvor svært kan det være at kigge efter et adamsæble
Og ja, jeg snakker om god damn ahorn sirup! AHORN SIRUP! HVOR FANDEN I HELVEDE FINDER MAN SPARE RIBS MED AHORN FUCKING SIRUP!?!
Jeg nægter at tro det findes i Bilka i Odense, af den simple grund jeg burde have fundet det sidste gang jeg var der.
Og ja, jeg snakker om god damn ahorn sirup! AHORN SIRUP! HVOR FANDEN I HELVEDE FINDER MAN SPARE RIBS MED AHORN FUCKING SIRUP!?!
Jeg nægter at tro det findes i Bilka i Odense, af den simple grund jeg burde have fundet det sidste gang jeg var der.
oxxy (6253) skrev:Tror i skal notere jeg AHORN!
Hvorfor er det folk altid læser/ser noget og så har en forudinstillet holdning til hvad det er og så lader være med rent faktisk at læse hvad der står?
Bilka har engang imellem også dem - derfor mit svar, at Bilka (O'ense) plejer at ha' dem ;)
MiniatureZeus (6266) skrev:Ligheden mellem Terra og nedenståendes signaturer!
http://ing.dk/bruger/31933
I don't get/see it.
Et par eksempler:
Et par eksempler:
http://ing.dk/artikel/108297-kaempe-undersoegelse-skal-slaa-fast-om-mobilstraaler-er-skadelige#p253253 skrev:...Var det ikke en ide at starte dér?
MVH
Jan - der ikke har nogen mikrobølgeovn
http://ing.dk/artikel/108453-bilproducenter-presset-til-smaa-motorer#p254635 skrev:...de har øget holdbarheden?
MVH
Jan - der ikke orker at skifte bil for tit
Nogen der har erfaringer med vim?
Jeg vil gerne indsætte dato og klokkeslet i en fil vha. en kommando (så kan jeg senere mappe den over på en knap, f. eks.).
Det virker fint at skrive :echo strftime("%c"), så kan jeg se tiden nede i kommandolinjen, men ejg vil gerne indsætte det i min fil!
Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan man gør...
btw, så er g? en ret sej kommando :)
Jeg vil gerne indsætte dato og klokkeslet i en fil vha. en kommando (så kan jeg senere mappe den over på en knap, f. eks.).
Det virker fint at skrive :echo strftime("%c"), så kan jeg se tiden nede i kommandolinjen, men ejg vil gerne indsætte det i min fil!
Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan man gør...
btw, så er g? en ret sej kommando :)
Til rette vedkommende
Jeg ejer en "gadget". En Nokia 6300. Den er god til at skrive sms'er på.
Men det er lidt som om, at hver gang jeg skal stave et nyt ord (typisk et engelsk ord eller et egennavn), så går der 24 timer or so, og derefter kan den ikke længere finde ud af at stave ordet mere. Det er irriterende^2.
Kan man ikke få telefonen til at gemme ordene!? Det kunne min gamle SE w810i.
Plz gief advice
Jeg ejer en "gadget". En Nokia 6300. Den er god til at skrive sms'er på.
Men det er lidt som om, at hver gang jeg skal stave et nyt ord (typisk et engelsk ord eller et egennavn), så går der 24 timer or so, og derefter kan den ikke længere finde ud af at stave ordet mere. Det er irriterende^2.
Kan man ikke få telefonen til at gemme ordene!? Det kunne min gamle SE w810i.
Plz gief advice
Niks :) sådan har det snart altid været med nokia.
Ved ikke om det har noget at gøre med at den kun kan huske så og så mange custom ord :S
Ved ikke om det har noget at gøre med at den kun kan huske så og så mange custom ord :S
Faktisk har jeg læst en række løsninger, så prøv der lidt frem med disse:
solution 1. Prøv at oprette en mappe der hedder Dictionary på memroy carden. altså inde i Menu -> Gallery -> Memory card
hvis det ikke virker prøv at oprette mappen inde i gallery istedet for memory card
solution 2. Når du tilføjer ordet så skriv det igen lige efter igen og slet det gentagne ord, det skulle virke men det er træls processe.
Hvis det ikke virker kan du prøve at opdatere telfonens firmware og gentage det.
solution 1. Prøv at oprette en mappe der hedder Dictionary på memroy carden. altså inde i Menu -> Gallery -> Memory card
hvis det ikke virker prøv at oprette mappen inde i gallery istedet for memory card
solution 2. Når du tilføjer ordet så skriv det igen lige efter igen og slet det gentagne ord, det skulle virke men det er træls processe.
Hvis det ikke virker kan du prøve at opdatere telfonens firmware og gentage det.
#6270 onetreehell
Kan du måske bruge snippets? Jeg bruger SnippetsEmu, men jeg ved ikke om den kan det du efterlyser
Kan du måske bruge snippets? Jeg bruger SnippetsEmu, men jeg ved ikke om den kan det du efterlyser
#6276:
Som oftest er den fabriksmonterede kølepasta en 'pad', der ved gentagen opvarmning/afkøling mister sin evne til at skabe kontakt, og når derfor ikke længere ned i de meget små ujævnheder i kølepladens/chippens overflade.
Når man ydermere så piller 'skidtet' fra hindanden og samler det igen, bliver det endnu værre.
En gammeldags kølepasta (den hvide i sprøjter), eller anden tyktflydende kølepasta til formålet, har en evne til altid at være lidt flydende (tykt ved 'kulde', tyndt ved varme), og er væsentligt bedre i 101% af tilfældende.
Kølepasta-pad's bruges overvejende, fordi de er nemme at påsætte emnet.
Så ja, skift det ud. Det gamle renses af med et bomuldsviskestykke (bomuld, da det ikke er statisk ledende) fugtet med isopropanol.
Som oftest er den fabriksmonterede kølepasta en 'pad', der ved gentagen opvarmning/afkøling mister sin evne til at skabe kontakt, og når derfor ikke længere ned i de meget små ujævnheder i kølepladens/chippens overflade.
Når man ydermere så piller 'skidtet' fra hindanden og samler det igen, bliver det endnu værre.
En gammeldags kølepasta (den hvide i sprøjter), eller anden tyktflydende kølepasta til formålet, har en evne til altid at være lidt flydende (tykt ved 'kulde', tyndt ved varme), og er væsentligt bedre i 101% af tilfældende.
Kølepasta-pad's bruges overvejende, fordi de er nemme at påsætte emnet.
Så ja, skift det ud. Det gamle renses af med et bomuldsviskestykke (bomuld, da det ikke er statisk ledende) fugtet med isopropanol.
Blæser
Under 24 på denne side http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-64...
står der at det part nr. 41W5269 41W5270 eller 41W5271 som du skal have fat i, så det er bare at bruge google herfra ;)
Tastatur
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/documen...
Blæser
Under 24 på denne side http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-64...
står der at det part nr. 41W5269 41W5270 eller 41W5271 som du skal have fat i, så det er bare at bruge google herfra ;)
Tastatur
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/documen...
Jeg har lige fundet ud af at min router kører med busybox 0.60.0 og har telnet. Kan man lave noget med den? :D
Værktøjerne i busybox er ufatteligt begrænsede...
Der er dog netcat og cat, så jeg kan godt flytte filer hvis det er.
Og wget er der også, i øvrigt!
Værktøjerne i busybox er ufatteligt begrænsede...
Der er dog netcat og cat, så jeg kan godt flytte filer hvis det er.
Og wget er der også, i øvrigt!
Har en veninde med et gavekort på 5000 kr. til www.computercity.dk
Hun vil have en bærbar, hvis eneste formål bliver facebook, internet surf og andre småting. Ingen spil, fotoredigering eller andre grafikkrævende ting. Udvalget af computere er rimelig begrænset, så hvad ville I købe for at få mest for pengene?
Generelt er jeg ikke stor fan af HP, men måske får man alligevel det bedste hos dem i dette tilfælde?
Hun vil have en bærbar, hvis eneste formål bliver facebook, internet surf og andre småting. Ingen spil, fotoredigering eller andre grafikkrævende ting. Udvalget af computere er rimelig begrænset, så hvad ville I købe for at få mest for pengene?
Generelt er jeg ikke stor fan af HP, men måske får man alligevel det bedste hos dem i dette tilfælde?
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?i...
Så får du sgu ikke en meget bedre comp til 5.000 kr. derinde...
Har haft æren af at lege samme model i et par dage, og den er faktisk, meget overraskende, ret lækker i forhold til prisen.
Hvis det altså ikke skal være en netbook..?
De 500 kr. kan jo bruges på en printer: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?i...
Så får du sgu ikke en meget bedre comp til 5.000 kr. derinde...
Har haft æren af at lege samme model i et par dage, og den er faktisk, meget overraskende, ret lækker i forhold til prisen.
Hvis det altså ikke skal være en netbook..?
De 500 kr. kan jo bruges på en printer: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?i...
Hvis du har arbejdet med samme model, kan du så fortælle noget om hvordan deres touchpad er på denne model? Er den lige så møgirriterende-gaffertape-klister agtig, så snart der bare er det mindste fedt på fingrene, som resten af deres Pavilion serie? :)
MiniatureZeus (6282) skrev:http://www.computercity.dk/..
Bemærk venligst, at den har en IGP (faktisk på samme chip som CPU'en) og derfor ikke en diskret/stand-alone GPU.
Processoren er sikkert fint nok taget i betragtning, at den løber ved 2,16 GHz og tilhører Core iX-familien, but still.
Colapusheren (6285) skrev:Bedre forslag min kære vandfarve? :D
Tak for Ordet, min gode Herre!
Måske smide et par tusinde mere og så få en computer af bedre kvalitet, der holder længere.
Jeg ærger mig selv over, at jeg var nærig og købte en utrolig fesen computer, hvorfor jeg nu (eller da jeg grundet min dyrkøbte erfaring) hellere vil smide dobbelt så meget efter en kvalitetscomputer og så beholde den dobbelt så lang tid.
En god Lenovo (ikke de billige!) holder nemt 3-5 år, hvis du passer på den. Det samme kan man ikke sige om bl.a. de billige Lenovo'er, der går i stykker, hvis man bare kigger forkert på dem...
Der må jeg så tilslutte mig .. Jeg er helt enig.
Desværre er udvalget af Lenovo meget (meget!) begrænset hos netop denne forhandler. Har selv en T61, som jeg er utrolig glad for!
Men jeg må jo overbevise hende om at smide et par tusind ekstra efter den :)
Desværre er udvalget af Lenovo meget (meget!) begrænset hos netop denne forhandler. Har selv en T61, som jeg er utrolig glad for!
Colapusheren (6283) skrev:Hvis du har arbejdet med samme model, kan du så fortælle noget om hvordan deres touchpad er på denne model? Er den lige så møgirriterende-gaffertape-klister agtig, så snart der bare er det mindste fedt på fingrene, som resten af deres Pavilion serie? :)
I forhold til min gamle MBP så var den ikke umulig at bruge og var heller ikke udpræget nubret som jeg synes er noget lort.
vandfarve (6284) skrev:Bemærk venligst, at den har en IGP (faktisk på samme chip som CPU'en) og derfor ikke en diskret/stand-alone GPU.
Processoren er sikkert fint nok taget i betragtning, at den løber ved 2,16 GHz og tilhører Core iX-familien, but still.
I forhold til at CP skriver den skal bruges til FB og Internet, vil jeg mene at CPU'en sagtens kan klarer arbejet helt fint..
vandfarve (6286) skrev:Tak for Ordet, min gode Herre!
Måske smide et par tusinde mere og så få en computer af bedre kvalitet, der holder længere.
Jeg ærger mig selv over, at jeg var nærig og købte en utrolig fesen computer, hvorfor jeg nu (eller da jeg grundet min dyrkøbte erfaring) hellere vil smide dobbelt så meget efter en kvalitetscomputer og så beholde den dobbelt så lang tid.
En god Lenovo (ikke de billige!) holder nemt 3-5 år, hvis du passer på den. Det samme kan man ikke sige om bl.a. de billige Lenovo'er, der går i stykker, hvis man bare kigger forkert på dem...
Igen, hvis man tænker på hvad computeren skal bruges til, så vil jeg sige det er overkill at bruge flere penge end 5.000 kr., i sær når de er bundet til Computercity (som btw er noget lort, og få hellere brugt det gavekort, inden de går konkurs..There, I said it!)
Så hellere købe en MacBook white til 7000 kr, som kan det hele...
MiniatureZeus (6288) skrev:Igen, hvis man tænker på hvad computeren skal bruges til, så vil jeg sige det er overkill at bruge flere penge end 5.000 kr., i sær når de er bundet til Computercity (som btw er noget lort, og få hellere brugt det gavekort, inden de går konkurs..There, I said it!)
My bad!
Jeg så ikke, at de var bundet til CC. I den forbindelse kan du ikke gøre så meget, hvorfor jeg hellere ville satse på en MacBook, hvis de ellers sælger sådanne fætre.
EDIT:
By the way, jeg byttede om på to indlæg. Jeg har lige læst en post et andet sted på Newz.dk, hvor der blev spurgt efter råd til en computer, der skulle køre CS-pakken.
Jeg troede i et kort øjeblik, at det var cokedealeren, som havde skrevet det.
My bad^2!
Colapusheren (6287) skrev:Der må jeg så tilslutte mig .. Jeg er helt enig.
Du kan, svjv, ikke få Lenovos think-pads i CC... Kun deres consumer serie.. Det samme med HP...
Damn .. Lort! Nå, er på vej i bio, så må lige kigge på det en anden gang! Tak for hjælpen gutter .. You are awesome!! :D
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?i...
Strømbesparende cpu (dual core), fornuftig batterilevetid (8 timer, siger de), nok ram...
Jeg tror hun kunne blive glad for sådan en. Rimelig portabel, kan tages med uden strømforsyning i et par timer.
Det skal dog siges at jeg ikke har erfaring med den pc. Jeg har dog en laptop med dualcore SUxxxx (lol suxxxx lololol) processor. Jeg synes det er lækkert at kunne tage den bærbare med ud en hel dag (~6 timer måske) uden at bekymre sig om strøm. Og så er der også HDMI, og jeg mener at det grafikkort godt kan trække full HD :)
Strømbesparende cpu (dual core), fornuftig batterilevetid (8 timer, siger de), nok ram...
Jeg tror hun kunne blive glad for sådan en. Rimelig portabel, kan tages med uden strømforsyning i et par timer.
Det skal dog siges at jeg ikke har erfaring med den pc. Jeg har dog en laptop med dualcore SUxxxx (lol suxxxx lololol) processor. Jeg synes det er lækkert at kunne tage den bærbare med ud en hel dag (~6 timer måske) uden at bekymre sig om strøm. Og så er der også HDMI, og jeg mener at det grafikkort godt kan trække full HD :)
Hej! Mini-problem!
Jeg havde et lille problem med Windows, så efter en krig med at få den formateret (skulle være den langsomme) er jeg her igen. Men jeg kunne ikke backe mine bogmærker op i Firefox, da systemet gik i stå, såsnart gemdialogen åbnede. Jeg kunne heldigvis kopiere bogmærker direkte.
tl;dr
Nu har jeg en .txt fyldt med URL'er. Hvordan importerer jeg dem (Firefox, ellers er resten fint, da det kan flyttes)?!
Jeg havde et lille problem med Windows, så efter en krig med at få den formateret (skulle være den langsomme) er jeg her igen. Men jeg kunne ikke backe mine bogmærker op i Firefox, da systemet gik i stå, såsnart gemdialogen åbnede. Jeg kunne heldigvis kopiere bogmærker direkte.
tl;dr
Nu har jeg en .txt fyldt med URL'er. Hvordan importerer jeg dem (Firefox, ellers er resten fint, da det kan flyttes)?!
#6293: Formatér den som en HTML-side (du skal nok lige smide et par tags ind), og forsøg at importere den. Firefox exporterer favoritter som en hjemmeside. Eksempel: http://vatpind.net/kopipasta/bookmarks.html
Daniel-Dane (6296) skrev:#6295
How? (Googler lige.)
Se på wiki hvordan det skal gøres... :)
#6298 det ville være ret neder, hvis den røde hær kom, og de ikke virkede, du ved, så vi ikke havde tid til at gemme os under bordene, så det er ret vigtigt, at sikre sig deres stadige funktion.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.