mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Bummelum
Har set flere steder på nettet, at man kan bruge hvilken som helst strømforsyning, altså f.eks. en mobiloplader, når man sætter dioder sammen, uden at man skal bruge modstande eller noget, bare strømstyrken passer sammen i forhold til diodernes maks- og minimumsbelastning, og dioderne er i serie.
Men passer det? Virker meget nemt...
Har set flere steder på nettet, at man kan bruge hvilken som helst strømforsyning, altså f.eks. en mobiloplader, når man sætter dioder sammen, uden at man skal bruge modstande eller noget, bare strømstyrken passer sammen i forhold til diodernes maks- og minimumsbelastning, og dioderne er i serie.
Men passer det? Virker meget nemt...
Mener du lysdioder?
Hvis ja, så skal du altid bruge en konstantstrømsregulator eller en modstand.
LEDs har en tendens til "thermal runaway". Jo varmere en LED bliver, jo mindre modstand har den, hvilket leder til at den bliver varmere osv. Lige indtil den dør.
Jeg bruger i 90% af mine projekter en konstantstrømsregulator der automatisk styrer spændingen så strømmen altid er den samme.
Jeg køber de fleste af mine hos LED-TECH.DE
Men også en del fra disse sider:
cutter electronics
DealExtreme
KaiDomain
Mener du lysdioder?
Hvis ja, så skal du altid bruge en konstantstrømsregulator eller en modstand.
LEDs har en tendens til "thermal runaway". Jo varmere en LED bliver, jo mindre modstand har den, hvilket leder til at den bliver varmere osv. Lige indtil den dør.
Jeg bruger i 90% af mine projekter en konstantstrømsregulator der automatisk styrer spændingen så strømmen altid er den samme.
Jeg køber de fleste af mine hos LED-TECH.DE
Men også en del fra disse sider:
cutter electronics
DealExtreme
KaiDomain
xXgmzorXx (6206) skrev:Hvad syntes I?
Kan du spille de spil, som du gerne vil, på den nuværende computer? Hvis ja, så vent.
Dør du ikke af kun at kunne spille de nuværende spil på mega-super-high i stedet for ultra-mega-super-high kvalitet? Hvis nej, så vent.
Er du utilfreds med dit nuværende setup? Hvis nej, så vent.
xXgmzorXx (6208) skrev:Hvorfor er det at CPU pins så let kan blive bøjet, og brække af?
Fordi de er tynde?
Fordi du har store fede fingre?
Fordi du er handikappet?
...Nå, så er det bare mig... my fault..
Men når AMD's helt nye 1090T klare det lige så godt som Intels I5, så syntes jeg det går skidt.
1. Jeg har set materiale som er tyndt, og som ikke kunne bøjes.
2. Nej
3. Mit ben hopper lidt ufrivilligt engang imellem, det er måske et handikap? Tror du at atmosfæren kan mærke det, og får pinsne til at blive blødere?
Men når AMD's helt nye 1090T klare det lige så godt som Intels I5, så syntes jeg det går skidt.
1. Jeg har set materiale som er tyndt, og som ikke kunne bøjes.
2. Nej
3. Mit ben hopper lidt ufrivilligt engang imellem, det er måske et handikap? Tror du at atmosfæren kan mærke det, og får pinsne til at blive blødere?
xXgmzorXx (6211) skrev:1. Jeg har set materiale som er tyndt, og som ikke kunne bøjes.
Man benytter kobber pga. dens fremragende elektriske egenskaber og at det er nemt at bearbejde især i den lille skala.
terracide (6213) skrev:Træk $325 millioner fra (Global Foundries afskrivning) og så ser det lidt anderledes ud...men hvorfor skulle en failboy beskæftige sig med fakta?
Fordi vi ikke har hørt noget om det du siger før nu... Vi kan jo ikke sige andet end hvad nyhederne fortæller
ZiN (6214) skrev:#6205: DDR3-test med 2x2 GiB? Fail. :-(
Så vidt jeg husker skal man med DDR3-RAM altid smide 3 blokke i af gangen, for at optimere performance.
Det kommer vel an på hvor mange kanaler den givne memory controller har. 2 har i lang tid været standard hos AMD. Som sådan så er der vel også mest korrekt at teste på lige vilkår.
#6216: Er der også kun to til DDR3-setups? Sært. Men du kan jo også godt opnå samme mængde af RAM (det er vel heller ikke relevant hvor meget man har, men hvor stor forskellen er i hastighed) med 2 RAM bloksæt mod 3. Man sætter da bare 6 i begge to. 3x2 GiB RAM 6x1 GiB RAM. :-)
SlettetBruger (6215) skrev:Fordi vi ikke har hørt noget om det du siger før nu... Vi kan jo ikke sige andet end hvad nyhederne fortæller
Det var fremme allerede samme dag som AMd udgav deres regnskab...hvilket er et stykke tid siden.
men nu er AMD så løbet tør for både Intel penge og GF til at sminke deres regnskaber med, så det bliver interresant at se hvad de vil finde på næste gang...du vil nok fuske med deres +$2.5 millarder gæld...
ZiN (6214) skrev:#6205: DDR3-test med 2x2 GiB? Fail. :-(
Så vidt jeg husker skal man med DDR3-RAM altid smide 3 blokke i af gangen, for at optimere performance.
Der er kun Intel der har tripplechannel RAM (på socket 1336).
terracide (6218) skrev:du vil nok fuske med deres +$2.5 millarder gæld...
Well, Du skal jo være lidt optimistisk terra ^^ uden konkurrence kører hjulet ikke så hurtigt.
"jamen der ER ingen konkurrence, intel er winrar" true dat, men du kan jo se hvor uvidene vi har været herinde ;P sådan er resten af verdenen også. ergo
terracide (6220) skrev:Desuden så er der ingen konkurrence pt. da AMD er en generation bagefter i ydelse.
SlettetBruger (6219) skrev:"jamen der ER ingen konkurrence, intel er winrar" true dat, men du kan jo se hvor uvidene vi har været herinde ;P sådan er resten af verdenen også. ergo
Men Det ved de fleste jo ikke ;P
Og hvis det største markede, som er virksomheder, køber deres pc'er fra en producent som har en aftale med fx AMD så rager det dem en papand :P
ZiN (6217) skrev:#6216: Er der også kun to til DDR3-setups? Sært. Men du kan jo også godt opnå samme mængde af RAM (det er vel heller ikke relevant hvor meget man har, men hvor stor forskellen er i hastighed) med 2 RAM bloksæt mod 3. Man sætter da bare 6 i begge to. 3x2 GiB RAM 6x1 GiB RAM. :-)
Med lige vilkår mente jeg det samme antal kanaler, mængden af ram burde ikke influerer på hastigheden.
Jeg er ikke sikker på om nogle af amd's processorer understøtter med end 2 kanaler men med intel så er den kun med processorer til lga1366 at du reelt kan bruge alle tre kanaler.
#6222 www.Hulu.com
http://www.ninjavideo.net/cat/1128
http://www.nbc.com/heroes/
to af dem kræver en US-vpn. Synes dog det er det værd.
http://www.ninjavideo.net/cat/1128
http://www.nbc.com/heroes/
to af dem kræver en US-vpn. Synes dog det er det værd.
terracide (6223) skrev:#6222:
Sprøg producenten..for du efterspørger vel ikke lovbrud?
Du er bare Crusader of the RIAA eller hvad? Tror snart ikke der er tråde herinde hvor du ikke udtrykker dit had overfor pirater, og andre der bare vil se en amerikansk serie nu, i stedet for at vente flere år på den kommer til Danmark...
So? han er vel fuldt berretiget til at udtrykke sig om det.
Man skal kun vente "år" på at serier kommer til danmark, hvis man holder styr på hvornår de kommer i andre lande. Der skulle gerne være ligeså lang tid MELLEM sæsoner i begge lande. bare forskudt. Så man kan ikke tude medmindre man er "nom nom, skal ha næste sæson med hurtigst muligt! omnom" lohoseher for at sige det i bedste ace ventura stil..
So? han er vel fuldt berretiget til at udtrykke sig om det.
Man skal kun vente "år" på at serier kommer til danmark, hvis man holder styr på hvornår de kommer i andre lande. Der skulle gerne være ligeså lang tid MELLEM sæsoner i begge lande. bare forskudt. Så man kan ikke tude medmindre man er "nom nom, skal ha næste sæson med hurtigst muligt! omnom" lohoseher for at sige det i bedste ace ventura stil..
#6229 Betal for en vpn, perfect privacy er god og se det direkte fra netværkets hjemmeside, så har du både betalt vpn' og indlægges til korte reklameblokke.
Wut just happened? And why did I have to login again? And why did the site go down for a few minutes a few days ago, too?
#6231 Dem kan de proppe op i røven, det er noget EU og de europæiske tv-stationær har fundet på, fuck dem og deres 20 års forældede tankegang.
Ronson (6234) skrev:Skærefast tørkage:
Kunstner/titel på det her? Den foregående del af melodien lød noget bedre, men fik kun desværre kun slutningen med. Jeg følger normalt ikke med på NDR kl. 3 om natten...
Sig tak til LinguaIgnotas iPhone og MacBook Pro.
Ronson (6234) skrev:Skærefast tørkage:
Kunstner/titel på det her? Den foregående del af melodien lød noget bedre, men fik kun desværre kun slutningen med. Jeg følger normalt ikke med på NDR kl. 3 om natten...
http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/1239...
FUCK hvor newz url/link bug'en stinker !!!
OMFG! STEVE ER GUD!LinguaIgnota (6235) skrev:Sig tak til LinguaIgnotas iPhone og MacBook Pro.
Eller blev det, da Apple stjal ideen fra andre mobilfabrikanter....
Ja, mener Nokia startede med at reklamere for servicen for 3 år siden.
Ja, mener Nokia startede med at reklamere for servicen for 3 år siden.
Hvorfor var det så ikke lige, at du bare brugte en Nokia i stedet for at belemre os andre med dit lortemusik?
tanghaar (6233) skrev:#6231 Dem kan de proppe op i røven, det er noget EU og de europæiske tv-stationær har fundet på, fuck dem og deres 20 års forældede tankegang.
Riiiight... Det er slet ikke de amerikanske TV-stationer der vil tjene penge på europæerne. Riiiight...
#6241 Mange af selskabernes hp'er var åbne for eu-ip'er. Du ved godt, hvad de tjener penge på, ikk? Reklamer, har de 731 mill potentielle seeere mere, så kan de godt begyndet at tage lidt ekstra knaster og skære kraftigt ned i juridiske omkostninger.
Problemet er de aftaler, de allerede har indgået med europæiske tv-stationer. Ikke så fedt for dem, at deres indkøbte serier er til rådighed "gratis" på indernettet.
Problemet er de aftaler, de allerede har indgået med europæiske tv-stationer. Ikke så fedt for dem, at deres indkøbte serier er til rådighed "gratis" på indernettet.
tanghaar (6242) skrev:#6241 Mange af selskabernes hp'er var åbne for eu-ip'er. Du ved godt, hvad de tjener penge på, ikk? Reklamer, har de 731 potentielle seeere mere, så kan de godt begyndet at tage lidt ekstra knaster og skære kraftigt ned i juridiske omkostninger.
Nej, det er dem der er reklameres for der bestemmer hvem der må se reklamerne.
Hvis der reklameres for et firma fra USA, vinder de jo ikke noget ved at reklamere i DK.
Jo, men hvad har det med Amerikanske tv-netværk at gøre?
Jo, men hvad har det med Amerikanske tv-netværk at gøre?
Og amerikanske firmaer er ikke interesseret i penge fra Europa?
Vi prøver lige igen...
Hvad forhindrer de amerikanske TV-producenter i at vise deres indhold på nettet for europæere, ligesom de gør for amerikanere?
Jeg synes godt vi kan tage for givet at nogle annoncører kun vil betale for at få vist reklamer i USA, andre i Europa, nogle i et enkelt europæisk land, nogle globalt. Det er en meget gammel problematik som er løst for længe siden.
Og amerikanske firmaer er ikke interesseret i penge fra Europa?
Vi prøver lige igen...
Hvad forhindrer de amerikanske TV-producenter i at vise deres indhold på nettet for europæere, ligesom de gør for amerikanere?
Jeg synes godt vi kan tage for givet at nogle annoncører kun vil betale for at få vist reklamer i USA, andre i Europa, nogle i et enkelt europæisk land, nogle globalt. Det er en meget gammel problematik som er løst for længe siden.
myplacedk (6246) skrev:Hvad forhindrer de amerikanske TV-producenter i at vise deres indhold på nettet for europæere, ligesom de gør for amerikanere?
tror dels det er fordi at de har andrer regler her i EU end de har i USA og fordi at i USA er der 300 millioner som snakker engelsk allesammen hvor imod at her i europa er der 495 milioner der tale forskellige sprog. Hvorfor nogle firmaer vælger nogle eu lande er nok at med en oversættelse eller enkelte rettelse kan udvide deres kundeskare markant så som hvis de oversætte den til tysk vil der i teori være 190 millioner mennesker flere der kan forstå det, i forhold til det er der 6 millioner dansk talende så dansker er ikke særlig intressante at lave et produkt til, da de skal oversætte det hele også for de kun udvidet det med 6 millioner potentielle køber hvorimod tysk er mere attraktivt.
searchia (6247) skrev:tror dels det er fordi at de har andrer regler her i EU end de har i USA
Det skal jeg så ikke kunne sige noget om, kan andre?
Men det er da det nærmeste jeg synes vi er kommet en grund indtil videre.
searchia (6247) skrev:i USA er der 300 millioner som snakker engelsk allesammen hvor imod at her i europa er der 495 milioner der tale forskellige sprog.
Tjah, de engelsk-sprogede udsendelser (amerikanske eller ej) er da ellers ganske populære alligevel.
Jeg tror altså ikke på at dette (og de relaterede problemer) er så store, at hele markedet er uinteressant.
searchia (6247) skrev:Hvorfor nogle firmaer vælger nogle eu lande er nok at med en oversættelse eller enkelte rettelse kan udvide deres kundeskare markant[...]
Eller fx. at det er et europæisk firma. Hvor mange reklamer vi har i Europa i forhold til USA ved jeg ikke, men jeg er temmelig overbevist om at vi er ca. lige så mange forbrugere pr. borger.
searchia (6247) skrev:i forhold til det er der 6 millioner dansk talende så dansker er ikke særlig intressante at lave et produkt til
Alligevel har vi masser af produkter (og reklamer) i Danmark.
Hvorfor er de umulige at få fat i?
http://www.jensensfoods.dk/page.asp?sideid=110&...
http://www.jensensfoods.dk/page.asp?sideid=110&...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.