mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ville foretrække at låne af en kammerat, så har en større eftersøgning i gang .. Men tak for konstruktive svar .. Kan være det bliver lejenspand.dk der får mine 300,- :)
bæ
Hvad er tyllose? Og hvor køber man det?
Umiddelbart ved jeg det er noget man bruger til sukkermasse (sugarpaste), men kan ikke få et præcist svar og kan ikke finde nogle steder at købe det..
Hvad er tyllose? Og hvor køber man det?
Umiddelbart ved jeg det er noget man bruger til sukkermasse (sugarpaste), men kan ikke få et præcist svar og kan ikke finde nogle steder at købe det..
gnarfsan (6105) skrev:Et godt på hvor du kan købe det, kunne være Metro... Men hvad vil du med det?
Min kæreste skal eksperimentere med det til noget kage fondant (overtræk af sukker) da der står i flere opskrifter, at man skal bruge det...
Tænkte godt på, at det findes i metro (hvad har metro ikke?!), men så skal man garanteret købe 1.000 gr. eller sådan noget, hvilket er lidt voldsomt, når der skal bruges en 2-3 gram til 1.000 gram fondant..
Fjolle (6108) skrev:#6104 http://kagebutikken.dk/group.asp?group=142
75 kr.! Det må kunne skaffes billigere! Men tak for link.. Havde godt nok selv søgt derinde, men uden held..
Fjolle (6110) skrev:Fandt også noget på en hollandsk side for 3€, men det var vist udsolgt.
Har du spurgt en bager/apoteket?
Tror min kæreste prøver at få fat i noget på hendes skole (slagteriskolen) hvilket jo burde være muligt, om end en lille prøve..
gnarfsan (6112) skrev:Hvorfor ikke bare købe druesukker og lave fondant med det?
Been there, done that, og var ikke specielt godt.
Lige nu er den bedste opskrift flourmelis, past. æggehvide og glukose, men problemet er, at den flækker for nemt..
Pæreszzchnaps!
Hvem bestemmer, om offentlige køretøjer skal have EU-nummerplader eller ej?
Jeg er selv pro-EU på alle tænkelige og utænkelige måder, så for mig vil det være fint at give 100% af alle offentlige køretøjer EU-nummerplader.
Jeg kan dog også godt forestille mig, at mange DF'ere vil gøre 6 høns ud af den fjer, så har der overhovedet været nogle offentlige/politiske diskussioner omkring brugen af EU-nummerplader?
Jeg er selv pro-EU på alle tænkelige og utænkelige måder, så for mig vil det være fint at give 100% af alle offentlige køretøjer EU-nummerplader.
Jeg kan dog også godt forestille mig, at mange DF'ere vil gøre 6 høns ud af den fjer, så har der overhovedet været nogle offentlige/politiske diskussioner omkring brugen af EU-nummerplader?
vandfarve (6114) skrev:Pæreszzchnaps!
Har jeg også spekuleret på... I sær fordi jeg har set politibiler med både EU plader og ikke-EU plader (begge nye plader) så overvejer om det måske er politikredsen som bestemmer eller om det bare er en embedsmand der bestemmer... Svjv så skal man aktiv fravælge EU-nummerplade når man bestiller nye plader...
gnarfsan (6116) skrev:Jeg kan bedst lide at staten er politisk neutral, når vi ikke direkte snakker kristiansborg, selvom jeg er for unionen.
Helt enig, men i dette tilfælde finder jeg ikke, at det er et så "stort" problem. Der er heldigvis ikke tale om, at SOSU-assistenterne kører rundt med hagekors på bilerne, men blot en lille fint flag på nummerpladen.
Desuden, så er det nok kun et spørgsmål om tid, før man kun kan få EU-nummerplader, og så bliver det et ikke-problem.
Ellers kunne jeg ikke være mere enig... :)
Vi har teknisk set heller ikke noget europæisk statsborgerskab. (Med mindre det er lavet om siden da.)
... hvorfor skulle de til at lave gamle plader om?
Troede det var sådan med offentlige at alle skulle ha det, bare ikke dem der allerede har plader. spild af penge at lave pladerne om hvis du spør mig
Troede det var sådan med offentlige at alle skulle ha det, bare ikke dem der allerede har plader. spild af penge at lave pladerne om hvis du spør mig
Ronson (6118) skrev:Folk der ikke vælger eu-nummerplader skulle fratages alle eu-rettigheder. Bagefter skulle de dø. Nu vil jeg have lidt mad.
Ja tak, jeg vil gerne have vores gamle begrænsninger for tilsætningsstoffer osv. tilbage.
Efter vi kom i EU er der 3 gange så mange tvivlsomme og farlige stoffer der er tilladte.
ud over økonomi, som er det folk tænker mest på, synes jeg snart det har gået ned af bakke med alt det eu pis... DE bestemmer hvor mange flygtninge vi skal tage imod, DE bestemmer hvor meget vi donere og bla bla..
DO NOT WANT
DO NOT WANT
Ronson (6118) skrev:Folk der ikke vælger eu-nummerplader skulle fratages alle eu-rettigheder. Bagefter skulle de dø. Nu vil jeg have lidt mad.
Jeg kunne aldrig drømme om at vælge sådanne plader. Gu' fanden om jeg gider skilte med sådan et kapitalistisk lorteprojekt, der kun har til formål at tjene erhvervslivet og udriftige landmænd. Ja, skid da bare hul i at borgerne mister deres nærdemokrati og dermed enhver indflydelse på, hvad fanden der må køres over grænsen til deres eget land. Længe leve det fri marked, og fuck så bare borgerne bagi, mens man skjuler sig i et såkaldt parlament langt fra de mennesker, der påvirkes af beslutningerne.
EU er et lorteprojekt når man er højeste fællesnævner i et regnestykke fyldt med bundskrabere, som vi i euroens hellige tegn skal rette os ind efter - hvad enten vi har lyst eller ej.
SlettetBruger (6122) skrev:ud over økonomi, som er det folk tænker mest på, synes jeg snart det har gået ned af bakke med alt det eu pis... DE bestemmer hvor mange flygtninge vi skal tage imod, DE bestemmer hvor meget vi donere og bla bla..
DO NOT WANT
Måske du skulle sætte dig ind i, hvad EU gør, inden du udtaler dig om den slags?
Emil (6123) skrev:Jeg kunne aldrig drømme om at vælge sådanne plader. Gu' fanden om jeg gider skilte med sådan et kapitalistisk lorteprojekt, der kun har til formål at tjene erhvervslivet og udriftige landmænd.
så du foretrækker kun at kunne få tysk mælk hvor vi danskere ingen kontrol har over hvilke forhold mælken bliver produceret når nu danskerne ikke engang vil betale mere for en liter mælk end en liter vand? Så længe mælkepriserne i danmark er så lave, er EU støtten en nødvendighed for at kunne overleve som kvæg bonde.
#6217 > Jeg køber økologisk Thise-mælk til 8,5 kr. literen, og jeg betaler med glæde, selvom det er over det dobbelte af en liter billigmælk. Og hvem i alverden siger, at vi har brug for EU, for at kunne give landbrugsstøtte? Du tror ikke landbruget modtog statsstøtte før vi meldte os ind i EU? Må jeg minde dig om, at Danmark rent faktisk er et af de lande, der, når man regner penge ud af kassen til EU og penge ind i kassen fra EU, kører med den største underskudsforretning.
Det, vi i virkeligheden betaler for (ud over en masse politikere og bureaukrater samt transport af disse mellem Bruxelle og Strasbourg hvert år), er at franske og spanske vinbønder kan rende rundt med en gård på et par hektar og dyrke den helt ad helvedes til og alligevel få overskud, fordi vi da så sandelig ikke kan have, at vinproduktionen bliver flyttet til Argentina, Mexico eller hvor de nu end kan lave den til billigere penge og uden statsstøtte.
Nææh, kig på Australien, de fjernede deres landbrugsstøtte for år tilbage, og resultatet af det blev, at de nu har et af verdens mest effektive landbrug, hvor gårdene er af kæmpemæssige størrelser. Her fattede bønderne, at når finansfar smækker kassen i, så må man bare optimere sit landbrug. And guess what, det virkede!
Når jeg tænker på, hvor meget velfærd man kunne få for de penge, vi bruger på at forsørge resten af EU og tosserne nede i Bruxelle med, så bliver jeg sgu lidt harm - for det er fandeme meningsløst med landbrugsstøtten, og den eksisterer udelukkende fordi det franske og spanske landbrug har så stor magt i deres lande, at det vil være umuligt at skære den væk nu og her.
Addendum:
Se på følgende link
http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_Europea...
Sortér så efter Net benefit per capita, så kan du se, at kun hollænderne driver en større underskudsforretning end os i EU. Hver dansker sender, når plus og minus er gjort op, hvert eneste år 10.000 kr. ud af landet til at finansiere landbrug i andre lande (og selvfølgelig en masse andet, men primært landbrug). Det er sateme den ringeste forretning jeg i mit liv har hørt om!
Det, vi i virkeligheden betaler for (ud over en masse politikere og bureaukrater samt transport af disse mellem Bruxelle og Strasbourg hvert år), er at franske og spanske vinbønder kan rende rundt med en gård på et par hektar og dyrke den helt ad helvedes til og alligevel få overskud, fordi vi da så sandelig ikke kan have, at vinproduktionen bliver flyttet til Argentina, Mexico eller hvor de nu end kan lave den til billigere penge og uden statsstøtte.
Nææh, kig på Australien, de fjernede deres landbrugsstøtte for år tilbage, og resultatet af det blev, at de nu har et af verdens mest effektive landbrug, hvor gårdene er af kæmpemæssige størrelser. Her fattede bønderne, at når finansfar smækker kassen i, så må man bare optimere sit landbrug. And guess what, det virkede!
Når jeg tænker på, hvor meget velfærd man kunne få for de penge, vi bruger på at forsørge resten af EU og tosserne nede i Bruxelle med, så bliver jeg sgu lidt harm - for det er fandeme meningsløst med landbrugsstøtten, og den eksisterer udelukkende fordi det franske og spanske landbrug har så stor magt i deres lande, at det vil være umuligt at skære den væk nu og her.
Addendum:
Se på følgende link
http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_Europea...
Sortér så efter Net benefit per capita, så kan du se, at kun hollænderne driver en større underskudsforretning end os i EU. Hver dansker sender, når plus og minus er gjort op, hvert eneste år 10.000 kr. ud af landet til at finansiere landbrug i andre lande (og selvfølgelig en masse andet, men primært landbrug). Det er sateme den ringeste forretning jeg i mit liv har hørt om!
vandfarve (6124) skrev:Måske du skulle sætte dig ind i, hvad EU gør, inden du udtaler dig om den slags?
Hey :P jeg hører kun hvad der bliver sagt i medierne =3
og blandt toppen af ting der går MIG på finder vi ting som at nuppe penge fra MS... flygtningeværk, og så at det får verden til at se lille ud når alle lande er underlagt det samme
Ronson (6142) skrev:Hvorfor ikke bare gå med to forskellige GAY og være lidt speciel, i stedet for at være ligesom alle de andre?
gør jeg også, for jeg har to huller i det ene øre, og har ikke tre ens ørenringe alligevel :P men jeg gad ikke til at hente en anden ørenring.. så skulle jeg jo hele vejen op ad trappen :(
Mine forældre er MEGET gammeldags. og jeg havde engang en veninde med hjem der havde en kæde, fra næsen og om i øret.. ha hold kæft der var stille ved aftensmads-bordet.
...Syntes det var relevant =3
...Syntes det var relevant =3
Hold da op, jeg ville meget hurtigt teste den kæde som nødstop, eller se om hun kunne lette fra jorden. :)
Jeg har som sådan ikke noget imod piercinger og tatoveringer, men folk burde tænke lidt mere på hvad de udstråler med det.
Hold da op, jeg ville meget hurtigt teste den kæde som nødstop, eller se om hun kunne lette fra jorden. :)
Jeg har som sådan ikke noget imod piercinger og tatoveringer, men folk burde tænke lidt mere på hvad de udstråler med det.
I kraft af min status som menneskelig nålepude kunne jeg godt være interesseret i at høre hvad det er, jeg udstråler?
LinguaIgnota (6148) skrev:Jamen, altså, SlettetBruger har jo ikke forstand på noget - han er fra Sønderjylland. :/
Sagde tingen der hører hjemme i Stokholm.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.