mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
LinguaIgnota (6053) skrev:Den vejer 22,7 kg.? :D Det er da en fin, ehm, kilopris...
Ja, må man da sige! Men vi kan godt smide prisen ned på en 20 per kilo, så er det 454 kr... Er jo praktisk talt et hjemmerøverikøb!
[url=www.facebook.com/swf/SoundPlayerHater.swf]www.facebook.com/swf/SoundPlayerHater.swf[/url]
Wth is this??? og hvorfor er det på mit facebook???11
Wth is this??? og hvorfor er det på mit facebook???11
Spørgsmål:
Jeg har en veninde der er taget til Sverige her i weekenden. Hun har sagt at det koster 4 kr for mig at sende en sms til hende og 1 kr for hende at sende til mig. Kan dette passe? Jeg har da altid ment at det kun koster for den der befinder sig i udlandet (for jeg kan jo i princippet ikke vide hvor hun er). Jeg har kigget på telias prisliste, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde de der 4 kr (3,75?) hun taler om.
Jeg har en veninde der er taget til Sverige her i weekenden. Hun har sagt at det koster 4 kr for mig at sende en sms til hende og 1 kr for hende at sende til mig. Kan dette passe? Jeg har da altid ment at det kun koster for den der befinder sig i udlandet (for jeg kan jo i princippet ikke vide hvor hun er). Jeg har kigget på telias prisliste, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde de der 4 kr (3,75?) hun taler om.
#6060 som afsender koster det dig ikke ekstra hvis modtageren er i et andet land (Du kan jo ikke vide at personen er i udlandet). Til gengæld koster det modtageren roaming priser at modtage opkald og SMS'er når de er i udlandet.
Det vil sige at det godt kan koste hende 4 kroner at modtage en SMS fra dig men kun 1 krone for at sende en SMS tilbage til dig.
Det vil sige at det godt kan koste hende 4 kroner at modtage en SMS fra dig men kun 1 krone for at sende en SMS tilbage til dig.
markjensen (6060) skrev:Spørgsmål:
Du betaler for sms'en indtil den danske grænse, herefter er det modtageren af sms'en, som betaler. Så hvis du har gratis sms, er det gratis at sms til hende, men hun kan komme til at betale 1-2 kroner alt efter hvor hun befiner sig i sverige.
Fjolle (6064) skrev:Jeg mener da ikke at det koster penge at modtage en besked i udlandet?
Ellers ville det være en fed måde at ruinere folk på...
Edit: Det koster ikke noget hos telmore.
^2: Det samme siger telia
Nej, sorry, fik lige blandede sammen det at ringe og sms'e. Er selvfølgelig gratis at modtage sms i udlandet for modtageren
#ovenstående
Tak :) det vil jeg sige videre til hende. Hun havde talt i telefon med en fra Telia, men det ville ikke undre mig hvis hun har misforstået dem.
Tak :) det vil jeg sige videre til hende. Hun havde talt i telefon med en fra Telia, men det ville ikke undre mig hvis hun har misforstået dem.
Det koster ikke ekstra at sende til et DANSK nummer i udlandet.
Det KAN koste penge at modtage danske beskeder på et dansk nummer i udlandet, for langt de fleste gør det dog ikke.
Det kan måske koste hende 4 kr. at svare dig når hun er i udlandet.
Min pris fra mit danske nummer mens jeg er i Kina til et dansk nummer i Danmark er 4 kr.
Det KAN koste penge at modtage danske beskeder på et dansk nummer i udlandet, for langt de fleste gør det dog ikke.
Det kan måske koste hende 4 kr. at svare dig når hun er i udlandet.
Min pris fra mit danske nummer mens jeg er i Kina til et dansk nummer i Danmark er 4 kr.
Rasmus064 (6068) skrev:spørgsmål
Skal have mig et TV og har fundet den her.
Jeg leder ikke efter noget bedre. Ville bare høre om der er nogen særlig grund til ikke at købe lige præcis det tv?
at du kan få et lige så ringe 42" til samme pris er i mine øjne et godt argument for ikke at investere i det du nævner :)
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/163593*W...
den vil altså abre ikke æde det skide link! Så copy paste :P
Pas på med LG! Alle de modeller jeg har prøvet i fona, har været utroligt langsomme om at skifte kanal (5-7 sekunder på DVB-C) og komme ind i EPG (over 20 sekunder før den er opdateret)..
LG er det billigeste du kan købe, hvilket kvaliteten også reflekterer.
Jeg ville gå de 700Kr op i pris og anskaffe Dette
Jeg ville gå de 700Kr op i pris og anskaffe Dette
Nu vi er ved TV. Jeg har et Phillips tv med mulighed for USB tilslutning. Jeg kan derved afspille musik osv. via den indbyggede multimedieafspiller. Denne afspiller kan dog ikke afspille hverken .mkv, .img, .iso eller lign.
Er der nogen måde hvorpå jeg kan få den til at understøtte disse formater?
Er der nogen måde hvorpå jeg kan få den til at understøtte disse formater?
Ja jeg tænkte det sgu nok .. Øv!
Håbede der måske var noget open source firmware derude et sted, som havde implementeret det ..
Håbede der måske var noget open source firmware derude et sted, som havde implementeret det ..
MiniatureZeus (6063) skrev:Så hvis du har gratis sms, er det gratis at sms til hende, men hun kan komme til at betale 1-2 kroner alt efter hvor hun befiner sig i sverige.
MiniatureZeus (6065) skrev:Nej, sorry, fik lige blandede sammen det at ringe og sms'e. Er selvfølgelig gratis at modtage sms i udlandet for modtageren
Inden for EU er prisen ved lov fastsat til maks. 1 kr. for at sende sms'er og 0 kr. for at modtage. Det samme gælder samtalepriser, der er 4 kr. for at ringe og 1,76 kr. for at modtage opkald. Det er naturligvis tilladt for teleoperatørerne at gå længere ned, men det tror jeg ikke, man skal satse på :)
I den forbindelse kan vi rette en varm tak til Viviane Reding, tidligere EU-kommissær for IT og Medier, som var hovedmanden (-kvinden?) bag denne lov fra sidste sommer :)
Rasmus064 (6068) skrev:spørgsmål
Skal have mig et TV og har fundet den her.
Jeg leder ikke efter noget bedre. Ville bare høre om der er nogen særlig grund til ikke at købe lige præcis det tv?
Jeg er heller ikke besynderligt imponeret over LGs funktionalitet.
Kig hellere på sådan en her: http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=...
Regntøj'n'stuff
Når nu regntøj bliver kaldt "kraftigt vandafvisende" samt har mærkatet "8000mm", hvad betyder det så, og hvor vandafvisende er det relativt til andet regntøj?
Er der nogle standarder, som man skal gå efter, så man ved, hvor meget eller lidt 8.000 millimeter er?
Når nu regntøj bliver kaldt "kraftigt vandafvisende" samt har mærkatet "8000mm", hvad betyder det så, og hvor vandafvisende er det relativt til andet regntøj?
Er der nogle standarder, som man skal gå efter, så man ved, hvor meget eller lidt 8.000 millimeter er?
Denne her udsendelse gav vist noget meget god info om regntøj. Jeg kan i hvert fald huske, at jeg syntes, jeg vidste alt for meget om sådan noget, da jeg havde set den. - Men jeg kan jo huske forkert.
vandfarve (6082) skrev:Please don't have offspring, would ya?
:P
Han har nu ret, stoffet kan holde til 8 meters vandtryk.
Jakob Jakobsen (6084) skrev:Han har nu ret, stoffet kan holde til 8 meters vandtryk.
Det vidste jeg godt, så det besvarer ikke mit oprindelige spørgsmål: Hvor meget betyder det, og hvor meget er det i sammenligning med andre standarder?
Jeg har jo ingen anelse om, hvorvidt 8.000 millimeter er meget eller lidt i den verden, no?
Det er immervæk sjældent det regner med 8 meter lange vandsøjler .. selv i Danmark ..
Så mon ikke du er godt dækket ind med 8000mm? :D
Så mon ikke du er godt dækket ind med 8000mm? :D
Geekalot (6088) skrev:kan man ikke engang få for den i skrot :) hehe
Har besluttet at opgive at sælge den, og i stedet lave casen om til en akvarium. Så begyndte i går med at rippe alt indholdet ud og skal nu have fat i noget plexiglas og lave selve akvariet.
Skal nok blive godt!
LinguaIgnota (6053) skrev:Den vejer 22,7 kg.? :D Det er da en fin, ehm, klitoris...
Hvad jeg læste ^^
Clauzii (6092) skrev:Seriøst, er den til salg for 500,-?
Ik mere.. Har rippet den for indhold, som ligger i tre poser nu...
Geekalot (6090) skrev:hehe der kommer hvis til at kræves bildeder når det projekt er færdigt så :)
Yep! Har lige fået fat i en Dremel og skal have fat i noget plexiglas af en art nu... Er dog ikke lige nemt at få fat på i København, når det skal hjem på cyklen!
Er I desperat mangel på en bil med anhængertræk i Aalborg imorgen!! Anyone der har en?
Betaler gerne for lån i 2 timer imorgen eftermiddag ... At jeg skriver sådan noget herinde siger vel alt om hvor desperat jeg er? :P
Betaler gerne for lån i 2 timer imorgen eftermiddag ... At jeg skriver sådan noget herinde siger vel alt om hvor desperat jeg er? :P
Colapusheren (6098) skrev:Er I desperat mangel på en bil med anhængertræk i Aalborg imorgen!! Anyone der har en?
Hvad med "Lej et lig" eller lignende services? Der burde være nogle billige biler med anhængertræk...
vandfarve (6099) skrev:Colapusheren (6098) skrev:Er I desperat mangel på en bil med anhængertræk i Aalborg imorgen!! Anyone der har en?
Hvad med "Lej et lig" eller lignende services? Der burde være nogle billige biler med anhængertræk...
Jonas Buch, kendt bruger herinde, har servicen "Lej En Spand", som faktisk huserer i Aalborg, hvis ikke jeg tager helt fejl.
Edit: Jo, den er god nok. Link: http://lejenspand.dk/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.