mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (6001) skrev:Er jeg den eneste der ikke kan få forbindelse til udenlandske hjemmesider?
Bruger TDC.
Nej har også problemer, også TDC. Men jeg kan ikke helt finde mønsteret..
Virker
Lifehacker.com
cnn.com
fox.com
dr.dk
newz.dk
digg.com
reddit.com
youtube.com
google.com/dk
lectio.dk
Virker ikke:
Nordic-t
edit: har lige været inde og kigge på tdc's hjemmeside, men kan ikke finde noget der virker relevant..
xXgmzorXx (6003) skrev:Hvad er bedst af de her 2 typer lydkabler?
Toslink eller Coaxial?
Oh det evige sprøgsmål. Er fuldstændig afhængig af sender/modtager nogle ting har bedre spdif convertere implementeret på coax, nogle har på toslink.
Hvis det er fra en PC vil jeg altid vælge Toslink da man så får galvanisk adskillelse og slipper for mulig stel støj.
oxxy (6005) skrev:Hvorfor har vi så mange Sankt ditogdat Veje/gade/alléer når vi fejrer alle helgenes aften og ikke alle sankternes aften?
Det må have noget at gøre med sprogets udvikling. Ordet 'sankt' bliver også brugt i andre sprog, bare med små ændringer, mens helgen må stamme fra ordet 'hellig'. hellig = sacred på engelsk. sankt = saint på engelsk. Helgen = heiliger på tysk. Ren sproghistorie. Mega spændende emne faktisk. Synes jeg i hvert fald :D gad vide om man kan læse sproghistorie... hmm...
Elskov (6007) skrev:Ren sproghistorie. Mega spændende emne faktisk. Synes jeg i hvert fald :D gad vide om man kan læse sproghistorie... hmm...
Du kan da ihvertfald læse lingvistik, og eftersom jeg nu har en instruktor som har læst matematik filosofi, så ville det undre mig at der ikke var et sproghistorie fag, evt. under lingvistik eller humaniora.
SlettetBruger (6014) skrev:Hvis du mener det blå sygesikringskort?
Til brug i EU-lande. Alle lande bør (?) tage i mod det gule, men det er ikke alle (bl.a. Frankrig), hvorfor man bør ansøge om det blå, som giver en fri og lige adgang til alle EU-landes sundhedsvæsner.
Det er fint nok. Big Brother knows where you live anyway.
Det er fint nok. Big Brother knows where you live anyway.
Det gule dækker alt inden i samtlige EU-lande, bortset fra hjemtransport. Det er blot at betale, gemme kvittering og kontakte det offentlige sygesikring ved hjemkomst, som tilbage betaler udgifterne.
Ved en helt del om dette emne fra min tid som rejseguide :)
Colapusheren (6021) skrev:Det gule dækker alt inden i samtlige EU-lande, bortset fra hjemtransport. Det er blot at betale, gemme kvittering og kontakte det offentlige sygesikring ved hjemkomst, som tilbage betaler udgifterne.
Ja... på papiret, men der er en grund til, at de anbefaler, at man bestiller det blå, fordi nogle ikke anerkender det gule.
Du kan være fuldstændig ligeglad med om de anerkender det gule. Du skal bare selv lægge pengene ud i første omgang, og får det refunderet ved at kontakte den offentlige sygesikring herhjemme. De anerkender det uanset hvilket EU-land situationen har været i.
Det eneste tidspunkt du har brug for at lægen i udlandet skal anerkende dit kort, er hvis du ikke selv vil lægge penge ud - og sådan fungerer det gule kort altså ikke :)
Det eneste tidspunkt du har brug for at lægen i udlandet skal anerkende dit kort, er hvis du ikke selv vil lægge penge ud - og sådan fungerer det gule kort altså ikke :)
vandfarve (6019) skrev:Jeg bestilte det igennem Borger.dk, aye?
Min kæreste bestilte et den 3. januar på borger.dk i Københavnskommune, og efter 5 dage kunne jeg hente det i valby..
Det var vidst kun i starten, at der var leveringstid på flere måneder (ventede 1,5 på mit i sommers)
Er det beløb i den størrelse klares det af SOS International i samarbejde med dit forsikringsselskab. Det mine tidligere posts var rettet mod, var lægebesøg, småskader og medicinkøb ..
Helt enig. Det er uden tvivl smartest altid at have det blå med alligevel. Ville bare påpege, at vi som danskere rent faktisk er ret godt dækket ind med det gule. Det er en del værre for svenskere og nordmænd.
Har utallige gange oplevet syge eller skadede svenskere, der ikke har haft deres rejseforsikring i orden. Og eftersom de ikke har sygesikringssystem som os, kan det hurtigt blive en dyr affære!
Har utallige gange oplevet syge eller skadede svenskere, der ikke har haft deres rejseforsikring i orden. Og eftersom de ikke har sygesikringssystem som os, kan det hurtigt blive en dyr affære!
...Hvad skal jeg tro på? DXDIAG, eller Microsofts "Oplysninger om og værktøjer til ydeevne"
http://img688.imageshack.us/img688/9499/dx1110.jpg
http://img688.imageshack.us/img688/9499/dx1110.jpg
Hvorfor er der nogle gange flash på facebook? Jeg kan godt nok ikke reproducere det lige nu, men jeg mener den hedder noget ala PlayerHaterSound.swf
wtf
wtf
Det svinger. der er ingen der ved hvilket hold du kommer på :) det afholdes svjv på forskellige tider rundt omkring.
#6038:
Ja, det kunne jeg, men jeg vil gerne derind lige når jeg bliver 18, da min form nu er suveræn, og jeg desuden er rimelig skrap til Jiu-Jitsu (ved ikke om det er plus, når man skal lære selvforsvar derinde, men jeg tvivler på det er et minus) og jeg ved hvis jeg begynder på en uddannelse så har jeg ikke tid til hverken at løbe/styrketræne, eller at dyrke Jiu-Jitsu mere :)
Ja, det kunne jeg, men jeg vil gerne derind lige når jeg bliver 18, da min form nu er suveræn, og jeg desuden er rimelig skrap til Jiu-Jitsu (ved ikke om det er plus, når man skal lære selvforsvar derinde, men jeg tvivler på det er et minus) og jeg ved hvis jeg begynder på en uddannelse så har jeg ikke tid til hverken at løbe/styrketræne, eller at dyrke Jiu-Jitsu mere :)
Strauss (6041) skrev:#6038:
Du kan spørge om du kan komme hurtige ind hvis du melder dig friviligt.
Jeg var til Forsvarets Dag dagen før min 19-års fødselsdag.Strauss (6036) skrev:Hvornår bliver man som regel indkaldt til forsvarets dag?
Jeg ved at det er det år man bliver 18, og for mit vedkommende er det i år, men jeg har ikke modtaget noget brev endnu, og jeg vil gerne aftjene min værnepligt inden jeg tager en uddannelse :)
Strauss (6036) skrev:Hvornår bliver man som regel indkaldt til forsvarets dag?
Jeg ved at det er det år man bliver 18, og for mit vedkommende er det i år, men jeg har ikke modtaget noget brev endnu, og jeg vil gerne aftjene min værnepligt inden jeg tager en uddannelse :)
Jeg blev det først et halvt år efter at jeg var fyldt 19, så du skal ikke være sikker på at det er i det år hvor man fylder 18.
Er der nogen der vil købe min næsten splinternye Acer Aspire Revo 3610 for 3.400 kr.? Kom nu, vær lidt frisk. :(
C'mon, mand, jeg skal bare have en sidste lille Mac... Bare én til, så lover jeg at stoppe... En lille, uanseelig Mac har aldrig skadet nogen. Please? Pleeease...? :(
gnarfsan (6048) skrev:Se hvad din uanseelige lille iPhone har gjort ved dig... Face it, you need help!
Jeg har lige snakket med Vandfarve, og han siger, at han vældigt gerne vil donere mig sådan en lille, uanseelig Mac. Men da han pt. ligger i træning til sin kommende tjans som fluffer på HMS Homoskiv, kan han desværre ikke komme til en computer lige nu. Derfor beder han dig, Gnarfsan, min gamle ven, compadre, buddy, om at lægge ud, indtil han kommer tilbage.
Det eneste vi kræver af dig er, at du lige hurtigt bestiller og betaler sådan en smule Mac Mini, og får den leveret til min adresse. Til gengæld lover Vandfarve, at han vil give dig, erm, 2.000 kr. for dit besvær.
Men skynd dig for guds skyld, før han kommer tilbage. Han tager ikke let på smøl og forsinkelser.
Tak?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.