mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jesus-titty-fucking-Christ. Så kan det kraftedeme også bare være ligemeget.
Findes der noget sted i hovedstadsområdet, hvor man kan købe Mezzo Mix? Jeg tørster, for helvede.
Findes der noget sted i hovedstadsområdet, hvor man kan købe Mezzo Mix? Jeg tørster, for helvede.
Det er en vidunderlig læskedrik, der produceres af Coca Cola og kun distribueres i U-lande som Tyskland, Østrig og Schweiz. Dybest set er det bare en blanding af cola og Fanta - og det har en hel fantastik mørk, kloakvandsagtig farve.
Jeg ved fra egen erfaring, at der også findes forskellige discountudgaver i Tyskland. Bl.a. Schwip Schwap, som smager lidt af gammelt bræk med et hint af colaessens. Men originalen er overraskende delikat.
Jeg ved fra egen erfaring, at der også findes forskellige discountudgaver i Tyskland. Bl.a. Schwip Schwap, som smager lidt af gammelt bræk med et hint af colaessens. Men originalen er overraskende delikat.
Hvor meget koster det at sende en øl med posten?
Fra tidligere forsøg fandt jeg ud af at en tom flaske øl vejer ~190 gram.
Fra tidligere forsøg fandt jeg ud af at en tom flaske øl vejer ~190 gram.
75 kr.. Med mindre den kan være i en maxi-pakke, men tror jeg ikke da de kun lige må være to DVD-cases høje + bobbleplastikkuvert.
Havde et mini-jackstick fra min subwoofer der rørte ved noget metal på bagsiden af min computer mens subwooferen var tændt, computeren døde og jeg ku ikke starte den. Gik i panik og skilte lortet ad og rodede lidt rundt men kunne ikke se fejlen, samlede den igen og prøvede at starte, nu startede den fint.
Vil umiddelbart tro der blev sendt noget strøm gennem metallet hvorefter den har lavet emergency shutdown eller noget.
Men hvad kan der være sket??
Vil umiddelbart tro der blev sendt noget strøm gennem metallet hvorefter den har lavet emergency shutdown eller noget.
Men hvad kan der være sket??
Mezzo Mix smager, efter min mening, rigtigt godt, men jeg har så kun drukket dem på dåse.
Men som tidligere skrevet, så er det ikke noget problem at blande selv.
Mezzo Mix smager, efter min mening, rigtigt godt, men jeg har så kun drukket dem på dåse.
Men som tidligere skrevet, så er det ikke noget problem at blande selv.
Din PSU har garanteret registreret det som en kortslutning og derefter lukket ned.
Når det sker, kan man ikke tænde computeren før man har haft strømmen fra PSUen i 1-5 minutter, alt efter PSUen.
Din PSU har garanteret registreret det som en kortslutning og derefter lukket ned.
Når det sker, kan man ikke tænde computeren før man har haft strømmen fra PSUen i 1-5 minutter, alt efter PSUen.
Du har altså også en dårlig smag!Ronson (5862) skrev:/me kan ikke anbefale Mezzo Mix (med mindre det er meget billigt)
P.S.
Det er "Dr Pepper" uden punktum. ;) (Se bl.a. her)
Gamle chips...
For omkring 10-15 år siden kunne man i Fakta købe en pose chips med en smag som jeg ikke har smagt siden, og ikke helt kan placere i forhold til andre produkter jeg kender.
Posen var svjh. orange, måske med striber nederst på posen. Chipsene var bølgeskårne.
De forsvandt en overgang i et par år fra hylden, for derefter, kortvarigt, at dukke op i en ny indpakning.
Jeg har dog som sagt ikke set dem i noget der ligner 10 år, og har ingen idé om producent ol...
Nogen herinde der har en anelse om hvad jeg taler om?
For omkring 10-15 år siden kunne man i Fakta købe en pose chips med en smag som jeg ikke har smagt siden, og ikke helt kan placere i forhold til andre produkter jeg kender.
Posen var svjh. orange, måske med striber nederst på posen. Chipsene var bølgeskårne.
De forsvandt en overgang i et par år fra hylden, for derefter, kortvarigt, at dukke op i en ny indpakning.
Jeg har dog som sagt ikke set dem i noget der ligner 10 år, og har ingen idé om producent ol...
Nogen herinde der har en anelse om hvad jeg taler om?
Dr Pepper er en klar vinder. Desværre har de ændret opskriften i DK, så det nu er sådan noget sukker-reduceret sprøjt, der smager af bæ-vand. Men man kan heldigvis købe en importeret dåse i en af bagelforretningerne på Falkoner Alle (de har søreme også den langt overlegne, importerede Cherry Coke), til den spidse pris af knap 20 kr./stk. - Deres bagels er til gengæld ikke noget at råbe hurra for.
Danmark er et alt, alt for konservativt sodavandsland, hvorfor vores udvalg også er så fælt begrænset. Hvis det ikke er Coca Cola eller Spriiite, så bliver det ikke købt.
Det er sådan nogle ærgerlige typer, der kostede mig Urge.
Danmark er et alt, alt for konservativt sodavandsland, hvorfor vores udvalg også er så fælt begrænset. Hvis det ikke er Coca Cola eller Spriiite, så bliver det ikke købt.
JEg må indrømme cherry coke og dr pepper er noget frygteligt stads. Tilgengæld var Urge nok guds gave til menneskeheden. Vi to må ha været det eneste der har købt det =P
Fanta Pink Grape var også den eneste fanta jeg har kunne lide, og den blev også sakset rimelig hurtigt. Verden er unfair.
Fanta Pink Grape var også den eneste fanta jeg har kunne lide, og den blev også sakset rimelig hurtigt. Verden er unfair.
LinguaIgnota (5869) skrev:Dr Pepper er en klar vinder. Desværre har de ændret opskriften i DK, så det nu er sådan noget sukker-reduceret sprøjt, der smager af bæ-vand. Men man kan heldigvis købe en importeret dåse i en af bagelforretningerne på Falkoner Alle (de har søreme også den langt overlegne, importerede Cherry Coke), til den spidse pris af knap 20 kr./stk. - Deres bagels er til gengæld ikke noget at råbe hurra for.
SuperBest på Vemlandsgade i KBH S har en lille afdeling til importeret produkter fra USA, blandt andet skittles, Dr Pepper (den originale og light) og 7up til helt OK priser. Dr Pepper koster f.eks. 14 kr. for en dåse og en pose skittles 20 kr. Har også nogle gange tilbud så du kan få en kasse Dr Pepper for 240 kr..
De har desuden en pølsebod inde i forretningen for en hotdog med det hele koster 10 kr. og en fransk 15 kr.
Nu sidder jeg her og zapper, og pludselig falder det mig ind ... Hvem er dummest / mest blank / har mindst grød mellem ørerne? Tøserne på det dersens hotel et sted i Mexico eller de botoxfyldte og udbrændte damer med hængepatter i "Danske Hollywoodfruer"?!
Øhhhmmm
Kan man godt sende sit feriebevis i en normal kuvert (self. med adresse på...) til feriekonto? Kan ikke umiddelbart se nogle data på kuverten men man ved jo aldrig..
Kom til at ødelægge kuverten..
Og hvorfor fanden kan man ikke bare sende det digtalt?
Kan man godt sende sit feriebevis i en normal kuvert (self. med adresse på...) til feriekonto? Kan ikke umiddelbart se nogle data på kuverten men man ved jo aldrig..
MiniatureZeus (5874) skrev:Øhhhmmm
det har jeg gjort før og det har ikke været et problem
oxxy (5875) skrev:MiniatureZeus (5874) skrev:Øhhhmmm
det har jeg gjort før og det har ikke været et problem
Godt nok, :) Tak
Fordi frøet indeholder de vigtigste næringsstoffer til at det kan spire, der skal kun tilsættes vand og sol.
Næsten som en kylling kan vokse i et æg, æggehviden er simpelthen mad til det første stykke tid.
Fordi frøet indeholder de vigtigste næringsstoffer til at det kan spire, der skal kun tilsættes vand og sol.
Næsten som en kylling kan vokse i et æg, æggehviden er simpelthen mad til det første stykke tid.
Er jeg den eneste der kan finde humor i noget, og samtidig se det tragiske?
http://img.moronail.net/img/8/1/1381.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_lOTrqaxLx9c/SIIx__EPCEI/...
http://img.moronail.net/img/5/4/2054.jpg
http://img.moronail.net/img/8/1/1381.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_lOTrqaxLx9c/SIIx__EPCEI/...
http://img.moronail.net/img/5/4/2054.jpg
Spørgsmål:
Nu har jeg ikke før købt bil. Men det kan jo godt ske at jeg skal det inden for de næste par år. Og så har jeg sådan set undret mig over hvad det der leveringsomkostninger dækker over? Det er der i alle reklamer med nye biler. Hvad er det man betaler for? At fabrikken leverer til sælgeren? Eller er det omkostningerne ved at sælger skal levere en bil? Er det der hvis man køber brugt hos forhandler?
Nu har jeg ikke før købt bil. Men det kan jo godt ske at jeg skal det inden for de næste par år. Og så har jeg sådan set undret mig over hvad det der leveringsomkostninger dækker over? Det er der i alle reklamer med nye biler. Hvad er det man betaler for? At fabrikken leverer til sælgeren? Eller er det omkostningerne ved at sælger skal levere en bil? Er det der hvis man køber brugt hos forhandler?
Nej det er det at de gør bilen klar til dig, men eftersom de gerne allerede ER klar så betaler du faktisk for at få lov til at købe den xD
#Kris
Det er som sådan en "skjult" udgift, der dækker over, at du får klargjort din bil.
Hvis udgifterne var inklusiv, så ville du betale 180% ekstra får leveringsudgifterne, men fordi de har spaltet udgifterne fra, så betaler du kun for klargøringen (og staten får ikke 180% af det).
Det er som sådan en "skjult" udgift, der dækker over, at du får klargjort din bil.
Hvis udgifterne var inklusiv, så ville du betale 180% ekstra får leveringsudgifterne, men fordi de har spaltet udgifterne fra, så betaler du kun for klargøringen (og staten får ikke 180% af det).
Når bilen ankommer til forhandleren, er den (normalt) ikke noget der kan udleveres til kunderne.
Fx. har den en masse transportemballage (ligesom printere), et lag voks så flyverust fra fx. godsvogne ikke sætter sig, computer-systemet er i en speciel tilstand som kunden ikke kan bruge til noget osv.
Jeg har egentlig altid været småsur over den let skjulte ekstra-pris, da det jo ikke er noget man kan fravælge eller noget. Men #5886 har en god pointe.
Den mega-afgift betyder egentlig meget. Der er mange småting som er anderledes i Danmark pga. af den.
Når bilen ankommer til forhandleren, er den (normalt) ikke noget der kan udleveres til kunderne.
Fx. har den en masse transportemballage (ligesom printere), et lag voks så flyverust fra fx. godsvogne ikke sætter sig, computer-systemet er i en speciel tilstand som kunden ikke kan bruge til noget osv.
Jeg har egentlig altid været småsur over den let skjulte ekstra-pris, da det jo ikke er noget man kan fravælge eller noget. Men #5886 har en god pointe.
Den mega-afgift betyder egentlig meget. Der er mange småting som er anderledes i Danmark pga. af den.
myplacedk (5889) skrev:Den mega-afgift betyder egentlig meget. Der er mange småting som er anderledes i Danmark pga. af den.
Eksempelvis bliver ingen Opel'er leveret med radioer i Danmark. De bliver i stedet installeret "on the spot", fordi man sparer den famøse afgift.
Sindssygt, men genialt.
Wickedmike (5887) skrev:Plejer man ikke at sige, der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar :P
Det er der nogen der siger. Jeg mener bestemt der er dumme spørgsmål. Alternativet er, at det er spørgeren der er dum, så kan de jo selv vælge.
Jeg ved ikke hvorfor nogle hidser sig op over at jeg mener at der findes dumme spørgsmål. Jeg snakkede med en skolelærer som virkelig blev harm over det. Jeg fandt dog aldrig ud af helt hvorfor.
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=19980715
Ja, måske man også godt kunne sige, at der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme mennesker.
Men så bliver spørgsmålet jo i sig selv sikkert også dumt.
Men så bliver spørgsmålet jo i sig selv sikkert også dumt.
vandfarve (5890) skrev:Eksempelvis bliver ingen Opel'er leveret med radioer i Danmark. De bliver i stedet installeret "on the spot", fordi man sparer den famøse afgift.
Det var det første jeg tænkte på. Danske biler har langt dårligere radioer, fordi man bare sætter det billigste man kan finde i.
For min egen bil (Citroen C3) kan jeg fortælle at de typisk har et fint display i midterkonsollen, hvor man kan alt muligt smart. Den ser man næsten aldrig i Danmark, da den jo koster næsten 3 gange så meget her. SÅ smart er den heller ikke.
Dvs. hvis der fx. springer en pære, så hører jeg bare et bip, og så må jeg gætte hvad problemet er. Hvis skærmen var der, ville det stå der.
Skærmen er erstattet med en sort plade, med et lille ur inde i midten. Det er MEGET tydeligt at der mangler et eller andet i designet.
vandfarve (5886) skrev:#Kris
myplacedk (5889) skrev:#5884
Men #5886 har en god pointe.
Så det vi er ude i, er at det er en god ting at vi skal betale ekstra hos forhandleren, for så er vi fri for at betale ekstra til afgiftsmanden? Og det man egentlig betaler for er at de piller plastik, pap og diverse indpakningsdimser af min nye bil.
Cudos for svar og congratulation med informativ-rating.
Kris (5894) skrev:Så det vi er ude i, er at det er en god ting at vi skal betale ekstra hos forhandleren, for så er vi fri for at betale ekstra til afgiftsmanden?
Nemlig. Skulle det lægges oven i salgsprisen, skal du lige gange med 2,8.
Kris (5894) skrev:Og det man egentlig betaler for er at de piller plastik, pap og diverse indpakningsdimser af min nye bil.
Og rengøring osv. Det kan hurtigt ryge op i 2-3 timer.
Der findes sgu da ikke 3 generations iPod touch på 8GB vel? Er det ikke kun 32 og 64 som er 3 generation...
myplacedk (5895) skrev:Nemlig. Skulle det lægges oven i salgsprisen, skal du lige gange med 2,8.Kris (5894) skrev:Og det man egentlig betaler for er at de piller plastik, pap og diverse indpakningsdimser af min nye bil.
Og rengøring osv. Det kan hurtigt ryge op i 2-3 timer.
Dækker "levering" ikke også over, at de sørger for at indregistrere den og købe plader?
Lige for at runde Jakobs svar af, så gælder det faktisk for alle frø, at de har en madpakke med. De vil alle sammen være i stand til at vokse og lave spæde rødder, så de i sidste ende selv kan suge ernæring til sig. Inden frøets opfindelse brugte træerne sporer, som sådan set er et frø uden næringsstoffer. De fungerede kun i sumpet områder.Dreadnought (5878) skrev:Coca Colla:
Hvorfor kan karse gro i vat, når der kun tilsættes vand?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.