mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det tyder på at din bil kunne trænge til en sporing.
Det kan dog også være forkert dæktryk, men så kan det ses ved at dækket er slidt mere på midten end i siderne, eller omvendt.
Det kan dog også være forkert dæktryk, men så kan det ses ved at dækket er slidt mere på midten end i siderne, eller omvendt.
Det har også undret mig. En rigtig flødebolle er en vandbakkelse med flødeskum.
Jeg undrer mig også over hvorfor man ikke må kalde dem negerkys mere, jeg kan på ingen måde se at det skulle være racistisk, hvis det var, hvorfor er hvid chokolade så tilladt?
Det har også undret mig. En rigtig flødebolle er en vandbakkelse med flødeskum.
Jeg undrer mig også over hvorfor man ikke må kalde dem negerkys mere, jeg kan på ingen måde se at det skulle være racistisk, hvis det var, hvorfor er hvid chokolade så tilladt?
Det er stadigvæk i gang.
P.S.
Inden nogen så spørger, hvorfra "kold tyrker" stammer, så kan jeg hurtigt afsløre, at det intet med tyrkere har at gøre! Faktisk kommer det fra det engelske "cold turkey" (I kender nok "goose bums"), hvilket betyder gåsehud. Desværre fik en stakkel så oversat ordet forkert. En kold tyrker er nemlig kendetegnet ved gåsehud (og fryseture, etc.).
Det er stadigvæk i gang.
P.S.
Inden nogen så spørger, hvorfra "kold tyrker" stammer, så kan jeg hurtigt afsløre, at det intet med tyrkere har at gøre! Faktisk kommer det fra det engelske "cold turkey" (I kender nok "goose bums"), hvilket betyder gåsehud. Desværre fik en stakkel så oversat ordet forkert. En kold tyrker er nemlig kendetegnet ved gåsehud (og fryseture, etc.).
træls. det er ellers godt :) masser af lækkert nærringsrigt aske og støv bliver spredt over det hele
Lige for at afslutte mht. leveringsomkostninger, så er det faktisk et lille beløb ifht. hvad der bliver gjort for dem:
Som der blever skrevet så ankommer bilerne fra fabrikken med en del plastik på og når det er hevet af, skal bilen poleres for at få (også føromtalte) voks og lim (fra plastikken) af.
Og hvis du kommer ind i en ny bil, direkte fra fabrikken, så lugter den slet slet ikke af nybil, men af bræk og gamle sokker.. Så kabinen skal også lige renses, samtidig med at sæderne skal have noget beskyttelses spray og bilen skal støvsuges. Derudover så skal alt det ekstra udstyr som skal eftermonteres også monteres, og ved de fleste bilhandler så er det som regel en del af noget rabat, men det er blandt andet fælge (som jo skal have nye dæk sat på, det er radio (som også skal indstilles) og måske navigation eller noget. Og til sidst kommer den lige en tur i vaskehallen. Og til det, så skal der lige lægges 1180 kr. til nummerplade.
Det meste (såsom vask, klargøring af kabine, påsættelse af nummerplade) bliver gjort af klargøringsdrenge på 15-17 år (som jeg har været, deraf min viden) og resten bliver som regel gjort af mekanikerelever.
Desuden, så er leveringsomkostningerne fastsat af SKAT eller staten..
Som der blever skrevet så ankommer bilerne fra fabrikken med en del plastik på og når det er hevet af, skal bilen poleres for at få (også føromtalte) voks og lim (fra plastikken) af.
Og hvis du kommer ind i en ny bil, direkte fra fabrikken, så lugter den slet slet ikke af nybil, men af bræk og gamle sokker.. Så kabinen skal også lige renses, samtidig med at sæderne skal have noget beskyttelses spray og bilen skal støvsuges. Derudover så skal alt det ekstra udstyr som skal eftermonteres også monteres, og ved de fleste bilhandler så er det som regel en del af noget rabat, men det er blandt andet fælge (som jo skal have nye dæk sat på, det er radio (som også skal indstilles) og måske navigation eller noget. Og til sidst kommer den lige en tur i vaskehallen. Og til det, så skal der lige lægges 1180 kr. til nummerplade.
Det meste (såsom vask, klargøring af kabine, påsættelse af nummerplade) bliver gjort af klargøringsdrenge på 15-17 år (som jeg har været, deraf min viden) og resten bliver som regel gjort af mekanikerelever.
Desuden, så er leveringsomkostningerne fastsat af SKAT eller staten..
Jakob Jakobsen (5901) skrev:#5900
Jeg har lige fået bilen sporet her i dag. Ingen af dækkene er slidt skævt, som de ville have været hvis sporingen var skæv. Dækmanden havde ikke nogen forklaring på det.
#Dreadnought
Det er fordi man har sat sandpapir i midten af de fleste kørebaner. Så slides venstre dæk hurtigere
Det er fordi man har sat sandpapir i midten af de fleste kørebaner. Så slides venstre dæk hurtigere
Som #5919 siger...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volcanic_ash skrev:The effect on the operation of a jet engine is often to cause it to cut out—failure of all a plane's engines is not uncommon. The standard emergency procedure when jet engines begin to fail had been to increase power, which makes the problem worse. The best procedure is to throttle back the engines, and to lose height so as to drop below the ash cloud as quickly as possible. The inrush of cold, clean air is usually enough to cool, solidify, and shatter the glass, unclogging the engines.
vandfarve (5918) skrev:Mellemøstkonflikten revisited
Hvordan kan asken fra vulkanudbruddet påvirke lufttrafikken i Nordeuropa så meget? Det er jo bare aske, og radaren, GPS'en og radioen er da opfundet SVJV...
Kan anbefale at se Mayday (hedder også: Air Crash Investigation) sæson 4 afsnit 3
( http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Fligh... )
Det var et fly som fløj ind i en askesky hvorefter alle motorer satte ud (4 stks) idet at asken inden i motoren smelter til lava (igen) og sætter sig fast.
Da flyet landede, var stort set hele fronten sandblæst pga. af asken og piloterne kunne intet se ud af vinduerne foran, af samme grund.
XorpiZ (5922) skrev:Ok, det svinger måske fra forhandler til forhandler :)
Da jeg købte ny bil sørgede de for at sætte plader på osv., så den var klar til brug, da jeg kom.
Mener det er et (lov?)krav at når der betales for leveringsomkostninger, så skal bilen også være klar til at køre når den hentes, uden at det koster ekstra. Således indeholder prisen også de 1180 kr. til nummerplader plus afhentning og montering (de større forhandlere får pladerne sendt og indregistreret automatisk)
myplacedk (5916) skrev:Jeg plejer at betale for pladerne, men ikke for papirarbejdet og at få dem hentet.
Nu jeg tænker over det, så skal jeg da egentlig ikke udelukke at prisen på selve pladerne var inkluderet i leveringsomkostningerne, men alligevel stod på regningen.
Eller måske slap for leveringsomkostningerne, og betalte kun for pladerne.
Hm. Glem at jeg sagde det, jeg har citeret her. Det eneste jeg er sikker på, er at beløbet stod på fakturaen. ;-)
MiniatureZeus (5921) skrev:vandfarve (5918) skrev:Mellemøstkonflikten revisited
Hvordan kan asken fra vulkanudbruddet påvirke lufttrafikken i Nordeuropa så meget? Det er jo bare aske, og radaren, GPS'en og radioen er da opfundet SVJV...
Kan anbefale at se Mayday (hedder også: Air Crash Investigation) sæson 4 afsnit 3
( http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Fligh... )
Det var et fly som fløj ind i en askesky hvorefter alle motorer satte ud (4 stks) idet at asken inden i motoren smelter til lava (igen) og sætter sig fast.
Da flyet landede, var stort set hele fronten sandblæst pga. af asken og piloterne kunne intet se ud af vinduerne foran, af samme grund.
Udover at fronten bliver sandblæst er der forskelligt måleudstyr der bliver sat ud af drift. Jeg mener bl. a. det er højdemåleren (men jeg kan ærligt talt ikke huske det). Så selvom gps skulle virke, er der stadig en masse (!) man ikke ved som man har brug for at vide som pilot.
Lolmarket
Hvad hedder programmet der kan give mig ikon + tekst tilbage istedet for det her kedelige stads?
Altså helt øverst til venstre...
Hvad hedder programmet der kan give mig ikon + tekst tilbage istedet for det her kedelige stads?
Altså helt øverst til venstre...
Hovedregning111
Noget jeg længe har undret mig over, men ikke har gidet regne ud.
Min trailer sidder efter bilen i en vinkel på 45 grader.
Afstand fra trailerkrog til bagaksel på bil er 1 meter.
Afstand fra trailerkrog til trailerens aksel er 2 meter.
Når jeg nu sætter i gang og kører ligeud, hvor langt skal jeg så køre før traileren kører lige bag bilen?
Når jeg nu sætter i gang og kører ligeud, hvor langt skal jeg så køre før traileren kører lige bag bilen?
Jakob Jakobsen (5931) skrev:Hovedregning111
Teoretisk vil den aldrig køre lige bag bilen. Den vil dog komme nærmere og nærmere.
Josso (5930) skrev:#5928
Aerobar
Men programmet er ikke som da jeg havde det sidst :(
Ronson (5934) skrev:Unge mennesker har aldrig lært om genvejstaster. Forestil dig hvis du kunne have klaret dig med en mus eller joystick på samtlige computere du nogensinde har prøvet :)
Jeg kan godt genvejstaster 0o
Nej, da friktionen også bliver mindre jo tættere traileren kommer på centeraksen.
Men praktisk kan man jo angive 1 grad fra center som lige. En trailer hopper eller svinger jo en anelse under transport.
Jeg kan dog ikke komme med en præcis formel til den ene grad, men et slag på tasken kan være:
tan(180-slutvinkelt)/sqrt(2)
Men praktisk kan man jo angive 1 grad fra center som lige. En trailer hopper eller svinger jo en anelse under transport.
Jeg kan dog ikke komme med en præcis formel til den ene grad, men et slag på tasken kan være:
tan(180-slutvinkelt)/sqrt(2)
Det kan ikke regnes ud. - Sansynligvis derfor du ikke har gidet at regne det ud.
Min logik sagde netop at den aldrig ville komme til at køre lige bag ved. Men også at det kunne være lige som Zenons paradoks
Min logik sagde netop at den aldrig ville komme til at køre lige bag ved. Men også at det kunne være lige som Zenons paradoks
Og hvor lang tid tager det, hvis man bruger grænsebetrækning?Dreadnought (5935) skrev:Teoretisk vil den aldrig køre lige bag bilen. Den vil dog komme nærmere og nærmere.
...
Jakob Jakobsen (5940) skrev:Min logik sagde netop at den aldrig ville komme til at køre lige bag ved.
Helt sikkert ...
Der er ikke noget værre end folk der, tror de ved alt, eller at de skal vide alt.
Klogest er den, der ved hvad han ikke ved.
Excel skills søges:
Godt, jeg har et excelark med 8760 rækker nedad. Hver række repræsenterer én time i 2009, mens der selvfølgelig er en given værdi tillagt hver time.
Jeg ønsker at reducere de 8760 timer til 365 dage. Derfor vil jeg have excel til at tage de første 24 timer, udregne gennemsnittet af de givne værdier, og give mig something like "Dag 1, 334,2". Dernæst tage de næste 24 timer, udregne gennemsnit, "Dag 2, 348,4" .... and so on ..
Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?
Godt, jeg har et excelark med 8760 rækker nedad. Hver række repræsenterer én time i 2009, mens der selvfølgelig er en given værdi tillagt hver time.
Jeg ønsker at reducere de 8760 timer til 365 dage. Derfor vil jeg have excel til at tage de første 24 timer, udregne gennemsnittet af de givne værdier, og give mig something like "Dag 1, 334,2". Dernæst tage de næste 24 timer, udregne gennemsnit, "Dag 2, 348,4" .... and so on ..
Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?
#Vandfarve
Yes, de er fint opdelt i mønster. De første 24 rækker er de første 24 timer i 2009, osv ..
Hvis det er lettere at finde ud af hvis I kan se det, så sender jeg gerne filen :)
Yes, de er fint opdelt i mønster. De første 24 rækker er de første 24 timer i 2009, osv ..
Hvis det er lettere at finde ud af hvis I kan se det, så sender jeg gerne filen :)
Colapusheren
Hvis du kan eksportere det til clear text er det trivielt at lave et *-program til det. Jeg kan godt lave et javaprogram hvis det skal være. Jeg skal bare vide hvilket format teksten har.
EDIT:
fandt det her http://jexcelapi.sourceforge.net/
Hvis du kan eksportere det til clear text er det trivielt at lave et *-program til det. Jeg kan godt lave et javaprogram hvis det skal være. Jeg skal bare vide hvilket format teksten har.
EDIT:
fandt det her http://jexcelapi.sourceforge.net/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.