mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg har lige modtaget min nye mobil fra Telmore og jeg er lidt i tvivl om jeg skal sende den tilbage. Det er ret tydeligt at den har været brugt før på den ene eller anden måde(sikkert blot en anden som har sendt den tilbage før mig). Der er ikke nogen screen "protection" på. Altså ingen lille tynd plastic film man skulle hive af. I stedet for var der en stor fedtfinger midt på skærmen! Jeg har selfølgelig tørret den af og tjekket for ridser på skærmen og mobilen, det ser ikke ud til at der er nogen, men jeg er alligevel lidt ked af at vide at den har været brugt før.
Mit spørgsmål. Hvor normalt er det at mobiltelefoner har været "brugt" før, altså at man ikke får en ny og er det normalt at de så ikke sætter en ny screen "protection" på? Jeg kan vel godt prøve mobilen osv. og så evt. sende den tilbage inden 14 dage right? Hvad er reglerne for hvor meget man må prøve mobilen inden? Det er ikke sådan at jeg ikke kan sende den tilbage hvis jeg sætter batteriet i...
Hvad ville i gøre? Det er en Sony Ericsson Elm, så det er jo ikke fordi det er en overdreven dyr telefon...
Mit spørgsmål. Hvor normalt er det at mobiltelefoner har været "brugt" før, altså at man ikke får en ny og er det normalt at de så ikke sætter en ny screen "protection" på? Jeg kan vel godt prøve mobilen osv. og så evt. sende den tilbage inden 14 dage right? Hvad er reglerne for hvor meget man må prøve mobilen inden? Det er ikke sådan at jeg ikke kan sende den tilbage hvis jeg sætter batteriet i...
Hvad ville i gøre? Det er en Sony Ericsson Elm, så det er jo ikke fordi det er en overdreven dyr telefon...
Det ville have været bedst hvis du have dokumenteret det med billeder. Men ja... Jeg ved ikke, du kunne prøve at kontakte dem.
Hvad skal jeg gøre? solen skinner og det er dejligt. Men den lyser på min skærm. Hvis jeg skruer lysstyrken op, bliver min skærm endnu varmere! Hvis jeg skruer den ned, kan jeg næsten ikke se.
Hvad skal jeg gøre? solen skinner og det er dejligt. Men den lyser på min skærm. Hvis jeg skruer lysstyrken op, bliver min skærm endnu varmere! Hvis jeg skruer den ned, kan jeg næsten ikke se.
Normalt når de får telefoner tilbage, så bliver de kontrolleret, nulstillet og får ny indpakning. Jeg ville derfor brokke mig lidt til sælgeren.
Normalt når de får telefoner tilbage, så bliver de kontrolleret, nulstillet og får ny indpakning. Jeg ville derfor brokke mig lidt til sælgeren.
Jeg regner skam med at Telmore har kontrolleret den og nulstillet den... men ny indpakning har den ikke fået. Det er også mere fordi jeg ikke har nogen erfaring med om det er standard at der ikke er sådan en lille plastic film på telefonen? Jeg troede bare at det var noget som der SKULLE være... bare for lige at give den minimal beskyttelse.
Angående billeder er det vel ligegyldigt...
For hvis det er normalt at der ikke er sådan en lille plastic film på skærmen, er det jo bare mig som er en idiot hvis jeg ringer ind og klager :D
Jeg regner skam med at Telmore har kontrolleret den og nulstillet den... men ny indpakning har den ikke fået. Det er også mere fordi jeg ikke har nogen erfaring med om det er standard at der ikke er sådan en lille plastic film på telefonen? Jeg troede bare at det var noget som der SKULLE være... bare for lige at give den minimal beskyttelse.
Angående billeder er det vel ligegyldigt...
For hvis det er normalt at der ikke er sådan en lille plastic film på skærmen, er det jo bare mig som er en idiot hvis jeg ringer ind og klager :D
Jeg kan også se at der ikke er nogen manual med, andet end en lille pamflet med "vigtige oplysninger". Er det også normalt for Sony Ericsson? Ikke fordi jeg er den helt vildt store manual læser, men bare endnu en ting som undrer mig lidt...
Er de gået over til nline manualer?
Er de gået over til nline manualer?
Min lillebror har en Sony Ericsson, der er et par år gammel. Da jeg skulle finde min PUK-kode (igen-igen), skulle jeg sortere alle Sony Ericsson manualerne fra som fulgte med hans telefon. Umiddelbart virker det lidt usædvanligt at du kun har fået en pamflet.
Jeg har kun fået sådan en af de der små 10 siders ting med hvor der står "vigtige" informationer... altså sådan noget med at man ikke må spise batteriet osv :) Dem man altid plejer at få med, sammen med manualen! Den har jeg så tilgengæld også fået i 6 forskellige sprog...
Nogle som har købt en ny Sony Ericsson?
Nogle som har købt en ny Sony Ericsson?
Haha lol! Jeg kan ikke engang finde ud af at åbne skidtet og sætte batteriet og simkortet i... det er genialt!
Okay, jeg har fundet manualen hos Sony Ericsson... og det er vist meningen at den ikke er at finde i pakken, men altså kun på selve mobilen eller deres hjemmeside. Jeg har også fået åbnet mobilen(selvom manualen nærmest ikke viste hvordan, jeg fandt ud af det på et andet forum) og da den jo ikke ser ud til at have nogle ridser tror jeg bare at jeg beholder den... Nok også mere det lille chok/skuffelse man får når man modtager en ny mobil med fedtfingre på :D
Haha og så var der et MicroSD kort med, det sagde de ellers at der ikke gjorde fra telmore... måske man lige skulle tjekke om det er den tidligere ejers eller om det igen bare er standard :)
Haha og så var der et MicroSD kort med, det sagde de ellers at der ikke gjorde fra telmore... måske man lige skulle tjekke om det er den tidligere ejers eller om det igen bare er standard :)
Jeg har så lige modtaget en Philips-skægtrimmer, i uplomberet emballage og med bøjede hjørner på brugsvejledningen. Den ser ubrugt ud - der er ingen tegn på støv eller hårrester i det lille opsamlingskammer og børsten fremstår som helt ny. Men alligevel, tanken om at dele skægtrimmer med en eller anden tilfældig fremmed...
Hvad er det for een?
Modtog en bodygroomer fra den nogen uger inden paaske, brugt den en 4 gange tror jeg, og den første beskyttelses tand er allerede brækket af :S
Modtog en bodygroomer fra den nogen uger inden paaske, brugt den en 4 gange tror jeg, og den første beskyttelses tand er allerede brækket af :S
QT4045, hedder den vist. Ikke noget fancy. Det var et impulskøb, der sneg sig med, da jeg sad og kiggede på Bluetooth-dongles.
fjols (5740) skrev:Men du tror ikke bare det er pga. de ikke kan ånde i dine sko?
Jeg tager altid skoene af mens jeg er på arbejde. Ellers klør mine fødder også nogen gange, dog ikke så voldsomt som det lyder til dine gør.
Jeg vader rundt i sandaler året rundt, og de sidder ikke stramt.
SlettetBruger (5767) skrev:Arh sådan en, er det modellen med indbygget "støvsuger" ? :)
De kalder den en vakuumpumpe. Jeg har selv sådan en fætter, og den fanger nok 90%, resten flyver ud over det hele som alle andre trimmere.
Synes at jeg hørte noget på news i morges om at socialdemokraterne ville have google til at betale for at linke til kultur-ting.
Kan ikke finde noget om det nu. Var det en forsinket aprilsnar eller en våd drøm? eller failer mine google skills bare for meget til at finde andre omtaler af nyheden?
Kan ikke finde noget om det nu. Var det en forsinket aprilsnar eller en våd drøm? eller failer mine google skills bare for meget til at finde andre omtaler af nyheden?
Tumleren (5433) skrev:srs bsns
Okay newz, jeg har fucket op. Jeg har ikke gjort min cykelkæde ren efter jeg har kørt i skoven, og nu efter vinteren (hvor den ikke er blevet brugt) er den rustet rimelig godt fast. Jeg har prøvet at smide noget syntetisk olie på den øverste del af kæden, og det har hjulpet en smule, men der er stadig forfærdelig mange led i kæden, som ikke rokker sig ud af stedet. Så nu sidder jeg så og overvejer at sprøjte noget WD40 på og så sidde og rokke lidt med kæden imens, men jeg ved også at det i det lange løb kan ødelægge kæden fordi det fjerner den olie der ellers måtte sidde der.
Så jeg spørger lige jer til råds: Kan jeg bruge WD40 til at prøve at få rusten af, og så tørre den af og smide noget almindelig olie på i stedet, eller skal jeg prøve en anden fremgangsmåde? Eller skal jeg bare købe en ny kæde og så indse at jeg er blevet slået af moder natur?
Jeg ved godt det er usandsynligt meget for sent, men synes lige jeg ville dele min egen erfaring, da jeg selv stod med mindst lige så tilrustede klinger og kæde.
Min første tanke var også at det nok ikke stod til at redde men jeg ville gøre et forsøg med WD40 og en stålbørste - det kunne jo ikke koste mig noget. Så jeg pillede kæden af og lagde den i blød i WD40 og gav den med en stålbørste, samme tur for klingerne og jeg blev forbløffet over hvor godt det virkede. Der er stadig lidt rust men ikke noget af betydning og ser ud til at med nok olie gør det ikke noget at det har fået nogle bank.
Skal lige tilføje at Shimano vist nok skriver at man ikke må bruge WD40 på deres dele, hørt fra en kammerat.. Men det jo bedre at prøve end at give op, hvis det bare holder et par måneder.
WD40 er et vidundermiddel :P
Det er ikke så nemt at bruge autosol på ujævne overflader så som en cykelkæde.
Hvis det ikke er en "O-rings-kæde" er WD40 fint, husk bare at WD40 ikke kan erstatte normalt smøremiddel og at kæden bagefter skal smøres af en gang god klæbefedt.
Er det en "O-rings-kæde" vil WD40 med stor sansynlighed smadre o-ringene og så virker kæden bare som normal kæde, dog med større slitage til følge.
Og NEJ, WD40 er ikke et vidundermiddel, det er til at løsne rustne bolte, hvorefter man renser dem og bruger et andet smøremiddel.
WD40 er en nødløsning der ordner et akut problem, men ofte tilføjer andre over længere sigt.
Det er ikke så nemt at bruge autosol på ujævne overflader så som en cykelkæde.
Hvis det ikke er en "O-rings-kæde" er WD40 fint, husk bare at WD40 ikke kan erstatte normalt smøremiddel og at kæden bagefter skal smøres af en gang god klæbefedt.
Er det en "O-rings-kæde" vil WD40 med stor sansynlighed smadre o-ringene og så virker kæden bare som normal kæde, dog med større slitage til følge.
Og NEJ, WD40 er ikke et vidundermiddel, det er til at løsne rustne bolte, hvorefter man renser dem og bruger et andet smøremiddel.
WD40 er en nødløsning der ordner et akut problem, men ofte tilføjer andre over længere sigt.
Du kan da ikke bruge autosol (slibepasta) med en stålbørste?!?
For at slibemidlet skal virke, kræver det ar der er friktion imellem 2 større overflader, hvilket der ikke vil være hvis du bruger en stålbørste. I det tilfælde er der 99,5% stålbørsten der er skyld i at rusten forsvinder.
Du kan da ikke bruge autosol (slibepasta) med en stålbørste?!?
For at slibemidlet skal virke, kræver det ar der er friktion imellem 2 større overflader, hvilket der ikke vil være hvis du bruger en stålbørste. I det tilfælde er der 99,5% stålbørsten der er skyld i at rusten forsvinder.
#5782:
Jo, det kan man faktisk godt. Men autosol er bedst til forkromede ting og der er en stålbørste selvsagt fy-fy.
Men i dag hvor de fleste klinger er af aluminium, bruger jeg ikke autosol men fælgrens. Også til cykelhjul. Dog piller jeg dæk og slange af først, da mange typer gummi ikke kan lide fælgrens i koncentreret form.
Jo, det kan man faktisk godt. Men autosol er bedst til forkromede ting og der er en stålbørste selvsagt fy-fy.
Men i dag hvor de fleste klinger er af aluminium, bruger jeg ikke autosol men fælgrens. Også til cykelhjul. Dog piller jeg dæk og slange af først, da mange typer gummi ikke kan lide fælgrens i koncentreret form.
Spørgsmålet var i Adam og Saras brevkasse på P3 for nyligt, men jeg hørte aldrig hvad de fandt frem til ..
Hvilket armlæn har man ret til i biografen?
Hvilket armlæn har man ret til i biografen?
Colapusheren (5784) skrev:Hvilket armlæn har man ret til i biografen?
Jeg har altid gået ud fra, at sidder man i højre side af salen, så har man ret til højre armlæn.
Sidder man i venstre side, så er det venstre armlæn.
Og sidder man i midten, har man ret til begge. :D
Systran (5789) skrev:Hvorfor er der hul i midten af en cd?
Fordi det er der den sidder fast på afspillere ?
Colapusheren (5788) skrev:Hvad så hvis der er et lige antal stole - hvem har retten til det armlæn i midten? :P
Så er det den person med den største højre eller venstre arm. Statistisk set er det for det meste den der sidder venstre for der har to armlæn.
Og du tror bare CD'en bliver liggende mens den drejer rundt, og undersiden af CD'en skrabes mod skuffen?
Og du tror bare CD'en bliver liggende mens den drejer rundt, og undersiden af CD'en skrabes mod skuffen?
Systran (5791) skrev:Godt bud. Men i min cd-afspiller ligger den bare i en skuffe.
CD'en bliver centreret og holdt fast ved hjælp af hullet i midten, uanset om du ser det eller ej. ;-)
Betyder bla. at man kan bruge CD'er, som ikke er runde.
http://images.google.com/images?q=shaped%20cd
Man skal bare være fandens opmærksom på at skiven stadig er i balance, ellers risikerer man at ryste drevet i stykker. (Ifølge rygterne må du ikke engang sætte et klistermærke på en CD), fordi du risikerer at skabe for meget ubalance. (Medmindre klistermærket i sig selv er balanceret.))
#5751 Captain Awesome
Se det i øjnene. Køber du elektronik, abonnementsservice eller andet gennem et mobil/internetfirma, er du screwed fra det øjeblik du har trykket "bestil".
Sender du mobilen ind, skal du undvære telefonen i en periode du betaler for. Uden kompensation. Beholder du den, får du ikke hvad du har betalt for. Stadig ingen kompensation.
Personligt har jeg ikke oplevet et køb af produkter eller services gennem mobil/internetselskaberne hvor der ikke er opstået større problemer. Altid uden kompensation.
Ligesom jeg selv, kan velnok 99,99 % af alle danskere fortælle historier om dette. (undtagelserne findes i de selvsamme selskabers øverste ledelse)
Mit bedste råd: Drop alle moderne goder, opsig dit job og flyt i en hule i mols bjerge.
Se det i øjnene. Køber du elektronik, abonnementsservice eller andet gennem et mobil/internetfirma, er du screwed fra det øjeblik du har trykket "bestil".
Sender du mobilen ind, skal du undvære telefonen i en periode du betaler for. Uden kompensation. Beholder du den, får du ikke hvad du har betalt for. Stadig ingen kompensation.
Personligt har jeg ikke oplevet et køb af produkter eller services gennem mobil/internetselskaberne hvor der ikke er opstået større problemer. Altid uden kompensation.
Ligesom jeg selv, kan velnok 99,99 % af alle danskere fortælle historier om dette. (undtagelserne findes i de selvsamme selskabers øverste ledelse)
Mit bedste råd: Drop alle moderne goder, opsig dit job og flyt i en hule i mols bjerge.
Knap så godt spørgsmål:
Hvad I alverden skal du bruge et produktnavn til? I hvilken situation er det ikke nok at kende de facts du allerede har skrevet?
Hvad I alverden skal du bruge et produktnavn til? I hvilken situation er det ikke nok at kende de facts du allerede har skrevet?
Colapusheren (5799) skrev:Knap så godt spørgsmål:
Er du klar over hvor mange forskellige strømforsyninger, der findes hos vores it-leverandører?
Det skal jo også være det rigtige stik osv..
Jeg fandt dog frem til, at den hedder en HP Smart Adapter 135W, af uvisse årsager.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.